Laguna ja oranssi jakoavain?

ei huoltokirjaa

Mitä tarkoittanee kun oranssi jakoavain palaa mittaristossa yhtämittaa? auto vm 2005

15

3658

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gffgdg

      mites öljyt tai koska nollattu huoltovälinäyttö?

    • ei huoltokirjaa

      Nii sitä en tiedä koska on nuo on tehty. Voiko siis tarkoittaa jotain vakavampaa vikaa moottorissa kuin esim tuo nesteiden vajaus tai huoltoaika kohdilla tai jo ohitettu

      • gffgdg

        noo sen huoltovälinäytönhän näet sieltä ajotietokoneesta, jos sulla olisi edes kyseistä autoa...


    • ei huoltokirjaa

      Siis mulla ei olekkaan tuota autoa ainkaan vielä. Siksi kysynkin,että jos autossa palaa tuollainen merkkivalo niin voiko se tarkittaa jotian ns vakavanpaakin vikaa kuin vain tuota huoltamattomuutta

    • guuna

      Se meinaa vaan sitä että joko autoa ei ole huollettu 30tkm:iin (eli huoltoaika kohdilla tai ohitettu) tai sitten huolloissa ei ole nollattu ajokilometrejä, ei siis mikään varsinainen vikailmoitus. Sen "jakoavaimen" pystyy itse "sammuttamaan" milooin vaan kun nollaa huoltokilsat taas uuteen 30 tkm periodiin. Nollaus tapahtuu oikean puolen viiksivarresta, päästä naputtelet niin kauan kunnes näytöllä näkyy huoltokilometrit, sitten painat mittariston painiketta (samalla lailla kun ennen wanhaan nollattiin trippimittarit). Ja taas on 30 tkm seuraavaan huoltoon...mutta tietty kannattaa tsekata mitä huoltokirja sanoo...jos Rellua ei oo huollettu esim. kerran vuodessa kilometreistä riippumatta niin jätä kauppaan, harmeja vaan saat.

      • guuna again

        Niin lisäys edelliseen, ilmeisesti auton mukana ei tule lainkaan huoltokirjaa? Se on huonompi juttu, 2005 malliseen autoon pitäis olla esim. jakohihna vaihdettu jo kaksi kertaa ja 2017 taas seuraavan kerran...


      • pusivemppu
        guuna again kirjoitti:

        Niin lisäys edelliseen, ilmeisesti auton mukana ei tule lainkaan huoltokirjaa? Se on huonompi juttu, 2005 malliseen autoon pitäis olla esim. jakohihna vaihdettu jo kaksi kertaa ja 2017 taas seuraavan kerran...

        Siis koskien vähän kaikkia automerkkejä (mut ei siis ketjukoneita) ni onko tosiaan niin että vuodet, vaikkapa 4 vuotta, ja on nykyään ihan pakkovaihto jakohihnalla ja vesipumpulla edessä, meinaan ennen wanhaan ostelin autoja muutamalla satasella (siis markoilla =) eikä koskaan ollut puhetta mistään jakohihnoista, ajeltiin mitä ajetiin, myytiin pois ja toinen ropponen tilalle, ei miittään hihnnavaihtoja. Jos vesipumppu prakas ni romikselta toine tilalle. Tuntuu vaan hölmöltä kun itellekin tulee max. 5-10tkm vuodessa ajoa ja silti pitäisi vaihtaa hihna jopa kolmenkin vuoden jälkeen joissain malleissa vaikkei kilometrit oo lähelläkään täyttymistä. Etelä-suomen talvetkin on kun syksyjä vaan eli ei se hihnakaan ilimojen puolesta kovalla rasituksella oo... Pakkorahastustako tää nykytrendi?


      • jakariii

        tarkoitat varmaan että jakoavain vilkkuu mustana trippimittarissa, silloin se on huoltomuistutus mut tällä kaverilla palaa koko ajan ORANSSI jakoavain varoitusvalona se meinaa että HUOLTOON ÄKKIÄ vikakoodien lukuun


    • rrrreee

      heti paaliin.

      • Hrs nro 50

        Siinä tapauksessa vilkkuisi kirkkaanpunainen paalin kuva. Sellainenkin Renun kojetaulusta tietääkseni löytyy.


    • Eurolla pisimmälle

      Ei ne hihnat siellä pimeässä pellin alla itekseen katkeile.
      Käyttö ne kuluttaa, anna palaa frank.

      Jos ostat sen halppisauton vaikka tonnilla ja teetät siihen hihnanvaihdon 500€. taikka katsot että halppis autoon se on vaihdettu ja annat palaa niin kauan kuin se kestää.

      Halvimmalla selviät, ei se jobbari enää maksa siitä vuotta kahta vanhasta vehkeestä mitään. Paalaaja maksaa satasen.

      Jos jättää tielle nouse bussiin, tai kilauta kaverille.

    • ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

      Se on huoltotarpeen ilmaisin eli se voi esim. syttyä 10 000kilometrin välein kun on esim. öljynvaihdon aika ja samassa yhteydessä se yleensä nollataan. Sen voi toki nollata obd laitteella. Liikkeet voivat periä nollauksesta jopa 80e mutta itse tein niin että ostin verkosta samalla hinnalla alle satasella oman obd laitteen niin voin nollata itse kaikki nuo ilmaiseksi.

    • hyvä auto

      Jakoavain tarkoittaa,että autossa on määräaikaishuolto käsillä.Sitä ei saa pois kaverin kaverin autotallin perällä nokkapihteillä, se poisto on suojattu, mutta varmaan joku nettinäppi saa ainakin näpelöityä sekasin auton tietojärjestelmän.
      Ei tunnus siellä pahuuttaan ole, eikä autossa mitään vikaa ole, mutta kohta on jos et tee järjestelmän muistuttamia huoltotoimenpiteitä.Mutta kukapa Lagunaparkaa huoltaisi oikein. Vie katsastusmiehen ihmeteltäväksi, niin tulee tilastoihin taas merkintä yhdestä huoltamattomasta perseaukisesta.

    • rellu clio forever

      Oranssi jakoavain indikoi auton paalausajan tulleen täyteen. Lähin kierrätypiste päästää sinut rellun omistamisen tuskasta ja saattaa antaa jopa kahvirahat sekä bussitiketin kouraan.
      Jos oranssi jakoavain vain vilkkuu on se merkki talven tulosta vähän kuin kalenteriin katsoisi ja rellusi haluaa lämpöiseen korjaamohalliin kylmää karkuun se on hyvä kaveri korjaamohallissa olevan autonosturin kanssa ja sillä on sitä ikävä.

      • Anonyymi

        Höpö jöpö. Älä kuseta ymmärtämättömiä


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      274
      2863
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1506
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1460
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1250
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1180
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1177
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      20
      1042
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1003
    Aihe