Jos musliminainen menee naimisiin Jeesukseen uskovan kanssa

niin pelastuuko

ilman omakohtaista tahtoaan ottaa Jeesus vastaan Herranaan ja Kuninkaanaan? Tietysti voidaan myös kysyä että saako Jeesukseen uskova ottaa vaimokseen musliminaisen?

10

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tietysti voi

      muslimin sijaan olla juutalaisnainen tai ortodoksinen nimikristitty tai muukin tapaus myös. Tärkeää on tietysti se, että Jumalan tahto voi tapahtua ja pimeys väistyä.

    • Paavali opetti

      hyvä jokaisen jättää tuomiot omalta ja toisten ihmisten kohdalta Jeesuksen Jumalalle.

    • tusliminainen

      Minä keksin ihan uuden Jumalan. Kohta se on Suomen suosituin ja pääsee seuraaviin BB-ohjelmiin mukaan. Katsojaluvut nousee!

    • Nehemia 13:23-27

      -- monet juutalaiset olivat ottaneet vaimoikseen asdodilaisia, ammonilaisia ja moabilaisia naisia. Minä moitin ja soimasin näitä miehiä, muutamia jopa löin ja revin parrasta. Vannotin heitä Jumalan kautta: "Älkää antako tyttäriänne vaimoiksi muukalaisten pojille älkääkä ottako pojillenne tai itsellenne vaimoiksi muukalaisten tyttäriä! Eikö Salomo, Israelin kuningas, tehnyt juuri tuollaista syntiä? Hänen vertaistaan kuningasta ei ollut muilla kansoilla. Jumala rakasti häntä ja asetti hänet koko Israelin kuninkaaksi, mutta muukalaisnaiset houkuttivat hänetkin tekemään syntiä. Pitääkö nyt teistäkin kuulla, että olette tehneet tämän saman suuren rikkomuksen, hylänneet Jumalamme ja ottaneet vaimoiksenne muukalaisnaisia?"

    • 1. Kunink. 11:1-10

      Kuningas Salomolla oli vaimoinaan lukuisia vieraiden maiden naisia -- He olivat lähtöisin niiden kansojen parista, joista Herra oli sanonut israelilaisille: "Pysykää loitolla heistä, ja hekin pysykööt teistä loitolla. Muuten he viekoittelevat teidän sydämenne omien jumaliensa puoleen." -- Salomon vanhuuden päivinä vaimot viekoittelivat hänen sydämensä muiden jumalien puoleen, eikä hän ollut enää täydestä sydämestään uskollinen Herralle, Jumalalleen, niin kuin hänen isänsä Daavid oli ollut. -- Salomo rupesi palvelemaan Astartea, sidonilaisten jumalatarta, ja ammonilaisten iljetystä Milkomia. -- Herra vihastui siitä, että Salomon sydän oli kääntynyt pois hänestä, Israelin Jumalasta. Vaikka Herra oli kahdesti ilmestynyt Salomolle ja kieltänyt häntä palvelemasta muita jumalia, hän ei ollut totellut Herran kieltoa.

    • 1+1

      Eriasia tietty jos toivo sielujen pelastuksesta ei perustu Raamattuun vaan ihmisviisauteen, ikään kuin kristinusko olisi syntynyt kirjanoppineiden keskinäisestä sopimuksesta ja toimitaan aivan kuin voisimme itse päättää evankeliumin sisällöstä.

    • Hyvää Raamatun

      ilmoitusta Jumalan tahdosta.

    • ·Ritu

      Mä en voisi edes kuvitella meneväni uskovaisen kanssa naimisiin. Puistattaa koko ajatus, hyi olkoo, yök.

    • Raamattua mukaellen

      Kun ihminen pääsee Taivaaseen, hänellä alkaa uusi elämä, ja hänelle annetaan uusi nimi. Entisen elämän mukana huuhtoutuvat pois myös ja entiset synnit. Hän siis "syntyy uudelleen" uskonsa avulla, kuten on valinnut itse tekevänsä elämässään Maan päällä.

      Siksi hääseremoniassakin sanotaan "kummes kuolema teidät erottaa" ja Raamatussa, että maailmaa ja sen iloja ei kuuluisi rakastaa liaaksi. Se avioliitto ja ne ilot kuuluvat siihen edelliseen, jo menneeseen elämään.

      Luultavasti vain miehen omat henkilökohtaiset valinnat ovat ennen kaikkea määränneet mitä kaikkea hän Taivaassa olevassa elämässä tulee saamaan, ja vaimon valinnat ovat olleet toiset, joten en odota Taivaaseen nostoa tapahtuvan vaimolle vain ja ainoastaan siksi, että mies on ollut uskovainen. Vaimon valinnat tullaan arvioimaan erikseen, yksilönä kuten miehenkin.

      Ja mitä antaa Islam? Suuren määrän valkoisia rusinoita (ei suuren määrän neitsyitä kuten on virheellisesti usein oletettu). Onhan se melkoisen pieni palkkio verrattuna uudelleen syntymiseen ja siihen, että on taattu elämä jokseenkin täydellisessä valtakunnassa josta ei puutu mitään, ja jonka kuningas (Jeesus) on itse viisauden ja altruismin perikuva.

      • Eli siis...?

        "että on taattu elämä jokseenkin täydellisessä valtakunnassa josta ei puutu mitään"

        Paljonko niitä neitsyitä sitten on tuolla täydellisessä valtakunnassa?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      3228
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2141
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2061
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1915
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1588
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1251
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe