Vartijaväkivaltaa itäkeskuksessa!

Pöyristyttävää!

27

439

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • j5hyt4grew

      Sanoppa muuta.

      Alkoholi se saa tekemään kaikenlaisia ihmeellisiä asioita saati sitten jotkut muut aineet, ja kun itsesensuuri ei riitä, niin kuvitellaan, että video, jolla mitään ei näy, ja täysin tuulestatemmattu kertomus muutamalla pikkuruhjeesta kertovalla valokuvalla höystettynä voisi muuttaa mustan valkoiseksi.

      Olen kanssasi samaa mieltä siitä, että ihmisten todellakin pitäisi oppia käyttäytymään julkisilla paikoilla. Ei tarvitsisi rehellisten ihmistenkään maksaa tuotteiden hinnoissa niin paljoa yksityisiin turvallisuuspalveluihin meneviä kuluja.

    • Oikein toimittu

      Narkkaripariskunta yrittää varastaa, otetaan kiinni, tekevät vastarintaa joka murretaan. Ei tuossa ole mitään ihmeellistä saati laitonta.

    • Mitä ihmeellistä

      Tuossa nyt on? helppo sitä on vinkua kun ketään ei tiedä mitä tuossa on aiemmin tapahtunut, tuskin nyt ihan muuten vaan kiinniotettu ja laitettu maahan yms.........

    • Duipp

      http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014092518690993_uu.shtml
      Tästä uutisesta ei taas jää mitään enää puuttumaan.
      Kuvat ja itse uutinen kertoo täysin minkälaista porukkaa nämä vartijointiliikkeiden ihmiset on, valitettavasti. Kyseessä tosi säälittävää toimintaa, jota voisi odottaa tapahtuvan 8-vuotiaiden eskarissa, mutta kuinka ollakkaan se tapahtui Securitaksen putkatiloissa. TAAS!

      • Töitä piisaa

        Vitsi, vitsi, hurttia huumoria. Sai potkut mutta sai pitää vartijakortin joten toiseen firmaan töihin.


      • Xabr
        Töitä piisaa kirjoitti:

        Vitsi, vitsi, hurttia huumoria. Sai potkut mutta sai pitää vartijakortin joten toiseen firmaan töihin.

        Tuskin. Eiköhän vartijan toiminnasta tehdä rikosilmoitus. Ja vaikka asia ei oikeuteen saakka menisikään, niin Poliisin velvollisuus on evätä vartijakortti.


      • Töitä piisaa
        Xabr kirjoitti:

        Tuskin. Eiköhän vartijan toiminnasta tehdä rikosilmoitus. Ja vaikka asia ei oikeuteen saakka menisikään, niin Poliisin velvollisuus on evätä vartijakortti.

        Että oikein rikosilmoitus, älä naurata. Ei poliisi tuollaisen takia vartijakorttia pois ota.


      • ....
        Töitä piisaa kirjoitti:

        Että oikein rikosilmoitus, älä naurata. Ei poliisi tuollaisen takia vartijakorttia pois ota.

        Kyllä tuossa on jo kriteerit rikosilmoitukselle:
        nimikkeillä, vartioimisliikerikkomus, salassapitovelvollisuuden rikkominen, kunnianloukkaus
        Ja AIVAN varmasti kortti lähtee tuosta ainakin "kuivumaan"


      • Stigut gona wild
        .... kirjoitti:

        Kyllä tuossa on jo kriteerit rikosilmoitukselle:
        nimikkeillä, vartioimisliikerikkomus, salassapitovelvollisuuden rikkominen, kunnianloukkaus
        Ja AIVAN varmasti kortti lähtee tuosta ainakin "kuivumaan"

        Saattaapa jopa olla törkeä kunnianloukkaus, josta maksimirangaistus on 2 vuotta vankeutta. Eli aivan taatusti lähtee vartijakortti.


      • Töitä piisaa
        Stigut gona wild kirjoitti:

        Saattaapa jopa olla törkeä kunnianloukkaus, josta maksimirangaistus on 2 vuotta vankeutta. Eli aivan taatusti lähtee vartijakortti.

        Kaksi vuotta vankeutta, nyt naurattaa. Sakot saa eikä kortti lähde. Tosin tuskin menee edes oikeuteen.


      • Hölmöt kieltoon
        Stigut gona wild kirjoitti:

        Saattaapa jopa olla törkeä kunnianloukkaus, josta maksimirangaistus on 2 vuotta vankeutta. Eli aivan taatusti lähtee vartijakortti.

        Niin, kyllähän nuo kaikki seuraamukset mahdollisia ovat. Mutta spekuloitteko niillä juuri tässä ketjussa muuten vain, vai kuvitteletteko todella niiden olevan tässä mahdollisia?

        Katsotaanpa.

        Mellä on videomateriaalia, jossa nainen mekastaa selvästi päihtyneenä ja käy sitten käsiksi työtään tekeviin vartijoihin seurauksena se, että joutuu itse kiinniotetuksi ja pistää ääniraidan perusteella painiksi. Meillä on lisäksi muutama valokuva, joiden esittämästä henkilöstä ei ole tietoa, ja jotka kuvaavat pieniä ruhjeita ja mustelmia, sellaisia joita saa kun pistää painiksi voimakeinoihin oikeutettujen ihmisten kanssa.

        Sitten meillä on sekava ja kiukuntäyttämä kirjallinen kertomus. Nämä voi aina jättää omaan arvoonsa paitsi jo katsomalla kirjoitustapaa, niin myös niin kauan kun omasta toiminnasta ei kerrota mitään, ja vastapuoli ei nimenomaan salassapitovelvollisuutensa vuoksi voi vastata.

        Sitten meillä on tieto, että poliisi on kirjoittanut satojen eurojen sakkoja nimenomaan näille asiakkaille. Ja helppoa lienee arvioida, että sakkojen suuruus ei johdu yhden päiväsakon kovasta hinnasta vaan niiden määrästä.

        Veikkaanpa, että lopulta käy kuten mäkkäritapauksessa, jossa siinäkin keltaista lehdistöä myöden sinkoili syytöksiä ja sensaationnälkäinen idioottilauma huusi kortteja hyllylle. Valvontakamerakuva paljasti asian oikean karvan ja ainoa tuomittu oli nainen itse.


      • toivon vain
        Hölmöt kieltoon kirjoitti:

        Niin, kyllähän nuo kaikki seuraamukset mahdollisia ovat. Mutta spekuloitteko niillä juuri tässä ketjussa muuten vain, vai kuvitteletteko todella niiden olevan tässä mahdollisia?

        Katsotaanpa.

        Mellä on videomateriaalia, jossa nainen mekastaa selvästi päihtyneenä ja käy sitten käsiksi työtään tekeviin vartijoihin seurauksena se, että joutuu itse kiinniotetuksi ja pistää ääniraidan perusteella painiksi. Meillä on lisäksi muutama valokuva, joiden esittämästä henkilöstä ei ole tietoa, ja jotka kuvaavat pieniä ruhjeita ja mustelmia, sellaisia joita saa kun pistää painiksi voimakeinoihin oikeutettujen ihmisten kanssa.

        Sitten meillä on sekava ja kiukuntäyttämä kirjallinen kertomus. Nämä voi aina jättää omaan arvoonsa paitsi jo katsomalla kirjoitustapaa, niin myös niin kauan kun omasta toiminnasta ei kerrota mitään, ja vastapuoli ei nimenomaan salassapitovelvollisuutensa vuoksi voi vastata.

        Sitten meillä on tieto, että poliisi on kirjoittanut satojen eurojen sakkoja nimenomaan näille asiakkaille. Ja helppoa lienee arvioida, että sakkojen suuruus ei johdu yhden päiväsakon kovasta hinnasta vaan niiden määrästä.

        Veikkaanpa, että lopulta käy kuten mäkkäritapauksessa, jossa siinäkin keltaista lehdistöä myöden sinkoili syytöksiä ja sensaationnälkäinen idioottilauma huusi kortteja hyllylle. Valvontakamerakuva paljasti asian oikean karvan ja ainoa tuomittu oli nainen itse.

        Toivottavasti nainen ja mies ovat käyneet lääkärillä näyttämässä mustelmiaan.


      • Hölmöt kieltoon
        toivon vain kirjoitti:

        Toivottavasti nainen ja mies ovat käyneet lääkärillä näyttämässä mustelmiaan.

        Niin? Miten se tilannetta muuttaa.

        Nuo pikkuruhjeet ja mustelmat noissa kuvissa olivat juuri sitä mitä voi odottaa kun kännipäiten pistää painiksi selväpäisten kanssa. Sen verran täytyy tunnustusta antaa, että olivat malttaneet odottaa mustelmien kehittyvän kunnolla kirjaviksi ennen valokuvaamista.
        Ei mitään uutta auringon alla eikä mitään mikä viittaisi vastapuolen syyllistyneen mihinkään rikolliseen.


      • JJ ape
        Töitä piisaa kirjoitti:

        Kaksi vuotta vankeutta, nyt naurattaa. Sakot saa eikä kortti lähde. Tosin tuskin menee edes oikeuteen.

        Ukkoha kertoo FB:ssä menettäneesä luvat, etsä osaa lukea?


      • 1+1

        Amerikoissa Securitatasilta vaadittaisiin miljaarikorvauksia.


    • koekuuntelija

      Mukava Youtube-klippi se oli. Mielenkiintoista oli, että jo jupakan aikana nainen uhkasi vartijoita Facebookilla. Kyllä se kuuluu sieltä. Nauhalta kului myös sivullisen ääni, joka kommentoi naisen käytöstä sanalla ”hyökkäys”. Yllättävän rauhallisesti vartijat käyttäytyivät hässäkän aikana. Kuvattu klippi on hyvä todiste myös oikeudessa. Kuunnelkaamme se tarkasti. Ainakin ulkosynnytinelintä jaksettiin kiitettävästi huutaa apuun.

      nainen: -.. sielä
      mies:- v---ttu
      vartijat . panemme sut rautoihin
      nainen: ei v—tun vartijat oikeesti
      mies: ... oikeesti mut tsekannut, v-ttu varastetut tavarat..
      vartijat: nyt mennään vatsalle
      nainen: te ette voi alkaa tolleen, ei oo mitään, tolla ei ole mitää , v—ttu älä koske, tolla ei ole mittän varastettua tavaraa
      nainen: älä jumalauta koske muhun, kai täällä saatana saa kuvata vartijoiden väkivaltaa, lopettakaa, lopeta. Et sä voi koskea muhun tolleen, mä en ole tehnyt mitään väärää eikä ole mun mieskään
      vartija: ... kauemmaksi (?) siitä ..
      nainen: tuu pois mun päältä, sit mä laitan sut face.. tuu pois siitä
      vartija: hei rauhotu
      nainen: v_ttu pois siitä nytte. Kuvatkaa tätä, ei oikeesti tällee voi tehä..
      vartija: rauhotu
      nainen: Täälä ei oo v—tu kukaan varastanut mitään. Jumalauta ko te teette syyttä tällaista.
      vartija: rauhotu
      nainen: aina saatana mun naama, v—ttu mä teen pahoinpitelyilmoituksen
      vartija: iite sä kaaduit siihen
      sivullinen ääni: itte sä saatana hyökkäsit vartijan kimppuun
      vartija: no niin
      nainen: täälä ei oo kukaan käyny vartijan..
      vartija: v—ttu, huh huh
      vartija: joo, nyt tää lähtee mukaan
      tunnistamaton: ai saatana
      nainen: ei v—ttu lopettakaa
      vartija(?): paa siihen niin
      nainen: ette voi tehä tolleen
      tunnistamaton: Ai v—ttu
      nainen: sä et voi..
      vartija: nyt siihen niin
      nainen: joo mut et sä voi tehä tolleen

      • toinen kuuntelija

        Juu sen lisäksi, että video näyttää mukavasti naisen käyvän käsiksi työtään tekevään vartijaan, se muutenkin toimii mitä parhaana todisteena siitä miten asia eteni. Vartijat suorittivat työtään rauhallisesti ja humalainen maailmanomistaja-akka riehui ja mekasti, vastusti järjestystä ylläpitävää henkilöä, ja pisti lopulta kunnon painiksi.

        Ei liene epäselvää miksi lopputulos rangaistusten osalta on niinkin yksipuolinen kuin se on.


      • koekuuntelija
        toinen kuuntelija kirjoitti:

        Juu sen lisäksi, että video näyttää mukavasti naisen käyvän käsiksi työtään tekevään vartijaan, se muutenkin toimii mitä parhaana todisteena siitä miten asia eteni. Vartijat suorittivat työtään rauhallisesti ja humalainen maailmanomistaja-akka riehui ja mekasti, vastusti järjestystä ylläpitävää henkilöä, ja pisti lopulta kunnon painiksi.

        Ei liene epäselvää miksi lopputulos rangaistusten osalta on niinkin yksipuolinen kuin se on.

        - joo vattu mut ku et sä voi tehdä tolleen . ;DDD

        No maailma opettaa, jos peruskoulu ei opettanut.


    • Gaiffari 7

      Video myös todistaa, kuinka vartija rikkoo ihmisen perusoikeutta, sananvapautta. Jokaisella on oikeus kuvata julkisella paikalla, eikä vartijan ole oikeutta estää kuvaamista, ei varsinkaan päällekäymällä. Videosta huomaa myös sen, ettei vartijoilla löydy kommunikointitaitoa, jota tehtävässä vaaditaan. Vartija, kun on asiakaspalvelija. Sen sijaan nämä keskenkasvuiset klopit käyvät suoraan päälle, eivätkä edes yritä setviä tilannetta asiallisesti.

      • Toinen Gaiffari

        Niinpä ja videohan ON kuvattu IHAN tilanteen alusta :D

        Siinä vaan nyt sattuu näkymään ne "parhaat palat" ja "unohtui" esim se että kuvaaja itse yritti myös väkivaltaa käyttämällä estää kiinniottoa "Itsehän kävit vartijan päälle" kuului taustalta huuto.


      • toinen kuuntelija

        Kerrotko vielä mihin perustuu väitteesi, että vartija olisi puuttunut kuvaamiseen? Se mihin videolla näkyy puututtavan on järjestystä ylläpitävän henkilön vastustaminen naisen käydessä käsiksi työtään tekevään vartijaan.

        Jos nyt valtiosääntöoikeudella ja perusoikeuksilla haluat knoppailla, niin kun kyseessä on perusoikeuskollisio sananvapauden ja henkilökohtaisen koskemattomuuden välillä, on selvää, että sananvapaus väistyy. Siispä kun nainen käy käsiksi vartijaan, luopuu hän samalla siinä tilanteessa oikeudestaan esteettä harjoittaa sananvapauttaan. Vapauden mukana kun tulee vastuu kunnioittaa muiden vapauksia, ja perusoikeuksista vapausoikeudet ovat paljon vanhempaa perua kuin poliittiset oikeudet.

        Mitä kommunikaatioon tulee, on vartijoiden kommunikaatio äärettömästi asiallisempaa kuin tämän naisen. Vartijat kehoittavat rauhoittumaan ja antavat ohjeita miten tilanteen tulisi edetä. Naisen osalta... noh, koekuuntelija on tänne jo tehnyt ansiokkaan litteraation siitä roskasta.


      • Hermanni JJ

        Voit mennä koettamaan kuinka paljon kommunikointitaitoa löytyy itse kultakin tuossa vaiheessa kun jo painitaan. Video nähdäkseni todistaa ainoastaan sen kuinka nainen estää vartijoita työssään. Mutta sinullehan faktat lienevätkin toissijainen asia.


    • Sakkojasakkoja

      No päätellään:

      Vartijat ovat suorittamassa kohtuullisen rauhallisesti sujuvaa kiinniottoa. Väliin menee humalassa asiattomuuksia huuteleva ja laista täysin ulalla oleva nainen. Seuraavaksi nainen käy käsiksi työtään tekevään vartijaan, minkä seurauksena hänet otetaan kiinni. Nainen ei kiinniottoa hyväksy, vaan pistää painiksi. Tämän jälkeen nainen esittää aivan tyypillisen kertomuksen, joka sisältää kaikki ne tavallisimmat roskat, joita moinen kertomus voi sisältää, ja jonka nelivuotiaskin havaitsee täysin puutaheinäksi. "Todisteeksi vartijaväkivallasta" esitetään "hirmuisia" vammoja, jotka todellisuudessa eivät ole muuta kuin pikkuruhjeita ja mustelmia ja syntyneet siitä, että nainen pistää humalaisen raivolla painiksi kiinnioton yhteydessä. Poliisi mätkäisee kaksikolle reippaat sakot osoituksena siitä kuka tilanteessa toimi väärin.


      Mitä jäi välistä? Siis sellaista, joka voidaan jollakin tapaa perustellusti osoittaa tapahtuneeksi muustakin kuin naisen kertomuksesta.

      Mitä tästä pitäisi päätellä? Noh, toisille ei alkoholi sovi, ja peruskoulussa olisi hyvä opettaa edes sellaiset jokakansalaisen lakitiedon perusteet. Eipä sillä, että tämä kaksikko niillä tunneilla olisi hereillä ollut mutta silti.

    • Timppa 80

      Vartija itse käy naiseen käsiksi, kun se yrittää kuvata tilannetta.

      • toinen timmpa

        Kuunteleppas tämän naisen jutut ja katso klipiltä missä se kännykkäkamera on. Sehän on siellä vartijan ja maahan painetun miehen välissä jo. Ei tämä seli-seli-taktiikalla muuksi muutu. Jokainen voi itse katsela ja kuunnella tuo klipin. Toinen asia kokonaan on, osaako katsoja myös ajatella ihan sillä omalla pikku päällään.


      • Kolmas timppa

        Timpan kannattaa varmaan käydä optikolla, jos ei videosta näe kuinka nainen menee tönimään toista miehen kiinnioton parissa työskentelevää varijaa.

        Ja niin kauan kun näössä on noin pahasti vikaa, kannattaa pyrkiä välttämään näkemänsä kommentoimista.


    • Tässä olisi

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      370
      4639
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      85
      1875
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      1619
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      217
      1424
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1400
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      60
      1376
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1357
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1235
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1228
    Aihe