Uusi elämä odottaa

OdottavanAikaOnPitkä

Olen 28vuotias työssä käyvä nainen, ja eronnut väkivaltaisesta narsisti avopuolisostani. Sain oman asunnon yksityisen kautta mutta koska en pysty takuuvuokraa maksamaan, joudun kärsimään eksäni nurkissa vaikka asunto olisi jo vapaana... :( Nytkin kökötän täällä hänen asunnossaan ilman kotiavainta, etten pysty mihinkään lähtemään.
Lainaa en saa, sukulaiseni ovat kuolleet ja perinnöksi jäi vain velkaa..
Laitoin hakemuksen sos.virastoon vuokravakuutta varten mutta kuinkahan pitkä käsittelyaika noissa mahtaa olla?

13

109

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • faktaaaaa

      Velka ei periydy.

      • OdottavanAikaOnPitkä

        Vanhempieni asunnosta jonka myin paljastui mittavat kosteusvauriot ja kyllähän ne minulle maksettavaksi jäivät..


    • MasaStadista

      Kerroppas vähän. Oletko vakituisessa työssä ja kauanko työsuhteesi on kestänyt ?
      Paljonko on vuositulosi bruttona ja paljonko on kuukausipalkkasi ? Kerrotko vielä mitä olet koulutukseltasi.

      Hyvä että pääset eteenpäin ja eroon miehestäsi,jotenkin mulal on vain sellainen tuntu että et ole vakituisessa työssä kiinteällä palkalla, korjaa jos olen väärässä.

      Sitä myös ihmettelen, kun itse olen rehti työssäkäyvä sisukas ja vahvakin suomalainen mies, olen melkoisen varma että et minua koskaan missä tilanteessa valitsisi puolisoksesi. Jotenkin nuo väkivaltaiset ja "piilo-ongelmaiset" ja niin "super-ihanat" ja niin "söpöt ja hyvännäköiset" kiinnostavat tosi paljon....ja sitten nainen saakin turpaansa..

      No, olen aika mestari laskemaan tukia ja ennen kuin päästään alkuun niin kerroksä vielä että koska se uuden asuntosi vuokrasuhde alkaa ja onko tililläsi rahaa. Rahavarasi tilillä on huono juttu sossun kannalta.

      YLLÄTYT kuinka hyvin minä tiedän lähes kaiken sossuilusta ja tuista, jos vaan sen verran puret hammasta yhteen ja vastaat jo antamiini kysymyksiin niin kyllä täältä apua ja laskelmia tulee..

      Joskus kun autan ihmisiä, on ärsyttävää kun apu ei kelpaa ja ihmiset ovat tyyliin "kaikkiMulleHeti" hermostuneeena huutamassa. Rauhallisesti toimimalla ja kärsivällisyydellä sossusta voi saada hyvinkin rahaa..

      • OdottavanAikaOnPitkä

        Kiitos asiallisesta vastauksestasi.

        Olen vakituisessa työsuhteessa, ollut nyt reilun vuoden. Kuukausitulot ennen veroja on himpun yli 2000€, miinus nuoruuden hölmöilystä ja tuosta asuntokaupasta tulleiden UO maksujen jälkeen käteen jää n. 1000€ Kuukaudessa.

        Vuokrasopimus on jo allekirjoitettuna, virallinen muuttopäivä olisi 1.10 mutta kuten sanoin asunto on jo vapaa ja sain ilmoituksen että muuttamaan pääsisin vaikka heti tänään jos vain toimitan kuitin maksetusta vuokravakuudesta... Rahaa oli senverran tilillä että maksoin jo ensimmäisen kuun vuokran mutta seuraavaan tilipäivään syönkin sitten kaurapuuroa ja makaronia :D


      • MasaStadista
        OdottavanAikaOnPitkä kirjoitti:

        Kiitos asiallisesta vastauksestasi.

        Olen vakituisessa työsuhteessa, ollut nyt reilun vuoden. Kuukausitulot ennen veroja on himpun yli 2000€, miinus nuoruuden hölmöilystä ja tuosta asuntokaupasta tulleiden UO maksujen jälkeen käteen jää n. 1000€ Kuukaudessa.

        Vuokrasopimus on jo allekirjoitettuna, virallinen muuttopäivä olisi 1.10 mutta kuten sanoin asunto on jo vapaa ja sain ilmoituksen että muuttamaan pääsisin vaikka heti tänään jos vain toimitan kuitin maksetusta vuokravakuudesta... Rahaa oli senverran tilillä että maksoin jo ensimmäisen kuun vuokran mutta seuraavaan tilipäivään syönkin sitten kaurapuuroa ja makaronia :D

        No Masa täs tere!

        Hyvänä puolena on että sossu katsoo ulosottomaksut menoiksi, ainakin varmasti silloin kun ne mitataan pois palkan päältä. Puhutaan nettotuloista nyt unohdetaan brutot. Nyt lue tarkat faktat:

        1) KOKONAISUUDESSAAN on laskettava vuokran jälkeen että sulle jää 480,20€ käteen elämiseen vuokranmaksun ja ulosoton jälkeen. SE ON VARMA RAHA minkä sossu takaa sulle jäävän käteen.

        2) Työssäkäyvälle annetaan lain mukaan mahdoliisuus myös tienata 150€ LISÄKSI,ilman että tuo 480,20€ perusosa muuttuisi eli näkisin melko varmasti että sulle olis jäätävä 630,20€ käteen.



        3) Sulla pitää olla tilit tyhjinä,vain muutamia satasia rahaa. Tiliotteet tulee toimittaa sossulle ja pahimmassa tapauksessa suosittelen rahojen nostamista tileiltä pois. Omaisuutta ja arvo-osuustilejä ei saa olla ja kaikesta tälläisestä pitää olla selvitys sossulle.

        4) Lisäksi moni muuttaja saa HARKINNANVARAISENA sossusta ylimääräistä rahaa kalusteisiin ja muuttamiseen.Lisäksi HARKINNANVARAISENA saa täällä Helsingin sossussa työssäkäyvät asiakkaat kuukauden bussilippuun rahat, se on noin 40-50€ kuukaudessa liikennelaitoksen tariffien mukaan.


        Tehdääs laskelma. Jos oletetaan sulla jää se 1000€ käteen ulosoton jälkeen. Kuten laskimme saat ainakin 630,20€ käteen vuokran jälkeen joten olet oikeutettu toimeentulotukeen jos vuokrasi on yli 369,80€. Lisäksi saat varmasti harkinnanvaraisena nuo mistä mainitsin,jos kehtaat hakea samalla ja kyllähän sä kehtaat.

        Sinua varmasti auttaa jos kerrot rehellisesti väkivaltaisesta miehestäsi ja käyt tekemässä poliisiasemalla rikosilmoituksen miehesi väkivallasta tai laittomasta uhkailusta.Jos pienikinä jälki on, niin eräs tehokeino on lääkärintodistus väkivallasta. Ne paperit auttaa aina kun puhut sossun kanssa vaikka itse rikostutkinta ei etenisikään.

        ON TAPAUKSIA että sossu on vastaavissa tilanteissa jopa maksanut vuokratakuut. Ole siis rohkea ja hae poliisilta ja lääkäriltä faktaa ja voi olla että ihmeitä tapahtuu - pääset muuttamaan jo nyt syyskuussa. Ja sossuun tapaamis aika ihan niin nopeasti kuin puhelimella läpi pääset !


        Lopuksi sanon, että jos sulla todella niin hyvä mäihä käy että pääset sossun juttusille, täytät paperit, toimeeentulotukea tulee ja pääset muuttamaan hetimmiten, niin kunnioita silloin karmaasi.

        Jos todella karmasi on suotuisa ja kaikki onnistuu hyvin ja pääset muuttamaan, älä muni sitä. ÄLÄ DOKAA muutamaan kuukauteen, ja elä muutenkin sopusointuista ja rauhallista elämää. Hyville ihmisille asiat onnistuu ja onnistuessasi Karmaa tulee kunnioittaa ja arvostaa....

        Toivotan onnea Sinulle

        Masa


      • MasaStadista
        MasaStadista kirjoitti:

        No Masa täs tere!

        Hyvänä puolena on että sossu katsoo ulosottomaksut menoiksi, ainakin varmasti silloin kun ne mitataan pois palkan päältä. Puhutaan nettotuloista nyt unohdetaan brutot. Nyt lue tarkat faktat:

        1) KOKONAISUUDESSAAN on laskettava vuokran jälkeen että sulle jää 480,20€ käteen elämiseen vuokranmaksun ja ulosoton jälkeen. SE ON VARMA RAHA minkä sossu takaa sulle jäävän käteen.

        2) Työssäkäyvälle annetaan lain mukaan mahdoliisuus myös tienata 150€ LISÄKSI,ilman että tuo 480,20€ perusosa muuttuisi eli näkisin melko varmasti että sulle olis jäätävä 630,20€ käteen.



        3) Sulla pitää olla tilit tyhjinä,vain muutamia satasia rahaa. Tiliotteet tulee toimittaa sossulle ja pahimmassa tapauksessa suosittelen rahojen nostamista tileiltä pois. Omaisuutta ja arvo-osuustilejä ei saa olla ja kaikesta tälläisestä pitää olla selvitys sossulle.

        4) Lisäksi moni muuttaja saa HARKINNANVARAISENA sossusta ylimääräistä rahaa kalusteisiin ja muuttamiseen.Lisäksi HARKINNANVARAISENA saa täällä Helsingin sossussa työssäkäyvät asiakkaat kuukauden bussilippuun rahat, se on noin 40-50€ kuukaudessa liikennelaitoksen tariffien mukaan.


        Tehdääs laskelma. Jos oletetaan sulla jää se 1000€ käteen ulosoton jälkeen. Kuten laskimme saat ainakin 630,20€ käteen vuokran jälkeen joten olet oikeutettu toimeentulotukeen jos vuokrasi on yli 369,80€. Lisäksi saat varmasti harkinnanvaraisena nuo mistä mainitsin,jos kehtaat hakea samalla ja kyllähän sä kehtaat.

        Sinua varmasti auttaa jos kerrot rehellisesti väkivaltaisesta miehestäsi ja käyt tekemässä poliisiasemalla rikosilmoituksen miehesi väkivallasta tai laittomasta uhkailusta.Jos pienikinä jälki on, niin eräs tehokeino on lääkärintodistus väkivallasta. Ne paperit auttaa aina kun puhut sossun kanssa vaikka itse rikostutkinta ei etenisikään.

        ON TAPAUKSIA että sossu on vastaavissa tilanteissa jopa maksanut vuokratakuut. Ole siis rohkea ja hae poliisilta ja lääkäriltä faktaa ja voi olla että ihmeitä tapahtuu - pääset muuttamaan jo nyt syyskuussa. Ja sossuun tapaamis aika ihan niin nopeasti kuin puhelimella läpi pääset !


        Lopuksi sanon, että jos sulla todella niin hyvä mäihä käy että pääset sossun juttusille, täytät paperit, toimeeentulotukea tulee ja pääset muuttamaan hetimmiten, niin kunnioita silloin karmaasi.

        Jos todella karmasi on suotuisa ja kaikki onnistuu hyvin ja pääset muuttamaan, älä muni sitä. ÄLÄ DOKAA muutamaan kuukauteen, ja elä muutenkin sopusointuista ja rauhallista elämää. Hyville ihmisille asiat onnistuu ja onnistuessasi Karmaa tulee kunnioittaa ja arvostaa....

        Toivotan onnea Sinulle

        Masa

        Lisäyksiä mitä sossu EI MAKSA:

        EI maksa sun kulutusluottoja tai mitään lainoja mitä olet ottanut.

        Ulos-otostakin maksaa varmuudella vain sen minkä ulosottomies nappaa palkastasi. En ole varma että katsooko sossu menoiksi vapaaehtoiset maksut maksusuunnitelman mukana ulosotolle.Todennäköisesti ei.

        Puhelinlaskua,nettiliittymää tai mitään tv-kanavia ei maksa.

        *************************************************************
        ja mitä sossu maksaa lisäksi vielä:
        Maksaa sähkölaskun nykyään sillä tavalla että allekirjoitat laskun ja viet sen toimeentulohakemuksen kanssa sossun luukulle. Et siis maksa itse. Samoin kaikki lääkärikäynnit ja sairaalakulut hammaslääkäreineen maksaa siten että viet vain laskun tilisiirtoineen sossun luukulle.

        Mitä vielä ? Onnea hakuun, millä alalla olet muuten duunissa, 2000€ on jo kohtuullinen palkka..

        Masa


      • muutan Hesaan!
        MasaStadista kirjoitti:

        Lisäyksiä mitä sossu EI MAKSA:

        EI maksa sun kulutusluottoja tai mitään lainoja mitä olet ottanut.

        Ulos-otostakin maksaa varmuudella vain sen minkä ulosottomies nappaa palkastasi. En ole varma että katsooko sossu menoiksi vapaaehtoiset maksut maksusuunnitelman mukana ulosotolle.Todennäköisesti ei.

        Puhelinlaskua,nettiliittymää tai mitään tv-kanavia ei maksa.

        *************************************************************
        ja mitä sossu maksaa lisäksi vielä:
        Maksaa sähkölaskun nykyään sillä tavalla että allekirjoitat laskun ja viet sen toimeentulohakemuksen kanssa sossun luukulle. Et siis maksa itse. Samoin kaikki lääkärikäynnit ja sairaalakulut hammaslääkäreineen maksaa siten että viet vain laskun tilisiirtoineen sossun luukulle.

        Mitä vielä ? Onnea hakuun, millä alalla olet muuten duunissa, 2000€ on jo kohtuullinen palkka..

        Masa

        Hyvin on asiat siellä Hesassa.
        Täällä Lohjalla sossu ei maksa mitään, muuta kuin mamujen autot ja romaniakkojen hameet.
        Itse sairastuin vakavasti ja olin sairaalassa 2kk.Kun tuli sairaalalaskun aika sossu ei maksanut vaikka nettoni on ulosottomaksujen jälkeen 800.Siitä pois vuokra y.m.Mulle jää käteen 100 euroa/kk.


      • älä muuta!
        muutan Hesaan! kirjoitti:

        Hyvin on asiat siellä Hesassa.
        Täällä Lohjalla sossu ei maksa mitään, muuta kuin mamujen autot ja romaniakkojen hameet.
        Itse sairastuin vakavasti ja olin sairaalassa 2kk.Kun tuli sairaalalaskun aika sossu ei maksanut vaikka nettoni on ulosottomaksujen jälkeen 800.Siitä pois vuokra y.m.Mulle jää käteen 100 euroa/kk.

        Jos antamasi tiedot pitävät paikkansa, niin ihmettelen, ettet ole tehnyt asiasta oikaisuvaatimusta. Siinä harvemmin päätös muuttuu, mutta oikaisuvaatimus on pakollinen esivaihe ennen valitusta hallinto-oikeuteen, jossa toimeentulotukipäätökset kyllä muuttuvat, jos ovat selkeästi lainvastaisia.


      • Olis faa
        OdottavanAikaOnPitkä kirjoitti:

        Kiitos asiallisesta vastauksestasi.

        Olen vakituisessa työsuhteessa, ollut nyt reilun vuoden. Kuukausitulot ennen veroja on himpun yli 2000€, miinus nuoruuden hölmöilystä ja tuosta asuntokaupasta tulleiden UO maksujen jälkeen käteen jää n. 1000€ Kuukaudessa.

        Vuokrasopimus on jo allekirjoitettuna, virallinen muuttopäivä olisi 1.10 mutta kuten sanoin asunto on jo vapaa ja sain ilmoituksen että muuttamaan pääsisin vaikka heti tänään jos vain toimitan kuitin maksetusta vuokravakuudesta... Rahaa oli senverran tilillä että maksoin jo ensimmäisen kuun vuokran mutta seuraavaan tilipäivään syönkin sitten kaurapuuroa ja makaronia :D

        Mikäli meet sossuun, ne voi vaatia tili- ja omaisuustiedot pidemmältä ajalta kuin tästä hetkestä. Jopa puolivuotta taaksepäin. Tilit pitää pitää tyhjinä niin kauan että pelko häviää.


    • 9+3

      No pitäähän sitä nyt omaan kämppään päästä. Laitahan tilinumero tänne niin kerätään sulle porukalla kolehti.

      • ennakoitulevatilanne

        Työssäkäyvänä säästä rahat vakuuteen. Vai yllätyksenäkö parisuhde kävi tukalax?


      • OdottavanAikaOnPitkä
        ennakoitulevatilanne kirjoitti:

        Työssäkäyvänä säästä rahat vakuuteen. Vai yllätyksenäkö parisuhde kävi tukalax?

        Pitkän aikaa on ollut vaikeaa, mutta nyt on mitta tullut täyteen! Jokakerta toinen lupaa lopettavansa ja muuttuvansa mut sitä päivää ei ole näkynyt eikä tule - oon sen nyt ymmärtänyt..

        Pelottaa et kohta on liian myöhästä.. Taas on paikat mustelmilla ja olkapää rikki.. =,(


      • t i e d
        OdottavanAikaOnPitkä kirjoitti:

        Pitkän aikaa on ollut vaikeaa, mutta nyt on mitta tullut täyteen! Jokakerta toinen lupaa lopettavansa ja muuttuvansa mut sitä päivää ei ole näkynyt eikä tule - oon sen nyt ymmärtänyt..

        Pelottaa et kohta on liian myöhästä.. Taas on paikat mustelmilla ja olkapää rikki.. =,(

        Niin. Semmoista se on, kun et ota jalkoja allesi ja lähde, ennen kuin on myöhäistä. Mies ei muutu, se on varma.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1555
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1315
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1212
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1122
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1045
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      11
      1036
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1001
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    Aihe