Lämmittimen puhallin

SEAT 08

Lämppärin puhallin (SEAT ALTEA) kitisee ja vinkuu ajoittain. Onko mahdollista voidella laakereita, vai mitä pitäisi tehdä? Varmaan muillakin on olut samoja ongelmia.
Onko pahassa paikassa kaivaa esille?

15

117

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Auto Masentaja 2

      Senhän tiedät sitten kun itse teet.

    • Sama vaiva

      Kävin Lahden Laakkosella. Sanoivat, että täytyy tutkia. Ei mitään varmaa osattu kertoa työn kestosta ym.

      • sitroen.

        Ettekö viitsi itse käsiänne liata vai eikö selkä taivu?

        Näistä merkeistä en tiedä, mutta omassa autossani piti kolme ristipääruuvia irrottaa ja johdon pikaliitin. Varmaan siinä 5 minuuttia meni sen ristipäämeisselin etsintään 15.
        Sitten purin varovasti sen muoviklipsuilla koossapysyvän paketin tarvittavilta osin, vaikka ei ole tarkoitettu purettavaksi vaan 80 eurolla uusi ostettavaksi.
        Hiilet oli loppu. Ei saa varaosina sopivia. Ostin tarvikkeena lähinnä isommat, taisi maksaa 3 euroa. Viilasin liiat pois ja asensin paikalleen. Laakeriin pari tippaa tavallista moottoriöljyä (siihen mihin pääsi lisäämään).
        Tähän sitä aikaa tuhrautuikin, enkatsonut kelloa.
        Sitten paketti paikalleen ja käyttöön.
        Hyvin ja äänettömästi on nyt 2 vuotta toiminut.


    • Autoilija maalta

      Joissakin autoissa tarvii irroittaa koko kojelauta. Se on oma hommansa korjaamollakin. Kyllähän se laakerien loppua tarkoittaa jos kitisemään alkaa. Sitikan hiiliksi käy vaikka sokeripalat. Senverran heikkotehoinen puhallin on. Yleensä laakerit loppuu hiiliä nopeammin.

      • sitroen.

        Käännähän se lippalakki jo oikein päin. Ikääkin sinulla alkaa olla, mutta teinivuosille olen jumittunut jo kauan sitten.


    • yksi ollut

      Hyviä ranskalaisia ei saa kun grilliltä.

    • uutta peliin

      Jos laakerit on kuluneet ja vikisee, niin ei siinä öljyt auta enää.

      • Kokemusta 30 v

        Jos laakerina on sintrattu laakeri, niin tippa tai pari öljyä auttaa kummasti.


    • Virosta löytyy

      Virosta löytyy kohtuuhinnalla. Puhallintyypin selvittäminen on vähän ongelmallista.

      • Se sama

      • Teini-Timo
        Se sama kirjoitti:

        Osoite unohtui
        http://alvadi.ee/fi/varaosat/

        Joo, kannattaa ehdottomasti tilata Virosta eikä itse katsoa selviäisikö viitosen osalla.


      • kysyä kannattaa
        Teini-Timo kirjoitti:

        Joo, kannattaa ehdottomasti tilata Virosta eikä itse katsoa selviäisikö viitosen osalla.

        Tai ei kannata kysyä merkkiliikkeestä hintaa, sieltä voi vaikka saada kerrasta oikean osan ja joskus jopa halvemmalla.


      • SEAT 08
        kysyä kannattaa kirjoitti:

        Tai ei kannata kysyä merkkiliikkeestä hintaa, sieltä voi vaikka saada kerrasta oikean osan ja joskus jopa halvemmalla.

        Minäkin kysyin Laakkoselta. Ei voidella, eikä korjata, vaan laitetaan uusi takuuosa.
        Maksaa 192 € ( sama Virosta 65,39 € ) työ. Eli puhutaan Laakkosella noin 250 € remontista. Aika nihkeästi tippui tietoa hinnasta.
        Kävin kuitenkin pikkukorjaamolla kyselemässä. Asentaja tuli katsomaan, otti puhaltimen hanskalokeron alla olevasta luukusta ulos, vähä purki ja puhalteli paineilmalla. Voiteli laakerit ja sanoi hiilien olevan hyvät. Aikaa meni noin 15 min, eikä tarvittu työkaluja.
        Kysyi, onko 15 € liikaa.
        On nyt toiminut kuukauden 3500 km moitteetta.


      • sitroen.
        SEAT 08 kirjoitti:

        Minäkin kysyin Laakkoselta. Ei voidella, eikä korjata, vaan laitetaan uusi takuuosa.
        Maksaa 192 € ( sama Virosta 65,39 € ) työ. Eli puhutaan Laakkosella noin 250 € remontista. Aika nihkeästi tippui tietoa hinnasta.
        Kävin kuitenkin pikkukorjaamolla kyselemässä. Asentaja tuli katsomaan, otti puhaltimen hanskalokeron alla olevasta luukusta ulos, vähä purki ja puhalteli paineilmalla. Voiteli laakerit ja sanoi hiilien olevan hyvät. Aikaa meni noin 15 min, eikä tarvittu työkaluja.
        Kysyi, onko 15 € liikaa.
        On nyt toiminut kuukauden 3500 km moitteetta.

        Mitäs minä sanoin...


      • Hurjaa
        sitroen. kirjoitti:

        Mitäs minä sanoin...

        Tosi on. Ei merkkikorjaamojen hinnoissa ole mitään tolkkua.
        Samoin varaosien kanssa. Sanoivat ettei kannata ostaa virolaista paskaa kun kerran kyselin kytkinpakettia. Ostin viron Alvadi.ee nettikaupasta neljänneshintaan ja oli LUK laatua (samaa kuin alkuperäisosa). Tuli kotiin 3:ssa päivässä. Tilauskamaa se olisi ollut merkkiliikkeessäkin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      977
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      734
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe