Porrassiivous ja vaikea asiakastilanne

kaikkeasitänäkee.

Teen siivoustyötä portaissa, ja nyt on vastaan tullut hankalin asukas vähään aikaan (yksi tätäkin hankalampi monta vuotta sitten, silloin jouduin vaihtamaan kohdetta). Siivosin harjalla remontin jälkiä, vähän laastia oli lattialla. Yhdestä asunnosta tuli vanhempi nainen supattamaan että "mitä sinä siellä siivoat tuollasella harjalla, eikös sinulla ole sellaista siivousharjaa!?" Koska olin niin hämmentynyt, sanoin että ei ole nyt sellaista, ja että työkaverit tuovat minulle kohta lisää moppeja (mopit olivat loppu, samoin rätit, kohteessa ei ollut yhtään mitään mutta sain harjalla mielestäni ihan hyvää jälkeä aikaan). Täti alkoi jankata että milloin. Samalla tyytymätöntä valitusta että "ei tuu nyt yhtään mitään teidän siivouksesta täällä!" Onneksi meni takaisin asuntoonsa. Harjasin portaat loppuun ja lähdin etsimään jotain rättiä jostain, ja sellaisen löysinkin. Kuivain vain on hirveän lyhyt kyseisessä kohteessa, ja jäykkä. Niillä sitten varmisten että rapussa ei ole pölyä, kun nainen oli valittanut myös että "toinen täällä siivoo kotiaan ja sit tulee kaikki pölyt rapusta hänen kotiin!" Harmi vain mulle että sama nainen tuli taas asunnostaan kun lin hänen ovensa kohdalla! Sitten lätisi ja seurasi mua alas asti, en voinut tehdä töitä ollenkaan kun täti oikein seurasi alle metrin päässä koko ajan! Luikahdin äkkiä pois ja olin menevinäni muualle, kun oli tulossa perässäni kellariin, kellarin ovi on siivouskomeron vieressä joten olisin joutunut siinäkin vielä kuuntelemaan ties mitä! Mun hermot ei vissiin oikein kestä mutta asioista sopimaan pyrkivä asenteeni oli vaihtunut palavaan kiukkuun kun nainen hyökkäsi asunnostaan toisen kerran seuraamaan jokaista askeltani arvostellen ja moittien koko ajan. Siis seuraamaan niin, että hyvä jos alta ehdin pois naisen vyöryessä kohti.

Mitä näille ihmisille kannattaisi sanoa? Sanoin kyllä että voi ottaa yhteyttä firman pomoon mutta oli vaan että "joo, varmana sen teenkin" mutta jatkoi käytöstään eikä antanut mun kunnolla tehdä työtäni. Kyseli omituisiakin asioita kuten "hakeeko ne sut täältä?".

12

463

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuivain

      No, just.
      Pitäähän se sulla työrauha olla ja siintä olisit valittanut siis soittanut kännykälläsi pomolle.
      Olisit sanonut, että valitus pomolle ei kiitos mulle. Tarvitsen työrauhan !

    • selvä tapaus

      Todennäköisesti mt-ongelmainen, jolla tauti heittelee. Kysy ens kerralla onko lääkitys tarkastettu millon viimeksi:)

    • Näitä riittää

      Anna esimiehesi puhelinnumero, Henkilöllä on valtava huomiontrve. Älä missään nimessä sano mitä ajattelet tai mikä on totta, koska henkilö järjestää silloin sinulle potkut ja ehkä koko firmalle.

    • lattialuuttu

      Ihan hyvä tuo soittoehdotus..
      Jos et halua soittaa pomolle/ antaa pomon numeroa naiselle, voit kuunnella omaa mielimusiikkiasi korvalappustereoilta ja ollaniinkuin naista ei olisikaan.
      Rappusiivous on muutenkin raskasta. Mitään ylimääräistä rasitetta ei kannata ottaa niskoilleen.

    • orjuus kunniaan

      Asiakas on aina oikeassa

    • kaikkeasitänäkee.

      Olen vielä niin "herkkä" stressille, että joka kerta kun siinä rapussa siivoan, pelkään naisen tuijottavan ovisilmästä ja tulevan uudestaan häiriköimään.

      Jos tämänkin pomolle kerron niin luultavasti menetän vaan yhden kohteen jälleen, tai sitten pomo sanoo vaan että "no yritä nyt kuitenkin tehdä se vaan hyvin", ei sinne kuitenkaan ole ketään muutakaan laittaa ja itse tarvitsen tunteja. Nyt vaan mietin tapoja jaksaa ja myöskin jos tulee pakko eteen niin tapoja "kohdata" tämä nainen.

      • nikitt

        minäkin oon herkkä. herkkä kiroomaan, prkele. :P


    • 18+6

      niin.siivooja kun ei ole mikään pskologi tai tukihenkilö kenellekkään.tervehdit sanomalla päivää ja annat kaakattaa.
      jos napina ei lopu niin luottamusmieheen tai työsuojeluvaltuutettuun yhtettä otat.merkitse myös ylös päivä ja kellonaika tapahtuneesta.

      kerro naiselle myös että teen nyt töitäni joten anna työrauha.jos taas iskee kimppuun niin silloin kokisin sen kiusaamisena.googlaa sana psykososiaalinen kuormitus työsuojeluhallituksen sivuilta.

      aina puhutaan siitä miten työkaverit kiusaavat.mutta kappas vaan osaa ne asukkaatkin kiusata.mutta sillekin voi tehdä stopin.
      eräässä talossa jotkut asukkaat kiusaavat siivoojaansa laittamalla lapsensa huutelemaan ja tekemään ilkeyksiä.sitten vanhemmat vetoavat että voi lapset on lapsia ja ei meidän lapset mitään ilkeyksiä tee.

      ovat todella ovelia ja kostavat jos eivät saa vastoin järjestyssääntöjä melskata.
      alkaa olla siivoojan henkinen terveys jo riekaleina.
      siivoojan pitäisi toimia kuuntelijana ja ymmärtäjänä.seuraavana päivänä saat kuunnella vit...a!

    • ...

      Kyseessä taitaa olla jollain tavalla sairas nainen. Ymmärrän että tuo ärsyttää ja stressaa mutta jos antaa hänen papattaa ja on niinkuin ei kuulisi eikä näkisi... Tai sitten ilmoitat hänelle että ottaa yhteyttä pomoosi (niinkuin täällä on ehdotettu). Tai soitat itse ja sanot että kohteessa on "seko" henkilö ja kerrot suoraan asiasta ja mietitte yhdessä mitä tehdä.

    • kaikkeasitänäkee.

      Meillä pomo on niin asiakaslähtöinen, että aina ainut ratkaisu on "tee vain työsi hyvin niin ei tule valituksia". Luultavasti myös puhuisi kohteen ottamisesta pois minulta (liian vähän tunteja jo nyt) ja kehottaisi tekemään työn häiritsemättä asukkaita.

      • Asukas jossain

        Pyydä ystävällisesti ottamaan rekla-asioissa yhteyttä työnantajaasi. Ja pyydä työrauha. Jämäkästi.

        Onhan se hänen asumansa taloyhtiön etukin, että siivoojan aika ei kulu asiakastahon ihmisten kanssa, vaan itse työhön. Tuon kun muotoilet iloisesti ja teet töitäsi vain, niin eiköhän tokene. Jos välineistä purpattaa, kerrot niiden olevan mitä paikalla on/työnantajasi antamat välineet/mitä nyt ikinä ovatkin ammattivälineitä. Joutavasta on turha provosoitua. Herkät huomataan kyllä, ja aina taloyhtiössä asuu erilaisia ihmisiä, toimeen on tultava jos ei suoraan, niin työnantajan kautta ihmisten kanssa.


      • kerrostalovalittajat
        Asukas jossain kirjoitti:

        Pyydä ystävällisesti ottamaan rekla-asioissa yhteyttä työnantajaasi. Ja pyydä työrauha. Jämäkästi.

        Onhan se hänen asumansa taloyhtiön etukin, että siivoojan aika ei kulu asiakastahon ihmisten kanssa, vaan itse työhön. Tuon kun muotoilet iloisesti ja teet töitäsi vain, niin eiköhän tokene. Jos välineistä purpattaa, kerrot niiden olevan mitä paikalla on/työnantajasi antamat välineet/mitä nyt ikinä ovatkin ammattivälineitä. Joutavasta on turha provosoitua. Herkät huomataan kyllä, ja aina taloyhtiössä asuu erilaisia ihmisiä, toimeen on tultava jos ei suoraan, niin työnantajan kautta ihmisten kanssa.

        Kokemusta porrassiivouksesta on, vaikka siivoaisin yötä päivää yhtä soittoa, aina on joku asukas joka valittaa milloin mitäkin, täysin aiheettomasti. Ihmiset ovat niin yksinkertaisia tai suorastaan tyhmiä. kerrostalon asukkaiden tulisi vähän katsoa itseään peilistä ja miettiä mitä tyhmyyksiä suustansa päästävät.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1036
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      967
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      714
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe