Muistisairaus vai ihan normaalia hajamielisyyttä?

unohtelija

Heipä hei,

olen 25 vuotias suhteellisen normaali ja omasta mielestäni myös kohtuullisen terve mies vaikka ylilihavuutta onkin ja tulee vietettyä liikaa aikaa tietokoneen parissa mm. ihan muuten vain tai ohjelmoiden. Olen kuitenkin ihmetellyt, että mistä mahtaa johtua kun kesken juttelun saatan unohtaa sanoja enkä saa niitä mieleen ollenkaan ja jos esimerkiksi olen lähdössä johonkin niin tuntuu, että pitää tarkistaa todella monta kertaa, että kaikki tarvittava muistui mukaan eikä se jää siihenkään vielä vaan ulko-oven kiinni laittaminen tuntuu olevan jotenkin ylivoimaisen hankala muistaa.

Tai oikeastaan se kyllä tulee aina laitettua kiinni, mutta en meinaa muistaa sitä koskaan ja joudun joskus käymään montakin kertaa tarkistamassa ennen kuin uskon, että se todella on kiinni. Tavaksi onkin tullut ulos lähtiessä oven kiinni naksahtamisen jälkeen vielä painaa ovea 5 kertaa ja sitten vielä kirjoittaa puhelimeen päivämäärän ja kellonajan kera, että ovi todella tuli laitettua kiinni.

Onkohan ihan normaalia? Tuleeko teille koskaan vastaavaa, että joudutte käymään vielä tarkistamassa tuliko se todella laitettua kiinni?

6

60

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • et tämmöstä

      Jos alkaa miettimään, että laittoiko esim. oven lukkoon, niin mulla auttaa tää, kun laitan sitä ovea lukkoon, niin pistän sen siinä heti tonne nuppiin et ovi tuli lukkoon. Usein sitä tulee miettineeksi miljoona asioita,niin ei huomaa kuinka rutiinisti tulee ne tietyt asiat tehtyä. Kahvinkeittimenkin kun sammutan, niin sanon itselleni mielessäni, että nyt sammutin kahvinkeittimen.Ei ole enää tarvinnu tarkistaa.

    • kemikaalipilleri

      mitä lääkkeitä läheinen on käyttänyt ennen kuin on todettu muistisairaus?

      suomalainen syö paljon lääkkeitä.ja niiden sivuvaikutukset vaikuttaa muistiin.

      ei kestä kauaa kun ihminen hajoaa taudinlisäksi vähän jokapaikasta.

      • pojo

        yhdyn tähän että eri lääkkeet aiheuttaa muisti ongelmia myös rokotteet voi sen tehdä niiden sisältämän tehosteaineen takia (alumiini)


    • ken tietää?
    • eiollaikiliikujia

      Kun asiantuntioita kuuntelee saa senkäsityksen että liikkeellä pitäis olla alituiseen
      verrata vois vanhenpiin jotka retuuttaa lapsiaan joka harrastukseen.
      RITTÄMÄTTÖMYYDEN SYYTE VÄSYTTÄÄ

      semmoiset jotka käy liikuntana vaan jääkaapin ja sohvan välimatkan
      niitä vois kopistella ruoka minkä syö täytyy olla kasviksia.
      .

    • BLOOD IS LIFE

      Syötkö monipuolisesti? Myös alumiini voi olla syy ja en nyt puhu rokotteista vaan suihkeista. Niitä ei tarvi suihkuttaa niin että melkein pyörtyy ja kaikki muutkin pyörtyy, kyllä vähempikin riittää

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      174
      3184
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2131
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2054
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1905
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1588
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1241
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe