Taas "kädenalitansseista"

tangon huumaa

Tällä palstalla nousee aika usein esille nämä "Swingit" ja muut kädenalitanssit.

Kertokaan nyt viisaanmat tyhmille. Mikä niissä jaksaa kiinnostaa?
Etenkin minua kiinnostaa mikä saa miehiä tanssittaan Daamejaan näin?

Naisia ymmärrän, näistä tanssiessa voi nainen liikkua musiikkiin vaikkei Herralla oliskaan rytmitajua. Daami voi "tanssia" vaikkei Herra ymmärrä tanssimisesta mitään. Entäs ne Herrat jotka omaavat hyvän rytmitajun, mikä saa teidät tanssiin näin?
Käsitän vielä, jos nyt yhdet viitsii tanssia settiä kohden.
Jos taas on rytmitajua, mikä saa teidät veivaan noita tuntitolkulla illan aikana?

Ne on "hauskoja," näin olen kuullut. Mitä se on? Osaamisen ja onnistumisen iloa, vai mitä?

Tämä on tietysti makuasia ja ne voi olla yllättävän vastakohtaisia.
Esim. Puolukkahillo ja verilätyt.
Nämä on toisille herkkua ja toisille lähes mahdontonta syödä. Mitään välimuotoo noiden makuun ei juuri löydy.

97

743

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samalla mitalla

      Jos luulet että buggaajat buggavat koko illan niin olet urpo. Jos osaa buggaa niin osaa kaikkea muutakin ja haluaa tanssia monia eri lajeja.

      Itse en viitsi tavallista hyppyhumppaa tanssia koska tanssin sitä nuorena ihan tarpeeksi. No yksi illaksi jos herra ei kertakaikkiaan muuta OSAA.

      Lisäksi voi soveltaen tanssia ihan miten vain ja mitä vain ... jos osaa. Nainen haluaa yleensä monipuolisuutta, ei mitään junasysteemiä.

      Ymmärrän kuitenkin teitä jäykkäjakoja ja huonosti oppivia, kankeita kaavoihinsa kangistuneita, mielikuvituksettomia ... siis minä ymmärrän mutta en mielelläni viitsi teidän kanssanne vaivautua kun muutakin on tarjolla. Koita nyt urposeni ymmärtää !

      • tangon huumaa

        " Jos osaa buggaa niin osaa kaikkea muutakin ja haluaa tanssia monia eri lajeja."

        Niin osaa nämä "kädenalitanssit"
        Oikeita tansseija ei välttämättä osata.

        Mitä enemmän Bugkaajia, sen huonopi tanssitaito lavalla vallitsee.

        Tämän huomaa Tangon ja Hitaan valssin aikana selvästi katsojakin, vielä parenmin kun yrittää tässä porukassa tanssia.


      • niinpä niin

        "Jos osaa buggaa niin osaa kaikkea muutakin"

        Tuo väittämä kertoo lähinnä omasta tanssitaidostasi eli taidon puutteesta. Perusbuggaaja kun ei tunne eri tanssilajeja vaan menee kaikkia samalla heilunnalla ja kuvittelee siksi osaavansa kaiken.


      • Pitkä historia

        Viestissäsi, samalla mitalla, on paljon sellaista, jonka allekirjoitan ja nuo asiat nousee konkreettisesti esille kun tanssii paljon.


      • Kyllä kelpasi
        tangon huumaa kirjoitti:

        " Jos osaa buggaa niin osaa kaikkea muutakin ja haluaa tanssia monia eri lajeja."

        Niin osaa nämä "kädenalitanssit"
        Oikeita tansseija ei välttämättä osata.

        Mitä enemmän Bugkaajia, sen huonopi tanssitaito lavalla vallitsee.

        Tämän huomaa Tangon ja Hitaan valssin aikana selvästi katsojakin, vielä parenmin kun yrittää tässä porukassa tanssia.

        Oletko nyt oikea tangon huumaa?


      • tangon huumaa
        Pitkä historia kirjoitti:

        Viestissäsi, samalla mitalla, on paljon sellaista, jonka allekirjoitan ja nuo asiat nousee konkreettisesti esille kun tanssii paljon.

        Minä taas saan "samalla mitalla" käsityksen hänen olevan melkoinen nirppa.
        Toivottavasti en häntä joudu koskaan tanssittaan.
        Heidän laisensa kanssa on vaikee löytää sitä "tunnetta". Ne tanssii vain itselleen.

        samalla mitalla
        "Ymmärrän kuitenkin teitä jäykkäjakoja ja huonosti oppivia, kankeita kaavoihinsa kangistuneita, mielikuvituksettomia ... siis minä ymmärrän mutta en mielelläni viitsi teidän kanssanne vaivautua kun muutakin on tarjolla. Koita nyt urposeni ymmärtää!"


      • tangon huumaa
        Kyllä kelpasi kirjoitti:

        Oletko nyt oikea tangon huumaa?

        ???
        Tähän mennessä ei minun nikkiä ole tässä keskustelussa lainattu.


      • paskaa on

        Joka ilta tansseissa on näitä itseään kurssittavia tanssinharrastajia tai "lavahulluja" jotka ihquna vetävät 85% tanssilajeista buggina tai jonkinlaisena kävelyhumppana. (bugg on oikeasti aika vaikeaa, kävelyhumputtelu sitä mitä useimmin näkee).

        Onhan se tietty parempi vetää valssitkin buggina jos ei tunnista tanssilajeja tai on paikalla vain hikoillakseen.

        buggin lisäksi kaikki salsat ym ym muut latinokuivahinkkaustanssit on paskaa jotka ei kuulu suomalaiselle tanssilavalle.


      • Kyllä kelpasi
        tangon huumaa kirjoitti:

        ???
        Tähän mennessä ei minun nikkiä ole tässä keskustelussa lainattu.

        ok, aivan kuin tyyli olisi muuttunut.


      • Pitkä historia
        tangon huumaa kirjoitti:

        Minä taas saan "samalla mitalla" käsityksen hänen olevan melkoinen nirppa.
        Toivottavasti en häntä joudu koskaan tanssittaan.
        Heidän laisensa kanssa on vaikee löytää sitä "tunnetta". Ne tanssii vain itselleen.

        samalla mitalla
        "Ymmärrän kuitenkin teitä jäykkäjakoja ja huonosti oppivia, kankeita kaavoihinsa kangistuneita, mielikuvituksettomia ... siis minä ymmärrän mutta en mielelläni viitsi teidän kanssanne vaivautua kun muutakin on tarjolla. Koita nyt urposeni ymmärtää!"

        Jäykkyydet eivät ole jaloissa, vaan asenteissa. Polkkien ja muiden tanssien kultakausi on siellä viime vuosisadan alkupuolella, mutta ei kädenalijututkaan ole juuri sen tuoreempia. On tietysti isänmaallista vastustaa jenkkien kulttuuri-imperialismmia ja suosia kotimaan aiempia tanssikonventioita.


      • Mutkuniiku
        niinpä niin kirjoitti:

        "Jos osaa buggaa niin osaa kaikkea muutakin"

        Tuo väittämä kertoo lähinnä omasta tanssitaidostasi eli taidon puutteesta. Perusbuggaaja kun ei tunne eri tanssilajeja vaan menee kaikkia samalla heilunnalla ja kuvittelee siksi osaavansa kaiken.

        " jos osaa buggaa niin osaa kaikkea muutakin "

        Tämä kertoo kirjoittajan vaatimattomasta tietämyksestä tanssimisesta.
        On ilmeisesti juuri oppinut tallaamaan buggia alkeisjatko tasolla ja itsetunto on pilvissä . Usko on horjumaton, että tässä on erityisen lahjakas tanssitaiteilija .
        On juuri se kehityksen vaihe jossa aletaan väheksyä muiden tanssijoiden taitoja.

        Hänen olisi ollut oikeampaa kirjoittaa : En osaa vielämuita tansseja joten osaan ja tanssin siksi vain buggaa.


      • kuuma tango
        Kyllä kelpasi kirjoitti:

        ok, aivan kuin tyyli olisi muuttunut.

        Hänellä on vaihdevuodet alkaneet. Ei siis viihdevuodet. ;))


      • buggan huumaa
        Mutkuniiku kirjoitti:

        " jos osaa buggaa niin osaa kaikkea muutakin "

        Tämä kertoo kirjoittajan vaatimattomasta tietämyksestä tanssimisesta.
        On ilmeisesti juuri oppinut tallaamaan buggia alkeisjatko tasolla ja itsetunto on pilvissä . Usko on horjumaton, että tässä on erityisen lahjakas tanssitaiteilija .
        On juuri se kehityksen vaihe jossa aletaan väheksyä muiden tanssijoiden taitoja.

        Hänen olisi ollut oikeampaa kirjoittaa : En osaa vielämuita tansseja joten osaan ja tanssin siksi vain buggaa.

        Tanssin buggaa, tangoa, arkkutangoa, humppaa, kuviohumppaa, jiveä, fuskua, foksia, chachaata, rumbaa, valssia, hidasta valssia ... jne.

        Mikä sulta kulkee ??


      • vitun kyttä
        paskaa on kirjoitti:

        Joka ilta tansseissa on näitä itseään kurssittavia tanssinharrastajia tai "lavahulluja" jotka ihquna vetävät 85% tanssilajeista buggina tai jonkinlaisena kävelyhumppana. (bugg on oikeasti aika vaikeaa, kävelyhumputtelu sitä mitä useimmin näkee).

        Onhan se tietty parempi vetää valssitkin buggina jos ei tunnista tanssilajeja tai on paikalla vain hikoillakseen.

        buggin lisäksi kaikki salsat ym ym muut latinokuivahinkkaustanssit on paskaa jotka ei kuulu suomalaiselle tanssilavalle.

        Mikset anna ihmisten elää rauhassa omaa elämääsi, vaan kyttäilet joidenkin tanssityylejä. Oletko ammatiltasi kyttä ??


    • 15+18

      Joissain kappaleissa tempo on sellainen, että kädenalitanssi sopii siihen paremmin. Joskus pitää vaihtaa foksista fuskuun daamin pyynnöstä.

      • tangon huumaa

        Aika harvon tulee semmoista daamia vastaan ettei pysty askeltaan nopeinmillakkan mukana.
        Nämä on ainoot kerrat kun on pyydetty kesken kappale parin vaihtaan Bugiin.


      • seinäruusu
        tangon huumaa kirjoitti:

        Aika harvon tulee semmoista daamia vastaan ettei pysty askeltaan nopeinmillakkan mukana.
        Nämä on ainoot kerrat kun on pyydetty kesken kappale parin vaihtaan Bugiin.

        Luulenpa, että kyseinen daami on tanssikurssit käynyt ja haluaa siksi nopeat tanssia buggina.


      • tangon huumaa
        seinäruusu kirjoitti:

        Luulenpa, että kyseinen daami on tanssikurssit käynyt ja haluaa siksi nopeat tanssia buggina.

        Ei,nämä on aina olleet juuri tanssin harrastuksen aloittaneita.
        Ei vaan jalat kerkiä mukaan, ellei puolita nopeutta. Askeleen lyhentäminen ei auta.

        Usein miten keskimääräistä parenmin tanssivat ja alle 25v. hakee minua juurikin nopeille Fokseille (pyytää foksia) ja Hitaille valsseille.
        Parenmin tutuiksi käyneet yli 35v. "Tunteikkaille" Tangolle, Slowareille, Rumpalle ja Cha challe. (en tanssi näitä latinoita lajinomaisesti, syy selvii kun joskus osuu kohdallesi Herra joka meinaa viedä jalat alta)


      • seinäruusu
        tangon huumaa kirjoitti:

        Ei,nämä on aina olleet juuri tanssin harrastuksen aloittaneita.
        Ei vaan jalat kerkiä mukaan, ellei puolita nopeutta. Askeleen lyhentäminen ei auta.

        Usein miten keskimääräistä parenmin tanssivat ja alle 25v. hakee minua juurikin nopeille Fokseille (pyytää foksia) ja Hitaille valsseille.
        Parenmin tutuiksi käyneet yli 35v. "Tunteikkaille" Tangolle, Slowareille, Rumpalle ja Cha challe. (en tanssi näitä latinoita lajinomaisesti, syy selvii kun joskus osuu kohdallesi Herra joka meinaa viedä jalat alta)

        Oletko leimautunut hyväksi perinteisten tanssien viejäksi ?


      • feikki erkki
        tangon huumaa kirjoitti:

        Aika harvon tulee semmoista daamia vastaan ettei pysty askeltaan nopeinmillakkan mukana.
        Nämä on ainoot kerrat kun on pyydetty kesken kappale parin vaihtaan Bugiin.

        Ei se pelkästä osaamisesta ole kiinni. Jotkut daamit haluavat kädenalitanssia, vaikka osaavat muutakin.


      • seinäruusu
        tangon huumaa kirjoitti:

        Ei,nämä on aina olleet juuri tanssin harrastuksen aloittaneita.
        Ei vaan jalat kerkiä mukaan, ellei puolita nopeutta. Askeleen lyhentäminen ei auta.

        Usein miten keskimääräistä parenmin tanssivat ja alle 25v. hakee minua juurikin nopeille Fokseille (pyytää foksia) ja Hitaille valsseille.
        Parenmin tutuiksi käyneet yli 35v. "Tunteikkaille" Tangolle, Slowareille, Rumpalle ja Cha challe. (en tanssi näitä latinoita lajinomaisesti, syy selvii kun joskus osuu kohdallesi Herra joka meinaa viedä jalat alta)

        tangon huumaa mielelläni lähtisin sinun kanssasi tanssimaan. jo mä melkein tiedän meidän tanssimiesten kuviot :) siellä etelässä, jos miehet vievät eri tyylillä ? oppis taas lisää uusia kuvioita..


      • tangon huumaa
        seinäruusu kirjoitti:

        tangon huumaa mielelläni lähtisin sinun kanssasi tanssimaan. jo mä melkein tiedän meidän tanssimiesten kuviot :) siellä etelässä, jos miehet vievät eri tyylillä ? oppis taas lisää uusia kuvioita..

        Sitä alkaa väkisin oleen tuutuja joka tansseissa.
        Mikä on "hyvä" viejä?
        Käsittääkseni minua on helppo seurata. Lähes kaikki lavoila seuraa ja askeltaa vaivattomasti esim. Rumpassa ja kokeneemat nopeissa fokseissakin. Tulkitsen sitä musiikkia sitten minkälaisilla askel variattoreilla tahansa.

        Moni vaan haluu tanssissa paljon kuvioita. Harvenmin käytettyjä tilaa vieviä joutuu aina kaivaan päästä. Laajat liikeradat, joita ei voi tehdä, jollei etene törkeästi kyynärpäät tanassa. Näin tanssivalle parille löytys aina tilaa.
        Tähän en ole mennyt, kädet alhaalla jos on ahdasta, pienennetään liikeratoja. Minun kohdalla automatisesti tulevat kuviotkin vähenee ja ne harvenmin käytettyjä tulee tanssittua vain tilaa ollessa runsaasti. Näiden vientikin on tietysti huonoo, kun en niitä paljoo käytä.

        Hitaassa valssissa on helppo pujotella kävelijöiden välistä.
        Joskus harvoin on niin ahdasta ettei sekään onnistu.
        Välillä olen joutunut opettaan Daamille valssin askeleetkin, toisessa kappaleessa menään sitten jo kehräkäännöset ja avaukisilla vaihtoaskellet.

        Toivottavasti joskun kohdataan ;-)


      • seinäruusu
        tangon huumaa kirjoitti:

        Sitä alkaa väkisin oleen tuutuja joka tansseissa.
        Mikä on "hyvä" viejä?
        Käsittääkseni minua on helppo seurata. Lähes kaikki lavoila seuraa ja askeltaa vaivattomasti esim. Rumpassa ja kokeneemat nopeissa fokseissakin. Tulkitsen sitä musiikkia sitten minkälaisilla askel variattoreilla tahansa.

        Moni vaan haluu tanssissa paljon kuvioita. Harvenmin käytettyjä tilaa vieviä joutuu aina kaivaan päästä. Laajat liikeradat, joita ei voi tehdä, jollei etene törkeästi kyynärpäät tanassa. Näin tanssivalle parille löytys aina tilaa.
        Tähän en ole mennyt, kädet alhaalla jos on ahdasta, pienennetään liikeratoja. Minun kohdalla automatisesti tulevat kuviotkin vähenee ja ne harvenmin käytettyjä tulee tanssittua vain tilaa ollessa runsaasti. Näiden vientikin on tietysti huonoo, kun en niitä paljoo käytä.

        Hitaassa valssissa on helppo pujotella kävelijöiden välistä.
        Joskus harvoin on niin ahdasta ettei sekään onnistu.
        Välillä olen joutunut opettaan Daamille valssin askeleetkin, toisessa kappaleessa menään sitten jo kehräkäännöset ja avaukisilla vaihtoaskellet.

        Toivottavasti joskun kohdataan ;-)

        juu, sitä ootellessa ,))


      • Avokki 11
        seinäruusu kirjoitti:

        tangon huumaa mielelläni lähtisin sinun kanssasi tanssimaan. jo mä melkein tiedän meidän tanssimiesten kuviot :) siellä etelässä, jos miehet vievät eri tyylillä ? oppis taas lisää uusia kuvioita..

        No eipä ne etelän miesten kuviot eroa pohjoisen miesten kuvioista...

        Tangon huuma tanssii musiikkiin...

        Kuvioita tulee hitaaseen valssiin, slowareihin ja etenkin tangoon...


      • seinäruusu
        Avokki 11 kirjoitti:

        No eipä ne etelän miesten kuviot eroa pohjoisen miesten kuvioista...

        Tangon huuma tanssii musiikkiin...

        Kuvioita tulee hitaaseen valssiin, slowareihin ja etenkin tangoon...

        tässä muutama lauantai sitten nuori mies vei foksia ei perinteisellä tyylillä, mutta silti hänellä oli tietty askelkuvio. jäipä kysymättä onko tanssikurssilla opetettu näin..


      • Hitaita ja nopeita
        seinäruusu kirjoitti:

        Luulenpa, että kyseinen daami on tanssikurssit käynyt ja haluaa siksi nopeat tanssia buggina.

        Nopeat tanssitaan foksina tai fuskuna. Hitaampiin koitetaan sitten jotain buggia tai jiven tapaista, tai hidasta foksia.


      • Viejät puuttuu
        feikki erkki kirjoitti:

        Ei se pelkästä osaamisesta ole kiinni. Jotkut daamit haluavat kädenalitanssia, vaikka osaavat muutakin.

        Kädenalitansseja tanssittaisiin jos olisi kunnon viejiä.......


    • Opettajapari

      Kädenalitanssit ovat helpompia oppia. Jos hieman yleistäisi, niin ne ovat yksinkertaisempien ihmisten tansseja.

      • kellohame'

        Mistä niin päättelet ?


      • tunnetta peliin

        Minusta kädenalitanssijat ovat enemmän tunneköyhiä. He eivät pysty näyttämään tunteita lähikontaktitanssissa joten he valitsevat ennemmin tanssin irrallaan partnerista.


      • 3 buggaa illassa
        kellohame' kirjoitti:

        Mistä niin päättelet ?

        Nimimerkki ei voi olla opettajapari. Ei ainakaan tanssinopettajapari. Pikkusen naurattaa. Opettajapari ei osaa itse lattareita eikä paljon muutakaan. Tiedän.

        Miksei ihmiset saa rauhassa tanssia buggaa ??

        Vastatkaa minulle !!


      • 7+16

        Kädenalitansseissa on eniten erilaisia kuvioita, eli ovat vaikeampia.


      • Vaikeat seuraukset
        7+16 kirjoitti:

        Kädenalitansseissa on eniten erilaisia kuvioita, eli ovat vaikeampia.

        Naisen näkökulmasta katsottuna vaikeinta saattaa kuitenkin olla tanssia huuman kanssa suljetussa otteessa: huumahan on nimittäin itsekin todennut, että vain muutama prosentti naisista pystyy hänen suljetun otteensa kuvioita ja askelluksia edes jotenkin seuraamaan.


      • tangon huumaa
        Vaikeat seuraukset kirjoitti:

        Naisen näkökulmasta katsottuna vaikeinta saattaa kuitenkin olla tanssia huuman kanssa suljetussa otteessa: huumahan on nimittäin itsekin todennut, että vain muutama prosentti naisista pystyy hänen suljetun otteensa kuvioita ja askelluksia edes jotenkin seuraamaan.

        98% seuraa ongelmitta loput 2% on niitä jotka käy lavoilla kerran kolmessa vuodessa.


      • Arvaa minkä mestari
        tangon huumaa kirjoitti:

        98% seuraa ongelmitta loput 2% on niitä jotka käy lavoilla kerran kolmessa vuodessa.

        Sinä olet aiemmin vientiongelmistasi palstalla avautuessasi kertonut, että keskimäärin n 66,67 %: lla tanssittamistasi naisista on huomattavia tai sitä suurempia vaikeuksia seurata sinun vientiäsi.

        Kuinka kommentoit tätä?


      • tangon huumaa
        Arvaa minkä mestari kirjoitti:

        Sinä olet aiemmin vientiongelmistasi palstalla avautuessasi kertonut, että keskimäärin n 66,67 %: lla tanssittamistasi naisista on huomattavia tai sitä suurempia vaikeuksia seurata sinun vientiäsi.

        Kuinka kommentoit tätä?

        "Kuinka kommentoit tätä? "

        Lainaten omaa tekstiäni.
        Lähde
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/11846190#comment-64469783

        "tangon huumaa
        15.11.2013 08:04

        Jossain sanoin lavojen naisista 1/3 osa seuraa minua ongelmitta, askellan miten hyvänsä ,tosin musiikkiin. Jos viennissäni on vikaa,daamit arvaa musiikista mitä seuraavsaksi on tulossa. No, ainakin musiikki tulkitaan samanlailla."

        (33,3%)

        "1/2 osa daameista ei ole mukana kun ekan kerran "rikon" kaavaa. Ekan rikon jälkeen koitan vielä uudestaan. Suurin osa näistä tulee jo silloin samoilla askeleilla. Ainakin pyytää vielä kokeileen, lupaa olla skarppina. "

        (33,3 50%=83,3%)

        "Lavoilla käy vielä satunnaisia tanssijoita ne loput n.18% joiden kanssa sitten vain kävelen HHNN askellusta. Niitä en edes yritä lähtee viemään rikkomalla tota kaavaa. "

        (Anteeksi, hiukan on noi %on väärin. Tämän 18% kuuluis olla 16,7% 33,3 50 18=101,3)

        "En mielestäni ole sanonut ettei daamit osais seurata.
        Näistä suurin osa seuraa hyvin, tallustellessa näillä hhnn askeleilla.

        Nyt annan kritiikkiä.
        Sanoisinko 2% lavojen naisista ei osaa edes tätä hhnn-kaavaa.(kesälavoilla)
        Näiden kanssa polvet koliseeekin minuutin, sen jälkeen yhteinen rytmi kyllä löytyä.

        Täytty tähän vielä lisätä.
        Näissä mainitsemissani määrissä ei ole "kurssikavereita" huomioitu,ne kaikki seuraa ongelmitta.
        Suurin osa tanssi-iltojen daameista on ennestään tuntemattomia,(satunnaisia hakurivistä) tai ainakin edellisestä tansista on useanpi kk..
        Eli minun on tullut tanssitettua muitakin kuin niitä kurssikavereita. "


        Etenkin sinun "Arvaa minkä mestari" kannattaa lukea tämä kohta.
        Lainattu

        "Nyt annan kritiikkiä.
        Sanoisinko 2% lavojen naisista ei osaa edes tätä hhnn-kaavaa.(kesälavoilla)
        Näiden kanssa polvet koliseeekin minuutin, sen jälkeen yhteinen rytmi kyllä löytyä."

        Tarkoitat varmaan näitä joiden kanssa on vaikeuksia tanssin a l u s s a.
        %vaan heittää hiukan 2% vastaa, sinun päästä vedetyt 66,67%


      • Lainausten mestari
        tangon huumaa kirjoitti:

        "Kuinka kommentoit tätä? "

        Lainaten omaa tekstiäni.
        Lähde
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/11846190#comment-64469783

        "tangon huumaa
        15.11.2013 08:04

        Jossain sanoin lavojen naisista 1/3 osa seuraa minua ongelmitta, askellan miten hyvänsä ,tosin musiikkiin. Jos viennissäni on vikaa,daamit arvaa musiikista mitä seuraavsaksi on tulossa. No, ainakin musiikki tulkitaan samanlailla."

        (33,3%)

        "1/2 osa daameista ei ole mukana kun ekan kerran "rikon" kaavaa. Ekan rikon jälkeen koitan vielä uudestaan. Suurin osa näistä tulee jo silloin samoilla askeleilla. Ainakin pyytää vielä kokeileen, lupaa olla skarppina. "

        (33,3 50%=83,3%)

        "Lavoilla käy vielä satunnaisia tanssijoita ne loput n.18% joiden kanssa sitten vain kävelen HHNN askellusta. Niitä en edes yritä lähtee viemään rikkomalla tota kaavaa. "

        (Anteeksi, hiukan on noi %on väärin. Tämän 18% kuuluis olla 16,7% 33,3 50 18=101,3)

        "En mielestäni ole sanonut ettei daamit osais seurata.
        Näistä suurin osa seuraa hyvin, tallustellessa näillä hhnn askeleilla.

        Nyt annan kritiikkiä.
        Sanoisinko 2% lavojen naisista ei osaa edes tätä hhnn-kaavaa.(kesälavoilla)
        Näiden kanssa polvet koliseeekin minuutin, sen jälkeen yhteinen rytmi kyllä löytyä.

        Täytty tähän vielä lisätä.
        Näissä mainitsemissani määrissä ei ole "kurssikavereita" huomioitu,ne kaikki seuraa ongelmitta.
        Suurin osa tanssi-iltojen daameista on ennestään tuntemattomia,(satunnaisia hakurivistä) tai ainakin edellisestä tansista on useanpi kk..
        Eli minun on tullut tanssitettua muitakin kuin niitä kurssikavereita. "


        Etenkin sinun "Arvaa minkä mestari" kannattaa lukea tämä kohta.
        Lainattu

        "Nyt annan kritiikkiä.
        Sanoisinko 2% lavojen naisista ei osaa edes tätä hhnn-kaavaa.(kesälavoilla)
        Näiden kanssa polvet koliseeekin minuutin, sen jälkeen yhteinen rytmi kyllä löytyä."

        Tarkoitat varmaan näitä joiden kanssa on vaikeuksia tanssin a l u s s a.
        %vaan heittää hiukan 2% vastaa, sinun päästä vedetyt 66,67%

        tangon huumaa kirjoitti 21.9.2014 20:00:

        "tangon huumaa
        15.11.2013 08:04

        Jossain sanoin lavojen naisista 1/3 osa seuraa minua ongelmitta, askellan miten hyvänsä ,tosin musiikkiin. Jos viennissäni on vikaa,daamit arvaa musiikista mitä seuraavsaksi on tulossa. No, ainakin musiikki tulkitaan samanlailla."

        (33,3%)"

        Kuten huomasitte, MINÄ olen lainauksissa niin hyvä, että sain huuman faktisesti etsimään puolestani sen huuman kommentin, jota ajattelin referoida. Itse en heti lähtenyt huuman kommenttia Suomi24-arkistosta etsimään, vaikka tiesinkin sen siellä jossain muodossa olevan. Mikäli olisin muistanut, missä muodossa se siellä oli, olisin löytänyt lainauksen ehkä jopa paljon nopeammin kuin huuma, jolta meni itseltäänkin kaksi tuntia tuota lainausta omasta tekstistään etsiessä!

        Käytännössä siis on nyt huuman itsensä ansiokkaasta lainaustoimesta osoitettu täysin kiistatta olevan niin, että huuma myöntää olevan niin kuin minäkin edellä kerroin, että 66,67 %: lla naisista on huomattavia tai sitä suurempia vaikeuksia seurata hänen vientiään.


      • se 12. avokki
        tunnetta peliin kirjoitti:

        Minusta kädenalitanssijat ovat enemmän tunneköyhiä. He eivät pysty näyttämään tunteita lähikontaktitanssissa joten he valitsevat ennemmin tanssin irrallaan partnerista.

        Mitä ne tunteet ovat, joita voi "näyttää" vain lähikontaktissa?

        Minun on kai mentävä tunteidennäyttämiskurssille.


      • 6+9=14,9999999999999
        7+16 kirjoitti:

        Kädenalitansseissa on eniten erilaisia kuvioita, eli ovat vaikeampia.

        Kuviot ovat ihmisen jäsenissä muistissa. Pään ei tartte arssinoia niitä tanssiessa.


      • huomioi säteilypaine
        tangon huumaa kirjoitti:

        "Kuinka kommentoit tätä? "

        Lainaten omaa tekstiäni.
        Lähde
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/11846190#comment-64469783

        "tangon huumaa
        15.11.2013 08:04

        Jossain sanoin lavojen naisista 1/3 osa seuraa minua ongelmitta, askellan miten hyvänsä ,tosin musiikkiin. Jos viennissäni on vikaa,daamit arvaa musiikista mitä seuraavsaksi on tulossa. No, ainakin musiikki tulkitaan samanlailla."

        (33,3%)

        "1/2 osa daameista ei ole mukana kun ekan kerran "rikon" kaavaa. Ekan rikon jälkeen koitan vielä uudestaan. Suurin osa näistä tulee jo silloin samoilla askeleilla. Ainakin pyytää vielä kokeileen, lupaa olla skarppina. "

        (33,3 50%=83,3%)

        "Lavoilla käy vielä satunnaisia tanssijoita ne loput n.18% joiden kanssa sitten vain kävelen HHNN askellusta. Niitä en edes yritä lähtee viemään rikkomalla tota kaavaa. "

        (Anteeksi, hiukan on noi %on väärin. Tämän 18% kuuluis olla 16,7% 33,3 50 18=101,3)

        "En mielestäni ole sanonut ettei daamit osais seurata.
        Näistä suurin osa seuraa hyvin, tallustellessa näillä hhnn askeleilla.

        Nyt annan kritiikkiä.
        Sanoisinko 2% lavojen naisista ei osaa edes tätä hhnn-kaavaa.(kesälavoilla)
        Näiden kanssa polvet koliseeekin minuutin, sen jälkeen yhteinen rytmi kyllä löytyä.

        Täytty tähän vielä lisätä.
        Näissä mainitsemissani määrissä ei ole "kurssikavereita" huomioitu,ne kaikki seuraa ongelmitta.
        Suurin osa tanssi-iltojen daameista on ennestään tuntemattomia,(satunnaisia hakurivistä) tai ainakin edellisestä tansista on useanpi kk..
        Eli minun on tullut tanssitettua muitakin kuin niitä kurssikavereita. "


        Etenkin sinun "Arvaa minkä mestari" kannattaa lukea tämä kohta.
        Lainattu

        "Nyt annan kritiikkiä.
        Sanoisinko 2% lavojen naisista ei osaa edes tätä hhnn-kaavaa.(kesälavoilla)
        Näiden kanssa polvet koliseeekin minuutin, sen jälkeen yhteinen rytmi kyllä löytyä."

        Tarkoitat varmaan näitä joiden kanssa on vaikeuksia tanssin a l u s s a.
        %vaan heittää hiukan 2% vastaa, sinun päästä vedetyt 66,67%

        "Sanoisinko 2% lavojen naisista ei osaa edes tätä hhnn-kaavaa.(kesälavoilla)"

        Varjossa - -2, paisteessa -2.


      • tangon huumaa
        Lainausten mestari kirjoitti:

        tangon huumaa kirjoitti 21.9.2014 20:00:

        "tangon huumaa
        15.11.2013 08:04

        Jossain sanoin lavojen naisista 1/3 osa seuraa minua ongelmitta, askellan miten hyvänsä ,tosin musiikkiin. Jos viennissäni on vikaa,daamit arvaa musiikista mitä seuraavsaksi on tulossa. No, ainakin musiikki tulkitaan samanlailla."

        (33,3%)"

        Kuten huomasitte, MINÄ olen lainauksissa niin hyvä, että sain huuman faktisesti etsimään puolestani sen huuman kommentin, jota ajattelin referoida. Itse en heti lähtenyt huuman kommenttia Suomi24-arkistosta etsimään, vaikka tiesinkin sen siellä jossain muodossa olevan. Mikäli olisin muistanut, missä muodossa se siellä oli, olisin löytänyt lainauksen ehkä jopa paljon nopeammin kuin huuma, jolta meni itseltäänkin kaksi tuntia tuota lainausta omasta tekstistään etsiessä!

        Käytännössä siis on nyt huuman itsensä ansiokkaasta lainaustoimesta osoitettu täysin kiistatta olevan niin, että huuma myöntää olevan niin kuin minäkin edellä kerroin, että 66,67 %: lla naisista on huomattavia tai sitä suurempia vaikeuksia seurata hänen vientiään.

        En tiedä miksi vaivaudun sinulle kommentoimaan, aikani kuluksi kai.

        Ensinnnäkin hakuun meni hakusanojen mietimisen kanssa, noin 2min.
        Haku sana "1/3" ja kirjoittaja "tangon huumaa"

        Luetun ymmärtämisessä sinulla "Lainausten mestari" on todella vaikeuksia.
        Niin kuin ton "lainauksen" kanssakin, kumpaakaat et taida. (vinkki.käytä aina samaa nikkiä)

        Tämä menee arvailuksi. Olen kumminkin h y v i n vakuuttunut että s i n u a on Daamin lähes mahdoton seurata. Olenko oikeassa?

        Sinulle on kova paikka jos joku Herra pokkaa 2:n illan aikana 50 tuntematonta naista tanssiin ja heistä 25:n kanssa ei tule ainuttakaan vipaa vientiin.
        Eli.
        33.3% joiden kanssa tulkitsen musiikia ja askellan sen mukaan erinlaisilla variaattoreilla, ilman mitään onkelmia 16.7% joiden kanssa jo tanssiasentoa hakiessa tiedän joutuvani viemään HHNN-askellukslla ja näin tanssien päästään maaliin ilman pienintäkään vipaa.
        (50%)

        24 naisen kanssa sekotan askelluksen variaattoreita ja heidän kanssa tulee 1-2 vipaa naiselle. Näitä vipoja ei tulis jos veisin HHNN-kaavalla,mutta tiedän naisen pystyvän seuraan vaikka sekotan askellusta ja näin tehden saa tämä Daami parenmat tanssit ja minä tanssin lopussa aivan erikoiset kiitokset. Tämmöisiä ei saa jos köpöttelen sillä HHNN-kaavalla.
        Enkä sanois tässä vielä olevan
        "huomattavia vaikeuksia tai sitä suurenpia vaikeuksia seurata"
        Niin kuin se sinun mielestäsi on.
        No ehkä S i n ä olet liian kriittinen tai minä liian lepsu. Yksi harha-askel per kappale. No onhan se tietenkin enemän kuin ei yhtään vipaa.

        Vielä puuttu se yksi nainan 50 tanssitettavasta.
        Sitä ei välttämättä enään löydy, kun kesälavat sulkeutuu ja nämä kerran kolmessa vuodessa tanssimassa käyvät vähenee lavoilta. Eli se voi kuulua noihin edelliissinkin.
        Jos se sattuu löytyyn sen kanssa on sitten jo vaikenpaa, joskus "tämä" henkilö päästää kohtalaiseen tanssiasentoon ja toinen kappale menee jo tyydyttävästi, joskus osuu semmoinen tapaus joka pysyy kaukana ja katselee vain jalkoihin.
        Hänen kanssaan tunnustan olevan
        "huomattavia vaikeuksia tai J o p a sitä suurenpia vaikeuksia seurata"

        Täyttyy tähän vielä korjata. Valssit ja Hitaat valssit vien askel iskulle, en tee/osaa viedä mitään chaceita edes hitaaseen valssiin. Joten kahden illan aikana ei Tango ja Foksi mallin 50 kappaleparia ei toteudu, ellei niihin laske näitä Valssejakin jotka sitten astelen askel iskuun ja näin se on Daameille helponpi, kuin lähtee viemään tuntematonta huonolla "chaseen" viennillä.
        Sitä varmaan tarvis rohkeesti opetella, chaseita vaan näkee tosi vähän lavoilla, jonkin verran Tangossa.


      • buggan huumaa
        se 12. avokki kirjoitti:

        Mitä ne tunteet ovat, joita voi "näyttää" vain lähikontaktissa?

        Minun on kai mentävä tunteidennäyttämiskurssille.

        Tunneköyhä voi näyttää tunteensa vain tangossa. Minä näytän ne joka lajissa.


      • naarattaa aaa
        tangon huumaa kirjoitti:

        En tiedä miksi vaivaudun sinulle kommentoimaan, aikani kuluksi kai.

        Ensinnnäkin hakuun meni hakusanojen mietimisen kanssa, noin 2min.
        Haku sana "1/3" ja kirjoittaja "tangon huumaa"

        Luetun ymmärtämisessä sinulla "Lainausten mestari" on todella vaikeuksia.
        Niin kuin ton "lainauksen" kanssakin, kumpaakaat et taida. (vinkki.käytä aina samaa nikkiä)

        Tämä menee arvailuksi. Olen kumminkin h y v i n vakuuttunut että s i n u a on Daamin lähes mahdoton seurata. Olenko oikeassa?

        Sinulle on kova paikka jos joku Herra pokkaa 2:n illan aikana 50 tuntematonta naista tanssiin ja heistä 25:n kanssa ei tule ainuttakaan vipaa vientiin.
        Eli.
        33.3% joiden kanssa tulkitsen musiikia ja askellan sen mukaan erinlaisilla variaattoreilla, ilman mitään onkelmia 16.7% joiden kanssa jo tanssiasentoa hakiessa tiedän joutuvani viemään HHNN-askellukslla ja näin tanssien päästään maaliin ilman pienintäkään vipaa.
        (50%)

        24 naisen kanssa sekotan askelluksen variaattoreita ja heidän kanssa tulee 1-2 vipaa naiselle. Näitä vipoja ei tulis jos veisin HHNN-kaavalla,mutta tiedän naisen pystyvän seuraan vaikka sekotan askellusta ja näin tehden saa tämä Daami parenmat tanssit ja minä tanssin lopussa aivan erikoiset kiitokset. Tämmöisiä ei saa jos köpöttelen sillä HHNN-kaavalla.
        Enkä sanois tässä vielä olevan
        "huomattavia vaikeuksia tai sitä suurenpia vaikeuksia seurata"
        Niin kuin se sinun mielestäsi on.
        No ehkä S i n ä olet liian kriittinen tai minä liian lepsu. Yksi harha-askel per kappale. No onhan se tietenkin enemän kuin ei yhtään vipaa.

        Vielä puuttu se yksi nainan 50 tanssitettavasta.
        Sitä ei välttämättä enään löydy, kun kesälavat sulkeutuu ja nämä kerran kolmessa vuodessa tanssimassa käyvät vähenee lavoilta. Eli se voi kuulua noihin edelliissinkin.
        Jos se sattuu löytyyn sen kanssa on sitten jo vaikenpaa, joskus "tämä" henkilö päästää kohtalaiseen tanssiasentoon ja toinen kappale menee jo tyydyttävästi, joskus osuu semmoinen tapaus joka pysyy kaukana ja katselee vain jalkoihin.
        Hänen kanssaan tunnustan olevan
        "huomattavia vaikeuksia tai J o p a sitä suurenpia vaikeuksia seurata"

        Täyttyy tähän vielä korjata. Valssit ja Hitaat valssit vien askel iskulle, en tee/osaa viedä mitään chaceita edes hitaaseen valssiin. Joten kahden illan aikana ei Tango ja Foksi mallin 50 kappaleparia ei toteudu, ellei niihin laske näitä Valssejakin jotka sitten astelen askel iskuun ja näin se on Daameille helponpi, kuin lähtee viemään tuntematonta huonolla "chaseen" viennillä.
        Sitä varmaan tarvis rohkeesti opetella, chaseita vaan näkee tosi vähän lavoilla, jonkin verran Tangossa.

        Kukahan muija sinuakin viitsii koko pv:n katella ja etenkin KUUNNELLA ??!


      • HNNHHNNHHHNN
        huomioi säteilypaine kirjoitti:

        "Sanoisinko 2% lavojen naisista ei osaa edes tätä hhnn-kaavaa.(kesälavoilla)"

        Varjossa - -2, paisteessa -2.

        Noita hhnn kaavaan tanssijoita on riittävästi. Ei luulisi olevan vaikeaa askkeltaa myös hnn ja hhhnn sarjoja väliin ja ottaa yhteen askelta myös oikean jalan viereen ( tai vaikkapa ohikin ).


      • Begin the Beguine
        HNNHHNNHHHNN kirjoitti:

        Noita hhnn kaavaan tanssijoita on riittävästi. Ei luulisi olevan vaikeaa askkeltaa myös hnn ja hhhnn sarjoja väliin ja ottaa yhteen askelta myös oikean jalan viereen ( tai vaikkapa ohikin ).

        Tuota on jo vuosikaudet opetettu tanssikursseilla eli oikean jalan viereen yhteen ottavia viejiä on jo aivan varmasti melko riittävästi tangon beguine-osalla. Sinusta kuten ihmisestä yleensäkin vaan tuntuu monta kertaa siltä, että hän on nyt keksinyt jotain uutta, koska ei ole sitä itse ennen tehnyt.


      • tangon huumaa
        naarattaa aaa kirjoitti:

        Kukahan muija sinuakin viitsii koko pv:n katella ja etenkin KUUNNELLA ??!

        Ne naiset, ne naiset.
        En ole koskaan niitä ymmärtänyt.

        Naiset valitsee aina ne huonoinmat ja rentut.
        Valiot saa olla ilman.


      • 6+4
        buggan huumaa kirjoitti:

        Tunneköyhä voi näyttää tunteensa vain tangossa. Minä näytän ne joka lajissa.

        Joo, sinä voi itku päästä, kun Daami ei osaa Bugissa jotain hienoo kuvioo.


      • Avokkki 11
        naarattaa aaa kirjoitti:

        Kukahan muija sinuakin viitsii koko pv:n katella ja etenkin KUUNNELLA ??!

        No mä olen yli 20 vuotta katsellut ja kuunnellut...


      • 101.3
        tangon huumaa kirjoitti:

        "Kuinka kommentoit tätä? "

        Lainaten omaa tekstiäni.
        Lähde
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/11846190#comment-64469783

        "tangon huumaa
        15.11.2013 08:04

        Jossain sanoin lavojen naisista 1/3 osa seuraa minua ongelmitta, askellan miten hyvänsä ,tosin musiikkiin. Jos viennissäni on vikaa,daamit arvaa musiikista mitä seuraavsaksi on tulossa. No, ainakin musiikki tulkitaan samanlailla."

        (33,3%)

        "1/2 osa daameista ei ole mukana kun ekan kerran "rikon" kaavaa. Ekan rikon jälkeen koitan vielä uudestaan. Suurin osa näistä tulee jo silloin samoilla askeleilla. Ainakin pyytää vielä kokeileen, lupaa olla skarppina. "

        (33,3 50%=83,3%)

        "Lavoilla käy vielä satunnaisia tanssijoita ne loput n.18% joiden kanssa sitten vain kävelen HHNN askellusta. Niitä en edes yritä lähtee viemään rikkomalla tota kaavaa. "

        (Anteeksi, hiukan on noi %on väärin. Tämän 18% kuuluis olla 16,7% 33,3 50 18=101,3)

        "En mielestäni ole sanonut ettei daamit osais seurata.
        Näistä suurin osa seuraa hyvin, tallustellessa näillä hhnn askeleilla.

        Nyt annan kritiikkiä.
        Sanoisinko 2% lavojen naisista ei osaa edes tätä hhnn-kaavaa.(kesälavoilla)
        Näiden kanssa polvet koliseeekin minuutin, sen jälkeen yhteinen rytmi kyllä löytyä.

        Täytty tähän vielä lisätä.
        Näissä mainitsemissani määrissä ei ole "kurssikavereita" huomioitu,ne kaikki seuraa ongelmitta.
        Suurin osa tanssi-iltojen daameista on ennestään tuntemattomia,(satunnaisia hakurivistä) tai ainakin edellisestä tansista on useanpi kk..
        Eli minun on tullut tanssitettua muitakin kuin niitä kurssikavereita. "


        Etenkin sinun "Arvaa minkä mestari" kannattaa lukea tämä kohta.
        Lainattu

        "Nyt annan kritiikkiä.
        Sanoisinko 2% lavojen naisista ei osaa edes tätä hhnn-kaavaa.(kesälavoilla)
        Näiden kanssa polvet koliseeekin minuutin, sen jälkeen yhteinen rytmi kyllä löytyä."

        Tarkoitat varmaan näitä joiden kanssa on vaikeuksia tanssin a l u s s a.
        %vaan heittää hiukan 2% vastaa, sinun päästä vedetyt 66,67%

        Miten pystyt tilastoimaan noin tarkasti? Teetkö jotain muistiinpanoja? Sinulla on valitettavasti mennyt pasmat sekaisin, sillä 2 % ja 66.67 % ovat melko kaukana toisistaan.


      • tangon huumaa
        101.3 kirjoitti:

        Miten pystyt tilastoimaan noin tarkasti? Teetkö jotain muistiinpanoja? Sinulla on valitettavasti mennyt pasmat sekaisin, sillä 2 % ja 66.67 % ovat melko kaukana toisistaan.

        Miten sinä "Pärse" jaksat?

        Jos et ymmärrä mitä kirjoitan, älä vastaa minulle.
        Ohita minun nikillä kirjoitetut ja opettele sekin aika siirtään niitä jalkojasi vartalon mukana, ettet kaadu.


      • Bärse tässä terve
        tangon huumaa kirjoitti:

        Miten sinä "Pärse" jaksat?

        Jos et ymmärrä mitä kirjoitan, älä vastaa minulle.
        Ohita minun nikillä kirjoitetut ja opettele sekin aika siirtään niitä jalkojasi vartalon mukana, ettet kaadu.

        Kuulin, että huolissasi olet vuoksi mun ja pelkäät, että kuvioissas epäonnistut. Sä luulet kenties, ettet ilman mua elää vois ja että ilman minua sun kuvioit ei ois. Kuulin, että kirjoittelet täällä kertoen, mä kuinka pidin jalat alla oman bärseeni ja kuinka jalat eellä vedit itse tangosi kun ilman kädenalitanssikurrsseja sä jäit.


      • tangon huumaa
        Bärse tässä terve kirjoitti:

        Kuulin, että huolissasi olet vuoksi mun ja pelkäät, että kuvioissas epäonnistut. Sä luulet kenties, ettet ilman mua elää vois ja että ilman minua sun kuvioit ei ois. Kuulin, että kirjoittelet täällä kertoen, mä kuinka pidin jalat alla oman bärseeni ja kuinka jalat eellä vedit itse tangosi kun ilman kädenalitanssikurrsseja sä jäit.

        Sinähän runolliseksi rupesit.


      • tangon huumaa
        Bärse tässä terve kirjoitti:

        Kuulin, että huolissasi olet vuoksi mun ja pelkäät, että kuvioissas epäonnistut. Sä luulet kenties, ettet ilman mua elää vois ja että ilman minua sun kuvioit ei ois. Kuulin, että kirjoittelet täällä kertoen, mä kuinka pidin jalat alla oman bärseeni ja kuinka jalat eellä vedit itse tangosi kun ilman kädenalitanssikurrsseja sä jäit.

        Täyty oikein peukuttaa.


      • Bärse asialla
        tangon huumaa kirjoitti:

        Täyty oikein peukuttaa.

        Hieno homma! Tulikin tässä tätäkin nimenomaista sinun avaamaasi keskustelusäiettä silmäillessäni mieleeni, että minun kuvioillani ja kirjoituksillani kuvioista sentään on yksi yhteinen tekijä: nimittäin jopa useat kymmenet naisetkin pitävät niistä. Tästäkään sinun kädenalitanssijoitten vastaisen tanssiristiretkesi merkeissä avaamasta keskustelusta ei ole juurikaan pidetty. Ja itsekin olet myöntänyt, että vain 2% tanssittamistasi naisista on väittänyt pystyneensä seuraamaan sinun suljettujen otteitten kuvioitasi.

        Ompas varmasti sinunkin mielestäsi etenkin sitä taustaa vasten ajateltuna kovin merkillistä, kun kaikille muille miehille samat naiset väittävät pystyneensä 110%: sesti seuraamaan, vaikka jotkut miehistä olivat syvästi pahoitellen pyydelleet naisilta anteeksi myöntäen yrittäneen viedä niin vaikean kädenalikuvion, etteivät itsekään vielä osanneet sitä.


      • gjhklyh,m
        Bärse asialla kirjoitti:

        Hieno homma! Tulikin tässä tätäkin nimenomaista sinun avaamaasi keskustelusäiettä silmäillessäni mieleeni, että minun kuvioillani ja kirjoituksillani kuvioista sentään on yksi yhteinen tekijä: nimittäin jopa useat kymmenet naisetkin pitävät niistä. Tästäkään sinun kädenalitanssijoitten vastaisen tanssiristiretkesi merkeissä avaamasta keskustelusta ei ole juurikaan pidetty. Ja itsekin olet myöntänyt, että vain 2% tanssittamistasi naisista on väittänyt pystyneensä seuraamaan sinun suljettujen otteitten kuvioitasi.

        Ompas varmasti sinunkin mielestäsi etenkin sitä taustaa vasten ajateltuna kovin merkillistä, kun kaikille muille miehille samat naiset väittävät pystyneensä 110%: sesti seuraamaan, vaikka jotkut miehistä olivat syvästi pahoitellen pyydelleet naisilta anteeksi myöntäen yrittäneen viedä niin vaikean kädenalikuvion, etteivät itsekään vielä osanneet sitä.

        Onpassi kirjoitetaan n:llä.


      • tangon huumaa
        Bärse asialla kirjoitti:

        Hieno homma! Tulikin tässä tätäkin nimenomaista sinun avaamaasi keskustelusäiettä silmäillessäni mieleeni, että minun kuvioillani ja kirjoituksillani kuvioista sentään on yksi yhteinen tekijä: nimittäin jopa useat kymmenet naisetkin pitävät niistä. Tästäkään sinun kädenalitanssijoitten vastaisen tanssiristiretkesi merkeissä avaamasta keskustelusta ei ole juurikaan pidetty. Ja itsekin olet myöntänyt, että vain 2% tanssittamistasi naisista on väittänyt pystyneensä seuraamaan sinun suljettujen otteitten kuvioitasi.

        Ompas varmasti sinunkin mielestäsi etenkin sitä taustaa vasten ajateltuna kovin merkillistä, kun kaikille muille miehille samat naiset väittävät pystyneensä 110%: sesti seuraamaan, vaikka jotkut miehistä olivat syvästi pahoitellen pyydelleet naisilta anteeksi myöntäen yrittäneen viedä niin vaikean kädenalikuvion, etteivät itsekään vielä osanneet sitä.

        Pärse
        "110%: sesti seuraamaan,"

        Alan pikkuhiljaa ymmärtään sinua ja sinun %.
        Meneekö sinun % laskut jotenkin näin?

        Esim.
        Minä kävin viime kesänä tansseissa n. 200% useinmin kuin edellis kesänä.
        Eli edellis kesänä kävin tansseissa 66.67% harvenmin kuin viime kesänä.

        Tähän yhtälöön sain tämän sinun mainitseman 66.67% sopiin. (ja 200%)
        Menikö tämä nyt oikein?
        Silti en ymmärrä miten saat 66,67%
        Jos sinulla on 100 omenaa joista 2kpl on mätiä.Montako %omenoista on mätiä?
        Sinä saat tulokseksi 66,67%
        Minä taas saan 2%
        Voisko tässä meidän yhteis ymmärryksessä olla pilkkuvirhe? 200% vastaan 2%?

        No ei ihme ettei "minusta" tullut mitään tähtitieteen professoria.
        Mitenkäs toi sinun koulutus ja lähinnä nämä matikan opiskelut meni?
        Jomman kumman laskuoppi heittää.


        Onko täälä foorumilla ketään laskutaitoista? vois laskee näiden mätien omenoiden määrän prosenteina. Eli 2kpl 100kpl. Murtolukuna1/50osa.


      • Vientiniksit
        tangon huumaa kirjoitti:

        Pärse
        "110%: sesti seuraamaan,"

        Alan pikkuhiljaa ymmärtään sinua ja sinun %.
        Meneekö sinun % laskut jotenkin näin?

        Esim.
        Minä kävin viime kesänä tansseissa n. 200% useinmin kuin edellis kesänä.
        Eli edellis kesänä kävin tansseissa 66.67% harvenmin kuin viime kesänä.

        Tähän yhtälöön sain tämän sinun mainitseman 66.67% sopiin. (ja 200%)
        Menikö tämä nyt oikein?
        Silti en ymmärrä miten saat 66,67%
        Jos sinulla on 100 omenaa joista 2kpl on mätiä.Montako %omenoista on mätiä?
        Sinä saat tulokseksi 66,67%
        Minä taas saan 2%
        Voisko tässä meidän yhteis ymmärryksessä olla pilkkuvirhe? 200% vastaan 2%?

        No ei ihme ettei "minusta" tullut mitään tähtitieteen professoria.
        Mitenkäs toi sinun koulutus ja lähinnä nämä matikan opiskelut meni?
        Jomman kumman laskuoppi heittää.


        Onko täälä foorumilla ketään laskutaitoista? vois laskee näiden mätien omenoiden määrän prosenteina. Eli 2kpl 100kpl. Murtolukuna1/50osa.

        Luulen, että jos asia olisi ollut sinun päätettävissäsi, tähtien kieltämättä sieltä täältä täyttämästä Universumistamme olisi vieläkin voimassa litteän Pannukakku-Maan keskeinen selitysjärjestelmä: nimittäin niin voimakasta ja jopa agressiivista on muutosvastarintasi tanssilavojemme uusimpien tuulten, kädenalitanssitusten sinut joka puolelta kohdatessa ollut. Mutta uskon, että samalla tavalla kuin Pannukakku-Maa-keskeisen Universumijärjestelmän kannattajienkin oli aikoinaan myönnettävä, että nykyisin käytetty Universumin keskipisteetön selitysjärjestelmä vaan toimii paremmin, on sinunkin ehkäpä jo aivan lähiaikoina myönnettävä myös itsellesi, että kädenalitanssitus toimii vaan paremmin.

        Voihan tietysti olla, että olet tämän itsellesi jo myöntänytkin ja kuljeskelet tämän johdosta käänteistä tanssilajipsykologiaa mielestäsi juonikkaasti käyttäen tanssiaiheisilla foorumeilla solvaamassa valtakunnan ykköskädenalitanssijoita, jotta nämä kertoisivat sinulle seikkaperäisesti, miksi kädenalitanssi on parempaa. Mutta eiväthän valtakuntamme kädenalitanssien ykkösviejät nyt niin yksinkertaisia ole, että tuohon halpaan menisivät ja alkaisivat paljastella salaisia kädenalivientiniksejään sinulle. Jotkut valtakuntamme kädenalitanssitusten ykkösseuraajat saattavat toki väkisinkin kertoa sinulle näistä ihanista ykköskädenaliviejistä, vaikka et heiltä heistä mitään kysyisikään. Jotenkin minusta tuntuu, että he ovat sinulle heistä tainneet jo mainitakin, kun olet yrittänyt sitä kädenalivientiä.


    • 261

      Kun nyt osataan tanssin eri muodot, niin voisi seuraavaksi opetella kirjoittamaan suomen kieltä oikein.

      • tangon huumaa

        Minä taidan panostaa tohon tanssiin, se on antoisanpaa.


      • 98+2
        tangon huumaa kirjoitti:

        Minä taidan panostaa tohon tanssiin, se on antoisanpaa.

        Joku sinun matematiikassasi mättää (oikeinkirjoituksenlisäksi) Väität ensin, että 66,666667 %:lla on ongelmia seurata sinua. Sitten väität, että kyseisiä daameja on vain 2 prossaa.Olet kehittänyt ihan oman "tangon huumaa-laskuopin". Vai oletko siinä uskossa, että vientitaitosi on huimasti parantunut?


      • =100
        98+2 kirjoitti:

        Joku sinun matematiikassasi mättää (oikeinkirjoituksenlisäksi) Väität ensin, että 66,666667 %:lla on ongelmia seurata sinua. Sitten väität, että kyseisiä daameja on vain 2 prossaa.Olet kehittänyt ihan oman "tangon huumaa-laskuopin". Vai oletko siinä uskossa, että vientitaitosi on huimasti parantunut?

        Ei ole sitten tullut mieleen, jos vika onkin sinun luetunymmärtämisessä?


      • M. A.
        tangon huumaa kirjoitti:

        Minä taidan panostaa tohon tanssiin, se on antoisanpaa.

        Oppe nyt wanha ia noori / joilla ombi Sydhen toori.
        Jumalan keskyt / ia mielen / iotca taidhat Somen kielen.
        Laki / se Sielun Hirmutta / mutt Cristus sen taas lodhutta.
        Lue sijs hyue lapsi teste / Alcu oppi ilman este.
        Nijte muista Elemes aina / nin Jesus sinun Armons laina.


      • 98+2
        =100 kirjoitti:

        Ei ole sitten tullut mieleen, jos vika onkin sinun luetunymmärtämisessä?

        Ei ole tullut.


    • Tango hip,Lindy hop!

      Kaikki tanssit ovat hauskoja, jos molemmat ovat taitavia, luovia, musikaalisia ja rytmitajuisia. Huumorintajuakin tarvitaan. Swing-tanssien ilo on mm. musiikin tulkinnassa, parin yhteistyössä ja kommunikoinnissa sekä siinä, että mies voi yllättää naisen tai nainen miehen jollakin hauskalla kuviolla tai jekulla. Oikein hyvän swing-tanssin tuottamaa tunnetta voisin verrata vaikka laukkaavalla hevosella ratsastamiseen. Se on silkkaa riemua! Lähekkäin tanssiminen voi olla todella ihanaa, mutta harvoin niin ratkiriemukasta.

      Tykkään myös vaihtelusta, ja haluan tanssia monipuolisesti. On mahtavaa, että monilla miehillä on niin monipuolinen tanssitaito että on mahdollista valita tanssilaji ja -tyyli soitettavan kappaleen, tunnelman, mielentilan tai tanssiparin mukaan.

      Olen aina ajatellut, että swing-tansseja tanssivat ne, jotka niistä tykkäävät. Tarkoitatko Huuma, että se ei voi olla todellinen/riittävä syy?

      • tangon huumaa

        Kiitos vastauksesta :-)

        "Kaikki tanssit ovat hauskoja, jos molemmat ovat taitavia, luovia, musikaalisia ja rytmitajuisia. Huumorintajuakin tarvitaan. Swing-tanssien ilo on mm. musiikin tulkinnassa, parin yhteistyössä ja kommunikoinnissa sekä siinä, että mies voi yllättää naisen tai nainen miehen jollakin hauskalla kuviolla tai jekulla. Oikein hyvän swing-tanssin tuottamaa tunnetta voisin verrata vaikka laukkaavalla hevosella ratsastamiseen. Se on silkkaa riemua! Lähekkäin tanssiminen voi olla todella ihanaa, mutta harvoin niin ratkiriemukasta".

        Tämmöistä vastausta juuri toivoin saavani.

        "Tarkoitatko Huuma, että se ei voi olla todellinen/riittävä syy?"

        Olen ajatellut asian olevan juurikin niin.
        Itse vaan en ole siitä sitä iloa löytänyt.
        Täytysköhän siihen vielä panostaa, jos se vaikka löytys.
        Tosin en pidä siitä puolukkahillostakaan.


      • seinäruusu
        tangon huumaa kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta :-)

        "Kaikki tanssit ovat hauskoja, jos molemmat ovat taitavia, luovia, musikaalisia ja rytmitajuisia. Huumorintajuakin tarvitaan. Swing-tanssien ilo on mm. musiikin tulkinnassa, parin yhteistyössä ja kommunikoinnissa sekä siinä, että mies voi yllättää naisen tai nainen miehen jollakin hauskalla kuviolla tai jekulla. Oikein hyvän swing-tanssin tuottamaa tunnetta voisin verrata vaikka laukkaavalla hevosella ratsastamiseen. Se on silkkaa riemua! Lähekkäin tanssiminen voi olla todella ihanaa, mutta harvoin niin ratkiriemukasta".

        Tämmöistä vastausta juuri toivoin saavani.

        "Tarkoitatko Huuma, että se ei voi olla todellinen/riittävä syy?"

        Olen ajatellut asian olevan juurikin niin.
        Itse vaan en ole siitä sitä iloa löytänyt.
        Täytysköhän siihen vielä panostaa, jos se vaikka löytys.
        Tosin en pidä siitä puolukkahillostakaan.

        ihmettelen sitä, kun olet tanssikurssit käynyt, niin miten olet läpäissyt ne =))


      • tangon huumaa
        seinäruusu kirjoitti:

        ihmettelen sitä, kun olet tanssikurssit käynyt, niin miten olet läpäissyt ne =))

        Joo, en ole saanut mitään Diplomia. Enkä muutakaan todistusta.


      • seinäruusu
        tangon huumaa kirjoitti:

        Joo, en ole saanut mitään Diplomia. Enkä muutakaan todistusta.

        heh heh. et vastannut varsinaiseen kysymykseeni,) huom. en minäkään mitään todistusta saanut 3:sta vuodesta. mutta kaikki lajit opin.


      • tangon huumaa
        seinäruusu kirjoitti:

        heh heh. et vastannut varsinaiseen kysymykseeni,) huom. en minäkään mitään todistusta saanut 3:sta vuodesta. mutta kaikki lajit opin.

        Minulla on tuhraantunut 5v. kursseilla, enkä vieläkään ole löytänyt swingeistä enkä lattareista sitä iloo. Aina musiikin alkaessa soimaan, avaan raamin Daamille ja näin mennään syliotteessa.

        (miettii, tarvisko vielä o i k e e s t i panostaa niihin kädenalitansseihin)


      • seinäruusu
        tangon huumaa kirjoitti:

        Minulla on tuhraantunut 5v. kursseilla, enkä vieläkään ole löytänyt swingeistä enkä lattareista sitä iloo. Aina musiikin alkaessa soimaan, avaan raamin Daamille ja näin mennään syliotteessa.

        (miettii, tarvisko vielä o i k e e s t i panostaa niihin kädenalitansseihin)

        kyllä. fuskun opettelet. sillä pärjäät.


      • tangon huumaa
        seinäruusu kirjoitti:

        kyllä. fuskun opettelet. sillä pärjäät.

        Olen Fuskun, NeliöRumpan, Cha chaan ja Samban alkeet käynyt, ne vaan ei ole koukuttanut. Repuutin.

        Jiven "taitureita" tai lähinnä heidän tanssia, olen viime aikoina lavoilla katsellut.
        Voipi olla että siihen riitäis mielenkiinto. Nopee Jive on vois olla SE mistä sais kipinän?

        No se Fusku tulis siinä sitten kylkiäisenä opeteltua ja sitten kaikki muu mahdollinen. Kurssin pitäjät kiittää ja kotityöt jää kaikki tekemättä.
        Ansiotyön viedessä kaiken ajan.


      • Avokki 11
        tangon huumaa kirjoitti:

        Minulla on tuhraantunut 5v. kursseilla, enkä vieläkään ole löytänyt swingeistä enkä lattareista sitä iloo. Aina musiikin alkaessa soimaan, avaan raamin Daamille ja näin mennään syliotteessa.

        (miettii, tarvisko vielä o i k e e s t i panostaa niihin kädenalitansseihin)

        "(miettii, tarvisko vielä o i k e e s t i panostaa niihin kädenalitansseihin)"

        No johan on kommentti...jota en olis koskaan uskonut sinun sanovan...


      • Avokki 11
        tangon huumaa kirjoitti:

        Olen Fuskun, NeliöRumpan, Cha chaan ja Samban alkeet käynyt, ne vaan ei ole koukuttanut. Repuutin.

        Jiven "taitureita" tai lähinnä heidän tanssia, olen viime aikoina lavoilla katsellut.
        Voipi olla että siihen riitäis mielenkiinto. Nopee Jive on vois olla SE mistä sais kipinän?

        No se Fusku tulis siinä sitten kylkiäisenä opeteltua ja sitten kaikki muu mahdollinen. Kurssin pitäjät kiittää ja kotityöt jää kaikki tekemättä.
        Ansiotyön viedessä kaiken ajan.

        Uskomatonta miten se miehen mieli muuttuu...

        Mitens se nyt menikään nälkä kasvaa syödessä...


      • seinäruusu
        tangon huumaa kirjoitti:

        Olen Fuskun, NeliöRumpan, Cha chaan ja Samban alkeet käynyt, ne vaan ei ole koukuttanut. Repuutin.

        Jiven "taitureita" tai lähinnä heidän tanssia, olen viime aikoina lavoilla katsellut.
        Voipi olla että siihen riitäis mielenkiinto. Nopee Jive on vois olla SE mistä sais kipinän?

        No se Fusku tulis siinä sitten kylkiäisenä opeteltua ja sitten kaikki muu mahdollinen. Kurssin pitäjät kiittää ja kotityöt jää kaikki tekemättä.
        Ansiotyön viedessä kaiken ajan.

        katsos tangon huumaa näissä lattareissa on samat kuviot. jive on tosi nopea versio fuskusta. Mutta fuskun, kun opit (( sitäkin pystyy myös niin nopeaan tanssimaan, kuin kunto kestää ) niin makuun, kun pääset ja nopeus kasvaa, niin opit jiven ku helppoo vaa ja kenenkään ei tartte tätä ruveta saivartelemaan. parii asketal lisää tulee sitten kun nopeus kasvaa.


      • tangon huumaa
        seinäruusu kirjoitti:

        katsos tangon huumaa näissä lattareissa on samat kuviot. jive on tosi nopea versio fuskusta. Mutta fuskun, kun opit (( sitäkin pystyy myös niin nopeaan tanssimaan, kuin kunto kestää ) niin makuun, kun pääset ja nopeus kasvaa, niin opit jiven ku helppoo vaa ja kenenkään ei tartte tätä ruveta saivartelemaan. parii asketal lisää tulee sitten kun nopeus kasvaa.

        "katsos tangon huumaa näissä lattareissa on samat kuviot. jive on tosi nopea versio fuskusta. Mutta fuskun, kun opit (( sitäkin pystyy myös niin nopeaan tanssimaan, kuin kunto kestää ) "

        Tiedän.
        Osaan ja pystyn helposti tanssiin nopeankin Jiven perusaskellet ja paikanvaihdot.
        Hiukan tarvis tietysti harjoitusta ja toistoja.
        Jalkaa kait kuuluu nostaa reilunmin ainakin 1 ja 2askeleella ja mitä lie.
        Nämä niin sanottujen "a" askelien ajoitukset varmaan vie kanssa aikaa ja toistoja.

        Nämä askeleitten nopeus ei tuota ongelmaa, olen tanssinut kumminkin sen verran paljon ja nopeitakin.
        Ainoo mikä alkuun tuntuu työläältä.
        Paljon uusia kuvioita ja kaiken malliset kädennostot ja käden otteet. Niitä kun en ole kuin näissä alkeissa tutustunut vuosia sitten.

        Toinen mihin nämä helposti kaatuu on. Tanssiminen Foksilla samaan piisiin käy helposti ja Daami kuin Daami (muutamia lukuunottamatta) on varmasti iloisenpi sen Foksin jälkeen, kuin juuri alkeita oppettelevan veivaajan.

        Sitä tossa jo aikaisenmin sanoin.
        Jos näistä jonkun opettelee, tulee ne kaikki opeteltua. Jos siis "näistä" löytää sen "hauskuuden."
        Jivellä vois aloittaa, se kait olis antoisin. Jos se ilo löytys.
        Tosin kaikki kuviot voi olla aika haastavia opetella näin nopeeseen?
        Fuskussa olis kai enemän aikaa niitä kuvioita ja käsien veivausta sohlota?


      • Jivemies
        seinäruusu kirjoitti:

        katsos tangon huumaa näissä lattareissa on samat kuviot. jive on tosi nopea versio fuskusta. Mutta fuskun, kun opit (( sitäkin pystyy myös niin nopeaan tanssimaan, kuin kunto kestää ) niin makuun, kun pääset ja nopeus kasvaa, niin opit jiven ku helppoo vaa ja kenenkään ei tartte tätä ruveta saivartelemaan. parii asketal lisää tulee sitten kun nopeus kasvaa.

        "jive on tosi nopea versio fuskusta." Tämä on kovin pelkistetty näkemys.

        Mieluummin sanoisin, että Fusku on fuskattua Jiveä ja vielä niin, että Jiven opittuaan Fusku on todella helppoa. Jive oikeaoppisesti tanssittuna ei ole mitenkään yksinkertaista esim. iskuille 3 ja 5 tulee päkiä-askel ja muille iskuille kantapään tulee käydä lattiassa, jos Jiveä tanssitaan. Mielestäni Jiven opettelemiseen käytetty aika ja vaiva ei mene hukkaan, sillä Fusku on sen jälkeen tosi helppoa ja samalla eväitä saa muihinkin tansseihin. Fuskun ja Jiven kuviot sinänsä toimivat täysin yhteen omilla rytmityksillään.


      • Vanha fuskaaja
        Jivemies kirjoitti:

        "jive on tosi nopea versio fuskusta." Tämä on kovin pelkistetty näkemys.

        Mieluummin sanoisin, että Fusku on fuskattua Jiveä ja vielä niin, että Jiven opittuaan Fusku on todella helppoa. Jive oikeaoppisesti tanssittuna ei ole mitenkään yksinkertaista esim. iskuille 3 ja 5 tulee päkiä-askel ja muille iskuille kantapään tulee käydä lattiassa, jos Jiveä tanssitaan. Mielestäni Jiven opettelemiseen käytetty aika ja vaiva ei mene hukkaan, sillä Fusku on sen jälkeen tosi helppoa ja samalla eväitä saa muihinkin tansseihin. Fuskun ja Jiven kuviot sinänsä toimivat täysin yhteen omilla rytmityksillään.

        Nykyisn tunnetusta fuskusta käytettiin kymmeniä vuosia yleisesti jive nimitystä. 40-luvun jiveä tanssittiin usein niin että mies otti perusaskeleeseen kaksi askelta, tai neljä askelta ja daami otti neljä askkelta - aika lähellä nykyistä buggia ja hustlea. Myös hhnn-jiveä tanssittiin, eli neljä askelta kuuteen iskuun, siis nykyisin tunnetaan fusku nimisenä tanssina. Jive eli kahdeksan askelta kuuteen iskuun on varsin uusi lavatanssi.

        Vielä 90-luvulla oli yleistä että nykyisin fusku nimistä tanssia opetettiin lavatanssiksi jive nimisenä. Myös fusku on tanssin nimenä varsin uusi keksintö. Fusku jäi siis vanhan jiven nimeksi, kun siitä kehitettiin uusi, nykyisin tunnettu jive niminen tanssi.


      • seinäruusu
        Vanha fuskaaja kirjoitti:

        Nykyisn tunnetusta fuskusta käytettiin kymmeniä vuosia yleisesti jive nimitystä. 40-luvun jiveä tanssittiin usein niin että mies otti perusaskeleeseen kaksi askelta, tai neljä askelta ja daami otti neljä askkelta - aika lähellä nykyistä buggia ja hustlea. Myös hhnn-jiveä tanssittiin, eli neljä askelta kuuteen iskuun, siis nykyisin tunnetaan fusku nimisenä tanssina. Jive eli kahdeksan askelta kuuteen iskuun on varsin uusi lavatanssi.

        Vielä 90-luvulla oli yleistä että nykyisin fusku nimistä tanssia opetettiin lavatanssiksi jive nimisenä. Myös fusku on tanssin nimenä varsin uusi keksintö. Fusku jäi siis vanhan jiven nimeksi, kun siitä kehitettiin uusi, nykyisin tunnettu jive niminen tanssi.

        edellä olevat näytetään puhuvan samaa asiaa. no, nyt tuli varmistettua tämäkin asia. tangon huumaa tiesit juuri tuon fuskun "hitaammaksi ja siksi helpommin opittavaksi. vanhalle fuskaajlle onko tuo 8 askelta kuuteen iskuun sitten se nopea jive mitä minä osaan tänään=))


    • Cha-cha-cha

      No kuka hemmetti jaksaisi ja viitsisi veivata yhtä samaa tangoa tai valssia tai humppaa tai ... koko iltaa. Kädenalitustanssit ovat vauhdikkaita, hyvätempoisia, meneviä ja mukavia tanssittavia, joissa no. korostuu tanssijan rytmi- ja askellustaju. Ja sekin on pelkkää plussaa että saa tanssia muulla lailla kuin syliotteella / -ssa.

      Miten miehen osa eroaa ko. tanssissa joistain muista tanssilajeista? Eikö molemmilla puolilla, daamilla ja kavaljeerilla, ole omat 'tehtävänsä' ja osansan joka tanssissa.

      • seinäruusu

        niin tätä miesten osuutta tansseissa olen miettinyt tämän palstan perusteella ;))


      • Enemmän yhteistyötä

        Tämä on vain yksi puoli asiassa, mutta syliote tai muu kiinteä tanssiote vaatii enemmän tosiaikaista yhteistyötä parin kanssa ja toisen liikkumisen ennakointia, kuin avoimessa otteessa. Liikkumavaraa, sanan kummassakin merkityksessä, on vähemmän.


      • Tanssitaidoton(kin)
        Enemmän yhteistyötä kirjoitti:

        Tämä on vain yksi puoli asiassa, mutta syliote tai muu kiinteä tanssiote vaatii enemmän tosiaikaista yhteistyötä parin kanssa ja toisen liikkumisen ennakointia, kuin avoimessa otteessa. Liikkumavaraa, sanan kummassakin merkityksessä, on vähemmän.

        Mitään en tanssista(kaan) ymmärrä mutta ajattelen kyllä erilailla: kiinni toisessa, sylissä, on helpompi keksiä, huomata, hahmottaa ... miten toinen seuraavaksi liikkuu, minne ottaa askeleen, mitä tekee ...

        Kun tanssitaan irti parista, molemmat omana 'yksikkönä', täytyy tehtävät osata ja tietää ennakolta tai viejältä vaaditaan tosi hyvää ohjaustaitoa, että osaa osoittaa ilmavasta välistä huolimatta mitä tehdään, kuinka askelletaan, mihin päin pyörähdetään ...

        Selitä "liikkumavaran" molemmat merkitykset, ole ystävällinen.


      • Seuraamisyhtälö
        Tanssitaidoton(kin) kirjoitti:

        Mitään en tanssista(kaan) ymmärrä mutta ajattelen kyllä erilailla: kiinni toisessa, sylissä, on helpompi keksiä, huomata, hahmottaa ... miten toinen seuraavaksi liikkuu, minne ottaa askeleen, mitä tekee ...

        Kun tanssitaan irti parista, molemmat omana 'yksikkönä', täytyy tehtävät osata ja tietää ennakolta tai viejältä vaaditaan tosi hyvää ohjaustaitoa, että osaa osoittaa ilmavasta välistä huolimatta mitä tehdään, kuinka askelletaan, mihin päin pyörähdetään ...

        Selitä "liikkumavaran" molemmat merkitykset, ole ystävällinen.

        kulloinkin osoittaa. Suuntia on käytännössä ääretön määrä, joten seuraajan on aivan turha yrittää arvata, minkä suunnan viejä näistä valitsee. Suuntiakin arvaileva seuraaja on pahinta, mitä viejän kohdalle voi sattua. Seuraaja, joka päästää OMAN kätensa pois OMASTA näkökentästään ei myöskään ole sieltä helpoimmasta päästä viedä, mikäli tarkoituksena on tanssia jonkin tietyn tanssin tietty kuvio tai kuvio, jonka viejä oli juuri keksinyt.

        Mikäli seuraaja tuntee, että nytpä häntä viedäänkin toisesta kädestä, tulee hänen pitää tämän toisen OMAN kätensä keskisormen rystynen OMASSA näkökentässään edellä kuvatulla tavalla. JA sen käden keskisormen rystynen, josta häntä ei sillä hetkellä viedäkään MYÖS OMASSA NÄKÖKENTÄSSÄÄN, koska viejä saattaa yrittää viedä seuraavaksi seuraajaa toisesta kädestä eikä viejällä ole aikaa lähteä etsimään seuraajan kättä narikasta.

        Vienti voi tulla myös muualle kuin käteen, jolloin seuraajan tehtävä on pitää MOLEMMAT OMAT KÄTENSÄ OMASSA NÄKÖKENTÄSSÄÄN eikä päästää käsiään sillä aikaa narikkaan, josta viejän on aivan mahdotonta niitä löytää, koska hänellä ei ole seuraajan narikkalippuakaan.

        Seuraajan liikkeen pysäytys on myös vienti, mikä tarkoittaa sitä, että seuraajan on tällöinkin pidettävä OMAT kätensä OMASSA NÄKÖKENTÄSSÄÄN tai seuraaminen menee pahasti pieleen. Jokaista seuraajan liikkeelle panevaa vientiä seuraa seuraajan liikkeen pysäyttävä vienti. Tämä on erittäin yksinkertainen seuraamisyhtälö, koska seuraajan ainoa tehtävä on koko ajan pitää molemmat OMAT kätensä OMASSA näkökentässään.


      • Liitä tää eteen
        Seuraamisyhtälö kirjoitti:

        kulloinkin osoittaa. Suuntia on käytännössä ääretön määrä, joten seuraajan on aivan turha yrittää arvata, minkä suunnan viejä näistä valitsee. Suuntiakin arvaileva seuraaja on pahinta, mitä viejän kohdalle voi sattua. Seuraaja, joka päästää OMAN kätensa pois OMASTA näkökentästään ei myöskään ole sieltä helpoimmasta päästä viedä, mikäli tarkoituksena on tanssia jonkin tietyn tanssin tietty kuvio tai kuvio, jonka viejä oli juuri keksinyt.

        Mikäli seuraaja tuntee, että nytpä häntä viedäänkin toisesta kädestä, tulee hänen pitää tämän toisen OMAN kätensä keskisormen rystynen OMASSA näkökentässään edellä kuvatulla tavalla. JA sen käden keskisormen rystynen, josta häntä ei sillä hetkellä viedäkään MYÖS OMASSA NÄKÖKENTÄSSÄÄN, koska viejä saattaa yrittää viedä seuraavaksi seuraajaa toisesta kädestä eikä viejällä ole aikaa lähteä etsimään seuraajan kättä narikasta.

        Vienti voi tulla myös muualle kuin käteen, jolloin seuraajan tehtävä on pitää MOLEMMAT OMAT KÄTENSÄ OMASSA NÄKÖKENTÄSSÄÄN eikä päästää käsiään sillä aikaa narikkaan, josta viejän on aivan mahdotonta niitä löytää, koska hänellä ei ole seuraajan narikkalippuakaan.

        Seuraajan liikkeen pysäytys on myös vienti, mikä tarkoittaa sitä, että seuraajan on tällöinkin pidettävä OMAT kätensä OMASSA NÄKÖKENTÄSSÄÄN tai seuraaminen menee pahasti pieleen. Jokaista seuraajan liikkeelle panevaa vientiä seuraa seuraajan liikkeen pysäyttävä vienti. Tämä on erittäin yksinkertainen seuraamisyhtälö, koska seuraajan ainoa tehtävä on koko ajan pitää molemmat OMAT kätensä OMASSA näkökentässään.

        Seuraajan tehtävä erittäin yksinkertainen: pidä kädet koko ajan OMASSA näkökentässä eli rintamasuunta kokoajan siihen suuntaan, minne OMAN oikean käden keskisormen rystynen osoittaa, jos vienti tulee suraajan oikeaan käteen, jolloin seuraaja seuraa OMAA oikeaa kättään edellä kuvatulla tavalla. Viejä päättää, mihin suuntaan seuraajan oikea käsi keskisormen rystysineen


      • erkkiheip
        Seuraamisyhtälö kirjoitti:

        kulloinkin osoittaa. Suuntia on käytännössä ääretön määrä, joten seuraajan on aivan turha yrittää arvata, minkä suunnan viejä näistä valitsee. Suuntiakin arvaileva seuraaja on pahinta, mitä viejän kohdalle voi sattua. Seuraaja, joka päästää OMAN kätensa pois OMASTA näkökentästään ei myöskään ole sieltä helpoimmasta päästä viedä, mikäli tarkoituksena on tanssia jonkin tietyn tanssin tietty kuvio tai kuvio, jonka viejä oli juuri keksinyt.

        Mikäli seuraaja tuntee, että nytpä häntä viedäänkin toisesta kädestä, tulee hänen pitää tämän toisen OMAN kätensä keskisormen rystynen OMASSA näkökentässään edellä kuvatulla tavalla. JA sen käden keskisormen rystynen, josta häntä ei sillä hetkellä viedäkään MYÖS OMASSA NÄKÖKENTÄSSÄÄN, koska viejä saattaa yrittää viedä seuraavaksi seuraajaa toisesta kädestä eikä viejällä ole aikaa lähteä etsimään seuraajan kättä narikasta.

        Vienti voi tulla myös muualle kuin käteen, jolloin seuraajan tehtävä on pitää MOLEMMAT OMAT KÄTENSÄ OMASSA NÄKÖKENTÄSSÄÄN eikä päästää käsiään sillä aikaa narikkaan, josta viejän on aivan mahdotonta niitä löytää, koska hänellä ei ole seuraajan narikkalippuakaan.

        Seuraajan liikkeen pysäytys on myös vienti, mikä tarkoittaa sitä, että seuraajan on tällöinkin pidettävä OMAT kätensä OMASSA NÄKÖKENTÄSSÄÄN tai seuraaminen menee pahasti pieleen. Jokaista seuraajan liikkeelle panevaa vientiä seuraa seuraajan liikkeen pysäyttävä vienti. Tämä on erittäin yksinkertainen seuraamisyhtälö, koska seuraajan ainoa tehtävä on koko ajan pitää molemmat OMAT kätensä OMASSA näkökentässään.

        Onko tässä yhtälössä se keskisormi pystyssä ?


      • Monet asennot käytös
        erkkiheip kirjoitti:

        Onko tässä yhtälössä se keskisormi pystyssä ?

        sormien asentokoulukuntia on monia, mutta yksinkertaisinta seuraajankin on pitää sormensa sievässä nipussa ja viejälle tarjolla silloin, kun ei ole varma, minkä koulukunnan sormiasento-ohjetta siinä pitäisi oikeastaan noudattaa


      • 18+20
        Seuraamisyhtälö kirjoitti:

        kulloinkin osoittaa. Suuntia on käytännössä ääretön määrä, joten seuraajan on aivan turha yrittää arvata, minkä suunnan viejä näistä valitsee. Suuntiakin arvaileva seuraaja on pahinta, mitä viejän kohdalle voi sattua. Seuraaja, joka päästää OMAN kätensa pois OMASTA näkökentästään ei myöskään ole sieltä helpoimmasta päästä viedä, mikäli tarkoituksena on tanssia jonkin tietyn tanssin tietty kuvio tai kuvio, jonka viejä oli juuri keksinyt.

        Mikäli seuraaja tuntee, että nytpä häntä viedäänkin toisesta kädestä, tulee hänen pitää tämän toisen OMAN kätensä keskisormen rystynen OMASSA näkökentässään edellä kuvatulla tavalla. JA sen käden keskisormen rystynen, josta häntä ei sillä hetkellä viedäkään MYÖS OMASSA NÄKÖKENTÄSSÄÄN, koska viejä saattaa yrittää viedä seuraavaksi seuraajaa toisesta kädestä eikä viejällä ole aikaa lähteä etsimään seuraajan kättä narikasta.

        Vienti voi tulla myös muualle kuin käteen, jolloin seuraajan tehtävä on pitää MOLEMMAT OMAT KÄTENSÄ OMASSA NÄKÖKENTÄSSÄÄN eikä päästää käsiään sillä aikaa narikkaan, josta viejän on aivan mahdotonta niitä löytää, koska hänellä ei ole seuraajan narikkalippuakaan.

        Seuraajan liikkeen pysäytys on myös vienti, mikä tarkoittaa sitä, että seuraajan on tällöinkin pidettävä OMAT kätensä OMASSA NÄKÖKENTÄSSÄÄN tai seuraaminen menee pahasti pieleen. Jokaista seuraajan liikkeelle panevaa vientiä seuraa seuraajan liikkeen pysäyttävä vienti. Tämä on erittäin yksinkertainen seuraamisyhtälö, koska seuraajan ainoa tehtävä on koko ajan pitää molemmat OMAT kätensä OMASSA näkökentässään.

        Mitä jos vienti tulee KUOLLEESTA KULMASTA?


      • Helppo ratkaisu
        18+20 kirjoitti:

        Mitä jos vienti tulee KUOLLEESTA KULMASTA?

        Erittäin tyypillinen kuolleen (näkö)kulman vientitapaus syntyy välittömästi, kun viejä on tehnyt seuraajalle viennin, jonka johdosta viejä on siirtynyt seuraajan taakse eli seuraaja katsoo suoraan (hartialinjathan ovat oikeaoppisesti tanssiasennossa tietenkin yhdensuuntaiset aina paitsi huonosti avatussa promenadissa) pois päin viejästä, mikä tarkoittaa käytännöllisessä tanssitilanteessa sitä, että sekä viejä että seuraaja katsovat tismalleen samaan suuntaan eli suurin osa (n 300°/360° = 83 %) tanssiparkettia jää tällöin tässä asennossa parina tanssivalta viejältä ja seuraajalta kuolleeseen kulmaan. Tämä on kauhean tärkeätä viejän pitää mielessä ruuhkassa tanssittaessa!

        Ensimmäisenä tällaista tanssiasentoa, jossa seuraaja onkin yllättäen selin eli täysin kuolleessa (näkö)kulmassa viejään nähden ja kädetkin ovat irti, sivustakin seuraville tulee jopa vahingoniloisina mieleen, että ei varmana pysty viejä tuosta seuraajaa enää mihinkään viemään, jos seuraaja liikkuu oikeaoppisesti osoittaen molempien käsiensä keskisormien rystysillään suuntaan, johon on tai ei ole (vientihän on saattanut olla myös pysäytys) menossa eli selkänsä taakse vienneistäkään mitään ymmärtämättömien mielestä mukamas ajautuneesta viejästä pois päin.

        Tähän kuolleen (näkö)kulman muodostamaan vientiongelmaan on kuitenkin olemassa helppo oikeaoppinen ratkaisu: nimittäin viejä yksinkertaisesti vie seuraajalle seuraavan liikkeen esimerkiksi olkapäästä tai lantiosta eikä seuraaja edes yritä esim haroa käsillään takanaan olevaa viejää eikä hortoilla itse siitä minnekään, ellei kysymyksessä ole ennalta näytösluonteisesti sovittu koreografia, joka saattaa ja saakin sisältää kuvioita, joita ei voi kenellekään viedä ja joita kukaan ei voi seurata vuosikausienkaan harjoittelun jälkeen.


      • 20+4
        Liitä tää eteen kirjoitti:

        Seuraajan tehtävä erittäin yksinkertainen: pidä kädet koko ajan OMASSA näkökentässä eli rintamasuunta kokoajan siihen suuntaan, minne OMAN oikean käden keskisormen rystynen osoittaa, jos vienti tulee suraajan oikeaan käteen, jolloin seuraaja seuraa OMAA oikeaa kättään edellä kuvatulla tavalla. Viejä päättää, mihin suuntaan seuraajan oikea käsi keskisormen rystysineen

        Ja etenkin ne sormet on pidettäävä pois Naisen rintavarustuksesta ja takapuolesta.


      • Käsittämätöntä soopa
        Seuraamisyhtälö kirjoitti:

        kulloinkin osoittaa. Suuntia on käytännössä ääretön määrä, joten seuraajan on aivan turha yrittää arvata, minkä suunnan viejä näistä valitsee. Suuntiakin arvaileva seuraaja on pahinta, mitä viejän kohdalle voi sattua. Seuraaja, joka päästää OMAN kätensa pois OMASTA näkökentästään ei myöskään ole sieltä helpoimmasta päästä viedä, mikäli tarkoituksena on tanssia jonkin tietyn tanssin tietty kuvio tai kuvio, jonka viejä oli juuri keksinyt.

        Mikäli seuraaja tuntee, että nytpä häntä viedäänkin toisesta kädestä, tulee hänen pitää tämän toisen OMAN kätensä keskisormen rystynen OMASSA näkökentässään edellä kuvatulla tavalla. JA sen käden keskisormen rystynen, josta häntä ei sillä hetkellä viedäkään MYÖS OMASSA NÄKÖKENTÄSSÄÄN, koska viejä saattaa yrittää viedä seuraavaksi seuraajaa toisesta kädestä eikä viejällä ole aikaa lähteä etsimään seuraajan kättä narikasta.

        Vienti voi tulla myös muualle kuin käteen, jolloin seuraajan tehtävä on pitää MOLEMMAT OMAT KÄTENSÄ OMASSA NÄKÖKENTÄSSÄÄN eikä päästää käsiään sillä aikaa narikkaan, josta viejän on aivan mahdotonta niitä löytää, koska hänellä ei ole seuraajan narikkalippuakaan.

        Seuraajan liikkeen pysäytys on myös vienti, mikä tarkoittaa sitä, että seuraajan on tällöinkin pidettävä OMAT kätensä OMASSA NÄKÖKENTÄSSÄÄN tai seuraaminen menee pahasti pieleen. Jokaista seuraajan liikkeelle panevaa vientiä seuraa seuraajan liikkeen pysäyttävä vienti. Tämä on erittäin yksinkertainen seuraamisyhtälö, koska seuraajan ainoa tehtävä on koko ajan pitää molemmat OMAT kätensä OMASSA näkökentässään.

        Miksi nämä chaisset ovat saaneet tuollaiset määrät plussia?


      • Kyllä kansa tietää
        Käsittämätöntä soopa kirjoitti:

        Miksi nämä chaisset ovat saaneet tuollaiset määrät plussia?

        Siksi, koska ne ovat totta ja kyllä tanssikansa tietää, mistä tykkää? Kutsutko sinä noin yleisemminkin tosiasioita chaisset?


      • 1x75=75 peukkua
        Käsittämätöntä soopa kirjoitti:

        Miksi nämä chaisset ovat saaneet tuollaiset määrät plussia?

        Joku yksinkertainen on kuluttanut aikaansa ja peukuttanut "yksin" noi kaikki peukut.


      • Ooksä missään hyvä
        1x75=75 peukkua kirjoitti:

        Joku yksinkertainen on kuluttanut aikaansa ja peukuttanut "yksin" noi kaikki peukut.

        No eiks toi tarkoittas vaan sitä, että sä et pärjää edes peukutuksessa?


      • Toisaalta
        1x75=75 peukkua kirjoitti:

        Joku yksinkertainen on kuluttanut aikaansa ja peukuttanut "yksin" noi kaikki peukut.

        Tuo tekstin suoltaja on ennenkin tuottanut sisällyksetöntä ainesta ja plussitusta.
        Jo lukukertoja katsoessa asia selviää.


      • Älä kerro kaikkee
        Toisaalta kirjoitti:

        Tuo tekstin suoltaja on ennenkin tuottanut sisällyksetöntä ainesta ja plussitusta.
        Jo lukukertoja katsoessa asia selviää.

        Älä nyt hyvä ihminen tolla tavalla näytä internetissä, että nyt osu ja upposki! Nimittäin täällä saattaa liikkua tyyppejä, jotka on tosi hyvillään, kun ne näkee, että nyt suhun osu ja sä upposit masiksee.


    • 11+14

      Tangon huumaa nyt ei taida tajuta sellaisita pientä nyanssia...että ei se koko maailma pyöri oman mielen ympärillä.........

    • Eri tekniikkaa

      Huuman ongelmahan on siinä, että hän kuvittelee viennin lähtevän kädestä ja jalan liikuttavan vartaloa. Varsinkin avointen otteitten tansseissa tällainen väärinkäsitys aiheuttaa myös viejälle erittäin pahoja ongelmia. Luulen, että huuman itsensä kertoma 66,67 % naisista, jotka eivät pysty seuraamaan hänen vientiään edes suljetussa otteessa oli huuman toimesta hieman optimistinen arvio, mutta on sinä mielessä oikeansuuntainen, että huuma myöntää inhoavansa kädenalitansseja, jotka vaativat ilmeisesti aivan toisenlaista vartalolähtöistä sekä käsien että jalkojen hallintaa kuin mihin huuma on oppinut.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2784
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      517
      2624
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1835
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      31
      1739
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      117
      1713
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      301
      1649
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1252
    8. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1072
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      54
      1067
    10. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      66
      1063
    Aihe