Koiran borrelioosi tartunta

punkitus

löytyiskö kokemuksia koiran borrelioosia tartunnasta? miten oireet ilmeni, miten hoidettiin, kauanko hoidettiin, miten parani ym?!
meillä saatiin tänään positiivinen tulos ja nyt tietenkin kaikkea infoa vailla olen =)

22

235

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hölmistynyt

      millä lääkkeillä rico snautseria hoidettiin? väkivaltaisuus kun ei ole borren oire...

      • Leena-68-

        Ricoa ei hoidettu lääkkeillä, kun lääkäri oli sitä mieltä että lääkityksen merkitys on kyseenalaista borrelioosin hoidossa...


    • suuton sanatonko

      Mitä hittoa täällä kyselet jos lääkärinkin olet nähnyt.

    • hyypiöt hiiteen

      Kylläpäs täällä on kummallista porukkaa!!! Ihan asiallinen aloitus ja olisi varmaan mielenkiintoista kuulla muiden kokemuksia borrelioosista. Minua ainakin kiinnostaa,viimeksi eilen nyppäisin koirastani punkin ja olen miettinyt minkälaisia oireita tartunnasta tulee jne...

      • dog hater

        Ei täällä ole moneen vuoteen ollut mitään asiallista keskustelua. Heti menee päänaukomiseksi ja haukkumiseksi, jos täällä jostain yrittää keskustella. On kyllä lapsellista ja asialliseen keskusteluun kykenemätöntä porukkaa nämä tämän palstan koiraharrastajat...


      • Deeehoooo
        dog hater kirjoitti:

        Ei täällä ole moneen vuoteen ollut mitään asiallista keskustelua. Heti menee päänaukomiseksi ja haukkumiseksi, jos täällä jostain yrittää keskustella. On kyllä lapsellista ja asialliseen keskusteluun kykenemätöntä porukkaa nämä tämän palstan koiraharrastajat...

        :)))))) Sä et osaa keskustella yhtään mistään, pidä pääs kiinni niin kaikilla on mukavempi olla! Sä et edes ole mikään fucking koiraharrastaja että menepäs poika siitä kaltaistesi pariin, tiedät kyllä mistä laitoksesta ne löytyvät..
        Sitäpaitsi, täällä palstalla on paljonkin keskustelua, aina silloin kun sä et ota valheillasi osaa niihin, silloin keskustelun taso laskee dramaattisesti.


    • Ei vielä tautia?

      Minuakin kiinnostaisi asiallinen keskustelu aiheesta, koska omat koirani rymyävät metsissä lähes päivittäin ja niitä punkkejakin on tullut satoja nypittyä....

    • punkitus

      Meillä siis oireet alkoivat yleisellä haluttomuudella minkään tekemisen suhteen. ja oireet alkoivat pikkuhiljaa. Koiraa ei huvittanut leikkiä, ei treenata. hiljalleen ei halunnut lähteä lenkille (laittoi siis oikein kunnolla hanttiin) ja silloin alkoi tulla myös ruokahaluttomuutta, runsaanpaa nukkumista, silmät näyttivät koko ajan kovin väsyneiltä ym.

      aluksi epäilin luusto/nivel oireita (iso koira). niveltulehduksia löytyikin (borren oire), munuais arvot vähän sekaisin (borren oire) joten sitten otettiin testi, ja sehän oli positiivinen.
      tiedän että on olemassa myös oireettomia borre-tartuntoja jolloin koira elää hyvää elämää tartunnan kanssa. toisilla se iskee pahemmin, toiset eivät edes tiedä koiralla olevan borrea. Jokainen tapaus on omanlaisensa.
      mutta borrehan on vakava bakteeri infektio ja saattaa tehdä paljon tuhoa koiralle, ennenkuin se edes huomataan. Koirahan voi myös kuolla borreen ja/tai sen tuomiin sairauksiin. Borren hoito vaatii pitkää ja tehokasta antibiootti lääkitystä, sekä sen tuomat muut sairaudet mahdollisesti muita hoitoja/lääkkeitä. eikä se siltikään välttämättä takaa borren poistumista elimistöstä.

      Tämä info ja kokemukset borresta ovat siis vain ja ainoastaan minun ja eläinlääkärini minulle kertomia.
      Siksi haluaisinkin kuulla muista borre tartunnoista, millaisia ovat olleet ja onko niistä toivuttu. jonkin verran netistä olen lukenut, että tarinoita on hyvin monen laisia, onnellisesti päättyneitä sekä myös niitä huonompia....

      • muonavahvuus

        Se tartuttaa sen ihmiseenkin mutta onhan maanalla paikka kummallekkin.


      • Ole hiljaa

      • Ei tartuta
        muonavahvuus kirjoitti:

        Se tartuttaa sen ihmiseenkin mutta onhan maanalla paikka kummallekkin.

        Pistä faktat kuntoon ja lopeta tuo lapsellinen provoaminen täällä!


      • Ei tartuta

      • saastunut maaperä
        muonavahvuus kirjoitti:

        Se tartuttaa sen ihmiseenkin mutta onhan maanalla paikka kummallekkin.

        Eipä riitä paikkoja muille sitten enää kun sinä sinne pääset.


      • isoisoäiti
        Ei tartuta kirjoitti:

        Pistä faktat kuntoon ja lopeta tuo lapsellinen provoaminen täällä!

        Kaksi heti vivussa, mutta sille ei mahda mitään jos ei osaa lukea.
        Näkyykö siinä se tartuttaa sen ihmiseenkin, mikä sen tartuttaa? Himohuutajat vaan lukee että koira tartuttaa, vaikka ei todellisuudessa sekään ihan pois suljettu tapaus olisi, kiertoteitä.

        Hupaisia ootte.


      • isoisoäiti
        saastunut maaperä kirjoitti:

        Eipä riitä paikkoja muille sitten enää kun sinä sinne pääset.

        Tuo on jälkipolvien murhe, ei minun.


      • nolo ämmä
        isoisoäiti kirjoitti:

        Kaksi heti vivussa, mutta sille ei mahda mitään jos ei osaa lukea.
        Näkyykö siinä se tartuttaa sen ihmiseenkin, mikä sen tartuttaa? Himohuutajat vaan lukee että koira tartuttaa, vaikka ei todellisuudessa sekään ihan pois suljettu tapaus olisi, kiertoteitä.

        Hupaisia ootte.

        On tuo eukko niin säälittävä tapaus, voi voi.


      • nolo lukija
        nolo ämmä kirjoitti:

        On tuo eukko niin säälittävä tapaus, voi voi.

        Säälittäviä täällä on monia muita, minä sitä en kaipaa teidän sääliä. Naurattaa vaan teidän yksinkertaisuus.


      • nolo iiä
        nolo lukija kirjoitti:

        Säälittäviä täällä on monia muita, minä sitä en kaipaa teidän sääliä. Naurattaa vaan teidän yksinkertaisuus.

        Melkoista yksinkertaisuutta se on sekin, kun saa nautintoa muiden kiusaamisesta. Sairastakin.


      • 5+56
        isoisoäiti kirjoitti:

        Kaksi heti vivussa, mutta sille ei mahda mitään jos ei osaa lukea.
        Näkyykö siinä se tartuttaa sen ihmiseenkin, mikä sen tartuttaa? Himohuutajat vaan lukee että koira tartuttaa, vaikka ei todellisuudessa sekään ihan pois suljettu tapaus olisi, kiertoteitä.

        Hupaisia ootte.

        Mummo, koiran vika jos joku toinen eläin/välittäjä tartuttaa ihmiseen borren? Okei.... Mielenkiintoista. Mulla on mennyt koulun bilsan tunneilla jotain pahasti ohi.


      • laiskalle
        5+56 kirjoitti:

        Mummo, koiran vika jos joku toinen eläin/välittäjä tartuttaa ihmiseen borren? Okei.... Mielenkiintoista. Mulla on mennyt koulun bilsan tunneilla jotain pahasti ohi.

        ...ja sitä ei olisi tarvinnut edes sanoa, kun tuon luki noin muuten


    • Ei vielä tautia?

      Miten nopeasti nuo oireet teillä alkoivat? Varmaan sekin on koirakohtaista, mutta kysyn kuitenkin....

      Oliko se niin, että joka viides punkki kantaa tuota tautia? Sen laskennan perusteella minun joka ikisessä koirassa olisi pitänyt borre olla. Ja ehkä onkin ollut, mutta vaan oireettomana.

    • punkitus

      en osaa sanoa, koska tartunta meille on tullut. melkein kerran viikossa löytyy punkki, pannoista ja liuoksista huolimatta. eka punkki löytyi tänä vuonna tossa pääsiäisen aikoina, viimeisin viime viikolla. jostain lukenut, että yleensä oireet alkavat 2 viikon-6 kuukauden sisällä tartunnasta.... eli aikas laaja kirjo =(

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5098
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3347
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1482
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1317
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1016
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      918
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      758
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      717
    Aihe