kestääkö se diiseli tojossa kun niin kovin sitä moititaan heikoksi.
Olen yrittänyt kysellä mutta omiaan kaikki kehuu hyviksi vaikka kone on tallin takana kansi halki ..)
avennis diiselin kesto
38
619
Vastaukset
- D4D
Kyllä se takuuajan kestää. Sen jälkeenhän se on vain huoltoa (vaihtoa) vaille.
- pöljä mikä pöljä
ja vähän peukutusta perään...kasva jo
- Nippon deeku
Uusissa BMW Dieselit joten siltä osin homma ok. Ruostuminen ja huonot ominaisuudet kuitenkin edelleen tallella.
- piti ottaa bemarilta
Eikö Toijota sitten saanu omaa diisseliään pelaamaan?
- Bmw päältä kaunis
Taitaa Tojon omat dieselit pelata varmemmin, Bemareissa kalliita vikoja ja viimeisimpänä kärähtäneet pahasti kaunistelluista kulutuslukemista.
- kaikki kelpaa???
Bmw päältä kaunis kirjoitti:
Taitaa Tojon omat dieselit pelata varmemmin, Bemareissa kalliita vikoja ja viimeisimpänä kärähtäneet pahasti kaunistelluista kulutuslukemista.
Ai! Että saadaan odottaa vieläkin huonompia dieseleitä Tojon nokalle???
- heti alkaa kestää
kaikki kelpaa??? kirjoitti:
Ai! Että saadaan odottaa vieläkin huonompia dieseleitä Tojon nokalle???
Tojoteron puheissa maailman huonoinkin diesel muuttuisi maailman parhaaksi heti kun se saataisiin Tojon nokalle.
- oogrge
Bmw diesel on tällähetkellä vain verson 1.6 siinäkin vain lohko ja kansi bmw:ltä muut osat toyotalta.
- Kun kyselen
oogrge kirjoitti:
Bmw diesel on tällähetkellä vain verson 1.6 siinäkin vain lohko ja kansi bmw:ltä muut osat toyotalta.
Lohko ja kansi yksinkertaisinta moottoritekniikkaa nykypäivänä. Että sillä tasollako mennään, että basicit pitää ottaa kilpailijalta. Eikös nuo dieselin pulmat olleet juuri lohko- ja kansipulmia? Niitä ei sitten saatu ratkottua omin voimin????
- älä unta näe!
oogrge kirjoitti:
Bmw diesel on tällähetkellä vain verson 1.6 siinäkin vain lohko ja kansi bmw:ltä muut osat toyotalta.
Kyllä se on koko moottori kaikkine apulaitteineenkin BMW:ltä. Moottorinohjauksen softassa saattaa olla pientä kaappiauton tarvitsemaa viilausta.
- Skaboom
kaikki kelpaa??? kirjoitti:
Ai! Että saadaan odottaa vieläkin huonompia dieseleitä Tojon nokalle???
Tiedä onko huonompia, mutta ainakin kalliimpia. BMW ei ole tunnettu kestävyydestä, eikä kohtuuhintaisista varaosista. Kun takaumpiosta palkaa vilkun ledi, huoltotoimenpide on koko umpion vaihtaminen. Ihanan kallista.
- Että ohi meni
Vaihdoin dieselkiesini keväällä uuteen. En silloin vielä ollut kuullut mitään näistä dieselipulmista. Tokkohan kauppiaskaan olisi kertonut. Mutta en päätynyt Aveen. Nyt kyllä siunaan siitä itseäni.
- mikkokokoko
08 avennin 2litranen diiseli omat ongelmat...2kertaa egr tukossa ja vaihelaatikko hajos 194000km jälkeen. Korjauksen jälkeen lähti myyntiin.
- jollei kelpaa
Eihän näitä taida enää juuri takseissa???
Joku merkki jostakin tilanteesta......
- nacksu
Ei näissä uusimmissa D4D myllyissä mitään ongelmaa ole. Täällä kommentoijat viittaa yli 5 vuotta vanhoihin ongelmiin joita ei uusissa ole.
- retu huh haa
Keksi parempia uskottavampia provoja. Tojon diisseleillä ajetaan 250000km ensin ja sitten pikkasen kurkataan konepellin alle onko kaikki kunnossa. Yleensä on tip top kuntoinen ja ajetaan taas toinen samanlainen ruopeama. Sitten voi joutua laturin vaihtamaan. Citikat skodat volsut on viety tässä vaiheessa Kiinaan romuteräkseksi , josta ne tulee takaisin jonain krääsänä. Eli on krääsä kehä umpeutunut
- rehellisyys, pliis
Juttusi ei vaan noudata mitään faktoja.
- No, jossei ajeta
rehellisyys, pliis kirjoitti:
Juttusi ei vaan noudata mitään faktoja.
Mutta äkkiä tuli Tojoteron tuttu kuitti, ettei ikinä mitään vikaa. Taaskaan.
- Toden paluu
No, jossei ajeta kirjoitti:
Mutta äkkiä tuli Tojoteron tuttu kuitti, ettei ikinä mitään vikaa. Taaskaan.
Minulla ollut vähintään 6 Toyotaa. Luultavasti enemmän. En jaksa laskea. Elämässä ehtinyt olla yli 50 erilaista autoa, niin pitäisi tehdä erikseen lista.
Mutta joka Toyotassa ollut jotakin sanomista. Vaikka kuka hokisi mitä.
Hyvin voin taas joskus Toyotan ostaa. Nyt on toinen merkki. Mutta tosiasiat ovat tosiasioita: kyllä se Toyotakin risaa ihan samalla tavalla kuin muutkin. - Avensis_kestää
-02 diesel Avensiksen mittariin pyörähti 620 000 tällä viikolla. Mitään ongelmia ei ole ollut.
- Yx kerta riitti
Saattaa 120 tkm ajetussa olla "parhaimmillaan" kolmas kone. Toisaalta jotkut kestävät jopa yli 200 tkm. Aivan susiahan Tojon dieselit ovat.
- Monta kertaa
Vain omassa mielikuvituksessasi, tiedän enemmän niitä yli 500 tkm ajettuja joissa alkuperäinen kone ilman suuria remontteja.
Toisaalta tojon koneen saa vaihdettua sillä rahalla mikä premiumissa menee pienempäänkin remonttiin... - romuja ovat
Monta kertaa kirjoitti:
Vain omassa mielikuvituksessasi, tiedän enemmän niitä yli 500 tkm ajettuja joissa alkuperäinen kone ilman suuria remontteja.
Toisaalta tojon koneen saa vaihdettua sillä rahalla mikä premiumissa menee pienempäänkin remonttiin...Premiumien kone kestää 5 kertaa pidempää kuin Avensiksen. Ne vanhat nokkahihnalla varustetut koneet kestivät jonkun verran mutta nämä uudet ketjukoneet ovat täysiä romuja. Niissä on se surullisen kuuluisa alumiinilohko.
- Osta pois
romuja ovat kirjoitti:
Premiumien kone kestää 5 kertaa pidempää kuin Avensiksen. Ne vanhat nokkahihnalla varustetut koneet kestivät jonkun verran mutta nämä uudet ketjukoneet ovat täysiä romuja. Niissä on se surullisen kuuluisa alumiinilohko.
Premiumit on kallista romua. Lehtiä myöten moni malli kuuluisa ongelmistaan.
- Ostin jo
Osta pois kirjoitti:
Premiumit on kallista romua. Lehtiä myöten moni malli kuuluisa ongelmistaan.
Ajettu 270 tkm eikä pienintäkään ongelmaa. Ja on mahtava ajaa.
- joko taas ostat
Ostin jo kirjoitti:
Ajettu 270 tkm eikä pienintäkään ongelmaa. Ja on mahtava ajaa.
Ostatko huomenna taas?
- d4d
romuja ovat kirjoitti:
Premiumien kone kestää 5 kertaa pidempää kuin Avensiksen. Ne vanhat nokkahihnalla varustetut koneet kestivät jonkun verran mutta nämä uudet ketjukoneet ovat täysiä romuja. Niissä on se surullisen kuuluisa alumiinilohko.
Mun tojossa D4D/300nm mitttarissa 190 000 ja yhdet jarrupalat vaihdettu. Huoltokulut, öljyt kerran vuodessa. Korjausjukulija ai lainkaan.
- d4d
d4d kirjoitti:
Mun tojossa D4D/300nm mitttarissa 190 000 ja yhdet jarrupalat vaihdettu. Huoltokulut, öljyt kerran vuodessa. Korjausjukulija ai lainkaan.
Korjaus äskeiseen: korjauskuluja ei lainkaan. Ja ajettavuudeltaan samanlainen kuin ed. passat, jota piti usein ajaa korjaamollepäin.
- Senkö vuoksi?
d4d kirjoitti:
Korjaus äskeiseen: korjauskuluja ei lainkaan. Ja ajettavuudeltaan samanlainen kuin ed. passat, jota piti usein ajaa korjaamollepäin.
Passatillako hait Tojosi takaisinkutsuilta?
- reijovaan
467 tuhatta ajettu diesel Ave vm 2000. Virtalukon pohja (120 euroa) ja yksi nivel vai kumiko se oli...vaihdettu. Ajettavuuteen vaikutta oikea rengasvalinta. Nyt jopa kohtalainen ajaa...
Reijo- matkaa vielä
"Nyt jopa kohtalainen ajaa..."
Ja vielä kun saisi ajettavuuden edes eurooppalaisen halpiksen tasolle. - reijovaan
matkaa vielä kirjoitti:
"Nyt jopa kohtalainen ajaa..."
Ja vielä kun saisi ajettavuuden edes eurooppalaisen halpiksen tasolle....hups, tarkoitin hyvä ajaa ;)
- siihen asti hyvä
reijovaan kirjoitti:
...hups, tarkoitin hyvä ajaa ;)
Siihen asti ainakin kun ajoit metsään, hups.
- nyt tojo..aina tojo
Ei Ongelmia.
-05 avensis diesel, uudesta ollut. Kilometrejä tullut 375 000.
Normaalit huollot, 340000 uusittiin kytkin, 360 000 laturi. Jarrupalat uusittu 3 kertaa ja seuraavaksi jarrupalat ja levyt.
Ei kyllä voi pahaa sanoa, päinvastoin. Iskareita olen naureskellu katsastusmiehelle, kun ovat alkuperäiset ja ei millään tunnu pettävän.- Ave80
2008 mallin 2.2 d-4d koneella (150hp) ajettu nyt noin 200tkm ja paljon olen kuullut juttua siitä että ainakin seuraavat osat on jo vaihdettu tai ovat rikki.
-Kansi hajoaa
-Kytkin vauhtipyöräpaketti pettää
-Eberi ei toimi
-Manuaali vaihteisto kusee öljyt ulos ja hajoaa
Nämä viat olen kuullut usealta jopa "harakiri" huoltoliikkeiden kavereilta jotka kertovat tehneensä useita näitä korjauksia.
Varmaan sitten itsellä käynyt todella hyvä tuuri koska minulla on hajonnut tähän mennessä.
-polttimoita
-etupään jarrulevyt ja kaikki palat
-kauko-ohjaimen paristo
-Eberin kauko-ohjaimen paristo
-kesä ja talvi renkaat uusittu
-Öljyjä vaihdettu koneeseen
-suodattimia
-muita nesteitä (esim. pissapoika tyhjenee näin syksyllä herkästi)
-pyyhkijöiden sulat
-moottorin päällä olevasta muovista ainakin kaksi kiinnikettä rikki
Jotenkin tuon listan perusteella tuntuu todella surkealta yksilöltä ja luultavasti merkki vaihtuu kunhan nyt ensin saan oikeasti tämän auton ajettua loppuun. - jjkkpp
Ave80 kirjoitti:
2008 mallin 2.2 d-4d koneella (150hp) ajettu nyt noin 200tkm ja paljon olen kuullut juttua siitä että ainakin seuraavat osat on jo vaihdettu tai ovat rikki.
-Kansi hajoaa
-Kytkin vauhtipyöräpaketti pettää
-Eberi ei toimi
-Manuaali vaihteisto kusee öljyt ulos ja hajoaa
Nämä viat olen kuullut usealta jopa "harakiri" huoltoliikkeiden kavereilta jotka kertovat tehneensä useita näitä korjauksia.
Varmaan sitten itsellä käynyt todella hyvä tuuri koska minulla on hajonnut tähän mennessä.
-polttimoita
-etupään jarrulevyt ja kaikki palat
-kauko-ohjaimen paristo
-Eberin kauko-ohjaimen paristo
-kesä ja talvi renkaat uusittu
-Öljyjä vaihdettu koneeseen
-suodattimia
-muita nesteitä (esim. pissapoika tyhjenee näin syksyllä herkästi)
-pyyhkijöiden sulat
-moottorin päällä olevasta muovista ainakin kaksi kiinnikettä rikki
Jotenkin tuon listan perusteella tuntuu todella surkealta yksilöltä ja luultavasti merkki vaihtuu kunhan nyt ensin saan oikeasti tämän auton ajettua loppuun.Mulla 2007 diesel D4D manuaali, jolla nyt ajettu 175 200 ja arvatenkin kannen tiiviste meni. Korjausvaihtoehdot: 1) vaihtomoottori, hinta töineen 4000 euroa 2) koneen purkaminen ja osien työstäminen hinta n. 2400 euroa. Vesipumppu vaihdettu 130 tkm jälkeen. Noista korjausvaihtoehdoista Muuten valitsin ensimmäisen. Takuu ei korvaa enää, kaikki huollot tehty merkkihuollossa. Voishan tuo kestävämpikin olla, en suosittele kenellekkään, muuten menee mukavasti.
- huhhaata
jjkkpp kirjoitti:
Mulla 2007 diesel D4D manuaali, jolla nyt ajettu 175 200 ja arvatenkin kannen tiiviste meni. Korjausvaihtoehdot: 1) vaihtomoottori, hinta töineen 4000 euroa 2) koneen purkaminen ja osien työstäminen hinta n. 2400 euroa. Vesipumppu vaihdettu 130 tkm jälkeen. Noista korjausvaihtoehdoista Muuten valitsin ensimmäisen. Takuu ei korvaa enää, kaikki huollot tehty merkkihuollossa. Voishan tuo kestävämpikin olla, en suosittele kenellekkään, muuten menee mukavasti.
Miten aivopierijän virtuaali autosta voi kannentiiviste palaa?
- Sitä mietitään!
huhhaata kirjoitti:
Miten aivopierijän virtuaali autosta voi kannentiiviste palaa?
On meillä siinä nyt ongelmaa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Elämä valuu ohi ilman merkitystä
Olen 5-kymppinen korkeasti koulutettu hyvässä ja vaativassa työssä oleva mies. Erosin pitkästä parisuhteesta pari vuotta3165579Martina julkaisi romanttisia kuvia kihlajaisista
Ihana pari. Paljon onnea ja rakkautta heille 💞2751580Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin661466eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.1261412Gekkosessa hyvä juttu Sofian Dubai "töistä"
"Vielä tammikuussa Belórf lupaili aloittavansa jälleen verkkovalmennukset, mutta tämä projekti näyttää kuihtuneen kaikes1091358- 941305
En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin1311212Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä591136- 172938
- 37906