epäsäännölliset elintavat ja laihdutus

Silvatöör

Hei! kyselen sellaista että miten onnistuu laihdutus epäsäännöisillä elintavoilla

tässä tietoa minusta.

- Valvon yleensä kaikki yöt.
Menen nukkumaan aamulla/päivällä.
En ole koskaan ollut aamuvirkku.

- Syön todella vähän ja joskus enemmänkin välillä saatan olla 3päivääkin syömättä.

kokeilin kerran fitwarmin super diettiä ja ostin ruuat ja punnitsin ohjeitten mukaan. Mutta rahkan syömisestä sain vain vatsakipuja ja tunsin itseni huonovointiseksi syötyäni päivän mittaan noin paljon ruokaa tunsin että minulla olisi jatkuasti maha täynnä ja hirveä ähky. unirytmini takia on myös mahdoton noudattaa tuollaista säännöllisesti syömistä.




-En haluaisi käydä salilla.
kävelen ja pyöräilen yleensä joka paikkaan eikä minulla ole autoa.


- Juon paljon kahvia päivittäin rasvattoman maidon kera mutta en laita kahviini sokeria. 10-20kuppia siis yleensä juon.


- Tupakoin epäsäännöllisesti
Välillä todella paljon ja välillä en ollenkaan.


- Alkoholia myös käytän epäsäännöllisesti

Välillä on kausia en juo yhtään ja välillä saatan vetää kännit.


- Minulla ei ole hirveästi motivaatiota ollut laihduttaa koska
kukaan ei ole kannustanut minua eikä minulla ole tukiverkostoa joka tukisi minua laihdutus projektissa
eivätkä kaverini ole ikinä sanoneet minulle pahasti ylipainostani.



Mutta olen siis usein miettinyt että haluaisin olla hoikempi.


-En omista vakaa en pahemmin seuraa painoani mutta vanhemmillani olen kerran vuodessa huvikseen käynyt katsomassa painoani ja se on näyttänyt että olen vahvasti ylipainon puolella.

10

115

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1+8

      Aika huonosti onnistuu epäsäännöllisillä elämäntavoilla. Painonpudotus vaatii ainakin säännöllistä unta, järkevää, säännöllistä ruokavaliota ja jonkin verran säännöllistä liikuntaa.

      1) Ihmisen kannattaisi nukkua yöllä, koska silloin uni on parasta (luonnollinen rytmi, melatoniinin eritys yms.). Aamulla ei kuitenkaan tarvitse herätä klo. 6. Noin 8 tuntia yössä, vähän ihmisestä riippuen, pitäisi saada nukuttua.

      2) Usean päivän peräkkäinen paastoaminen ei ole se paras tapa laihduttaa, sillä se aiheuttaa liian kovaa nälkää, joka taas tekee sen, että kun taas syöt, saatat syödä tarvettasi enemmän. Säännöllinen ruokarytmi on paras ja sillä turvaat tarvittavien ravinteiden saannin.

      3) Juot aivan liikaa kahvia, ehkä johtuen huonosta unirytmistäsi? Vähemmän on enemmän kahvin kanssa.

      Fitfarmin dieetti on nimenomaan dieetti. Siinä on ihan hyviä pointteja otettavaksi arkiruokavalioon, mutta loppuelämän noudatatettavaksi ruokavalioksi siitä ei ole. Mutta noin yleensä ottaen miettisin ensiksi elintapojen säännöllistämista jo ihan terveydenkin kannalta.

    • paksuks

      Elämä on valintoja, niinku käyttäjänä muutaman kympin vaakaan. Nukkuisko yöt.

    • paksuks

      Elämä on valintoja, niinku käyttäjänä muutaman kympin vaakaan. Nukkuisko yöt.

    • mitenkä?

      mites tuo "liika kahvinjuonti" ? Toki kahvi on liikaa nautittuna epäterveellistä, mutta vaikuttaako se siis jotenkin laihduttamiseen? Kahvihan poistaa nestettä... Itsehän olen ikuinen laihduttaja/ painon kanssa jojoilija, ja kahvia juon melko monta kuppia päivässä. En kuitenkaan sen takia että se poistaa nestettä vaan siksi että pidän kahvista

      • cuba libre

        Kofeiini vilkastaa aineenvaihduntaa jonkinverran. Ei oleellista vaikutusta laihdutuksen.

        Unettomuus taasen voi lihottaa, kun silloin syö luonnostaan enemmän. Kahvihan sinänsä ei tarkoita unettomuutta.


      • 10+17

        Kofeiini vaikuttaa vireystilaan ja voi vaikeuttaa nukkumista. Liian vähän unta taas vaikuttaa suoraan painoon.


    • menetervkeskukseen

      Ymmärtänet itsekin, että jostain syystä elämätapasi ovat kääntyneet täysin epänormaaleiksi. Laihduttaminen ja painonhallinta oat elämäntapa-asioita. Tarvitset ammattiapua, jos olet pitempään jo elänyt kuvaamallasi tavalla. Kuinka on mahdollista, että nukut päivät:etkö ole koulussa, opiskelemassa tai töissä? Mutta kuten sanottu, tuolla mallilla laihtuminen ei ole mahdollista ja elämäntapasairauksia alkaa ilmaantua ennemmin tai myöhemmin.

    • 13+6

      Mihin sä kannustusta tarvitset? Eiköhän sun paino ja mitä sä sille teet ole ihan sun yksityinen asia jonka ei tarvitsekaan kiinnostaa ketään muuta kuin sua. Mitä epäsäännölliseen elämään tulee niin sen kun alat säännöllistää. Niin helppoa se on. Ihan sun tahdosta kiinni. Älä nyt keksi tekosyitä kun selkeästi olet vain laiska.

      • 6+11

        Aika moni ihminen kaipaa kannustusta ja ulkoista tunnustusta saavutuksistaan. Sitä kutsutaan ihmisten väliseksi kanssakäymiseksi ja toisinaan siihen kuuluu myös kaverin tukeminen hänelle tärkeissä haasteissa.

        Aika vahva saa olla, jos meinaa yksin kaikesta selvitä. Musta ei ainakaan olisi siihen. Ja onneksi ei tarvitsekkaan, on sen verran hyvät kaverit olemassa.


      • 13+6
        6+11 kirjoitti:

        Aika moni ihminen kaipaa kannustusta ja ulkoista tunnustusta saavutuksistaan. Sitä kutsutaan ihmisten väliseksi kanssakäymiseksi ja toisinaan siihen kuuluu myös kaverin tukeminen hänelle tärkeissä haasteissa.

        Aika vahva saa olla, jos meinaa yksin kaikesta selvitä. Musta ei ainakaan olisi siihen. Ja onneksi ei tarvitsekkaan, on sen verran hyvät kaverit olemassa.

        Ei pysty ymmärtämään siltikään. On mullakin hyviä ystäviä, mutta en kyllä ainuttakaan lausetta ole painonpudotuksesta vaihtanut näiden 30kg aikana. Eihän ne muut sitä ruokaa mun suuhun laita tai lähde lenkille mun puolesta. Kyllä se ihan yksin on tehtävä. Kiusallisia sellaiset ihmiset jotka vastuullistaa muita omasta elämästään. Kyllä se palkinto sitten vaatekaupassa tulee kun ei tartte isojen ihmisten mallistoista etsiä telttaa itselleen. Mutta muuten. Se on kyllä ihan sama mitä muut ajattelee kun mä sitä omaa elämääni elän.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2693
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      72
      1452
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      40
      1433
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      30
      1208
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1153
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1151
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1141
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1089
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1080
    Aihe