Miksi äidit ei saa määrittää

aina ala kanttiin

elareita, he kuitnekin tietävät lasten kulutuksen. Ei kukaan muu sitä pysty määrittämään. Jokainen lapsi kuluttaa eri lailla. Jos on vaikka kolme lasta, niin aina se eka kuluttaa enempi kuin toinen ja kolmas, jollain voi olla tarvittavat lääkkeet, silmälasit... ruokavalio, liikuntavamma... tms.

Jos minä saisin määrittää omien lasten kulutuksen ekalle 300e, tokalle 250 ja kolmannelle 500e kk, niin paljon erilaista kulutusta on jokaisella. Eikä vieläkään tuo riittäisi.
Elarit pitäisi olla tärsmälleen kulutuksen mukaan ei kenenkään lapsettoman ihmisen arvaus.

26

110

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yksijuttu

      Elatuksen ei ole tarkoitus kattaa kaikkia kuluja, vaan vanhempien tulee yhdessä kustantaa lapsen tarpeet. Kumma ettei niitä elatuksia vinguta, silloin kun ollaan vielä kimpassa.

      Muista, että kun haluat määrä elatukset, niin se on aina pois sieltä toisesta päästä lapsiltasi, kun ei ole varaa kuin yksiöön/kaksioon niin ei ole omaa huonetta toisessa päässä. Samoin lelut, tarvikkeet, huvit, ruoat yms. kaikki on pois lapsiltasi, jos nyhdät etävanhemman rahallisesti tiukoille.

      Jos lapsi kuluttaa 500 € kuukaudessa, niin ei varmaan tule pärjäämään aikuisena.

    • Ihmettelevä

      Ensinnäkin lähivanhempina on myös isejä,ei vain äitejä!

      Tarkotit siis varmaan, että miksi ei lähivanhempi voi määrittää..??!!

      Mutta niinhän nuo elatuslaskelmat oikeasti tehdään, että lasketaan jokaisen lapsen todellinen tarve elatukselle. Joten en ihan ymmärtänyt pointtiasi?

      • .........

        Miksei isät ei voi määrittää huoltajuutta ja kumman vanhemman luona lapsi asuu;
        antakaa lapset asumaan isällä asumaan, isälle yksinhuolto, lapsilisät isällä niin
        ei tarvitse rutista... isät eivät ole raha-ahneita, niille riittä pelkkä lapsi esim. viikko/ viikko ja lapsen yhteishyuolto, ei elatusapua.


    • -----

      Ok, ajatellaanpa niin, että lastesi kulutus menee noin:
      - 1. lapsi 300 e/kk
      - 2. lapsi 250 e/kk
      - 3. lapsi 500 e/kk

      Ja näistä summistahan vähennetään lapsilisät yh-korotuksineen (lapsilisähän on tarkoitettu lapsen elatukseen), eli näin:
      - 1.lapsi: 300e - 104,19e = 195,81 e
      - 2.lapsi: 250e - 115,13e = 134,87 e
      - 3.lapsi: 500e - 146,91e = 353,09 e

      Ja koska lasten elatus kuuluu molemmille vanhemmille tasapuolisesti, jaetaan nämä summat kahdella. Näin saadaan isän osuus ja äidin osuus:
      - 1.lapsi: 195,81 / 2 = 97,90e
      - 2.lapsi: 134,87 / 2 = 67,43e
      - 3.lapsi: 353,09 / 2 = 176, 54e

      Eli tässä tapauksessa lastesi isän pitäisi siis maksaa sinulle elareita 341,87 e/kk. Siis yhteensä, kaikista kolmesta lapsesta. Ei mielestäni ollenkaan paha vaatimus.

      • -----

        Hups, ne yh-korotukset jäi vähentämättä. Eli miehesi maksama lopullinen elatus olisikin siis vielä hieman vähemmän...Mutta kuitenkin sinne päin tämäkin laskelma :)


      • juuri näin.
        ----- kirjoitti:

        Hups, ne yh-korotukset jäi vähentämättä. Eli miehesi maksama lopullinen elatus olisikin siis vielä hieman vähemmän...Mutta kuitenkin sinne päin tämäkin laskelma :)

        Minulla on vähän sellainen fiilis, että aloittajan tarkoitus oli nyhtää koko elatus ex-mieheltä. Hyvät laskelmat ja selvennykset, näinhän se suunnilleen menee, lapsilisät on lasten elatusta varten ja molemmilla vanhemmilla on elatusvelvollisuus.


      • siksi en käy töissä
        juuri näin. kirjoitti:

        Minulla on vähän sellainen fiilis, että aloittajan tarkoitus oli nyhtää koko elatus ex-mieheltä. Hyvät laskelmat ja selvennykset, näinhän se suunnilleen menee, lapsilisät on lasten elatusta varten ja molemmilla vanhemmilla on elatusvelvollisuus.

        Miksi kaikki miettii vaan niitä miehen rahoja ja vastuu kysymyksiä?

        Äidithän tässä maksaa enempi, ja hoitaa aina lapset? Mikä on äidin jaksaminen ja rahan meno?

        Kyllä se on suurempi ja hoitamista ei korvaa mikään raha, mutta sehän sopii miheelle, siksi ei halua edes tapailla lapsiaan ja luistaa.

        Kannatti miehen erota.

        Jos pitäisi kirjaa menoistani, voin sanoa että joka kuukausi maksan enempi lapsten elämästä kuin mies. Hoitamisesta en saa palkkaa, mies ei hoida eikä maksa siitä minulle. Siitä miehet pääsee ilmaseksi, ei lastenhoitokuluja vaikka on lapsia???

        Ex vaimo hoitaa ilmaseksi. Suomen kantlaisessa kalliissa maassa vain kierot pärjää ja siinä on mies onnistunut.
        Itse me elämme tuilla, en jaksaisi mennä töihin, hoitaa lapsia, kotitöitä ja mitä kaikkea äidin työpäivään kuuluu, en muista.

        Miehen työpäivä on 7 h ja ei muuta.


      • skjsksk
        siksi en käy töissä kirjoitti:

        Miksi kaikki miettii vaan niitä miehen rahoja ja vastuu kysymyksiä?

        Äidithän tässä maksaa enempi, ja hoitaa aina lapset? Mikä on äidin jaksaminen ja rahan meno?

        Kyllä se on suurempi ja hoitamista ei korvaa mikään raha, mutta sehän sopii miheelle, siksi ei halua edes tapailla lapsiaan ja luistaa.

        Kannatti miehen erota.

        Jos pitäisi kirjaa menoistani, voin sanoa että joka kuukausi maksan enempi lapsten elämästä kuin mies. Hoitamisesta en saa palkkaa, mies ei hoida eikä maksa siitä minulle. Siitä miehet pääsee ilmaseksi, ei lastenhoitokuluja vaikka on lapsia???

        Ex vaimo hoitaa ilmaseksi. Suomen kantlaisessa kalliissa maassa vain kierot pärjää ja siinä on mies onnistunut.
        Itse me elämme tuilla, en jaksaisi mennä töihin, hoitaa lapsia, kotitöitä ja mitä kaikkea äidin työpäivään kuuluu, en muista.

        Miehen työpäivä on 7 h ja ei muuta.

        Ikävää, että valitsit lastesi isäksi tuollaisen vätyksen. Sen valinnan kanssa sinun on vain opittava elämään, me jokainen teemme omat virheemme.

        Minun mieheni huolehtii lapsistamme joka toinen viikko, ja huolehdimme molemmat tasavertaisesti lastemme elatuksesta.

        Ja koskaan en ole miettinyt, että minun pitäisi saada palkkaa omien lasteni hoitamisesta. Toisin kuin sinä.

        "Itse me elämme tuilla, en jaksaisi mennä töihin, hoitaa lapsia, kotitöitä ja mitä kaikkea äidin työpäivään kuuluu, en muista."

        Minä en elä tuilla, vaan käyn töissä. Ja jaksan mennä töihin ihan normaalisti. Sen lisäksi haen lapsen päiväkodista, toiset tulevat itse koulusta, kuskaan heitä harrastuksiin, teen ruokaa ja kotitöitä. Ihan kuten muutkin normaalit perheelliset ihmiset, jotka jaksavat käydä töissä.

        Samaten ex-mieheni. Hänkin käy töissä. Ja lapsiviikolla hän tekee kaiken saman. Hakee ja kuskaa harrastuksiin ja tekee kotitöitä. Kumpikaan emme ole koskaan valittaneet, että enpä jaksa enää mennä töihin, taidanpa alkaa elämään tuilla.

        Niillä viikoilla, kun lapset eivät ole minulla, teen töissä tuplavuoroja ja yövuoroja. Koen ne paljon raskaammaksi kuin sen, että menisin omaan kotiini hoitamaan omia lapsiani.


      • olet julma äiti
        skjsksk kirjoitti:

        Ikävää, että valitsit lastesi isäksi tuollaisen vätyksen. Sen valinnan kanssa sinun on vain opittava elämään, me jokainen teemme omat virheemme.

        Minun mieheni huolehtii lapsistamme joka toinen viikko, ja huolehdimme molemmat tasavertaisesti lastemme elatuksesta.

        Ja koskaan en ole miettinyt, että minun pitäisi saada palkkaa omien lasteni hoitamisesta. Toisin kuin sinä.

        "Itse me elämme tuilla, en jaksaisi mennä töihin, hoitaa lapsia, kotitöitä ja mitä kaikkea äidin työpäivään kuuluu, en muista."

        Minä en elä tuilla, vaan käyn töissä. Ja jaksan mennä töihin ihan normaalisti. Sen lisäksi haen lapsen päiväkodista, toiset tulevat itse koulusta, kuskaan heitä harrastuksiin, teen ruokaa ja kotitöitä. Ihan kuten muutkin normaalit perheelliset ihmiset, jotka jaksavat käydä töissä.

        Samaten ex-mieheni. Hänkin käy töissä. Ja lapsiviikolla hän tekee kaiken saman. Hakee ja kuskaa harrastuksiin ja tekee kotitöitä. Kumpikaan emme ole koskaan valittaneet, että enpä jaksa enää mennä töihin, taidanpa alkaa elämään tuilla.

        Niillä viikoilla, kun lapset eivät ole minulla, teen töissä tuplavuoroja ja yövuoroja. Koen ne paljon raskaammaksi kuin sen, että menisin omaan kotiini hoitamaan omia lapsiani.

        Mä arvasin, että joku tahallaan taas ymmärtää väärin!

        ""Ja koskaan en ole miettinyt, että minun pitäisi saada palkkaa omien lasteni hoitamisesta. Toisin kuin sinä."""

        Kyse ei ole palkanmaksusta vaan HOITOVASTUUSTA!

        En ymmärrä että pitää tahallaan noin tulkita. Perheessä lasten hoitovastuu menee yhtisesti melko pitkään tasan, mutta kun se äiti jää yksin, hän hoitaa lapset yksin työnsä ohella! Mies ei tee mitään!! Ja ei maksa siitä mitään että äiti hoitaa hänen lapsiaan.

        Kyse ei ole siis siitä palkasta vaan isän vastuusta!

        Kyllä sä tajusit mutta halusit tahallasi käsittääa sian väärin..


        Minulle ei ole koskaan tullut mieleen että tekisin tuplavuoroja lasten kustannuksella, niinkuin sinä. Tai tekosyynä tekisin yövuoroja ettei tarvi pitää lapsia luona, niinkuin sinä.


      • skjsksk
        olet julma äiti kirjoitti:

        Mä arvasin, että joku tahallaan taas ymmärtää väärin!

        ""Ja koskaan en ole miettinyt, että minun pitäisi saada palkkaa omien lasteni hoitamisesta. Toisin kuin sinä."""

        Kyse ei ole palkanmaksusta vaan HOITOVASTUUSTA!

        En ymmärrä että pitää tahallaan noin tulkita. Perheessä lasten hoitovastuu menee yhtisesti melko pitkään tasan, mutta kun se äiti jää yksin, hän hoitaa lapset yksin työnsä ohella! Mies ei tee mitään!! Ja ei maksa siitä mitään että äiti hoitaa hänen lapsiaan.

        Kyse ei ole siis siitä palkasta vaan isän vastuusta!

        Kyllä sä tajusit mutta halusit tahallasi käsittääa sian väärin..


        Minulle ei ole koskaan tullut mieleen että tekisin tuplavuoroja lasten kustannuksella, niinkuin sinä. Tai tekosyynä tekisin yövuoroja ettei tarvi pitää lapsia luona, niinkuin sinä.

        ""Minulle ei ole koskaan tullut mieleen että tekisin tuplavuoroja lasten kustannuksella, niinkuin sinä. Tai tekosyynä tekisin yövuoroja ettei tarvi pitää lapsia luona, niinkuin sinä. ""

        Ahaa. Ja sinä päätit käsittää asian näin ;)

        Minun lapsillani on hyvä isä. Itseasiassa hän on aivan loistava isä. On ollut sitä aina. Minä erosin hänestä, mutta eivät lapset. Meidän liittomme ei toiminut, mutta isänä hänessä ei ole mitään vikaa. Päinvastoin.

        Ja koska me molemmat, sekä ex-mieheni että minä, haluamme jatkaa vanhemmuuttamme eromme jälkeenkin, ja haluamme molemmat olla mahdollisimman paljon läsnä lastemme elämässä, päätimme lasten tullessa sopivaan ikään tehdä vuoroviikkosopimuksen.

        Minä pitäisin mielelläni lapset luonani joka päivä, ihan kokoajan, mutta lapsilla on oikeus myös isäänsä. Lasten isä samoin pitäisi lapset vaikka joka päivä, mutta lapsilla on oikeus myös äitiinsä. Se ei ole mahdollista , että pitäisimme lapset joka päivä, siitä yksinkertaisesta syystä, että olemme eronneet ja asumme erillämme.

        Minä teen joka toinen viikko tuplavuoroja ja yövuoroja, koska ikävöin lapsiani niin paljon, että kun minulla on tekemistä kokoajan, kestän ikävää paremmin. Siinä samassa tienaan lisää rahaa, jotta voin paremmin elättää lapsiani. Lapset harrastavat paljon, ja on hienoa, että voimme ex-mieheni kanssa maksaa heidän harrastuksensa. Lapsemme saavat harrastaa mitä haluavat, hinnasta viis.

        Nimimerkissäsi sanot, että olen "julma äiti". Siksikö, koska en estä ex-miestäni tapaamasta lapsiaan ja nurise ja marise sitten, että mies ei osallistu? Huomaatko, kuinka nurinkurista sinun logiikkasi on??

        Ensin mariset, että miehet luistavat hoitovastuustaan, eivät osallistu lasten hoitamiseen, eivät maksa tarpeeksi ja kuinka äiti joutuu tekemään kaiken yksin työn ohella!
        Sitten kun minä kerron, että minun lasteni isä ei luista hoitovastuustaan, vaan on hyvä ja välittävä isä, tapaa lapsia säännöllisesti joka toinen viikko ja koskaan emme ole joutuneet tappelemaan rahasta, minä olen mielestäsi huono äiti!

        Eli mikään ei ole sinun mielestäsi hyvä. Sinun on vain pakko nurista ja marista joka asiasta, se on sinun luontosi. Koita nyt kuitenkin hyvän tähden päättää, että mitä mieltä olet, ja mikä on hyvä. Koska on todella hämmentävää ensin haukkua miehiä huonoiksi isiksi, ja sitten kun joku kertoo ex-miehensä olevan hyvä isä, alatkin haukkua häntä sen vuoksi huonoksi äidiksi, koska hän antaa sen hyvän isän olla hyvä isä.


      • niinpä.
        skjsksk kirjoitti:

        ""Minulle ei ole koskaan tullut mieleen että tekisin tuplavuoroja lasten kustannuksella, niinkuin sinä. Tai tekosyynä tekisin yövuoroja ettei tarvi pitää lapsia luona, niinkuin sinä. ""

        Ahaa. Ja sinä päätit käsittää asian näin ;)

        Minun lapsillani on hyvä isä. Itseasiassa hän on aivan loistava isä. On ollut sitä aina. Minä erosin hänestä, mutta eivät lapset. Meidän liittomme ei toiminut, mutta isänä hänessä ei ole mitään vikaa. Päinvastoin.

        Ja koska me molemmat, sekä ex-mieheni että minä, haluamme jatkaa vanhemmuuttamme eromme jälkeenkin, ja haluamme molemmat olla mahdollisimman paljon läsnä lastemme elämässä, päätimme lasten tullessa sopivaan ikään tehdä vuoroviikkosopimuksen.

        Minä pitäisin mielelläni lapset luonani joka päivä, ihan kokoajan, mutta lapsilla on oikeus myös isäänsä. Lasten isä samoin pitäisi lapset vaikka joka päivä, mutta lapsilla on oikeus myös äitiinsä. Se ei ole mahdollista , että pitäisimme lapset joka päivä, siitä yksinkertaisesta syystä, että olemme eronneet ja asumme erillämme.

        Minä teen joka toinen viikko tuplavuoroja ja yövuoroja, koska ikävöin lapsiani niin paljon, että kun minulla on tekemistä kokoajan, kestän ikävää paremmin. Siinä samassa tienaan lisää rahaa, jotta voin paremmin elättää lapsiani. Lapset harrastavat paljon, ja on hienoa, että voimme ex-mieheni kanssa maksaa heidän harrastuksensa. Lapsemme saavat harrastaa mitä haluavat, hinnasta viis.

        Nimimerkissäsi sanot, että olen "julma äiti". Siksikö, koska en estä ex-miestäni tapaamasta lapsiaan ja nurise ja marise sitten, että mies ei osallistu? Huomaatko, kuinka nurinkurista sinun logiikkasi on??

        Ensin mariset, että miehet luistavat hoitovastuustaan, eivät osallistu lasten hoitamiseen, eivät maksa tarpeeksi ja kuinka äiti joutuu tekemään kaiken yksin työn ohella!
        Sitten kun minä kerron, että minun lasteni isä ei luista hoitovastuustaan, vaan on hyvä ja välittävä isä, tapaa lapsia säännöllisesti joka toinen viikko ja koskaan emme ole joutuneet tappelemaan rahasta, minä olen mielestäsi huono äiti!

        Eli mikään ei ole sinun mielestäsi hyvä. Sinun on vain pakko nurista ja marista joka asiasta, se on sinun luontosi. Koita nyt kuitenkin hyvän tähden päättää, että mitä mieltä olet, ja mikä on hyvä. Koska on todella hämmentävää ensin haukkua miehiä huonoiksi isiksi, ja sitten kun joku kertoo ex-miehensä olevan hyvä isä, alatkin haukkua häntä sen vuoksi huonoksi äidiksi, koska hän antaa sen hyvän isän olla hyvä isä.

        """"Ensin mariset, että miehet luistavat hoitovastuustaan, eivät osallistu lasten hoitamiseen, eivät maksa tarpeeksi ja kuinka äiti joutuu tekemään kaiken yksin työn ohella!
        Sitten kun minä kerron, että minun lasteni isä ei luista hoitovastuustaan, vaan on hyvä ja välittävä isä, tapaa lapsia säännöllisesti joka toinen viikko ja koskaan emme ole joutuneet tappelemaan rahasta, minä olen mielestäsi huono äiti!""""

        Sinäpä sen sanoit!
        kyseinen henkilö jaksaa päivästä toiseen täällä marista kuinka elarit on liian pienet ja isät ei osallistu, vaan äidit joutuvat tekemään kaiken ja hoitamaan työn ohella myös lapset ja kodin. Että isät vaan tapaa pari päivää ja muuten vaan lomailevat.

        Sitten kun joku kertoo että lapset ovat isällä vuoroviikoin niin siitähän se vasta riemu repeää! sitten se haukkuu huonoiksi vanhemmiksi, huonoksi äidiksi joka ei halua pitää lapsiaan vaan haluaa vaan lapsivapaata.

        eli jos isä ei tapaa lapsiaan ja luistaa vastuustaan ---> huono.
        jos isä tapaa lapsiaan ja ei luista vastuustaan ---> huono sekin.


      • hyvä että häipyi
        niinpä. kirjoitti:

        """"Ensin mariset, että miehet luistavat hoitovastuustaan, eivät osallistu lasten hoitamiseen, eivät maksa tarpeeksi ja kuinka äiti joutuu tekemään kaiken yksin työn ohella!
        Sitten kun minä kerron, että minun lasteni isä ei luista hoitovastuustaan, vaan on hyvä ja välittävä isä, tapaa lapsia säännöllisesti joka toinen viikko ja koskaan emme ole joutuneet tappelemaan rahasta, minä olen mielestäsi huono äiti!""""

        Sinäpä sen sanoit!
        kyseinen henkilö jaksaa päivästä toiseen täällä marista kuinka elarit on liian pienet ja isät ei osallistu, vaan äidit joutuvat tekemään kaiken ja hoitamaan työn ohella myös lapset ja kodin. Että isät vaan tapaa pari päivää ja muuten vaan lomailevat.

        Sitten kun joku kertoo että lapset ovat isällä vuoroviikoin niin siitähän se vasta riemu repeää! sitten se haukkuu huonoiksi vanhemmiksi, huonoksi äidiksi joka ei halua pitää lapsiaan vaan haluaa vaan lapsivapaata.

        eli jos isä ei tapaa lapsiaan ja luistaa vastuustaan ---> huono.
        jos isä tapaa lapsiaan ja ei luista vastuustaan ---> huono sekin.

        Yllättäen "Lissu" taas hylkäsi tämän kertjun, kun meni lankaan. Ei hän voi tähän enää mitään sanoa ja pelastaa itseään, sillä juuri edellä mainituin tavoin hän toimii.

        Kyllä se huutelu aina loppuu kuin seinään, kun aletaan puhumaan järkeviä :)


      • voi s
        hyvä että häipyi kirjoitti:

        Yllättäen "Lissu" taas hylkäsi tämän kertjun, kun meni lankaan. Ei hän voi tähän enää mitään sanoa ja pelastaa itseään, sillä juuri edellä mainituin tavoin hän toimii.

        Kyllä se huutelu aina loppuu kuin seinään, kun aletaan puhumaan järkeviä :)

        Sehän ei anna isän edes tavata lapsiaan. Marisee silti. Ei olisi tehnyt niitä lapsia jos niistä pitää palkkaakin saada. Ei ole muuta tarkoitusta kuin rahastaa lapsillaan ja vetää isä niin alas kuin voi. Pitää kai sen isän elääkin. Ei se voi sillan alla asua.


    • Isä

      Kyllä mielelläni ottaisin lapseni huollon ja asumaan lapset kanssani
      enkä todellakaan pyytäisi elatusmaksuja; kunpa saisin vain olla oike
      asti lapsilleni isä niinkuin haluan ja lapsetkin haluavat..lapsen äiti
      vain jatkaa katkeruuttaan ja kostamistaan lapsen kautta, sosiaaliviran
      omaisten puolustaessa äitiä ja äidin narsismista käyttäytymistä, lap-
      sien manipulointia ja vieraannuttamista isästään.

      • älä selitä

        Miksi et ota? Hyvähän se on sanoa, ottaisin... voisin mutkun...


      • Isä
        älä selitä kirjoitti:

        Miksi et ota? Hyvähän se on sanoa, ottaisin... voisin mutkun...

        Koska äiti ja sosiaaliviranomaiset valehtelivat tuomioistuimeen mistä
        on lastenvalvojalla suullisesti sovittu ja mitä lapset ovat toivoneet..

        Sosiaaliviranomaiset ja lapsen äiti estävät yhteishuollon ja lapsen
        asumisen/ tapaamiset isällä


      • kpöe
        Isä kirjoitti:

        Koska äiti ja sosiaaliviranomaiset valehtelivat tuomioistuimeen mistä
        on lastenvalvojalla suullisesti sovittu ja mitä lapset ovat toivoneet..

        Sosiaaliviranomaiset ja lapsen äiti estävät yhteishuollon ja lapsen
        asumisen/ tapaamiset isällä

        Miksi et sanonut omaa kantaasi?

        Oikeushan sen estää, ja te itse sinne oikeuteen menitte.


      • Isä
        kpöe kirjoitti:

        Miksi et sanonut omaa kantaasi?

        Oikeushan sen estää, ja te itse sinne oikeuteen menitte.

        Kyllä sanoin oman kantani.
        Sossu valehteli oikeuteen lasten toiveet ja lausunnot asumisesta kanssani,
        valehteli mun lausunnot oikeuteen..leimasi mut ainoaksi syylliseksi, vei
        huoltajuuden kun en lasten kanssa suostunut pelkkään viikonloppu ja kesä
        tapaamisiin..oikeus kopioi sossun valheellisen lausunnon omaksi päätök-
        sekseen ottamatta huomioon minun ja lasteni toiveita ja lausuntoja lasten
        asumisesta myös isällä tai tapaamisista laajasti


      • sinulla onkin mt-ong
        Isä kirjoitti:

        Kyllä sanoin oman kantani.
        Sossu valehteli oikeuteen lasten toiveet ja lausunnot asumisesta kanssani,
        valehteli mun lausunnot oikeuteen..leimasi mut ainoaksi syylliseksi, vei
        huoltajuuden kun en lasten kanssa suostunut pelkkään viikonloppu ja kesä
        tapaamisiin..oikeus kopioi sossun valheellisen lausunnon omaksi päätök-
        sekseen ottamatta huomioon minun ja lasteni toiveita ja lausuntoja lasten
        asumisesta myös isällä tai tapaamisista laajasti

        Lapsiasi on haastateltu ilman sinua ja et voi tietää mitä he ovat sanoneet.


      • lafesbdhfäewr
        sinulla onkin mt-ong kirjoitti:

        Lapsiasi on haastateltu ilman sinua ja et voi tietää mitä he ovat sanoneet.

        ja tiedän...olin itse paikalla..


      • höpöhöpöh
        lafesbdhfäewr kirjoitti:

        ja tiedän...olin itse paikalla..

        Lapsia haastatellaan aina myös ilman vanhempia, joten et tiedä mitä lapset ovat sanoneet.


      • lafesbdhfäewr
        höpöhöpöh kirjoitti:

        Lapsia haastatellaan aina myös ilman vanhempia, joten et tiedä mitä lapset ovat sanoneet.

        Tiedän...; olin itse paikalla.


    • möanfsöhdeogöq3

      Vedä kuivat. Sossulla ja äidillä on mt-ong, valehdeltu mitä lapset ovat sanoneet
      ja mistä lastenvalvojalla sovittu. Menikö jakeluun?

      • no älä nyt valehtele

        Sinuthan siellä psykologilla todettiin sairaaksi.


      • möanfsöhdeogöq3
        no älä nyt valehtele kirjoitti:

        Sinuthan siellä psykologilla todettiin sairaaksi.

        Ei ole todettu; en ole käynyt psykologilla.

        Sossulla ja äidillä on mt-ong, valehdeltu mitä lapset ovat
        sanoneet ja mistä lastenvalvojalla sovittu. Menikö jakeluun?


    • Ukkokellisti

      Isät määrittää; äidit hellan ja nyrkin välissä...äidit kontalleen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6649
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4300
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2730
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2060
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1603
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1417
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1131
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1094
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1051
    Aihe