Lääkelaitos paljastaa

Totuus paljastui

Lääkelaitoksen Lääketurvaosaston ylilääkäri paljastaa tässä kirjoituksessa kuinka Lääkelaitos, lääkärit sekä THL ovat varsin hyvin tietoisia kannabiksesta. Tietävät miten ja mihin se soveltuu lääkeaineena, tietävät että suuri osa tutkimuksesta on ristiriitaista ja puutteellista, tietävät ettei kyseessä ole mikään vaarallinen huume. Pitkäaikaisvaikutuksia olisi syytä tutkia, heidän mielestään. Tämä paljastaa että eivät tiedä vieläkään mitä pitkäaikaisvaikutuksia kannabiksella on, täysin päinvastaista tietoa siis julkisuuteen annettu.

http://www.ebm-guidelines.com/dtk/tab/avaa?p_artikkeli=tab00133

Nyt jos vielä joku väittää että kannabis on joku vaarallinen porttihuume joka laukaisee psykoosin, niin kokeilkaapa selittää miksi Lääkelaitos on eri mieltä.

The war is over!

14

149

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äänetpäässä

      tottakai tuo on aina faktana ollut mutta kun laki on laki, ei sille ylilääkärikään minkään mahda. Pysyköön vaikka laittomana mutta se ei ole ikinä käyttöä estänyt niiltä jotka sitä haluavat.

      Turha silti puolustella kannabista "lääkekäyttönä" jos sitä tupruttelee 24/7 niinkun monesti joku ylimielinen vauhkoaa! Näyttää se kannabiskin huonot puolensa kun ihmiset tulevat passiivisemmaksi liiallisesta käytöstä. Ongelmia saa mistä tahansa, myös tästä!

      • Prutin

        "Turha silti puolustella kannabista "lääkekäyttönä" jos sitä tupruttelee 24/7 niinkun monesti joku ylimielinen vauhkoaa! "

        Juuri tuollaista käyttöähän lääkekannabiksen käyttö on, eli jopa useita grammoja ihan joka päivä.


      • hassu-setä

        "Näyttää se kannabiskin huonot puolensa kun ihmiset tulevat passiivisemmaksi liiallisesta käytöstä"

        Jos se nyt on se ainoa haittavaikutus niin ei se ainakaan vankilassa parane. Sama kyl pätee televisioon, videopeleihin, kirjoihin, nettiin ja niin edelleen. Niistäkin voi tulla riippuvaiseksi.


      • niin on juu
        hassu-setä kirjoitti:

        "Näyttää se kannabiskin huonot puolensa kun ihmiset tulevat passiivisemmaksi liiallisesta käytöstä"

        Jos se nyt on se ainoa haittavaikutus niin ei se ainakaan vankilassa parane. Sama kyl pätee televisioon, videopeleihin, kirjoihin, nettiin ja niin edelleen. Niistäkin voi tulla riippuvaiseksi.

        Kannabis itsessään ei kyllä passivoi yhtään mitenkään, kyllä siihen liittyy jotain muutakin.

        Aina voi lähteä lenkkeilemään, jos vaan ihminen itse haluaa.

        Tuo passivoituminen on taas vaan yksi "ongelma", josta on helppo syyttää kannabista.

        Itse sanoisin, että työttömyys ja rahattomuus passivoi kaikesta eniten.


      • Suuomi23
        niin on juu kirjoitti:

        Kannabis itsessään ei kyllä passivoi yhtään mitenkään, kyllä siihen liittyy jotain muutakin.

        Aina voi lähteä lenkkeilemään, jos vaan ihminen itse haluaa.

        Tuo passivoituminen on taas vaan yksi "ongelma", josta on helppo syyttää kannabista.

        Itse sanoisin, että työttömyys ja rahattomuus passivoi kaikesta eniten.

        "Itse sanoisin, että työttömyys ja rahattomuus passivoi kaikesta eniten."

        Monella työttömällä alkoholi myös vie suuren osan rahoista. Alkoholismi, työttömyys ja rahattomuus; passivoi varmasti ja usein lopullisesti.


    • ei voi mittään

      Totuus paljastui jo 2v. sitten

      • Lääke moneen

        Onkohan noi THLn mainitsemat mahdolliset haitat yleinen hilpeys, mukava olo ja että se on kivaa lääkettä? Miksi ei puhuta mitään kannabiksen terapeuttisesta vaikutuksesta ja sen itsetuntemusta lisäävästä puolesta? Ei elämä ole pelkkiä kaavoja ja reseptoreja.


      • Blooxxx
        Lääke moneen kirjoitti:

        Onkohan noi THLn mainitsemat mahdolliset haitat yleinen hilpeys, mukava olo ja että se on kivaa lääkettä? Miksi ei puhuta mitään kannabiksen terapeuttisesta vaikutuksesta ja sen itsetuntemusta lisäävästä puolesta? Ei elämä ole pelkkiä kaavoja ja reseptoreja.

        Jos ihan tutkimustuloksia on uskominen niin LSD ja sienet vähentävät masennus ja psykoosiriskiä. Todella harva psykedeelien käyttäjä tarvitsee esim. masennuslääkitystä. On se vaan iso hyppy ihmiskunnalle että tripit kuuluisivat ihmisen elämään ja olisivat tärkeä osa itsetutkiskelua ja henkistä matkaa, joiden lopullinen tarkoitus olisi pitää jalat tulevammin maassa.


    • jonnepaskalla

      Blooxxx nyt hippi rauhotus LSD on erittäin vaarallinen huume , sellaiseksi asetettu laissa . Luulekko sää että ne laillistettais no ei ku missään päin maailmaa varmaankaan ole ellei jossain peräsikilässä niin LSD laillista.

      • Blooxxx

        Voisihan olla joku valtion ylläpitämä acid-house jonne voi saada lähetteen trippaamaan psykologien valvontaan. Tällä edistettäisiin kansan mielenterveyttä ja luomisvoimaa.


      • Ihme nipottaja

        Vitut on vaarallinen. Tajuatko että kaikki muusikot 1960-luvulta asti on vetäny happoa? Jos sulla on jotain sitä vastaan ni heitä sitten CD levysi roskiin äläkä enää kuuntele musiikkia kun se on kuitenkin tuon vaarallisen huumeen vaikutuksen alaisena sävelletty. Naurettavaa tekopyhää paskaa. Kerro nyt vielä se urbaanilegenda siitä ikkunasta hyppääjästä..


      • acidhead

        Ainut mikä LSD:sta tekee vaarallisen on sinun pelokas ja ahdas mieli, joka ei ole ikinä hyväksynyt muuta kuin kristilliset arvot. Vanha sananlasku ei ole kaukana totuudesta; "Kun uskottelee itselleen tarpeeksi pitkään valheen olevan tosi, se myös muuttuu todeksi." Eletään kumminkin jo 2010-lukua jolloin tämä "ylikehittynyt ja maailman ainut oikea laji" luulisi osaavan olla hieman avarakatseisimpi elämälle. LSD lisää ymmärrystä luonnosta, eläimistä ja maailmankaikkeudesta aina sinne syvimmän minäkuvani luo. Psykedeelit todellakin toivivat terapiana.


      • Blooxxx
        acidhead kirjoitti:

        Ainut mikä LSD:sta tekee vaarallisen on sinun pelokas ja ahdas mieli, joka ei ole ikinä hyväksynyt muuta kuin kristilliset arvot. Vanha sananlasku ei ole kaukana totuudesta; "Kun uskottelee itselleen tarpeeksi pitkään valheen olevan tosi, se myös muuttuu todeksi." Eletään kumminkin jo 2010-lukua jolloin tämä "ylikehittynyt ja maailman ainut oikea laji" luulisi osaavan olla hieman avarakatseisimpi elämälle. LSD lisää ymmärrystä luonnosta, eläimistä ja maailmankaikkeudesta aina sinne syvimmän minäkuvani luo. Psykedeelit todellakin toivivat terapiana.

        LSD on vaarallista hihhuleiden käsissä. Taikausko ja höpönlöpön jutut yhdistettyinä psykedeeleihin voi flipauttaa ihmisen. Psykedeelit sopivatkin ihmiselle joka pyrkii tarkastelemaan maailmaa objektiivisesti ja tieteellisesti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2486
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      38
      1399
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      61
      1372
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1156
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1133
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1101
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1032
    Aihe