Kuolemanjälkeinen elämä pystyykö sen kiistämään?

Lähde: http://www.mtv.fi/lifestyle/tunteet/artikkeli/laakarin-hurja-kokemus-kuolemanjalkeista-elamaa-on-olemassa/3193874

"Amerikkalainen neurokirurgi vaipui koomaan ja koki tajuttomuutensa aikana tuntemuksia, jotka hänen mukaansa todistavat kuolemanjälkeisen elämän todeksi.

Neurokirurgi Eben Alexander kertoo kokeneensa koomaan vaivuttuaan aistimuksia, jotka todistavat hänen mukaansa kuolemanjälkeisen elämän todeksi.

"Olin aina uskonut tieteellisiin selityksiin"
Alexander on koko ikänsä puolustanut lääketieteellisiä selityksiä kuolemanjälkeiselle elämälle jo uransa puolesta. Koomasta heränneiden tarinat yliluonnollisista tapahtumista on tähän asti perusteltu tieteellisesti – ja Alexander on uskonut perusteluihin.

– Ymmärrän, mitä ihmiskeholle tapahtuu, kun ollaan lähellä kuolemaa. Olin aina uskonut tieteellisiin selityksiin siitä, kuinka jotkut olivat kokeneet vartalostaan irtaantumisen, Alexander kertoo.

Syksyllä 2008 harvinaisen bakteerin aiheuttamaan aivokalvontulehdukseen sairastunut Alexander vaipui koomaan. Seitsemän päivää kestäneen kooman aikana neurokirurgi koki asioita, jotka saivat hänet vakuuttuneeksi siitä, että ihmisen tietoisuus säilyy vielä kuoleman jälkeenkin.

"Aivojeni tietoisuus matkusti toiseen, suurempaan ulottuvuuteen"

"Matkustin ulottuvuuteen, josta en ollut koskaan edes uneksinut."
Hämmästyksekseen kooman aikana Alexander oli tietoisessa tilassa – aivan uudessa ulottuvuudessa.

– Sille ei ole mitään tieteellistä selitystä, että ollessani koomassa minun tietoisuuteni oli elossa ja voi hyvin. Kun neuronit olivat pysähtyneet bakteerin hyökkäyksen vuoksi, aivojeni tietoisuus matkusti toiseen, suurempaan ulottuvuuteen universumissa, Alexander kuvailee.

Kun Alexander oli maannut viikon koomassa ja hänen kollegansa puivat letkuissa maanneen työtoverinsa hoidon jatkamista, kirurgi yhtäkkiä heräsi.

– Minulta vei yhdeksän kuukautta tajuta, mitä minulle oli tapahtunut. Kyse ei ollut vain siitä, ettenkö olisi ymmärtänyt tapahtuneen lääketieteellisen selityksen puutetta, sillä tietoisuuteni ei ollut kadonnut, vaikka olin koomassa. Se johtui asioista, joita minulle silloin tapahtui, Alexander kertoo.

– Matkustin ulottuvuuteen, josta en ollut koskaan edes uneksinut, jonka olisin itse aiemmin tyrmännyt täytenä mahdottomuutena, Alexander kertoo.

Alexander on nyt vakuuttunut, että taivas on todella olemassa.

– Se on olemassa ja se mitä siellä näin ja opin, on tehnyt maailmastani kirjaimellisesti aivan erilaisen: maailman, jossa me olemme paljon muuta kuin aivomme ja kroppamme, ja jossa kuolema ei olekaan tietoisuuden päätös, vaan pitkä ja hahmottamaton matka, Alexander kuvaa.

"Taivaalla liiteli läpinäkyvissä parvissa kimmeltäviä olentoja"

"Näkeminen tai kuuleminen eivät olleet samanlaisia aisteja siellä missä olin."
Alexander kertoo avoimesti muistavansa tarkkoja yksityiskohtia toisessa ulottuvuudessa näkemistään asioista. Ensin kirurgi muistaa olleensa pilvien ympäröimä.

– Pilvien yllä taivaalla liiteli läpinäkyvissä parvissa kimmeltäviä olentoja, jotka jättivät jälkeensä pitkiä serpentiiniä muistuttaneita jälkiä, Alexander kuvailee.

– Ne olivat yksinkertaisesti jotain täysin erilaista kuin mitä olen koskaan aiemmin nähnyt tällä planeetalla. Ne olivat kehittyneempiä, Alexander jatkaa.

Kirurgi kertoo myös, että hänen aistinsa toimivat toisessa ulottuvuudessa täysin eri tavoin, kun mihin olemme tottuneet.

– Näkeminen tai kuuleminen eivät olleet samanlaisia aisteja siellä missä olin. Pystyin kuulemaan visuaalista kauneutta, Alexander "

Tiädättehän, että jotkut sanovat, että aivot yrittävät tehdä kuolemasta täysin kivuttoman ja nautinnollisen, mutta kukapa pystyisi todistamaan mitään jos ei ole itse kokenut. Viimeistänä siinä vaiheessa kun se tulee omalle kohdalle niin sen voi kokea. En nyt ole varma, mutta miksi tuokin liitettiin heti taivaaseen? Se on varmaa, että helvettiä ei ole olemassa. Onko taivastakaan? Kuka sen tiätää, mutta sen tiädämme että ulottuvuus on. Kaikista pätevin teoria sille, että jotain käsittämätöntä on olemassa on se että olet itse viäläkin elossa. Et ole kuollut ja tunnet kaiken. Itseasiassa tuo on jopa paras todiste. Miksi minä olen juuri ihminen? Miksi minulla on tunteet?

Kaksi kysymystä; Myös eläimillekkin on kehittynyt tunteita, mutta ne eivät ole samanlaisia.

Vastaus: Olet osa henkeä. Henkeä, joka on vain hetken tässä ulottuvuudessa.

Tätä pääsemme vasta todistamaan kuoltuamme, mutta muille emme voi sitä todistaa.

11

74

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Käykö kaikille hyvin?

      Lähde: http://keskustelu.suomi24.fi/node/2619256

      "Luultavasti useimpia ihmisiä kiinnostaa, mitä on tämän elämän jälkeen ja kuoleman rajan takana. Tämän takia he saattavat etsiä tietoa spiritismi-istunnoista tai vaikka kirjoista, joissa pohditaan samaa aluetta. Monilla on myös erityisiä henkilökohtaisia kuolemanrajakokemuksia - eli kokemuksia, jolloin heidän sydämensä saattaa pysähtyä sairaalassa tai onnettomuuden yhteydessä, ja jolloin he saattavat nähdä itsensä ikäänkuin ulkopuolelta, nähdä itselleen tehtäviä elvytystoimenpiteitä sekä nähdä ehkä koko leikkaussalin. Jotkut ovat saattaneet kokemustensa yhteydessä nähdä myös valo-olennon, joka tuntuu olevan täynnä "myötätuntoa ja rakkautta".

      Suurin keskustelu tällä alueella liittyykin yleensä siihen, että ovatko kaikki kuolemanrajakokemukset myönteisiä ja käykö kaikille rajan takana hyvin huolimatta heidän eletystä elämästään ja uskonnostaan. Monet tutkijat haluavat ajatella näin, mutta pitääkö se paikkansa? Aiommekin tulevilla riveillä lähteä tutkimaan tätä asiaa. Useat havainnot ja esimerkit, joita seuraavassa luetellaan, näyttävät viittaavan siihen, ettei kaikille välttämättä käy hyvin."

      Pelottavaa.. mitä jos minulle ei käy hyvin.. njaa. Se on sen ajan murhe, mutta olen ehkä niin paska ihminen, että minulle ei käy hyvin.

      Mutta entä jos kaikki vain pimenee?

      Useat ateistit viittavaat tähän: Se on vähän niinkun uni. Kun et näe unta. Sekin on tunne, tunnet pimeyden. Olet tietoinen jostain.


      Toisaalta, entäs uudelleen syntyminen?

      Tämä viittaa teoriaan käykö kaikille hyvin, ehkä saat entistä paskemman uuden elämän. Ehkä siksi suurinosa ihmisistä angstaa? Mutta ehkä voit tämän jälkeen saada paremman elämän. Ehkä jotkut ihmiset pääsevät vaellukseen kohti jotain tuntematonta, mutta joidenkin on jäätävä viälä tähän elämään. Ja he syntyvät uudelleen maailman. Tämäkin teoria on varsin uskottavaa. Ehkä minullekkin suodaan parempi/paskempi elämä. Se riippuu..

      Uskonnot?

      Tähän uskoakseen ei tarvitse uskoa kummituksiin tai uskontoihin. Tämä teoria toimii aivan ilman mitään uskomusta. Ateistitkin voivat vapaasti uskoa tähän.

      Kohtalo?

      Maailma on kuin suuri roolipelilauta. Jolla Jumala/vastaava maailmanluoja pelaa. Hän määrä kohtalosi ja siirtelee nappuloita sitä varten, mutta voit myös itse siirrellä näitä napikoita.

      Aistit?

      Kuoleman jälkeen aistit, näet kaikkea ihanaa, tunnet jotain mitä et voi käsittää. Jotain mitä ihmisaivot eivät ymmärrä. Sitä ei voi kuvailla.

      Kuka pelastuu?

      Sitä en kuules tiädä.. voihan pahakin ihminen kai pelastua? Mutta eikai se auta jos olet huono ihminen, mutta väität olevasi hyvä? En tiädä miten tuo suuri luoja haluaa sinun käyvän.

      Haamut?

      Ihmisen keksintö, mutta niistä on havaintoja. Se on maanpäälle jäänyt kehonosa. Tai sitten pahat ihmiset jäävät maan päälle ja ottavat toisen ihmisen kehon. Siirtyvät uuteen elämään ja katsovat pärjäävätkö paremmin.

      • Ulottuvuudet?

        Ehkä joku "luoja" luo niitä. Tai sitten yhden teoriani mukaan luomme niitä itse, nytkin luon ulottuvuutta ajatuksillani. Ehkä päädyn itse siihen ulottuuvuuteen ja ehkä tämäkin ulottuvuus on minun luomani. Kukaan ei voi olla varma.

        Taikausko?

        Usko, joka on lähtenyt jo keskiajalta liikkelle. Ihmiset on luoto uskomaan kaikenlaiseen hömppään. Vaikkapa näihin teorioihin, jotka ovat loogisia, mutta eivät välttämättä edes pidä paikkaansa.

        Tunteet?

        Miksi juuri me saimme tunteet? Juuri ihmiset, kyllä eläimilläkin on tunteita. Mutta meillä ne ovat vahvimpia. Kertooko tämä jotain meistä?

        Uskonnot ovat myös osa tuota "hömppää"?

        Viittavat tuohon tunteita ylempään juttuun. Ihminen on luoto luomaan teorioita ja uskomaan kaikenlaiseen. Näin on syntynyt uskonnot. Mutta mistä tiädämme onko eläimillä niitä?


        Lähde: http://yle.fi/aihe/termi/koko/kuolemanjalkeinen-elama-httpwwwysofiontokokop71602

        Käynti rajan toisella puolella?

        "Ensin ruumis muuttuu aineettomaksi, sitten tunne tyhjyyteen putoamisesta, lopulta tunnelin kautta päätyminen valoon ja rakkaudelliseen olotilaan. Tältä kuulostaa tyypillinen kuolemanrajakokemus. Inhimillisessä tekijässä kaksi elvytystilanteesta selvinnyttä ihmistä kertoo kokeneensa, että he todella kävivät rajan toisella puolella. Enää he eivät pelkää kuolemaa."

        Tieteellinen selitys:

        Lähde: http://www.skepsis.fi/ihmeellinen/kuoleman_jalkeinen_elama.html

        "(engl. life after death). Unelma kuolemanjälkeisestä elämästä sisältyy maailmanuskontoihin kuten kristinuskoon, juutalaisuuteen ja islamiin. Se on myös toiminut suurena motivaattorina para­psyykkiselle tutkimukselle. Kuolemanjälkeistä elämää on perusteltu pääasiassa uskonnollisilla kirjoituksilla, mutta myös henki-ilmestyksillä eli apparitioilla, kummitteluilla, meedioinnilla, riivaajilla, unilla sekä rajakokemuksilla.

        Uskonnolliset kirjoitukset ovat kuitenkin luovien ja erehtyväisten ihmisten aikaansaannoksia. Apparitiot valveilla tai unessa ovat lienevät virheellisesti tulkittuja havaintoja ja kokemuksia. Kummituksia tavataan usein vanhoissa taloissa, joissa lämpötilan ja kosteuden muuntelut sekä ilmavirtaukset ovat aiheuttaneet epämääräisiä ääniä ja muita outoja tapahtumia. Joskus pahantahtoisilla, huumorintajuisilla tai huomionkipeillä ihmisilläkin on ollut sormensa pelissä.

        Meediot eivät puolestaan ansaitse Nobelia henkimaailman olemassaolon todistamisesta, ja nykyaikaisten kanavoijien suhteen voi olla vähintäänkin yhtä skeptinen. Eikä nykyisin ole enää uskottavaa väittää maahan kaatuvien ja heittelehtivien, tai toisaalta nytkähtelevien ja kiroilevien ihmisten olevan henkien riivaamia: meillä on jo tietoa epilepsiasta ja Touretten syndroomasta.

        Samoin rajakokemukset ovat osoittautuneet kuolevien aivojen tuottamiksi näyiksi ja tuntemuksiksi. Rajakokemuksissa mikään sielu ei poistu kehosta taivaaseen sen enempää kuin helvettiinkään. Usko aivoista riippumattomaan tajuntaan tai sieluun on filosofisesti ja empiirisesti mystiikkaa, ja kuinka kuoleman jälkeinen elämä on mahdollista ilman aineesta irrallaan olevaa sielua? Entä onko koirilla, kissoilla tai muilla eläimillä sielua? Jos ei, niin miksi meillä on yhtä ”hyvää” todistusaineistoa niiden kuolemanjälkeisestä elämästä?"


    • Pidän aloituksestasi, koska siinä on lähde mukana... Tosin suolisto lähteenä ei ole kovin hyvä, mutta kuitenkin. X)

      Koomassako ei voi nähdä unta? Silloinhan kuitenkin ollaan "elossa". Sydämen pysähtymisessä unen näkeminen kuulostaisi ainakin minusta oudolta... Njääh. En minä tiedä. Googlailen asiasta neljän/viiden tunnin kuluttua.

      • Tästä aiheesta voisi kirjoittaa vaikka kirjan. Niin paljon teorioita.. xD


    • Kooman aikana tapahtuva hallusinointi on toki kiinnostava ilmiö, muttei se itsessään mitään todista.

      • Niin... Tiede vaatii sen, että todisteet ovat kaikkien nähtävissä ja koettavissa mahdollisimman hyvin. Toisaalta... Voimmeko vaatia konkreettisia todisteita "henkimaailmasta" joka ei ilmeisesti ole konkreettinen? Ihminen voi mennä kallonkutistajalle sanomaan, että hänellä on harhoja ja saa apua ongelmaansa, vaikkei näistä harhoista olisikaan muuta todistetta aluksi kuin ihmisen oma sanominen.

        Tässähän on kyllä kyse asian ilmaisutavastakin. On eri asia, sanooko "näin outoja valoja" kuin "enkeli ilmestyi minulle".

        Nyt katosi ajatus. Mitä olinkaan kirjoittamassa?


    • Nykyään otan vakavasti ainoastaan kaksi vaihtoehtoa; joko kaikki loppuu siihen tai sitten ihminen syntyy uudestaan ihmisenä. Veikkaan toista, mutta en julista sitä, koska niistä molemmat tarkoittavat tämän henkilöllisyyteni tuhoutumista jota en luultavasti tule muistamaan, joten se on yhdentekevää siinämäärin.

      Käsitykseni mukaan reinkarnaatio on vanhin kaikista maailman kuolemaan liittyvistä uskomuksista, sekä siihen löytyy viittauksia lähes jokaisesta kulttuurista ja 'pyhästä kirjasta' ja sen todistaminen on helpompaa kuin Maan ulkopuolella sijaitsevien taivaan ja helvetin. Rape voisi vilkaista Ian Stevenson;

      http://www.iisis.net/index.php?page=semkiw-ian-stevenson-reincarnation-past-lives-research

      Nuo tutkijat eivät pysty todistamaan helvetin olemassaoloa koska ainoastaan ne keiden alitajunnassa on kuva helvetissä voivat sellaisen nähdä;

      Jos kuolemanrajakokemuksessa näkisin kristittyjen helvetin en pitäisi sitä jälkikäteen muuna kuin alitajunnan temppuna, koska se on vastoin tutkimuksiani aiheesta; olen lukenut useita kuolemanrajakokemuksia verrannut niitä Raamattuun ja huomannut kuinka paljon "kristittyjen" näyt erosivat Raamatusta; ne näkivät eri tavalla pirujen aseman, helvetissä olevien määrän, sekä useimmat helvettinäkyjä näkevät kristityt ovat katolisia.

      Tosin epäilen vahvasti näkeväni helvettiä, koska eläessäni uskoni siihen katosi kokonaan Vanhan testamentin tarkastelun myötä, sekä jokainen kansa on nähnyt omaa uskoaan todistavia näkyjä; muslimit näkevät Allahin taivaan, kristityt taivaan tai helvetin, muutamat näkevät "valon"...

      • Tässä ei nyt ollut ihan kyse tässä. Helvetin olomessaolon voi sulkea heti pois, taivaasta tai muusta vastaavasta ei voi olla varma. Mutta paikkaa kutsutaan taivaaksi, koska leijailet siellä. Sitä en tiädä vastaako se ollenkaan taivasta.

        Toisinaan tuo teoriasi on oikeastaan yksi uskottavimmista. En tiädä mihin uskoa? Uskon sekä molempiin, koska koskaan ei voi olla varma. Tosin aika loogistahan se olisi, että syntyisin uutena ihmisenä kokoajan. Mutta minä silloin synnymme kun maapallo tuhoutuu? Vai synnymmekö eri aikakausina?


      • raeppavika_offical kirjoitti:

        Tässä ei nyt ollut ihan kyse tässä. Helvetin olomessaolon voi sulkea heti pois, taivaasta tai muusta vastaavasta ei voi olla varma. Mutta paikkaa kutsutaan taivaaksi, koska leijailet siellä. Sitä en tiädä vastaako se ollenkaan taivasta.

        Toisinaan tuo teoriasi on oikeastaan yksi uskottavimmista. En tiädä mihin uskoa? Uskon sekä molempiin, koska koskaan ei voi olla varma. Tosin aika loogistahan se olisi, että syntyisin uutena ihmisenä kokoajan. Mutta minä silloin synnymme kun maapallo tuhoutuu? Vai synnymmekö eri aikakausina?

        Uskon ihmisenä syntymiseen, koska eläimeksi syntyminen ei opeta ihmistä mitenkään sillä eläimellä ei ole oppimisen vaatimaa ajatustoimintaa. Ennen maapallon tuhoa [johon menee miljardeja vuosia] jokainen sielu on yhdistynyt alkusieluun [Jumalaani Brahmaniin], jolloin reinkarnaatio päättyy.

        Aikakaudet riippuvat ainoastaan maapallon asukasluvusta, jos asukasluku on pieni sielu saattaa joutua odottamaan muutama vuotta, mutta nykyaikana sielu pystynee syntymään lähes hetkessä.

        Jos tuollainen taivas on niin sitten se on lähinnä jonkinlaista välitilaa, koska en ajattele yksinään leijailemista pysyvänä ilmiönä. Samanlainen kuin juutalaisten sheol, jossa tosin ollaan tajuttomia, mutta tämä "taivas" edeltää luultavammin reinkarnaatiota.

        Reinkarnaation todisteena on suurimmaksi osaksi lasten muistot edellisistä elämistä [joita ystävämme Ian Stevenson on kirjannut ylös], sekä samalla alalla eläneiden ihmisten yhtäläisyydet ruumiinrakenteessa ja kasvoilla ja lapsinerot (joilla oppimme mukaan on säilynyt alitajunnassaan taitoa edellisen elämänsä ammatista; sen vuoksi oppinut kemisti voi tulevassa elämässään menestyä samalla alalla ja olla alusta saakka kiinnostunut siitä).

        Ikävä kyllä jos lapsi ei kerro muistoistaan hän unohtaa ne hetkessä; ne jäävät ainoastaan merkeiksi alitajuntaan. Tämän kannattamani opin mukaan myös edellisen elämän pelot voivat siirtyä seuraaviin alitajunnan [sielu] kautta.

        Buddhalaisilla on muuten olemassa "Tiibetiläinen kuolleiden kirja" [Tibetan book of death], jossa on kuulemma kuvattu sama ilmiö jonka kehostapoistumiskokemuksessa kokee, mutta ei puhuta siitä koska en ole lukenut sitä...


      • israelin-tukija kirjoitti:

        Uskon ihmisenä syntymiseen, koska eläimeksi syntyminen ei opeta ihmistä mitenkään sillä eläimellä ei ole oppimisen vaatimaa ajatustoimintaa. Ennen maapallon tuhoa [johon menee miljardeja vuosia] jokainen sielu on yhdistynyt alkusieluun [Jumalaani Brahmaniin], jolloin reinkarnaatio päättyy.

        Aikakaudet riippuvat ainoastaan maapallon asukasluvusta, jos asukasluku on pieni sielu saattaa joutua odottamaan muutama vuotta, mutta nykyaikana sielu pystynee syntymään lähes hetkessä.

        Jos tuollainen taivas on niin sitten se on lähinnä jonkinlaista välitilaa, koska en ajattele yksinään leijailemista pysyvänä ilmiönä. Samanlainen kuin juutalaisten sheol, jossa tosin ollaan tajuttomia, mutta tämä "taivas" edeltää luultavammin reinkarnaatiota.

        Reinkarnaation todisteena on suurimmaksi osaksi lasten muistot edellisistä elämistä [joita ystävämme Ian Stevenson on kirjannut ylös], sekä samalla alalla eläneiden ihmisten yhtäläisyydet ruumiinrakenteessa ja kasvoilla ja lapsinerot (joilla oppimme mukaan on säilynyt alitajunnassaan taitoa edellisen elämänsä ammatista; sen vuoksi oppinut kemisti voi tulevassa elämässään menestyä samalla alalla ja olla alusta saakka kiinnostunut siitä).

        Ikävä kyllä jos lapsi ei kerro muistoistaan hän unohtaa ne hetkessä; ne jäävät ainoastaan merkeiksi alitajuntaan. Tämän kannattamani opin mukaan myös edellisen elämän pelot voivat siirtyä seuraaviin alitajunnan [sielu] kautta.

        Buddhalaisilla on muuten olemassa "Tiibetiläinen kuolleiden kirja" [Tibetan book of death], jossa on kuulemma kuvattu sama ilmiö jonka kehostapoistumiskokemuksessa kokee, mutta ei puhuta siitä koska en ole lukenut sitä...

        Minusta tuntuu, että olen ollut edellisessä elämässäni alieni. Onko tämä mahdollista. Se uni, tai siis se tila mielessäni. Siis. alitajunnassani tila, jossa minä ja vanhemmat ja avaruusaluksessa. Jossa on myös alieneja. Pelottavaa..


      • raeppavika_offical kirjoitti:

        Minusta tuntuu, että olen ollut edellisessä elämässäni alieni. Onko tämä mahdollista. Se uni, tai siis se tila mielessäni. Siis. alitajunnassani tila, jossa minä ja vanhemmat ja avaruusaluksessa. Jossa on myös alieneja. Pelottavaa..

        Unissa ei näy todellisuutta vaan symboleja erilaisille asioille, joten en ota unia todesta sanatarkkaan. Mutta jos alieneita on olemassa se voisi olla mahdollista, koska sielu tarkoittaa ainoastaan tietoisuutta/alitajuntaa joka ei ole riippuvainen ruumiista vaan pystyy teoriassa asettumaan mihin tahansa.

        Siitä huolimatta jos alienit ovat kehittyneempiä kuin ihmiset pidän tuollaista sielunvaellusta turhana, koska älyllisesti käänteinen "kehittyminen alaspäin" ei pysty antamaan mitään.

        Edellisiä elämiä pystyy tarkastelemaan hypnoosilla, mutta siinäkin on valhemuistojen riski.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      67
      3222
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      549
      3044
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      37
      2355
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2002
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1825
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      307
      1820
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1622
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      104
      1314
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1218
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      23
      1205
    Aihe