Toriparkkiin ei veronmaksajien rahoja?

1+9

Turkulainen-lehdestä:

Eeva-Johanna Eloranta (sd.):

– Minä todella toivon, että toriparkki toteutuu, sillä valtuuston demokraattinen enemmistö on päättänyt asiasta jo monta kertaa. Tämmöinen jatkuva vääntäminen on demokratian halveksuntaa. En ollenkaan ymmärrä, miksi kukaan haluaa Turun keskustan kehittämistä vastustaa. Jos elinkeinoelämä haluaa investoida toriparkkiin ja keskustan kehittämiseen, en näe syytä miksi meidän pitäisi sitä vastustaa. Päinvastoin tarvitsemme lisää investointeja, koska ne tarkoittavat samalla lisää työpaikkoja ihmisille. Varsinkin kun veronmaksajien rahoja ei hankkeeseen olla euron euroa laittamassa.

7

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aaaabbbb

      Sopii epäillä tuota Elorannan kommenttia.Olli Manni näyttää nimittäin kannattavan toriparkkia.

    • Pysäköinti kallista

      Vaikka se toriparkki ihan ilmaiseksi valmistuisi, kuka maksaa sen parkkeeraamisen, ja paljonko se on/tunti.

      Me kauppakeskuksissa asioimaan tottuneet EMME tule keskustaan ostoksille!

      Edelleen ajamme Myllyyn sekä Skanssiin. Auton pysäköimme ilman lippuautomaattia oleviin halleihin. Voimme suorittaa ostokset monissa liikkeissä, käydä syömässä tai kahvilassa.
      Ostokset autoon ja kotiin. Se on siinä.

      Kallis kokemus keskustan liikkeissä ja ruokapaikassa paljon kävelyä. Kaksi perhettä, kaksi autoa. Pysäköintimaksut 15 euroa/auto!!!

      Ei ikinä enää!

    • Outoo porukkaa!?

      Jos valtuusto päättää, että toriparkin vasta lainvoiman saanutta kaavaa nyt aletaan muuttaa, se se vasta kalliiksi veronmaksajille tuleekin! Uuden asemakaavan valmistelu kestänee ilman valituskierroksiakin monta vuotta, vaatii kymmenien ja taas kymmenien asiantuntijioiden työpanoksen vaikutusarvioine ja lausuntokierroksineen kaikkineen. Eikö yli kolmekymmentä vuotta torin perusparantamisen eestaas riepoteltua valmistelua jo olisi riittänyt?

      Entä onko mietitty joutuuko veronmaksaja vielä rakennusoikeuden menetyksestä korvausvelvolliseksi? Ainakin sen arvo häipyy kuin tuhka tuuleen - tuntuu sekin veronmaksajan kukkarossa?

      Ikävin seuraus valtuuston kaavoituspäätöksestä on se, että koko torin alue menee rakennuskieltoon kunnes taas uusi kaava opn saanut lainvoiman. Tänä aikana kaikkinainen torin, sen rakenteiden, inrfan ja rakennusten peruskorjaus on mahdotonta. Tiesikö yksikään uudelleen kaavoitusta vaatinut tätä?

    • Viherkäinen P.

      Mäenpää vetää, minä istun pulkassa, kello on kaksitoista, Turussa kaikki hyvin.!

    • Aika on rakentaa!

      Eeva-Johanna Elorannalla on asiallinen kommentti!

      Toriparkin tarkoitus on saada autot maan alle torilta ja sitä ympäröiviltä kaduilta.
      Jos laitamme ajokiellon esim. Kauppiaskadulle ja ortodoksikirkon kohdalla olevalle vinoparkille ilman toriparkkia, on se varma keino tyhjentää asiakkaat keskustan liikkeistä. Keskusta-alue näivettyy ilman toriparkkia!
      Toriparkin tarkoitus on mahdollistaa kävelykatu jatkumaan Yliopistonkadulta Kauppiaskadulle ja siitä Kirjastosillalle. Toriparkin vastustajat vastustavat siis tätä kehitystä.

      • rakentakaa

        Mitä enää viivyttelette. Lapiot käteen ja töihin.


    • 5+4

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      273
      2843
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1506
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1460
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1240
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1177
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1170
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      19
      1036
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1003
    Aihe