Kuinkahan moni oikeasti tulee lukeneeksi risteilylle mennessään hyteissä olevat infot lähimmistä kokoontumispaikoista? Niinpä... Ei tule muuten aina minunkaan katsottua vaikka skönari olenkin. En kuitenkaan tunne muiden laivojen kokoontumisasemien paikkoja samoin kuin työpaikkani, joten minunkin olisi syytä ne katsoa.
http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/video-nain-pelastaudut-laivasta/4347780
Pelastautuminen laivasta
23
295
Vastaukset
- jejeje
No itseasiassa olen kyllä yleensä vilkaissut sen kokoontumisaseman tunnuksen ja sijainnin.... jotkut katsoo, jotkut ei.. mutta eihän se ole lähin kuin siinä tapauksessa että on hytissä hälytyksen sattuessa...
- Aimo Myräkkä
Merkit on joka puolella laivaa, eli kun pubissa istut niin katsopa seinille niin löydät merkit ja hätäuloskäynnit. En, muuten, tule katsoneeksi minäkään, paniikissa menisin jos jotain sattuisi.
- En ole tutustunut
Aivan samantekevää. Hypotermia tappaa minuuteissa kesälläkin. Ei sieltä kukaan avomereltä pelasta tuhansia matkustajia hengissä. Pinnalla kelluvat ruumiit toki poimitaan ehdittäessä. Kaikki kokemukset osoittaa että kyseessä on aina massiivinen joukkokuolema.
- vlmir
Jos olisit laivalla käynnyt, olisit nähnyt pelastuslautat ja -veneet.
- No kun lähti
vlmir kirjoitti:
Jos olisit laivalla käynnyt, olisit nähnyt pelastuslautat ja -veneet.
Jos olisit lukenut uutisia tietäisit ettei pelastusveneitä ehditty laskea Estoniastakaan. Ajattelitko kiivetä täytettävään pelastuslauttaan kuivana suoraan laivan kannelta? Ettet vaan kastuisi ensin meressä. Millä kuivaat ja lämmität itsesi pelastuslautassa käytyäsi syksyisessä Itämeressä? Olen toki nähnyt pelastusveneet ja lautat. Olen jopa osallistunut aluksessa työskenteleville pakollisiin harjoituksiin.
- Näin on
No kun lähti kirjoitti:
Jos olisit lukenut uutisia tietäisit ettei pelastusveneitä ehditty laskea Estoniastakaan. Ajattelitko kiivetä täytettävään pelastuslauttaan kuivana suoraan laivan kannelta? Ettet vaan kastuisi ensin meressä. Millä kuivaat ja lämmität itsesi pelastuslautassa käytyäsi syksyisessä Itämeressä? Olen toki nähnyt pelastusveneet ja lautat. Olen jopa osallistunut aluksessa työskenteleville pakollisiin harjoituksiin.
No sitten tiedät, kuinka vaikeaa merestä on kavuta pelastuslautalle. Tahtoo väkisinkin mennä lautan alle!
- vlmir
No kun lähti kirjoitti:
Jos olisit lukenut uutisia tietäisit ettei pelastusveneitä ehditty laskea Estoniastakaan. Ajattelitko kiivetä täytettävään pelastuslauttaan kuivana suoraan laivan kannelta? Ettet vaan kastuisi ensin meressä. Millä kuivaat ja lämmität itsesi pelastuslautassa käytyäsi syksyisessä Itämeressä? Olen toki nähnyt pelastusveneet ja lautat. Olen jopa osallistunut aluksessa työskenteleville pakollisiin harjoituksiin.
Ja kaikki alukset on jätettävä kuten Estonia ??
Kysymyksiin vastaukset saat pelastautumiskursseilla.
"Olen jopa osallistunut aluksessa työskenteleville pakollisiin harjoituksiin."
Olenko ollut opastamassa sinua ? - edelleenkin...
vlmir kirjoitti:
Ja kaikki alukset on jätettävä kuten Estonia ??
Kysymyksiin vastaukset saat pelastautumiskursseilla.
"Olen jopa osallistunut aluksessa työskenteleville pakollisiin harjoituksiin."
Olenko ollut opastamassa sinua ?Tuskin olet, koska harjoituksissa oli mukana ainoastaan ammattilaisia.
Tuntuu taas olevan jollain tarvetta päteä asiolla jotka toisille ovat elävää arkea. - nolottaa.....
edelleenkin... kirjoitti:
Tuskin olet, koska harjoituksissa oli mukana ainoastaan ammattilaisia.
Tuntuu taas olevan jollain tarvetta päteä asiolla jotka toisille ovat elävää arkea.Kuten joskus joku tällä palstalla totesi, parempi kun puhutte hyttien lakanoista, karkkivalikoimista,ym. asioista.
- Propagandapäällikkö.
Estonia-katastrofin jälkeen näky telkkarissa ainakin yksi pelastuslautta jossa oli useampi ihminen mutta ne olivat kaikki kuolleet. Hypotermia oli tappanut vaikka pääsivät lautan kyytiin. Eivät hukkuneet mutta kylmyys ja märät vaatteet, jotkut vain alusvaatteissa. tappoi.
- realismia
Estonian 989 matkustajasta menehtyi 852 henkeä. Eli siis reilut sata selvisi hengissä. Niillä jotka eivät selvinneet, ei ollut todellisuudessa toivoa. Valmiiksi yläkansilla ja evakuointireittien varrella olleet ehtivät kyllin ajoissa ulos aluksesta. Merivedessä kastuminen ratkaisi kuka pelastuslauttoihin selvinneistä näki aamun.
Merenkulun turvallisuudessa ykkösasia on ehkäistä aluksen päätyminen uhkaavaan tilanteeseen. Miehistön jatkuva koulutus ja vahva turvallisuuskulttuuri. Luonnonvoimien kunnioittaminen. Miehistön oikeaaikainen ja oikein mitoitettu toiminta poikkeustilanteissa. Mutta jos alus on todella menossa kohti pohjaa Itämerellä, Suomen muutamat SuperPumat ja Agustat eivät pelasta tuhansia matkustajia. - Et silleen
realismia kirjoitti:
Estonian 989 matkustajasta menehtyi 852 henkeä. Eli siis reilut sata selvisi hengissä. Niillä jotka eivät selvinneet, ei ollut todellisuudessa toivoa. Valmiiksi yläkansilla ja evakuointireittien varrella olleet ehtivät kyllin ajoissa ulos aluksesta. Merivedessä kastuminen ratkaisi kuka pelastuslauttoihin selvinneistä näki aamun.
Merenkulun turvallisuudessa ykkösasia on ehkäistä aluksen päätyminen uhkaavaan tilanteeseen. Miehistön jatkuva koulutus ja vahva turvallisuuskulttuuri. Luonnonvoimien kunnioittaminen. Miehistön oikeaaikainen ja oikein mitoitettu toiminta poikkeustilanteissa. Mutta jos alus on todella menossa kohti pohjaa Itämerellä, Suomen muutamat SuperPumat ja Agustat eivät pelasta tuhansia matkustajia.Se pelastunut suomalainen rekkamies nukkui keulaportin revetessä hytissään alimmalla hyttikannella.
- ....................
Et silleen kirjoitti:
Se pelastunut suomalainen rekkamies nukkui keulaportin revetessä hytissään alimmalla hyttikannella.
Yhdestä tapauksesta ei pidä mennä tekemään kokonaiskuvaan vaikuttavia johtopäätöksiä. Huomaa esimerkiksi miehistön jäsenten huomattava selviytymisprosentti joka ei ole sattumaa (varsinainen miehistö 149 37 muuta aluksessa työskennellyttä joista 43 pelastunutta) Koulutus, majoitustilojen sijainti, työvuoro, oikea toiminta poikkeustilanteessa.
- TadaaTadaa
Pelastustekniikat, pelastusvälineet ja hlö-kunnan koulutus on Estonian uppoamisen jälkeen muuttunut niin paljon ettemme voi verrata sitä aikaa nykyisyyteen. Keulaportitkin on tuplattu, joskaan se ei voinut olla Estonian uppoamisen syy, vasn seuraus jostain. Jos muistetaan, että Estonian uppoamisen syistä on muitakin tutkimuksia kuin se nk. virallinen totuus, niin kokonaiskuva muuttuu. Sukeltajia käy hylyllä yhä ja on vain ajan kysymys milloin paljastuu jotain, joka muuttaa tutkimussuunnan johonkin tahoon. Monivuotisen merenkulku-urani aikana olen kokenut kovempiakin myrskyjä eikä aluksissa, niissä vanhemmissakaan, ole ollut välitöntä vaaraa. Ainoa vaara on läheltä piti-tilanteet, joiden määrä kesäisin on huipussaan Itämeren, Suomenlahden ja Saaristomeren alueella.
- 12+098
Salaliitto????
" Jos muistetaan, että Estonian uppoamisen syistä on muitakin tutkimuksia kuin se nk. virallinen totuus, niin kokonaiskuva muuttuu " - TadaaTadaa
12+098 kirjoitti:
Salaliitto????
" Jos muistetaan, että Estonian uppoamisen syistä on muitakin tutkimuksia kuin se nk. virallinen totuus, niin kokonaiskuva muuttuu "Vaikea sanoa, spekulointiahan siinä aina on ollut. Viimeisin kuulemani oli arvelu, että silloinen Venäjän hallitus, KGB tai CIA olisivat tahallisesti upottaneet sen räjäytyspanoksella saadakseen Nl:n aikaisten ydinaseiden salakuljetuksen loppumaan. Via Baltica oli ollut helpompi kontroloitava kuin meritiet ja upottamisella haluttiin saada paitsi salakuljettajat, myös kaikki varustamot, tullit ja rajavartiolaitoksetkin havahtumaan.
Näinköhän saadaan koskaan vastausta mistään. - Ja hah!
12+098 kirjoitti:
Salaliitto????
" Jos muistetaan, että Estonian uppoamisen syistä on muitakin tutkimuksia kuin se nk. virallinen totuus, niin kokonaiskuva muuttuu "Tuossa onnettomuudessa näkyy sattumusten raportoinnin merkitys. Yksi keulavisiiri on tuossa Harmajan ulkopuolella, ei raportointia. Muutamia muita vääntymiä, ei raportointia laivaliikenteen tarkastajille. Ja lopuksi Diana II:n melkein irronnut visiiri, jota sitäkään ei raportoitu. Meinasi käydä samoin kuin Estonialle.
Jokainenhan ymmärtää, miten laivan stabiliteetti muuttuu, kun tuhansia tonneja vettä pääsee autokannelle. Kaatuminen on sekuntien kysymys.
Salaliittoteorian kannattajat taitavat olla niitä samoja, jotka uskovat, että kuukävelytkin olivat pelkkää teatteria.
- Aiheellinen muistaa
Ainahan ne poistumistiet olis syytä katsoa; lauantaina palo Englannin kanaalissa autolautalla ja tänään iltapäivällä Wasa Linesilla. Ikinä ei tiedä mitä tapahtuu.
- 2+14
Itämeressähän on vielä sotien jäljiltä jäljellä tuhansia merimiinoja. Entäs sitten kun vaijerit syöpyvät ja ne nousuvat pintaan, voivat laivaan osua ja räjähtää.
- gcwtwewgce
Niitä seurataan koko ajan, muistaakseni kolmien vuotta sitten viimeksi räjäyteltiin uhkaavimmat.
- ruosteraiskaa
Kaasuputkityömaan yhteydessä tuhottiin tai upotettiin suurin osa.
- Niin siinä käy
Laivallahan on koko ajan tähystys komentosillalla.
Jos osuu ja räjähtää, laiva todennäköisesti uppoaa. - reissulla ollut
Niin siinä käy kirjoitti:
Laivallahan on koko ajan tähystys komentosillalla.
Jos osuu ja räjähtää, laiva todennäköisesti uppoaa.Laivallahan on myös pyromaanejakin, valitettavasti. Sellainen sytytti kerran Finnjetilläkin liinavaatevaraston tuleen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.1501606Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin671586Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä661296En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin1311292- 421115
- 172958
90-luvulla maa syöksyi lamaan, ja silloinkin oli syypäinä samat tahot kuin nyt
Laman aiheuttajat olivat demarivetoinen virheellinen finanssipolitiikka, sekä ay-liikkeen taipumattomuus tilanteessa mik100890Mä olisin niin iloinen
Jos vielä joskus nähtäis.. Ollaanko tulkittu mies toisiamme väärin?. Kumpikin luuli ettei toinen tykkää, vaikka molemmat60744Olisitko ihminen minulle. Ihan ihminen vain.
Tiedätkö, että saan kyyneleet silmiini, niin syvästi sinua kaipaan. Meidän välillä on jotain todella syvää, kaunista ja42677Vakava varoitus perussuomalaisista!
Keskustan Annika Saarikolta veret seisauttavaa tekstiä, lukekaa uutinen kokonaisuudessaan, tässä siitä maistiainen: ”Ke155666