Jos tarvitsisit kympin,

kalup

niin mitä myisit?
Jos sinulla olisi kymppi ylimääräistä, niin mitä ostaisit? Elintarvikkeita eikä pesuaineita nyt huomioida.

Tämä on ihan käytännön ajattelua, sillä kymppi on mahdollista saada nopeastikin tilille, kun laittaa nettiin ilmoituksen.

26

193

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koijari

      Kaikki vaimon ostamat krääsät joita hän ei käytä. Niitä ei olekaan aivan vähän. Vanhoista kännyköistä voi saada jopa suuria summia.

      • kalup

        Minä en ole koskaan ymmärtänyt tuota krääsä-sanaa. Mitä se tarkoittaa? Kuulin kun kirpputorilla kaksi rouvaa hehkutti etteivät myy mitään 'krääsää'. What?


      • kaIumies
        kalup kirjoitti:

        Minä en ole koskaan ymmärtänyt tuota krääsä-sanaa. Mitä se tarkoittaa? Kuulin kun kirpputorilla kaksi rouvaa hehkutti etteivät myy mitään 'krääsää'. What?

        Kaikki vaimon ostama on tarpeetonta krääsää, mies ostaa työkaluja ja muuta josta on perheelle hyötyä.


    • 2*4

      Kymmpi on kyllä niin pieni raha ettei sillä saa ostettua mitään.
      Mutta niin suuri raha ettei sitä noin vaan saa kerättyä.

      Jos nyt ajattelee että pienimpiä tuntipalkkoja ovat n. 5-6 € netto ei sillä hanki mitään ja aina menee ensin elinkustannukset..

      Kysyin joskus mitä tekisit, jos saisit n. 200 €/kk enemmän rahaa käytöösi. Vastauksia ei edes tullut.

      Olen joskus miettinyt, kaupunki asukaana, jos taloyhtiö vuokraisin kirpputoripöydän, pöytävuokra on 35-40 €/viikko? Mutta nyt tällä alueella ei ole enää kirpputoria. Meillä on kierrätyshylly taloyhtiössä, joku desbootti tyhjentää se lähes heti roskikseen.

      Kirpputori myyntiin on oltava hirveästi tavaraa, jotta saa edes pöydän hinnan.

      • kalup

        Tuota ei kysytty. Pystytkö nimeämään mitään esinettä, mistä voisit saada kympin tai mistä voisit maksaa kympin.


      • ei ole nopeaa
        kalup kirjoitti:

        Tuota ei kysytty. Pystytkö nimeämään mitään esinettä, mistä voisit saada kympin tai mistä voisit maksaa kympin.

        Varmaan saisin yhdestä todella hyväkuntoisesta takista, samoin tuosta uusimmasta lahjaksi saadusta takista, saisi reiluisti enemmänkin. Tosin olen yrittänyt myydä, akvaarioita, yhden sain myydyksi mutta hinta oli reilusti alle sen mitä pyysin jne.


      • keskaripystyssä
        kalup kirjoitti:

        Tuota ei kysytty. Pystytkö nimeämään mitään esinettä, mistä voisit saada kympin tai mistä voisit maksaa kympin.

        Kiitos kiitos

        Kas kun en omista mitään joka liikenisi myyntiin.

        Elämäni perusta on aina ollut:

        "Älä hankin kaikkea mitä tarvitset,
        vain sen mitä ilman et voi elää."

        Tiedän myös krääsän keräilijöstä:

        "He käyttävät rahoja, joita heillä ei ole.
        Hankiakseen tavaroita, joita eivät tarvitse.
        Näytääkseen ihmisille, joita eivät voi sietää."


    • työtönmies89

      Jonkun pelin vaikka nettiin. Helppo nykyään kun voi ottaa kuvan ja pistää findit:iin ja odottaa että joku tulee hakemaan tavarat. Ostaisin sukkia tai kalsareita.

      • kalup

        Postin kauttakin voi lähettää ja ostaja maksaa postikulut.


    • prepaidverhot

      Minä voisin myydä vaikka verhoja, joita on päässyt kerääntymään liikaa.
      Voisin ostaa kympillä prepaid-puheaikaa tuttavalleni, jotta hän voisi soitella ystävilleen.

      • kalup

        Onko sinulla retroverhoja vai uudempaa? Oletko katsonut ostetaan -ilmoja?


    • köyhä köyhempi köyhi

      Olen juuri myymässä nettikirpparilla tavaraa, pari uutta takkia, toivottavasti tulee myytyä äkkiä. Ostin ne kun oli rahaa, nyt ei ole ja myyn kaiken mikä 'irti lähtee'. Rahoilla ostan ruokaa ainakin

      • :D:D

        " myyn kaiken mikä 'irti lähtee' "


    • tänään sienestämässä

      Myin puolukoita ja sain 200 euroa!

      • selkävaivainen

        Tämä on ehdottomasti paras. Vanhasta roinasta ei ole kukaan kiinnostunut kuin aivan pilkkahinnalla ja se vituttaapi myydä kun on itse maksanut hunajaa.
        Työtä voi myydä vaikka kuinka halvalla ja joka sentti on kotiinpäin.

        Minä yritin ostaa nurmenleikkuut kesäksi, vaan patalaiska sukulaispoika ei viitsinyt vaikka lupasi. Otin ihan aikuisen puolet halvemmalla ja joka kerta on tullut sovittuna aikana.


    • .........

      Sain joskus neuvon myy rannekello jos haluaa nopeasti hiukan rahaa, no ei kukaan maksaisi kymppiä tuosta jos vitosen. Ehkä menisin panttilainaamoon ja veisin paperiveitsen.
      Kauhea nälkä pitäisi olla että menisin.

    • maallemuuttanut

      Viimeksi möin sängyn. Siitä sai muutaman kympin. Nyt nukutaan vähän aikaa ilmapatjalla. Ostin ruokaa.

      Puolukoita ja tatteja olen myös myynyt tänä syksynä. On niitä silti syötykin ja poimittu talveksi omaankin käyttöön.

      Seuraavaksi ajattelin myydä kukkia. Olen kasvattanut kanervia ja laittanut purkkeihin. Sitten yritän myydä vielä villasukkia, lapasia, patalappuja, kortteja ja koristeita ennen joulua. Ruokaan ne rahat varmaan menee, en vielä osta uutta sänkyä. Sängyn ajattelin hankkia joulukuusirahoilla.

    • tavaraa huh huh

      Tässä esimerkkejä tänä vuonna myymistäni tavaroista:
      - matkalaukku Huutonetissä. Sain siitä noin 25 euroa
      - rikkinäinen vanha Nokian kännykkä. Huutonetistä noin 10 euroa
      - vanha Ikean tarpeettomaksi käynyt ruokapöytä. Tori.fi:ssä noin 30 euroa
      - vanha romu fillari, jota olin jo heittämässä kaatopaikalle: huutonetissä 25 euroa
      - vanha kotimainen tarpeettomaksi käynyt naulakko. Huutonetissä 9 euroa

      Moni tavara tekee kauppansa, kunhan hinnat eivät ole liian kovia.

      Kirppiksellä olen pitänyt tänä vuonna kirppispöytää jo kahdesti. Kummallakin kerralla tuotto on ollut noin 150 euroa. Myytävät tavarat ovat olleet lasten pieneksi käyneitä vaatteita, tarpeettomia astioita, sarjakuvia, kirjoja, käyttämättömiä hajuvesiä, jonkin verran liinavaatteita, tarpeettomia laukkuja jne.

      Summat voivat tuntua paljolta, mutta tietysti riippuu siitä, että kuinka paljon sitä tavaraa oikein on. Yleisesti ottaen paras tilanne on tietysti sellaisella ihmisellä, joka ei osta koskaan juuri muuta kuin ruokaa ja aivan välttämättömät tavarat, jotka liittyvät esim. puhtauteen ja vaatteisiin. Kuitenkin lapsiperheessä usein kertyy tavaraa vähän väkisinkin.

      Omalla kohdallani kerron avoimesti kirppisharrastuksestani ja joskus saan esim. vanhoilta sukulaisilta pari kassillista tarpeettomia tavaroita, jotka he antavat minulle myytäväksi. Kirppiksillä menevät yllättävän hyvin kaupaksi myös kaulimet, vispilät, lusikat, vanhat puukot ym. tarvekalut.

      Vain harvoin ostan kirppikseltä tavaraa tarkoituksenani myydä se kalliimmalla hinnalla, sillä aina on se riski, että tuote jääkin myymättä.

      • tavaraa huh huh

        Unohdin vastata alkuperäiseen kysymykseen eli mitä ostaisin, jos olisi kymppi ylimääräistä. Juuri nyt ostaisin ruokaa, koska tili on tyhjänä ja odottelen huomista, että saa lapsilisät tilille. Hätää ei kuitenkaan ole, koska pakastimessa on kyllä ruokaa. Kympillä ostaisin ehkä banaania, maitopurkin ja leivän.

        Kirppisrahat ym. laitan yleensä säästöön pahan päivän varalle.


      • mbn

        Et ole toimeentulotukiasiakas, jos huutonetissä myyt. Hehän ottavat nuo tulona huomioon.


      • koiuu

        Oletko lähettänyt ne tavarat siellä huutonetissä sitten tilaajalle vai onko ne tulleet hakemaan.?


    • |*|

      Silloin kun kirpputori toiminta heräsi ja nousi, eräs työkaverini tarjoutui siivoamaan sukulaistensa ullakot ja komerot kun sai palkaksi ylijäämä tavarat.
      Kesälomansa hän siivosi ja syksyllä myi. Rahoitti niin yksiön ostonsa.
      Hän otti pöydän vain viikonlopuksi, silloin vielä oli mahdollista.
      Hän myös otti pari muuta alivuokralaiseksi pöytään, tavaraa oli lisää autossa lähellä, josta haetiin kun kaikki ei mahtunut...
      Niin ja pakettiauto oli veljen, sillä toi tavarat kaupunkiin. Oli 1990-luvun alkupuoli, moni sukulainen ei tajunut ullakkovarastojensa arvoa. Huonekaluja astioita työkaluja mattoja jopa vaateita.

      • Kyykkyjaska

        Mitä biedermeier-kalustoja niiden sukulaisten vintillä oli, jos niillä yksiön sai ostettua?Olkoonkin, että kyseessä oli 90-luvun alkupuoli.

        Voisin kyllä tarjoutua siivoamaan sukulaisten ullakot ja komerot, mutta en usko että vanhoilla työhaalareilla, kasalla likaisia hankkijan lippiksiä, pehmenneillä lastulevykirjahyllyillä ja kierrätetyillä 90-luvun hillopurkeilla pääsisin juurikaan vaurastumaan. Kaiken tavaran mikä suinkin on edes jonkin rahan arvoista, ovat sukulaiset itse myyneet tai sitten säästelevät jälkikasvulleen.


    • Toiseenlainen

      ongelma meillä. Viime keväänä ja alkukesällä tilille tupsahti toistasataa tuhatta osinkoina enkä osaa päättää, kuinka pistäisin rahan poikimaan. Tuhlatakaan ei kehtaisi ja osakekurssit ovat korkealla ainakin niillä firmoilla joita olen suosinut. Ongelmia on siis monenlaisia, joskus yllättäviäkin.

      • iso ongelma

        Ymmärrän ongelmasi. Minä säästän lapsille ja lapsenlapsille ja käteistä alkaa olla turhan paljon. Se pitäisi saada tuottamaan ja siirrettyä jälkipolville mahdollisimman pienin veroin. Pankki ei enää uskalla neuvoa muuta kuin ostamaan omia osakkeitaan, en tosin ole muutamaan vuoteen edes kysynyt.

        Jos joku sijoitus on mennyt persiilleen, niin sitten on köyhä olo, vaikka kyse olisi vain prosentin laskusta pääomassa.

        Loma-asunnot etelässä ovat nyt aika halpoja ja nostanevat arvoaan muutaman vuoden tähtäimellä, tai sitten ei.


    • 1312

      no, kuka kysyy kun annat selvää rahaa tai siirrät muutaman satkun kerrallaan kelle haluat... ei niitä kukaan perään kysele.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2824
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      526
      2671
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1855
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      32
      1787
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      117
      1733
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      301
      1679
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1282
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      87
      1116
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      58
      1099
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1092
    Aihe