Voi elämän syksy...

Tiedättekö sen tunteen kun on mieltänyt jonkun jutun että kun sen tekee tai ohittaa, niin on vanha? Ohitin yhden aamulla. Minusta rintakorut, sellaiset pinssimäiset, on aina ollut merkki vanhemmasta ihmisestä. Mä käytin tänään sellaisen. Huhheijaa. Mä oon nyt sitten virallisesti Täti.

Onko sulla joku tuollainen päähänpinttymä, että tuossa vaiheessa olet vanha? Joko sä ohitit sen?

34

134

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yritän ja yritän pinnistää muistiani koska olisi tuollainen tunne.
      Kolmikymppisenä oli hetken aikaa joku "ikäriisi", sitten sekin katosi.
      Elän ja olen aina oikean ikäinen.

      • Oi sinä onnekas :))) Mulla on paljon sellaisia juttuja mitä olen lyönyt lukkoon ennalta. Ja sitten ne ei pidä kuitenkaan. Yksi oli että vastustin hiusten värjäämistä, mun piti vanhentua arvokkaasti. Kunnes yhtenä (harmaana, hehh) päivänä löysin ekan oikein kunnon juovan. Siihen loppui ne harmaat :))

        En tiedä onko tää välttämättä mitään ikäriisiä kuitenkaan. Mutta tuntuu että aika kulkee harppauksin, enkä aina pysy mukana vauhdissa :)


    • vaka vanha

      Se oli lippalakki.
      Hitto että se näytti aikanaan dorkalta kun jollain oli lippalakki. Vain vahoilla äijillä oli lippalakki, kaikki tietää nää tämmöiset lippisäijät jotka mielestään osaa kaiken ja neuvoo pyytämättä kaiken.

      Sitten eräänä päivänä musta tuli semmoinen, lippissetä. Karua.

      • No jo oli karu tarina ;D Ei lukenut Hankkija siinä kuitenkaan?


      • vaka vanha
        hmp.f kirjoitti:

        No jo oli karu tarina ;D Ei lukenut Hankkija siinä kuitenkaan?

        No siinä ekassa lippiksessä luki AC/DC. Jonkun sähköfirman vissiin.. ;)


      • hmp.f
        vaka vanha kirjoitti:

        No siinä ekassa lippiksessä luki AC/DC. Jonkun sähköfirman vissiin.. ;)

        Heh :))) Pakko kertoa sulle että olen muksuille opettanut miten tunnistaa ne suuret rokkarit, ne helpoimmat. Kuuluu yleissivistykseen erottaa AC/DCtä, Metallicaa, Megadethiä... Ozzya ja Dioa.. ihmettelen suuresti ettei se kuulu lukion musiikin oppivelvollisuuteen.

        Noh, AC/DCtä oppettelin heille niin, että se on se laulaja joka ei osaa laulaa. Ei mene kuule ikinä väärin, osaavat joka kerta ;)))


    • expimot

      Katselin nuorempana keski-ikäisiä kollegojani ja ajattelin että sitten tiedän olevani vanha kun joudun tuolla tavalla, pää takenossa tiirailemaan silmälasien alta nähdäkseni tekstin tietokoneen näytöltä. Myös versio jossa leuka painetaan alas ja kurkitaan lasien yli, oli mielestäni ikäihmisen merkki.

      Nyt olen ollut 'vanha' jo hyvän tovin.

      • Kröhm, joo, tuo on tuttua... Kaksiteholasien kirous. Kun pitää jotain kirjoittaa käsin, menee melkein niskat nurin. Ei kande ostaa kovin isoja ruutuja rilleiksi, mitä isommat linssit, sitä enemmän sattuu niskaan :)


    • entinen miäs

      Laita seuraavaksi se koru alahuuleen, niin pääset takaisin nuorten sakkiin;)

      Mistään päähänpinttymistä tiedä, mutta Vain Elämää ohjelmaa katsoessa muutaman esityksen kohdalla tuli ihan tippa linssiin. Voisikohan se olla jokin merkki "vanhuudesta";) Ei nuorempana semmosta.
      Ei vaiskaan, vanha en ole koskaan. Vaikka eläisin satavuotiaaksi, nuorena kuolisin;)

      • :D täytyy valita ei hirveen kauheen isoja koruja :)

        Jos mies oppii tunteelliseksi, se ei ole vanhenemista, vaan kasvua :))


    • Vanhaksi en vielä itseäni suostu kutsumaan, mutta viime kesänä tuli se vaihe, jolloin totesin, ettei lyhyt farkkuhame sovi enää kaupunkivaatteeksi tämän ikäiselle. Mökillä sitä voi kyllä käyttää.

      Tosta rintakorusta tuli mieleen, että sellaistakin olen menneenä kesänä käyttänyt pienentääkseni paidan kaula-aukkoa. Kaipa tuokin liittyy "tähän ikään". Ei sovi paljastaa liikaa. :)

      • Juu kai se on niin että mitä vähemmän näkyy tässä iässä, on armollisempaa ympäristölle :))

        Iän muuten huomaa myös ostokeskusten kauneustuotteiden tyrkyttäjistä. Ei voi kertaakaan kulkea ohi ilman että yrittävät pysäyttää. Tyttärestä ne ei välitä yhtään :))


    • No sitten kun laitan jalkaani maitokahvin väriset 60 denierin sukkahousut tai vielä pahempoaa polvisukat.

      • Kääks, tuo on yksi paha myös :))) Joskus inhokkina oli kaikki push up tuotteet, sellaiset jotka kiristää ja muokkaa. Ei niitä ole vieläkään, mutta se ei tarkoita etten muka tarttis ;)


    • Pakko kirjoittaa vielä tänne tuosta tädillisyydestä.
      Kun mie olin neljä vuotias niin minusta tuli ensimmäisen kerran täti.

      No sitten kun siskon tyttö sai lapsia tytön ja pojan niin mietittiin heidän kanssaan että mikäs olen heille. Noin kahdeksan ja yhdeksän vuotiaat. sanoin etten voi mitenkään olla isotäti kun olen niin lyhyt että piankin jo ovat pitempiä kun minä. Niin poika vastasi no ole sitten vanhatäti.
      Ja se sopi, vieläkin olen toisinaan vanha täti.
      Nyt olen vanha vanha täti kun tytölläkin joka tuossa äskeisessä oli kahdesan vuotias on jo kaksivuotias poika ja ensi kuussa syntyy jo toinen poika.

      Niin ne vaan vuotet vierii kamalan nopialla vaudilla :D

      • Aika nuorena pääsit tädiksi. Se on mukavaa kun on sukua ympärillä, silloin on varmasti ilo olla täti, vaikka vanha tätikin :)) Sua ei oikein voi sanoa iso-tädiksi kun olet pieni :)


      • hmp.f kirjoitti:

        Aika nuorena pääsit tädiksi. Se on mukavaa kun on sukua ympärillä, silloin on varmasti ilo olla täti, vaikka vanha tätikin :)) Sua ei oikein voi sanoa iso-tädiksi kun olet pieni :)

        Joo, kun ei omia lapsia ole niin onneksi on kuitenkin systerillä.
        Nythän nuo on molemmat niin pitkiä että poikakin vaan taputtaa päätä välillä :))
        152 cm on pituuteni, jos ei pitkä niin on se kuninkaallinen luku kuulemma kuitenkin :)


      • tulisilla kirjoitti:

        Joo, kun ei omia lapsia ole niin onneksi on kuitenkin systerillä.
        Nythän nuo on molemmat niin pitkiä että poikakin vaan taputtaa päätä välillä :))
        152 cm on pituuteni, jos ei pitkä niin on se kuninkaallinen luku kuulemma kuitenkin :)

        Sä oot sellainen tasku-malli :) tai kainalomalli vähintäänkin :)) Ei ole varmaan ihan helppoa löytää vaatteita? Mulla on hirveä hinku ruveta itse ompelemaan vaatteita, joskus 20 vuotta (huh) sitten osasin tehdä vaikka mitä, mutta muistanko enää..


      • hmp.f kirjoitti:

        Sä oot sellainen tasku-malli :) tai kainalomalli vähintäänkin :)) Ei ole varmaan ihan helppoa löytää vaatteita? Mulla on hirveä hinku ruveta itse ompelemaan vaatteita, joskus 20 vuotta (huh) sitten osasin tehdä vaikka mitä, mutta muistanko enää..

        Ei ole helppoa. Kaikenlisäks kun en tykkää shoppailusta muutenkaan. Tylsää kulkea etsimässä yhtään mitään. Ehkä se johtuu juuri tuosta etten kunnolla löydä koskaan mitään suoraan sopivaa.
        Nyt pitäis vähän ostaa uutta mutta, mutta...
        Noi käsityötkään ei ole oikein ollut koskaan mun juttu. Tänä syksynä olen tosin luvannut itselleni että kudon vielä sukat itselleni :) Kun en sen jälkeen kun kansakoulussa oli pakko, kutonut yhtään mitään. Virkannut kyllä pöytäliinoja.


      • tulisilla kirjoitti:

        Ei ole helppoa. Kaikenlisäks kun en tykkää shoppailusta muutenkaan. Tylsää kulkea etsimässä yhtään mitään. Ehkä se johtuu juuri tuosta etten kunnolla löydä koskaan mitään suoraan sopivaa.
        Nyt pitäis vähän ostaa uutta mutta, mutta...
        Noi käsityötkään ei ole oikein ollut koskaan mun juttu. Tänä syksynä olen tosin luvannut itselleni että kudon vielä sukat itselleni :) Kun en sen jälkeen kun kansakoulussa oli pakko, kutonut yhtään mitään. Virkannut kyllä pöytäliinoja.

        En ole minäkään mikään shoppailufani, niin kuin tällä palstalla on puhuttu, kootkin ovat niin epäsuhtaiset nykyisin kun vaatteet ommellaan vieraissa maissa. Ei tytär eikä hänen kaveritkaan löydä tuosta noin vaan naulakolta kaupassa, ja ne ovat hoikkia ja pitkiä. Tai tyttö on sellainen hukkapätkä myös :)))

        Oletko koskaan kokeillut pukemisneuvojaa? Noissa suuremmissa kaupoissa kai on, ja jopa ilmainen. En tarkoita siinä mielessä että et tietäisi mitä ostat, mutta he kaiketi toimivat sisäänoston kanssa yhdessä, ja tietävät mitä kaupan valikoimasta löytyy. Niin sun ei tarvis juosta ympäri kauppaa pettymässä :)


      • hmp.f kirjoitti:

        En ole minäkään mikään shoppailufani, niin kuin tällä palstalla on puhuttu, kootkin ovat niin epäsuhtaiset nykyisin kun vaatteet ommellaan vieraissa maissa. Ei tytär eikä hänen kaveritkaan löydä tuosta noin vaan naulakolta kaupassa, ja ne ovat hoikkia ja pitkiä. Tai tyttö on sellainen hukkapätkä myös :)))

        Oletko koskaan kokeillut pukemisneuvojaa? Noissa suuremmissa kaupoissa kai on, ja jopa ilmainen. En tarkoita siinä mielessä että et tietäisi mitä ostat, mutta he kaiketi toimivat sisäänoston kanssa yhdessä, ja tietävät mitä kaupan valikoimasta löytyy. Niin sun ei tarvis juosta ympäri kauppaa pettymässä :)

        Välillä olen kyllä tuotakin miettinyt että vois mennä saamaan jotain vinkkejä. Eihän niihin olis pakko suostua jos ei tuntuis omalta..
        Tuntuu välillä että on oikeasti sokea itselleen ja tyytyy vanhaan tuttuun.
        Täytyykin tuumia tuota oikein tosissaan.

        Kun nyt on tullut sellainen vihreä kausi ja ensimmäistäkään vihreää vaatetta en omista. Näin kaupassa aivan ihanan kivirannekorun joka on vihreä ja oikein kauniin kimalteleva. Sitä olen tuossa pyöritellyt ja miettinyt että sen kautta jotain uutta.


      • tulisilla kirjoitti:

        Välillä olen kyllä tuotakin miettinyt että vois mennä saamaan jotain vinkkejä. Eihän niihin olis pakko suostua jos ei tuntuis omalta..
        Tuntuu välillä että on oikeasti sokea itselleen ja tyytyy vanhaan tuttuun.
        Täytyykin tuumia tuota oikein tosissaan.

        Kun nyt on tullut sellainen vihreä kausi ja ensimmäistäkään vihreää vaatetta en omista. Näin kaupassa aivan ihanan kivirannekorun joka on vihreä ja oikein kauniin kimalteleva. Sitä olen tuossa pyöritellyt ja miettinyt että sen kautta jotain uutta.

        Joskus uuden löytäminen käy kalliiksi, vähän kuin sisustamisessa, ostat uuden maton tai jotain, ja sitten joutuu uusimaan koko huoneen :) yhtäkkiä koko muu kämppä näyttää nuutuneelta.

        Tuo voi käydä kalliiksi, tuollainen kauniin vihreä rannekoru :)) Vihreä on kiva väri, sopii melkein kaiken muun kanssa, ja kaikkina vuodenaikoina.


    • henrjii

      Kun entinen tyttöystävä tulee rolaattorilla vastaan

      • ;D tuota on vähän vaikeaa päihittää! Sen verran pahan pistit.


    • nöpö

      Kävelykenkien korko on madaltunut kolme-neljä senttiä.Ja kenkiin on ilmestynyt tukipohjalliset.(Vasemman jalan holvikaari on hieman romahtanut)
      Kävelystä puheenollen,30 minuuttia päivittäin riittäisi, vaikkapa 10 minuutin pätkissä.
      Mutta kauppareissuun meni ennen 20 minuuttia/suunta nyt menee 35 minuuttia/suunta -siis kävellen.Kävelytahti on hidastunut.

      Puistossa kävelyllä istahdan mieluusti lämpimillä ilmoilla penkille,jollaista ei "silloin nuoruudessa" juurikaan tapahtunut.

      • Juu, tässä iässä saa jo ruveta taistelemaan lihaksista. Ennen ne ei hävinneet mihinkään, nyt joku vie ne jo nukkuessa :)) Vai 30 minuuttia riittää? Se oli hyviä uutisia se :)


    • Olen pojilleni alkanut sanomaan, että odottakaas, kun tulette tähän ikään...Ihan niiinkuin äitini joskus aikoinaan :O En tajua itsekkään, että mihin ikään?? Mullahan voi ihan hyvin olla vielä toiset mokomat vielä edessä...

      Täällä joku kirjoittikin farkkuhameesta.Alkukesästä tajusin, että mun kaunis farkkuhameeni on nyt sitä lajia, ettei enää tämän ikäinen voi käyttää. Se on sen verta lyhyt, etten enää kehtaa laittaa. On mukamas polvetki yhtäkkiä pattipolvet.. arvaa vaan surettiko... :(

      • :D "Silloin kun mä olin nuori!" no et ole varmaan ihan vielä siihen päässyt, siihen on ainakin 20 vee vielä :)

        Kyllä se anatomia (tuli ankatomia, pakko korjata) muuttuu, ihoa myöten. Onneksi näkökin huononee...


      • hmp.f kirjoitti:

        :D "Silloin kun mä olin nuori!" no et ole varmaan ihan vielä siihen päässyt, siihen on ainakin 20 vee vielä :)

        Kyllä se anatomia (tuli ankatomia, pakko korjata) muuttuu, ihoa myöten. Onneksi näkökin huononee...

        Meilä menee tuo "silloin kun minä olin nuori" -juttu vähän niinku vitsinä. :)) Ei siihen kyllä voi mennä 20v, ku tuota alan käyttämään. :))

        Näkö huononee..Niin tekee, ja kiva ku löysit siitä yhden positiivisen asian.


      • mii-su kirjoitti:

        Meilä menee tuo "silloin kun minä olin nuori" -juttu vähän niinku vitsinä. :)) Ei siihen kyllä voi mennä 20v, ku tuota alan käyttämään. :))

        Näkö huononee..Niin tekee, ja kiva ku löysit siitä yhden positiivisen asian.

        Mua helpottaa aina ajatus että olen tositosi kaunis, tositosi kaukaa tai tositosi pimeässä :))

        Itse asiassa muistui eka tällainen ikäjuttu mieleen kun muutama vuosi sitten pesin pyykkiä ja tajusin että tyttärelllä on seksikkäämmät alusvaatteet kuin mulla ;D


      • hmp.f kirjoitti:

        Mua helpottaa aina ajatus että olen tositosi kaunis, tositosi kaukaa tai tositosi pimeässä :))

        Itse asiassa muistui eka tällainen ikäjuttu mieleen kun muutama vuosi sitten pesin pyykkiä ja tajusin että tyttärelllä on seksikkäämmät alusvaatteet kuin mulla ;D

        Sie oot sitten ihiminen, joka löydät monesta asiasta positiivista. Mä olen aina inhonnut pimeää, mutta sehän onkin näköjää hyvä asia. Mäkin näytän pimeässä tosi hehkeältä ja kroppa on timmissä kunnossa. ;)

        Onneks mulla on kaksi poikaa....


    • Hei kun keikuskelen

      Joku telepatiapläjäys varmaan iski mun sisuksiin, kun yhtäkkiä tän koneen äärelle tullessani, tuli mieleen, että mitäs jos kävisin pitkästä aikaa (varmaan yli puolen vuoden jälkeen) vilkasemassa 50 palstaa.
      Jep nyh sitte tulin ja voi jeevana, kun oli kivaa lukea sun aloitustasi ja siitä poikivia vastauksia. Siinä on vaan yks vika, olis saanut luikerrella vieläkin pidemmäksi. Kivaa ketjua lukee mielellään, hymyhuulin leppoista rupattelua itseensä imien.

      Kyllä pikkusen vanhuusmainen tunnelma hiipii sisuksiin, kun joku pikku oppilas alkaa kertomaan, että hänellä on TOSI vanha opettaja. Kun kysyn, että no minkäs ikänen hän sitten on, niin oppilas vastaa, että "Noh, on se ainakin yli 30, mut voi olla jo 40-vuotiaskin". Viime viikolla yks 9-vuotias kertoi yli-kivasta opettajastaan näin: "Se on niin kiva, se aina nauraa, se on 36 mut ei se haittaa."

      Ei yhtään tee mieli kysyä, että mitä lapsi kertoo kavereilleen, että mimmonen ope minä olen. :)

      Mut joo asiasta toiseen. Mulla on kauheen paljon Ihania, siis IHANIA korvakoruja. Semmosia värikkäitä ja roikkuvia, ISOJA läpysköitä, jotka vähäköku näkyy kunnolla, jos ne korvissa roikkuu.
      Jotenkin tuntuu, että tän ikäsenä en viitsi noin räväköitä korviksia korviini pistää.
      Täytyy tyytyä hivenen verran hiirulaismaisempiin. Nuppineulamaisiin. :)

      • Mulla on myös noita isoja korvakoruja. En vaan enää niitä kehtaa käyttää. Mä jostain syystä näytän niiden kanssa ihan alkuasukkaalta. Onkohan mun kaula lyhentyny...eikös ihmiset jotenki kutistu, ku ikää tulee..


      • Kiva on sunkin jutut lukea täällä pitkästä aikaa :))

        Lapsille aika on niin ihmeellinen käsite, aikas venyvä :) Minunkin 92 vuotissynttärit on vietetty myös kun lapset oli alle koulu-iän. Oli tosi... pirteä olo :))

        Kai sitä pitäisi jo ajatella miten vanheta arvokkaasti. Ja sitten taas toisaalta ei pitäisi ollenkaan ajatella mitä muut ajattelee. Antaa palaa vaan, ja olla oma itsensä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1555
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1026
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      957
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      704
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe