kaikkien kanssa toimeen tuleminen?

edenin ranta

Jotkut ihmiset sanovat itsestään että tulevat kaikkien ihmisten kanssa toimeen.

Minä olen aina kuulunut siihen ryhmään joka ei tule kaikkien kanssa toimeen ja päästän harvat valitut ihmiset lähelleni.
koen kuitenkin välillä itseni yksinäiseksi vaikka minulla on kavereita ja harvoin tutustun uusiin ihmisiin jotka jäävät elämään pidemmäksi aikaan.

Mutta ihmiset jotka ovat nitä harvoja valittuja ovat säilyneet elämässäni monia vuosia pidän heitä tärkeänä.

Tuo että en tule kaikkien kanssa toimeen juontuu siitä että en tule juttuun sellaisten ihmisten kanssa joilla ei ole samoja mielenkiinnon kohteita kun minulla. Mutta jos ihmisellä on samat mielenkiinnon kohteet kun minulla juttu luistaa yleensä todella hyvin.

Olenkin miettinyt voiko itseään jotenkin kehittää että yrittää tulla juttuun kaikkien kanssa vaikka ei olisikaan mitään yhteistä.


En yleensä keksi täälläisten ihmisten kanssa mitään juteltavaa.

8

550

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei kannata kokeilla

      Joillakin on luontainen taipumus tulla ihmisten kanssa toimeen. Sen pystyy huomaamaan siitä, että miten juttua tulee täysin ventovieraiden tai erilaistenkin tyyppien kanssa.

      Jos tuota luontaista kykyä ei ole niin sen oppiminen on lähes mahdotonta. Eikä useimpien kannata edes kokeilla, koska vääriltä ihmisiltä tulee vain pelkkää vittuilua.

      • ....................

        Kuinkahan moni niistäkin ihmisistä, jotka tulevat kaikkien kanssa juttuun, ovat oikeasti kiinnostuneita niistä muista ihmisistä ja heidän kuulumisistaan? Osa on niitä, joille on vain tärkeintä saada oma mielipiteensä, tai oma pikku historiikkinsa julki, tiedättehän niitä sellaisia papupatoja, jotka pulisevat taukoamatta? Joillekin varmaan on vain tapa heittää siinä sivussa juttua muille, olematta kumminkaan kiinnostuneita yhtään kenestäkään. Näitäkin sitten pidetään muiden kanssa toimeen tulevina ja sehän on automaattisesti positiivinen juttu.

        Itse huomasin kouluaikoina, kuinka juuri eräät heittivät juttua kaikkien kanssa ja kaikki pitivät näitä hyvinä tyyppeinä, mutta tuntui kumminkin, että he itse eivät olleet mitenkään kiinnostuneita näiden muiden kanssa hengailusta ja lähtivätkin aina ensimmäisenä menemään omiin rientoihinsa ja tulivatkin paikalle melkein vain pyydettäessä. Itse taas olisin mielelläni ollut näiden muiden porukoissa, mutta ne muut eivät pitäneet minua yhtä houkuttelevana. Kaikki vain sen takia, osaako suustaan päästää sopivaa juttua. Tällaisilla suupalteilla on hyvät mahdollisuudet vetää muita naruista.


      • näin se menee
        .................... kirjoitti:

        Kuinkahan moni niistäkin ihmisistä, jotka tulevat kaikkien kanssa juttuun, ovat oikeasti kiinnostuneita niistä muista ihmisistä ja heidän kuulumisistaan? Osa on niitä, joille on vain tärkeintä saada oma mielipiteensä, tai oma pikku historiikkinsa julki, tiedättehän niitä sellaisia papupatoja, jotka pulisevat taukoamatta? Joillekin varmaan on vain tapa heittää siinä sivussa juttua muille, olematta kumminkaan kiinnostuneita yhtään kenestäkään. Näitäkin sitten pidetään muiden kanssa toimeen tulevina ja sehän on automaattisesti positiivinen juttu.

        Itse huomasin kouluaikoina, kuinka juuri eräät heittivät juttua kaikkien kanssa ja kaikki pitivät näitä hyvinä tyyppeinä, mutta tuntui kumminkin, että he itse eivät olleet mitenkään kiinnostuneita näiden muiden kanssa hengailusta ja lähtivätkin aina ensimmäisenä menemään omiin rientoihinsa ja tulivatkin paikalle melkein vain pyydettäessä. Itse taas olisin mielelläni ollut näiden muiden porukoissa, mutta ne muut eivät pitäneet minua yhtä houkuttelevana. Kaikki vain sen takia, osaako suustaan päästää sopivaa juttua. Tällaisilla suupalteilla on hyvät mahdollisuudet vetää muita naruista.

        "Kuinkahan moni niistäkin ihmisistä, jotka tulevat kaikkien kanssa juttuun, ovat oikeasti kiinnostuneita niistä muista ihmisistä ja heidän kuulumisistaan? "


        Yleensä nuo ihmiset ovat varsin tarkkoja seurastaan. Ensin juttelevat niille, joiden kanssa vaikuttaa olevan helpointa jutella ja sitten niille, joille on vaikeampaa.

        Jotkut ajattelevatkin että kun joku juttelee mukavia, niin häntä voi pitää heti ystävänä. Tämä on väärä olettamus. Varsinkin tuo ongelma koskee epäsosiaalisempia henkilöitä.

        Ylipäätään tuollaisiin ihmisiin ei kannata hetimiten luottaa. Se "mukavien asioiden puhuminen" voi olla vain yleistä läppää, koska "parempaakaan seuraa" ei ole saatavilla.


      • ....................
        näin se menee kirjoitti:

        "Kuinkahan moni niistäkin ihmisistä, jotka tulevat kaikkien kanssa juttuun, ovat oikeasti kiinnostuneita niistä muista ihmisistä ja heidän kuulumisistaan? "


        Yleensä nuo ihmiset ovat varsin tarkkoja seurastaan. Ensin juttelevat niille, joiden kanssa vaikuttaa olevan helpointa jutella ja sitten niille, joille on vaikeampaa.

        Jotkut ajattelevatkin että kun joku juttelee mukavia, niin häntä voi pitää heti ystävänä. Tämä on väärä olettamus. Varsinkin tuo ongelma koskee epäsosiaalisempia henkilöitä.

        Ylipäätään tuollaisiin ihmisiin ei kannata hetimiten luottaa. Se "mukavien asioiden puhuminen" voi olla vain yleistä läppää, koska "parempaakaan seuraa" ei ole saatavilla.

        Niin, ihmiset pitävät tuollaisia hyvinä tyyppeinä, koska puheliaisuutta pidetään tässä yhteiskunnassa sosiaalisen ihmisen merkkinä ja sosiaalisuutta taas pidetään hyveenä. Sosiaalista ihmistä pidetään virheellisesti henkilönä joka tulee toimeen muiden kanssa. Nuo papupadat saattavatkin olla sosiaalisia, mutta sosiaalisella ihmisellä tarkoitetaan oikeasti henkilöä, jolla on tarve muiden seuralle. Mitä sosiaalisempi, sen enemmän riippuvainen muiden läsnäolosta. Hiljaisia ei pidetä oman seuran arvoisena, vaikka he saattavat oikeasti olla kiitollisia seurasta. Pulputtajat saavat kaiken huomion itselleen, koska kaikki ovat myytyjä hänen tarinatuokiostaan, vaikka hänelle moiset tuokiot ventovieraiden kanssa saattavat olla hänelle vain pelkkää rutiinia, eikä hän välttämättä pidä muita ihmisiä kuin tolppina, jotka vastaavat jotain mälsää, kun ensin heittää jotain itselle täysin merkityksetöntä, josta vain jaksaa lörpöttää.


    • Toimeenkotulija

      Osaan jauhaa pätevästi soopaa ja puhua kaikenlaisten ihmisten kanssa kaikissa tilanteissa, mutta en TODELLAKAAN tule kaikkien kanssa toimeen! Puhun mielelläni niille, jotka ovat kiinnostavia ja joista välitän. Ja joo, monet niistä tyypeistä on hiljaisia hissukoita. Ei se tee niistä tyypeistä epäkiinnostavia, se hiljaisuus. Muille puhun, jos on esim. töiden puolesta pakko. Mutta en voi väittää tulevani toimeen kaikkien kanssa, vaikka osaan kommunikoida kaikkien kanssa joutumatta napit vastakkain. En ymmärrä, miten joku voi sotkea puheliaisuuden ja sosiaalisen lahjakkuuden siihen, että "tulee kaikkien kanssa toimeen"?

      Vaikka olen sosiaalisesti lahjakas ja halutessani puhelias, voin myös olla täysi tuppisuu ja tosi v-mäinen niille, joista en tykkää (esim. appiukolle en puhu ikinä mitään). Mun mielestäni sitä paitsi ei edes kuulu tulla toimeen kaikkien kanssa. Jos jokaisen vatipään ja narsistisen pikkupomon kanssa yrittää tulla juttuun, niin siinähän menee järki. Täysin yliarvostettu ominaisuus.

      Tässä on nyt mennyt keskustelijoilla puurot ja vellit sekaisin.

    • forever alone

      Olen samassa tilanteessa kuin sinulla. Riippuu ihmisistä ,että jotka tulee toimeen ihmisten kanssa ja jotka eivät. Minäkin yritin kaikkea ,että tulisi toimeen kun onkin vaikea koska ihmisten takia hankala. Olen tottunut yksinäisyyteen vaikka olisi kavereita kun tosielämässä kavereiden kanssa ollenkaan tekemisissä. Sitten tutustuminen ihmisiin on vaikea ,koska esittää ketä olemme ja emme oikeasti koskaan tulla kavereiksi. Minulla vaikea luottaa ihmisiin kuin voi olla vaatia aikaa. Lisäksi minulla ei siis kovin mitään asiaa tai sanottava enemmän ihmisten kanssa. Lopulta tajusin ,että ettei "kavereina" oikeasti mikään minulle todellisia kuin pinnallisia. En enää halua ,että he pilaisi elämääni tai en antaisi toistuvia pettymyksiä taas. Oli tapahtunut ,että tulimme kaveriksi ja ehkä vuoden ajan niin hän antoi minulle pakit ,että emme enää kavereita. En tiedä miksi kävi. Siksi päätin ,että en enää uusia kavereita vielä mitään kuin kauan.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6629
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4283
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2700
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2060
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1588
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1417
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1121
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1084
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1041
    Aihe