Renkaat Saksasta..

Silu

Terve vaan kaikille!!Tarttis tilata renkaat vaikka Saksasta tai jostainpäin eurooppaa mut ei meinaa löytyä osoitteita.Laittakaapa linkkiä jos tiedätte.Kiitos etukäteen!!

20

272

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mika.....

      http://www.rengas-online.com/
      Siinäpä sellainen. Eipä noissa nettikaupoissa ihan järisyttävän suuria hintaeroja ole ja suomalaiset kivijalkakaupat joutuvat seuramaan perässä parhaansa mukaan (eivät vielä ole ihan samalla tasolla). Sen näkee siinä, että rengasliikkeissä alkaa painopiste renkaiden myynnistä siirtyä rengastöihin, joista laskutetaan liikkeestä riippuen vuosi vuodelta suolaisemmin.

      Rengastyöt eivät vaan ole mitään avaruustiedettä eli jokainen voi vaihtaa himassa renkaat halutessaan vanteille, niin jossakin kohtaa hinnassa tulee se kipupiste vastaan, että ihminen marssii ostamaan oman rengasraudan.

      • ihmejuttu-

        Saksalaiset toimittaa jämptisti ja tavara tulee konstailematta ovelle...jopa ilman toimituskuluja.

        Esim. Tampereelle tulee saksasta paketti nopeammin kuin helsingistä.


      • saksa pelaa
        ihmejuttu- kirjoitti:

        Saksalaiset toimittaa jämptisti ja tavara tulee konstailematta ovelle...jopa ilman toimituskuluja.

        Esim. Tampereelle tulee saksasta paketti nopeammin kuin helsingistä.

        Joo...perjantaina tilasin..on paikkakunnalla jakelussa tiistaina!

        eikä toimituskuluja...(sis. hintaan)


    • Jormando

      http://www.mynetmoto.com/

      Sieltäpä noita tilattu. Pääsee customin renkaissa (etu- ja takarengas) alle 350,- eur kustannuksin sis. postikulut (25 eur). Listahinta merkkiliikkeessä alta alle oli pari vuotta sitten rapiat 600 eur. Sen jälkeen alakanut itse vaihtamaan kun kerran tallilta rengaskone ja tasapainotusvehkeet löytyy.

      • Harley 2015

        Joo tuo mynetmoto on varmasti näistä yksi parhaimpia ellei ihan paraskin. keväällä 2015 on sitten minunkin sieltä aika tilata molemmat renkaat ja eihän tuossa oo rahdin osuus kun se 25e ja kolme rengasta saa tuohon samaan rahtiin. Säästöä tulee melkoisesti!


    • Onko kukaan laskenut

      että tuleeko ulkomailta tilaaminen kuitenkaan halvemmaksi? Kun ensin maksaa kaikki kulut ennekuin renkaat ovat hallussa, ja siihen päälle asennukset?

      Kun ajatellaan että esim. eräässä mp-huoltoliikkeessäkin tarjous on
      Metzeler Roadtec 8 renkaat eteen- ja taakse laitettuna esim. FJR:ään 370€!

      • Mika....

        Kyllä itse asentamalla sitä hintaa saa alennettua myös kotimaisessa kaupassa. Asennusten hinnat on nousseet samaa tahtia kun kilpailu rengasmyynnissä on kiristynyt. Täytyy myös huomata, että renkaiden valmistajilla on tiukka palliote siihen hinnoitteluun eli ei jälleenmyyjillä ole mitenkään iso se toleranssi jossa hinnalla voi pelata ja tässä asiassa kai merkillä on väliä koska eri valmistajat luovuttavat renkaita jälleenmyyntiin erilaisilla ehdoilla. Asennustyöt ovat sitten se pelikenttä jossa rengasliikkeet voivat tehdä tiliä tai edes kilpailla.

        Asennus hinnat ovat vielä suhteellisen maltilliset vannetöiden osalta 10 - 20 euroa/rengas, mutta alle vahdettuna hintaa tulee nemmän ja esimerkiksi custompyörien renkaiden irroitus on toisinaan niin työlästä että olen nähnyt, että alle asentamisesta peritään 50 €.

        Tekemällä itse rengastyöt säästää pitkänpennin ja samalla on vapaa valitsemaan mistä renkaansa ostaa. Vieläkin taitaa olla monille vähän kiusallista marssia rengasliikkeeseen netistä ostettu rengas kainalossa ja jotkut liikkeet saattavat rankaista siitä kalliimmalla asennuksella tai kieltäytyvät tekemästä kokonaan rengastöitä nettirenkaille (mikä ei ole kylläkään mielestäni mitenkään kaukonäköistä). Rengastöiden kallistuessa tulee itseasentaminen aina vain kannattavammaksi ja itse asentamisessa saa senkin edun, että on helppo ostaa vaikka pari rengassarjaa varastoon kun prätkässä noita aika taajaan saa olla vaihtamassa. Ei tarvitse varailla asennusaikoja eikä jonottaa, vaan vaihtaa renkaat silloin kun itselle sopii.

        Itselle tuo noin 70€ per rengas asennuksista teki sen, että päätin opetella homman itse ja totasein ettei se mitään avaruustiedettä ole eikä tarvitse kalliita välineitä, vaikka asialliset työkalut pitää tietenkin olla. Mutta jos rengastöitä joutuu tekemään kerran kesässä tai joka toinen kesä, niin kyllä sen käsipelilläkin jaksaa tehdä.


      • uusiomotoristi
        Mika.... kirjoitti:

        Kyllä itse asentamalla sitä hintaa saa alennettua myös kotimaisessa kaupassa. Asennusten hinnat on nousseet samaa tahtia kun kilpailu rengasmyynnissä on kiristynyt. Täytyy myös huomata, että renkaiden valmistajilla on tiukka palliote siihen hinnoitteluun eli ei jälleenmyyjillä ole mitenkään iso se toleranssi jossa hinnalla voi pelata ja tässä asiassa kai merkillä on väliä koska eri valmistajat luovuttavat renkaita jälleenmyyntiin erilaisilla ehdoilla. Asennustyöt ovat sitten se pelikenttä jossa rengasliikkeet voivat tehdä tiliä tai edes kilpailla.

        Asennus hinnat ovat vielä suhteellisen maltilliset vannetöiden osalta 10 - 20 euroa/rengas, mutta alle vahdettuna hintaa tulee nemmän ja esimerkiksi custompyörien renkaiden irroitus on toisinaan niin työlästä että olen nähnyt, että alle asentamisesta peritään 50 €.

        Tekemällä itse rengastyöt säästää pitkänpennin ja samalla on vapaa valitsemaan mistä renkaansa ostaa. Vieläkin taitaa olla monille vähän kiusallista marssia rengasliikkeeseen netistä ostettu rengas kainalossa ja jotkut liikkeet saattavat rankaista siitä kalliimmalla asennuksella tai kieltäytyvät tekemästä kokonaan rengastöitä nettirenkaille (mikä ei ole kylläkään mielestäni mitenkään kaukonäköistä). Rengastöiden kallistuessa tulee itseasentaminen aina vain kannattavammaksi ja itse asentamisessa saa senkin edun, että on helppo ostaa vaikka pari rengassarjaa varastoon kun prätkässä noita aika taajaan saa olla vaihtamassa. Ei tarvitse varailla asennusaikoja eikä jonottaa, vaan vaihtaa renkaat silloin kun itselle sopii.

        Itselle tuo noin 70€ per rengas asennuksista teki sen, että päätin opetella homman itse ja totasein ettei se mitään avaruustiedettä ole eikä tarvitse kalliita välineitä, vaikka asialliset työkalut pitää tietenkin olla. Mutta jos rengastöitä joutuu tekemään kerran kesässä tai joka toinen kesä, niin kyllä sen käsipelilläkin jaksaa tehdä.

        Miten onnistuu kotikonstein tasapainoitus? Vai eikö sitä tartte moottoripyörään...


      • Mika....
        uusiomotoristi kirjoitti:

        Miten onnistuu kotikonstein tasapainoitus? Vai eikö sitä tartte moottoripyörään...

        Pitää prätkän renkaat tasapainottaa. Tuollaisella onnistuu. http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Moottoripyorat/Korjaamovarustus/Pyorantasapainotuslaite-MP-82351/ ja jos haluaa "hienostella" niin voi hommata tuollaisen pukkimallisena (sellaisen olen nähnyt käytössä rengasliikkeessäkin). Pikkuisen harjottelua siinä aluksi ettei ole lätkitty painoja ympäri vannetta:-D, mutta kun auttava rutiini tulee niin ihan siististi saa painotettua (sehän on usein vain 5-10g venttiiliä vastapäätä). Jos ajossa ei täristä, niin painotus on onnistunut ja jos täristää, niin painottaa uudelleen.

        Nyt voin puhua ihan kokemuksesta,koska olen kolmisen kesää jo ajellut kahdella eri pyörällä, johon olemme tehneet itse rengastyöt tasapainotuksineen. Noita muita tarvikkeita on http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Moottoripyorat/Korjaamovarustus/Rengastyokalu-82542/ tämä ei ole ihan välttämätön, mutta helpottaa elämää suunnattomasti. Sitten tarvitset http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Moottoripyorat/Korjaamovarustus/Tasapainotuspainot-5-g-8-kpl-82352/ ja tietenkin http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Moottoripyorat/Korjaamovarustus/Rengasrauta-82651/ näitä saapi olla kolmekin, mutta vähintään kaksi. Vannesuojat eivät ole välttämättömät eivätkä helpota elämää, mutta suojaavat vannetta naarmuilta. Jotkut käyttävät saippuavettä liukastimena, mutta huomasin oikean vannerasvan olevan moninverroin parempaa. Jos rengas on hankalan kokoinen, voi joutua apuna käyttämään moskaa, jolla rengas hakataan hankalassa kohtaa irti, mutta pitää varoa ettei lyö suoraan vanteeseen.

        Tähän mennessä on kokeiltu vaihtaa renkaita kokoihin 150/17 ja 180/15 ja olen oppinut, että mitä pienempikehä renkaassa on, niin sen työläämpi rengastyö on eli 15 tuumainen rengas on raskaampi vaihtaa kuin vaikkapa 17 tuumainen.

        Jokaisen kannattaa tuo asia miettiä tykönänsä ja arvioida haluaako siihen lähteä ja onko saavutettu säästö sen väärti. Itse päätin homman opetella osaltaan myös siksi, että haluan tehdä pyörääni muutenkin mahdollisimman pitkälle kaiken itse. Ja kaikki ropaaminen on hauskaa hommaa talvella kun ei pääse ajamaan, mutta sivutuotteena siinä säästää rahaa ja lisää omaa vapauttaan.


      • Mika.....
        Mika.... kirjoitti:

        Pitää prätkän renkaat tasapainottaa. Tuollaisella onnistuu. http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Moottoripyorat/Korjaamovarustus/Pyorantasapainotuslaite-MP-82351/ ja jos haluaa "hienostella" niin voi hommata tuollaisen pukkimallisena (sellaisen olen nähnyt käytössä rengasliikkeessäkin). Pikkuisen harjottelua siinä aluksi ettei ole lätkitty painoja ympäri vannetta:-D, mutta kun auttava rutiini tulee niin ihan siististi saa painotettua (sehän on usein vain 5-10g venttiiliä vastapäätä). Jos ajossa ei täristä, niin painotus on onnistunut ja jos täristää, niin painottaa uudelleen.

        Nyt voin puhua ihan kokemuksesta,koska olen kolmisen kesää jo ajellut kahdella eri pyörällä, johon olemme tehneet itse rengastyöt tasapainotuksineen. Noita muita tarvikkeita on http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Moottoripyorat/Korjaamovarustus/Rengastyokalu-82542/ tämä ei ole ihan välttämätön, mutta helpottaa elämää suunnattomasti. Sitten tarvitset http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Moottoripyorat/Korjaamovarustus/Tasapainotuspainot-5-g-8-kpl-82352/ ja tietenkin http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Moottoripyorat/Korjaamovarustus/Rengasrauta-82651/ näitä saapi olla kolmekin, mutta vähintään kaksi. Vannesuojat eivät ole välttämättömät eivätkä helpota elämää, mutta suojaavat vannetta naarmuilta. Jotkut käyttävät saippuavettä liukastimena, mutta huomasin oikean vannerasvan olevan moninverroin parempaa. Jos rengas on hankalan kokoinen, voi joutua apuna käyttämään moskaa, jolla rengas hakataan hankalassa kohtaa irti, mutta pitää varoa ettei lyö suoraan vanteeseen.

        Tähän mennessä on kokeiltu vaihtaa renkaita kokoihin 150/17 ja 180/15 ja olen oppinut, että mitä pienempikehä renkaassa on, niin sen työläämpi rengastyö on eli 15 tuumainen rengas on raskaampi vaihtaa kuin vaikkapa 17 tuumainen.

        Jokaisen kannattaa tuo asia miettiä tykönänsä ja arvioida haluaako siihen lähteä ja onko saavutettu säästö sen väärti. Itse päätin homman opetella osaltaan myös siksi, että haluan tehdä pyörääni muutenkin mahdollisimman pitkälle kaiken itse. Ja kaikki ropaaminen on hauskaa hommaa talvella kun ei pääse ajamaan, mutta sivutuotteena siinä säästää rahaa ja lisää omaa vapauttaan.

        Ai niin. Unohdin mainita, että varsinkin tubelesrenkaaseen pitää saada ilma nopeammin kun käsipumpulla, että se ilma pamauttaa renkaan loppuvaiheessa paikoilleen. Jos ei ole omaa kompressoria (pienikin satasen kompura käy) esimerkiksi http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Paineilma/Kompressorit/Kompressori-15-24-17668/ , niin sitten käy huoltoasemalla täyttämässä renkaan tai on olemassa sellaisia kertakäyttöisiä täyttöpatruunoitakin, joita itse en pidemmän päälle käyttäisi, mutta jos kertalauonteisesti rengas täytyy pamauttaa paikalleen, niin sellaisellakin kuulemma onnistuu.


      • 14+19

        Wut? Tuossa oli yläpuolella juuri esimerkki että säästöä tuli 41% Mynetmoton hinnoilla sisältäen lähetyksen??


      • Keväällä 2015
        Mika.... kirjoitti:

        Pitää prätkän renkaat tasapainottaa. Tuollaisella onnistuu. http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Moottoripyorat/Korjaamovarustus/Pyorantasapainotuslaite-MP-82351/ ja jos haluaa "hienostella" niin voi hommata tuollaisen pukkimallisena (sellaisen olen nähnyt käytössä rengasliikkeessäkin). Pikkuisen harjottelua siinä aluksi ettei ole lätkitty painoja ympäri vannetta:-D, mutta kun auttava rutiini tulee niin ihan siististi saa painotettua (sehän on usein vain 5-10g venttiiliä vastapäätä). Jos ajossa ei täristä, niin painotus on onnistunut ja jos täristää, niin painottaa uudelleen.

        Nyt voin puhua ihan kokemuksesta,koska olen kolmisen kesää jo ajellut kahdella eri pyörällä, johon olemme tehneet itse rengastyöt tasapainotuksineen. Noita muita tarvikkeita on http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Moottoripyorat/Korjaamovarustus/Rengastyokalu-82542/ tämä ei ole ihan välttämätön, mutta helpottaa elämää suunnattomasti. Sitten tarvitset http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Moottoripyorat/Korjaamovarustus/Tasapainotuspainot-5-g-8-kpl-82352/ ja tietenkin http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Moottoripyorat/Korjaamovarustus/Rengasrauta-82651/ näitä saapi olla kolmekin, mutta vähintään kaksi. Vannesuojat eivät ole välttämättömät eivätkä helpota elämää, mutta suojaavat vannetta naarmuilta. Jotkut käyttävät saippuavettä liukastimena, mutta huomasin oikean vannerasvan olevan moninverroin parempaa. Jos rengas on hankalan kokoinen, voi joutua apuna käyttämään moskaa, jolla rengas hakataan hankalassa kohtaa irti, mutta pitää varoa ettei lyö suoraan vanteeseen.

        Tähän mennessä on kokeiltu vaihtaa renkaita kokoihin 150/17 ja 180/15 ja olen oppinut, että mitä pienempikehä renkaassa on, niin sen työläämpi rengastyö on eli 15 tuumainen rengas on raskaampi vaihtaa kuin vaikkapa 17 tuumainen.

        Jokaisen kannattaa tuo asia miettiä tykönänsä ja arvioida haluaako siihen lähteä ja onko saavutettu säästö sen väärti. Itse päätin homman opetella osaltaan myös siksi, että haluan tehdä pyörääni muutenkin mahdollisimman pitkälle kaiken itse. Ja kaikki ropaaminen on hauskaa hommaa talvella kun ei pääse ajamaan, mutta sivutuotteena siinä säästää rahaa ja lisää omaa vapauttaan.

        Kiitos hyvästä ohjeesta sinulle :) Mulla olisi kans sitten keväällä Customin renkaiden irroitus ja uusien renkaiden tilaus tuolta saksan liikkeestä. Koskaan en ole rengasta vielä irroittanut eli kaikki asia ja ongelmat ovat uusia? Tiedän että aikaa minun tuherruksiin tulee menemään tolkuttomasti mutta eihän sille lasketa hintaa :) Haluan kans oppia itse tekemään pyörääni mahdollisimman paljon ja onhan se säästökysymyskin ja suuri sellainen. Pelkään vain että jotain tulee pahasti mokattua, pyörä painaa sentään 300kg :( ja on melko kalliskin jos jotain teen pahasti väärin yms mutta ei minua todellakaan huvita vain ajaa mp huoltoon ja kertoa: tehkää kaikki te, minä en osaa, onko kahvia juodakseen odottaessa :) Asiat tulee kyllä näin nopeasti kuntoon ja hyvin, mutta maksaa aivan mielettömästi :(


      • Rojali Enfieldi
        Mika..... kirjoitti:

        Ai niin. Unohdin mainita, että varsinkin tubelesrenkaaseen pitää saada ilma nopeammin kun käsipumpulla, että se ilma pamauttaa renkaan loppuvaiheessa paikoilleen. Jos ei ole omaa kompressoria (pienikin satasen kompura käy) esimerkiksi http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Paineilma/Kompressorit/Kompressori-15-24-17668/ , niin sitten käy huoltoasemalla täyttämässä renkaan tai on olemassa sellaisia kertakäyttöisiä täyttöpatruunoitakin, joita itse en pidemmän päälle käyttäisi, mutta jos kertalauonteisesti rengas täytyy pamauttaa paikalleen, niin sellaisellakin kuulemma onnistuu.

        Hyviä ohjeita renkaiden vaihtoon! Harmi vain, ettei nykyään juuri opeteta renkaiden vaihtoa missään näilä perinteisillä konsteilla. Itse olen tehnyt rengastöitä pikkupojasta asti, ensin isäni mukana pumppaamassa käsipumpulla ilmaa suuriinkin renkaisiin ja siitä sitten rengasraudoilla ja lekalla, kun voimia karttui iän myötä.
        Vaan hyvä on opetella renkaita vaihtamaan vielä nykyäänkin, varsinkin jos tykkää ajella syrjäseuduilla. Räikkäliinalla saa kiristettyä tubelesrengastakin ulkokehältä niin paljon, että käsipumpulla taikka pienellä tupakansytkään laitettavalla kompuralla saa ilmaa sisään ja renkaan nousemaan jalalle. Käynnistyseetterillä saa myös isommankin renkaan paukautettua kätevästi jalalle ja ilmaa vaan kiireesti sisään, youtubesta löytyy runsaasti aiheesta videoita.

        Saksasta minäkin olen renkaita kalustooni ostanut monet vuodet. Ensimmäinen kerta http://www.mynetmoto.com/ oli oma moka, kun en tajunnut ostaa kerralla kolmea rengasta, olisi tullut samoilla kuluilla. Myöhemmin on ostettu pojan kanssa kimpassa useampia renkaita ja tyytyväisiä on oltu.


      • Joo--
        Mika.... kirjoitti:

        Pitää prätkän renkaat tasapainottaa. Tuollaisella onnistuu. http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Moottoripyorat/Korjaamovarustus/Pyorantasapainotuslaite-MP-82351/ ja jos haluaa "hienostella" niin voi hommata tuollaisen pukkimallisena (sellaisen olen nähnyt käytössä rengasliikkeessäkin). Pikkuisen harjottelua siinä aluksi ettei ole lätkitty painoja ympäri vannetta:-D, mutta kun auttava rutiini tulee niin ihan siististi saa painotettua (sehän on usein vain 5-10g venttiiliä vastapäätä). Jos ajossa ei täristä, niin painotus on onnistunut ja jos täristää, niin painottaa uudelleen.

        Nyt voin puhua ihan kokemuksesta,koska olen kolmisen kesää jo ajellut kahdella eri pyörällä, johon olemme tehneet itse rengastyöt tasapainotuksineen. Noita muita tarvikkeita on http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Moottoripyorat/Korjaamovarustus/Rengastyokalu-82542/ tämä ei ole ihan välttämätön, mutta helpottaa elämää suunnattomasti. Sitten tarvitset http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Moottoripyorat/Korjaamovarustus/Tasapainotuspainot-5-g-8-kpl-82352/ ja tietenkin http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Moottoripyorat/Korjaamovarustus/Rengasrauta-82651/ näitä saapi olla kolmekin, mutta vähintään kaksi. Vannesuojat eivät ole välttämättömät eivätkä helpota elämää, mutta suojaavat vannetta naarmuilta. Jotkut käyttävät saippuavettä liukastimena, mutta huomasin oikean vannerasvan olevan moninverroin parempaa. Jos rengas on hankalan kokoinen, voi joutua apuna käyttämään moskaa, jolla rengas hakataan hankalassa kohtaa irti, mutta pitää varoa ettei lyö suoraan vanteeseen.

        Tähän mennessä on kokeiltu vaihtaa renkaita kokoihin 150/17 ja 180/15 ja olen oppinut, että mitä pienempikehä renkaassa on, niin sen työläämpi rengastyö on eli 15 tuumainen rengas on raskaampi vaihtaa kuin vaikkapa 17 tuumainen.

        Jokaisen kannattaa tuo asia miettiä tykönänsä ja arvioida haluaako siihen lähteä ja onko saavutettu säästö sen väärti. Itse päätin homman opetella osaltaan myös siksi, että haluan tehdä pyörääni muutenkin mahdollisimman pitkälle kaiken itse. Ja kaikki ropaaminen on hauskaa hommaa talvella kun ei pääse ajamaan, mutta sivutuotteena siinä säästää rahaa ja lisää omaa vapauttaan.

        Normaalijärkisen maantieajossa takapyörän tasapainoitus on aika turhaa laaturenkailla. En ole havainnut normaalia enempää kulumista tai muutakaan.


    • Jep.

      Tilasin rengasonlinesta BMW R1200RT renkaat. Michelin Pilot Road 4, eteen ja taakse n.300e ja tuli työpaikalle, kun en tilannut kotiin.

      Siihen päälle tulee asennuskulut Suomessa.

      Jos asennuksen saa edullisesti, niin sitten kannattaa.

      • Mika++

        Laittoivat Saksasta 8 vuotta vanhan takarenkaan, jonka ansiosta olkapää sijoiltaan ja iso leikkuuoperaatio. Sen jälkeen en ole ulkomailta tilaillut.


      • Mika......
        Mika++ kirjoitti:

        Laittoivat Saksasta 8 vuotta vanhan takarenkaan, jonka ansiosta olkapää sijoiltaan ja iso leikkuuoperaatio. Sen jälkeen en ole ulkomailta tilaillut.

        Oliko siinä kumi kovettunut eikä ollut enää pitoa? vai oliko se haurastunut ja räjähti tai jotain?

        Mä vähän luulen, että laadusta täytyy maksaa myös ulkomailla. Jos aina ostaa halvinta, niin joskus voi tulla sitten sitä kakkoslaatua. En tiedä mutta kuvittelen.


      • silu
        Mika...... kirjoitti:

        Oliko siinä kumi kovettunut eikä ollut enää pitoa? vai oliko se haurastunut ja räjähti tai jotain?

        Mä vähän luulen, että laadusta täytyy maksaa myös ulkomailla. Jos aina ostaa halvinta, niin joskus voi tulla sitten sitä kakkoslaatua. En tiedä mutta kuvittelen.

        kiitti kaikille hyvistä neuvoista ja jutuista.Tilasin renkaat rodamotorista koska vittuunnuin mynetmoton salasanajankutukseen..siis siellä lopussa.On se kumma kun ei vaan voi tilata ja maksaa..pitää saatana liittyä kerhoon ja kaikkea.Pilot road 3 kiekot on tulossa hintaan 250 ekee nurkalle joten ei paha.Hyvää kengänpohjakautta kaikille ja keväällä poltetaan taas gummia!!


      • yamaha88
        Mika++ kirjoitti:

        Laittoivat Saksasta 8 vuotta vanhan takarenkaan, jonka ansiosta olkapää sijoiltaan ja iso leikkuuoperaatio. Sen jälkeen en ole ulkomailta tilaillut.

        Puhut trolli palturia...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      87
      3684
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      578
      3445
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      42
      3339
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      52
      2167
    5. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      2091
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      317
      1921
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1895
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      156
      1624
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1351
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1332
    Aihe