Miksi halusit isäksi?

mietiskelijä

Miten saadaan mies haluamaan lasta? Minun mies ei halua lasta ja minä haluaisin. Kuinka saada hänen mielensä muuttumaan?

91

1677

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ¿ Poo Poo

      Kun seuree Espoon yh-ämmien määrää
      ei isäksi halukkaita montakaan ole

    • eivaapysty

      Et pysty siihen mitenkään. Joko hankkiudut salaa raskaaksi tai vaihdat miestä.

      • kesähäät?

        Joo, vaihda miestä, mikäli lasta haluat.
        Tai vanhanaikaisesti: hankkiudu raskaaksi ja katso, miten mies siihen reagoi.


      • mies kaks ysi
        kesähäät? kirjoitti:

        Joo, vaihda miestä, mikäli lasta haluat.
        Tai vanhanaikaisesti: hankkiudu raskaaksi ja katso, miten mies siihen reagoi.

        Niin, jos miehesi ei halua lapsia niin et voi juuri mitään. Se miksi itse haluan joskus lapsia on koska, lapset ovat mielestäni mahtavia ja haluan olla hyvä isä joillekkin lapsille. Se on siis asia joka on ihmisessä kaiken aikaa tai herää myöhemmin itsestään.Jolleii näin tapahdu, ei voi sitä taikoakaan toiseen.
        Ja toisaalta, haluatko lapsellesi isän jota ei kiinnosta kasvattaa tai olla ylipäätän isä lapselle.Ethän itsekkään haluaisi olla tuo lapsi.


    • tuota voisit syöttää ajatuksilla ja ottaa mukaan katsomaan vauvoja:
      jos saataisiin oman näköisemme poikavauva, niin voisit pelata "jääkiekkoo/ jalkapalloo" ja opettaa kykyjen mukaisia( mitä hän arvostaa) arvoja. tahdon että joku vanhempana välittää meistäkin joka huolehtii asian mukaisesta hoidostamme johon voisimme luottaa.
      josta voitaisiin olla ylpeitä ja saada pyytentöntä rakkautta ja olisi sinun komean näköinen.
      voitaisiin tehdä oma joukkue josta voisimme olla ylpeitä. voisimme nähdä hänen ensi askeleensa ja nähdä hänen kasvamisensa kuulla ensi sanansa. mitä me vanhempana teemme kun suku kuolee ympäriltä..
      olisin ikionnellinen saadessani olla ihmeellisen pienen lapsen äiti. 18vuoden päästä olisimme...
      yms.

      ajatuksen syöttäminen laittaa pureskelemaan ja miettimään (kun joku auttaa laukaisemaan niitä) ja luomalla positiivia ajatuksia, näkee elämässä enemmänkin tavoitteita kuitenkin miehesi haluaa että olet onnellinen ja näkee että haluat uhrata aikaa lapselle.

      • eli näin minä tekisin.
        mutta minun mies on jo ollut tietoinen kyvyistäni lapsien kanssa olemisesta, ennen minua ei ole edes lapsia halunnut, jotenkin olen muuttanut hänen mieltään. puhumalla lapsista mutta eihän minulla ole ollut koskaan muuta puheen aihetta ollut kuin perheen perustaminen.
        mutta puhuimme ennen yhdenkään lapsen tulemisesta ,12 lapsesta jotka olisi oma jalkapallojoukkueemme.


      • Uskon, että suurin osa vanhemmista rakastaa lapsiaan pyyteettömästi. Sen sijaan lasten rakkaus vanhempiaan kohtaan on kovin ehdollista. Vaikka moni vanhempi muuta haluaakin ajatella.

        Ei ole mikään sattumanoikku, että on paljon yksinäisiä vanhuksia, joita kukaan ei käy katsomassa.


      • Ratikkakuski kirjoitti:

        Uskon, että suurin osa vanhemmista rakastaa lapsiaan pyyteettömästi. Sen sijaan lasten rakkaus vanhempiaan kohtaan on kovin ehdollista. Vaikka moni vanhempi muuta haluaakin ajatella.

        Ei ole mikään sattumanoikku, että on paljon yksinäisiä vanhuksia, joita kukaan ei käy katsomassa.

        vanhempaa on vaikea rakastaa jos se satuttaa ja ei ole saanut kiintymystä vanhempiinsa ja ymmärtänyt.
        kuri ennen vanhaa ollut raakaa, jotkut vanhemmat ovat säännöllisesti hakeneet kepin tai ihan ostamalla harjan varren kaupasta kurin pitoa varten jonka vuoksi on taas lapsia lain voimin säästellyt.
        liian vähäinen aika lapsen kanssa viilentää välejä ja jos kuri tulee syyttömällä olosta saa vihaa aikaiseksi.

        en ole nähnyt mieheni isää koskaan, vaikka elossa on.miehellä väliin mieli on taas ollut kun pärjäsi työ elämässä ottaa yhteyttä toinen on että jutellut historiasta joten hän haluisi pärjätä isälleen.
        kun kysyn miksi ei mennä? niin ukkoseni tokaisee, miksi haluisin mennä, joka on hakannut koko lapsuutesi ajan.


      • moraalinvartija kirjoitti:

        vanhempaa on vaikea rakastaa jos se satuttaa ja ei ole saanut kiintymystä vanhempiinsa ja ymmärtänyt.
        kuri ennen vanhaa ollut raakaa, jotkut vanhemmat ovat säännöllisesti hakeneet kepin tai ihan ostamalla harjan varren kaupasta kurin pitoa varten jonka vuoksi on taas lapsia lain voimin säästellyt.
        liian vähäinen aika lapsen kanssa viilentää välejä ja jos kuri tulee syyttömällä olosta saa vihaa aikaiseksi.

        en ole nähnyt mieheni isää koskaan, vaikka elossa on.miehellä väliin mieli on taas ollut kun pärjäsi työ elämässä ottaa yhteyttä toinen on että jutellut historiasta joten hän haluisi pärjätä isälleen.
        kun kysyn miksi ei mennä? niin ukkoseni tokaisee, miksi haluisin mennä, joka on hakannut koko lapsuutesi ajan.

        nyt jää taas lauseet kesken.
        "lain voimin säästellyt "(että laki on tehty suojelemiseksi lapsen koskettomuutta kohtaa)
        tätäkään lakia ei olisi tapahtunut, jos ei väkivaltaa ennen vanhaa olisi ollut lapsia kohtaa.
        nykyään tiedon välityksenä pystytään hyödyntämään nettiä ja huomioimaan tarpeita sen mukaan. kovan kurin tuotto näkyi ihan katukuvassa.

        http://www.youtube.com/results?search_query=mamma tuo mies mua tuijottaa

        mutta kuritettiin ihan yleisellä paikallakin.
        lapset meni rappusia koulussa rivissä perätysten.


      • moraalinvartija kirjoitti:

        nyt jää taas lauseet kesken.
        "lain voimin säästellyt "(että laki on tehty suojelemiseksi lapsen koskettomuutta kohtaa)
        tätäkään lakia ei olisi tapahtunut, jos ei väkivaltaa ennen vanhaa olisi ollut lapsia kohtaa.
        nykyään tiedon välityksenä pystytään hyödyntämään nettiä ja huomioimaan tarpeita sen mukaan. kovan kurin tuotto näkyi ihan katukuvassa.

        http://www.youtube.com/results?search_query=mamma tuo mies mua tuijottaa

        mutta kuritettiin ihan yleisellä paikallakin.
        lapset meni rappusia koulussa rivissä perätysten.

        http://www.youtube.com/watch?v=Rdt0ZA0JWeE
        videoon suora linkki.


      • no ainakaan tuolla ajatusten syöttämisellä eli jankuttamisella ja "vauvakuumeen tartuttamisella" tunkemalla syliin joka-ikisen kumminkaimanserkun pikku toukan ei ainakaan saa kenenkään oikeasti vanhemmaksi haluamattoman mieltä muuttumaan, päinvastoin..


      • murriperkele kirjoitti:

        no ainakaan tuolla ajatusten syöttämisellä eli jankuttamisella ja "vauvakuumeen tartuttamisella" tunkemalla syliin joka-ikisen kumminkaimanserkun pikku toukan ei ainakaan saa kenenkään oikeasti vanhemmaksi haluamattoman mieltä muuttumaan, päinvastoin..

        Kuinka monta ihmistä tunnet jotka ovat tällaisia myös yritysten jälkeen?
        tunnen yhden ja heidän tarina on se ettei he halunneet tähän pahaan maahan sijoittaa lasta mutta he on elänyt karmeita aikoja joten syy on vahva trauma peräinen ja yhteiskunta ollut armoton.

        tiedän myös että huonossa parisuhteessa tämä ei toimi koska toinen ei koe tarpeeksi kiinnostusta toisen hyvin voinnille.
        toinen on että jos jankutat jatkuvasti, se ei ole enää kypsyttämistä jota maistella suussa. olisihan ihan oikein miehen ilmaista ettei tee lapsia ollenkaan tai ei ole kykeneväinen(edes laina siittiöitten kautta) jos ei on oikeutta, että toinen vanhempi saa yrittää etsiä parisuhteen jos kokee olevan onnellinen. sukukypsässä oleva naisen on oikeus tuntea olevansa äiti jos hän sitä haluaa.
        ihmiset jotka eivät pysty tekemään turhautuu ja eivät halua edes kuulla lapsien teosta.


        jankuttaminen ei ole ajatusten syöttämistä koska se ajatus ei mene enää perille joka kertoo toisen välinpitämättömyydestä ottaa vastaa ajatusta.
        en nyt käskenyt riidellä asiasta vaan tuoda ilmi ja luoda tulevaisuuden kuvia.
        ettei siitä kannata katkeroitua.

        onhan vanhan ajan konsti, että jättää ehkäisyn pois mutta kannattaisi laittaa kova kovaa vasten ja sanoo reilusti, että jätän ehkäisyn( jos haluaa lapsia)
        mies joko luikkii karkuun tai ottaa vastuun.
        joudumme kaikki joskus kavahtamaan mikä polku on itsellemme oikea kun polku haarautuu.

        tiedän ainoastaan että mies joka ei koskaan halunnut lapsia tekikin. nähtyjää lapsien raakuuden kuin vanhemmuuden huonon puolen seuraamuksen.


      • moraalinvartija kirjoitti:

        Kuinka monta ihmistä tunnet jotka ovat tällaisia myös yritysten jälkeen?
        tunnen yhden ja heidän tarina on se ettei he halunneet tähän pahaan maahan sijoittaa lasta mutta he on elänyt karmeita aikoja joten syy on vahva trauma peräinen ja yhteiskunta ollut armoton.

        tiedän myös että huonossa parisuhteessa tämä ei toimi koska toinen ei koe tarpeeksi kiinnostusta toisen hyvin voinnille.
        toinen on että jos jankutat jatkuvasti, se ei ole enää kypsyttämistä jota maistella suussa. olisihan ihan oikein miehen ilmaista ettei tee lapsia ollenkaan tai ei ole kykeneväinen(edes laina siittiöitten kautta) jos ei on oikeutta, että toinen vanhempi saa yrittää etsiä parisuhteen jos kokee olevan onnellinen. sukukypsässä oleva naisen on oikeus tuntea olevansa äiti jos hän sitä haluaa.
        ihmiset jotka eivät pysty tekemään turhautuu ja eivät halua edes kuulla lapsien teosta.


        jankuttaminen ei ole ajatusten syöttämistä koska se ajatus ei mene enää perille joka kertoo toisen välinpitämättömyydestä ottaa vastaa ajatusta.
        en nyt käskenyt riidellä asiasta vaan tuoda ilmi ja luoda tulevaisuuden kuvia.
        ettei siitä kannata katkeroitua.

        onhan vanhan ajan konsti, että jättää ehkäisyn pois mutta kannattaisi laittaa kova kovaa vasten ja sanoo reilusti, että jätän ehkäisyn( jos haluaa lapsia)
        mies joko luikkii karkuun tai ottaa vastuun.
        joudumme kaikki joskus kavahtamaan mikä polku on itsellemme oikea kun polku haarautuu.

        tiedän ainoastaan että mies joka ei koskaan halunnut lapsia tekikin. nähtyjää lapsien raakuuden kuin vanhemmuuden huonon puolen seuraamuksen.

        "Kuinka monta ihmistä tunnet jotka ovat tällaisia myös yritysten jälkeen?"

        muutamia,
        enkä ole itsekään tähän kypsään, lähes 32 vuoden ikään mennessä vauvakuumetta saanut vaikka sitä on yritetty tartuttaa jo yli 10 vuotta..
        toisaalta olen itse ottanut nämä "tartuttamisyritykset" enempi huumorin kannalta, et mul on kai niin hyvä vastustuskyky..
        eikä niinkään lähimmät ihmiset (vanhemmat ja sisarukset) ole niitä pahimpia tällaisessa asiassa, vaan yleensä se on ollut joku muu tuttava, esim. työkaveri joka suorastaan pöyristyy siitä kun olen todennut etten välttämättä halua omia lapsia, ku "Eihän sellainen nainen voi olla normaali joka ei omia lapsia halua ja kyllä se äitiys kuuluu siihen naisena olemiseen ja ku vauvat ny on vaan niiiin ihaniii, miten sellaista voi olla haluamatta, miten sää voit edes sanoa tollasta ettet halua lapsia!!??"
        kumppaniksi ei ole sattunut sellaista jolle lisääntyminen olisi se elämän ainoa tarkoitus,

        enkä kyllä ymmärrä sitäkään jos parisuhteessa mies ei (välttämättä) haluaisi lapsia, niin hankkiudutaan salaa raskaaksi et kyllä se mies sitte oppii ja kypsyy siihen ajatukseen ku se toukka on jo tulossa..
        jos edes tällaisista asioista ei osaa keskustella sen kumppanin kanssa niin miksi edes on yhdessä..
        niinku,


      • omatunto
        murriperkele kirjoitti:

        "Kuinka monta ihmistä tunnet jotka ovat tällaisia myös yritysten jälkeen?"

        muutamia,
        enkä ole itsekään tähän kypsään, lähes 32 vuoden ikään mennessä vauvakuumetta saanut vaikka sitä on yritetty tartuttaa jo yli 10 vuotta..
        toisaalta olen itse ottanut nämä "tartuttamisyritykset" enempi huumorin kannalta, et mul on kai niin hyvä vastustuskyky..
        eikä niinkään lähimmät ihmiset (vanhemmat ja sisarukset) ole niitä pahimpia tällaisessa asiassa, vaan yleensä se on ollut joku muu tuttava, esim. työkaveri joka suorastaan pöyristyy siitä kun olen todennut etten välttämättä halua omia lapsia, ku "Eihän sellainen nainen voi olla normaali joka ei omia lapsia halua ja kyllä se äitiys kuuluu siihen naisena olemiseen ja ku vauvat ny on vaan niiiin ihaniii, miten sellaista voi olla haluamatta, miten sää voit edes sanoa tollasta ettet halua lapsia!!??"
        kumppaniksi ei ole sattunut sellaista jolle lisääntyminen olisi se elämän ainoa tarkoitus,

        enkä kyllä ymmärrä sitäkään jos parisuhteessa mies ei (välttämättä) haluaisi lapsia, niin hankkiudutaan salaa raskaaksi et kyllä se mies sitte oppii ja kypsyy siihen ajatukseen ku se toukka on jo tulossa..
        jos edes tällaisista asioista ei osaa keskustella sen kumppanin kanssa niin miksi edes on yhdessä..
        niinku,

        Sulla on tässä täyttä asiaa, jonka voin allekirjoittaa koska vaan.

        Eteenkin tuo viimeinen mietteesi: kyllä mies kypsyy,omatunto mutta miten onkin eri asia!


      • murriperkele kirjoitti:

        "Kuinka monta ihmistä tunnet jotka ovat tällaisia myös yritysten jälkeen?"

        muutamia,
        enkä ole itsekään tähän kypsään, lähes 32 vuoden ikään mennessä vauvakuumetta saanut vaikka sitä on yritetty tartuttaa jo yli 10 vuotta..
        toisaalta olen itse ottanut nämä "tartuttamisyritykset" enempi huumorin kannalta, et mul on kai niin hyvä vastustuskyky..
        eikä niinkään lähimmät ihmiset (vanhemmat ja sisarukset) ole niitä pahimpia tällaisessa asiassa, vaan yleensä se on ollut joku muu tuttava, esim. työkaveri joka suorastaan pöyristyy siitä kun olen todennut etten välttämättä halua omia lapsia, ku "Eihän sellainen nainen voi olla normaali joka ei omia lapsia halua ja kyllä se äitiys kuuluu siihen naisena olemiseen ja ku vauvat ny on vaan niiiin ihaniii, miten sellaista voi olla haluamatta, miten sää voit edes sanoa tollasta ettet halua lapsia!!??"
        kumppaniksi ei ole sattunut sellaista jolle lisääntyminen olisi se elämän ainoa tarkoitus,

        enkä kyllä ymmärrä sitäkään jos parisuhteessa mies ei (välttämättä) haluaisi lapsia, niin hankkiudutaan salaa raskaaksi et kyllä se mies sitte oppii ja kypsyy siihen ajatukseen ku se toukka on jo tulossa..
        jos edes tällaisista asioista ei osaa keskustella sen kumppanin kanssa niin miksi edes on yhdessä..
        niinku,

        Asiaa murri.

        Mua tympii nämä "äitiys kuuluu naisena olemiseen" ja muuta paskaa miten jokaisen oikeus (lue velvollisuus) on tuottaa vähintäin se kahden kiintiö maailmaan silkasta ilosta saada, hoitaa ja huoltaa lapsia.

        Ensinnäkään kaikista ei siihen ihanuusmussutukseen ole (ja sangen moni olisi saanut jättää tekemättäkin). Ei ne vauvat sen ihanimmiksi muutu tai äidinvaistot herää sillä sylittämisellä tai ihastelulla. Sama koskenee miehiäkin. Ei kaikki näe tarvetta perustaa perhettä vain siksi kun muut tekevät niin.

        Itse sain lapset nuorena, tänä päivänä en katso että heidän hankkimiseen olisi mitään syytä. Eikä äitiys (tai isyys) pääty koskaan, ei vaikka lapset olisivat aikuisiakin. Nyt ympärillä vain jankataan sitä, milloin tulet mummiksi ja eikös se sitten vasta ihanaa olekin ja plaaplaa... grrr... Joo, työkaverit ovat pahimmasta päästä. Valitettavasti minua vain kiinnostaa oma mukavuus enemmän kuin vapaa-aikana täystyöllistyminen.

        Ei se lasten hoitaminen ja vastuunotto sen helpommaksi ja hauskemmaksi ole muuttunut kahdessa vuosikymmenessä. Ainoa helpotus on siinä, ettei sitä enää tarvitse tehdä kokoaikaisesti.

        Toki kaikki kunnia heille, jotka lapsia haluavat/saavat ja vastuunsa tuntien osaavat kasvattaakin heidät.


      • murriperkele kirjoitti:

        "Kuinka monta ihmistä tunnet jotka ovat tällaisia myös yritysten jälkeen?"

        muutamia,
        enkä ole itsekään tähän kypsään, lähes 32 vuoden ikään mennessä vauvakuumetta saanut vaikka sitä on yritetty tartuttaa jo yli 10 vuotta..
        toisaalta olen itse ottanut nämä "tartuttamisyritykset" enempi huumorin kannalta, et mul on kai niin hyvä vastustuskyky..
        eikä niinkään lähimmät ihmiset (vanhemmat ja sisarukset) ole niitä pahimpia tällaisessa asiassa, vaan yleensä se on ollut joku muu tuttava, esim. työkaveri joka suorastaan pöyristyy siitä kun olen todennut etten välttämättä halua omia lapsia, ku "Eihän sellainen nainen voi olla normaali joka ei omia lapsia halua ja kyllä se äitiys kuuluu siihen naisena olemiseen ja ku vauvat ny on vaan niiiin ihaniii, miten sellaista voi olla haluamatta, miten sää voit edes sanoa tollasta ettet halua lapsia!!??"
        kumppaniksi ei ole sattunut sellaista jolle lisääntyminen olisi se elämän ainoa tarkoitus,

        enkä kyllä ymmärrä sitäkään jos parisuhteessa mies ei (välttämättä) haluaisi lapsia, niin hankkiudutaan salaa raskaaksi et kyllä se mies sitte oppii ja kypsyy siihen ajatukseen ku se toukka on jo tulossa..
        jos edes tällaisista asioista ei osaa keskustella sen kumppanin kanssa niin miksi edes on yhdessä..
        niinku,

        minä en sit nyt tarkoittanut että sinä olisit halunnut lapsia, ymmärsin sen aikaisemmin tekstisi mutta niin kuin sanoin että nainen joka haluaa lapsen, tiellä ei saa olla."sukukypsässä oleva naisen on oikeus tuntea olevansa äiti jos hän sitä haluaa."
        sama on kissojen kohdalla että taas itse en suostu ottaa koska en taas pysty rakastamaan niitä.

        tiedän vaan enemmän naisia joilla raskaaksi tulo on vaikeampaa vanhempana, enemmän tunnen lapsettomia jotka taas on halunnut lapsia


        miesten kypsyminen on juurikin haastavaa, sitä luodaan kuvia lapsista koska heillä ei ole yleensä kokemusta.
        en minä ymmärrä, salaa raskaaksi hankinnaksi nykypäivänä ennen vanhaa sitä harrastettiin enemmän. syytöksiä tuli enemmän miehiltä, koska sitä hävettiin koska naimisiin asti piti mennä.
        kyllä miehet ovat juosseet karkuun perheen perustamisesta kun alussa puhuu ahkeraa.
        minun elämäni on tarkoitus lisääntyä, kasvattaa ja elää mahdollisimman pitkään tukeakseen heitä ja lapsenlapsia.

        enemmän tuo kommentti kuulostaa sellaiselta kuin omalta vanhemmalta tulisi joten heillä on tärkeätä lisääntyminen kuin myös lasten lapsien äänten kuuluminen.


      • moraalinvartija kirjoitti:

        minä en sit nyt tarkoittanut että sinä olisit halunnut lapsia, ymmärsin sen aikaisemmin tekstisi mutta niin kuin sanoin että nainen joka haluaa lapsen, tiellä ei saa olla."sukukypsässä oleva naisen on oikeus tuntea olevansa äiti jos hän sitä haluaa."
        sama on kissojen kohdalla että taas itse en suostu ottaa koska en taas pysty rakastamaan niitä.

        tiedän vaan enemmän naisia joilla raskaaksi tulo on vaikeampaa vanhempana, enemmän tunnen lapsettomia jotka taas on halunnut lapsia


        miesten kypsyminen on juurikin haastavaa, sitä luodaan kuvia lapsista koska heillä ei ole yleensä kokemusta.
        en minä ymmärrä, salaa raskaaksi hankinnaksi nykypäivänä ennen vanhaa sitä harrastettiin enemmän. syytöksiä tuli enemmän miehiltä, koska sitä hävettiin koska naimisiin asti piti mennä.
        kyllä miehet ovat juosseet karkuun perheen perustamisesta kun alussa puhuu ahkeraa.
        minun elämäni on tarkoitus lisääntyä, kasvattaa ja elää mahdollisimman pitkään tukeakseen heitä ja lapsenlapsia.

        enemmän tuo kommentti kuulostaa sellaiselta kuin omalta vanhemmalta tulisi joten heillä on tärkeätä lisääntyminen kuin myös lasten lapsien äänten kuuluminen.

        miehet normaalisti lisääntyy vanhempanakin joten naiselle se kiire iskee.


      • moraalinvartija kirjoitti:

        minä en sit nyt tarkoittanut että sinä olisit halunnut lapsia, ymmärsin sen aikaisemmin tekstisi mutta niin kuin sanoin että nainen joka haluaa lapsen, tiellä ei saa olla."sukukypsässä oleva naisen on oikeus tuntea olevansa äiti jos hän sitä haluaa."
        sama on kissojen kohdalla että taas itse en suostu ottaa koska en taas pysty rakastamaan niitä.

        tiedän vaan enemmän naisia joilla raskaaksi tulo on vaikeampaa vanhempana, enemmän tunnen lapsettomia jotka taas on halunnut lapsia


        miesten kypsyminen on juurikin haastavaa, sitä luodaan kuvia lapsista koska heillä ei ole yleensä kokemusta.
        en minä ymmärrä, salaa raskaaksi hankinnaksi nykypäivänä ennen vanhaa sitä harrastettiin enemmän. syytöksiä tuli enemmän miehiltä, koska sitä hävettiin koska naimisiin asti piti mennä.
        kyllä miehet ovat juosseet karkuun perheen perustamisesta kun alussa puhuu ahkeraa.
        minun elämäni on tarkoitus lisääntyä, kasvattaa ja elää mahdollisimman pitkään tukeakseen heitä ja lapsenlapsia.

        enemmän tuo kommentti kuulostaa sellaiselta kuin omalta vanhemmalta tulisi joten heillä on tärkeätä lisääntyminen kuin myös lasten lapsien äänten kuuluminen.

        en minä olettanutkaan että juuri nimenomaan minun valintojani olisi missään vaiheessa kyseenalaistettu, mut kysyit et kuinka monta tiedän kehen ei "ajatusten syöttäminen ja vauvakuumeen tartuttaminen" ole toiminut.. mainitsin niiden muutaman tuttavani lisäksi itseni ja omat kokemukseni aiheesta,

        itsekin aiemmissa kommenteissasi toit omia näkökantojasi esille, joten miksen sitten minä saisi tuoda omiani esille ilman että ottaisin asiaa liian henkilökohtaisesti, tai jotain..

        "sukukypsässä oleva naisen on oikeus tuntea olevansa äiti jos hän sitä haluaa."
        -olenko mää sitä kieltänyt, mut jos parisuhteen toinen osapuoli ei halua vanhemmaksi juuri silloin taikka koskaan, niin mikä pakko niitä lapsia on hankkia juuri hänen kanssaan? sillä toisella on myös yhtäläinen oikeus olla haluamatta lapsia..

        ja miten kissat liittyy tähän aiheeseen?

        "miesten kypsyminen on juurikin haastavaa, sitä luodaan kuvia lapsista koska heillä ei ole yleensä kokemusta."
        -monellako naisella sitten on kokemusta äitiydestä, noin niinku ennestään..?
        se jos on vahtinut pikkusisaruksia joskus teininä ei vielä riitä, ku ne parkuvat pikkusisaruksetkin on yleensä voinut tyrkätä jonkun muun syliin silloin kun omat hermot eivät ole enää riittäneet..

        "enemmän tuo kommentti kuulostaa sellaiselta kuin omalta vanhemmalta tulisi joten heillä on tärkeätä lisääntyminen kuin myös lasten lapsien äänten kuuluminen. "
        -sori, kyllä ne on edelleenkin olleet niitä puolituttuja kun kokevat oikeudekseen kommentoida mun lisääntymistä tai siis sen väliin jättämistä, äitini taas sanoi että jos häneltä nyt kysyttäis niin ei hän ainakaan olis mummuksi halunnut..


      • murriperkele kirjoitti:

        en minä olettanutkaan että juuri nimenomaan minun valintojani olisi missään vaiheessa kyseenalaistettu, mut kysyit et kuinka monta tiedän kehen ei "ajatusten syöttäminen ja vauvakuumeen tartuttaminen" ole toiminut.. mainitsin niiden muutaman tuttavani lisäksi itseni ja omat kokemukseni aiheesta,

        itsekin aiemmissa kommenteissasi toit omia näkökantojasi esille, joten miksen sitten minä saisi tuoda omiani esille ilman että ottaisin asiaa liian henkilökohtaisesti, tai jotain..

        "sukukypsässä oleva naisen on oikeus tuntea olevansa äiti jos hän sitä haluaa."
        -olenko mää sitä kieltänyt, mut jos parisuhteen toinen osapuoli ei halua vanhemmaksi juuri silloin taikka koskaan, niin mikä pakko niitä lapsia on hankkia juuri hänen kanssaan? sillä toisella on myös yhtäläinen oikeus olla haluamatta lapsia..

        ja miten kissat liittyy tähän aiheeseen?

        "miesten kypsyminen on juurikin haastavaa, sitä luodaan kuvia lapsista koska heillä ei ole yleensä kokemusta."
        -monellako naisella sitten on kokemusta äitiydestä, noin niinku ennestään..?
        se jos on vahtinut pikkusisaruksia joskus teininä ei vielä riitä, ku ne parkuvat pikkusisaruksetkin on yleensä voinut tyrkätä jonkun muun syliin silloin kun omat hermot eivät ole enää riittäneet..

        "enemmän tuo kommentti kuulostaa sellaiselta kuin omalta vanhemmalta tulisi joten heillä on tärkeätä lisääntyminen kuin myös lasten lapsien äänten kuuluminen. "
        -sori, kyllä ne on edelleenkin olleet niitä puolituttuja kun kokevat oikeudekseen kommentoida mun lisääntymistä tai siis sen väliin jättämistä, äitini taas sanoi että jos häneltä nyt kysyttäis niin ei hän ainakaan olis mummuksi halunnut..

        "-olenko mää sitä kieltänyt, mut jos parisuhteen toinen osapuoli ei halua vanhemmaksi juuri silloin taikka koskaan, niin mikä pakko niitä lapsia on hankkia juuri hänen kanssaan? sillä toisella on myös yhtäläinen oikeus olla haluamatta lapsia.."

        minun vastaukseni kerroin mutta toistan.

        "olisihan ihan oikein miehen ilmaista ettei tee lapsia ollenkaan tai ei ole kykeneväinen(edes laina siittiöitten kautta) jos ei on oikeutta, että toinen vanhempi saa yrittää etsiä parisuhteen jos kokee olevan onnellinen. "
        lisäksi
        miten koet että mies on onneton? minusta menee itsekkääksi, jos pitää jäädä ihmisen kanssa joka ei halua luoda elämää.
        itse olen tietoinen lapsesta asti että perhettä halunnut ja näen sen omissa lapsissa kun he haluaa olla isiä ja äitejä isoina kun kysytään "mikä sinä haluisit olla isona?" alussa tein vielä, niin sanotusti miehelle työtä käskettyä vastoin omaa moraalia keskeytyksen, josta alkoi pahin masennus kausi jolloin halusin eroon hänestä mutta mies on sitä mieltä nykypäivänä ettei keskeytystä olisi pitänyt tehdä.

        ??? "äitini taas sanoi että jos häneltä nyt kysyttäis niin ei hän ainakaan olis mummuksi halunnut.."???

        en kokisi itseäni edes maailmaan tervetulleeksi jos oma äitini minulle noin vastaisi lapsien tekokin olisi vaikeampaa jos läheiset olisi sitä vastaan ollut.
        äitini kyllä 42v ei kokenut itseään mummoksi koska synnytti itsekin,
        meidän suvussa on opittu ei se nimi ketään vanhenna.

        "ja miten kissat liittyy tähän aiheeseen?"
        ajattelin kuvasi perusteella että rakastat kissoja joten heihin vertasin rakkautta lapsiin, koska en kissoja rakasta.
        jolla vertasin kiintymystä huolehtia, helliä heitä vaikka mieltymyksemme on erilaiset. mutta pahoittelut oletuksesta jos et ole mieltynyt kissoihin.


      • moraalinvartija kirjoitti:

        "-olenko mää sitä kieltänyt, mut jos parisuhteen toinen osapuoli ei halua vanhemmaksi juuri silloin taikka koskaan, niin mikä pakko niitä lapsia on hankkia juuri hänen kanssaan? sillä toisella on myös yhtäläinen oikeus olla haluamatta lapsia.."

        minun vastaukseni kerroin mutta toistan.

        "olisihan ihan oikein miehen ilmaista ettei tee lapsia ollenkaan tai ei ole kykeneväinen(edes laina siittiöitten kautta) jos ei on oikeutta, että toinen vanhempi saa yrittää etsiä parisuhteen jos kokee olevan onnellinen. "
        lisäksi
        miten koet että mies on onneton? minusta menee itsekkääksi, jos pitää jäädä ihmisen kanssa joka ei halua luoda elämää.
        itse olen tietoinen lapsesta asti että perhettä halunnut ja näen sen omissa lapsissa kun he haluaa olla isiä ja äitejä isoina kun kysytään "mikä sinä haluisit olla isona?" alussa tein vielä, niin sanotusti miehelle työtä käskettyä vastoin omaa moraalia keskeytyksen, josta alkoi pahin masennus kausi jolloin halusin eroon hänestä mutta mies on sitä mieltä nykypäivänä ettei keskeytystä olisi pitänyt tehdä.

        ??? "äitini taas sanoi että jos häneltä nyt kysyttäis niin ei hän ainakaan olis mummuksi halunnut.."???

        en kokisi itseäni edes maailmaan tervetulleeksi jos oma äitini minulle noin vastaisi lapsien tekokin olisi vaikeampaa jos läheiset olisi sitä vastaan ollut.
        äitini kyllä 42v ei kokenut itseään mummoksi koska synnytti itsekin,
        meidän suvussa on opittu ei se nimi ketään vanhenna.

        "ja miten kissat liittyy tähän aiheeseen?"
        ajattelin kuvasi perusteella että rakastat kissoja joten heihin vertasin rakkautta lapsiin, koska en kissoja rakasta.
        jolla vertasin kiintymystä huolehtia, helliä heitä vaikka mieltymyksemme on erilaiset. mutta pahoittelut oletuksesta jos et ole mieltynyt kissoihin.

        "miten koet että mies on onneton? minusta menee itsekkääksi, jos pitää jäädä ihmisen kanssa joka ei halua luoda elämää."
        -missä mä olen puhunut mitään kenenkään onnettomuudesta..?
        ja muistaakseni puhuin ihan päinvastaista suhteeseen jäämisestä missä tavoitteet eivät kohtaa..
        eikä se lisääntyminen ny mitään 'Elämän Luomista' ole, ihan niinku se muuttais ihmisen jotenki Jumalankaltaiseksi jos/kun osaa käyttää vehkeitään..

        äitini.. joo hän ei olisi se äiti jonka tunnen jos hän ei sanoisi suoraan mitä ajattelee.
        siinäkin mielessä harvinainen laatuaan että vaikka hän onkin äiti (ja nykyään myös mummu) hän ei silti ole niitä joille se äitiys on se ainoa vastaus kysymykseen maailmasta ja elämäntarkoituksesta ja kaikesta..

        enkä ole hankkinut kissojani miksikään lasten (tai muiden ihmissuhteiden) korvikkeeksi, vaan ihan vain lemmikkieläimiksi ja enimmäkseen sen vuoksi että joku toinen on sen kissan ensin hankkinut mutta ei sitten siitä olekaan osannut/viitsinyt pitää huolta.


      • murriperkele kirjoitti:

        "miten koet että mies on onneton? minusta menee itsekkääksi, jos pitää jäädä ihmisen kanssa joka ei halua luoda elämää."
        -missä mä olen puhunut mitään kenenkään onnettomuudesta..?
        ja muistaakseni puhuin ihan päinvastaista suhteeseen jäämisestä missä tavoitteet eivät kohtaa..
        eikä se lisääntyminen ny mitään 'Elämän Luomista' ole, ihan niinku se muuttais ihmisen jotenki Jumalankaltaiseksi jos/kun osaa käyttää vehkeitään..

        äitini.. joo hän ei olisi se äiti jonka tunnen jos hän ei sanoisi suoraan mitä ajattelee.
        siinäkin mielessä harvinainen laatuaan että vaikka hän onkin äiti (ja nykyään myös mummu) hän ei silti ole niitä joille se äitiys on se ainoa vastaus kysymykseen maailmasta ja elämäntarkoituksesta ja kaikesta..

        enkä ole hankkinut kissojani miksikään lasten (tai muiden ihmissuhteiden) korvikkeeksi, vaan ihan vain lemmikkieläimiksi ja enimmäkseen sen vuoksi että joku toinen on sen kissan ensin hankkinut mutta ei sitten siitä olekaan osannut/viitsinyt pitää huolta.

        "eikä se lisääntyminen ny mitään 'Elämän Luomista' ole, ihan niinku se muuttais ihmisen jotenki Jumalankaltaiseksi jos/kun osaa käyttää vehkeitään.."

        on se luomista eikä lapsia vaan tehdä, eikä ole vehkeiden osaamisesta kiinni.
        osaamaton seksissä pystyy tekee lapsia mutta kaikille ei elämän luominen ei onnistu. eikä kukaan jumala minun lapsia ole luonut, vaan minä olen elämän luonut mieheni kanssa vai väitätkö että lapsissani ei ole elämää?


        "enkä ole hankkinut kissojani miksikään lasten (tai muiden ihmissuhteiden) korvikkeeksi, vaan ihan vain lemmikkieläimiksi ja enimmäkseen sen vuoksi että joku toinen on sen kissan ensin hankkinut mutta ei sitten siitä olekaan osannut/viitsinyt pitää huolta. "

        suosittelen antamaan rakastettavaan perheeseen jotka kohtelee kuin perheen jäsentä eikä pelkkänä lemmikkinä.


        "-missä mä olen puhunut mitään kenenkään onnettomuudesta..?"
        oletin koska toistit mitä olen sanonut kun sanoit "sillä toisella on myös yhtäläinen oikeus olla haluamatta lapsia.."


        "ja muistaakseni puhuin ihan päinvastaista suhteeseen jäämisestä missä tavoitteet eivät kohtaa.."
        et puhu minun kanssasi samaa kieltä kun joka kerta toistat
        joten minäkin toistan"olisihan ihan oikein miehen ilmaista ettei tee lapsia ollenkaan"



        "-monellako naisella sitten on kokemusta äitiydestä, noin niinku ennestään..?
        se jos on vahtinut pikkusisaruksia joskus teininä ei vielä riitä, ku ne parkuvat pikkusisaruksetkin on yleensä voinut tyrkätä jonkun muun syliin silloin kun omat hermot eivät ole enää riittäneet.."

        minä en ole voinut kenenkään syliin tyrkätä lasta koska ne on ollut aina vastuullani teininä, ennen vanhaan tämä on ollut yleistä joten naisilla on ollut yleensä vastuu sisaristaan, veljet ovat taas päässeet vain "töihin" ja jos mennään minun ajassa eteenpäin ja lapsena sisareni antoi minulle myös rintaa(jota ennen vanhaan tehtiin)
        .
        lisäksi lapset ovat mukavia,herttaisia ja viattomia, he eivät itke muuta kuin syystä.
        vauvalla on joko nälkä, tai vaipassa eritettä, tai väsymystä, tai kipua.
        taapero/lapsi/teini koettelee tahtoa mutta se on normaali itsenäistyä, kuin rajojen kokeilu koska se on tapa opetella ymmärtää väärän ja oikean.
        itkee aikuinenkin ystäväkin mutta heitämmekö sen jonkun syliin, emme vaan menemme lohduttaa ystävää.


      • moraalinvartija kirjoitti:

        "eikä se lisääntyminen ny mitään 'Elämän Luomista' ole, ihan niinku se muuttais ihmisen jotenki Jumalankaltaiseksi jos/kun osaa käyttää vehkeitään.."

        on se luomista eikä lapsia vaan tehdä, eikä ole vehkeiden osaamisesta kiinni.
        osaamaton seksissä pystyy tekee lapsia mutta kaikille ei elämän luominen ei onnistu. eikä kukaan jumala minun lapsia ole luonut, vaan minä olen elämän luonut mieheni kanssa vai väitätkö että lapsissani ei ole elämää?


        "enkä ole hankkinut kissojani miksikään lasten (tai muiden ihmissuhteiden) korvikkeeksi, vaan ihan vain lemmikkieläimiksi ja enimmäkseen sen vuoksi että joku toinen on sen kissan ensin hankkinut mutta ei sitten siitä olekaan osannut/viitsinyt pitää huolta. "

        suosittelen antamaan rakastettavaan perheeseen jotka kohtelee kuin perheen jäsentä eikä pelkkänä lemmikkinä.


        "-missä mä olen puhunut mitään kenenkään onnettomuudesta..?"
        oletin koska toistit mitä olen sanonut kun sanoit "sillä toisella on myös yhtäläinen oikeus olla haluamatta lapsia.."


        "ja muistaakseni puhuin ihan päinvastaista suhteeseen jäämisestä missä tavoitteet eivät kohtaa.."
        et puhu minun kanssasi samaa kieltä kun joka kerta toistat
        joten minäkin toistan"olisihan ihan oikein miehen ilmaista ettei tee lapsia ollenkaan"



        "-monellako naisella sitten on kokemusta äitiydestä, noin niinku ennestään..?
        se jos on vahtinut pikkusisaruksia joskus teininä ei vielä riitä, ku ne parkuvat pikkusisaruksetkin on yleensä voinut tyrkätä jonkun muun syliin silloin kun omat hermot eivät ole enää riittäneet.."

        minä en ole voinut kenenkään syliin tyrkätä lasta koska ne on ollut aina vastuullani teininä, ennen vanhaan tämä on ollut yleistä joten naisilla on ollut yleensä vastuu sisaristaan, veljet ovat taas päässeet vain "töihin" ja jos mennään minun ajassa eteenpäin ja lapsena sisareni antoi minulle myös rintaa(jota ennen vanhaan tehtiin)
        .
        lisäksi lapset ovat mukavia,herttaisia ja viattomia, he eivät itke muuta kuin syystä.
        vauvalla on joko nälkä, tai vaipassa eritettä, tai väsymystä, tai kipua.
        taapero/lapsi/teini koettelee tahtoa mutta se on normaali itsenäistyä, kuin rajojen kokeilu koska se on tapa opetella ymmärtää väärän ja oikean.
        itkee aikuinenkin ystäväkin mutta heitämmekö sen jonkun syliin, emme vaan menemme lohduttaa ystävää.

        se, etten ajattele kissojeni olevan mitään karvaisia pieniä ihmisiä, ei tarkoita ettenkö välittäisi ja osaisi pitää niistä huolta.

        liian monet näistä "rakastettavista perheistä" ovat niitä jotka ovat valmiita tappamaan tai antamaan pois ne "perheenjäsenensä" jotka vaikka vaan pissaavat väärään paikkaan.


      • murriperkele kirjoitti:

        se, etten ajattele kissojeni olevan mitään karvaisia pieniä ihmisiä, ei tarkoita ettenkö välittäisi ja osaisi pitää niistä huolta.

        liian monet näistä "rakastettavista perheistä" ovat niitä jotka ovat valmiita tappamaan tai antamaan pois ne "perheenjäsenensä" jotka vaikka vaan pissaavat väärään paikkaan.

        Mulla oli yksi kissa, joka pissi tiettyyn kohtaan parketin nurkkaan. Ehkä koko homma sai alkunsa siitä kun familiaan tuli kolmas kissa, jonka ensimmäinen otti siipien suojaan ja hylkäsi tämän yhden, jota sitten porukalla alkoivat kiusaamaan.

        En silti hennonnut tappaa/luovuttaa pois yhtäkään. Vaikka oli niitäkin päiviä, että teki mieli kuristaa koko katinperkule. Tai joku toisista.

        Oikeastaan sama on kaikkien huollettavien/hoidettavien kanssa. On useimmat onnelliset päivät ja sitten joskus niitä ei kivojakaan. Hermojen pitää vain kestää, eikä omille harmituksille ole sijaa.

        Aikuinen ihminen on vastuussa aina niin lastensa kuin lemmikkiensä tarpeista ja tavoista.


      • en kirjautunut nyt
        murriperkele kirjoitti:

        se, etten ajattele kissojeni olevan mitään karvaisia pieniä ihmisiä, ei tarkoita ettenkö välittäisi ja osaisi pitää niistä huolta.

        liian monet näistä "rakastettavista perheistä" ovat niitä jotka ovat valmiita tappamaan tai antamaan pois ne "perheenjäsenensä" jotka vaikka vaan pissaavat väärään paikkaan.

        Meillä just lopetettiin kissa, joka pissasi sohvat. Virtsakivet poistettu ja vaiva uusi. Ne voidaan poistaa lääkärin mukaan kerran. Jatkuva krooninen virtsatietulehduskaan ei ole kissalle kiva. Yleensä kissat pissaa vain kun vaivoja.

        Piruuttaan ne ei kuse minne sattuu.


      • edellinen..
        en kirjautunut nyt kirjoitti:

        Meillä just lopetettiin kissa, joka pissasi sohvat. Virtsakivet poistettu ja vaiva uusi. Ne voidaan poistaa lääkärin mukaan kerran. Jatkuva krooninen virtsatietulehduskaan ei ole kissalle kiva. Yleensä kissat pissaa vain kun vaivoja.

        Piruuttaan ne ei kuse minne sattuu.

        Yleensä kissat pissaa vääriin paikkoihin vain kun vaivoja. Lisäys. :)

        Ei se kivaa ollut kaverista luopua, ei vain ollut enää vaihtoehtoja.


      • murriperkele kirjoitti:

        se, etten ajattele kissojeni olevan mitään karvaisia pieniä ihmisiä, ei tarkoita ettenkö välittäisi ja osaisi pitää niistä huolta.

        liian monet näistä "rakastettavista perheistä" ovat niitä jotka ovat valmiita tappamaan tai antamaan pois ne "perheenjäsenensä" jotka vaikka vaan pissaavat väärään paikkaan.

        minä en osaa rakastaa kissoja, jonka vuoksi luovuin niistä rakastettuun perheeseen jossa kohtelee kuin perheenjäsentä. se oli minulle vain lemmikki josta välitin ja osasin pitää huolta mutta ajattelin lemmikin parasta, kissan saada kokea rakkautta sellaiselta joka osaa antaa sitä.

        minä pelkään eläimiä ja se on eriasia pelottavaa on vaikea rakastaa.
        joten ne ovat rakastetuissa perheissä, mihin olen luovuttanut.
        en huoli kissoja kotiini enää.

        minulla on muitakin vaihtoehtoja ollut kuin luopuminen, niin kuin tappaminen kuin kissojenkotiin viedä.
        eli jokainen kissa löysi kotinsa ja se mistä hankin kissat olisivat tulleet sokeaksi tai kuolleet, että loppuen lopuksi olin heille vain sijoituskoti josta sai teennäistä rakkautta ja huolenpitoa.


      • moraalinvartija kirjoitti:

        minä en osaa rakastaa kissoja, jonka vuoksi luovuin niistä rakastettuun perheeseen jossa kohtelee kuin perheenjäsentä. se oli minulle vain lemmikki josta välitin ja osasin pitää huolta mutta ajattelin lemmikin parasta, kissan saada kokea rakkautta sellaiselta joka osaa antaa sitä.

        minä pelkään eläimiä ja se on eriasia pelottavaa on vaikea rakastaa.
        joten ne ovat rakastetuissa perheissä, mihin olen luovuttanut.
        en huoli kissoja kotiini enää.

        minulla on muitakin vaihtoehtoja ollut kuin luopuminen, niin kuin tappaminen kuin kissojenkotiin viedä.
        eli jokainen kissa löysi kotinsa ja se mistä hankin kissat olisivat tulleet sokeaksi tai kuolleet, että loppuen lopuksi olin heille vain sijoituskoti josta sai teennäistä rakkautta ja huolenpitoa.

        lisäksi olisin voinut antaa karata, kuinkakohan monta kertaa sekin mieleen tuli kissojen kohdalla.
        mutta fiksuin ja järkevin tapa oli luopua hyvään kotiin.

        en hylännyt, ei ollut hoitamatta ja sai huolenpitoa(lelujakin herkkuruokia), joten enkelin rinkulan saat pyyhkiä pääsi ympäriltä ja yrittää opetella perheenjäsenenä pitämään ja rakastamaan tai luopumaan, joka kuulostaa vain korvaani oikeudenmukaiselta kissaasi kohtaa.
        oli sitten karvaton eläin tai ei, niin rakkautta ne vaatii.


      • moraalinvartija kirjoitti:

        lisäksi olisin voinut antaa karata, kuinkakohan monta kertaa sekin mieleen tuli kissojen kohdalla.
        mutta fiksuin ja järkevin tapa oli luopua hyvään kotiin.

        en hylännyt, ei ollut hoitamatta ja sai huolenpitoa(lelujakin herkkuruokia), joten enkelin rinkulan saat pyyhkiä pääsi ympäriltä ja yrittää opetella perheenjäsenenä pitämään ja rakastamaan tai luopumaan, joka kuulostaa vain korvaani oikeudenmukaiselta kissaasi kohtaa.
        oli sitten karvaton eläin tai ei, niin rakkautta ne vaatii.

        yritin vain selventää sitä että mielestäni on tekopyhää väittää jonkun olevan perheenjäsen kun sillä ei kuitenkaan ole samanlaisia oikeuksia kuin muilla, kahdella jalalla kulkevilla, perheenjäsenillä. vai moniko antaa lapsensa pois jos se ei opi potalle..?

        se ettet Sinä kykene rakastamaan eläimiä Ei tarkoita sitä ettenkö minä tai joku muu siihen kykenisi, samalla kuitenkin tiedostaen että kyseessä on eläin jolla on eläimen tavat ja vaistot, eikä mikään karvainen pieni ihminen tai oman itseni jatke.

        ja kumpiko tässä nyt on sitä enkelin rinkulaansa kiillottamassa kertoilemalla kuinka on joskus jopa joutunut kissoja kotonaan pitämään vaikkei edes yhtään pidä eläimistä?


      • murriperkele kirjoitti:

        yritin vain selventää sitä että mielestäni on tekopyhää väittää jonkun olevan perheenjäsen kun sillä ei kuitenkaan ole samanlaisia oikeuksia kuin muilla, kahdella jalalla kulkevilla, perheenjäsenillä. vai moniko antaa lapsensa pois jos se ei opi potalle..?

        se ettet Sinä kykene rakastamaan eläimiä Ei tarkoita sitä ettenkö minä tai joku muu siihen kykenisi, samalla kuitenkin tiedostaen että kyseessä on eläin jolla on eläimen tavat ja vaistot, eikä mikään karvainen pieni ihminen tai oman itseni jatke.

        ja kumpiko tässä nyt on sitä enkelin rinkulaansa kiillottamassa kertoilemalla kuinka on joskus jopa joutunut kissoja kotonaan pitämään vaikkei edes yhtään pidä eläimistä?

        lue omasi viestisi ensin väität ettet rakasta sitä nyt väität toisin.
        suosittelen luopumaan kun et osaa tiedostaa mitä haluat.

        minun vastaus:
        "ajattelin kuvasi perusteella että rakastat kissoja joten heihin vertasin rakkautta lapsiin, koska en kissoja rakasta.
        jolla vertasin kiintymystä huolehtia, helliä heitä vaikka mieltymyksemme on erilaiset. mutta pahoittelut oletuksesta jos et ole mieltynyt kissoihin"

        sinun vastaus:
        "enkä ole hankkinut kissojani miksikään lasten (tai muiden ihmissuhteiden) korvikkeeksi, vaan ihan vain lemmikkieläimiksi ja enimmäkseen sen vuoksi että joku toinen on sen kissan ensin hankkinut mutta ei sitten siitä olekaan osannut/viitsinyt pitää huolta"

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Lemmikkieläin

        se että olet epämukava persoona näkyy ihan käytöksessä ja lapset kärsisi siitä että en suosi äitiyttä sinulle koska teet itsestäsi naurettavan, eristämällä rakkautta
        ettei ole samanarvoista eläimiin kuin lapsiin.

        minä en ole mitään kiillottanut päinvastoin, tunnustin että se oli vain lemmikki kun en osaa rakastaa ja sitä sinä et osannut tehdä muuta kuin väittää paremmuuttasi, halventamalla muita. voisit yrittää katsoa erinäkökulmasta mutta, ei kuin tuomitset ja halvennat(joka on juuri sitä paremmuuden ylpeilyä, kiillotusta), mutta juurikin saman verran välitin kissasta kuin sinäkin hellin ja osasin hoitaa kissoja.
        et ole yhtään kissa rakkaampi ihminen kun taas lopuksi väität, että se on vain eläin, minun eläin on ihan lautasella jolla ei ole persoonaa jonka pistelen poskeeni.
        on se kissa rakkaille vähän enempi, niin kuin persoona.



        lapset ei ole minun "elämän jatkeeni" vaan minun elämän tuleni joiden vuoksi taistelen.

        sinulla on vain sinun karvakeräsi jota väität rakastavasi, sillä että olet taas pitänyt sen kotona(koska joku jätti sen, et ole hakenut) , mutta halvennat muita sen mukaan kun tapasi on sinusta vain ainoastaan oikea, josta muuten koet pää vaivaa.

        kissat on ihanina kun ovat pieniä karvapalloja mutta niin kaikki vauvatkin.
        mutta jos ei lapsien kanssa ole, ei niitä voi ymmärtää, rakastaa ja välittää.
        miksi otin enemmän yhdelle kissalle, oli hyvä saada samaa lajia kissalle(kissaa ajattelin)seuraa, mutta päinvastoin minulle tyrkytettiin lisää, vedoten huonoissa oloissa olevia kissoja.



        sinä et ole ketään pelastanut vaan päinvastoin väännät asioista kuin itseäsi peitellen sitä kerää, pitää rakastaa.
        eläimiä on vaikea rakastaa jos niitä pelkää, ja senkin kokemuksen sain oppia kantapään kautta.
        sitten sanot etten pidä. minähän juuri sanoin että pelkään niitä etten pidä kuin lemmikkinä. ja moneenkohan kerran senkin sanoin:

        "minä pelkään eläimiä ja se on eriasia pelottavaa on vaikea rakastaa.
        joten ne ovat rakastetuissa perheissä, mihin olen luovuttanut.
        en huoli kissoja kotiini enää. "

        "sama on kissojen kohdalla että taas itse en suostu ottaa koska en taas pysty rakastamaan niitä."

        moneenko kertaa se pitää sanoa sinulle, päinvastoin yrität vääristellä sanomisiani
        niin kuin elisa sanoi
        "Aikuinen ihminen on vastuussa aina niin lastensa kuin lemmikkiensä tarpeista ja tavoista"

        minä ajattelin kissani tarpeita.


      • moraalinvartija kirjoitti:

        lue omasi viestisi ensin väität ettet rakasta sitä nyt väität toisin.
        suosittelen luopumaan kun et osaa tiedostaa mitä haluat.

        minun vastaus:
        "ajattelin kuvasi perusteella että rakastat kissoja joten heihin vertasin rakkautta lapsiin, koska en kissoja rakasta.
        jolla vertasin kiintymystä huolehtia, helliä heitä vaikka mieltymyksemme on erilaiset. mutta pahoittelut oletuksesta jos et ole mieltynyt kissoihin"

        sinun vastaus:
        "enkä ole hankkinut kissojani miksikään lasten (tai muiden ihmissuhteiden) korvikkeeksi, vaan ihan vain lemmikkieläimiksi ja enimmäkseen sen vuoksi että joku toinen on sen kissan ensin hankkinut mutta ei sitten siitä olekaan osannut/viitsinyt pitää huolta"

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Lemmikkieläin

        se että olet epämukava persoona näkyy ihan käytöksessä ja lapset kärsisi siitä että en suosi äitiyttä sinulle koska teet itsestäsi naurettavan, eristämällä rakkautta
        ettei ole samanarvoista eläimiin kuin lapsiin.

        minä en ole mitään kiillottanut päinvastoin, tunnustin että se oli vain lemmikki kun en osaa rakastaa ja sitä sinä et osannut tehdä muuta kuin väittää paremmuuttasi, halventamalla muita. voisit yrittää katsoa erinäkökulmasta mutta, ei kuin tuomitset ja halvennat(joka on juuri sitä paremmuuden ylpeilyä, kiillotusta), mutta juurikin saman verran välitin kissasta kuin sinäkin hellin ja osasin hoitaa kissoja.
        et ole yhtään kissa rakkaampi ihminen kun taas lopuksi väität, että se on vain eläin, minun eläin on ihan lautasella jolla ei ole persoonaa jonka pistelen poskeeni.
        on se kissa rakkaille vähän enempi, niin kuin persoona.



        lapset ei ole minun "elämän jatkeeni" vaan minun elämän tuleni joiden vuoksi taistelen.

        sinulla on vain sinun karvakeräsi jota väität rakastavasi, sillä että olet taas pitänyt sen kotona(koska joku jätti sen, et ole hakenut) , mutta halvennat muita sen mukaan kun tapasi on sinusta vain ainoastaan oikea, josta muuten koet pää vaivaa.

        kissat on ihanina kun ovat pieniä karvapalloja mutta niin kaikki vauvatkin.
        mutta jos ei lapsien kanssa ole, ei niitä voi ymmärtää, rakastaa ja välittää.
        miksi otin enemmän yhdelle kissalle, oli hyvä saada samaa lajia kissalle(kissaa ajattelin)seuraa, mutta päinvastoin minulle tyrkytettiin lisää, vedoten huonoissa oloissa olevia kissoja.



        sinä et ole ketään pelastanut vaan päinvastoin väännät asioista kuin itseäsi peitellen sitä kerää, pitää rakastaa.
        eläimiä on vaikea rakastaa jos niitä pelkää, ja senkin kokemuksen sain oppia kantapään kautta.
        sitten sanot etten pidä. minähän juuri sanoin että pelkään niitä etten pidä kuin lemmikkinä. ja moneenkohan kerran senkin sanoin:

        "minä pelkään eläimiä ja se on eriasia pelottavaa on vaikea rakastaa.
        joten ne ovat rakastetuissa perheissä, mihin olen luovuttanut.
        en huoli kissoja kotiini enää. "

        "sama on kissojen kohdalla että taas itse en suostu ottaa koska en taas pysty rakastamaan niitä."

        moneenko kertaa se pitää sanoa sinulle, päinvastoin yrität vääristellä sanomisiani
        niin kuin elisa sanoi
        "Aikuinen ihminen on vastuussa aina niin lastensa kuin lemmikkiensä tarpeista ja tavoista"

        minä ajattelin kissani tarpeita.

        minä en aikaisemmassa tekstissäni väittänyt ettenkö rakastaisi kissojani, sanoin etteivät kissani ole minulle minkään korvikkeita. lueppa itse uudestaan.

        "enkä ole hankkinut kissojani miksikään lasten (tai muiden ihmissuhteiden) korvikkeeksi, vaan ihan vain lemmikkieläimiksi ja enimmäkseen sen vuoksi että joku toinen on sen kissan ensin hankkinut mutta ei sitten siitä olekaan osannut/viitsinyt pitää huolta"

        eikä niitä ole minulle tuotu tai tyrkytetty, ihan itse olen ne hakenut.

        ja tuossa sun wikipedian linkissäsi luki mm.

        "Lemmikkieläin (tai lyhyesti lemmikki) on ihmisen omistama eläin, josta ihminen huolehtii. Lemmikki hankitaan lähes aina ihmisen seuraksi, vaikka joissakin tilanteissa eläin voi olla yhtä aikaa sekä seuraeläin että hyötyeläin."

        "Joskus lemmikiksi otetaan myös hylättyjä tai loukkaantuneita eläimiä, jolloin pääasiallisena motiivina on eläimen hengen pelastaminen. Tällaiset eläimet ovat usein hyvin arkoja, mistä niiden seurakäyttö kärsii."

        "Yleisimpiä lemmikkieläimiä ovat koira ja kissa."

        "Lemmikkieläintä ei koskaan tulisi jättää ainoastaan lapsen vastuulle ja sen hoitamiseen on sitouduttava, sillä suurin osa eläimistä on sangen pitkäikäisiä."

        luitko sinä tuota ollenkaan? ei siellä sanottu että kissaa tai koiraa tai marsua sanovat lemmikkieläimiksi ainoastaan ne jotka niitä eivät rakasta.

        ja jos rakkaus eläimiin on mielestäsi samanarvoista kuin rakkaus lapsiin, niin Kuinka Sinä voit väittää rakastavasi lapsiasi kun et rakasta eläimiä?

        muita kirjoittamiasi loukkauksia ja itsesi ylistämistä en viitsi kommentoida.

        ja jotta saisit mielenrauhan niin soitankin heti eläinsuojeluun että tulevat hakemaan kissani pois koska sanoin niitä jossain nettikeskustelussa LEMMIKKIELÄIMIKSI ja näin ollen täytyy minun siis olla suurin eläinrääkkäjä mitä maa päällään kantaa...

        minun osaltani tämä keskustelu päättyy nyt.


      • murriperkele kirjoitti:

        minä en aikaisemmassa tekstissäni väittänyt ettenkö rakastaisi kissojani, sanoin etteivät kissani ole minulle minkään korvikkeita. lueppa itse uudestaan.

        "enkä ole hankkinut kissojani miksikään lasten (tai muiden ihmissuhteiden) korvikkeeksi, vaan ihan vain lemmikkieläimiksi ja enimmäkseen sen vuoksi että joku toinen on sen kissan ensin hankkinut mutta ei sitten siitä olekaan osannut/viitsinyt pitää huolta"

        eikä niitä ole minulle tuotu tai tyrkytetty, ihan itse olen ne hakenut.

        ja tuossa sun wikipedian linkissäsi luki mm.

        "Lemmikkieläin (tai lyhyesti lemmikki) on ihmisen omistama eläin, josta ihminen huolehtii. Lemmikki hankitaan lähes aina ihmisen seuraksi, vaikka joissakin tilanteissa eläin voi olla yhtä aikaa sekä seuraeläin että hyötyeläin."

        "Joskus lemmikiksi otetaan myös hylättyjä tai loukkaantuneita eläimiä, jolloin pääasiallisena motiivina on eläimen hengen pelastaminen. Tällaiset eläimet ovat usein hyvin arkoja, mistä niiden seurakäyttö kärsii."

        "Yleisimpiä lemmikkieläimiä ovat koira ja kissa."

        "Lemmikkieläintä ei koskaan tulisi jättää ainoastaan lapsen vastuulle ja sen hoitamiseen on sitouduttava, sillä suurin osa eläimistä on sangen pitkäikäisiä."

        luitko sinä tuota ollenkaan? ei siellä sanottu että kissaa tai koiraa tai marsua sanovat lemmikkieläimiksi ainoastaan ne jotka niitä eivät rakasta.

        ja jos rakkaus eläimiin on mielestäsi samanarvoista kuin rakkaus lapsiin, niin Kuinka Sinä voit väittää rakastavasi lapsiasi kun et rakasta eläimiä?

        muita kirjoittamiasi loukkauksia ja itsesi ylistämistä en viitsi kommentoida.

        ja jotta saisit mielenrauhan niin soitankin heti eläinsuojeluun että tulevat hakemaan kissani pois koska sanoin niitä jossain nettikeskustelussa LEMMIKKIELÄIMIKSI ja näin ollen täytyy minun siis olla suurin eläinrääkkäjä mitä maa päällään kantaa...

        minun osaltani tämä keskustelu päättyy nyt.

        ei, niin kuin sanoin että luovuin lemmikistä se ei ole huonoa hoitoa, olen ihan antanut rakastettuun kotiin.
        "minkään korvikkeita"
        olenko sanonut sen olevan korvike ihmisen tai lapsen.
        vertasin vain rakkautta kun järkesi osaa jankata sellaisesta asiasta kuin verrata korvikkeena ihmiselle, vaikka RAKKAUS ei vaadi pelkästään ihmisiin kohdistettua rakkautta, vaikka kuulostat juuri siltä, kun taas alat pitää erilaisena rakkautta lapsiin kuin kissoihin."ja jos rakkaus eläimiin on mielestäsi samanarvoista kuin rakkaus lapsiin"
        joka juuri kuulostaa että niitä ei voi rakastaa samalailla sinun mielestä, joten minä rakastan lapsia ja sinä kissoja niin väitätkö että sinä pystyt sitten erottelemaan kumpi rakastaa vähemmän tai enemmän.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Rakkaus
        "Rakkaus on syvä kiintymyksen tunne johonkin, useimmiten toiseen henkilöön"

        jos pidät lemmikkinä, niinhän se minullekin oli, et ole yhtään parempi kissaihminen tai huonompi. minulle vain lemmikki eikä se tehnyt huonompaa, ja verran kun en rakasta, luovuin rakastettuun perheeseen sellaiseen, joka pystyy rakastaa jolloin" jos rakkaus eläimiin on mielestäsi samanarvoista" on se silloin samanarvoista rakkautta.se ei tarkoita että minun pitää sitä antaa kissalle jos en siihen kykene rakastaa kissaa, vaan sen antaa joku muu minun puolestani joka siihen kykenee kissan kohdalla rakastaa.
        toistan:
        se että vetoan eläimen lemmikkinä saavan samalaista rakkautta kuin lapsen, ei tarkoita että minun sitä pitää antaa lemmikille vaan luovuin rakastettuun perheeseen jotka antaa sitä puolestani, joten vertaus on ihan oikea.

        lemmikkiä niin kuin luit lopusta on myös hyötyeläinkin kumpana sitä oikein pidät kun ensin vetoat et rakasta sitä vertaamalla, ettei se ole ihminen tai ihmislapsi.
        tarvitseeko olla verrattavissa ihmisiin,se on kissa minä näen sen mutta tajuatko itse sitä.

        monta kertaa sanoin että rakastaa pitää mutta saat sinä sitä korvikkeena pitää jos haluat kun väkisin väännät korviketta minulle.
        minulle se ei ole korvike, minulle jokainen lapsi on erilainen ja ketään niitä ei korvata millään toisella lapsella tai kissalla.
        mutta rakastaa pystyy samanarvoisesti eli lapsia kun joku toinen kissaansa.

        "enkä ole hankkinut kissojani miksikään lasten (tai muiden ihmissuhteiden) korvikkeeksi, vaan ihan vain lemmikkieläimiksi ja enimmäkseen sen vuoksi että joku toinen on sen kissan ensin hankkinut mutta ei sitten siitä olekaan osannut/viitsinyt pitää huolta. "


        ja tässä päin vastoin sanot "eli enimmäiseksi otit kissan sen vuoksi kun joku "hylännyt""
        ei sitä että olisit hakenut kissan itse tai että pidät edes kissasta vaan koska välitit hengestä.
        niin minäkin tein välitin mutta en oppinut rakastaa, joten kotini oli vain sijoituskoti kun ymmärsin itse tilanteen, etten pysty rakastamaan kissoja. rakastamisen puute ei ole hylkäämistä varsinkin kun katsoo luovuttavan tilannetta, mikä on oikea ratkaisu hänelle.

        lemmikkieläin se oli minulle jos koet olevasi lemmikin rääkkääjä, luovu siitä ja mitä pikemmin.

        "ei siellä sanottu että kissaa tai koiraa tai marsua sanovat lemmikkieläimiksi ainoastaan ne jotka niitä eivät rakasta"

        niinpä juuri tällä perusteella et pysty minulle antaa suoraa vastausta joka laittaa miettii lihoiksi sitäkö kasvatat vai ajatteletko edes lemmikkisi parasta varsinkin kun "enimmäisekseen ole ottanut vain sen takia että joku ei ole osannut hoitaa/viitsinyt."
        minä taas otin kissan kun halusin hoitaa, rakastaa, välittää ja saada hellyyttä ja antaa hellyyttä mutta pelkäsin. eli pystyin kaiken muun tekemään kuin rakastaa.
        en nyt ensimmäisenä lykkää toisen syliin että hoida.

        "minun osaltani tämä keskustelu päättyy nyt. "
        niin minultakin, itse näen vain että jäät kiinni sellaisiin joita en ole tarkoittanut, ihan kuin tahallaan haluat ymmärtää väärin. miten sellaisen ihmiselle, järki puhe ei mitenkään tehoa(niin paksun kallon läpi on vaikea mennä kun ajatukset on syöpyneet kiinni johonkin karvattomiin eläimiin ja karvallisiin eläimien korvikkeisiin)
        vaikka puhun ihan eriasiasta niin kuin rakkaudesta, joka ei katso ikää tai karvoja.


      • seksikö pääasia
        murriperkele kirjoitti:

        "Kuinka monta ihmistä tunnet jotka ovat tällaisia myös yritysten jälkeen?"

        muutamia,
        enkä ole itsekään tähän kypsään, lähes 32 vuoden ikään mennessä vauvakuumetta saanut vaikka sitä on yritetty tartuttaa jo yli 10 vuotta..
        toisaalta olen itse ottanut nämä "tartuttamisyritykset" enempi huumorin kannalta, et mul on kai niin hyvä vastustuskyky..
        eikä niinkään lähimmät ihmiset (vanhemmat ja sisarukset) ole niitä pahimpia tällaisessa asiassa, vaan yleensä se on ollut joku muu tuttava, esim. työkaveri joka suorastaan pöyristyy siitä kun olen todennut etten välttämättä halua omia lapsia, ku "Eihän sellainen nainen voi olla normaali joka ei omia lapsia halua ja kyllä se äitiys kuuluu siihen naisena olemiseen ja ku vauvat ny on vaan niiiin ihaniii, miten sellaista voi olla haluamatta, miten sää voit edes sanoa tollasta ettet halua lapsia!!??"
        kumppaniksi ei ole sattunut sellaista jolle lisääntyminen olisi se elämän ainoa tarkoitus,

        enkä kyllä ymmärrä sitäkään jos parisuhteessa mies ei (välttämättä) haluaisi lapsia, niin hankkiudutaan salaa raskaaksi et kyllä se mies sitte oppii ja kypsyy siihen ajatukseen ku se toukka on jo tulossa..
        jos edes tällaisista asioista ei osaa keskustella sen kumppanin kanssa niin miksi edes on yhdessä..
        niinku,

        iten nainen voi ylipäätään hankkiutua salaa raskaaksi, ainahan voi valehdella, pettääkin voi ja pettäjäkumppani voi raskautua vaikkapa kondomista, nainenkin voi olla petollinen ja vaikkapa unohtaa pillereitä, TÄYTYY OLLA HYVÄ SUHDE ETTÄ SEKSIÄ HARRASTETAAN muuten voi joutua isiksi vaikka vahingossa


    • Mikä maksaa?

      Maksamalla tarpeeksi?

    • Köh köh köh

      No en usko että miehen mieltä saa muuttumaan millään. Isyys on sen verran nolo juttu..

      • äitis helmoihi siint

        Hei nolo juttu, ja ikää sulla oli 15v.
        Tämä on aikuisten palsta, mars mukulien joukkoon siitä, salakuuntelemasta.


      • kolmen äiskä
        äitis helmoihi siint kirjoitti:

        Hei nolo juttu, ja ikää sulla oli 15v.
        Tämä on aikuisten palsta, mars mukulien joukkoon siitä, salakuuntelemasta.

        Nyrkkisääntö kuiten kin lienee aina se että älä ryhdy tekemään lapsia ellet pysty myös elättämään niitä omilla palkkatuloillasi.


    • runontaja off

      Hän ei tunne itseään valmiiksi isäksi, koska tulevaisuus pelottaa kun kahden siasta on kolme

    • Ei toisen mieltä voi näissä asioissa muuttaa. Toki mies (kuten nainenkin) saattaa iän karttuessa kypsyä ajatukseen lapsesta, mutta sen varaan ei kannata laskea, mikäli mies on selkeästi sanonut, ettei halua lasta. Lähtökohtaisesti miehen täytyy itse haluta lasta.

      Mikäli lapsi on painostamalla tai muilla kyseenalaisilla keinoilla saanut alkunsa, tulee se vastaan ennemmin tai myöhemmin ja pahimmassa tapauksessa kärsijänä on lapsi. Vanhemmaksi tuleminen on liian suuri asia, jotta siinä voisi lähteä vaatimaan, painostamaan tai kieroilemaan.

    • Samaa mieltä Oasiksen kanssa. Ei vanhemmaksi pidä ryhtyä muiden aivopesun tuloksena. On se sen verran iso vastuu ja elinikäinen pesti, ettei kannatta säveltää jos ei ole sitoutunut asiaan vapaaehtoisesti ja ihan tosissaan.

    • rakkaudeton elämä

      Ratikalle tiedoksi: vanhemmat eivät todellakaan automaattisesti rakasta lapsiaan.

      Lapset ovat liian lojaaleja huonojakin vanhempia kohtaan
      he eivät osaa kyseenalaistaa,

      joten AP sä leikit vaarrallista hormonipeliä
      SÄ haluat lapsen
      lapsi ei ole syyllinen teidän eikä isänsä haluttomuuteen
      jos teet väkisin: lapsi kärsii, lapsen isä kärsii ja sitten sinäkin tulet onnettomaksi

      älä tee kärsivää lasta
      pelasta lapsi rakkaudettomalta elämältä

      vaihda puolisoa tai ole ilman
      älä tee väkisin

      • Eivät automaattisesti, mutta paljon yleisempää on, että vanhemmat sietävät enemmän lapisaan kuin lapset vanhempiaan.


      • Ratikkakuski kirjoitti:

        Eivät automaattisesti, mutta paljon yleisempää on, että vanhemmat sietävät enemmän lapisaan kuin lapset vanhempiaan.

        eivät ne nyt siedä niin paljon nykyään(ainakaan tutkimuksen mukaan) jotka uusperheen tekevät ovat alttiita luopumaan,joten oikuttelevat nuoret pyydettään lastensuojeluun ottamaan huostaan.

        http://www.iltalehti.fi/perhe/2011042613610228_pr.shtml

        jos minulta kysytään jos nykyään luovutaan helposti parisuhteesta ehkä oikuttelemasta lapsesta luopuminen on yhtä helppoa.

        syynä on sama yhtenäinen ongelma että ongelmaa ei ratkaista.
        jos ongelmat vain pyyhitään poistamalla elämästä, lakaisemalla maton alta karu totuus paljastuu maton alta.


    • Uhkailu ja kiristys lienee yksi yleinen menetelmä, jolla miehen mieli saadaan muuttumaan. Toimii tosin vain siinä tapauksessa, että mies oikeasti haluaa "pitää" sinut. Jos toi edellinen ehto pelottaa, niin sitten kannattaa vain jättää se ehkäisy puoli hoitamatta ja hankkia se lapsi sen kummemmin miehen mielipidettä kyselemättä ja arvostamatta. Tässä(kin) on sitten se yksihuoltajuusriski olemassa....kuten kaikissa muissakin vaihtoehdoissa.

    • Ei varmaan mitenkään. Jos ei kerran halua, niin ei halua, ainakaan sinun kanssasi.

      Oletko miettinyt kiinnostutko väärän tyyppisistä miehistä? Itsellä on kokemusta, että miehet juuri niitä lapsia haluavatkin. Ainakin itse olen seurustellut lähinnä vain sellaisten miesten kanssa. Mutta koska minulla on lapsia vain yhdelle miehelle, niin se on ollut mun tehtävä pitää huolta, että valitsen sen ajankohdan ja miehen elämässäni, koska ja kenen kanssa niitä lapsia haluan.

      Lapset ovat ihania, mutta niin ovat ihania myös ehkäisyvälineet. Tai ennen vanhaan pidättäytyminen. Elämä on valintoja. Kunnioita sinä miehesi valintaa (tai vaihda miestä).

    • Mieli muuttuu jos on muuttuakseen. Sinä jäät sitä odottamaan tai jatkat eteenpäin.

      • Itse halusiin isäksi kaikkein eniten uteliaisuudesta.


    • Torttu vaan auki

      Jalat levälleen ja annat torttua, kyllä se sillä sikiää.

      Moni nainenhan on tehnty lapsia esimerkiksi kiristäessään miestä ja omaisuutta antamalla panna itsensä raskaaksi tarkoituksella.

      • miehet tekee sitä

        Ai, miten ihmeessä se nainen imuroi ne siemenet kohtuunsa väkisin????

        Ikivanhempi kikka on vangita nainen panemalla se paksuksi.

        Jos miehelle edes vihjaa ettei tiedä haluaako koskaan lapsia, ehkä ei VIELÄ valmis mies vaihtaa melko nopeaan kumppania ja todellakin:

        MIEHELLE KELPAA KUKA VAIN AKKA ÄIDIKSI KUKA HUOLII!!!!
        '
        Äkkiä vain siemenet vakoon, kun uusi muija kehissä, ettei sekin pääse karkuun, joskushan ne lapset on tehtävä, kyllä se akka ne sitten elättää jos tulee ero!


    • väärät sanat

      kun mies ei halua lasta niin mies ei ole pedofiili.

    • rando_m

      Älä ainakaan salaa hankkiudu raskaaksi. Maailmassa piisaa yh-äitejä. Vaikka mitäpä siitä, ennemmin yh kuin huonossa ilmapiirissä.
      Itse olen miettinyt että "ehkä" haluan lapsia. Lopetin suhteen mieheen, joka halusi lapsia aivan varmasti. En voi luvata. Ystävät ovat saaneet lapsia ja vouhottavat vain niistä. Sen jälkeen ne varmaan meuhkaa lasten lapsista...

    • 2 tytön isä

      En minäkään varsinaisesti halunnut, tarkoitan siis sitä että minua ei yhtään olisi haitannut vaikka en niitä saisikaan, mutta en sitä vastustanutkaan.

      Sanoppa miehellesi että petipuuhat loppuu välittömästi. Asia on meinaan sillä tolalla että ellei ole valmistautunut isäksi tulon "riskeihin"ja että se olisi täysi katastrofi niin ei muutakuin kädellä tatinvatkausta vaan.

      Mikään ehkäisyväline ei meinaan ole 100% varma.

    • Siskoo

      Jätä se sika

    • mek

      Elämä on paljon helpompaa ilaman lasta ja kaikki eivät halua sitä vastuuta ja sitoumistä mitä lapsi vaatii ja se siitä. Itse yhden tyttären isä ja onneksi vain yksi lapsi ja viimeisinä 5 vuotena mennyt 10 tonnia rahaa kun hommaat kevarit ja kortit siihen ja 18v ajokortti niin rahaa palaa ja kun lapsi on niin se oman elämän vapaus menee ja sitten ei voida tehdä kaikkea heti vaan lapsi mukaan tehdään ennen kun tehdään ja onneksi itsellä tytär jo 19v ja voiton puolella. Itse en olisi lapsia tarvinnut mutta kun naiseni puhui ynpäri ja se siitä. Onhan lapsen kasvamista kiva seurata mutta sitä vaastuuta en olisi koksaan halunnut.

    • Vaihda miestä ;)

    • En ymmärrä henkilökohtaisesti sitä etteikö ihmiset keskustele näin vakavista asioista toistensa kanssa esim ennen yhteen muuttoa tai naimisiinmenoa? Miten toisen halu pysyä lapsettomana voi tulla yllätyksenä?
      Ikinä en omasta äitiydestäni kenenkään takia luopuisi, joten neuvo onkin että vaihda miestä, älä hankkiudu raskaaksi ihmiselle jonka tiedät ettei halua lasta.

    • pöllö pöö

      Ota asia vakavasti puheeksi miehesi kanssa. Sano suoraan, että sinä haluat lapsen ja olet miettinyt, että voitteko olla yhdessä, jos mies ei halua lasta. Voitte laittaa asian esim. "tuumaustauolle" puoleksi vuodeksi ja olla puhumatta asiasta tuona aikana, jolloin sitten puolen vuoden päästä juttelette uudelleen, että mikä on tilanne, kun asiaan on saanut kunnolla miettimisaikaa.

      Minusta lapsi ansaitsee kummatkin vanhemmat. Vaikka lapsi ei alle kouluikäisenä ehkä osaa kaivata isäänsä, niin viimeistään murrosiässä lapselle on yleensä kova isku, että hänellä on biologinen isä, joka ei ole koskaan häntä halunnut elämäänsä. Pahimmillaan sellainen voi vaikuttaa itsetuntoa huonontavasti ja usein se vie lapselta oikeuden isänsä puolen sukuun esim. isovanhempiin, tätiin ja setiin.

      On paljon varsinkin 30-40 vuotiaita miehiä, jotka haluavat perheen. Miksi et siis etsisi suosiolla sellaista miestä, joka haluaa kovasti oman perheen ja tulla isäksi?

      Itse olen ollut onnekas, että löysin jo nuorena miehen, josta tiesin heti, että hänestä tulisi loistava isä. Tajusin kyllä jo tuolloin, että mies ei ehkä aviomiehenä ollut paras mahdollinen, mutta hyvä isä hän on aina ollut. Parikymmentä vuotta olimme yhdessä ennen kuin ero tuli. Aikuiset lapsemme pitävät yhteyttä säännöllisesti myös isäänsä (minuun tosin enemmän).

    • Öyestä

      Vastaus esittämääsi kysymykseen on helppo. Koska rt kerro itsesi tai miehesi ikää, niin yleisenä vastauksena anna sen, että olet miehen kanssa vielä 10-20 vuotta, niin sitten se haluaa jo lapsen =)

      Kysymykseen "miksi halusit isäksi" vastaus on siis, että ikää oli jo niin "paljon", että oli korkea aika hankkia lapsi. Itse asiassa niitä on jo kaksi. Ne riittää =) =) =)

      Onnea sinulle ja miehellesi =) =) =)

    • Taikatalvia

      Voi harmi. Pakko vastata minunkin. Ei oikein mitenkään. Sosiaaliset paineet ympärillänne (perheelliset ystävät) voivat kasvattaa painetta, muttei siihen voi oikein vaikuttaa.

      Tiedän miehiä, jotka ovat kärsineet lapsettomuudesta ja erityisen onnellisia ja ylpeitä, kun sitten "tärppää". Muiden miesten kohdalla uusioarvo kestää paljon vähemmän aikaa.

      Ei kannata tehdä sellaisen miehen kanssa lapsia, joka ei ole siihen valmis. Lapset tarvitsevat kuitenkin isää. Se merkitsee todella paljon, vaikken halua osoittaa syyttävästi ketään vaikkei elämä mene niin kuin toivoisi.

    • Lukkikuningatar

      Ehdota lakimuutosta että miehen on pakko suostua kun nainen vaatii.

    • toisinpäin

      Miten saada sinut olemaan haluamatta lasta? Sillee...

    • mek

      Minkä ikäinen olet ja jos all 25v niin unohda koko jutta ja vasta siinä 30 jälkeen rupeat uudestaan miehellesi ehdottelemaan lapsen tekoa ja tekotapa on ihna kiva mutta ei ne lapset aina niin kivoja ole.

    • kasvunpaikka

      Naisen aika lasten saamiseen on rajallinen. Mies kykenee siihen vielä viisikymppisenäkin. Puhukaa ja sopikaa asiasta rauhassa, niinkuin joku tuolla ehdotti. Odottaa kannattaa, muttei liian kauan, jos toiveet menevät jatkossakin ristiin.

    • pamputtaja1

      Kyllä homma järjestyy!! Tulehan luokseni vaikka viikonlopuksi,kyllä minä annan sinulle yötä päivää,saat todella nautintoa ja huomaat jälkeenpäin olevasi raskaana,meinaan tulee samalla tulilla huvi sekä hyöty!!

    • kurre1

      Pienet lapset ovat ihan kivoja,mutta tekotapa Suomalaisia naisia inhottaa koska geenien myötä lapsista on tullut ruskeita ja kiharapäisiä!!

    • Jätä se

      Sika !

    • Sumpsan Sulttaani

      Kun sitoudut Aviolupaukseen sanan kaikessa merkityksessä niin mies ottaa lapsenkin harkintaan. Liian moni hyvä avio on kariutunut naisen temppuiluun lapsen jälkeen. 40v kokemuksella liitosta. Huom! Seiskaan kuuluu vyö

    • minttuvee

      pakkoko tähän maailmaan on jokaisen pukata niitä lapsia kun ei aiemmistakaan pystytä huolehtimaan. ei edes suomessa puhumattakaan muusta maailmasta.
      lisää ihmisiähän tämä maapallo tarvitseekin taistelemaan omasta elintilastaan.
      minäminäminä maailmasta voisi joskus katsoa hieman laajemmalle.

    • Oil Rigg

      Minulta ei kysytty..Olen ollut 10v naimisissa ja kun oltiin vielä swurustelustatuksella niin hän jätti ihan tahallaan pillerit syömättä ja eräänä päivänä kuulin ne sanat "Olen ra
      Mielestäni noin isoa asia olisi pitänyt yhdessä päättää.Vasta puoli vuotta sitten hän myönsi asian jonka tiesin alusta asti.Tottakait rakastan lastani yli kaiken mutta asiaan liittyy muutakin, lapsi syntyi ulkomailla mutta halusin hänet Suomalaiseen kouluun mikä tarkoitti Suomeen muuttoa.

      ..Lisäksi minulla on ollut päihdeongelmia koko aikuisikäni tämähän on tietysti ongelmaisen selittelyä mutta olen ollut vain 24 tuntia poissa töistä, en koskaan ole ollut työtön-enkä koskaan tule olemaan ja olen 43 vuotias.

      Huumeet jätin 2005 viinaa menee nyt 3.5dl/vrk ja kaksi olutta joka päivä töiden jälkeen, vapaa-ajat tietysti eri juttu..Pystyn kyllä olemaan selvänäkin vaikka viikon mutta kyllä tämä tahdonlujuutta vaatii..

      Nalkutus juomisesta loppui siihen kun sanoin että tiesin vain jotenkin että raskaus oli jo puolestani päätetty, aika varmasti olisimme kumpikin eri tahoilla ilman lasta!

      Olen osittain ulkomailla vieläkin töissä mutta ilman vaimon päätöstä pysyvästi.

      Miksi piti minut valita isäksi kun varmasti tiesi ongelmani?

      Tiedän, se on ulkonäköni mutta luulisi että tiesi miten vaikeata, lähes mahdotonta tämmöistä on alkaa muuttaa, tyhmiäkö naiset ovat? Jos minä olisin nainen ja raitis niin en ottaisi päihdeongemaista miestä oli kuin komea hyvänsä.

      Tämä on väärin ja ristiriitainen tilanne.

      • Oil Rigg

        Tarkoitin siis että päihteiden vuoksi olen ollut 2×12t poissa töistä koko työurani aikana.Kalaöljy peittää aika hyvin kun siyä juo, mutta sitä pitää juoda tarpeeksi, ennen eka hömpsyä ja viimeisen ryypyn jälkeen..Vink vink!


      • juoppo250
        Oil Rigg kirjoitti:

        Tarkoitin siis että päihteiden vuoksi olen ollut 2×12t poissa töistä koko työurani aikana.Kalaöljy peittää aika hyvin kun siyä juo, mutta sitä pitää juoda tarpeeksi, ennen eka hömpsyä ja viimeisen ryypyn jälkeen..Vink vink!

        Tarkoitat viinan hajua ?


      • O.R
        juoppo250 kirjoitti:

        Tarkoitat viinan hajua ?

        Sitäpä juuri


    • fnjxrnmhzmj

      miten mies saamaan haluamaan lasta. :D helppoa paitsi aloittaja käsittänyt väärin. ei miestä saa haluamaan lasta. MIES PAKOTETAAN SAAMAAN LAPSI. sitten kun "vahinko" sattui niin vedotaan aborttikeskustelussa oman ruumiinsa itsemäärääämiseen, tulevan lapsen OIKEUTEEN TIETÄÄ ISÄNSÄ.. ja nämä parisuhteessa käytyjen keskusteluiden jälkeen yleisimmin seuraa ero ja yksinhuoltajuus valtion kustanteisena. lisänä ex: än kuppaus ruokkojen muodossa. ex:än tapaamisoikeuksien jatkuva rajoittaminen exc. Niin että ei muuta kun kortonkipaketin kimppuun parsinneulalla.

      • snysasnsnjsen

        ..... ai niin. meinas unohtua. tätä kuviota kun harrastaa noin 3 vuoden välein per pirpana niin kohta huomaa omaavansa suurperheen ja valtio tukee ja sossu avustaa. ja ruokkoja tulee että ei tartte seuraavaan 10 vuoteen edes ahdistaa pientä päätään työntekemisen raskaudella. ku o niih ihanaa kun on vaaveleita kotona. neh oh niiiinsöpöjä. ja isät suksikoon muualle vit...... :D ..pitääkin käydä katsoo onko keke kapakassa. se sai juuri vakiduunin.....


      • mitä siitä???
        snysasnsnjsen kirjoitti:

        ..... ai niin. meinas unohtua. tätä kuviota kun harrastaa noin 3 vuoden välein per pirpana niin kohta huomaa omaavansa suurperheen ja valtio tukee ja sossu avustaa. ja ruokkoja tulee että ei tartte seuraavaan 10 vuoteen edes ahdistaa pientä päätään työntekemisen raskaudella. ku o niih ihanaa kun on vaaveleita kotona. neh oh niiiinsöpöjä. ja isät suksikoon muualle vit...... :D ..pitääkin käydä katsoo onko keke kapakassa. se sai juuri vakiduunin.....

        onkos se sinun elämääpaljonkin haittaava aspekti jos joku nainen haluaa lapsia mutta, ei välttämättä miestä, haluavathan lesbot ja homotkin lapsia vaikkeivat saa bilogisesti, myös liian vanhat miehet ja naiset katuvat ettei ole lapsia. minusta tuollaiset ihmiset kuten sinä ovat naisvihan lisäksi lapsisihaisia, joten älä hanki lapsia. ei täällä kukaan määrää mihin elämänsä käyttää, vetääkö viinaa sossun kustannuksella vai hoitaako sentään lapsiaan aikuiseksi...

        Tämän päivän työelämä on sellaista että itsekin voisin viitata kintaalla sille jos tulotaso olisi jokseenkin siedettävä, voisin jopa harkita tuota samaa kun lapsia kuitenkin haluan mutta yhdenkään kusipään pillin mukaan ei huvittais tanssia, lasten kanssa keskenään kivempi :) Mutta se ei ole sosiaalisesei kovinkaan hyväksyttävää, jokseenkin ehkä astetta parempi vaihtoehto jos vaihtoehtona olisi esim. kokopäiväjuopoksi ryhtyminen, mitä sitäkin joku isä mainosti tekevänsä ihan sou not tuosta vain mitään häpeämättä, ämmä kun lapsen halusi..heh.


    • Oma elämä

      No miten nyt ylipäätään saadaan ihminen haluamaan loppuelämän vastuuta vailla mahdollisuutta lopettaa se??
      Pankistakin pääsee eroon viim. noin 30 vuoden päästä kun asuntolaina on maksettu, lapsista ei koskaan.
      Kaikki vasn ei halua vaihtaa elämänsä päätösvaltaa loputtomaan vastuuseen toisesta ihmisestä. Piste.

    • kondomeria

      suosittelen teille että käytätte kondomia,se auttaa

    • Vanha Masi

      Mistä se aina alkaa? Kokeile vaikka vilauttaa kirkkovenettä hieman pidempään niin kyllä vanhempikin äijä huomaa siitä peräsimen puuttuvan ja alkaa sitä sovittamaan.

      Sehän se on se alku ja loppu seuraa aikanaan itsestään.

      Näin se minullekin aikoinaan kävi. Nyt kohta 10 vuotta eläkkeellä oltuani pystyn asia vieläkin muistamaan mutta viimeaikaiset harjoitukset ovat jääneet pitkälti väliin. Olisikohan siinä kirkkoveneessäkin hieman jo lahovikaa? saatikka peräsimessä?

    • isätön

      vaihtamalla miestä,semmoseen joka haluaa. näin helppo vastaus.näitä isiks haluvia on paljon.

    • dsajfkafj

      Etsi mies joka haluaa lapsia. On väärin lasta kohtaan hankkiutua raskaaksi "varkain".
      Mies lähtee lätkimään ennemmin tai myöhemmin jos lapsi on hankittu kiristämällä = ilman hänen tahtoaan. Mieti!

    • näin se käy

      Se on se vanha kunnon sisään-ulos -temppu.

    • Jee Jee

      Öljynporaustornille........oil rig

      Mitä ihmettä sä valitat/ihmettelet?
      Sulla on lapsi, jota sanot rakastavasi...ja työsi.
      Päihdeongelmasi on omasta itsestäs kiinni, ei siihen toinen voi ratkaisevasti puuttuakaan, ei ainakaan ratkaista sitä.
      Onko sun ongelmasi ITSESÄÄLI, vapauttasiko sä kaipaat?

      Täysi vapaus päihdeongelmasi kanssa?
      Saisit tehdä mitä mieli tekee...kysyn vaan, vieläkö olisit elossa?

      Onneksesi sulla on kaks kiintopistettä...vaimo ja lapsi.
      HERÄÄ PAHVI, noi kaksi ovat pitäneet sunt vielä pystyssä.(hengissä, sulla on syy...miks elät!)

      Kaksi asiaa joiden vuoksi jaksat, lapsi jota rakastat ehdoitta ja vaimo jota voit aina syyttää...juonimisesta/petoksesta.
      Kuule sä elät pahemmanlaisessa itsepetoksessa.....
      kasva jo vihdoinkin aikuiseksi ja ota vastuu omista tekemisistäsi!
      Perheestäsi sä kyllä olet vastuun kantanut.

      Sillä ei sun vaimos varmaan raiskannut sua, vai mitä?
      Ja kun sä makaat naisen kanssa, on aina raskaaksi tulon mahdollisuus olemassa. Tiesit sä varmaan senkin.
      Ainoastaan itse ehkäisemällä mies voi olla edes teoriassa
      jotenkin varma: et ehkäisyä on yritetty hoitaa.

      Jos niin kovasti tosiaan olit aikoinasi jo sitä mieltä
      ettet sä halua olla isä yhdellekkään lapselle;
      ( vedoten ehkä päihdeongelmaasi...tai ties mihin..any way..)
      niin miks et hankkinut vasektomiaa?
      Ei tarvitsis edes ajatella ehkäisy asiaa...aika lopullista kun on.

      Sulla on asiat lopultakin paremmin mitä monella muulla.
      Olet vaan niitä joiden mielestä:
      aidan toisella puolen on viheriämpi nurmikko!
      Suna mä nauttisin siitä mitä sulla nyt on, ja täysillä.
      Jos naises on pysynyt sun rinnallas tähän asti, nappaa jo lopultakin kainaloos ja varmista et pysyy jatkossakin vierelläs.

      Yhtään säälipistettä et saa ainakaan multa.
      Vielä parempaa huomista sulle ja perheelles toivotan!
      Kaikki riippuu sunsta itsestäs.

      ps. joskus ne vähän "rentutkin" kasvaa MIEHIKSI!

      • Jee Jee

        Toinen asia:
        kalaöljy... tai mitkä tahansa öljy hömpsyt muuten tekee rasvaripulin!

        Eikä kyllä peitä viinan höyryjä...eli piruuttaan antaa "hyviä " neuvoja kavereille täällä. Eli aikoo maksaa kalavelkojaan teille. =))))))


    • Ppitäisikö mun tännekin nakata tekopyhän hurskasteleva vastaus...?

      En oikeastaan ikinä halunut isäksi, mutta silloin kun skidin tulo oli tosiasia, en osanut olla haluamatta tulla isäksi. Näin lyhyesti ilmaistuna.

      • Jee Jee

        Vai niin.
        En oikeastaan odottanutkaan vastausta, tällä kertaa keneltäkään.

        Tuli sanottua sen verran paljon ja tylysti. Mut en pyydä anteeksi, sillä tarkoitin juuri sitä mitä kirjoitinkin.
        Kauniinminkin mielipiteeni olisin voinut kertoa: muista
        pitää huolta myös itsestäsi!

        Jokainen meistä saa kolhuja matkanvarrella
        ja on milloin mustelmilla milloin vereslihalla.
        Ei niitä vaurioita pidä suolavedellä yrittää pestä pois,
        eivät parane koskaan niin. Haavat vaan kirvelee ja pysyvät avoimina.
        Itsesääli on suolavettä, aluksi se on desinfioivaa ja sitä tarvitaan...mut pidemmän päälle käytettynä ei anna mahdollisuutta luonnolliselle ´ihon` parannukselle.

        Vastaukses mun vuodatukseeni oli: 100%:sti oikea.
        Sä hyväksyit luonnollisen asian, johon olit itse ollut aloitteellinen.
        Tässä mun hurskasteleva vastaukseni.

        Ja nyt mä meen nukkuun, olin yön valvomassa. (töissä)

        Hauskaa aamua ja päivää, kaikille!


      • Heh..
        Jee Jee kirjoitti:

        Vai niin.
        En oikeastaan odottanutkaan vastausta, tällä kertaa keneltäkään.

        Tuli sanottua sen verran paljon ja tylysti. Mut en pyydä anteeksi, sillä tarkoitin juuri sitä mitä kirjoitinkin.
        Kauniinminkin mielipiteeni olisin voinut kertoa: muista
        pitää huolta myös itsestäsi!

        Jokainen meistä saa kolhuja matkanvarrella
        ja on milloin mustelmilla milloin vereslihalla.
        Ei niitä vaurioita pidä suolavedellä yrittää pestä pois,
        eivät parane koskaan niin. Haavat vaan kirvelee ja pysyvät avoimina.
        Itsesääli on suolavettä, aluksi se on desinfioivaa ja sitä tarvitaan...mut pidemmän päälle käytettynä ei anna mahdollisuutta luonnolliselle ´ihon` parannukselle.

        Vastaukses mun vuodatukseeni oli: 100%:sti oikea.
        Sä hyväksyit luonnollisen asian, johon olit itse ollut aloitteellinen.
        Tässä mun hurskasteleva vastaukseni.

        Ja nyt mä meen nukkuun, olin yön valvomassa. (töissä)

        Hauskaa aamua ja päivää, kaikille!

        Tuota.. Genio taisi vastata aloittajalle, ei sinulle.Vai oletko ketjun aloittaja eli "mietiskelijä"?


      • Jee Jee
        Heh.. kirjoitti:

        Tuota.. Genio taisi vastata aloittajalle, ei sinulle.Vai oletko ketjun aloittaja eli "mietiskelijä"?

        En ole ketjun aloittaja.
        Ei mulla ole enää mitään tarvetta saada lasta tähän maailmaan.
        Mun pahimmat kipuiluni siltä osin on jo ohi ja yritän antaa anteeksi tekemäni tyhmyydet itselleni.

        Heitin vaan kipakan vastauksen Oil Rigg- nikkeä käyttävälle, selvästi itsesäälissä kieriskelevälle miehelle.

        Gentsun vastas tuli sit heti mun jälkeeni ja...

        Vastasinkin etten odottanut keneltäkään vastausta!
        Mut hänellä siis Gentsulla:
        oli ihan luonnollinen vastaus siihen miten suhtautua,
        jos nainen tulee raskaaksi.

        Koska jokainen voi ihan itse vaikuttaa siihen:
        ettei ei toivottuja raskauksia tule, ainakaan omista toiminnoistaan.
        Vaikka 100%:sta ehkäisyä tuskin on muuta,
        kuin selibaatti tai soolo-seksi. =(

        Hitto, olen väsynyt mut en osaa nukkua...torkahdan ja herään...torkahdan ja herään. Väsyttäää.......


      • heh..
        Jee Jee kirjoitti:

        En ole ketjun aloittaja.
        Ei mulla ole enää mitään tarvetta saada lasta tähän maailmaan.
        Mun pahimmat kipuiluni siltä osin on jo ohi ja yritän antaa anteeksi tekemäni tyhmyydet itselleni.

        Heitin vaan kipakan vastauksen Oil Rigg- nikkeä käyttävälle, selvästi itsesäälissä kieriskelevälle miehelle.

        Gentsun vastas tuli sit heti mun jälkeeni ja...

        Vastasinkin etten odottanut keneltäkään vastausta!
        Mut hänellä siis Gentsulla:
        oli ihan luonnollinen vastaus siihen miten suhtautua,
        jos nainen tulee raskaaksi.

        Koska jokainen voi ihan itse vaikuttaa siihen:
        ettei ei toivottuja raskauksia tule, ainakaan omista toiminnoistaan.
        Vaikka 100%:sta ehkäisyä tuskin on muuta,
        kuin selibaatti tai soolo-seksi. =(

        Hitto, olen väsynyt mut en osaa nukkua...torkahdan ja herään...torkahdan ja herään. Väsyttäää.......

        Edelleen: Genio vastasi aloittajalle, ei sinulle.


    • Jee Jee

      Heh heh itselles...minäpä nyt vaan vastasinkin Geniolle itselleen :ensinmäiseksi, toiseksi ja vaikka kolmanneksikin...
      ihan sama, miten haluat vaan asian ymmärtää.
      ... sä saat olla kans ketä lystäät; heh heh.

      Ja ärtymys nostaa taas niskavillojani, olen väsynyt...
      enkä silti pysty nukkumaan kunnolla!

      Siis nyt en ymmärrä missä on vika, ei mulla ennen ole ollut vaikeuksia nukkua, kun on väsyttänyt!

    • mietiskelijä

      Kiitos kaikille vastauksista. Minä olen 38-v. ja mies 36-v. Mies ei halua lasta koska ei halua herätä öisin. 2. Mies ei halua juosta kenenkään perässä/ vahtia 3. Haluaa vain olla minun kanssani 4. Lista on loputon suo.

      Päätös johon ollaan tultu etten minäkään halua noita asioita. Kuitenkin lapsen kaipuu on niin voimakas ja positiivisia asioita löytyy vielä enempi, jopa mies löytää.

      Päätimme jos vielä ensi vuona on toisella tarve lapseen niin yritetään.

      • Toisesta lapselle on seuraa toiselle lapselle, jos aika väli on lyhyt.
        Tukevat aikuisenakin keskenään toisiaan, jos saavat kiintyä toisiinsa.
        Itse koen ison perheen olevan rikkaus, joten arvostan läheisiäni ja huomioin herkemmin muitakin.


      • mietis nyt

        Sinä et välttämättä enää tule raskaaksi joten laitahan nyt vain vauhtia, miksi odottaa ensi vuoteen ??? Mies ei halua herätä? Mitä vit. sehän kestää vain muutaman hetken se vaihe, millaisen itsekkään laiskamato nuhjuksen olet ukoksesi valinnut, kun parempiakin on tarjolla.

        Minusta sinun miehelle olisi oikein että pettäisit sitä ja raskautuisit, kun lapsi syntyy tulisi ilmi ettei lapsi olekaan hänelle ja kokisi valtavan pettymyksen!!!hahhah!

        Sinulla on ikää jo.... niin helv. paljon että en ymmärrä mitä mies vielä peukaloitaan pyörittelee, uskotko että kun vuosi vaihtuu mies on "valmis". Minä en uskoisi mutta ehkä odottaisin sinne ja jo vielä hannaisi, kenkää perseelle ja seuraava kehiin. Kuitenkin jos mies on noin vitun itsekäs voi perhe elämä muuttua äkkiä perhe helvetiksi ja se tekee sinut katkeraksi, mies ei tue sinua raskausaikana, ei tärkeissä äitijutuissa, ei ottaudu lapseen, ei kohtele lasta hyvin, saattaa meuhkata lapselle, miten alkoholinkäyttö, valitettavasti lapsen myötä kaikki muuttuu ja sen on muututtava tai siitä tulee hirveää paskaa :)


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5248
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3407
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1542
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      186
      1410
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1056
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      968
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      887
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      769
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      768
    Aihe