Tosiasioita...

mielipidekysymys

Moi! Minä ja mun sisko ollaan ratsatettu 5 vuotta. Ylimielinen "kaverimme" haukkuu meitä aloittelijoiksi :( Se ei ole kivaa... Me käydään tallilla 1 kerran viikossa, ja ollaan alkeistunneilla vakiotaluttajina. Osaamme perusjutut, ja paljon muutakin. Sitten tämä nimeltämainitsematon tyyppi tulee someen haukkumaan, mollaamaan ja väittämään meitä surkeiksi aloittelijoiksi, jotka kuuluisivat itse alkeistunneille. Hän kai vertaa meitä itseensä, hänellä on oma 10 hevosen talli, ja hän on ollut ponin selässä jo alle 1v. Mitä mieltä olette? Olemmeko me oikeasti vasta aloittelijoita?

7

97

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toki se vähän riippuu miten kukin aloittelijan määrittelee, mutta itse pidän rajana sunnilleen sitä, että jos on ratsastuksessa hC- hB tasoinen ja pystyy hoitamaan hevosen itsenäisesti alusta loppuun normaalioloissa, on jo ohittanut aloittelijavaiheen ja päässyt perustasolle. Siitä eteenpäin on sitten enemmän tai vähemmän kokenut tilanteesta rippuen. Mutta hyvin harva 5v ratsastanut on enää alkeistasolla. Keskiverto ratsastuskoulussa pääsee muutamassa vuodessa perustasolle, eikä kehitystä tavallisesti juurikaan tapahtu neljän vuoden jälkeen, mikä on yleensä hyvä aika hankkia oma hevonen jatkokoulutusta varten.

      Toki tämä ns kaverinne on huomattavasti teitä kokeneempi, mutta jos kerran osaatte perusasiat ratsastuksessa ja hoidossa, niin kyllä te sitten olette jo ohittaneet alkeistason.

    • Kasiro

      Ette tosiaan ole aloittelijoita, 5 vuotta ratsastanut ja hoitotaitoinen ei ole alkaja.
      Tuo " kaverinne " ei ole kunnon ratsastaja, oikea ratsastaja kannustaa heikompiaan, ei hauku heitä.
      Helppohan hänen on kerskailla kun on ikänsä saanut olla hevosten kanssa. Toisaalta, ei se tee hänestä huippuratsastajaa jos hän on vaan kouhottanut sinne tänne. Hänellä täytyy olla jotain henkilökohtaista teitä vastaan. Olisiko kateellinen?

      Minun ratsastajatyttöni sai kuulla ikäviä kommentteja kun kävi kilpailemassa entisellä tallillaan minun oriillani. Varsinkin kun uskalsi tulla toiseksi.

    • Onnitteluni, Kasiro! Hieno saavutus tytöltä! On tosiaan päässyt lyhyessä ajassa kunnon harppauksen eteenpäin. Eikö se ollut viime kesänä, kun hän aloitti tallissasi?

      Kateus on kyllä sellainen luonteenpiirre joka nostaa päätään heti kun saa tilaisuuden. Valkoinen arabiori... Jokaisen nuoren hevostytön unelma joka aiheuttaa kateutta jo sinänsä, ja siihen lisäksi se miten hän päätyi ratsastamaan oriillasi, niin taatusti toisia tyttöjä harmittaa.

      Toivottavasti hän ei välitä niistä puheista.

      • Kasiro

        Kyllä, hän aloitti vuosi sitten, mutta hän ystävystyi naapurin tytön kanssa joka vuokraa poniani ja he ovat ratsastaneet ja kouluttaneet toisiaan ponilla silloin kun ei pääse oriin selkään. Tyttöni ratsastaa oriilla pari kertaa viikossa ja ponilla 2 - 3 kertaa viikossa.

        Kyllä hän vähän loukkantui muiden puheista, hän luuli heitä ystävikseen. Mutta sisuuntui niistä niin että pisti mahtailevan oriin kuriin ja hävisi voitajalle vain ajassa kaksi sekuntia.


    • Hyvin tehty!

      Ikäväähän se on huomata että kaverit eivät kestä sitä että toiselle käy hyvin. No, hyvällä onnella se on ohimenevää ja kaveruus jatkuu. Muussa tapauksessa, jos siitä nyt jotain hyvää pitäisi etsiä, hän ainakin tietää nyt ketkä ovat todellisia ystäviä ja ketkä eivät.

      Mutta niin tai näin, toivotan onnea ja menestystä tuleviinkin kisoihin!

      • u.u

        Mullakin on tommonen "kaveri", joka aina kaikesta mitä teen tallilla haukkuu ja mollaa? Hän on ratsastanurt minua 6vuotta kauemmin. Ja olen jo päässyt hänen tasolleen.. osaan jo samat asiat kuon hänkin....


    • mörrinkäinen

      Kysy häneltä, miten hänen menetelmänsä eroavat omistasi ja miksi hän tekee sen paremmin.

      Ellei hän pysty vastaamaan siihen, hänen sopisi pitää suunsa kiinni.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2486
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      38
      1399
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      61
      1372
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1156
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1133
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1101
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1032
    Aihe