Muutttunut kani :(

Siinu15

Mulla on kani joka täyttää pian 2-vuotta se on poika.
Se on ollu mulla sen luovutus iästä asti. se on ostettu eläinkaupasta.
Mutta mennään asiaan se ei oo koskaan näykkiny eikä murissu, mut nytten se on tän kuukauden aikana näykkiny mua ja murissu. Jasitten se on ollu nälkäsempi kuin ennen annoin sill eyks päivä kolme kuivaa leipää ja se söi ne melkee heti. Ennen se ois jättäny kaks leipää ja syöny ne joskus. Nappulatki se syö heti kaikki ennen se jätti niitäki sillee et niit oli aamullaki viä.
Miks se on nytten ruvennu tekee tolleen?
Miten sen saa lopettaa näykkimisen?
Miks se syö nytten enemmän kuin ennen?

4

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siinu15

      Ja se näykkii vaan jos sitä silittää tai opettaa jotain temppuu kuivatun omenan avulla

    • 5555

      Käyttäytymisen muutokset voi johtua monestakin eri asiasta ympäristönmuutoksesta kipuihin jotka ei välttis näy ulospäin. Varaa aika pieneläimiin erikoistuneelle eläinlääkärille jotta sairastuminen voidaan ensin sulkea pois ennen kuin ruetaan miettiin mitään muuta. Unohda kunnaneläinlääkärit.

      3 leipää? Kanin ruokinnassa taitaa olla hiomista. Jo pelkkä väärä ruokinta voi saada kanin käyttäytymään agressiivisesti esmes vatsakipujen vuoksi. Leipä ei ole välttämätöntä kanille eikä pidä antaa kuin pieni pala kerran viikossa. Täytä heinäseimi heinällä ja tarjoa laadukasta ruokapellettiä kuten oxbow.

      • Mila pupu

        yleensä kanit vaan vanhetessa laiskistuu, ei muutu agressiiviseksi. Oletko varma, ettet sinä tai kukaan muu ole vahingossa tai tahallaan vahingoittanut kania, silloin kani voi alkaa pelätä ja muuttua agressiiviseksi, oikea ruokinta on myös tärkeää, ethän anna pelkkää leipää?? Onko kanisi ollut vähän aikaa sitten toisten urosten kanssa?Jos on, niin entä jos se onkin naaras ja odottaa poikasia.


    • Siinu15

      Kani ni saa leivän lisäksi pellettiä iltaisin ja aamuisin.
      Ja kanini ei ole ollut uroksien kanssa ja kanini on poika kani

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      352
      3972
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1739
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1520
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1487
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1328
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1305
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1302
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      196
      1259
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1177
    Aihe