Cittarista purkkaa ostaneet, tarkistakaapa kuitti

Tarkkka asiakas

Cittarissa tarjouksessa Jenkki Sorbet- purukumit, 8,88€/8 pussia. Asia kerrottu aivan selvästi isolla mainosplakaatissa kassan vieressä. Yksittäin pussin hinta 2,79€. Nappasin 8 pussia mukaan kun oli niin hyvä tarjous.

Ostosten jälkeen tarkistin kuitin, ja purkkapusseista oli veloitettu 3,05€/pussi (yhteensä 24,40€). Eli liikaveloitus 8 pussista oli yli 15 euroa. Tein ostokseni eilen illalla (24.9) vähän ennen sulkemisaikaa. Neuvonnalle asia oli uusi ja käytiin tarjouskyltti tarkistamassa kassan vieressä. Neuvonnan palvelija ei meinannut uskoa asiaa vieläkään vaan varmisti asian Keskosta.

Eli kassajärjestelmässä oli tavallaan tuplavirhe; tarjousta ei huomioitu ja yksittäishintakin oli liikaa. Kaikesta päätellen olin ensimmäinen asiakas, joka asian huomasi.

22

380

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joka kaupassa

      Kauppakuitin tarkistaminen kannattaa,
      varsinkin tarjoustavaroiden kohdalla.

      Tuskin Keskolla on vaikutusta yksittäisen Cittarin hinnoitteluvirheisiin.

    • Tarkka asiakas

      Täsmennän vielä avaustani. Tapahtui tietysti 23.9 illalla. Ja tuo Kesko- soitto on oletus. Voi olla että soitti saman myymälän elintarvikevastaavalle tms.

      • minä vaan

        ettei vaan olisi käynyt niin että kyseessä on pahvinen display missä on ikäänkuin valmiina hintakohta valkoisella, joka muodostaa ikäänkuin kaseja ja siitä pitää niitä kasin osia tussilla värittämällä muodostaa se mitä yksi pussi maksaa..


      • Tarkka asiakas
        minä vaan kirjoitti:

        ettei vaan olisi käynyt niin että kyseessä on pahvinen display missä on ikäänkuin valmiina hintakohta valkoisella, joka muodostaa ikäänkuin kaseja ja siitä pitää niitä kasin osia tussilla värittämällä muodostaa se mitä yksi pussi maksaa..

        Mielenkiintoinen teoria. Alempana oli vastaava tarjous Tupla-patukoista.


    • taas tuplahinta

      Ainakin Tokmannilla tarkastan kuitin jo kassalla koska siellä on lähes aina veloitettu liikaa. Ja sitten kun palaat oikomaan kaupan tekemää virhettä niin sinuun suhtaudutaan kuin isoonkin pahantekijään.

    • kvitto

      Kuitit kannattaa aina tarkistaa, kassa koodaa mitä järjestelmään on syötetty ja jos hinta on väärä niin jokin työntekijä ei osaa tai viitti tehdä työtänsä niin kuin kuuluisi ja niitähän riittää joka kaupassa aina muutama jotka pilaa sitten kaikkien maineen.

      • myyjätär

        mielelläni otan vastaan huomioita virheistä sillä me myyjätkin olemme erehtyväisiä ja kiireessä sattuu virheitä.


    • Tarkkana

      Juu ja kannatta myös tarkistaa hedelmien punnituskoneet. Esim: tarjous omenat 1.29e kg lapussa lukee mutta kun punnitset niin tarralapussa onkin 2,50 e kilohinta. K-Kaupoissa aika useasti väärä kilohinta.

      • porkkana2

        Kannattaa painaa oikeaa nappulaa niin saa oikean hinnan lappuunsa.
        Yleensä oma vika. :)


      • S-ryhmän myyjä

        Hevi-vaakojen hinnat päivitetään tietokoneelta etänä, kukaan ei käy jokaiseen vaakaan yksitellen näpyttelemässä oikeita hintoja. Jos joku hinta tulee väärin, on vain päivitys tekemättä tai epäonnistunut. Aina kannattaa sanoa myyjälle asiasta, se on meidän sekä teidän etu että hinnat tulee oikein.
        Koskee myös hyllynreunaetikettejä muissakin tuoteryhmissä. Aihetta ei ole kuitenkaan myyjälle huutaa tai hermostua, se ei yleensä ole kenenkään yksittäisen myyjän vika. Ihmisiä olemme kuitenkin kaikki ja virheitä sattuu kaikille. Myös teille asiakkaille jotka katsotte tuotteen hinnan itse väärin tms.

        Huomiona: jos ette ole varmoja mikä hinta on oikea, katsokaa ean-koodin 3 viimeistä numeroa. Jos hintalapussa ja tuotteen etiketissä on sama koodi, tuote on sama. Se, tuleeko hinta kassalta oikein, riippuu siitä onko hyllynreunaan vaihdettu oikea hintalappu :) Tällaisessa tilanteessa myyjä kyllä usein antaa tuotteen edullisemalla hinnalla vaikka se olisikin väärä, itse ainakin annan.

        Tuotteista. Prismoissa ja s-marketeissa on tuhansia ja kymmeniätuhansia tuotteita, pelkästään jo ruokapuolella. Älkää olettako että tiedämme jokaisen tuotteen ulkoa, mitä se sisältää, mitä se maksaa, missä se sijaitsee jne. Teemme itsekin kaupasta päivittäin löytöjä, ai onko meillä tällaisiakin. Jokaisella osastolla on omat tuoteryhmävastaavansa (hevi, teollinen, liha, eines, leipä, maitotuotteet, palvelutiski, joissain yksiköissä vielä pakasteillakin on omansa) ja nämä vastaavat ovat niitä henkilöitä jotka parhaiten tietävät oman alueensa valikoimat. Me muut, usein osa-aikaiset, teemme sekalaisia tunteja sekalaisissa vuoroissa sekalaisilla osastoilla, me emme kaikkea tiedä niin hyvin kuin vastaavat. Ja suurin osa kaupan ihmisistä ei ole vastaavia.

        Muistetaan olla ystävällisiä niin myyjän kuin asiakkaankin ominaisuudessa.

        Kiitos, olen puhunut :)


    • asiakas x

      muuta vuosi sitten oli kauppaketju joka antoi tuotteen sekä rahat takaisin jos kassa veloitti korkeamman hinnan mitä hyllyssä oli. parin ilmaisen tuotteen jälkeen virheet loppuivat.samaa suosittelen nykyisille kaupoille, niin asiakkaat lisääntyy ja VARMASTI virheet loppuu.

    • neuvo

      Hei tarkka asiakas, ei se ihan noin mene. Minäkin ostin entisestä Tarjoustalosta Royal-suklaalevyjä 8kpl hintaan 8.88€, ja maksaessani huomasin ettei levyt olekkaan sen hintaisia mitä luin. Myyjä tuli kanssani katsomaan heidän tarjoustaan. Minulle vastattiin että se on keskeneräinen mainos ja massa, siihen tussilla kirjataan selkein numeroin tarjous. Tämä on mainos jossa on vain pisteillä tehdyt numerot eikä se ole valmis tarjous. Kassajärjestelmässä tuskin mitään virhettä ja konsulentin ehkä pitäisi peittää ns. pistenumerot.

      • minä vaan

        juuri tuota tarkoitin, eli siinä pahvipömpelissä on valmis mainos kun se tulee kauppaan ja siihen sitten piirretään tussilla tarjous taikka ihan yksittäisen tuotteen hinta.. Tosin aika monessa paikassa olen nähnyt että noihin pömpeleihin tehdään ihan oma hintalappu niin ei tarvitse sitten asiakkaan niistä kaseista tihrustella ja ihmetellä että mikä se hinta on..:) Tai sitten cittarilla on ollut jossain hintalappuohjelmassa jokin virhe ja se on vahingossa tulostellut pelkkiä kaseja..:)

        mutta itsekkin myyjänä pidän tärkeänä että kaikki hintaepäselvyydet selvitetään asiakkaan kanssa, jottei kenellekkään jää paha mieli. Joskus on käynyt inhimillisiä virheitä kaupalla ja voi tosiaan olla väärä hinta hyllyssä, jolloin erotus korvataan asiakkaalle, mutta jos asiakas vahingossa on itse katsonut väärän tuotteen hintaa niin olisi mukava kun hekin myöntäisivät virheensä, kun suurimmassa osassa tapauksissa asiakas silti yrittää pistää virheen myyjälle, vetoamalla epäselviin lappuihin tms. vaikka on itse vain erehtynyt.

        Kun reklamoi hinnoista kannattaa aina muistaa hyvät käytöstavat tilanteessa kuin tilanteessa, niin yleensä saa myös hyvää palvelua.. Ei se yleensä ainakaan niiden kassatyttöjen vika ole, jos tuotteeseen on eksynyt väärä hinta ja huutaminen ja kiroilu ei ainakaan auta asian selvittämistä millään tavalla, päinvastoin, menee vaan enemmän aikaa asian selvittämiseen kun ensiksi pitää rauhoitella asiakas sille tasolle että saa hänestä irti että mitä pitikään selvittää..


    • näillä mennään....

      Tarkkana kassalla kannattaa tosiaan olla ja viimeistään kotona tarkistaa ostoskuitti.
      Minullakin kävi Osuuskaupassa markka-aikana kauhee tuuri kun ostin 47 markan kinkun ja kotona huomasin että se oli maksanut todellisuudessa vain 4 markkaa 70 penniä, en tohtinut mennä oikaisemaan laskua.
      Kolme kertaa on myös käynyt myös että 24:n tölkin olutsalkku olikin kassalla jäänyt kärryyn ja siten jäänyt vahingossa kokonaan maksamatta, en tohtinut näitäkään mennä oikomaan, vaan olut maistui entistä paremmata.
      Onko muilla vastaavia tapauksia?

    • timpermani

      Kannattaa hankkia vaippoja niin vahingot jäävät pienemmiksi.

    • Tarkka asiakas

      Täsmennän vielä kerran tapahtunutta. Koko asia tapahtui Cittarissa hyvässä hengessä. Sain hyvää palvelua ja kukaan ei missään vaiheessa syyttänyt kassaa, koska tietysti täysin syytön asiaan oli. Sain rahani takaisin. Syy miksi kirjoitin oli se että mahdolliset toiset liikaa maksaneet voisivat käydä pyytämässä liikaa laskutetut rahansa takaisin, jos niin haluavat.

      Tuo valmis pohja tarjouksia varten -teoria on varmaankin yksi mahdollinen selitys. Kuitenkaan neuvonnan ystävällinen ja ammattitaitoinen työntekijä ei plakaatia sellaiseksi tunnistanut. Ihmetteli vain kovasti edullista tarjousta.

      Joka tapauksessa hinnoittelussa oli virhe yksittäistuotteen osalta. Tarjous-seinän ulkopuolella, "normaalissa" laarissa yksittäispussin hinnaksi oli merkitty 2,79€. Kuitenkin laskutus oli 3,05€.

    • jallu..

      Kilju olikalasa maksa 8,88 euro per litra! ei ol kusetust ja hyvä känni tulep!

      • Kaupugin Kamreeri

        Jallun kannattaa mitata kiljun alkohoolirosentti, olen kuullut että usein jatkavat sitä kusemalla aamuvirtsansa (aamukusessa 3,8% alkoholia) kiljupyttyyn että siitä riittää seuraavaksi illaksi enämpi.
        Tämä jos mikään on kuluttajan suoranaista KUSETTAMISTA ja kannattaa ottaa heti yhdyntä kaupungin kuluttaja-asia naiseen.


    • psykopaatti ps.

      Olen eristäytynyt viimeisen vuoden aikana sosiaalisten tilanteiden pelon ja työttömyyden vuoksi. Mielialani heittelee rajusti, saatan masentua ja sitten tulevaisuus näyttääkin hyvältä. Onko mahdollista olla psykoosissa ja tiedostaa asia samalla?
      Aloittaja on psykoosissa.

      • hei vaan

        Ooo mahrollist mut tärkeentä on otta kunnon huikat kiljua Jallun kämpässä. Ja sit mentiin paneen Tuhanen Riemun Iitaa.


      • Niini Nimismies
        hei vaan kirjoitti:

        Ooo mahrollist mut tärkeentä on otta kunnon huikat kiljua Jallun kämpässä. Ja sit mentiin paneen Tuhanen Riemun Iitaa.

        Eikös se kuittipakko koskekkaan kilua ostettaessa, vai?
        Kait niitä kiljutonkkiikin maksetaan pankkikorteilla ja verottajalle meneejoa ostosta alvit?
        Eihän se kuittipakko koske torikauppiaitakan, antaa olla verovapaata kiljunpotossaki sitten.


    • näin ennen...

      Karpo teki joskus, en muista vuotta ohjelmaa salosta joka kuvattiin nykyisenkin sittarin edessä ja siinä VÄHEMMISTÖKANSALAINEN kansallispuvussaan sanoi: Minä haluan heti poliisit paikalle, koska Cittariin on multa evätty sisäänmeno kansallispukuun vedoten. (olivat varastaneet liikaa,,kätkeneet kansallispukunsa sisään tavaroita, josta suuttui silloinen johtaja).

      Hannu Karpo: Niin minäkin soitan heti poliisit paikalle, olette pysäköineet Cittarin eteen invapaikalle ilman invakorttia KIRJASTOAUTONNE (kirjastoauto on Toyota pakeiauto jota mannet silloin suosivat).

      Johan meni manned mykäksi, perkele.
      Löyyisiköhän tämä juttu Jutubesta?

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      60
      5917
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      24
      3744
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      230
      2033
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1810
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1256
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1239
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      298
      1049
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      990
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      909
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      868
    Aihe