Rengastöiden kustannus?

Höynäytettiinkö

Mikä on kohtuullinen maksu autokorjaamolla henkilöauton kohdalla, kun tehdään kerralla seuraavat toimenpiteet: alla olevien renkaiden pois otto, vanteille uudet renkaat ja tasapainotus sekä renkaat takaisin paikoilleen?

22

468

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • satanen ja

      kurra.

    • pekku_123

      60 euroa renkaiden hinta.

      • osssss

        Asialinja.Näin kustansi isselä..


    • Kling Klong

      Rengasliikkeessä veloittivat viime kesänä 60 € kun jouduin vaihdattamaan vanteilta toisille.

      Jotkut pyytävät nettirenkaiden rengastöistä jopa 130€ .
      Siinä kannattaa muistaa että rengaskaupassa maksat renkaat ja kierrätysmaksun.
      Nettirenkaissa ei kierrätysmaksua ole vaan kustannuksen maksaa rengasliike.

    • näyttää olevan

      80-100 euroa.

    • Musta työ kannattaa

      Ostin rengaskoneen ja tasapainotuskoneen.

      1,5 rengaskertaa on vaihdettu ja tasapainotettu ja hinta on 283€ / renkaan vaihtotyö

      Kun 30 rengaskertaa on vaihdettu olen halvimman liikkeen hinnan mukaan omillani, Etelä-Suomen hinnoilla riittää 15 rengaskertaa. Nyt saan ostaa renkaat mista haluan, vaikka netistä!

      Ostin myös nosturin korjaan ja huollan itse autoni. Neljän merkkihuollon jälkeen on nosturi maksettu. Ja olen varma mitä autolleni on tehty.

      Oma työhän ei maksa mitään ! Vaikkakin itse tekeminen on harmaata taloutta.

      • anna palaa

        Saas nähdä kestääkö koneet kovin kauan ja tasapainotukset kohdillaan?
        Harrastus tuokin ja on kai niitä huonompiakin, kuten tämä netissä loisiminen.


    • Regas pertti

      En ymmärrä mitä ruudinkeksijää vaatii renkaan taspainotus.
      Koneiden kestävyys ei olekaan mitoitettu ammattimaiseen urakointiin ja se on toinen juttu.

      Aimmin asioin rengasliikkeessä ja joka sesonki siellä oli uudet näppylänaamat.
      Viimeisimmäksi museoikäisen autoni aluvanteet oli mennä pilalle kun näppyposki pulttasi niitä kiinni.

      Kun keskeytin tunaroinnin ja kysyin mikä on pulttipyssyn momenttiasetus vastaus oli häh? Eikä tuntunt olevan momentti muutenkaan selvillä.
      Selitti että ne pitää vetää niin tiukalle ettei pyörä varmasti irtoa, pulttipyssy maksimiin vaan.

      Ei ollut kaverilla koulutus mennyt perille.

    • Höynäytettiinkö

      Tuossa ensimmäisessä viestissäni mainituista toimenpiteistä veloitettiin 100 euroa. Kyseessä on korjaamo maaseututaajamassa. Vanhat renkaat vein mukanani pois. Oli kuulemma harvinainen tilanne, koska tasapainotuksia ei tarvittu.
      Odotin paljon pienempää laskua. Taisi ottaa ylihintaa sen takia, koska erehdyin kehuskelemaan, että olin löytänyt hyvät renkaat edullisesti nettikaupasta Saksasta ja ei peritty rahtiakaan lainkaan.
      Onko se sitten niin, että sen minkä rengaskaupassa voittaa, niin sen häviää siinä vaiheessa, kun korjaamo laskuttaa ylimääräistä.
      Taisipa se korjaamo nyt menettää vakiasiakkaansa.

      • säästäjä maksaa

        Ihan normihinta. Toki voi siinä olla pieni kerroin juuri omia renkaita kuskaaville.
        Tutkitko yhtään säästitkö yhtään ja oliko tuontirenkaat vanhaa mallia ja tuotantoa?


    • rengasliike

      Neljä uutta talviregasta 185x65x14 kaikkineen töineen 330 €

      • voihan talvi

        Mahtava laatu ja pito tietenkin.


    • Niinpäsniin

      Olen huomannut, ettei autonrenkaiden tilaaminen netista juuri kannata. Kun irtorenkaan hintaan lisätään yleensä rahti, ja lisäksi tulee asennuskustannukset n.15-30 euroa/rengas, niin liikutaan samoissa hinnoissa kuin paikalliset rengasliikkeet tarjoavat. Paikallisten kanssa asioitaessa ei myöskään tarvitse nähdä renkaiden kanssa sen kummmpaa vaivaa, kuin ajaa vain liikkeeseen, jossa samalla tulee talvirenkaiden vaihtokin tehtyä samaan hintaan, kun laittavat kesärenkaiden tilalle uuden uutukaiset talvirenkaat. Ninpä olenkin käynyt rengasasioissa parissa kolmessa liikkeessä katsomassa niiden tarjontaa, ottanut tarjoukset omaan autooni sopivista renkaista, ja valinnut sitten itselleni parhaiten sopivan tarjouksen.

      Moottoripyörän renkaissa tilanne sitten on erilainen. Ne kun ovat esim Saksassa puolta halvempia, kuin täällä Suomessa. Paikallinen rengasyrittäjä sanoikin, ettei hän lähellekään Saksan hintoja moottoripyörän renkaissa pysty tulemaan.

    • napaoulu

      Kyllä netistä kannattaa tilata. Asennuksesta voi tarjota noin 50-60e sarja. Sisältäen kaiken. Netin kautta saa aina paremmat renkaat samaan hintaa. Yleensä sillä hinnalla millä paikallinen tarjoaa pinnoitettua niin nettikauppa tarjoaa keskikastin renkaita.

      Hyviä nettikauppoja esim. rengasonline.com, vannetukku.fi, riekko.eu.

    • Kukin tavallaan

      Kannattaa ja kannattaa. Vertailu eräs suosittu nettikauppa renkaat 520€, toinen suosittu kauppias sama rengas asennettuna vanteille ja alle 620€. Ei tarvitse kuin ajaa liikkeeseen ja kättä taskuun. Jokainen tavallaan, kysyin paikalliselta asennusliikkeltä hintaa rengastöille - 80€. Eli vaivanpalkka olisi 20€ - minun mielestäni ei kannata.

      Tosin sama rengas maksoi eräällä isolla ketjulla asennettuna 700€ ja toisella 720€ - eli hintaeroja löytyy.

    • vilkases vaikka

      täältä googlettamalla Kumikorjaamo H.Takala hintoja

      • gdfgfr

        Eivät Takalan hinnat pärjää vertailussa - onneksi on muitakin.


      • only cash
        gdfgfr kirjoitti:

        Eivät Takalan hinnat pärjää vertailussa - onneksi on muitakin.

        Onkos se nyt vaikeaa katsoa siitä nettikaupasta se asennuspaikka , renkaat menevät sinne ja tekstari ilmoittaa niiden perille tulon ja ei kun omien vanhojen rengassarjojen kanssa vaihdattamaan niitä päälle.
        Hinta ollut 50-60euroa ja näppärä tapa tilata ne suoraan asennusliikkeeseen ja sieltä työt ovat sitoutuneet nettimyymälän allelaittajaksi ja löytyy arvostelutkin millaista työtä ovat aikaisemmin tehneet.
        Toimii rengasonlinestä ja tästä rengas 1002 vai mikä nyt olikaan ja laittavat omatkin kotiin tilatut nettirenkaat alle ilman ininöitä tietenkään en änkeä sinne sesonkina tyrkylle.


    • mistä saa ilmaa

      Minä olen tähän asti maksanut syksyisin ja keväisin renkaiden vaihdosta 30-35 euroa. Tähän hintaan on sisältynyt myös renkaiden ja vanteiden pesu.

      Mutta nyt en tiedä tulevaisuudesta mitään kun uusiin autoihin tulee se ilmanpaineenvalvonta-anturit juttu. Mitä niiden tarkistus maksaa jotta ne myös toimivat oikein?

      Ja miten ja missä niitä renkaiden paineita voi tarkistella kun bensa-asemat ovat muuttuneet pelkiksi pumppuautomaateiksi. Ei niistä automaateista paineilmaa saa. Harvalla huoltoasemalla on enää paineilmaa saatavana ja autokorjaamoilla ei taas itse-palvelu tässäkään toimi. Oma pumppu lienee pakollinen lisävaruste!

      Tai pitäisikö alkaa harkitsemaan telaketjuajoneuvoon siirtymistä jossa ei ole huolta rengaspaineista?

      • osssss

        Motonetissa taitaa kympillä löytyä kompura joka ottaa virran auton pistokkeesta.


      • Pumppuja
        osssss kirjoitti:

        Motonetissa taitaa kympillä löytyä kompura joka ottaa virran auton pistokkeesta.

        Ja sitten jos haluaa varmatoimisemman ja pitkäikäisemmän laitteen, niin parilla kympillä saa hyviä käsipumppuja, polkupyöräosastoilta.

        Kaupanpäälle hyötyliikuntaa.


    • on se vain

      ihmeelistä pelaamista yksien rengaitten kanssa.Saman ne tulee lopulta maksamaan,kun ostaa suoraan rengasliikketä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1926
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1858
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1640
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe