Volkkarin pidon vuotuiset kustannukset

Matti45646464564

Jos rahat piisaa sanotaanko vaikka kahdeksan vuotta vanhaan volkkariin niin paljonko teillä on mennyt rahaa auton kunnossapitoon sitä seuraavana viitenä vuotena? Passat ja Golf molemmat kiinnostaa.

36

270

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • taitaa olla hakua?

      Huollot 20-30tkm välein ja muut yleiset kulut, siinä ne on samoissa muiden vastaavien kanssa, tosin aasialaisia pitää huoltaa useammin ja lutrata öljyjen kanssa.

      • ytyrtyrey

      • no problem
        ytyrtyrey kirjoitti:

        Öljyjenkö kanssa ei tarvi lutrata? Itse asiassa volkkarin nykymalleissa monella on ongelmaa öljynkulutuksen kanssa, ei tarvi kuin vagarenaa lukea niin tämä öljyjen kanssa lutrailu käy selväksi.

        http://www.trafi.fi/filebank/a/1394109534/76115a11305d795081a90f46a60c1a18/14350-Kov2001_13.pdf

        Ja kyllä sitä muutakin puuhaa näyttää riittävän kun noin huonoille sijoille pääsee katsastuksessa.

        No ei ne ole enään vuosiin kuluttaneet öljyä kuin normaalin määrän, eli 0,5-1 l / 30tkm. Katsastuksista menee läpi kunhan käy ajamassa motarilla muutaman kymmenen kilsaa reilummilla kierroksilla ja katsoo että renkaat on laillisessa kunnossa. Näillä nylyisillä säästöpossuilla on sellaine piirre että niillä ajetaan turhan pienillä kierroksilla ja se näkyy päästömittauksissa. Ennen tämän tiesivät kaikki ja kävi pölläyttämässä karstat koneesta ennnen katsastusta, mutta nykyinen ihminen ei oikein tiedä autoista mitään ja ajaa vaan.


      • fafasf
        no problem kirjoitti:

        No ei ne ole enään vuosiin kuluttaneet öljyä kuin normaalin määrän, eli 0,5-1 l / 30tkm. Katsastuksista menee läpi kunhan käy ajamassa motarilla muutaman kymmenen kilsaa reilummilla kierroksilla ja katsoo että renkaat on laillisessa kunnossa. Näillä nylyisillä säästöpossuilla on sellaine piirre että niillä ajetaan turhan pienillä kierroksilla ja se näkyy päästömittauksissa. Ennen tämän tiesivät kaikki ja kävi pölläyttämässä karstat koneesta ennnen katsastusta, mutta nykyinen ihminen ei oikein tiedä autoista mitään ja ajaa vaan.

        Katsoppas vaikka tätä keskustelua
        http://www.vagarena.fi/index.php?topic=700.30

        Näyttää kumminkin olevan niin että puhut täyttä paskaa, toisilla menee uusissa skodissa ja volkkareissa jopa 4 litraa per 10tkm.


      • netistä löytyy paska
        fafasf kirjoitti:

        Katsoppas vaikka tätä keskustelua
        http://www.vagarena.fi/index.php?topic=700.30

        Näyttää kumminkin olevan niin että puhut täyttä paskaa, toisilla menee uusissa skodissa ja volkkareissa jopa 4 litraa per 10tkm.

        Kuinkahan tuo oikeasti pitää paikkaansa? Röllit on tunnetusti iskeneet tuonnekkin palstalla ahkerasti. Juttuja ei ainakaan enää liiku ja kolmen oman auton suhteen ei ongelmaa ole ollut, eikä tutullakaan joilla on myös konsernin autoja. Tuskin kelpaisi takseihin jos nuo juttusi pitäisi paikkaansa.


      • Taksirenki500
        netistä löytyy paska kirjoitti:

        Kuinkahan tuo oikeasti pitää paikkaansa? Röllit on tunnetusti iskeneet tuonnekkin palstalla ahkerasti. Juttuja ei ainakaan enää liiku ja kolmen oman auton suhteen ei ongelmaa ole ollut, eikä tutullakaan joilla on myös konsernin autoja. Tuskin kelpaisi takseihin jos nuo juttusi pitäisi paikkaansa.

        Kyllä se on harva isäntä mikä nykyään viittii volkkarin riesakseen ottaa, tottahan niitäkin vähä-älyisiä joukkoon mahtuu.


      • kyydissä ollut
        Taksirenki500 kirjoitti:

        Kyllä se on harva isäntä mikä nykyään viittii volkkarin riesakseen ottaa, tottahan niitäkin vähä-älyisiä joukkoon mahtuu.

        Aivan, ne ottaa Skoda.


      • dhjdhjjd
        netistä löytyy paska kirjoitti:

        Kuinkahan tuo oikeasti pitää paikkaansa? Röllit on tunnetusti iskeneet tuonnekkin palstalla ahkerasti. Juttuja ei ainakaan enää liiku ja kolmen oman auton suhteen ei ongelmaa ole ollut, eikä tutullakaan joilla on myös konsernin autoja. Tuskin kelpaisi takseihin jos nuo juttusi pitäisi paikkaansa.

        Röllit juu TUNNETUSTI kirjautumisen vaativalla palstalla kirjoittelee vuosia ..buahaha. Kummasti sitä ihminen tarvii vertaistukea kuvitteellisen romun omistamiseen.

        Meidänkin kylällä on yksi kokonainen volkkari taksina, tuli taksin kyytissä autoista puhe ja Fordilla ajava kollega tiesi kertoa ettei ole volkkarin taival mennyt ihan nappiin.


    • Alatukivarsijumppa

      Kyllä tuon ikäinen volkkari on jo parhaat päivänsä nähnyt, rahaa menee joka vuosi vähintään 300€ ja joskus voi mennä 1500€.

      Itsellä oli 10v Passat ja rahaa paloi joka vuosi yhden kesälomareissun verran, siitä huolimatta eniten vitutti maksaa korjauksista jossa vikaa ei saatu kuntoon.

      • vai joka vuosi, hehe

        10 vuotta vanha auto on jo kulunut on sen merkki mikä tahansa ja tietenkin ajetut kilometrit kuluttaa suhteessa. Olisit vienyt autosi kunnolliseeen osaavaan korjaamoon, esim. merkkiliikkeeseen tai merkkiin vihkiytyneeseen kokeneeseen liikkeeseen.


      • asfafafas
        vai joka vuosi, hehe kirjoitti:

        10 vuotta vanha auto on jo kulunut on sen merkki mikä tahansa ja tietenkin ajetut kilometrit kuluttaa suhteessa. Olisit vienyt autosi kunnolliseeen osaavaan korjaamoon, esim. merkkiliikkeeseen tai merkkiin vihkiytyneeseen kokeneeseen liikkeeseen.

        10 vuotta vanha auto ei ole normaalin ihmisen kilometreillä kuin vasta sisäänajettu.

        Että puhu vaan volkkarisi puolesta.


      • uusi poloilija
        asfafafas kirjoitti:

        10 vuotta vanha auto ei ole normaalin ihmisen kilometreillä kuin vasta sisäänajettu.

        Että puhu vaan volkkarisi puolesta.

        Rekisterissä olevien autojen keski-ikä noin 11 vuotta, joten 10-vuotias auto on jo selvästi keski-iässä. Museoajoneuvojen harrastajat ovat sitten oma rotunsa.


      • dhhggfhdgfhd
        uusi poloilija kirjoitti:

        Rekisterissä olevien autojen keski-ikä noin 11 vuotta, joten 10-vuotias auto on jo selvästi keski-iässä. Museoajoneuvojen harrastajat ovat sitten oma rotunsa.

        Ostin 2005 vuosimallin auton viime vuonna ja se on kyllä hyvässä kunnossa. Sanoisin että kevyesti menee seuraavat seitsemän vuotta. Mieluummin sillä ajan kuin uudella Volkswagen Pololla.


    • Hjumoria

      "Jos rahat piisaa sanotaanko vaikka kahdeksan vuotta vanhaan volkkariin niin paljonko teillä on mennyt rahaa auton kunnossapitoon sitä seuraavana viitenä vuotena?"

      Kaikki merkit ovat 8v vanhoina täysiä pommeja viiden seuraavan vuoden suhteen. Jos dyykkaa tuolla jäteosastolla niin on aivan turhaa tulla kyselemään neuvoja netissä.

      • afsffasdsafa

        Mulla on -98 vuosimallin auto, 250tkm ajettu ja en muista millon sitä olis korjattu viimeks. Öljyä syö ehkä 5dl 10tkm matkalla. Öljyt toki vaihdeltu ajallaan.

        Se on turha luulla että muillakin merkeillä olis yhtä surkeasti asiat kuin volkkarilla.

        Onhan se tosiaan mukava kuulla että volkkarimies pitää autoaan pommina jo 8 vuoden ikäisenä.


      • Hjumoria
        afsffasdsafa kirjoitti:

        Mulla on -98 vuosimallin auto, 250tkm ajettu ja en muista millon sitä olis korjattu viimeks. Öljyä syö ehkä 5dl 10tkm matkalla. Öljyt toki vaihdeltu ajallaan.

        Se on turha luulla että muillakin merkeillä olis yhtä surkeasti asiat kuin volkkarilla.

        Onhan se tosiaan mukava kuulla että volkkarimies pitää autoaan pommina jo 8 vuoden ikäisenä.

        "Se on turha luulla että muillakin merkeillä olis yhtä surkeasti asiat kuin volkkarilla.

        Onhan se tosiaan mukava kuulla että volkkarimies pitää autoaan pommina jo 8 vuoden ikäisenä."

        En ole volkkarimies ja sanoin että kaikki ovat pommeja 8-13v ikäisinä. En koskisi tuollaiseen pitkällä tikullakaan niinkauan kun on varaa ostaa tuoreempi auto.


      • Terolippa vinossa
        afsffasdsafa kirjoitti:

        Mulla on -98 vuosimallin auto, 250tkm ajettu ja en muista millon sitä olis korjattu viimeks. Öljyä syö ehkä 5dl 10tkm matkalla. Öljyt toki vaihdeltu ajallaan.

        Se on turha luulla että muillakin merkeillä olis yhtä surkeasti asiat kuin volkkarilla.

        Onhan se tosiaan mukava kuulla että volkkarimies pitää autoaan pommina jo 8 vuoden ikäisenä.

        Mulla on -98 vuosimallin auto, 250tkm ajettu ja en muista millon sitä olis korjattu viimeks. Öljyä syö ehkä 5dl 10tkm matkalla. Öljyt toki vaihdeltu ajallaan.

        15 tuhatta vuodessa ja öljyjä on vaihdettu usein ja ajallaan. Muistikuvat korjauksista hataria....
        Saanko arvata että tojotalla mennään?


    • Tojotero

      Kovin on volski villet haluttomia kertomaan mitä volkkarilla ajaminen maksaa. Miksiköhän näin?

      • Ei totuus kelpaa

        Oikea vastaus tuli jo ekassa viestissä:"Huollot 20-30tkm välein ja muut yleiset kulut, siinä ne on samoissa muiden vastaavien kanssa, tosin aasialaisia pitää huoltaa useammin ja lutrata öljyjen kanssa. "

        Eikä tuo ole aika päivänselvä asia joka on määritelty huolto-ohjelmassa.


      • Tojotero
        Ei totuus kelpaa kirjoitti:

        Oikea vastaus tuli jo ekassa viestissä:"Huollot 20-30tkm välein ja muut yleiset kulut, siinä ne on samoissa muiden vastaavien kanssa, tosin aasialaisia pitää huoltaa useammin ja lutrata öljyjen kanssa. "

        Eikä tuo ole aika päivänselvä asia joka on määritelty huolto-ohjelmassa.

        On tutuilla noita käytettyjä autoja(myös Passatteja) sen verran että voin heti kuitata paskapuheeksi sen ekan viestin, kyllä kerran vuodessa maataan yksi viikonloppu auton alla ja vähän erikoisempi malli tai moottori kuten VR5 niin koko suku makaa vertaistukena monta viikonloppua saman volkkarin alla ja ajetaan jollain vm-90 japanilaisella laina-autolla se väliaika.
        Josseivat itse osaisi autoja ropata niin ei kenelläkään heistä ei olisi varaa pitää vanhempaa volkkaria(~10v). Tyyppivikoja on joka lähtöön mutta kun ne on tyyppivikoja niin se on ihan ok ja niitä ei kuulemma lasketa.


      • Ei hankkija-lippistä
        Tojotero kirjoitti:

        On tutuilla noita käytettyjä autoja(myös Passatteja) sen verran että voin heti kuitata paskapuheeksi sen ekan viestin, kyllä kerran vuodessa maataan yksi viikonloppu auton alla ja vähän erikoisempi malli tai moottori kuten VR5 niin koko suku makaa vertaistukena monta viikonloppua saman volkkarin alla ja ajetaan jollain vm-90 japanilaisella laina-autolla se väliaika.
        Josseivat itse osaisi autoja ropata niin ei kenelläkään heistä ei olisi varaa pitää vanhempaa volkkaria(~10v). Tyyppivikoja on joka lähtöön mutta kun ne on tyyppivikoja niin se on ihan ok ja niitä ei kuulemma lasketa.

        Nyt mun pitää miettiä vaihtoehtoja; Jos olisi pakko ajaa jollain loppuunpojetulla ritsalla niin mieluummin ajaisin vanhalla Passatilla tai Oculla 363 pv vuodessa ja fiksaisin sitä 2 pv kuin ajaisin jollain Auriksella 365 pv.

        Ja kun sit vielä suurin osa näistä vanhoista Passateista ja Ocuista kulkee sen 365pv vuodessa pelkillä huolloilla niin ei ole vaikea valinta.


      • Tojotero
        Ei hankkija-lippistä kirjoitti:

        Nyt mun pitää miettiä vaihtoehtoja; Jos olisi pakko ajaa jollain loppuunpojetulla ritsalla niin mieluummin ajaisin vanhalla Passatilla tai Oculla 363 pv vuodessa ja fiksaisin sitä 2 pv kuin ajaisin jollain Auriksella 365 pv.

        Ja kun sit vielä suurin osa näistä vanhoista Passateista ja Ocuista kulkee sen 365pv vuodessa pelkillä huolloilla niin ei ole vaikea valinta.

        Jos mun pitäisi valita ajaisinko vaikka 10 vuotta vanhalla Avensiksella(tai millä tahansa muulla kestävällä merkillä) vai Passatilla jonka alla sais hieroo yhden tai kaks viikonloppua vuodes ja tressata että mikä vittu taas on vikana, niin ei ole sekään vaikea valinta.


        "Ja kun sit vielä suurin osa näistä vanhoista Passateista ja Ocuista kulkee sen 365pv vuodessa pelkillä huolloilla niin ei ole vaikea valinta. "

        Sanotaanko niin että omiin tietoihin nojaten en tiedä yhtään 10v Passattia jossa korjausrumpa ei olisi jo alkanut, eli väittäisin kyllä valeeksi noita sun puheitasi.


    • Hyi helevetti

      " vähän erikoisempi malli tai moottori kuten VR5 niin koko suku makaa vertaistukena monta viikonloppua saman volkkarin alla ja ajetaan jollain vm-90 japanilaisella laina-autolla se väliaika."

      Viimeistään tämä kommentti paljastaa tämän paskapuheeksi. Kukaan VW kuski ei oikeasti ottaisi sijaisautoksi mitään riisikuppia. Jos olisi pakko niin mieluummin vaikka kuplavolkkari, 850-volvo tai W124-mese jos olisi pakko ottaa joku old-school pirssi.
      Mutta vanha paska tojo? Mieluummin HKL:n bussi tai fillari.

      • Tojotero

        Juu se on väliin otettava laina-autot sen mukaan mitä toisilla on lainata. Harvalla seisoo 25-vuotta vanhaa volkkaria nurkalla joka lähtee käymään ku antaa apuvirtaa.


    • hyvä auto

      25 tuhannen välein öljynvaihto suodatin, jarrupalat 100 tuhannen välein ja jakopään hihna 210 tuhannen välein.

    • vwmies74

      mulla 2009 diesel passatti ajettu 120tkm niin talvella pukkasi öljyt pihalle pakkasella..
      tuli kallis remontti..
      kaverin tt audi..osti käytettynä 90tkm ja ajoi itse 3000km..3600e remontti
      veljen golffi 1.4 tsi 160tkm ja kone poks.
      saattaahansen saadakkin hyvän joka pelaa.ei sitä voi summassa sanoa paljonko menee nuihin euroja.

    • Monttööri

      Kaikissa autoissa on omat vikansa ja vielä on omat yksilölliset viat monesti myös vika ratin ja selkänojan välissä.

      Voisi itse joskus nostaa konepellin ylös ja katsoa, onko öljyä, onko mitään vuotoja näkyvissä. Ei iso työ paitsi jos peukalo keskellä kämmentä ja puoli sokea, mutta silloin ei pitäisi ostaa autoa tai ainakaan mennä kuskiksi.

      Voin sanoa, että moni mies on tavallisen tyhmä autonsa kanssa.

      Tehnyt autokorjauksia ammatikseen vuodesta 1970.

      • osssss

        Noo tänä vuonna korjauksiin ja huoltoihin vm.2004 touranilla menny n.2500e ja muut kulut päälle.Normi kuluja konsernin peleissä..


      • Ihmebantu
        osssss kirjoitti:

        Noo tänä vuonna korjauksiin ja huoltoihin vm.2004 touranilla menny n.2500e ja muut kulut päälle.Normi kuluja konsernin peleissä..

        Noo tänä vuonna korjauksiin ja huoltoihin vm.2004 touranilla menny n.2500e ja muut kulut päälle.Normi kuluja konsernin peleissä..

        Mitä helvetin järkeä on laittaa 2500€ korjauksiin autossa jonka arvo 4500€? Sulla ei ole kaikki inkkarit kanootissa...


      • osssss
        Ihmebantu kirjoitti:

        Noo tänä vuonna korjauksiin ja huoltoihin vm.2004 touranilla menny n.2500e ja muut kulut päälle.Normi kuluja konsernin peleissä..

        Mitä helvetin järkeä on laittaa 2500€ korjauksiin autossa jonka arvo 4500€? Sulla ei ole kaikki inkkarit kanootissa...

        Tai sitten vaihtaa käytetty mikä kilahtaa heti ehkä..Ja noi on normi kuluja...


      • osssss
        Ihmebantu kirjoitti:

        Noo tänä vuonna korjauksiin ja huoltoihin vm.2004 touranilla menny n.2500e ja muut kulut päälle.Normi kuluja konsernin peleissä..

        Mitä helvetin järkeä on laittaa 2500€ korjauksiin autossa jonka arvo 4500€? Sulla ei ole kaikki inkkarit kanootissa...

        Jakohihna on pakko vaihtaa ja webasto on VW autossa oltava kunnossa..lapset muuten jäätyy..
        sitten näitä laakereita saa vaihtaa sillointällöin.lasit tippuu.ruostekorjaukset ym...
        iskarit.pakoputki ja moottori on vielä kestäny alkuperäisenä.Lienee koneen kesto on lyhyestä öljynvaihtovälistä kiinni.Niinhän tojotakin kestää kun öljyt vaihdetaan tiheästi eikä anneta vettä muodostua sekaan..


      • osssss
        Ihmebantu kirjoitti:

        Noo tänä vuonna korjauksiin ja huoltoihin vm.2004 touranilla menny n.2500e ja muut kulut päälle.Normi kuluja konsernin peleissä..

        Mitä helvetin järkeä on laittaa 2500€ korjauksiin autossa jonka arvo 4500€? Sulla ei ole kaikki inkkarit kanootissa...

        Se vaan korjaus kallista.
        Touranista on tullu sellanen maskottivikaVW.

        Tutuilla tojotia niin ei kuulemma vuosiin ole tarvinnu mitään ylimääräisiä remppoja.Sitä kutsutaan laaduksi köyhien piirissä...


    • On erittäin huolestuttavan oloista amatööriläppää taas tässäkin stringissä. Vittuilunsekainen pseudotietäminen ihmisiltä, jotka on ostaneet jonkun ihan pskan version volkkarilta huutaa täällä kuin omaa äitiä oltaisiin viemässä teuraaksi... ??

      Ensimmäiseksi, nyt jonkun 2006 Passatin ostaminen voi oikeasti olla typerämpi veto kuin vaikka 2003 mallin ostaminen. Jos haluaa vähääkään käyttää järkeä pitkän ajan autonpidon kustannuksia ajatellen, niin silloin kannattaa AINA ostaa joko kohta poistuva malli tai facelift -versio. Molemmista on kaikki turhat viat hiottu pois.

      Toiseksi, oikean järkevän version ja jonkun macho-tekno-typeryysversion välillä on parin kolmen kertaluokan ero ylläpitokuluissa. 2.8 V6 Bensakone 4-motionina on vähän toinen juttu kuin perus 1.9 TDI manuaalilaatikolla.

      Omat huoltokulut (korjauksia ei ole ollut kuin yksi) koko 11v / 465 tkm aikana on olleet luokkaa:

      - Hihnanvaihto joka 90tkm (350e)
      - Longlife öljynvaihto joka 15-17 tkm (80-90e)
      - Jarrupalat joka 80-100 tkm (100e)
      - Jarrulevyt joka 160-180 tkm (300e)
      - Suodattimia joka 2. vuosi (60e)
      - Tuulilasi joka 150 tkm (210e)
      - Xenon polttimoita joka 150tkm (120e)
      - Xenon umpioita joka 460tkm (500e umpiot vaihtotyö)
      - Uusi Eeberi 400tkm kohdalla. Alkuperäinen oli aivan "loppuunpalanut"

      Korjauksia: "iso" laakeriremontti 350tkm: 1000e.

      Alkuperäistä autossa @ 465 tkm:

      - iskarit jouset vakaajat
      - pakoputki kokonaan
      - maalit, ei ruostetta missään
      - kone täysin koskematon
      - ohjauksen mekaniikka koskematon
      - kaikki pyörien laakerit
      - ovien saranat, lukot ja kaikki muut liikkuvat kilut kuten polkimet etc etc.

      Sisällä pitäisi vaihtaa konsolin tuhkakuppi - se on rikki kun ei kestänyt 11 vuoden kännylaturin vetelyä... eli myöhemmissä versioissa outletin virran sammuminen sytytysvirran kanssa helpottaa tätä eikä laturia tarvitse hinkata kiinni-auki 11 vuodessa eli yli 3000 kertaa...

      Autossa (2003 1.9 TDI 96kw 6-speed manuaali) on 465 tkm lasissa ja mitä itse osaan sanoa on se, että jos vaihdan sen kesken kaiken mihin tahansa muuhun autoon, niin toi huoltolista rumenee aika nopeasti ihan toisenlaiseksi.

      JOS Passatini olisi ollut aiempaa versiota (ennen Faceliftiä), niin silloin olisi ollut etupään nivelhumppaa joka 60tkm ja varmasti kaikkea muuta kivaa tarjolla (edelliseni oli tuollainen). Jos auto on uudempaa sukupolvea, niin uusien ratkaisujen ongelmien kustannukset olisivat varmasti olleet aivan toisella planeetalla. Jos auto olisi ollut vaikka jotain "romanttis-eksotiikkaa" kuten vaikka 2.5 V6 dieseli tai 2.8 V6 bensa 4-motion, niin tällöin auton huolto korjausbudjetti olisi ollut noin kolminkertainen ka käyttökustannukset noin 50%.

      Myöhemmissä "uutuusmalleissa" on turboja jotka laukee, intercooler-systeemeitä mitkä mahdollistaa sulaneen lumen imaisemisen sisään koneesaan ja pum!! jne jne.

      Mutta, tämä noudattaa ihan samaa kaavaa kaikilla valmistajilla. "Käytä järkeäsi ja osta itsellesi auto missä on luotettavaa tekniikkaa" niin tämän jälkeen kaikki on sinun omissa käsissäsi.

    • golf vm-06 1.6

      vm. 2004-2007 (V-koriset) golffit bensa / diesel koneilla ovat suht edullisia huoltaa. 1.6 (75Kw) Bensakoneisiin öljyä pitää ehkä lisäillä long life huoltojen väleillä. Ajovalo-polttimot pystyy vaihtamaan jopa tien varressa. jarrupaloja ym. kuluvia osia kuluu normaaliin tapaa.
      5 v.- Huoltokustannukset riippuu ajomäärästä. Jakohihnan vaihto taitaa olla suurin kustannus. (n-400-600e). muuten selviää melko vähällä..

      • osssss

        Eikö ikkunat tipu,laakerit mene,ruoste ym?


    • Amilof

      Mulla 378e/vuosi sisältäen KAIKEN muun paitsi renkaat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      105
      1726
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1347
    3. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      4
      1250
    4. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1230
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      143
      1215
    6. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      22
      1116
    7. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1085
    8. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      10
      1081
    9. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      6
      1004
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      11
      914
    Aihe