Ei voi mitään

boxi

Kuten lääkärit ovat huolestuneena katselleet, on potilaita jotka ovat teholle joutuneet kilpirauhashormonimyrkytyksen vuoksi, kun ovat villimmällä lääkärillä käyneet.
Asiallista tietoa on saatavilla. Kilpirauhasliitto on aivan asiallinen yhteisö.
Ei voi mitään. Homma pysähtynee kauheine hoitoineen vasta kun joku menehtyy kammiotakykardiaan, jonka iatrogeenisessa tyreotoksikoosissaan saa.
Yksi kauhea hoito on tullut nähtyä. Potilas itki ja tärisi liomyrkytyksessään. Mietittiin, että pitäisikö hoitavalle lääkärille jotain kertoa vai ei. Ihan myrkytetty liolla minun mielestäni. Säilyi hengissä. Ihan kauheita hoitoja.

29

190

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jessus

      Kylläpä nyt epätoivoissasi yrität pelotella. Älä viitsi! Tiedät totuuden ihan varmasti. Juttusi on keksitty, tai sitten jos siinä on totuuden hiventäkään, niin potilas ei ole noudatanut lääkärinsä ohjeita. Samaan tilaan pääsee ottamalla liikaa thyroxinia. Epätoivoinen rimpuilusi ei nyt enää auta. Sillä se on myöhäistä.

      • huolestunut äiti

        Totta se on, minun lastani elvytettiin sähköllä kun oletettiin että läpättävä sydän johtuvan tahdistimesta, Kaula oli paksuna, silmät pullistu päästä ( silmänpainetauti) väsymystä vapinaa, kaikki kilpisrauasen oireet eikä lääkäri näe


      • Lääke?
        huolestunut äiti kirjoitti:

        Totta se on, minun lastani elvytettiin sähköllä kun oletettiin että läpättävä sydän johtuvan tahdistimesta, Kaula oli paksuna, silmät pullistu päästä ( silmänpainetauti) väsymystä vapinaa, kaikki kilpisrauasen oireet eikä lääkäri näe

        Mitähän lääkettä hän söi?


      • Huolestunut äiti
        Lääke? kirjoitti:

        Mitähän lääkettä hän söi?

        Thyroksiiniä. Arvot on nyt pompanneet liian korkeiksi n. Kolmen viikon käytön jälkeen .


      • En minä tässä mitään rimpuile. En minä sitä syö eikä se minun sydäntäni sekota. Mitä se sinänsä minulle kuuluu, jos joku itsensä myrkyttää, mutta kyllä olen sitä mieltä, että varoitus on ollut asiallinen. Vahvoja aineita


    • Eemu

      Vai että tyroksiinista tuollaiset oireet... hmmm... eikös tässä ketjussa ollut tarkoitus puhua liiallisesta lion annostuksesta. Kukas potilas voisi nyt kertoa tarinansa? Potilaat ovat olleet aivan hiljaa. Vain lääkärit ovat kertoneet näitä kauhutarinoita.

      • Kyllä tyroksiinillakin voi ampua yli, mutta sen seuranta ei vaadi niin paljoa hoksottimia, kuin lion, jota voi seurata, mutta vaatii hoksaamista.


    • Profiloija

      Lukekaa nyt hyvät ihmiset tän boxin kaikkia aikaisempia kommentointeja tänne. Ei hän ole lääkäri, tai jos on, niin vapiskaa potilaat. Epävakaa persoonallisuus. Kenties narsisti. Kenties lääkkeiden väärinkäyttöä. Ei sosiaalista elämää..... surulliseltakin vaikuttaa... Ehkä halunnut joskus lääkikseen, mutta ei ole päässyt...tai sitten on lääkäriä leikkivä hoitaja. Voivoi.

      • Ja sen on moro, Mattila! Niin uskollinen perässäkiitäjä jo varmaan kuudetta vuotta! Hyvää Joulun odottelua!
        t epävakaa narsisti sis el


      • hodgkin

        Typerää mustamaalaamista. Ei ne lääkärit turhaan varoita lääkkeiden vaaroista. Mutta sitähän potilaat eivät halua kuulla.


      • Iron Fist

        No ei tosiaan ole. Väittää olevansa jollakin diabetologisella osastolla erikoislääkäri. Uhkaili jossakin, että kun D1-potilas unohtaa pistää pitkän insuliinin kerran (oli vielä muistaakseni lyhyellä korjannutkin tosi monella yksiköllä), on melkein heti kohta ketoasidoosi ja sairaalakeikka...

        Just.


      • Iron Fist kirjoitti:

        No ei tosiaan ole. Väittää olevansa jollakin diabetologisella osastolla erikoislääkäri. Uhkaili jossakin, että kun D1-potilas unohtaa pistää pitkän insuliinin kerran (oli vielä muistaakseni lyhyellä korjannutkin tosi monella yksiköllä), on melkein heti kohta ketoasidoosi ja sairaalakeikka...

        Just.

        Kyllä on nähty ketoosikeikkoja monenlaisesta säheltämisestä! Ja on nimeomaan sairaalakeikka. Viimeksi oli tyttö, joka ei ihan tarkkaan muistanut, mikä piikki oli jäänyt ja koska, mutta jäänyt oli. Jos joku on jäänyt pois, on ketoasidoosiuhka periaatteessa. Niitä ei jätetä pois ykköstyypiööä!!!
        Insuliinipumpun mentyä rikki uhka on noin neljän tunnin kohdalla.
        Olen diabetes- ja endokrinologian polilla ja ajoittain diab osastolla. Keskussairaala. Tänään tuli kutsu taas diab kurssille. Eilen käskettiin luennoimaan.


      • boxi kirjoitti:

        Kyllä on nähty ketoosikeikkoja monenlaisesta säheltämisestä! Ja on nimeomaan sairaalakeikka. Viimeksi oli tyttö, joka ei ihan tarkkaan muistanut, mikä piikki oli jäänyt ja koska, mutta jäänyt oli. Jos joku on jäänyt pois, on ketoasidoosiuhka periaatteessa. Niitä ei jätetä pois ykköstyypiööä!!!
        Insuliinipumpun mentyä rikki uhka on noin neljän tunnin kohdalla.
        Olen diabetes- ja endokrinologian polilla ja ajoittain diab osastolla. Keskussairaala. Tänään tuli kutsu taas diab kurssille. Eilen käskettiin luennoimaan.

        siis "ykköstyypillä".


      • boxi kirjoitti:

        siis "ykköstyypillä".

        Lyhyt insuliini ei riitä korvaamaan pitkää. Jos käyttää vain lyhyttä, sitä laitetaan joko insuliinipumpusta tai infuusiona. On amatöörin kuvitelmaa, että pari lyhyttä korjaavaa useastikin päivässä hoitaa koko homman. Tavallinen aloittavan lääkärin virhe muuten: korjataan ketoasidoosi lyhyellä insuliininfuusiolla ja laitetaan osastolle ja unohdetaan pitkä: ketoasidoosi alkaa uudelleen.
        Olen erittäin kiinnostunut tästä asiasta ja nyt lopetan, ennen kuin kirjoitan liikaa. Heips!


      • boxi kirjoitti:

        Lyhyt insuliini ei riitä korvaamaan pitkää. Jos käyttää vain lyhyttä, sitä laitetaan joko insuliinipumpusta tai infuusiona. On amatöörin kuvitelmaa, että pari lyhyttä korjaavaa useastikin päivässä hoitaa koko homman. Tavallinen aloittavan lääkärin virhe muuten: korjataan ketoasidoosi lyhyellä insuliininfuusiolla ja laitetaan osastolle ja unohdetaan pitkä: ketoasidoosi alkaa uudelleen.
        Olen erittäin kiinnostunut tästä asiasta ja nyt lopetan, ennen kuin kirjoitan liikaa. Heips!

        Virhe ekatekstissä: kyllä" on nähty ketoasidoosikeikkoja" on oikein sanottu. On nähty ketoosikeikkojakin, mutta niissä nyt ei ole mitään vaaraa!


      • Iron Fist
        boxi kirjoitti:

        Virhe ekatekstissä: kyllä" on nähty ketoasidoosikeikkoja" on oikein sanottu. On nähty ketoosikeikkojakin, mutta niissä nyt ei ole mitään vaaraa!

        Jessus, mitä sekoilua!

        Ettäkö ilta- tai aamu-Levemirin unohdus olisi megavaarallinen tilanne (varsinkin, jos siihen huomaa reagoida)?

        Diabeetikot unohtelevat pistoksiaan vähän väliä ja ei niitä nyt sairaalat ja hautausmaat sen takia pullistele. Ketoasidoosi vaatii pari päivää kokonaan ilman insuliinia tai aivan liian pienillä annoksilla.


        Kyllä se verensokeri, joka kohoaa unohtuneen pitkän takia saadaan kuriin yhdellä-kahdella-kolmella lyhyellä ja saa olla aika tyhmä potilas (lääkäri voikin olla), jos jättäisi seuraavankin pitkän inskan väliin. Julia Tukiainen lienee tunnetuin uhri tällaiseen idioottimaisuuteen ja hänkin koitti - ja onnistuikin luonnollisesti/"luonnollisesti" - laihduttaa.


      • Iron Fist kirjoitti:

        Jessus, mitä sekoilua!

        Ettäkö ilta- tai aamu-Levemirin unohdus olisi megavaarallinen tilanne (varsinkin, jos siihen huomaa reagoida)?

        Diabeetikot unohtelevat pistoksiaan vähän väliä ja ei niitä nyt sairaalat ja hautausmaat sen takia pullistele. Ketoasidoosi vaatii pari päivää kokonaan ilman insuliinia tai aivan liian pienillä annoksilla.


        Kyllä se verensokeri, joka kohoaa unohtuneen pitkän takia saadaan kuriin yhdellä-kahdella-kolmella lyhyellä ja saa olla aika tyhmä potilas (lääkäri voikin olla), jos jättäisi seuraavankin pitkän inskan väliin. Julia Tukiainen lienee tunnetuin uhri tällaiseen idioottimaisuuteen ja hänkin koitti - ja onnistuikin luonnollisesti/"luonnollisesti" - laihduttaa.

        Riippuu c-peptidistä korkean sokerin aikana. Osa voi sekoilla laillasi, osa ei. Diabeteshoitaja tuntee potilaansa, siksi suosittelin yhteyttä häneen. Meidän potilaamme eivät sekoile. Ei kuulu diabeetikon tapoihin.


      • Doctor Doctor
        boxi kirjoitti:

        Riippuu c-peptidistä korkean sokerin aikana. Osa voi sekoilla laillasi, osa ei. Diabeteshoitaja tuntee potilaansa, siksi suosittelin yhteyttä häneen. Meidän potilaamme eivät sekoile. Ei kuulu diabeetikon tapoihin.

        En minä sekoile ja ilmeisesti et kauheasti ole tutustunut "ihmisrotuun: diabeetikot"? Heitä kun on ihan yhtä moneen junaan kuin muitakin.

        C-peptidiä erittyy toimivasta haimasta yhdessä insuliinin kanssa. Ykköstyypin diabeetikolla ei siis erity. Sitä mitataan ykköstyypin "löytämiseksi".


    • Profiloija

      Mattila? Häh? Lisätään listaan vainoharhaisuus...

      • Onko minulla toinenkin perässäroikkuja! Okei! Tervetuloa! Näitä on muutamia ja kaikkien kanssa olen luvannut tavata asianmukaiset työpaperit mukanani missä julkisessa paikassa vain henkilö haluaa. Olen laittanut yhteystietoni myös valvontaan. Kukaan vaan ei halua varmistaa koulutustani. Minulla ei tietty ole mitään salattavaa. Saa penkoa ihan rauhassa. En saa kiksejä valehtelusta.


      • boxi kirjoitti:

        Onko minulla toinenkin perässäroikkuja! Okei! Tervetuloa! Näitä on muutamia ja kaikkien kanssa olen luvannut tavata asianmukaiset työpaperit mukanani missä julkisessa paikassa vain henkilö haluaa. Olen laittanut yhteystietoni myös valvontaan. Kukaan vaan ei halua varmistaa koulutustani. Minulla ei tietty ole mitään salattavaa. Saa penkoa ihan rauhassa. En saa kiksejä valehtelusta.

        Ja heipsan.


    • lääkäri :D boxille

      Tiedoksi nyt kaikille että Liothyronin puoliintumisaika on 4 tuntia , jos tulee liikatoiminnan oireita voi olla ottamatta seuraavan annoksen jolloin ylitoimintaoire on ohi mutta Thyroxinin puoliintumisaika on kuusi vuorokautta siitä johtuva ylitoiminta oire ei poistukkaan ihan heti.-Yleisin vika on siinä ettei osata määrätä tarpeeksi alhaisia alotusannoksia lääkkeelle, mutta ei se saa niinkään mennä että jäädään jumittamaan alotusannokseen ja sitte kun lääkärin pitäis nostaa annosta kun oireet ovat palanneet, koska kilpirauhanen lopettaa hormoonituotannon kun hormooni tulee purkista, niin on näitäkin lääkäreitä jotka tuossa tilanteessa lopettaa lääkityksen kun ei ole lääkkeestä ollut apua.

      • Lion ongelma on, että sen annosta ei osata analysoida. Se on analysoitavissa perusfysiologian perusteella, mutta sitä ei tehdä. Tiedän miksi: annoksista ei saada tällöin niin suuria, kuin mitä potilas mankuu. Kroppa on ihan hypertyreoosissa mutta sitä ei uskota eikä hyväksytä.
        Liikalääkityksellä saadaan pahimmassa tapauksessa aikaan krooninen eteisvärinä marevan-hoitoineen. On todella suuri riesa verrattuna siihen, että sitä ei olisi. Olen ihan tosissani: ei kannata liioitella sen kilpirauhashormonin kanssa oli se sitten tyroksiinia, armouria tai lioa tai näiden yhdistelmiä.


      • näin se on
        boxi kirjoitti:

        Lion ongelma on, että sen annosta ei osata analysoida. Se on analysoitavissa perusfysiologian perusteella, mutta sitä ei tehdä. Tiedän miksi: annoksista ei saada tällöin niin suuria, kuin mitä potilas mankuu. Kroppa on ihan hypertyreoosissa mutta sitä ei uskota eikä hyväksytä.
        Liikalääkityksellä saadaan pahimmassa tapauksessa aikaan krooninen eteisvärinä marevan-hoitoineen. On todella suuri riesa verrattuna siihen, että sitä ei olisi. Olen ihan tosissani: ei kannata liioitella sen kilpirauhashormonin kanssa oli se sitten tyroksiinia, armouria tai lioa tai näiden yhdistelmiä.

        Lion vaikutus analysoidaan sillä,että voiko potilas hyvin vai huonosti, labra arvot ei ole tärkeitä, koska lääkkeen meno solutasolle on yksilöllistä.


    • kokemus opettaa

      Potilas ei mangu mitään lio annokset ovat pieniä x 4vrk.Ongelma on thyroxin jos ja kun sitä on pakko syödä ohessa lääkärien mielestä, vaikkei edes tarvis oikeesti.

      • Kunpa olisivat Liomäärät noin pieniä. Ihan erilaisia määriä on tullut nähtyä. Kyllä potilas siltä sitten näyttikin.


      • boxi ulos!
        boxi kirjoitti:

        Kunpa olisivat Liomäärät noin pieniä. Ihan erilaisia määriä on tullut nähtyä. Kyllä potilas siltä sitten näyttikin.

        Tiina, ai niin, hups, eikun boxi, lopettaisitko pelleilyn tällä palstalla.


      • boxi paljastunut
        boxi ulos! kirjoitti:

        Tiina, ai niin, hups, eikun boxi, lopettaisitko pelleilyn tällä palstalla.

        Joo oon huomannut saman. Tiina - Boxi - raekuuro - roskatiede - skepsis -


      • Psykiatrian EL
        boxi paljastunut kirjoitti:

        Joo oon huomannut saman. Tiina - Boxi - raekuuro - roskatiede - skepsis -

        Joo, boxi voi mennä sinne haavepoliklinikalle mittailemaan nuoruustyypin diabeetikoiden c-peptidejä. Se kuuluu hänenkaltaisteen "el"-tyyppien tapoihin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1056
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      581
      1008
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1007
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      910
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      764
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      690
    Aihe