Pohjakoulutuksen hyöty taksiyrittäjälle?

hyvällepalkalle

Miten paljon taksiyrittäjää hyödyttää jos taustalla on tradenomin tai ekonomin tutkinto? Onko vankasta talousosaamisesta hyötyä? Voiko se avata tien tuottoisaan taksibisnekseen kun hallitsee raha-asiat erittäin hyvin?

34

228

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 43 vuotta alalla

      Pitäis hallita raha-asioiden lisäksi tuo ajopuolikin. Taksissa kun kuskeja ja sitten on OSAAVIA kuskeja. Jotkut ajavat kassoja ja jotkut taas HUIPPUkassoja. Ekonomit ja tradenomit ei tiedä tuosta mitään, itse asiassa moni ekonomi on säästänyt eri aloja pankrottiin.... :-(

      • rthyjuio

        >>Jotkut ajavat kassoja ja jotkut taas HUIPPUkassoja.>>

        Ekonomin koulutuksen saanut saa liksaa enemmän päivässä kun sen mikä on taksikuskin mielestä verollinen huippubruttokassa.
        Aloittajahan on selvä trollipelle.


      • Vituixmän.
        rthyjuio kirjoitti:

        >>Jotkut ajavat kassoja ja jotkut taas HUIPPUkassoja.>>

        Ekonomin koulutuksen saanut saa liksaa enemmän päivässä kun sen mikä on taksikuskin mielestä verollinen huippubruttokassa.
        Aloittajahan on selvä trollipelle.

        No ei todellakaan "saa". Tässä yhteiskunnassa kukaan ei enää saa yhtään mitään, vaan itse se on ansaittava, jos et peri rahaa ja asemaa. Ekonomeja on näkynyt jo kassoillakin, kohta sen puoleen ei ole enää sitäkään ammattia olemassa.


      • rgbtnhymju,kilop
        Vituixmän. kirjoitti:

        No ei todellakaan "saa". Tässä yhteiskunnassa kukaan ei enää saa yhtään mitään, vaan itse se on ansaittava, jos et peri rahaa ja asemaa. Ekonomeja on näkynyt jo kassoillakin, kohta sen puoleen ei ole enää sitäkään ammattia olemassa.

        Sulla on huonot tiedot joko taksien "huippu" kassoista tai sitten keskiverto ekonomien palkoista.

        >>Ekonomeja on näkynyt jo kassoillakin,>>

        Juu, niin on ja taksinkin ratissa, mutta yksikään ekonomi ei kuitenkaan ole ottanut kassan tai taksikuskin hommia elämänurakseen. Niissä hommissa on oltu opiskeluaikoina ja parempaa odotellessa ja ennen pitkään sitä on myös tullut.

        Itse olen myös opiskeluaikoina taksia ajanut mutta en missään tapauksessa vaihtaisi nykyistä hommaa takaisin siihen kuin korkeintaan väliaikaisesti.


      • Vituixmän.
        rgbtnhymju,kilop kirjoitti:

        Sulla on huonot tiedot joko taksien "huippu" kassoista tai sitten keskiverto ekonomien palkoista.

        >>Ekonomeja on näkynyt jo kassoillakin,>>

        Juu, niin on ja taksinkin ratissa, mutta yksikään ekonomi ei kuitenkaan ole ottanut kassan tai taksikuskin hommia elämänurakseen. Niissä hommissa on oltu opiskeluaikoina ja parempaa odotellessa ja ennen pitkään sitä on myös tullut.

        Itse olen myös opiskeluaikoina taksia ajanut mutta en missään tapauksessa vaihtaisi nykyistä hommaa takaisin siihen kuin korkeintaan väliaikaisesti.

        Trust me, I feel you bro.


      • alalla jo ennen -
        rgbtnhymju,kilop kirjoitti:

        Sulla on huonot tiedot joko taksien "huippu" kassoista tai sitten keskiverto ekonomien palkoista.

        >>Ekonomeja on näkynyt jo kassoillakin,>>

        Juu, niin on ja taksinkin ratissa, mutta yksikään ekonomi ei kuitenkaan ole ottanut kassan tai taksikuskin hommia elämänurakseen. Niissä hommissa on oltu opiskeluaikoina ja parempaa odotellessa ja ennen pitkään sitä on myös tullut.

        Itse olen myös opiskeluaikoina taksia ajanut mutta en missään tapauksessa vaihtaisi nykyistä hommaa takaisin siihen kuin korkeintaan väliaikaisesti.

        "Itse olen myös opiskeluaikoina taksia ajanut mutta en missään tapauksessa vaihtaisi nykyistä hommaa takaisin siihen kuin korkeintaan väliaikaisesti. "

        No, katsotaan nyt kevättä odotellessa, jos vaikka pysyvästi? Meinaan, kun taksikuskienkin paikat alkavat pursuamaan työnhakijoita. Ettet nyt vaan sanojasi söisi??

        ;D


      • tryujilop9
        alalla jo ennen - kirjoitti:

        "Itse olen myös opiskeluaikoina taksia ajanut mutta en missään tapauksessa vaihtaisi nykyistä hommaa takaisin siihen kuin korkeintaan väliaikaisesti. "

        No, katsotaan nyt kevättä odotellessa, jos vaikka pysyvästi? Meinaan, kun taksikuskienkin paikat alkavat pursuamaan työnhakijoita. Ettet nyt vaan sanojasi söisi??

        ;D

        >> Meinaan, kun taksikuskienkin paikat alkavat pursuamaan työnhakijoita>>

        Älä unta näe. Olin pirssissä jo edellisen laman aikana eikä pursuamista ollut silloinkaan havaittavissa. Se sentään oli kunnon lama tähän nykyiseen verrattuna. Taloja ja autoja pakkohuutokaupattiin nonstoppina.

        >>Ettet nyt vaan sanojasi söisi?? >>

        Moni asia maailmassa on epävarmaa, mutta että lähtisin takaisin taksiin? Ei nyt sentään. Mulla on myös CE kortti ja raskaan liikenteen kurssit käytynä. Jos oikein pahaksi nykyhommassa heittää niin tuuraukset alkaa ensin sieltä. Ammattitutkinto kahteen muuhunkin ammattiin ja oma firma jonka nimiin voi myydä. Taksiin saatan tulla kun kaikki muut kortit on jo katsottu. En vain enää jaksa niitä yön uiveloita.


    • 6+13

      Hyväpuoli on, että voi itse hoitaa kirjanpidon. Rahat tulee kuitenkin perustyöstä, niin kuin edellinen, vanhempi konkari tuossa mainitsi.
      Huippukassakuskit ajavat aktiivisesti keikan perässä ja kassat ovat luonnollisesti hyviä.
      Kassakuskit kurvaavat tutulle tolpalle ja turisevat siellä mielellään kolleegoiden kanssa, heidän kassat ovat pienempiä, mutta nämä kuskit ovat usein hyvin työhön sitoutuneita.
      Kolmas ryhmä touhuaa sitten, miten touhuaa.

      • 12+12

        eikös ensimmäinen ryhmä ole parhaiten työhön sitoutunut?
        eli huippukassakuskit?

        miten tolpalle kurvaavat ja turisevat olisivat hyvin työhön sitoutuneet?


      • 6+13
        12+12 kirjoitti:

        eikös ensimmäinen ryhmä ole parhaiten työhön sitoutunut?
        eli huippukassakuskit?

        miten tolpalle kurvaavat ja turisevat olisivat hyvin työhön sitoutuneet?

        Tarkoitin, että ne kuljettajat ajavat eläkkeelle asti, koska työ on puoliksi sosiaalinen harrastus.


      • 12+6
        6+13 kirjoitti:

        Tarkoitin, että ne kuljettajat ajavat eläkkeelle asti, koska työ on puoliksi sosiaalinen harrastus.

        voi v.. mitä sitoutumista toi on?
        minä ainakin antaisin heti kenkää sellaisille kuskeille jotka velttoilevat tolpilla ja turisevat, eihän se mikään sosiaalinen harrastus voi olla,
        keikkaa pitää etsiä aktiivisesti prkl.


    • urpo1

      Minkä hel***** takia pitäis tulla taksihommiin, jos on ylipäätään joku koulutus että voi päästä töihinkin?!?

      • urpo2

        No tota. Syitä voi olla moniakin. Tosin alalle jää pysyvästi vain kyllä se alimmista alin älyllinen pohjasakka, jonka kyllä ns. isännistä näkee.


      • Arvostan taksikuskej
        urpo2 kirjoitti:

        No tota. Syitä voi olla moniakin. Tosin alalle jää pysyvästi vain kyllä se alimmista alin älyllinen pohjasakka, jonka kyllä ns. isännistä näkee.

        "Tosin alalle jää pysyvästi vain kyllä se alimmista alin älyllinen pohjasakka, jonka kyllä ns. isännistä näkee. "

        Arvostus. arvosta työtäsi työ arvostaa sinua. Vain mulkut epäarvostaa toisia korostaen itseään!


    • Et rikastu!

      Jos ajat yksin ilman renkejä, on kirjanpito melko yksinkertaista.
      Tosin kunnon kirjanpitäjä on korvaamaton ekonomillekin.

      Nykyään ei juurikaan pääse keplottelemaan ja siten kierrättämään liiveihinsä euroja.

      • rikos ei kannata

        Ammatinharjoittajan yhdenkertaisen kirjanoidiontekee melkein kuka vaan. Kaverini teki sen kynällä tilivihkoon. Itse käytän ohjelmaa tietokoneella. Ei tarvitse edes laskinta. Jotkut jopa tarvitsevar siihen tilitoimistoja?? No mikäs, jos on varaa siihen? Säästän pari tonnia per vuosi. Kun sen tekee vaikka klubiasken kanteen, jos klubia vielä saisi.

        Työllä ei rikastu kukaan, harvempi rikastuu mitenkään täällä koto-Suomessa.

        "Nykyään ei juurikaan pääse keplottelemaan ja siten kierrättämään liiveihinsä euroja. "

        Kirjanpitovelvollisuus ammatinharjoittajilla ja yrittäjillä perustuu lakiin ja on sitä kaikkien lakiin kuuluvien noudatettava. Kirjanpitorikoksista on lakiin sääetty myös rangaistu- Joka väärällä merkinnällä jne.... saatettakoon sakkoon tai vankeuteen.....jne

        Ei rikastu oikein työllä, eikä kijanpitorikoksellakaan. Juttuja olen kuullut, joku selviytyy vaan annas olla. ku käry käy: Tilisi syynätään takautuvasti vuosia taaksepäin ja auta armias, jos eivät täsmää: Vuosien mätkyt takautuvasti korkopineen. Se on sitten menoa! Aina voi yrittää tekojaan tietämättömyydellä, tietämätön ei voi olla toistuvasti merkinnällä esom. laittamalla laskuun ALV:n jota lasku ei sisällä.

        No, kukin sitten tavoikkeen uskollisena tyylillään - sano. En kehoita kirjanpitorikokseen. Vähän sama, jos ajat dieselisi löpöllä - kerran vai. Kirpaisee kiinni jäädessä-


    • Kyllä näin on

      Ylimääräisestä pohjakoulutuksesta taksiyrittäjälle on vain haittaa, koska se opiskeluaika ei tuota rahallisesti mitään. Opintolainatkin on maksettava jokatapauksessa sitten vielä opiskelun jälkeen takaisin, mikä myös vähentää työssäoloajan palkasta jäävää tulosta. Riittää että käy kurssin ja toimii sitten renkinä aikansa oppiakseen ikään kuin oppisopimuksella ammatin. Taksiyrittäjä on heti aloitettuaan täydessä raharoiskeessa, eikä tarvitse aloittaa millään harjoittelijan palkoilla. Tilitoimistot ja kirjanpitäjät ovat sitävarten, että ne neuvovat ja laskevat. Eihän kaikkien tarvitse kaikkea osata. Eihän ekonomikaan osaa rakentaa yleensä taloaan. Juuri siksi meillä täällä sivistyksen kehdossa on niin paljon eri ammatteja ja maksamme toisillemme toistemme ammattitaidon hyödyntämisestä. Noin niinku esimerkkinä.

    • ei kun näin on

      " Taksiyrittäjä on heti aloitettuaan täydessä raharoiskeessa, eikä tarvitse aloittaa millään harjoittelijan palkoilla. "

      Raharoiske? Tarkoittaako se samaa, kun maksat laskuja tililtäsi. Silloin rahat roiskuu ttilitäsi "yhteistyökumppaneille.

      Roiskutat pienyrittäjänä rahaa rilitäsi tilitoimistolle?

      "Tilitoimistot ja kirjanpitäjät ovat sitävarten, että ne neuvovat ja laskevat. "

      Toki, jos et itse osaa. Ainahan löytyy konsultteja, jotka osaamattomilya aaseilta fyrkan vie. Osaatko itse ynnätä, vähentää, kertoa ja laskea? Jos osaat, osaat tehdä kirjanpitosi. Tilivihko makss euron. Saat siihen koko vuoden jutut. Ja se euron laskin....

      Eihän ekonomikaan osaa rakentaa yleensä taloaan."

      Aika moni osaa.

      "Juuri siksi meillä täällä sivistyksen kehdossa on niin paljon eri ammatteja ja maksamme toisillemme toistemme ammattitaidon hyödyntämisestä. Noin niinku esimerkkinä. "

      Jahas. Onneksi et ole puuntyöstöalalla. Tarvitset sahurin, höylärin, hiojan, siivoojan, kuljettajan metsuria unohtamatta.

      " Noin niinku esimerkkinä."

      Esimerkkisi mukaan yrityksesi kaatuu ennenkuin syntyykään.

      Mulla kuskit vain ajaa, muun teen itse. Heti en osannut, opettelim-

      • Yrittäjän elämää

        Kuskiltani hajosi rengas yöllä klo 0200. Soitti ja kysyi, miten toimin. Sanoin, vaihda vararengas, silloin sellainen vielä. oli. Meni hetki, taas soi puhelin; Missä se vararengas on? No siellä takakontin tavaratilan alla. No miten se vaihdetaan? Tässä vaiheessa olin jo pirteä, ennen kuin kerkeää kysyä, missä on tunkki ja miten sitä käytettään. Ajoin paikalle, otin takakontista renkaan, nostin auton tunkilla ylös ja vaihdoin renkaan.


      • Pitkä kokemus.
        Yrittäjän elämää kirjoitti:

        Kuskiltani hajosi rengas yöllä klo 0200. Soitti ja kysyi, miten toimin. Sanoin, vaihda vararengas, silloin sellainen vielä. oli. Meni hetki, taas soi puhelin; Missä se vararengas on? No siellä takakontin tavaratilan alla. No miten se vaihdetaan? Tässä vaiheessa olin jo pirteä, ennen kuin kerkeää kysyä, missä on tunkki ja miten sitä käytettään. Ajoin paikalle, otin takakontista renkaan, nostin auton tunkilla ylös ja vaihdoin renkaan.

        Niin. Työkalu hajosi, palkkasuhteessa oleva ei saa ajalta korvausta ja vielä pitäisi talkoina korjata työkalu.

        Sori vaan, tuollainen ei onnistu YHTÄÄN MILLÄÄN MUULLA alalla. Vrt. kassahihna leikkaa kiinni, palkanmaksu loppuu siihen ja vielä pitäisi kaivaa työkalupakki esille ja korjata vika. Kaikkialla muualla asialla naurettaisiin, mutta taksissa tämä on totisinta totta. Pysykää tervejärkiset kaukana tästä alasta.


      • dsfertgyu7
        Pitkä kokemus. kirjoitti:

        Niin. Työkalu hajosi, palkkasuhteessa oleva ei saa ajalta korvausta ja vielä pitäisi talkoina korjata työkalu.

        Sori vaan, tuollainen ei onnistu YHTÄÄN MILLÄÄN MUULLA alalla. Vrt. kassahihna leikkaa kiinni, palkanmaksu loppuu siihen ja vielä pitäisi kaivaa työkalupakki esille ja korjata vika. Kaikkialla muualla asialla naurettaisiin, mutta taksissa tämä on totisinta totta. Pysykää tervejärkiset kaukana tästä alasta.

        Mulla on aina ollut tuntipalkka pohjilla, eli toimii se taksialallakin.
        Mitä tulee työkalun korjaamiseen niin ei niin urpo saisi olla ettei osaa rengasta vaihtaa.


      • 16+12
        dsfertgyu7 kirjoitti:

        Mulla on aina ollut tuntipalkka pohjilla, eli toimii se taksialallakin.
        Mitä tulee työkalun korjaamiseen niin ei niin urpo saisi olla ettei osaa rengasta vaihtaa.

        mulla kävi kerran niin että vaihdoin varapyörän alle ja ajoin lähimpään rengasliikkeeseen, jossa paikkasivat renkaan.
        Ei olisi pitänyt tätä tehdä näin jälkeenpäin ajatellen kun isäntä ei siitä maksanut mitään.
        olisi pitänyt sekin kai etukäteen sopia tuleeko siitä palkkaa,
        silloin oli nuori ja kokematon ja isäntä vedätti minkä kerkesi,
        enää en samaa virhettä tekisi yli 10v kokemuksella.


      • oåqefigh
        16+12 kirjoitti:

        mulla kävi kerran niin että vaihdoin varapyörän alle ja ajoin lähimpään rengasliikkeeseen, jossa paikkasivat renkaan.
        Ei olisi pitänyt tätä tehdä näin jälkeenpäin ajatellen kun isäntä ei siitä maksanut mitään.
        olisi pitänyt sekin kai etukäteen sopia tuleeko siitä palkkaa,
        silloin oli nuori ja kokematon ja isäntä vedätti minkä kerkesi,
        enää en samaa virhettä tekisi yli 10v kokemuksella.

        "Ei olisi pitänyt tätä tehdä näin jälkeenpäin ajatellen kun isäntä ei siitä maksanut mitään."

        Sä olisit varmaankin istunut maailman tappiin siellä autossa, jos "olisit tiennyt", ettei siitä erillistä palkkaa makseta? Ei tullut mieleen, että "ehkä" myötävaikutit rengasrikon syntyyn? Mitäs olisit tuumannut, jos kanttariin ajettu rengas olisi jopa vähentänyt palkkaasi? Teoreettinen kysymys, mutta kuitenkin.

        Ei pitäis olla sentään ihan kädetönkään. Toisekseen, kyllä se kuski ne vararenkaat vaihtaa jopa rekkaankin, joskus jopa paikkaavat rekan renkaan tien päällä. Mitenkäs kuvittelisit sen renkaan muuten vaihtuvan?

        Kaikenlaisia narisijoita näissä suomalaisissa taksirengeissä on, en muuta sano!


      • Ajan mielellään ite
        Yrittäjän elämää kirjoitti:

        Kuskiltani hajosi rengas yöllä klo 0200. Soitti ja kysyi, miten toimin. Sanoin, vaihda vararengas, silloin sellainen vielä. oli. Meni hetki, taas soi puhelin; Missä se vararengas on? No siellä takakontin tavaratilan alla. No miten se vaihdetaan? Tässä vaiheessa olin jo pirteä, ennen kuin kerkeää kysyä, missä on tunkki ja miten sitä käytettään. Ajoin paikalle, otin takakontista renkaan, nostin auton tunkilla ylös ja vaihdoin renkaan.

        Vaihdoitko rengin kans :D


      • vai vielä kanttariin
        oåqefigh kirjoitti:

        "Ei olisi pitänyt tätä tehdä näin jälkeenpäin ajatellen kun isäntä ei siitä maksanut mitään."

        Sä olisit varmaankin istunut maailman tappiin siellä autossa, jos "olisit tiennyt", ettei siitä erillistä palkkaa makseta? Ei tullut mieleen, että "ehkä" myötävaikutit rengasrikon syntyyn? Mitäs olisit tuumannut, jos kanttariin ajettu rengas olisi jopa vähentänyt palkkaasi? Teoreettinen kysymys, mutta kuitenkin.

        Ei pitäis olla sentään ihan kädetönkään. Toisekseen, kyllä se kuski ne vararenkaat vaihtaa jopa rekkaankin, joskus jopa paikkaavat rekan renkaan tien päällä. Mitenkäs kuvittelisit sen renkaan muuten vaihtuvan?

        Kaikenlaisia narisijoita näissä suomalaisissa taksirengeissä on, en muuta sano!

        " Ei tullut mieleen, että "ehkä" myötävaikutit rengasrikon syntyyn? Mitäs olisit tuumannut, jos kanttariin ajettu rengas olisi jopa vähentänyt palkkaasi? Teoreettinen kysymys, mutta kuitenkin."

        no ei kyllä tullut mieleen kun en edellistä vuoroa ajanut, auto oli seissyt yön ja aamulla lähdin vuoroon ja rengas tyhjä, ensimmäiseksi piti ruveta renkaan vaihtoon,
        oli ne rengasliikkeessä löytänyt siitä jonkun metallisäikeen mutta se ei rotvallinreunasta ollut.
        kaikenlaisia paskiaisia näissä taksi-isännissä on kun heti haetaan kuljettajasta syitä kaikkeen , en muuta sano!


    • Kyllä näin on

      Yritykseni on toiminut ongelmitta ja suhteellisen tuottavana noin 27 vuotta. Aion edelleenkin käyttää ammattinsa osaavien ja alan oikeasti tuntevien apua, ettei tarvitse itse tehdä kaikkea ja täyttää elämäänsä pelkällä työllä. Ainakin minulle vapaa-aika on ensiarvoisen tärkeätä. Eikä ne palveluiden ostaminen muilta kirpaise kuin persaukisia. Mutta tehkööt muut miten haluavat. Jatkuvasti menee taksiyrittäjiä konkkaan ympäri Suomea. Olisivatkohan olleet juuri niitä "minä itse" yrittäjiä.

    • Tyhjän kanssa

      Aika typerä kysymys. Missä "vankasta talousosaamisesta" muka ei olisi hyötyä?

      Tosin en näe mitään erityistä hyötyä tuollaisissa "oppineen papereissa". Ihminen joko osaa luonnostaan ajatella taloudellisesti tai sitten ei.

      Ja kuten jo sanottu, pitäis osata ajaakin sillä taksilla.

      • dsfgtyjui

        >> pitäis osata ajaakin sillä taksilla. >>

        Autolla ajaminen ei aikuisten oikeasti ole mitenkään erityisen vaativaa.
        Mun anoppikin osaa ajaa autoa.


      • ajuriainesta
        dsfgtyjui kirjoitti:

        >> pitäis osata ajaakin sillä taksilla. >>

        Autolla ajaminen ei aikuisten oikeasti ole mitenkään erityisen vaativaa.
        Mun anoppikin osaa ajaa autoa.

        Taksinajo sisältää paljon muutakin, kuin pelkkää autolla ajoa. Käyhän suorittamassa taksianajolupa ja tule kokeilemaan, sitten tiedät. ;)


      • dfgrthyjui8
        ajuriainesta kirjoitti:

        Taksinajo sisältää paljon muutakin, kuin pelkkää autolla ajoa. Käyhän suorittamassa taksianajolupa ja tule kokeilemaan, sitten tiedät. ;)

        Jos satuit lukemaan edellisen viestin mihin vastasin niin sinun olisi pitänyt huomata edellisen kirjoittama teksti: "pitäis osata ajaakin sillä taksilla. " Eli autolla ajamisesta siis oli kyse.

        "tule kokeilemaan, sitten tiedät."

        Olen ajanut taksia 25 vuotta, eikä tämä homma tosiaankaan mitään rakettitiedettä ole. Jos on asiakaspalvelukykyinen ja omaa ajokortin niin pärjää taksissa.


      • Rakettitaitoinen
        dfgrthyjui8 kirjoitti:

        Jos satuit lukemaan edellisen viestin mihin vastasin niin sinun olisi pitänyt huomata edellisen kirjoittama teksti: "pitäis osata ajaakin sillä taksilla. " Eli autolla ajamisesta siis oli kyse.

        "tule kokeilemaan, sitten tiedät."

        Olen ajanut taksia 25 vuotta, eikä tämä homma tosiaankaan mitään rakettitiedettä ole. Jos on asiakaspalvelukykyinen ja omaa ajokortin niin pärjää taksissa.

        Olet varmaankin aika suosittu kuski? ;) Itse valitsen ainoastaan rakettitiedettä omaavia kuskeja...


      • tyjuiloöp
        Rakettitaitoinen kirjoitti:

        Olet varmaankin aika suosittu kuski? ;) Itse valitsen ainoastaan rakettitiedettä omaavia kuskeja...

        >>Olet varmaankin aika suosittu kuski?>>

        Autoilija vuodesta 1994. Tiedän tasantarkkaan mitä tämä homma on, enkä yritä puheillani tehdä siitä yhtään monimutkaisempaa kuin mitä se oikeasti on.


    • Taksarix

      Jos tykkää heitellä helmiä sioille...

    • kouluun mArs

      Todellakin on hyötyä, kela sähellys on hyvä esimerkki siitä mitä täysin kouluttamattomat saavat aikaan . Tulee niin kallis rakennelma että katteet on lähes olemattomat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      313
      3566
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1669
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1500
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      56
      1425
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1290
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1250
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      49
      1212
    8. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    9. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      182
      1161
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1147
    Aihe