Syyrialainen hamsteri?

minmitt

Oon jo jonkin aikaa miettiny hankkivani jonkin hamsterin, ikää mulla on14v. Joskus omistin 2 rottaa mutta tällä hetkellä ne veisi hieman liikaa aikaa. Oon siis miettinyt hankkivani syyrialaista hamsteria (muitakin toki saa ehdottaa jos jotain tulee mieleen) ja tuli mieleen pari kysymystä.
Riittäiskö hamsterille vain 35min ulkoilu päivässä, vai enemmän?
Entä kannattaako hankkia eläinkaupasta vai kasvattajalta?
Osaako joku sanoa yleisen hinnan syyrialaisesta?
Olis kans kiva jos kertoisit omia kokemuksias, mistä ostit, mitä maksoi ja minkälainen hamsteri itsessään on
Kiitti vastaajille näin etukäteen :)

4

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hamsukamu

      No mä en ainakaan ulkoiluta hamsteriani, pidän joka ilta kädellä yms n 15-20 min. Kannattaa katsoa kuinka kauan hamsteri haluaa olla kädellä, mitä enemmän annat hamsun liikkua sitä vilkkaammin se liikkuu. Itse ostin megaeläin eläin kaupasta, on ollut tosi ihana ja rauhallinen yksilö. Ihania eläimiä ne on ::3

      • Hamsupamsu

        Itelläni on nyt 1v10kk vanhus joka vetelee viimeisiä henkosiaan:/ mutta en koskaan kadu sitä että hommasin tämän palleron, ihana luonne, hyvin pysyy kädessä kun pitää ja hoito on helppoa. Ja se on kiva seurata vilkkaan ja eloisan olennon liikkumista. Mä ostin mun eläinkaupasta, ja makso 35€ mutt sitte noi tarvikkeet makso jonku 100€ , kun ostettiin häkki ja kaikki :) suosittelen kyllä!


    • Riittäiskö hamsterille vain 35min ulkoilu päivässä, vai enemmän?
      -Puoli tuntiakin on jo ihan hyvä, virikkeellisen häkin/terran ohella. Tietysti enempi parempi kunhan hamsterilla on mahdollisuus itse palata terraansa jos ei enää ulkoilu huvita :)

      Entä kannattaako hankkia eläinkaupasta vai kasvattajalta?
      -Aivan ehdottomasti kasvattajalta. Kasvattajalta saat mahdollisimman terveeksi ja kesyksi jalostetun lemmikin, jota on myös käsitelty hyvin. Kasvattaja antaa sinulle oikeat ohjeet, ja häneltä voi aina jatkossakin kysyä jos jokin askarruttaa. Eläinkaupassa et koskaan voi itse varmistaa missä poikaset ovat kasvaneet ja ovatko ne eläneet hyvissä oloissa vaikka kauppa olisi asiallinen -yleensä asiakas ei edes näe eläinkaupan takatiloja joissa usein on lisää eläimiä piilossa. Edes myyjillä ei ole keinoa tarkastaa mistä poikaset heille tulevat. Ihan oma lukunsa on tietysti eläintukut, jotka on ihan täyttä pentutehtailua. Eläinkauppaan myyvä kasvattaja ei saa puolestaan tietää jälkikäteen jos poikaset ovat sairastuneet, koska useimmiten ostaja ei saa kasvattajan yhteystietoja puhumattakaan että tajuaisi ottaa yhteyttä. Niinpä hän saattaa vahingossa kasvattaa sairaita hamsuja.

      Tietysti eläinkaupoista saa myös terveitä hamsuja, mutta en suosittele pelaamaan lottoa tällaisella asialla. Ja onhan ihan reilua että rahan poikasesta saa myös se, joka sen kasvattamiseen on oikeasti rahaa uhrannut, ei välikäsi? Sitäpaitsi, kasvattajalta poikasen saa usein myös halvemmalla :P

      Osaako joku sanoa yleisen hinnan syyrialaisesta?
      -Noin 25e (kasvattajalta).

    • hamsujenomistaja

      Syrkin lisäks on kans myös aika yleinen talvikko, helposti kesyyntyvä ja kiltti :) Mulla on nää kummatkin :D Talvikko oli 25€ ja syrkki 29€. Halvempia tarvikkeita voi etsiä netistä, eläinkaupassa ovat kyllä kalliita :\ Minä olen kyllä eläinkaupasta ostanut, kasvattajalta suosittelisin ostamaan, mutta hyvästä eläinkaupasta kannattaa myös katsoa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1545
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1174
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1016
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      965
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      927
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      684
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      650
    Aihe