Narttukoiran epänormaali käytös

huolestunut mamma

Koira on 3-vuotias ja perus terve leikkaamaton narttu. 2 päivää sitten alkoi oirehtimaan eli tärisee, läähättää, vinkuu, seuraa koko ajan perässä (ainostaan minun vaikka perheessä 2 muutakin ihmistä) ja tulee ihan iholle kiinni. Myös nyt pari päivää on yöllä pissannut lattialle. Ollaan käytetty useammin ulkona pissalla ja tekeekin sinne normaalisti tarpeet. Ei arista mahaa ja juoksut oli reilut 2kk sitten.
Elämäntilanne on pysynyt samana eikä muitakaan muutoksia ole nyt tullut.
Onkohan voinut säikähtää jotain noin pahasti vai olisiko kyse jostain sairaudesta?
Kaikki vinkit ja apu tarpeen!
Huomenna soittelen eläinlääkärille jos koiran olo ei tuosta kohene.

6

119

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuinkaollakaan

      Oliskohan se tiineenä?

    • Olikohan

      Soititko eläinlääkäriin? Oliko pyometra?

    • että jos

      Kuulostaa muuten valeraskaudelta. Omalla koiralla ollut useasti ja oireina juuri vinkuminen, läähätys seuraileminen ja pissaa on vaikeampi pidättää kuin normaalisti. Joskus jopa tullut maitoa nisiin.

    • pipsalle auttoi

      Valeraskaus vaikuttaisi olevan. Vaivaan saa lääkityksen eläinlääkäriltä mut kotikonsteina voisin neuvoa että lisää liikuntaa ja pois kaikki sellaiset lelut joita voisi pitää/ synnyttää " pentuinaan". Muuten normielämää, meillä auttoi nämä eläinlääkärin neuvot. Nisiä ei pidä hiplata eikä puristella.

    • kiitos neuvoista

      kävimme eläinlääkärillä ja totesi valeraskaudeksi..
      nisät oli turvonneet ja maitoa tihkui hiukan joten tohtori määräs 6pv kuurin.
      ruoka ei meinaa nyt oikeen maistua mutta parempaan suuntaan ollaan menossa.
      kaikki koiran lelut on otettu pois ja liikuntaa sekä muuta tekemistä lisätty hyvin tuloksin.
      olen vakavissani alkanut miettimään sterilisaatiota kun pentuja emme aio koiralla teettää. eläinlääkäri meinasi ainakin että valeraskaudet loppuu tämän leikkauksen jälkeen.
      Oletteko te leikanneet narttukoiraanne? Hieman mietityttää miten käytös sen jälkeen muuttuu ja kasvaako ruokahalu eli saattaako olla taipumusta lihomiseen?
      minulla on kokemusta tässä asiassa vain uroksista.

      • meniaikaasitten

        Valeraskaudet loppuu, ja riskinähän noilla venyneiilä juoksuilla ja muilla hormonihäiriöillä on kohtutulehdus, mikä on koiralle hengenvaarallinen,noin lyhyesti kärjistettynä.

        Koira lihoo juuri sen verran kuin syötät liikaa. Vähän vaikuttaa että mitä enemmän ihmiset säälivät koiraa, sitä enemmän se lihoo, kun "voivoi, nyt se on leikattu, sille pitää antaa namuja kun sillä ei enää ole muuta elämää", ja siinä se rekku-parka sitten lihoo, kun sille syötetään koko ajan jotain...


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      354
      4041
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1759
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1530
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1497
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1338
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1315
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1312
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      199
      1282
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1187
    Aihe