Opex

luukas 2

Voisitko lopettaa palstalla jeesustelun. Olet todennäköisesti opettajan työstä haaveileva työtön. Ei kukaan opettaja kirjoittele ja lue suomi24 palstaa keskellä koulupäivää. Ja kiitos älä vastaa tähän viestiin.

11

234

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • opex

      En voisi.

      On sinullakin varmaan rankkaa, kun pitää ottaa lämpöä jostain tuntemattomasta nettikirjoittajasta. Mitä ihmettä itse teet täällä viisastelemassa aamupäivällä? Sinua siis kiinnostaa minun fiktiivinen persoonani niin paljon, että pitää ihan perustaa oma ketju. Olen näköjään onnistunut sanomaan jotakin, mikä on koskettanut todella syvältä.

      On muuten olemassa erittäin helppo tapa olla altistumatta minun mielipiteilleni. Katsotaan keksitkö sen.

    • heikki l

      Opex rauhoitu. Teet itsestäsi pellen lähtemällä kirjoituksiin mukaan.

      • opex

        Mitä varten tämä palsta teidän mielestänne sitten on? Minun nimimerkilläni sentään kirjoitetaan ihan asiasta eli koulumaailmasta ja opettamisesta, ei trollailla tai nimitellä tms.

        Te lienette samoja tyyppejä, jotka vaikkapa Alkossa asioidessaan tuijottavat toisia halveksuen: tuokin tuossa ostaa viinaa! Ihan samantasoista läpänderiä on tämä, että joku tänne kirjoittava henkilö hyökkää kimppuun sen takia, että minä kirjoitan tänne. Pata kattilaa soimaa, musta kylki kummallakin.

        Kai tänne nyt saa kuulkaa raapustella ihan kuka vain, eikä taida paljoa maksaa vaivaa kieltää tai neuvoa ketään olemaan kirjoittamatta. Eipä se ole toiminut tuohon open esimies, äiti -tyyppiinkään:)

        Jos tänne kirjoittaminen on mielestänne typerää, niin mitä ihmettä itse täällä roikutte neuvomassa?


      • aatami7
        opex kirjoitti:

        Mitä varten tämä palsta teidän mielestänne sitten on? Minun nimimerkilläni sentään kirjoitetaan ihan asiasta eli koulumaailmasta ja opettamisesta, ei trollailla tai nimitellä tms.

        Te lienette samoja tyyppejä, jotka vaikkapa Alkossa asioidessaan tuijottavat toisia halveksuen: tuokin tuossa ostaa viinaa! Ihan samantasoista läpänderiä on tämä, että joku tänne kirjoittava henkilö hyökkää kimppuun sen takia, että minä kirjoitan tänne. Pata kattilaa soimaa, musta kylki kummallakin.

        Kai tänne nyt saa kuulkaa raapustella ihan kuka vain, eikä taida paljoa maksaa vaivaa kieltää tai neuvoa ketään olemaan kirjoittamatta. Eipä se ole toiminut tuohon open esimies, äiti -tyyppiinkään:)

        Jos tänne kirjoittaminen on mielestänne typerää, niin mitä ihmettä itse täällä roikutte neuvomassa?

        Synkkä yksinpuhelu..


      • opex
        aatami7 kirjoitti:

        Synkkä yksinpuhelu..

        Jaa minun yksinpuheluni vai? Ihan kuin vaikuttaisi siltä, että tämän ketjun aloitti luukas 2. Ja sitten oli myös heikki l. Ja sitten sinä aatami7, joka olet tietenkin aivan eri henkilö kuin kaksi edellä mainittua. Ja lisäksi muutama muu nimimerkki tuolla toisessa ketjussa... Miksi muuten sanotaan sellaista keskustelua, jossa joku esiintyy monena ihmisenä? Onko se synkkä yksinpuhelu vai skitsofreeninen moninpuhelu vai mikä mahtaisi olla oikea termi? Sinulla luukasheikkiaatami voisi olla siitä tietoa.


    • Heimo Huurre

      Olen pohtinut myös Opexin persoonaa, koska hän yksi harvoja vakinaisia nimimerkkejä tällä palstalla.

      Hänellä on paljon viisaita sisäistyneitä ajatuksia esim. siitä miten opetustyössä tärkeintä on keskeneräisyyden hyväksyminen. Mikään ei koskaan tule valmiiksi. Asioita ei sinänsä voi opettaa sillä tavalla, että ne olisi opetettu ja oppilaiden päähän tungettu lopullisessa muodossa.

      Hienoa oli myös ajatus siitä, että opettaja voi persoonallaan välittää oppilaille sitä millaista työelämän kuuluisi olla. Että voi jättää jotain oppisisältöjä pois (ne eivät olekaan maailman olennaisimmat asiat) ja panostaa niiden sijasta läsnäoloon ja oppilaiden kuunteluun.

      Kuitenkin nimimerkki Opexin persoonan paradoksi on hienot progressiiviset ajatukset pedagogiikasta, mutta julman infantiilinen suhtautuminen aikuisiin (kollegoihin). Opex ei anna kaikille uusille opettajille armoa tuossa Aloitteleva opettaja -ketjussa. Ja hän hyvin helposti sortuu lapselliseen kettuiluun, jos häntä vastaan vähänkin rikotaan.

      Hyvin jännä hahmo.

    • M Siira

      Sanoisin että Opexin elämänkatsomus on varsin suppea. Yhdyn erääseen mielipiteeseen hänestä. Eli Opex vain haaveilee opettajan ammatista. Itse ainakin kammoksuisin jos lapsiani opettaisi kyseinen henkilö.

    • Heimo Huurre

      M Siira: Itse taasen pidän täysin varmana että Opex on oikeasti töissä opettajana. Pitäisin outona että kukaan keksisi mitään tuollaista. Eikä hänen persoonassaan ole liikaa yrittämisen makua ja tekemällä tehtyä. Siksi pidän häntä aitona.

      Mielestäni Opex olisi loistava opettaja lapsilleni, koska hän on ymmärtänyt olennaiset pointit eikä vaikuta luokkatilanteessa tiukkapipolta. Opettajanhuoneessa hän voisi olla erilainen. Tai ehkei edes siellä; ehkä Opex tuulettaa päätään vain virtuaalisesti ja on irl very composed indeed.

    • Kaija Hyvikäältä

      Väittäisin Siiran olevan lähellä totuutta. Kyllä Opexin ajatusmaailma on erillään nykyajasta. Voisi vaihtaa palstaa, sillä tyhjänpäiväiset lörinät aiheista eivät kiinnosta ketään.

      • opex

        Hei Kaija:)

        Aika uskomatonta, että nettipersoona, jonka tyhjänpäiväiset lörinät eivät kiinnosta ketään, on mielestäsi sen väärtti, että teet hänestä "analyyseja" ja vaivaudut kommentoimaan häntä. Että opex on peräti niin kiehtova, että hänestä pitää jopa perustaa oma keskustelu. Täytyy sanoa, että olen todella otettu. Ihan oikeasti:)

        Samalla kuitenkin ihmettelen, ettei kai kukaan tosissaan tee luonneanalyysia jostakusta nettikeskustelijasta ja arvele, että joku paljastaa itsestään kaikki puolet tällaisessa foorumissa. Opex on vääjäämättä jonkinsortin fiktiota tai vähintäänkin tarkasti valittu viipale ihan siitä riippumatta, takooko näppistä työtön wannabe vai äidinkielen lehtori.

        Teiltä on muuten turha pelko, että minusta olisi kollegoille opehuoneessa kovasti vaivaa. Hymyilen kaikille kauniisti, joitakuita vältän, hengenheimolaisiakin on. Mutta pääni sisällä en anna armoa aikuisille, jotka eivät ole aikuisia suhteessaan oppilaisiin ja työhönsä. Väärällä alalla olevat kollegat tekevät todella paljon hallaa lapsille ja nuorille, joille se armo kuuluu. Terkut myös Heimo Huurteelle, irl olen todellakin varsin composed, koska muu kävisi aivan liian rasittavaksi:)


      • obex
        opex kirjoitti:

        Hei Kaija:)

        Aika uskomatonta, että nettipersoona, jonka tyhjänpäiväiset lörinät eivät kiinnosta ketään, on mielestäsi sen väärtti, että teet hänestä "analyyseja" ja vaivaudut kommentoimaan häntä. Että opex on peräti niin kiehtova, että hänestä pitää jopa perustaa oma keskustelu. Täytyy sanoa, että olen todella otettu. Ihan oikeasti:)

        Samalla kuitenkin ihmettelen, ettei kai kukaan tosissaan tee luonneanalyysia jostakusta nettikeskustelijasta ja arvele, että joku paljastaa itsestään kaikki puolet tällaisessa foorumissa. Opex on vääjäämättä jonkinsortin fiktiota tai vähintäänkin tarkasti valittu viipale ihan siitä riippumatta, takooko näppistä työtön wannabe vai äidinkielen lehtori.

        Teiltä on muuten turha pelko, että minusta olisi kollegoille opehuoneessa kovasti vaivaa. Hymyilen kaikille kauniisti, joitakuita vältän, hengenheimolaisiakin on. Mutta pääni sisällä en anna armoa aikuisille, jotka eivät ole aikuisia suhteessaan oppilaisiin ja työhönsä. Väärällä alalla olevat kollegat tekevät todella paljon hallaa lapsille ja nuorille, joille se armo kuuluu. Terkut myös Heimo Huurteelle, irl olen todellakin varsin composed, koska muu kävisi aivan liian rasittavaksi:)

        Rauhoitu jo.. vaihda palstaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      280
      3104
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      79
      1565
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1470
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1291
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1210
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1207
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1129
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1107
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe