Uuden koiran eroahdistus

Auttakkee nyt

Nuori koira joka tuli kotiini, kärsii pahasta eroahdistuksesta. En tiedä miten se käyttäytyy silloin kun en ole kotona, mutta yöllä kun menen eri huoneeseen/ yläkertaan nukkumaan (koska en saa unta koiran häseltäessä ja heräillessä yöllä) koira haukkuu, vinkuu ja ulvoo jäädessään yksin. Se juoksee päin seiniä ja rapii ovea.

En voi tehdä mitään. En pysty nukkumaan koiran kanssa. En myöskään voi olla jättämättä sitä yksin päivän ajaksi, minun on mentävä töihin. Vaikka tällä hetkellä koiran metelöinti ei haittaakaan muita kuin minua koska olemme omakotitalossa, pian meidän pitää mennä kerrostaloasuntoon. Jos tämä sen metelöinti ei lakkaa, on minun pakko yksinkertaisesti palauttaa se kasvattajalle.

Ja ei, minulle ei nyt ole varaa mihinkään ongelmakoirakasvattajaan tai eroahdistusterapiaan. Ja ei, minulla ei ole aikaa pitkäjänteiseen opetukseen missä koira "jätetään hetkeksi yksin ja tehdään yksinjäämisestä positiivinen kokemus ja tämän jälkeen aikaa pidennetään" jne paskaa, koska minun on käytävä töissä.

Ja koiralla on isot mehevät luut nakerrettavana kun on yksin ja vettä on ja mukava nukkumapaikka ja sopiva lämpötila ja kyllä ulkoilen sen kanssa ja tuntitolkulla.

Voiko tästä selvitä ilman että koira täytyy palauttaa?

Kiitos neuvoista mutta jeesustelu jääköön, olen miettinyt koiran ottamista kauan ja tämä ei ollut hätiköity päätös. Kentien huonoin ajankohtaan sijoitettu? Ja jos joku syyllistää minua rahattomuudesta tai kerrostaloasunnosta niin tuskimpa kaikki tällä palstalla kirjoittelevat ovat rikkaita kartanonomistajia..

En ole ihan yksin syyllinen myöskään koiran tilanteeseen vaan entinen omistaja eli koiran kasvattaja olisi myös voinut kertoa koirasta minulle sen, ettei se ole tottunut olemaan lainkaan yksin, vaikkei ole enää ihan pentu.

17

57

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luomuhurtta

      kysy eläinlääkäriltä, että olisiko jotain pilleriä siirtymäaikaa lievittämään. Ja olen kuullut myös suihkeistä ja pannoista jotka erittävät feromoneja, jotka rauhoittavat koiraa.
      Kokeile pistää koira kiinni sängynjalkaa, ei pääse touhottamaan liikaa. Ja valvo sen kanssa ne pari kolme yötä, ei siihen kuole, eikä jokusen kerran yössä herääminen ja hetken valvominenkaan henkeä vie.
      ( päästän kissan ulos ja sisälle pari kertaa yössä, ja joskus käytän koiraakin ulkona, ja jos elukat ei heräile, niin ainakin itse ramppaan vessassa pari kertaa yössä tai muuten vain kuuntelen kellon tikitystä tunnin tai pari ukon kuorsatessa!
      Muuten, kyllä sinullakin on aikaa siihen yksinjäänti-koulutukseen, jos on haluja. Onhan ne illat ja viikonloput.! Se hetki yksin, kun on alkuunsa minuutti tai kaksi! Eikä tarvitse mennä edes ulos, vaan toiseen huoneeseen. ja ne yöt. todellakin, kumpi häiritsee enempi, koiran tuhina sängyn vieressä vai ulvonta toisessa huoneessa?
      Jos taloa ei ole hajoitettu päivän aikaa, luultavasti koira ei riehu kovin paljoa.

    • Yötäpäivää

      Koira on laumaeläin, sille on ihan normaalia reagoida tuolla tavalla. Ehkä näistä ongelmista pitäisi enemmän keskustella julkisuudessa, jotta koiranottajat ymmärtäisivät lähtötilanteen. Kasvattajan ei useinkaan ole edes mahdollista opettaa koiraa yksinoloon, koska koiria on paljon.
      Koirasi joutuu yhtäkkiä olemaan tosi paljon yksin, koska eristät sen yöksikin. Sitä minä kritisoin, olet ihmeen itsekäs tuossa. Tiesitkö, että esim. vauva häiritsee yöunia aika pitkään? Pentukoira ei koskaan ole valmis paketti, vaan vaatii omistajaltaan pitkäjänteistä koulutustyötä ja epämukavuuden sietoa. Viimeisintä pentuani jouduin käyttämään öisin ulkona pari vuotta, kun sillä oli vatsa sekaisin tosi usein. Ja kyllä, työssä käyn minäkin.
      Ei tuohon alkuvaiheen sopeuttamiseen ole mitään temppua, joka muuttaisi tilanteen. Se on kärsivällisyyttä vaativaa. Luovu omasta mukavuudestasi ja rakenna luottamus ja turvallisuus uudelle perheenjäsenellesi, joka tarvitsee sinua kipeästi. Ellet tätä ymmärrä, et ole sopiva koiran omistajaksi.

      • Tämän vuoksi

        koiria ei saisi luovuttaa lainkaan kodin ulkopuolella töissäkäyvien käsiin. Elämäntilanteen tulee olla, tai olla järjestettävissä sellaisiksi että koiran ei tarvitse olla jatkuvasti yksin. Ja ei, turha kuvitellakaan että kaksi tai useampi koira auttaisi tilannetta. Silloin on vain kaksinkertainen määrä ongelmia kun on kaksi rekkua jotka ikävöivät isäntäväkeään.

        Siis koira työhön mukaan tai työt tehdään kotona. Ellei kumpikaan onnistu vaihdetaan työpaikkaa sellaiseen jossa onnistuu. Tai jos nyt joku sattuu sitä persnahkaansa ryöstävää riistokapitalistia niin paljon rakastamaan, ettei halua jättää häntä "pulaan", niin sitten odotellaan kunnes eläkepäivät koittaa. Sekin päivä tulee joskus.


      • 13+4

        Kiitos Yötäpäivää, tekstisi oli tosiaan joka sana totta. En ole aikaisemmen näin fiksua kirjoitusta lukenut, pelastit päiväni. Toista nämä muut neuvot: sido sängynjalkaan kiinni, pidä koira 24 h mukanasi....


      • mitä trollaat siinä
        Tämän vuoksi kirjoitti:

        koiria ei saisi luovuttaa lainkaan kodin ulkopuolella töissäkäyvien käsiin. Elämäntilanteen tulee olla, tai olla järjestettävissä sellaisiksi että koiran ei tarvitse olla jatkuvasti yksin. Ja ei, turha kuvitellakaan että kaksi tai useampi koira auttaisi tilannetta. Silloin on vain kaksinkertainen määrä ongelmia kun on kaksi rekkua jotka ikävöivät isäntäväkeään.

        Siis koira työhön mukaan tai työt tehdään kotona. Ellei kumpikaan onnistu vaihdetaan työpaikkaa sellaiseen jossa onnistuu. Tai jos nyt joku sattuu sitä persnahkaansa ryöstävää riistokapitalistia niin paljon rakastamaan, ettei halua jättää häntä "pulaan", niin sitten odotellaan kunnes eläkepäivät koittaa. Sekin päivä tulee joskus.

        Hahhhaah, ai että koiranomistaja ei saisi käydä missään töissä? Kyllä minä vaan käyn, eikä koira ole moksiskaan. Ja niin käy varmasti suurin osa muistakin koiranomistajista.


      • itehän trollaat
        mitä trollaat siinä kirjoitti:

        Hahhhaah, ai että koiranomistaja ei saisi käydä missään töissä? Kyllä minä vaan käyn, eikä koira ole moksiskaan. Ja niin käy varmasti suurin osa muistakin koiranomistajista.

        Missä väitettiin niin ettei missään työssä saa käydä? Oletko sekaisin?

        Tuossa sanottiin selvästi että koira otetaan töihin tai ellei sovi työnantajalle niin vaihdetaan työmaata. Jos onnistuu niin otetaan työt kotona tehtäviksi, ellei niin sitten mennään sellaiseen paikkaan missä se onnistuu. Yksinkertaista kun oivaltaa, eikö totta?

        Miettisit sen sijaan sinäkin miksi olet sen koiran ottanut. Seuraksi oletan? Mitä seuraa se koira sinulle tarjoaa kun sinä olet päivät pitkät töissä? Ja kun työt tehty, pikaisesti kotiin ja kusetetaan rekku ja painutaan harrasteisiin. Sieltä tullessa taas koira kuselle ja nukkumaan. Onko se mielestäsi koiran elämää?

        Ei koira ole mikään soffankoriste joka vain otetaan sieltä esiin kun halutaan niitä pusuja ja paijauksia. Siihen on paljon sopivampi kun otat pehmoelukan.


      • mitä trollaat siinä
        itehän trollaat kirjoitti:

        Missä väitettiin niin ettei missään työssä saa käydä? Oletko sekaisin?

        Tuossa sanottiin selvästi että koira otetaan töihin tai ellei sovi työnantajalle niin vaihdetaan työmaata. Jos onnistuu niin otetaan työt kotona tehtäviksi, ellei niin sitten mennään sellaiseen paikkaan missä se onnistuu. Yksinkertaista kun oivaltaa, eikö totta?

        Miettisit sen sijaan sinäkin miksi olet sen koiran ottanut. Seuraksi oletan? Mitä seuraa se koira sinulle tarjoaa kun sinä olet päivät pitkät töissä? Ja kun työt tehty, pikaisesti kotiin ja kusetetaan rekku ja painutaan harrasteisiin. Sieltä tullessa taas koira kuselle ja nukkumaan. Onko se mielestäsi koiran elämää?

        Ei koira ole mikään soffankoriste joka vain otetaan sieltä esiin kun halutaan niitä pusuja ja paijauksia. Siihen on paljon sopivampi kun otat pehmoelukan.

        Missään = missään paikassa. Oletko itse sekaisin? En meinannutkaan etteikö saisi käydä töissä ollenkaan. Vaan on täysin naurettavaa, ettei saa käydä missään muualla töissä, vaan pitää kotona työskennellä.

        Päivät pitkät olen kotona, illat pitkät töissä. En harrasta mitään, kaiken vapaa-aikani vietän kyllä kotona koirani kanssa. Ikävä tuottaa pettymys.

        Ihme trollausta, ettei saisi käydä missään (paikassa, edelleen, ymmärrätkö) töissä. Koira ei kärsi siitä, kun se totutetaan olemaan työpäivän ajan yksin. Koira enimmikseen nukkuu ja lepää. Minulle koira on tottakai seuraksi, mutta miksi ihmeessä se pitäisi töihin voida ottaa? Pärjään kyllä työpäivän ilman koiraa, ja koira pärjää sen ajan ilman minua. Meillä ei ole ongelmaa, eikä tämän pitäisi olla ongelma sinullekaan. Sinä taidat olla niitä, jotka menisi vaikka elokuviin koiran kanssa, joka paikkaan pitää saada viedä mukana. Miksi?

        Ei, en sano, että koira sopii ihmiselle, joka menee ja tulee kokoajan, ei tosiaankaan. Koira ei sovellu kovin menevälle ihmiselle, mutta se, että ihminen käy töissä sen normaalin ajan 6-8h, ei ole pahaksi koiralle kun se siihen totutetaan.


      • Et edelleenkään
        mitä trollaat siinä kirjoitti:

        Missään = missään paikassa. Oletko itse sekaisin? En meinannutkaan etteikö saisi käydä töissä ollenkaan. Vaan on täysin naurettavaa, ettei saa käydä missään muualla töissä, vaan pitää kotona työskennellä.

        Päivät pitkät olen kotona, illat pitkät töissä. En harrasta mitään, kaiken vapaa-aikani vietän kyllä kotona koirani kanssa. Ikävä tuottaa pettymys.

        Ihme trollausta, ettei saisi käydä missään (paikassa, edelleen, ymmärrätkö) töissä. Koira ei kärsi siitä, kun se totutetaan olemaan työpäivän ajan yksin. Koira enimmikseen nukkuu ja lepää. Minulle koira on tottakai seuraksi, mutta miksi ihmeessä se pitäisi töihin voida ottaa? Pärjään kyllä työpäivän ilman koiraa, ja koira pärjää sen ajan ilman minua. Meillä ei ole ongelmaa, eikä tämän pitäisi olla ongelma sinullekaan. Sinä taidat olla niitä, jotka menisi vaikka elokuviin koiran kanssa, joka paikkaan pitää saada viedä mukana. Miksi?

        Ei, en sano, että koira sopii ihmiselle, joka menee ja tulee kokoajan, ei tosiaankaan. Koira ei sovellu kovin menevälle ihmiselle, mutta se, että ihminen käy töissä sen normaalin ajan 6-8h, ei ole pahaksi koiralle kun se siihen totutetaan.

        ajattele sitä asiaa koirasi kannalta. Mieti miltä itsestäsi tuntuisi olla vangittuna johonkin hikiseen betonkikopperoon kahdeksaksi tunniksi? Päivästä toiseen, viikosta toiseen kuukaudesta toiseen vuosi vuoden perään. Mitä elämää se sellainen on?

        En minäkään sano etteikö koira totu, mutta sitä kritisoin että miksi pitää ottaa se koira jos sen kanssa ei ole kerran aikaa olla. Silloin on parasta siirtää se hankinta eläkeikään.


      • ...ri
        Et edelleenkään kirjoitti:

        ajattele sitä asiaa koirasi kannalta. Mieti miltä itsestäsi tuntuisi olla vangittuna johonkin hikiseen betonkikopperoon kahdeksaksi tunniksi? Päivästä toiseen, viikosta toiseen kuukaudesta toiseen vuosi vuoden perään. Mitä elämää se sellainen on?

        En minäkään sano etteikö koira totu, mutta sitä kritisoin että miksi pitää ottaa se koira jos sen kanssa ei ole kerran aikaa olla. Silloin on parasta siirtää se hankinta eläkeikään.

        Minä olen lukittuna betonikopperoon joka päivä, eli yöllä kun nukun ja päivällä kun töitä teen. Nukutko sinä päivästä 17-18 tuntia? No KOIRA NUKKUU! Oletko sinä koira? Teinix piipertäjä jaksaa inhimillistää ja pelastaa maailmaa. Ottaisit koirakirjan käteen ja opettelisit sieltä perusteita, oppisit miksi 99% koirista pärjää helposti kotona yksikseen kun porukat on töissä ja koulussa. Mitä töitä ajattelit tehdä että ne kotoa onnistuu? Vai heittäydytkö sossupummiksi?


      • voi tuota trollia
        Et edelleenkään kirjoitti:

        ajattele sitä asiaa koirasi kannalta. Mieti miltä itsestäsi tuntuisi olla vangittuna johonkin hikiseen betonkikopperoon kahdeksaksi tunniksi? Päivästä toiseen, viikosta toiseen kuukaudesta toiseen vuosi vuoden perään. Mitä elämää se sellainen on?

        En minäkään sano etteikö koira totu, mutta sitä kritisoin että miksi pitää ottaa se koira jos sen kanssa ei ole kerran aikaa olla. Silloin on parasta siirtää se hankinta eläkeikään.

        Ihan yhtälailla se koira on sisällä vaikka työskentelisin kotona, kun ei omaa pihaa ole, eikä ulkona voi työskennellä. Sinulla varmaan onkin hikinen betoniboksi, mutta meilläpä onkin koti. Koiran oma koti, jossa se viihtyy, sen oma paikka, lelut, ruoka. Ulos pääsee neljästi päivässä. Ja et kai tiennyt edes, että aikuinen koira nukkuu paljon ja etenkin yksin ollessaan. Jaksaa sitten touhottaa kun väki palaa! Kyllä sinäkin nämä asiat opit sitten kun äiti antaa luvan hankkia koiran. Kai lopetat opiskelun ja kaupassakäynnitkin.


      • Vielä kerran
        ...ri kirjoitti:

        Minä olen lukittuna betonikopperoon joka päivä, eli yöllä kun nukun ja päivällä kun töitä teen. Nukutko sinä päivästä 17-18 tuntia? No KOIRA NUKKUU! Oletko sinä koira? Teinix piipertäjä jaksaa inhimillistää ja pelastaa maailmaa. Ottaisit koirakirjan käteen ja opettelisit sieltä perusteita, oppisit miksi 99% koirista pärjää helposti kotona yksikseen kun porukat on töissä ja koulussa. Mitä töitä ajattelit tehdä että ne kotoa onnistuu? Vai heittäydytkö sossupummiksi?

        "Minä olen lukittuna betonikopperoon joka päivä,"

        Olet joo, mutta vapaaehtoisesti toisin kuin koirasi jonka jätät ja lukitset sinne betonkiläävääsi.

        Oletko itse muuten jotenkin vammainen kun et ymmärrä selvästi kirjoitettua tekstiä. Olen kirjoittanut että ajattele asiaa koirasi kannalta, mikä sille olisi toivottavinta. Silloin huomaat että se sun työssäkäyntisi on se vihoviimeinen juttu. Varmasti se sietää sen kunhan otat sen mukaan. Ellet voi mukaan ottaa niin vaihda työmaata johon voit ottaa. Monissa työpaikoissa se on sallittua. Lakikirjasta esim finlex.fi voit katsoa mitkä ovat paikkoja mihin koiralla lain mukaan ei ole asiaa. Muualle on.

        Ja kotona tehtäviä työtehtäviä on monia. Voit alkaa mikrotukihenkilöksi, puhelinneuvojaksi, puhelinmyyjäksi, ajanvaraajaksi, tekstinkäsittelijäksi, konsultiksi, elektroniikkakorjaajaksi, tekstiilipainajaksi, taiteilijaksi tai klapikauppiaaksi. Vain surkastunut aivotoimintasi voi estää keksimästä niitä lisää.

        Oletko kuullut että monilla sossupummeillakin on koira? Kyllä, sekin on mahdollisuus mutta leveämmän leivän saat kyllä muualta kuin sieltä.


      • huoh näitä
        Vielä kerran kirjoitti:

        "Minä olen lukittuna betonikopperoon joka päivä,"

        Olet joo, mutta vapaaehtoisesti toisin kuin koirasi jonka jätät ja lukitset sinne betonkiläävääsi.

        Oletko itse muuten jotenkin vammainen kun et ymmärrä selvästi kirjoitettua tekstiä. Olen kirjoittanut että ajattele asiaa koirasi kannalta, mikä sille olisi toivottavinta. Silloin huomaat että se sun työssäkäyntisi on se vihoviimeinen juttu. Varmasti se sietää sen kunhan otat sen mukaan. Ellet voi mukaan ottaa niin vaihda työmaata johon voit ottaa. Monissa työpaikoissa se on sallittua. Lakikirjasta esim finlex.fi voit katsoa mitkä ovat paikkoja mihin koiralla lain mukaan ei ole asiaa. Muualle on.

        Ja kotona tehtäviä työtehtäviä on monia. Voit alkaa mikrotukihenkilöksi, puhelinneuvojaksi, puhelinmyyjäksi, ajanvaraajaksi, tekstinkäsittelijäksi, konsultiksi, elektroniikkakorjaajaksi, tekstiilipainajaksi, taiteilijaksi tai klapikauppiaaksi. Vain surkastunut aivotoimintasi voi estää keksimästä niitä lisää.

        Oletko kuullut että monilla sossupummeillakin on koira? Kyllä, sekin on mahdollisuus mutta leveämmän leivän saat kyllä muualta kuin sieltä.

        No niin napero, ei tarvi toistamiseen näyttää typeryyttäsi, tiedämme jo. Elä sinä kuten elät ja anna muidenkin, et ole mitään sanomaan elääkö työssäkävijän koira hyvin vai huonosti.


      • En olekaan
        huoh näitä kirjoitti:

        No niin napero, ei tarvi toistamiseen näyttää typeryyttäsi, tiedämme jo. Elä sinä kuten elät ja anna muidenkin, et ole mitään sanomaan elääkö työssäkävijän koira hyvin vai huonosti.

        mutta sananvapauslain nojalla voin ilmaista ajatukseni vapaasti, antaa neuvoja ja vinkkejä yleisillä keskustelupalstoilla ilman että sinä, joku muu tai edes viranomainen sitä voi estää. Niin kauan kuin esittämäni asia on lakien ja asetusten mukainen.

        Siispä vielä kerran: Herää pahvi, ja ajattele omillakin aivoillasi välillä.


      • parempaa kuin sinä
        En olekaan kirjoitti:

        mutta sananvapauslain nojalla voin ilmaista ajatukseni vapaasti, antaa neuvoja ja vinkkejä yleisillä keskustelupalstoilla ilman että sinä, joku muu tai edes viranomainen sitä voi estää. Niin kauan kuin esittämäni asia on lakien ja asetusten mukainen.

        Siispä vielä kerran: Herää pahvi, ja ajattele omillakin aivoillasi välillä.

        Niin ajattelenkin, ja sinun trollailusi ei siihen vaikuta. Koirani elää oikein hyvää elämää!


      • No ei ainakaan
        parempaa kuin sinä kirjoitti:

        Niin ajattelenkin, ja sinun trollailusi ei siihen vaikuta. Koirani elää oikein hyvää elämää!

        noiden sun välkkyjen aivoitustesi perusteella vietä kovin kaksista elämää. Sad but true


      • Ja maailma pelastuu
        Vielä kerran kirjoitti:

        "Minä olen lukittuna betonikopperoon joka päivä,"

        Olet joo, mutta vapaaehtoisesti toisin kuin koirasi jonka jätät ja lukitset sinne betonkiläävääsi.

        Oletko itse muuten jotenkin vammainen kun et ymmärrä selvästi kirjoitettua tekstiä. Olen kirjoittanut että ajattele asiaa koirasi kannalta, mikä sille olisi toivottavinta. Silloin huomaat että se sun työssäkäyntisi on se vihoviimeinen juttu. Varmasti se sietää sen kunhan otat sen mukaan. Ellet voi mukaan ottaa niin vaihda työmaata johon voit ottaa. Monissa työpaikoissa se on sallittua. Lakikirjasta esim finlex.fi voit katsoa mitkä ovat paikkoja mihin koiralla lain mukaan ei ole asiaa. Muualle on.

        Ja kotona tehtäviä työtehtäviä on monia. Voit alkaa mikrotukihenkilöksi, puhelinneuvojaksi, puhelinmyyjäksi, ajanvaraajaksi, tekstinkäsittelijäksi, konsultiksi, elektroniikkakorjaajaksi, tekstiilipainajaksi, taiteilijaksi tai klapikauppiaaksi. Vain surkastunut aivotoimintasi voi estää keksimästä niitä lisää.

        Oletko kuullut että monilla sossupummeillakin on koira? Kyllä, sekin on mahdollisuus mutta leveämmän leivän saat kyllä muualta kuin sieltä.

        Minusta on niin huvittavaa lukea näitä teinityttöjen kirjoituksia, ollaan niin maailmaa pelastamassa, ja niin turhaan. Kuvittelet tietäväsi jonkun toisen asioista tätä paremmin? No kunhan aikuiseksi kasvat, tulee järkeä toivottavasti lisää ja ehkä pääset kertakaikkisen naurettavan rajoittuneesta näkemyksestäsi silloin eroon myös. Sitä odotellessa, ehkä sinun pitäisi kirjoittaa kirja teinix:n ohjeet koiraa harkitsevalle, jossa voit suomalaisia sivistää mitä töitä saavat alkaa tekemään, jos koiraa mielivät, jotta koira ei kärsi. Saat dog hateristakin itsellesi ystävän, kun Suomeen ei montaa koiraa sitten jääkään :)
        Ps. Suosittelen sinulle puheittesi perusteella noista tuota klapikauppiaan virkaa, kunhan ensin selvität sen peruskoulun :)


    • 8+6

      Kyllä sitä aikaa on koiran kasvattamiseen revittävä, vaikka työssä käytkin. Jos olet niin kiireinen muka, ei koira ole sinun lemmikkisi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3090
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2101
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2044
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1875
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      71
      1583
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1336
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1242
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1231
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1201
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe