Järkeä ?

Arvo63

Kun tämän päivän lehtiä ym. mediaa seuraa niin ihan mielettömästi kirjoitellaan ja puhutaan eri jumppa ja liikunta muodoista. Niin ja mainostetaan..
Minusta on alkanut tuntua että koko juttu on kaupallista hömpötystä .
En suoraan sanottuna ymmärrä minkälaisia kiksejä ihmiset saavat kun ravaavat tuolla kuntosaleilla.
Itse olen elänyt ihan normaalia elämää aina ilman sen suurempaa erityistä liikuntaa ja väittäisin olevani kohtuu hyvässä kunnossa. Ikää 63 v, lääkärissä olen tainnut käydä 5 v sitten, ei sairauksia , ei edes flussaa 3-4 viimeiseen vuoteen.
Olen saanut elää kokemusrikkaan elämän ja en kaipaa yhtään lisävuosia elämääni joten pyrin ottamaan elämän mahdollisimman rennosti, mahdollisimman vähän itsensä kiusaamista ja nautin vain elämisen ihanuudesta niin kauan kuin luoja suo.

147

2432

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Älyttömyyksiin

      Olen kanssa ajatellut, että liikunta hömpötys on mennyt liian pitkälle.
      Olen nuoresta asti käynyt vain kävelylenkeillä raittiissa ilmassa ja venytellyt mielestäni se on ihan riittävää.

      Töissä suurin osa käy kuntosalilla ja jos jonkinlaisissa jumpissa viikoittain, he ovat aina kipeitä ja yrmeitä.

      Eikä puheenaihetta oikein muusta löydy kun siitä kuinka kävin siellä ja täällä ja joka paikkaan sattuu.

      Sairaslomilla ollaan paljon.

      Ja tämä on ruumiillisesti raskasta työtä, osittain.

      • hmh.

        Keskiverto ihminen liikkuu nykyään vähemmän kuin koskaan lajihistoriansa aikana. Joka paikkaan pääsee autolla, useassakin työssä voi istua koko päivän.

        Tästä seurauksena on tiettyjen sairauksien ja ylipainon räjähdysmäinen kasvu. Sen takia liikunnan mainostaminen mediassa ei ole mitään hömpötystä, pikemminkin tosiasia johon ehkä viimeinkin ollaan heräämässä.

        Ei ihmistä ole luotu istumaan paikallaan tuntikausia. Tutkitusti se nostaa erilaisten sairauksien riskiä merkittävästi.

        Liikuntamuotoja on monenlaisia, kuten on ihmisiäkin. Tottakai tähän liittyy myös kaupallista toimintaa, muttei kukaan pakota sellaisia lajeja harrastamaan, missä isoja investointeja täytyy tehdä. Oman kehon painolla harjoittelu, ei liianyksipuolinen ruumiillinen työ, tai aktiivinen luonnossa liikkuminen ovat ihan yhtä hyviä liikuntamuotoja nekin. Hyvä puoli tässä valinnan vapaudessa on juurikin se, että jokinen löytäisi sieltä sen mistä pitää.


      • Ön liikettä
        hmh. kirjoitti:

        Keskiverto ihminen liikkuu nykyään vähemmän kuin koskaan lajihistoriansa aikana. Joka paikkaan pääsee autolla, useassakin työssä voi istua koko päivän.

        Tästä seurauksena on tiettyjen sairauksien ja ylipainon räjähdysmäinen kasvu. Sen takia liikunnan mainostaminen mediassa ei ole mitään hömpötystä, pikemminkin tosiasia johon ehkä viimeinkin ollaan heräämässä.

        Ei ihmistä ole luotu istumaan paikallaan tuntikausia. Tutkitusti se nostaa erilaisten sairauksien riskiä merkittävästi.

        Liikuntamuotoja on monenlaisia, kuten on ihmisiäkin. Tottakai tähän liittyy myös kaupallista toimintaa, muttei kukaan pakota sellaisia lajeja harrastamaan, missä isoja investointeja täytyy tehdä. Oman kehon painolla harjoittelu, ei liianyksipuolinen ruumiillinen työ, tai aktiivinen luonnossa liikkuminen ovat ihan yhtä hyviä liikuntamuotoja nekin. Hyvä puoli tässä valinnan vapaudessa on juurikin se, että jokinen löytäisi sieltä sen mistä pitää.

        Kyl elämässä vöi liikkyä jös hälyää


      • höyrypäät

        itse saan liikuntaa jaloilla ja käsillä 5-7 tuntia päivässä,se riittää minulle.vaimo taas kävelee typäivänä 12000-15000 askelta,ja on varmasti riittävä.mutta joskus on kiva lähteä koiran kanssa lenkille tunti reipasta kävelyä ja loppumatka hikisenä vähän hitaammin kun virta loppuu.mutta ymmärrän hyvin ihmistä joka istuu päivät päästään ja menee jumppasalille höyryjä päästelee kun ei rasitu työssä kuin pollaa


      • profiloija
        Ön liikettä kirjoitti:

        Kyl elämässä vöi liikkyä jös hälyää

        Ääkkösääliön polkupyörässä oli pelkkä satulan putki, kun se oli vielä tyttönen. Sille tuli vaurio äänihuuleen. Kummallista on se, että vaurio vaikuttaa myös kirjoittamiseen.


      • pölkypyörä
        profiloija kirjoitti:

        Ääkkösääliön polkupyörässä oli pelkkä satulan putki, kun se oli vielä tyttönen. Sille tuli vaurio äänihuuleen. Kummallista on se, että vaurio vaikuttaa myös kirjoittamiseen.

        Kyl pölkypyörää vöi äjää ilmän sätylää jös ösää


      • mek

        Selvitäppä joskus jos henkilö haluaa juosta cooperin testissä sen 3 km niin aika paljon saat päiviin kävellä että sen kunnon saat aikaiseksi. Jos toinen juosee vaikka tunnin kunnon vauhdilla eli menee 8-15km kunnosta riippuen niin jos samaan kuntoon haluat kävelleen niin pitää varmaa 2-4 tuntiä kävellä päiväässä ja riittävälle teholla että kunto paranee.


      • raw
        mek kirjoitti:

        Selvitäppä joskus jos henkilö haluaa juosta cooperin testissä sen 3 km niin aika paljon saat päiviin kävellä että sen kunnon saat aikaiseksi. Jos toinen juosee vaikka tunnin kunnon vauhdilla eli menee 8-15km kunnosta riippuen niin jos samaan kuntoon haluat kävelleen niin pitää varmaa 2-4 tuntiä kävellä päiväässä ja riittävälle teholla että kunto paranee.

        Miten 3tonnin cooperi nyt liittyy aiheeseen?? Kysehän on peruakunnosta ja sen YLLÄPITÄMISESTÄ. ja se onnistuu vaikka kävelemisellä.


      • rupiperse
        pölkypyörä kirjoitti:

        Kyl pölkypyörää vöi äjää ilmän sätylää jös ösää

        öökkö tehny lenkkiä pyörällä ilimän penkkiä


      • ön sätyläpytkii
        rupiperse kirjoitti:

        öökkö tehny lenkkiä pyörällä ilimän penkkiä

        kyl penkil vöi istyy jös hälyää, sätyläl ei vöi istyy jös ei öö selläst


      • Aika multaa kuistit
        ön sätyläpytkii kirjoitti:

        kyl penkil vöi istyy jös hälyää, sätyläl ei vöi istyy jös ei öö selläst

        Intissä kun oli fillarimarssi, niin mulla valui satula kokoajan kokonaan alas vaikka miten kiristettiin. Siitä syystä oli kyllä reidet hyytelöä marssin jälkeen, vaikka ala- ja ylämäkiä oli Vekarajärven tienoilla suurinpiirtein yhtä paljon :D


      • Voi hyvää päivää!
        raw kirjoitti:

        Miten 3tonnin cooperi nyt liittyy aiheeseen?? Kysehän on peruakunnosta ja sen YLLÄPITÄMISESTÄ. ja se onnistuu vaikka kävelemisellä.

        No siis itsehän juoksin cooperin 12 minuutissa...


    • joopa joo

      No minkälaisia rikkaita kokemuksia siellä sohvanpohjalla on kertynyt?

      • Nopea istuja

        No kokemuksia ei ole juurikaan kertynyt, mutta laardirikasta kertymää on toisenkymmenen kilon edestä tullut.


    • ville35

      mietin aina juostessa polvia myöten suossa raikkaassa suopursun tuoksussa miksi ihmiset maksavat tunkkaisesta salista päästäkseen stepperille.Suunnistus on pop.
      Ulkoliikunta antaa ainakin minulle enmmän vaikka olenkin intohimoinen salibandyn pelaaja myös.

      • Sohvamies

        Noinhan minäkin mietin kunnes melkein kuolin ampiaisten hyökkäykseen, podin 3 vuotta nilkkavaurion takia ja sairastin pitkän ja todella vaivaisen borrelioosin ja meinasin vielä saada jonkun maanomistajaintoilijan hauleista. Siinä ei muistot suopursun tuoksusta paljoa ilahduta.


    • Deadlift

      Ihminen tarvitsee myös VOIMAHARJOITTELUA pelkkä kestävyystreeni ei riitä!

      • Eli K. Sair

        No kun siellä ulkona lenkkipolulla on niin roskaista ja koirankakkaista. Kalliit sporttikengät likaantuu eikä suopursut tuoksu. Miksei kukaan siivoo? Mä en itse ainakaan, selkä tulee kipeeks.


      • kysyy hän

        Riitä mihin?


      • niinpäniin

        ja VOIMAHARJOITTELUA voi tehdä myös kotona,kun vaan osaa!!!!


      • kyselyikä
        kysyy hän kirjoitti:

        Riitä mihin?

        Lihaskunnon ylläpitoon. Kyllähän asia on niin, että ihminen ei saa nykyään riittävästi fyysistä rasitusta joka ylläpitää kuntoa, joten on harrastettava jotakin. Joku maalla asuva halkomottien tekijä voi olla erimieltä, mutta näin se on yleisellä tasolla.
        Monella on terveysongelmia, kun kirjainten näpyttely on ainoa liikuntamuoto.


      • Halkoja

        Onhan sinulla ruhossasi kylliksi painoa, niin siitä saat aivan riitävän painon voimaharjoiitlua. googlaa ohjeet vaikka " Kehonpainoharjoittelu "
        Mutta nämä saliharjottelut saadaan näyttämään hyvältä, kun bisnes vaatii sen.


      • salil vika
        kyselyikä kirjoitti:

        Lihaskunnon ylläpitoon. Kyllähän asia on niin, että ihminen ei saa nykyään riittävästi fyysistä rasitusta joka ylläpitää kuntoa, joten on harrastettava jotakin. Joku maalla asuva halkomottien tekijä voi olla erimieltä, mutta näin se on yleisellä tasolla.
        Monella on terveysongelmia, kun kirjainten näpyttely on ainoa liikuntamuoto.

        ei ole salilla tarvinnut käydä kun maalla rittää ihan tarpeeksi fyysistä hommaa ja voi tulla salilla puppailijat kokeilemaan miten niillä isoilla proteiini / kreaatiinit lihaksilla jaksetaan nostella
        .. tulee sitä käytyä vielä kamppailu lajeissa 3 kertaa viikkoon töitten vastapainoksi


      • salil vika
        salil vika kirjoitti:

        ei ole salilla tarvinnut käydä kun maalla rittää ihan tarpeeksi fyysistä hommaa ja voi tulla salilla puppailijat kokeilemaan miten niillä isoilla proteiini / kreaatiinit lihaksilla jaksetaan nostella
        .. tulee sitä käytyä vielä kamppailu lajeissa 3 kertaa viikkoon töitten vastapainoksi

        eikä se kävely lenkkikään pahasta pitää sitä raittiissa ilmassa käydä jotka päivät sisällä töitä ahertaa , ja salilla tietenkin ne joilla ei sitä fyysistä työtä


      • Just nii
        Eli K. Sair kirjoitti:

        No kun siellä ulkona lenkkipolulla on niin roskaista ja koirankakkaista. Kalliit sporttikengät likaantuu eikä suopursut tuoksu. Miksei kukaan siivoo? Mä en itse ainakaan, selkä tulee kipeeks.

        No mitä helvettiä tuo liittyy voimaharjoitteluun!? Katso mihin vastaat "kommentteinesi", pelle!


      • POWER5000!!!
        niinpäniin kirjoitti:

        ja VOIMAHARJOITTELUA voi tehdä myös kotona,kun vaan osaa!!!!

        VARSINKIN JOS LAITTAA HUUTOMERKKEJÄ!!! NIIN SE KERTOO VOIMASTA!!!!!!!


    • Liikkumisen ilo

      Mitä sitä nyt niin ihmettelemään jos joku tykkää kuntosalilla käymisestä. Ollaan kaikki erilaisia ja nautimme varmasti myös erilaisesta liikkumisesta.
      Kuntosalilla käyminen on ihan hyvä harrastus, kun siellä toimii turvallisesti ja käyttää laitteita oikein. Ja muistaa venytellä.

      Ei ole kuntosalilla kävijälläkään mielestäni aihetta ihmettelyyn, jos joku ei kuntosalilla käy.
      Omasta mielestäni on mukavaa, että on kaikenlaisia eri vaihtoehtoja mitä liikunnan saralla voi harrastaa ja että voin mieleni mukaan harrastaa monipuolisesti eri liikuntaa.

      Ja jos ei itse niin välitä ulkoliikunnasta, voi harrastaa sisäliikuntaa. Ja jos taas ei välitä sisäliikunnasta, voi harrastaa ulkoliikuntaa.
      Mikä tässä nyt on niin merkillistä?

      • salinomistaja

        "Mikä tässä nyt on niin merkillistä?"

        En saa ulkoliikunnasta fyrkkaa. Vituttaavitusti.


    • Pera3000

      Meikäläisen mielestä se on hyvä, että ihmisillä on valinnan varaa. Toiset tykkää tetsata metikössä, toiset keikuttaa persettä zumbissa jne. Jos rahaa on ja tykkää niin miksi ei kävisi jumpissa. Parempi se on kuin istua baarissa ja nostella siiderilasia tai tuoppia. Ja halvempaa. KK/maksu menee yhdessä baari-illassa tai viikonlopussa. Itse ainakin tykkään välillä ryynätä metikössä ja välillä taas on hauska käydä kuntosalilla ja uimassa. Lihaksistoa ja hapenottoa on hyvä kehittää monipuolisesti.

    • luomunainen..

      Samaa mieltä minäkin...
      ilmoituksia uusista "lajeista" pursuaa joka paikassa... eihän noista nimistäkään ota selvää, mitä mikäkin tarkoittaa...ainoa mikä kiinnittää huomion on se että lähes jokainen on "rekisteröity tm" eli joku on keksinyt hyvän bisneksen ja ottaa provikat kaikilta osallistujilta osallistumismaksujen muodossa
      Joten eiköhän nämä suurimmaksi osaksi ole ihan kaupallista toimintaa ja taloudellisen hyödyn tavoittelua...

      Uhdessä hypitään, toisessa ei... hirveä homma selvittää niiden eroja.

      Olen lähes 50v , salilla en ole käynyt kertaakaan, yhden syksyn yritin käydä "ryhmäliikuntatunnilla" mutta se oli ihan älytöntä!
      Mielummin, haravoin, teen lumitöitä...kävelen luonnossa jne ...unohtamatta arki/hyötyliikuntaa. Kauppaan kävellen/pyörällä, portaat ei hissiä jne

      Sairaana olen ehkä kerran vuodessa, nilkka meni kerran sijoiltaan ja se vaivaa vähän edelleen...muuten ei mitään vaivoja...
      en ole mikään super- laiha, mutta tyytyväinen omaan kroppaan ja terveyteen!

    • Omin päin

      Joo liikunta on kaupallistettu. Ja ihmiset kulkee mukana kuin pässit narussa. Helpoin,halvin,järkevin tapa liikkua on käydä kävelyllä tai pyöräillä. Ja voihan sitä vähän verrytellä jne kotonakin. Liikuntaa voi ja pitäisikin harrastaa ilman matkustamista ja rahaa.

      • Trullit kuiskii

        "Helpoin,halvin,järkevin tapa liikkua on käydä kävelyllä tai pyöräillä."

        "Liikuntaa voi ja pitäisikin harrastaa ilman matkustamista"

        Siinä nähtiin taas logiikkaa.


    • böö

      Hurahdin tuohon kuntosalitouhuun pari vuotta sitten. Kehitystä tapahtunut ihan mukavasti. Ollut ihan kiva huomata se ero millä ihmiset suhtautuvat kun vertaa aikaa ennen lihaksia ja tätä päivää.

      Toisaalta harrastuksen mukana on tullut ajoittain järkyttävä määrä stressiä, sitä ei jotenkin osaa olla tyytyväinen ulkomuotoonsa vaan aina täytyisi näyttää vieläkin paremmalta ja olla vahvempi... Harrastus vaatii todella säntillistä rutiinia saliharjoittelun ja ruokailun suhteen, aina se ei arkielämän kiireissä ole mahdollista ja sekös sapettaa. Onneksi lisäravinteilla voi kiireessä paikata jos jää ateriat vähemmälle. Noita ravinnejauhepusseja onkin joskus kiikutettu postista ihan pahvilaatikkokaupalla...

      Moni aloittelija kuvittelee että noilla jauheilla kasvaa yhtä isoksi kuin niitä markkinoivat ammattikehonrakentajat ja fitnestähdet. Joka purkin ja pussukan kyljessä komeilee toinen toistaan isompi körmy versuonet otsalla pullistellen.
      Netistä löytyy paljon kyseisten herrojen blogeja ja opetusvideoita joissa neuvotaan miten bodata itsensä samanlaiseksi salihirviöksi, tietenkin siinä samassa muistetaan mainostaa ja kaupitella näitä toinen toistaan tehokkaampia lisäravinteita... Ennen salia boosterit ja tehonlisääjät, salin ajaksi urheilujuomat, salin jälkeen palautusjuomat ja proteiinit, yöksi proteiinivalmisteet jotta kehitys olisi maksimaalista jne...
      Eli kaikkea pitäisi ostaa ja nauttia säännöllisesti.

      Totuus on kuitenkin se että nuo purkkeja ja pussukoita kaupittelevat körmyt ovat hankkineet lihaksensa salin ja myymiensä valmisteiden lisäksi anabolisilla steroideilla ja hormooneilla... Eli vaikka treenaisit kuinka , söisit oikein ja käyttäisit lisäravinteita et tule koskaan näyttämään yhtä lihaksikkaalta ilman steroideja...

      Tämän kun ymmärtää niin puolet stressistä on pois. Nykyään sitä vaan naureskelee kaikenmaailman oheiskrääsälle mitä saleillakin markkinoidaan.
      Pelkkää bisnestä koko touhu.

      Eli ei kannata haksahtaa kaikkeen mitä markkinoidaan, oikotietä lihaksikkaaksi ei ole ja lopulta kehitys saavuttaa luontaisen rajansa ja siitä ei kasva isommaksi muilla kuin laittomilla aineilla.

      • feedw

        Menee vähän yleistykseksi kommenttisi

        "Totuus on kuitenkin se että nuo purkkeja ja pussukoita kaupittelevat körmyt ovat hankkineet lihaksensa salin ja myymiensä valmisteiden lisäksi anabolisilla steroideilla ja hormooneilla... Eli vaikka treenaisit kuinka , söisit oikein ja käyttäisit lisäravinteita et tule koskaan näyttämään yhtä lihaksikkaalta ilman steroideja..."

        Olen aivan varma, että et uskoisi minunkaan olevan ns. puhtaat jauhot pussissa. Pituus 190 cm, paino 110 kg, rasvat 9%. 8 vuotta olen säntillisesti käynyt salilla 4xviikossa, syönyt heraproteiinia/maltoa sekä hyvää ruokaa, pieniä annoksia ja usein. Alkoholia hyvin harvoin.


      • 456j3w
        feedw kirjoitti:

        Menee vähän yleistykseksi kommenttisi

        "Totuus on kuitenkin se että nuo purkkeja ja pussukoita kaupittelevat körmyt ovat hankkineet lihaksensa salin ja myymiensä valmisteiden lisäksi anabolisilla steroideilla ja hormooneilla... Eli vaikka treenaisit kuinka , söisit oikein ja käyttäisit lisäravinteita et tule koskaan näyttämään yhtä lihaksikkaalta ilman steroideja..."

        Olen aivan varma, että et uskoisi minunkaan olevan ns. puhtaat jauhot pussissa. Pituus 190 cm, paino 110 kg, rasvat 9%. 8 vuotta olen säntillisesti käynyt salilla 4xviikossa, syönyt heraproteiinia/maltoa sekä hyvää ruokaa, pieniä annoksia ja usein. Alkoholia hyvin harvoin.

        Eipä ne yksittäiset poikkeukset mitään yleistyksiä kumoa.
        Sustakin on vaikea mitään sanoa kuvaa näkemättä. Pituus ja paino ei kerro miltä näytät.

        Puhtaasti pääsee aika koviin tuloksiin mutta tottakai se vaatii säntillistä elämistä.
        Moni ei hoksaa että kovaa liikkuminen antaa myös herkuttelua anteeksi, joten herkuttelusta tykkäävän kannattaisi rääkä itseään säännöllisesti.


      • mek
        feedw kirjoitti:

        Menee vähän yleistykseksi kommenttisi

        "Totuus on kuitenkin se että nuo purkkeja ja pussukoita kaupittelevat körmyt ovat hankkineet lihaksensa salin ja myymiensä valmisteiden lisäksi anabolisilla steroideilla ja hormooneilla... Eli vaikka treenaisit kuinka , söisit oikein ja käyttäisit lisäravinteita et tule koskaan näyttämään yhtä lihaksikkaalta ilman steroideja..."

        Olen aivan varma, että et uskoisi minunkaan olevan ns. puhtaat jauhot pussissa. Pituus 190 cm, paino 110 kg, rasvat 9%. 8 vuotta olen säntillisesti käynyt salilla 4xviikossa, syönyt heraproteiinia/maltoa sekä hyvää ruokaa, pieniä annoksia ja usein. Alkoholia hyvin harvoin.

        Ei ne lihakset kasva ilman ruokavaliota ja itekkin kokoaikuisiän salilla käyneenä en ole koskaan mitään ruokavaliota noudattanut. Voima tulee treenaamalla ja itse ainakin alkoa otan omaksi tarpeeksi sopivasti ja josku kunnollakin. Isokokoisena pitää lihaskunnosta huolta ettei tuuli vie kun mitat on 204cm ja 124 kg ja hyvin jaksaa. Joskus joku kysy yhdellä salilla että mitä lajia varten treenaan niin kerroin en mitään. Kysyttiin miksi käyt salilla niin kerroin että omaksi iloksi on kiva rääkätä itteensa ja kun lihakset tottunut treeneihin niin ei poiskaan voi olla. Kun ikää on jo 53v ja järjestän kerran vuodessa puutalkoot mökillä niin näkee kuinka huonossa lihaskunnossa saman ikäiset kaverit on kun ei olla treenattu lihaksistoa kunnolla.


    • Ei riitä enää

      Vaikuttaa siltä että jos nykyään sanoo "harrastavansa liikuntaa", niin oletuksena on se että käy viikossa pari kertaa maksullisella kuntosalilla, joogaa, käy zumbaamassa ja harjoittaa myös crossfitiä. Liikunnaksi ei enää lasketa juoksulenkkejä tai painoilla treenaamista. Täytyy olla jotain enemmän ja jotain monimutkaisempaa ja ohjatumpaa. Kunnon ylläpidossa ei enää riitä se että on hyvä kunto, vaan pitää olla oikeat tavat ylläpitää sitä.

      • Mentula

        Crossfit on uskomatonta sontaa.


      • 1+1
        Mentula kirjoitti:

        Crossfit on uskomatonta sontaa.

        ei ole


    • Punttisalin puntti

      Uudet liikuntamuodot ovat kaupallisia, vaan väliäkö sillä, ne maksaa jotka niitä haluavatkin. Kaupallista on suurin osa myös niistä vanhoista urheilumuodoista. Esimerkiksi liigajääkiekko on jo enemmän pörssitoimintaa kuin vanhaa perinteistä urheilutoimintaa. Vaan väliäkö sillä, ne jotka showta haluavat myös lippunsa ostavat. Ikävää tosin on, että nämäkin pörssiseurat ovat toimintaansa kinuamassa yhteiskunnan rahaa mukamas yleishyödyllisen liikuntaharrastuksen varjolla. Liikunnasta ja kunnostaan voi kyllä myös huolehtia oikeastaan euroakaan siihen maksamatta.

    • Herätkää unelmasta

      Huvittavaa kun moni on huolissaan saasteista ja ympäristöstä. Silti samat ihmiset ajelee autolla pitkiä matkoja esim kuntosalille. Tuossakin voisitte suojella luontoa. Menisitte kävelylle johonkin lähikaduille tai metsikön ympäri. No liikunta on kaupallistettu ja viihteistetty. Ei kuntosalille menemisessä ole kysymys pelkästä liikunnasta. Vaan siitä että pääsee kuntosalille. Kyllä minä sen tiedän että asia noin on. Mutta tyhmää se silti on. Ja onneksi vain toisten autoilu saastuttaa ja on turhaa. Ei oma : D.

      • tylsyys iskee

        Kuntosalin idea on siinä, että jos sinne menee niin tekee koko sen ajan harjoituksia. Usein paikalla on muitakin, joten motivaatio liikkumista kohtaan tulee automaattisesti.

        Jos käyt yksin tai jonkun kaverinkin kanssa lenkillä, niin käyt siellä pari kertaa viikossa tai pari kertaa kuukaudessa... Lopulta aikavälit voivat kasvaa sellaisiksi, että mitään säännöllisyyttä ei ole, vaan käyt jos huvittaa.

        Kuntosalista jos maksaa, niin sitä tulee sellainen velvoitekin liikkua. Ilmaiseksi ihmiset eivät usein liiku, jos se ei tunnu tarpeeksi mukavalta. Sopivassa seurassa kävelylenkitkin voivat olla mukavaa viihdettä, mutta pidemmän päälle saattaa tylsyys iskeä.


      • luovuttanut

        No hyvä on jäädään apaattisina sohvalle makaamaan. Turha käydä missään.


      • kjkkj

        > S... ihmiset ajelee autolla pitkiä matkoja esim kuntosalille. ... Menisitte kävelylle ... Ei kuntosalille menemisessä ole kysymys pelkästä liikunnasta. Vaan siitä että pääsee kuntosalille.

        Kuntosalin tarkoitus on aina ollut, on nyt ja tulevaisuudessakin voima ja lihasmassa. Muut tavoitteet voidaan saavuttaa muulla keinoin.


      • ei tarvitse
        kjkkj kirjoitti:

        > S... ihmiset ajelee autolla pitkiä matkoja esim kuntosalille. ... Menisitte kävelylle ... Ei kuntosalille menemisessä ole kysymys pelkästä liikunnasta. Vaan siitä että pääsee kuntosalille.

        Kuntosalin tarkoitus on aina ollut, on nyt ja tulevaisuudessakin voima ja lihasmassa. Muut tavoitteet voidaan saavuttaa muulla keinoin.

        Voimaa ja lihasmassaa voi kasvattaa vaikka ei koskaan kuntosalilla kävisikään. Jokaisen kuntosalin laitteen pystyy korvaamaan erilaisilla kotona suoritettavilla liikkeillä. Oma paino on aivan riittävän suuri vastus. Ja fyysistä työtä tekevät eivät mitään kuntosalia tarvitse, enemmän ongelmana heillä on venyttelyn puute. Esimerkiksi rakennusmiehillä on usein suuret lihakset, vaikka he eivät koskaan olisi kuntosalissa käynyt. On lihasten kasvattamisen kannalta ihan sama onko painona lautakasa vai kuntosalin raudat.


      • bodybuilderijanauraa

        BODAUKSESSA JA SALEILUSSA HAETAAN TÄYDELLISTÄ FYSIIKKAA JA VOIMAA, TAI AINAKIN PYRITÄÄN SIIHEN. TAVALLISESTA KUNTOILIJASTA EI EDES HUOMAA ETTÄ HÄN HÖLKKÄILEE. NYKYÄÄN IHANNOIDAAN KREIKKALAISEN JUMALAN KROPPAA. SINULLA SELLAISTA EI OLE, EHKÄ OLISI JOS OLISIT NOSTELLUT NIITÄ PAINOJA..

        NYKYÄÄN PELKKÄ HOIKKA EI RIITÄ. PITÄÄ OLLA LIHAKSIA. ESIMERKKI TÄYDELLISEST KROPASTA MITÄ TAVOITELLAAN VOI OLLA ESIM TÄSSÄ:

        http://fc04.deviantart.net/fs71/f/2011/266/6/8/bodybuilder_36_by_stonepiler-d4aoyt2.jpg

        LUULETKO ETTÄ SAAT TOLLASTA SUN HOMO KÄVELYLENKEILLE TAI PASKASELLA SÄBÄLLÄS.. ET..


      • hölmön hommaa

        Jep, autolla ajetaan kuntosalille polkeen pyörää. Hienhajussa se vissiin onkin mukavampaa, kuin raikkaassa ilmassa.


      • voijeesuslol
        ei tarvitse kirjoitti:

        Voimaa ja lihasmassaa voi kasvattaa vaikka ei koskaan kuntosalilla kävisikään. Jokaisen kuntosalin laitteen pystyy korvaamaan erilaisilla kotona suoritettavilla liikkeillä. Oma paino on aivan riittävän suuri vastus. Ja fyysistä työtä tekevät eivät mitään kuntosalia tarvitse, enemmän ongelmana heillä on venyttelyn puute. Esimerkiksi rakennusmiehillä on usein suuret lihakset, vaikka he eivät koskaan olisi kuntosalissa käynyt. On lihasten kasvattamisen kannalta ihan sama onko painona lautakasa vai kuntosalin raudat.

        Höpö höpö höpö...

        Oma paino ei ole riittävä vastus enää silloin kun menee yli 100 punnerrusta tai 30 leukaa. Muista liikkeistä puhumattakaan.
        Fyysistä työtä tekevä on taas ihan subjektiivinen käsite.
        Rakennusmies ei ole välttämättä mikään yleistermi raskaalle työlle, sitä kun on aika monenlaista.
        Se että rakennusmiehillä olisi suuret lihakset on aika typerä väite, ja myöskin se että he eivät kävisi kuntosalilla. Mistä sinä voit sen tietää?

        Kuntosali on monelle sosiaalinen paikka sekä tutustua uusiin ihmisiin että myös tavata kavereita, ja tottakai kuntoilla siinä samalla.
        Työ ei ole sama asia kuin harrastaminen.
        Koetappa yksi päivä tehdä 8 tuntia töitä, seuraava päivä olla 8 tuntia salilla koko ajan treenaten ja vertaa sitten kuinka ne on samoja asioita.


      • Rautaranka
        tylsyys iskee kirjoitti:

        Kuntosalin idea on siinä, että jos sinne menee niin tekee koko sen ajan harjoituksia. Usein paikalla on muitakin, joten motivaatio liikkumista kohtaan tulee automaattisesti.

        Jos käyt yksin tai jonkun kaverinkin kanssa lenkillä, niin käyt siellä pari kertaa viikossa tai pari kertaa kuukaudessa... Lopulta aikavälit voivat kasvaa sellaisiksi, että mitään säännöllisyyttä ei ole, vaan käyt jos huvittaa.

        Kuntosalista jos maksaa, niin sitä tulee sellainen velvoitekin liikkua. Ilmaiseksi ihmiset eivät usein liiku, jos se ei tunnu tarpeeksi mukavalta. Sopivassa seurassa kävelylenkitkin voivat olla mukavaa viihdettä, mutta pidemmän päälle saattaa tylsyys iskeä.

        "Kuntosalin idea on siinä, että jos sinne menee niin tekee koko sen ajan harjoituksia. Usein paikalla on muitakin, joten motivaatio liikkumista kohtaan tulee automaattisesti."

        Todellinen motivaatio liikkumiseen tulee lähteä yksinomaan itsestä, sillä jokainen liikkuu itse ja itsensä vuoksi.

        "Jos käyt yksin tai jonkun kaverinkin kanssa lenkillä, niin käyt siellä pari kertaa viikossa tai pari kertaa kuukaudessa... Lopulta aikavälit voivat kasvaa sellaisiksi, että mitään säännöllisyyttä ei ole, vaan käyt jos huvittaa."

        Tai sitten selkärangaa omaava henkilö tai kaveriporukka yksinkertaisesti pitävät kiinni päätetyistä ja sovituista aikatauluista liikunnan suhteen. Tuollainen "jos huvittaa" epäily kielii siitä, ettei sillä tavalla ajattelevasta ole loppujenlopuksi kuntosalitreenaajaksikaan.

        "Kuntosalista jos maksaa, niin sitä tulee sellainen velvoitekin liikkua. Ilmaiseksi ihmiset eivät usein liiku, jos se ei tunnu tarpeeksi mukavalta. Sopivassa seurassa kävelylenkitkin voivat olla mukavaa viihdettä, mutta pidemmän päälle saattaa tylsyys iskeä."

        Jos maksaa vain velvoitteen saamisen vuoksi, on vain (muille hyödyllinen) idiootti. Ihmiset liikkuvat ilmaiseksi, mikäli tajuavat liikunnan tarpeellisuuden ja hyväksyvät säännöllisen liikunnan edellyttämän ajankäytön ja rutiinit. Kävelylenkit ovat jokatapauksessa hyödyllistä ja suositeltavaa liikuntaa sellaisenaan ja muun treenin lisäksi - lässyttäminen seuralaisista tai tylsyydestä kielii tahdonvoiman ja sen ns. selkärangan puutteesta.


      • Oleilun kingi
        luovuttanut kirjoitti:

        No hyvä on jäädään apaattisina sohvalle makaamaan. Turha käydä missään.

        Näin on!


      • VOIMAA... pieruista
        bodybuilderijanauraa kirjoitti:

        BODAUKSESSA JA SALEILUSSA HAETAAN TÄYDELLISTÄ FYSIIKKAA JA VOIMAA, TAI AINAKIN PYRITÄÄN SIIHEN. TAVALLISESTA KUNTOILIJASTA EI EDES HUOMAA ETTÄ HÄN HÖLKKÄILEE. NYKYÄÄN IHANNOIDAAN KREIKKALAISEN JUMALAN KROPPAA. SINULLA SELLAISTA EI OLE, EHKÄ OLISI JOS OLISIT NOSTELLUT NIITÄ PAINOJA..

        NYKYÄÄN PELKKÄ HOIKKA EI RIITÄ. PITÄÄ OLLA LIHAKSIA. ESIMERKKI TÄYDELLISEST KROPASTA MITÄ TAVOITELLAAN VOI OLLA ESIM TÄSSÄ:

        http://fc04.deviantart.net/fs71/f/2011/266/6/8/bodybuilder_36_by_stonepiler-d4aoyt2.jpg

        LUULETKO ETTÄ SAAT TOLLASTA SUN HOMO KÄVELYLENKEILLE TAI PASKASELLA SÄBÄLLÄS.. ET..

        BODARI VARMAAN NAURAA SITTENKI KU ON SAANU SYDÄRIN JA KUOLEE - EI KU ÖÖ EI NAURA KU KERRAN KUOLEE!!!


      • iulh
        ei tarvitse kirjoitti:

        Voimaa ja lihasmassaa voi kasvattaa vaikka ei koskaan kuntosalilla kävisikään. Jokaisen kuntosalin laitteen pystyy korvaamaan erilaisilla kotona suoritettavilla liikkeillä. Oma paino on aivan riittävän suuri vastus. Ja fyysistä työtä tekevät eivät mitään kuntosalia tarvitse, enemmän ongelmana heillä on venyttelyn puute. Esimerkiksi rakennusmiehillä on usein suuret lihakset, vaikka he eivät koskaan olisi kuntosalissa käynyt. On lihasten kasvattamisen kannalta ihan sama onko painona lautakasa vai kuntosalin raudat.

        > On lihasten kasvattamisen kannalta ihan sama onko painona lautakasa vai kuntosalin raudat.

        Juu, jos sitä lautakasaa nostaa 6-12 toistoa muutaman sarjan, niin mittausten mukaan se kasvattaa parhaiten lihasmassaa noin keskimäärin. Eri asia sitten on, kuka nostaa lautakasaa juuri sen optimaalisen määrän. Liika nostelu kuluttaa lihaksia enemmän kuin on optimaalista ja liian pieni kuorma ei kasvata juuri ollenkaan. Varmaan optimaalinen kuormitus on yksilöllistä, mene ja tiedä kun sitä ei liene kukaan mitannut.


      • ihul
        ei tarvitse kirjoitti:

        Voimaa ja lihasmassaa voi kasvattaa vaikka ei koskaan kuntosalilla kävisikään. Jokaisen kuntosalin laitteen pystyy korvaamaan erilaisilla kotona suoritettavilla liikkeillä. Oma paino on aivan riittävän suuri vastus. Ja fyysistä työtä tekevät eivät mitään kuntosalia tarvitse, enemmän ongelmana heillä on venyttelyn puute. Esimerkiksi rakennusmiehillä on usein suuret lihakset, vaikka he eivät koskaan olisi kuntosalissa käynyt. On lihasten kasvattamisen kannalta ihan sama onko painona lautakasa vai kuntosalin raudat.

        > Esimerkiksi rakennusmiehillä on usein suuret lihakset, vaikka he eivät koskaan olisi kuntosalissa käynyt.

        Usein eli kuinka monella? Suuret eli mikä FFMI? Näytä data.


    • tämä ongelma

      Luonnossa käveleminen on mukava juttu, jos ei sitä itsekseen tee. Sama juttu se on monissa palloilupeleissäkin eli monet pelaisivat niitä mielellään, mutta kun ei ole sopivia joukkueita yms. tiedossa, niin sitten on keksittävä muuta liikuntaa.

      Kuntosalin etu on siinä, että jos sinne menee niin sen ajan käyttää liikuntaan.

      Kyse on samasta koulun ja työnkin kanssa eli jos tekee töitä kotonaan niin helposti alkaa tekemään muita juttuja...

      • KONEISTO

        Täytyy olla aika dorka, jos luontokävely ei ole kivaa itekseenki. Ja siellä kuntosalilla voi ihan yhtähyvin järkevän treenin lisäks vaan pelleillä itseään nolaten sen sijaan, että tekisikin jotain. Jos työ tai koulu kotona ei suju, niin vika on itsessä ja se pitää korjata - vain täys idiootti maksaa muille palveluista, joiden pitäis löytyy jokaisen oman mielen sisältä.


    • Hanne29

      Ulkona olo on parasta.
      mua ei aais jollekin salille ei sit millään,
      miehenokin tapasin lenkkipolulla ja
      käymme hölkällä/kävelemässä silloin,
      kun siltä tuntuu,en kaipaa vierelleni
      mitään iitseään täynnä olevaa lihaskimppua.
      Hyötyliikunta riittää ja teitenkin petijumppa ;) !
      En tosiaankaa maksaisi siitä et joku,
      huutaa jaksaa-jaksaa,,,.muista hengittää ja
      muista maksaa kuukausimaksu.....!

    • dendi vai tapa liike

      kai kuntosalit on rapakon takaa tullut dendi.auto ajetaan oven eteen muoti kassi ja vaatteet toiseen käteen lähdevesi pullo.toki liikunta oli mitä oli jos ei ole liijan yksi puolista hyvää on.

      • bodytalks

        Jos joku haluaa liikkua tuolla pimeessä ja sateessa ja tuulessa, niin liikkukoon ja nauttikoon ulkoilusta, hienoa että on valinnan vapaus. Minä laitan lenkkikengät sivuun nyt ainakin puoleks vuodeks ja meen salille lihaskuntoa treenaamaan. Ja ihan se ja sama menenkö sinne autolla vai kävellen, en ajattele tässä ilmastoa vaan omaa kuntoani. Suurimpia turhaan saastuttajia on lomilleen lentokoneilla matkustavat, joku salimatka on siihen verraten hyttysen p..


      • mek
        bodytalks kirjoitti:

        Jos joku haluaa liikkua tuolla pimeessä ja sateessa ja tuulessa, niin liikkukoon ja nauttikoon ulkoilusta, hienoa että on valinnan vapaus. Minä laitan lenkkikengät sivuun nyt ainakin puoleks vuodeks ja meen salille lihaskuntoa treenaamaan. Ja ihan se ja sama menenkö sinne autolla vai kävellen, en ajattele tässä ilmastoa vaan omaa kuntoani. Suurimpia turhaan saastuttajia on lomilleen lentokoneilla matkustavat, joku salimatka on siihen verraten hyttysen p..

        Sama vika ja talvella sitä peruskuntoa saa parjhaiten uimalla ja kun 2-5 kertaa käy uimaghallissa ja 1-3 km ui kerralla niin saa treeniä kokovartaloon ja saliharjoittelu täydentää treenaamista.


    • erkka_rants 1987

      no jos olet jo siis 63vuotias, ja käyt vieläkin puntti salilla, niin kysynpäs sinulta, että mitä tyydydystä siitä, sitteb saat? jag talar svenska aku hirviniemi...

    • mökkeilijä

      Mä teen metsätöitä vapaa-aikana.Ei tarvii maksaa sali maksuja ja saa vielä rahallisen hyödyn poltto puista ja takuulla raitista ilmaa.

      • mek

        Niin teen minäkin mutta vain kesäisin ja talvella kun treenaa salilla niin se puu on kevyttä nostella kesäällä mökillä.


    • erkka_ rants 1987

      kyllä, hävettää, jos ihmisen raskaus, voi koirankin elämän muuttaa, virnistää takaisin..

    • ijoö

      > En suoraan sanottuna ymmärrä minkälaisia kiksejä ihmiset saavat kun ravaavat tuolla kuntosaleilla.

      Akuutti testosteronivaste ja iloinen mieli.

    • 51vee

      En ole koskaan tuhlannut rahaa jonniin joutaviin persönäl treinereihin enkä ole koskaan myöskään tuhlannut kuntiksiin sun muihin rahastuskikkoihin. Hölmöt ne menee lankaan. Minulle riittää liikunta maksuttomalla tavalla ; luonnossa kävellen juosten pyöräillen lumia luoden jne .enkä muuten ole mikään sohva bataatti

      • mek

        Tuokin rittää mutta itsekkin kesällä teen pyörälenkkeja niin on keväällä kiva pyöräillä kun on talven tehnyt kunnolla jalkalihaksia punttisalilla niin on kevyt polkee kun on voimaa. Kaikkihan pyöräilee mutta yritäppä saada vaikka 50 km matkalla 30 km keskinopeus niin kuntoa ja voimaa pitää olla. Mökilläkin nuo polttopuiden teko on kevytää kun lihaksisto on kunnossa.


      • hyvässä kunnossa
        mek kirjoitti:

        Tuokin rittää mutta itsekkin kesällä teen pyörälenkkeja niin on keväällä kiva pyöräillä kun on talven tehnyt kunnolla jalkalihaksia punttisalilla niin on kevyt polkee kun on voimaa. Kaikkihan pyöräilee mutta yritäppä saada vaikka 50 km matkalla 30 km keskinopeus niin kuntoa ja voimaa pitää olla. Mökilläkin nuo polttopuiden teko on kevytää kun lihaksisto on kunnossa.

        Pyöräillä voi myös talvella. Aamusella ennen lumiauraa se muuten onkin aika tehokasta. Itse pyöräilen ympäri vuoden lähes joka päivä.


      • mek
        hyvässä kunnossa kirjoitti:

        Pyöräillä voi myös talvella. Aamusella ennen lumiauraa se muuten onkin aika tehokasta. Itse pyöräilen ympäri vuoden lähes joka päivä.

        Yksi vikä on talvipyöräilyssä ja mneppä ostamaan kunnon varusteet talvipyöräuilyyn niin menne tonii akkiä ja ei se ole kylmällä ilmalla mukavaan touhua olleenkaan.


      • hyvässä kunnossa
        mek kirjoitti:

        Yksi vikä on talvipyöräilyssä ja mneppä ostamaan kunnon varusteet talvipyöräuilyyn niin menne tonii akkiä ja ei se ole kylmällä ilmalla mukavaan touhua olleenkaan.

        Minulla on ihan peruspyörä, johon vaihdan talveksi nastarenkaat. Kulut muistaakseni 100 €. En muutenkaan ole varusteurheilija.


      • RAAKAA PELIÄ
        hyvässä kunnossa kirjoitti:

        Minulla on ihan peruspyörä, johon vaihdan talveksi nastarenkaat. Kulut muistaakseni 100 €. En muutenkaan ole varusteurheilija.

        Kyllä olet, jos polkupyöristä ja talvirenkaista maksat.


    • 1111111121

      Kyllä se ulkona käveleminen hyvästä on, eikä monet tarvitse enenpää, mutta eiköhän nuo jumpat ole suunniteltu niille, jotka eivät joko tykkää ulkona kävelemisestä tai haluavat pitää vartalonsa tietyssä kunnossa/muodossa.

      Ei se mitään hömpötystä ole.

      • tuli vaan mieleen

        Mietin joskus että olis mennyt zumbaamaan...mutta kun toista vuotta seurasin sivusta naislauman kulkemista zumbaan enkä juurikaan huomannut muutoksia vyötärön tai takapuolen koossa niin mitä turhia :-)
        Itsellä siis lastenohjausvuoro samassa salissa juuri ennen zumbailijoita


      • ei lasketa urheiluks
        tuli vaan mieleen kirjoitti:

        Mietin joskus että olis mennyt zumbaamaan...mutta kun toista vuotta seurasin sivusta naislauman kulkemista zumbaan enkä juurikaan huomannut muutoksia vyötärön tai takapuolen koossa niin mitä turhia :-)
        Itsellä siis lastenohjausvuoro samassa salissa juuri ennen zumbailijoita

        Sinnehän suurin osa meneekin vaan esittelemään ne uudet zumbapöksynsä ja treenipaitansa.


      • TRUE NATURAL FORCE!
        ei lasketa urheiluks kirjoitti:

        Sinnehän suurin osa meneekin vaan esittelemään ne uudet zumbapöksynsä ja treenipaitansa.

        Vain luuserit zumbaavat muuten kuin alasti.


    • Se on elämää

      Asiat ovat täällä kysynnästä, jotkut muistutukseski sen tarpeellisuudesta. Tempperamentti ohjaa yksilöllisesti. Valinnat vaikuttavat ja kilpailut kosiskelevat. Kuinka kilpailla jos tahtomattaan joutuisi harjoittelemaan. Monipuolinen liikunta on tärkeä osa yksilön kehittyessä. Rasittavat liikuntamuodot voivat lamauttaa, etenkin ruoansulatus on tärkeä huolehti siitä ja vitamiineista.
      On muistettava tehdä asioita joista pitää ja pitämällä ne järjestyksessä. Vaikuttamaan kaikkeen mihin kykenee vaikuttamaan. Olemalla vastuullinen nuori tai vanha jakaa katkerat kokemuksensa toisten kanssa ja antaa ne anteeksi.

      • Sisäänkirjautunut

        Lisäämällä sanahelinää sisältäviä lauseita peräkkäin voi myös olla kommentoivinaan, vaikka anti keskustelulle olisikin pelkkää puuta-heinää, mitä muut joutuu niittää kun scheissea tarjolla riittää enemmän kuin kukaan sietää.


    • Hyvä seksi useamman kerran viikossa on parasta perinteistä liikuntaa! Miksi se liikuntamuoto on niin usein unohdettu liikuntamuodoista puhuttaessa? Siihen ei tarvita mitään personal trainer'eitä eikä kuntosalikortteja. Vain itselle sopivaa seuraa. Siinä kaikki. :)

      • 6r7kee

        Niin joo salilla käyminen ja liikunta muutenkin luonnollisesti sulkee pois seksin harrastamisen :)

        Aika kornia ois mainita liikuntaharrastuksista kysyttäessä että harrastat seksiä.

        Täällä on kyllä taas valopäitä liikkeellä :D


      • Tämä asia selvä
        6r7kee kirjoitti:

        Niin joo salilla käyminen ja liikunta muutenkin luonnollisesti sulkee pois seksin harrastamisen :)

        Aika kornia ois mainita liikuntaharrastuksista kysyttäessä että harrastat seksiä.

        Täällä on kyllä taas valopäitä liikkeellä :D

        Hienoa, että 6r7kee tunnusti olevansa valopäiden valopää.


      • Ävles aisa ämät
        Tämä asia selvä kirjoitti:

        Hienoa, että 6r7kee tunnusti olevansa valopäiden valopää.

        Ennemminkin se vaan spottas jonku tyhjänpäiväisen heruttajatrollin, jotta kaltaiset päläritkin vois sen tajuta. Mutta etpä tajunnutkaan...


    • polkupyörällä pääsee

      Näille kuntosaleille ajetaan autolla ja mennään polkemaan kuntopyörää uusimman muodin vaatetuksessa, sen jälkeen juodaan teollista kuntojuomaa...

      Osa kokee omituisen tarpeen nostella rautaa ilmaan työpäivän päätteeksi, vaikka töissä ei meinaa jaksaa tehdä mitään?...

      Kyllä se perinteinen reipas kävely ulkona, polkupyöräily ulkona ja juokseminenkin sujuu ulkona ilman juoksumattoja yllättävän hyvin ja tehokkaasti. Salia ei moiseen tekemiseen tarvita!

      • Miksei????

        Niin, entäs jos menis salille pyörällä...nostelis punteja ja pyöräilis kotiin???


      • ????????
        Miksei???? kirjoitti:

        Niin, entäs jos menis salille pyörällä...nostelis punteja ja pyöräilis kotiin???

        Tai jos lapiois vaa päivät pitkät siilon pohjalla eestaas noita kysymysmerkkejä mitä sä viljelet meille varastoitaviks???????????


    • 44+1

      Olen nauranut monesti miten ihmisiä höynäytetään kaikilla saleilla ym:lla

      Maalaisjärki sen kertoo että ns. hyötyliikunta riittää.

      • Sjjsjsjsjdj

        Senkus naurat vain. Itsellä kasvaa lihakset ja ulkonäkö/olemus kohenee.
        Ei salitreeni pakollista ole ihmisen kannalta mutta hienoa ja hyödyllistä kummiskin. Älä turhaan kadehdi salirottia kun itsekin voit mennä jos kehtaat


      • 11+12

        Riittää mihin? Hyötyliikunta on aika laaja käsite. Pelkkä kävely ei riitä edes terveyden ylläpitoon, mutta jos teet päivittäin esimerkiksi mettähommia, alkaa jo riittää.

        Mulle ei hyötyliikunta riitä. Kun ei ole sitä mettää, missä niitä hommia tehä. Mutta haluan olla vahva. Siksi käyn salilla. Kun kotonakaan ei ole tilaa mihin kyykkytangon laittais.


    • TottaTuriset

      Täysin samaa mieltä aloittajan kanssa.

      Korostan aina ja kaikessa luonnollisuutta ja järjen käyttöä, myös liikunta-asioissa. Moni kuvittelee elävänsä hirveän terveellisesti kun ensin istuu 8 tuntia (töissä tai muualla) päivässä ja sen jälkeen käy tirauttamaan hikikarpalon salilla tai jumpassa. Tuollaisesta liikunnasta ei ole juurikaan hyötyä, jos terveyttä ajattelee.
      Ihminen on luotu HYÖTYliikkumaan ja kävelemään (välillä ehkä juoksemaan muutaman askeleen), eikä rääkkäämään itseään.

      Luonnossa ja erityisesti metsässä liikkuminen on ihmiselle parasta mahdollista liikuntaa ja henkistä terapiaa. Mutta jotta siellä metsässä jaksaisi liikkua ja nauttia hyvästä olosta, niin myös ruokavalion pitäisi olla kunnossa. Ruoka on paras lääkkeemme, ja (lähes) kaikki ikinä tarvitsemamme lääkkeet saamme suoraan luonnosta. Terveelliseen ruokavalioon ei kuulu kärsimystä (eläinten), lisäaineita eikä muitakaan ruokia, joita ihmisen ei ole tarkoitus syödä.

      • Einariaripierijapani

        Itsekin korostan luonnollisuutta. Kaikki luonnollinen on hyvästä. Kärpässieniä ja madonlakkeja menee pari koria päivässä, koska ne ovat luonnollisia eli hyvästä. Palatkaamme luontoon toverit!


      • 20+11

        No jopas. Lihaskuntoharjoittelu on ihmiselle luonnollista. Jos ei pysty tekemään ruumiillista, lihaksia kuormittavaa työtä, on se lihaskunnon kehittäminen tehtävä muutoin.

        Valitettavasti jonkun ne toimistohommatkin on tehtävä.

        Ihminen on muuten aikojen alusta syönyt eläimiä. Lihansyönti on mahdollistanut ihmislajin kehittymisen.


    • jumppari

      Käyn salilla ja jumpissa, koska se on HAUSKAA. Vapaa-aika on omani, ja teen silloin, mitä lystään. Yksinkertaista.

      • Lystäyttäjä

        Käytännössä sinä teet mitä muut lystää.


    • mek

      Kuntosalilla pitää kaydä sen taki että henkilö menttää 25 iokävuoden jälkeen joka vuosi yhden % lihasmassataan jos ei tee mitää. Itse jo 53v mies ja kokoikäni harratanut urheilua ja kun 20v jälkeen aloitin punttisalilla käynnit sen takia että pidän lihaksiston kunnossa ja kyllä se on ihan kiva nostaa penkilta 140 kg ja vaikka jalkakuyykkya 200kg ja siihen ei treenaamatta kukaan pysty ja se siitä.

      • Älä vaari selitä

        Sä olet varmaan joku persjalkainen pingviinimies, jonka ei tarvitse laskea persuusta kuin 15cm ja kyykky on pohjassa. Ja kädet sulla on yhtä pitkät kuin aikamiehen käsivarret joten turhaan sä vaari uhoilet.


      • Erno9100

        Tosi miehet nostaa pankista eikä penkistä ja siihen ei lihaksia tarvita.


      • mek
        Erno9100 kirjoitti:

        Tosi miehet nostaa pankista eikä penkistä ja siihen ei lihaksia tarvita.

        Pankista ei mitään tarvitse nostella sitä vartenhan on pankki ja luottokortit niillä kellä on luottotiedot kunnossa mutta niillä jolla ei ole jouttuu nostamaan pankista kun eivät saa edes pankkikorttia kun on sössibyt raha-asiansa.


      • Yöäk !
        Älä vaari selitä kirjoitti:

        Sä olet varmaan joku persjalkainen pingviinimies, jonka ei tarvitse laskea persuusta kuin 15cm ja kyykky on pohjassa. Ja kädet sulla on yhtä pitkät kuin aikamiehen käsivarret joten turhaan sä vaari uhoilet.

        Ala-arvoista ajattelua. Mihin muuhun itse pystyt?


      • Kysyttävää?
        Yöäk ! kirjoitti:

        Ala-arvoista ajattelua. Mihin muuhun itse pystyt?

        Itse osaan piereskellä kaikki aakkoset ja numerot äänteinä, ja koulutan niillä kaltaisiasi vajakkeja... samalla kun nostelen puntteja.


      • $$$
        mek kirjoitti:

        Pankista ei mitään tarvitse nostella sitä vartenhan on pankki ja luottokortit niillä kellä on luottotiedot kunnossa mutta niillä jolla ei ole jouttuu nostamaan pankista kun eivät saa edes pankkikorttia kun on sössibyt raha-asiansa.

        Mä omistan pankit. Pysykääpäs hiekkalaatikoillanne tai ette saa lainaa.


      • Hah !
        Kysyttävää? kirjoitti:

        Itse osaan piereskellä kaikki aakkoset ja numerot äänteinä, ja koulutan niillä kaltaisiasi vajakkeja... samalla kun nostelen puntteja.

        Aha, alapää siis toimii mutta yläpää selvästikään ei.


    • business

      No mutta personal trainerit saavat toimeentulonsa ynnä ne kaikki " lisäravinteet" tarjolla, niissä pyörii salivuokran lisäksi paaaljon rahaa...

      • No ylläri taas...

        "Paljon rahaa" nyt pyörii vaikka missä. Olipa taas uutinen...


    • Kuntosali sarkaoja

      Kansalaiset tervetuloa saliharjoitteluun tänne luonnon keskelle. Rientäkää nyt laitteenne lähelle eli lapioon luokse jotta pääsemme päivän aiheeseemme vastapaino harjoitteluun. Harjoituksen tarkoituksena on vahvistaa lihaksia ja lisätä niiden pitkäkestoista sietokykyä.Valmiina.1,2,3,4.Pisto,polkaisu,irroitus ja heitto.1,2,3,4.Muistakaa pieni polvien koukistus ja selänpyöristys jotta saamme tehoa suoritukseen.1,2,3,4.Muistakaa myös oikeanlainen hengitys suorituksenne aikana jotta pysytte rytmissä. Seis. Nyt hieman venyttelyä ja ravistelua .Nyt siirrymme harjoittelun seuraavaan vaiheseen.Valmiina.1,2,3,4,5.Pisto.polkaisu,vierrytys,liuvutus ja heitto.1,2,3,4,5.Kuten huomaatte tämä käy myös enemmän myös ojentaja-ja koukistajalihasten päälle kuin edellinen harjoituksemme. Muistakaa myös käyttää enemmän yläkroppaanne liuvutus vaiheen aikana jotta saamme jotain näkyvääkin aikaa harjoituksemme aikana .Mitä syvemmälle mennään päivän aiheessa sitä parempaan tulokseen pääsemme kun takapuolenne alkaa vilkkua ojanreunan tasalla.1,2,3,4.1,2,3,liuvutus ja heitto. Jatkakaa,jatkakaa antakaa käsienne ojentua ja hien irrota.......Hmm .Tulen kyllä katsomaan että milloinka vilkkuu.........

      • Rasittavaa luettavaa

        Se on liu'utus, ei liuvutus...


    • 00008888777777777777

      Eihän ihminen kunnossa pysyäkseen, tai sitä kohottaakseen, tarvitse salia tai jumppia. Pääasiassa mikä tahansa rankka liikunta riittää. Moni salilla käyvä ei edes tee tarpeeksi rankasti, viiden minuutin rankka liikunta on parempi kuin tunnin löntystely.

      • Olipa taas viisautta

        "Jonkin verran jotain on enemmän kuin jonkin muun verran jotain muuta."


    • kingtepa

      kiitos! rouva olen kanssanne samaa mieltä!järjestän ystävilleni ja heidän lapsille vkn.l laavun rakentamis reissun!ja hauskinta kun kysytään laitetaanko kumpparit jalkaan metsään!! rauTARUOVA JATKAKAA!!

    • jouvaa

      Heips!
      olen samaa mieltä, että hössötys on lii-alista. Itse olen 75v ukko, joka ei selviydy ilman liikuntaa. Tämä johtuu sairauksistani, joihin kaikkiin vaikuttaa liikunta myönteisesti. Olen kyllä liikuntaan yllyttävä "tyyppi". joka uskoo liikunnan toimivuuteen. Kuitenkin on aina kuunneltava sitä omaa kehoa! Mitä se vaatii ja mistä se tulee tyytyväiseksi. Tuskin osaan ketoa ajatuksiani kattavasti mutta kokonaisesti!
      Kuuntele kehoasi!
      Seuraa tuloksia!
      Neuvottele fysioterapeutin kanssa!
      Tässä pähkinänkuoressa "vanhuksen" ajatus.
      Jokke

    • bodarijanauraasiimoi

      BODAUKSESSA JA SALEILUSSA HAETAAN TÄYDELLISTÄ FYSIIKKAA JA VOIMAA, TAI AINAKIN PYRITÄÄN SIIHEN. TAVALLISESTA KUNTOILIJASTA EI EDES HUOMAA ETTÄ HÄN HÖLKKÄILEE. NYKYÄÄN IHANNOIDAAN KREIKKALAISEN JUMALAN KROPPAA. SINULLA SELLAISTA EI OLE, EHKÄ OLISI JOS OLISIT NOSTELLUT NIITÄ PAINOJA..

      NYKYÄÄN PELKKÄ HOIKKA EI RIITÄ. PITÄÄ OLLA LIHAKSIA. ESIMERKKI TÄYDELLISEST KROPASTA MITÄ TAVOITELLAAN VOI OLLA ESIM TÄSSÄ:

      http://fc04.deviantart.net/fs71/f/2011/266/6/8/bodybuilder_36_by_stonepiler-d4aoyt2.jpg

      LUULETKO ETTÄ SAAT TOLLASTA SUN HOMO KÄVELYLENKEILLE TAI PASKASELLA SÄBÄLLÄS.. ET

      • fitnessfreak

      • kääk

        Yök, ruma mies...
        tai siis se kroppa...en haluais tuollaista katsella


      • konttoripotta

      • niinpä.. :D

    • tommi.vali

      nykyään pitää olla lihaksikas ja vahva. ei riitä enään perus aerobiset liikuntalajit. salit jyräävät vauhdilla, alta pois tavikset!

      • vammi.toli

        Nykyään ei pidä olla lihaksikas ja vahva, koska suurin osa populaatiosta ei sellaista ole. Trendit eivät muutenkaan ole syy olla mitään, vaan käytännön asiat ovat.


    • konttorirotta

      Teen toimistotyötä, joten työssä en saa tarpeeksi liikuntaa. Käyn kuntosalilla 2 kertaa viikossa, koska istumatyössä esim. niska-hartiaseutu on kovilla. Jos en pitäisi lihaksistani huolta, olisin jatkuvasti jumissa ja kärsisin päänsärystä. Lisäksi minulla on synnynnäinen selkävika, jonka vuoksi kuntosaliharjoittelu on edellytys sille, että pystyn elämään selkäni kanssa mahdollisimman vähillä kivuilla.

      Kuntosalin lisäksi pyöräilen töihin (5,5 km/suunta) ja harrastan mielialasta ja vuodenajasta riippuen pyöräilyä, kävelyä, juoksua ja hiihtoa. Olen 38-vuotias, viimeksi olen ollut sairauslomalla 5 vuotta sitten - minulla oli kuume.

      En kiusaa itseäni harrastuksillani, vaan nautin harrastusteni tuomasta fyysisestä hyvästä olosta sekä raittiista ulkoilmasta.

      • ronttorikotta

        Itse pyöräilen avaruudessa. Mietipä paljon siellä saa polkea... Olen 83-vuotias, olen sairaslomalla 5 vuoden päästä, milloin minulla on kylme.


    • ...

      Ei mitään järkeä. Kuntoilu on aivan turhaa. Kannattaa antaa periksi ja levätä, jos siihen on aikaa.

      • adadss

        siksi oletkin paskakondiksessa. et tule koskaan saamaan täydellistä kroppaa :D luuseripaska


      • KYLLLLLLLL
        adadss kirjoitti:

        siksi oletkin paskakondiksessa. et tule koskaan saamaan täydellistä kroppaa :D luuseripaska

        Väärin. Täydellinen kroppa on jo, senkin pyrkyrisika.


    • Siivous ammatti

      Onneksi tuli valittua siivous työ, niin ei muuta liikuntaa tarvii paljoo harrastaa.

      • Pysähdysharrastaja

        Luutaa heilu tellessa voi opis kella yhdys sanoja ja muu takin.


      • Onneksi on liike

        Kyllä tarvitsisi. Vastapainoliikkeitä työssä tehtäville liikkeille tulisi kropan saada, jotta se pysyisi tasapainoisessa tilassa ja terveenä. Siivotessa ja lastaa pyöritellessä kuormittuu aina samat paikat, niitä kaikkia muitakin tulisi heilutella yhtä tehokkaasti.


    • Liike on lääke

      Kaupallista tai ei, niin on toodella hyvä, että on vaihtoehtoja, joista valita itselleen sopivin liikuntamuoto. Ja varsinkin iäkkään ihmisen kannattaisi harrastaa no. kuntosalijumppaa, jotta lihaskunto säilyisi ja pystyisi, kykenisi kauemmin kulkemaan omilla voimillaan ilman rollaattoriapulaista.

      Niin kauan kun haluaa pysyä liikkuvana ja omatoimisena, mikään liikuntalaji ei ole turha. Jos iäkäs ihminen sairastuu tai joutuu onnettomuuteen, jonka seurauksena on petillä makuuta pitkään, niin siihen ei tarvita kuin viikko - pari, kun hän ei petin pohjalta enää nouse ylös. Treenattu ja harjoitettu kroppa nousee ja paraneekin nopeammin kuin laiskan ja viitsimättömän rapistunut, kangistunut ja jähmeäksi muuttunut fyysinen olotila.

    • normihemmo100

      Katselin että tässä viestiketjussa paras kommentti oli böö nimimerkiltä, jäsennelty teksti jossa todella pohdittu aihetta.

      Itsekin kyllä pohtinut aihetta aika tavalla. Ulkoilmassa puuhailu kehittää lähinnä aerobista kuntoa. Lihaskasvua on melko hankala saada lautakasoja raahaamalla nykyään. Työn tulisi olla hyvin usein toistuvaa ja pitkäkestoista.

      Toisaalta vaikka tuota hyvinvointitrendiä on todella paljon rummutettu ja aihe on suosiossa niin silti hyvin treenattuja ihmisiä näkee lopulta suhteellisen harvoin. Kaikesta median myllytyksestä päätellen tulisi jokaiselta suomalaismieheltä löytyä six-pack v-vartalo ja suonikkaat hauikset. Naisilla sitten tuo fitnes lookki. Aika vähän kuitenkin huomannut noita kadulla kuljeskelevan.

      Itse kävin kuntosalilla on off tyylisesti toista vuotta ja ilmeisesti jotenkin rytmittänyt tuon väärin tai , tuloksia ei merkittävästi tullut. Rahaa jonkin verran paloi mutta mikä todella rassasi oli tuo menetetty aika. Aika usein kuulee että kuntosalitreenin jälkeen on tosi pirteä ja energinen olo. Itsellä kuitenkin raskaan salitreenin jälkeen ilta meni kuin usvassa. On niin loppuun puristettu olo. Aikaa meni suihkutteluineen varmaan joku viitisen tuntia viikossa raudan pumppaamiseen, paperilla ei kuulosta paljolta mutta jos miettii että tuo on työpäivän jälkeisestä vapaa-ajasta pois niin alkaa päästä ongelman jäljille.

      Näen kuitenkin että nykytrendissä on hyvätkin puolensa. Aikanaan jo roomalaiset jossain vaiheessa älysivät että kehon palvonta ja siitä huolenpitäminen sijoittuu aika korkealle elämässä.

      Miksi kuluttaa aikansa kasaamalla mahdollisimman paljon mammonaa jonka voi syytää jälkipolville perintönä kun voisi pienellä kehon tuunaamisella pyrkiä nauttimaan elämästä pidempään.

      Katselin että hyvää seksiäkin oli tuossa tarjottu vaihtoehdoksi. Näkisin kuitenkin että ainakin miehenä trimmatulla keholla on mahdollista saada paremmin seksiä kuin sohvamakkaralla.

      Haittapuolina nykyisessä menossa on vain se että se menee liian extreme henkiseksi. Ei osata nauttia lihashuolloista tai aerobisesta treenistä vaan koko homma menee jatkuvaksi loputtomaksi suorittamiseksi.

      pitäisi löytää se keskitie. Itsellä vielä hakusessa, mutta ääntä kohti mennään.

      • habanero1+1

        Juu, ja sitten kannattaa miettiä et "käykö salillla" vai "treenaako salilla"? Näillä asioilla on todella iso ero, jonka itsekin huomasin vasta kun olin n.10 vuotta "käynyt salilla".


    • Kehonrakennus erikse

      Normihemmon jutussa on vain se vika, että iäkkäitten, kuten aloittaja, eikä välttämättä muittenkaan tavallisten ihmisten tarkoitusperiin kuulu tuleminen lihaskimppukönsikkääksi tai fitneskissaksi.

      Paljon paree tavoite on saada aikaan liikettä ja hieman hikeä, jotta lihaskunto pysyisi edes normaalitasolla, lihasmassa kun tahtoo iän myötä huveta. Syränpumppukin jaksaisi tehdä työtään paremmin, kun sitä säännöllisesti rasitettaisiin. Molempien aiheiden repsahtamisesta johtuu mm. se, että liikkumiseen tarvitaan apuvälineitä.

    • faktat tässä

      Koko juttu perustuu nykyajan vaaralliseen hömpötykseen eli siiten, että firmojen sallitaan ryöstää kaikki elämänalueet itselleen rahastamista ja tuhoamista varten. Yksitysiten firmojen tehtävä on kusettaa, valehdella ja ryöstää ihmiset ja tuhota luonto ja kaavoittaa taajatamat siten että luonnolliset liikunta- ja harrastusmahdollisuudet tuhoutuvat. Hesassa kaiki tämä jo näkyy. Ulkoilu- ja harrastuspaikat tuhotaan kauppakamarinilkkien vaatimuksesta. Kokoomus ja rkp tämän rosvouskulttuurin takana... ja sdp ei huomaa mitän koska se keskittyy homoiluun ja mielipuoliseen maamme mamutukseen.

    • Oli naurussa

      pitelemistä kun astuin tänään bussiin.
      Läski teinipissis katsoi meikäläistä nokanvartta pitkin.
      Olen kuitenkin vuosikausia salilla treenannut, joten kumpikohan katsoo
      nokanvartta pitkin jos tarve vaatii. Palautin läskipalleron maanpinnalle
      aikas nopeasti.

      • Hah !

        Salilla käynti ei ole kuitenkaan selvästi auttanut korvien välisten aiheiden kehitykseen.


    • kukin tavallaan

      kuntosalilla käyntiä on tottakai kaupallistettu ja tehty mediaseksikkääksi, mutta mielestäni sille on selkeä syy...nyky maailmassa ihmisten jalkojen, vatsan ja selän lihaskunto ei saa tarpeeksi ärsykkeitä ja painovoima tekee tehtävänsä. Monille pieni kahvakuula jumppa viikossa/pari kertaa viikossa olisi paikallaa vahvistamaan kroppaa, jotta ei tarvitsisi kulkea kumarassa tai valittaa selkäsäryistä.

      Jos olet itse vanha ja hyväkuntoinen niin ehkä olet saanut supergeenit tai liikuntasi/työsi on aktivoinut edellämainittuja lihaksia tarpeeksi välttyäksesi vaivoilta. Tony Halme aikanaan puhui, että tavallisen tallaajan ei tarvitse muuhun keskittyä kuin näihin lihaksiin ja mies oli tankki. Monet muutkin kuntoilijat puhuneet samasta asiasta.

    • Tunska500

      Kyllä liikunta on kaupallistettu, melkeinpä tuntuu siltä että monet ovat unohtaneet lenkkipolut ja pyörätiet. Itse käyn pyöräilemässä säännöllisesti pitkiä lenkkejä ja ajan ohi yhden kuntosalin missä ihmiset polkee kuntopyörillä ja vahtaa tv:tä samaan aikaan. Se on koomisen näköistä ja maksaa paljon. Kun hyppää pyörän satulaan niin saa raitista ilmaa ja pikku flunssankin menee ohi, eikä maksa mitään vaikka sotkis Suomen ympäri. Eikä altistu kaiken maailman kulkutaudeille, mitä esimerkiksi koneellinen ilmastointi tarjoaa. Luonnosta saa ilmaiseksi tarvittavat penisilliini kuurit mikrobien muodossa mitä luonto tuottaa. Metsässähän Suomi on kasvanut.

      • Aerobicista crossfitiin

        Samaa mieltä, että liikunta on kaupallistettu. Olen kyllä vuosia käynyt kuntokeskuksissa ja mukavasti aina on osattukin keksiä uusi laji että asiakkaiden mielenkiinto säilyy. Olen harrastanut monipuolisesti liikuntaa, myös juossut pitkiä matkoja, kävellyt, uinut ym. Voi sanoa, että ainoastaan kiipeilyä, vapaa -ottelua, laskuvarjohyppyä ja nyrkkeilyä en ole harrastanut. Voipi joku muukin laji vielä olla, mutta näin äkkiseltään ei tule mieleen. Usein annetaan semmoinen käsitys, että voisit automaattisesti estää tulevat tuki- ja liikuntaelimistön ongelmat kuntoilun avulla. Mutta ei ihan noin suoraviivaisesti pidä paikkaansa tuo väite. Niin siinä vaan mullekin kävi, että selkäkipu yllätti. Monia noista entisistä lajeista ei enää pysty tekemään. Nykyään ajattelenkin, että ihmisen pitäisi tunnistaa oma tyyppinsä. Onko atleettinen lihaskimppu, onko pitkänmatkanjuoksija vai mikä. Vai sopiiko erilaiset rentouttavat lajit. Minäkin olen aina ollut ja olen vieläkin kevytrakenteinen, hento ja laihahko. Lihaksiin vaan ei tule massaa, vaikka kuinka olisi treenannut. Silti kuntoilin aika rajusti ja fyysinen rasitus oli kova. Sitten tapahtui romahdus. Nyt tämän uuden kivuliaan elämän myötä olen oppinut tunnistamaan, mitkä lajit ovat minulle hyväksi ja mitkä eivät. Ja kuntokeskusten pitäjien tappioksi on lajivalinnat nyt menneet minun osaltani. On vaan täytynyt niellä se tosiasia, että minua ei ole luotu kestämään kovaa fyysistä rasitusta vuodesta toiseen. Kuka taas on vankempaa tekoa ja lihaksikas, hänen kannattaa lihaksiaan kehittää. Ja siihen malliin


    • anneavarakatse

      Onpa ap:lla suppea katsantokanta elämään! Vain ne asiat, jotka MINUA kiinnostaa on oikeita...."en ymmärrä, ku joku kuuntelee heviä, ku ite tykkään humpasta, en ymmärrä, ku joku ajaa mersulla, ku toyota pitäis kaikilla olla jne....."
      Tuollaiset ihmiset on TYPERYYDEN!! ruummillistuma. Ugh! =)

      • bghkbgh

        Mitä valittamista siinä on jos jotkut haluaa olla hyvässä kunnossa?
        Kai ihminen hengissä pysyy kävelemällä ja syömällä puuroa mut ei sillä mitään _hyvää_ fyysistä kuntoa saavuteta.


    • typerät huorat

      Nuo lajit on ihan puhtaasti vajakkien, eli pääasiassa ämmien harrastuksia.

      • Ala-arvoinen

        Miten sinä kehität itseäsi? Kommentistasi päätellen et mitenkään.


    • Noo bisnestä kuntosa

      lit ovat pitäjille. Kuitenkin kun nyt laittaa asioita vähän tärkeysjärjestykseen ja etsii oikean syyn pahan olon purkamiseen niin kuntosalit ovat hyvä asia. Enemmin ihmettelisin miten ihmisillä on varaa käydä kaupassa ja pubeissa ostamassa kaljaa päivittäin. Tupakka palaa ja marmatetaan kuinka turhaa on puntilla käynti. No kyllä puntista hyötyäkin on, mutta listatkaa nyt ensin ne turhat ja jopa haitalliset asiat ennen kuin haukutte kuntosaleja.

      Toisilla ihmisillä on kiinnostusta itsensä kehittämiseen koskien voimia taitoa kuntoa. Vaatii tietoa ja osaamista kehittää fysiikkaa. Kaiken tekemisen perustana on voima ja voimalla nostetaan fyysinen suorituskyky uusiin sfääreihin. Näin ovat päätelleet venäläiset urheilutieteilijät jo ajat sitten josta koko maailman urheiluvalmennus on ottanut mallia.

      Te valittavat täydelliset ihmiset. Teette kaiken oikein ja teidän elämän tapanne ja maailmankatsomuksenne on se ainoa oikea. Selitätte kummasti myös huonot tapanne hyviksi ja toisten hyvät tavat huonoksi.

    • gasgasga
    • kondiskalle

      On tullut kuultua monilta kehuskelua miten pitävät itsensä kondiksessa fyysisellä duunilla ja arkiliikunnalla. Eipä niistä kukaan mitenkään hyvässä kunnossa ole ollut, ei edes kohtullisessa. Kaljamahat löyttyy ja heti kun vähäv jotain tekee ovat hiestä märkänä. Ei niiden työt todellisuudessa mitenkään raskaita ole olleet, joskus jotain kevyttä nostellaan ja portaat kävellään. Yhtä tyhjän kanssa, jos kuntoiluna ajatellaan.
      Ei kuntoilu tietenkään mitenkään pakollista ole, mutta huvittaa se kun aina ollaan vähättelemässä omaa laiskuutta jos kuulee jonkun kuntoilu harrastuksesta.

    • http://www.listamedi
    • Ville4

      Minä en kyllä voi valitettavasti ymmärtää miten CrossFit on muka certifioitu ja lisenssoitu. Eihän siinä todellakaan ole keksitty mitään uutta varsinaisesti. Käytänössä minusta ainoastaan nimi on voi olla tässä tapauksessa certifioitu(maalaisjärellä aateltuna). Tuon kaltaisia treenejä voi tehdä kuka vaan, eiku tekeen military pressiä, leukaa, juoksua sekaan jne. Mikä estää saleilla treenaamasta ihan samoja hommia, jos ei käytä Crossfit nimeä. Sanoo vaan, että tekee CrossFitin kaltaista treeniä. Toiminnalinen treeni ja CrossFithän on todella lähellä toisiaan.. saakait toiminnalisen treenin tekijä heilutella kauan sitten keksittyjä puntteja yms. kuin haluaa. Ei pitäis kuulua Crossfittaajielle millään lailla. Saakait kuka vaan tehdä esim. ”Barbara”: 20 Pull-Ups – 20 Push-Ups – 40 Sit-Ups – 50 Squats – 5 Rounds. Jos se on nimestä kiinni, niin sanoo sitten että tekee 20 Pull-Ups – 20 Push-Ups – 40 Sit-Ups – 50 Squats – 5 Rounds..ja PISTE. Onko muka jollain CrossFittaajalla oikeus tulla mua kieltämään, jos tulen voimalaan ja teen em. sarjan. Minusta tuosta CrossFit nimestä ja Amerikan lipun alla treenaamisesta pitäisi päästä kokonaan eroon Suomessa. Vaoidaan me täällä treenata samallai maksamatta suomessa jotain kalliitta sertifikaatti maksuja yms (Maksaako Crossfittaajat Joe Widerille tms barbell:in käytöstä military pressissä…tai military press nimestä intille..jne.:D). Voi olla jotain asia virheitä, mutta tuosta sai varmaan selville mielipiteeni yleisellä tasolla CrossFit serifioinnista/ lisenssoinnista. (deletoi Sanna jos tuntuu ei-sopivalta sun weppisivulla)

      • Ei treeneissä

        mitään eroa eikä kukaan voi kieltää treenaamista, mutta kuntosalin ollessa crossfit sali sen täytyy maksaa nimen käytöstä ja joistain muodollisista kursseista jotka ovat muka laadun takeena. Crosstrainingina noita tehdäänkin.


    • TOOSA

      HEVON KUKKUA, CROSSFIT ON PELKKÄÄ MANIT VEKS-SHITTII
      Kunnon kusetus, missä parin päivän kurssilla käyneet koijarit vetää tyhmiltä manit veks jollain typerällä muka uudella idealla. Ternimaito ja pyrämiidihuijauksia on ennenkin nähty, tyhmät maksaa ja nuolee haavansa peiton alla myöhemmin. Kuka oikeesti uskoo että joku plösöluikku käytyään viikonlopun jossain kirjekurssilla osaa valmentaa naapurin läskikasasta kovakuntoisen atleetin parissa kuukaudessa. Menkää vitun tyhmät hoitoon, noi muka valmentajat nauraa teille räkäsesti.

    • CROSSFIT KUSETUS BIS

      Todella todella...... surkimukset vetää reenejä ja kusee jengiltä rahat veks jollain vitun barbaroilla ja sindeillä. Mä luulin aina et barbara on se nukke :) mutt se onkin jonkun jenkkiukon keksimä onanointireeni :) Kukas tollasesta skeidasta muka viitti maksaa mitään kun noita voi tehä himassa ja skuttassa ilmasekski.

      • humanum est

        Elä, ja anna saliyrittäjänkin elää. Kuka oikeesti viittii vetää jotain crossfittiä himassa tai skutsessa? Ei taida näistä nykyajan kundeista ja gimmoista siihen olla. Siks on hyvä, et joku saa ne liikkeelle. Keltä se on pois? Ootko ihan tosissaan huolissas siitä, et joku haluaa maksaa treenistä, vai mistä moinen kitkeryys kumpuaa?


    • laplandia

      Hieno ja Arvokas elämä sinulla Arvoseni, mutta käytät noinkin paljon energiaa ihmetellen mitä muut tekevät. Eiköhän jokainen osaa itse arvioida mikä kuntoilu sopii itselle parhaiten?

      Ihmettelit kuntosalilla käyntiä... itse käyn salilla, koska saan sillä pidettyä itseni ja kaikki lihasryhmät fyysisesti hyvässä kunnossa. Aikoinaan hankin jopa kyykky ja penkkitelineen kotia, mutta perheen kasvaessa tämä ei ollut enään järkevää. Mieluiten treenaan kuntosalilla, missä ei tarvitse samalla vahtia lapsia.

    • Uutta trendiä kiitos

      Sohvalla syntyy hyviä kokemuksia kun lukee hyvää kirjaa, katsoo laadukkaan elokuvan tai vaalikeskustelun ym. Seuraava trendi on joidenkin arvioiden mukaan luonnollisuus, sitä odotellessa.

    Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      70
      6850
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4440
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2883
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      2121
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1673
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      99
      1475
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1161
    8. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1154
    9. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      306
      1143
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1111
    Aihe