Ongelma

eiookivaa

Niin, kun meillä ei oo varaa ratsastukseen kun se on niin kallista. Toi harmittaa mua ihan hirveesti, koska rakastan hevosia. :/
Mitä mun pitäis nyt tehdä, sillä lähitallille ei saa mennä ilman että olis ratsastustunti, en siis ilmeisesti saa olla hevosten kanssa enään. :( Muutenkin oon viimeks ratsastanu vuosi sitten kun ei vaan rahat riitä. En varmaan osaakkaan enään mitään.

5

109

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ehdotusvain67890

      Osoita vanhemmillesi että tahdot oikeasti ratsastaa ja tee hullunu kotitöitä ja yllätä heidät töiden jälkeen putipuhtaalla kodilla ja sitten joskus illemmalla kysy esim näin "Äiti, mä haluan oikeasti ratsastaa mä teen mitä vaan et voisin ratsastaa, teen koti työt, haravoin pihan ja kuljen pölyrätti käessä pyyhkimässä pölyjä.". Ja jos voit niin voit yrittää esim kyttää naapurin koiraa lenkillä paria euroa vastaan nii saisit vähän rahaa jolla voisit maksaa vähän omista ridaus tunneista.

    • Kasiro

      Joo, toi dogsitterin homma on hyvä ajatus! Ainakin isommissa kaupungeissa on työssäkäyviä koiranomistajia jotka varmasti mielellään maksavat siitä että joku käyttää heidän koiriaan pissalla heidän ollessaan töissä.
      Jokin lastenhoitajan homma voisi olla myös paikallaan.

    • Toinen näkökulma

      Olisiko lähelläsi muita talleja sillä hevosten kanssa voi puuhailla paljonkin ilman, että joutuu maksamaan mitään. Monilla talleilla on hoitohevosia, joten oletko kysynyt että voisitko ottaa joltain tallilta semmoisen? Joillain talleilla annetaan myös ratsastaa aika-ajoin omalla hoitohepalla. Lähitallillani on semmone juttu et ku käyt taluttaa alkeiskursseja vajaa 10 kertaa saat siitä ilmaisen ratsastustunnin palkkioksi.

    • mooooommooooi

      Moikka :D. Toi teksti kuulostaa aika tutulta... Nimittäin meilläkään ei jossain vaiheessa ollut varaa ratsastustunteihin... Joten, menin vanhalle vakkaritallilleni, missä olin pari vuotta käynyt aikaisemmin tunneilla, ja sain sieltä hoitoponin, jota aloin hoitaa alkuun 2-3 kertaa viikossa, ja pian hoidinkin sitä joka päivä :D... Tein myös tallitöitä siinä sivussa, ja keräsin mm. lantaa tunneilla (meidän tallilla jos teki tätä tarpeeksi monta kertaa niin sai ratsastaa), ja sama alkeistunneilla taluttelua :)... Ja sitten kun sain itse säästettyä rahaa, kävin irtotunneilla ja ratsastin itsenäisesti, parhaimmillaan ehkä 3 kertaa viikossa.. :D Kyllä säkin jonkin keinon keksit kerätä sitä rahaa :P En minäkään mikään rikas ole... xD

    • huooh.

      se on harmi että kalliiksi käynyt tämä ratsastus. käyn itsekin töissä ja rahani ei riitä kaikkeen...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      247
      4082
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2358
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2141
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2066
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      97
      1725
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      25
      1414
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      12
      1348
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1317
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1272
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe