Kylkiluun alla KIPU

Minnnaa

Siis oikealla puolella, kylkiluun alla ollut jo kuukausien ajan kipua. Kipu on kokoaikaista, joskus vähemmän, usein taas enemmän. Kipu on sellaista polttavaa, kuin jokin vanne puristaisi jotain sisäelintä tms. Kipua on vaikea kuvailla. Kaksi kertaa ultrattu, mitään ei löytynyt. Tähystykseen en saa lähetettä koska labrakokeet olivat ok.Käskivät menemään yksityiselle puolelle. Närästyslääkettä kirjoittivat, mutta eihän se auttanut, koska kipu ei todellakaan ole närästykseen viittaavaa. Ja kipu on selkeästi oikealla puolella.

Tää on niin raastavaa, ärsyttävää kun eivät tavallaan usko kipuani. Olen ollut gluteenittomalla ruokavaliolla, ei auttanut. En käytä alkoholia enkä tupakoi. Mitä minä voin tehdä jotta pääsisin tutkimuksiin? Ja millaisilla tutkimuksilla jotain voisi selvitä? Voiko vatsaa rötgenkuvata? Tai magneettikuvata? En oikien ymmärrä näitä, mutta jotain on tehtävä. Yksityiseen ei ole varaa. Kipu raastaa parhaillaankin kovaa. Kyse on noin kymmenen sentin alasta. Ihan kuin jokin solmu tai muu puristaisi suolta tai jotain elintä. Kova polte!

Ei jaksaa enää. Huolikin jo suuri: jos siellä onkin jokin syöpä? Huoh....Papereissa lukee varmaan "Luulotautinen"

5

224

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minulla oli just samat oireet ja ollut jo vuosia.
      Alkoi pienestä alasta ja nyt siihen on kasvanut jo iso tyrä. Julkisella ultrattiin ensin kaksi kertaa ja mitään ei löytynyt mutta menin yksityisesti niin kaksi tyrää löytyi. Mene yksityiselle ja maksa hiukan enemmän niin saat apua.
      Tänä päivänä terveyskeskuksesta ei saa mitään apua.

    • Samoilla tuntemuksilla ja kivuilla eletään täälläkin . Ultrattu pari kuukautta sitten ja ei mitään ! Sain esomeprazol kuurin närästykseen mutta kun ei närästä .
      Yksi lääkäri kesällä puhui tyrästä mutta koska oli vaan harjottelija niin "oikea" lääkäri tyrmäsi asian heti .
      Työt pitäisi alottaa parin viikon päästä mutta miten tämän kivun kanssa selviän ?

    • Joskus sattui

      Mulla alkoi rintalastan oikea reuna särkeä. 5 vuotta myöhemmin röntgenin ja muiden jälkeen syy selvisi.

      Selkälihakset rintarangankohdalta selkärangassa olivat niin jumissa, että vihloivat etupuollle. Kun fysioterapeutti ekalla kerralla alkoi tutkia selkää ja lihaksistoa ennen hierontaa, asia selvisi.
      Hän kävi sormilla selkä rankaaläpi nivel kerrallaan ja ollessaan yhden nikaman kohdalla ja painaessaan sitä todella kevyesti, aiheutti tunteen kuin rintalastasta olisi työnnetty puukko läpi.

      Hieronnalla sai kuntoon ja lukemalla kirjan Siunattu kipu Heikkilältä.

      Arvaisin että sulla on ristiselkä tai vähän ylempää ihan jumissa.

    • wteroi

      Vaikuttaa hiukan vatsahaavalta? Ei se närästyslääke ole kaukaa haettua, itselleni sellainen tuo avun, mutta kun vatsa oli ärtyneempi niin eipä silloin sekään. Ota kuuriluontoisesti kokeeksi pari päivää närästyslääkettä muutaman tunnin välein, vältä kahvia ja paprikaa yms., katso mitä tapahtuu..
      Voihan se olla tyrä tai sappi, joka ei näkynyt ultrassa. Joka tapauksessa olisi ehkä parasta mennä mahalaukun tähystykseen, jos tämä ei vaikuta.

    • sama vaiva

      Olen kärsinyt samasta vaivasta. On tähystetty, utrattu jne.. eikä onneksi mitään vakavaa ole löytynyt. Tähystyksen tehneen lääkärin selitys oli, että suoli tekee juuri tuossa oikealla kylkikaaren alla voimakkaan mutkan ja jos suolessa on ilmaa, se saa aikaan ikävän tuntemuksen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      3228
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2141
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2061
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1915
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1588
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1251
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe