Hiusten pesu päivittäin

hiukseteitottele

Minulla on ollut tapana jo pitkään pestä hiukseni päivittäin. Haluaisin ikävästä tavastani eroon, mutta se on vaikeaa, koska hiukset rasvoittuvat aina yön aikana. Kaikista pahin on otsatukka. En haluais kasvattaa otsatukkaani pois enkä myöskään pitää sitä joka toinen päivä pinneillä kiinni. Eli mitenkä saan hiukseni etenkin otsatukan tästä rasvoittumiskierteestä pois? Toimiiko kuivashamppoot hyvin? Mikä olisi hyvä kuivashamppoo? Onko muita tuotteita jotka auttavat tähän rasvoittumiseen?

110

6814

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juuKjaa

      Ikä tekee ihon ja hiuspohjan kuivaksi

      • permis

        Tota vastausta en ymmärtänyt. Tarkoititko että kun ihminen vanhenee niin hiusten/hiuspohjan rasvottuminen helpottuu, ei kyllä kaikkien kohdalla pidä paikkaansa, ei minun eikä monen muun, minulla ikää jo 55 ja hiukseni rasvoittuvat edelleen samalla lailla kuin aloittajalla. Varmaankin ruokavaliollakin on syynsä, syön aika rasvaista ruokaa. Ainoo mikä hetkellisesti auttaa rasvoittumiseen on permanentti, värjäyksestän en tiedä, en ole värjännyt.


      • hiukseteitottele

        No ikää on vasta 20, että ei pitäs vaikuttaa..


      • 7+9
        hiukseteitottele kirjoitti:

        No ikää on vasta 20, että ei pitäs vaikuttaa..

        Hiuspohja, siis päänahka tarvitsee rasvaa ja ravinteita (sisäisesti).
        Jos peset hiuksesi joka päivä, ne rasvoittuvat koko ajan enemmän!!!

        Kouluta hiuksiasi, kokeile olla vaikka viikko pesemättä shampoolla, vettä voi tietysti käyttää. Mikäli pitkät hiukset, voi pestä vain otsa- ja sivuhiukset "hätätilanteessa".


      • ei harmaa
        permis kirjoitti:

        Tota vastausta en ymmärtänyt. Tarkoititko että kun ihminen vanhenee niin hiusten/hiuspohjan rasvottuminen helpottuu, ei kyllä kaikkien kohdalla pidä paikkaansa, ei minun eikä monen muun, minulla ikää jo 55 ja hiukseni rasvoittuvat edelleen samalla lailla kuin aloittajalla. Varmaankin ruokavaliollakin on syynsä, syön aika rasvaista ruokaa. Ainoo mikä hetkellisesti auttaa rasvoittumiseen on permanentti, värjäyksestän en tiedä, en ole värjännyt.

        Minäkin olen 55v, mutta en enään pese hiuksiani kuin kerran viikossa. Nuorena hiukset rasvoittui tosi paljon, myös iho oli rasvainen.


      • nahkapää
        hiukseteitottele kirjoitti:

        No ikää on vasta 20, että ei pitäs vaikuttaa..

        Mulla tuli jo kaheksantoista vuotiaana sisuskumi kypärästä esille.


      • ....
        7+9 kirjoitti:

        Hiuspohja, siis päänahka tarvitsee rasvaa ja ravinteita (sisäisesti).
        Jos peset hiuksesi joka päivä, ne rasvoittuvat koko ajan enemmän!!!

        Kouluta hiuksiasi, kokeile olla vaikka viikko pesemättä shampoolla, vettä voi tietysti käyttää. Mikäli pitkät hiukset, voi pestä vain otsa- ja sivuhiukset "hätätilanteessa".

        Kuinka paskaisen näköisillä hiuksilla sinä kehtaat mennä julkisille paikoille?


      • uno

        Jos pesee liian usein , hiukset rasvoittuvat enemmän . Olisi hyvä harjata hiuksia syystä . että silloin hiuspohjan luontaiset rasvat leviäisivät tasaisesti hiuksiin . Muistatko sanonnan harjaamisesta : 20-40 vetoa päivittäin aamuin illoin . Harjan täytyy tietysti olla sopiva . Ravinto vaikuttaa myös kuten ihoonkin . Laimenna shampoo 1/3 vedellä . Uskon tuloksiin parin-kolmen viikon sisällä . Vanhuus ja viisaus

        PS. Niinhän hevostakin harjataan .


      • Gaggabylly
        .... kirjoitti:

        Kuinka paskaisen näköisillä hiuksilla sinä kehtaat mennä julkisille paikoille?

        Kyl kakkaa pyllystä saa hiuksiin laittaa.


      • Hyi Boiga(mies)!
        Gaggabylly kirjoitti:

        Kyl kakkaa pyllystä saa hiuksiin laittaa.

        Kyl kakkaa pyllystä saa hiuksiin laittaa.

        Noin puhuu 5-10vuotias poijan kloppi, vai onko kenties lapsentasolla oleva vanhempi henkilö.


      • Jokainen tyylillään
        Hyi Boiga(mies)! kirjoitti:

        Kyl kakkaa pyllystä saa hiuksiin laittaa.

        Noin puhuu 5-10vuotias poijan kloppi, vai onko kenties lapsentasolla oleva vanhempi henkilö.

        Onkos sinun näkemys tästä asiasta ainoa oikea?

        Mielipiteitä kun on monenlaisia, niitä voi lukea monella eri tavalla.

        Oma tasosi on hyvin yksiulotteinen ja yksinkertainen.


      • mielestäni
        ei harmaa kirjoitti:

        Minäkin olen 55v, mutta en enään pese hiuksiani kuin kerran viikossa. Nuorena hiukset rasvoittui tosi paljon, myös iho oli rasvainen.

        Hiusten pesutarve riippunee siitäkin montakos niitä on jäljellä?


      • 3ulottuvuus
        Jokainen tyylillään kirjoitti:

        Onkos sinun näkemys tästä asiasta ainoa oikea?

        Mielipiteitä kun on monenlaisia, niitä voi lukea monella eri tavalla.

        Oma tasosi on hyvin yksiulotteinen ja yksinkertainen.

        Pitäiskö olla kolmiulotteinen? :)


      • On se parempi
        3ulottuvuus kirjoitti:

        Pitäiskö olla kolmiulotteinen? :)

        No sinusta en tiedä, mutta telkkarin ainakin kannattaa olla kolmiulotteinen.


    • Eihän tuo ole ikävä

      tapa ollenkaan,aina on raikas olo kun noin tekee!

    • Puhdas

      Jos rasvoittuu niin pese päivittäin.
      Ei se ole ikävä tapa :)
      Se on huomaavaisuutta.

      • tukkatiina

        Tästähän oli vastikään tutkimusta lehdissä, että toisilla vaan rasvoittuu päivittäin, jättipä pesemättä tai ei, eli se tukan "kouluttaminen" todettiin tutkimuksessa huuhaaksi. Niiden, joilla päänahan iho ei ole rasvainen, ei tarvitse tukkaa joka päivä pestä ja voivat pitää välipäiviä. Rasvaisemman ihon omistajalla "koulutus" ei auta.


      • --------------
        tukkatiina kirjoitti:

        Tästähän oli vastikään tutkimusta lehdissä, että toisilla vaan rasvoittuu päivittäin, jättipä pesemättä tai ei, eli se tukan "kouluttaminen" todettiin tutkimuksessa huuhaaksi. Niiden, joilla päänahan iho ei ole rasvainen, ei tarvitse tukkaa joka päivä pestä ja voivat pitää välipäiviä. Rasvaisemman ihon omistajalla "koulutus" ei auta.

        Minä pesin aikaisemmin hiukseni joka päivä, kun ne rasvoittuivat niin nopeasti, että oli pakko. Sitten kyllästyin jatkuvaan pesemiseen ja aloin pestä ensin joka toinen päivä. Alkuun tietysti jouduin pitämään ponnaria aina vuorokauden jälkeen, kun olivat niin rasvaisia, mutta nopeasti rasvoittuminen väheni ja pystyin vähentämään pesukertoja. Nykyisin pesen hiukset noin kerran viikossa ja ne eivät mainittavasti ehdi rasvoittua siinä ajassa. Joten ainakin minun kohdallani totuttaminen kyllä toimi.


      • Günthêr

        Räsvän tärpëëstä ön hyva hyölëhtiä. Ömegää täkäpyölëën niin ëi tärvitsë räsväimüå.


    • luonnollinen

      Itse tietenkin olen vasta murros iässä, mutta minulla on kans pitkään ollut että hiukseni rasvoittuvat nopeasti jopa samanlailla päivä siitä kun hiukset vasta pesin. Kesällä otin tavoitteeksi vaan olemalla pesemättä hiuksia joten pesin ne joka toinen päivä, niin huomasin jo viikon jälkeen, että hiukseni ovat "tottuneet" siihen. Jatkoin sitä ja ei ole enään tarvinnut hiuksia niin usein pestä. Joskus huomasin kun "vahingossa" hiukset pesin pari kolme kertaa peräkkäisenä päivänä, niin hiukseni nopeasti tottuivat siihen ja alkoivat taas rasvoittua. Pointtini on, että ainakin minulla hiusten vaan pitää tottua siihen. Ja taas kun aloin pesemään hiuksia harvemmin, ei siinä kauan kestänyt kun hiukset taas siihen tottuivat. Parit kerrat jotakin rasvoittuvalle hiuspohjalle tarkoitettu shampootaa käyttänyt, mutta anna vaan hiusten olla ja tottua. Myös ostamaani Batisten kuivashampoota olen käyttänyt vaan parin kerran, minkä luotetaan poistavan rasvaisuutta. Itse en niin paljoa tuotteesta ilahtunut, ehkäpä teki hiukseni vielä rasvaisemman oloiseksi. Nyt pystyn olemaan vaikka kolme jopa neljä päivää pesemättä hiuksiani:) Mutta tiedän se että tuntee hiuksensa rasvaisiksi se on hirveää.(itse en mitenkää käsittele erikoisemmin hiuksiani,enkä käytä mitään kuumia laitteita)

    • ......

      Kokeile ihan vehnäjauhoja (hullulta kuulostaa) mutta kaveri laittoi hiuspohjaansa
      juuri vehnäjauhoja ja auttoi rasvottumista.

    • No 'poo

      Hyvä niksi on täällä jo esille tuotu totuttautuminen. Hiukset rasvoittuvat sitä nopeammin mitä enemmän niitä peset. Ja kun käytät shampoita, ne vievät hiuksien ja hiuspohjan luonnollisen kosteuden ja suojan pois, jolloin ne rasvoittuvat yhä nopeammin suojatakseen hiuksiasi.

      Totuttautuminen harvemmin pesemiseen voi olla haastavaa. Kannattaa harkita voisiko pelkkä vesipesu riittää joinakin rasvaisina päivinä. Pese ensin kuumalla/lämpimällä vedellä oikein hyvin hiuspohjaa hieroen, sitten kylmemmällä vedellä. Totuttaudu omien hiustesi tuntuun, ja siihen etteivät ne ole aina ylipuhtaan tuntuiset. Lisähaastetta tuo luonnollisesti se, jos käytät muotoilutuotteita tms.

      Kärsivällisyyttä ja tsemppiä kokeiluun! :)

      • hiukseteitottele

        No kaipa sitä pitää sitten vaan rohkeesti jättää pesukertoja väliin! En käytä muotoilutuotteita päivittäin, mutta nyt ainakin alussa on pakko hiuslakkaa käyttää, että voin otsatukan vetää ylös pinneillä kiinni.


      • pitkätukka

        Mulla toi totuttaminen ei toimi, kokeiltu on ja pitkään aikaa, mutta ei mitään vaikutusta.

        Totuttaminen toimii kai pelkästään niillä, joilla ihon ja hiusphjan ölyyntyminen on funktionaalista, eli öljyä muodostuu tarpeeseen. Mulla sen sijaan on öljyinen iho ja hisupohja, joten sitä öljyä ei muodostu tarpeeseen, vaan koko ajan muuten vaan, koska geenit niin ohjaa.

        Pesen itse joka toinen päivä. Toisen päivän iltana hiusten juuret alkaa olla öljyiset, joten kolmannen päivän aamuna hiukset on pakko taas pestä. Pesen siis joka toinen aamu.

        Joskus jos kolmannen päivän aamuna en ehdikään pestä tukkaa, käytän huolellisesti lisättyä kuivashampoota. Schwartzkopfin kuivashampoo (en muista tuotenimeä, mutta hopeanvärinen pullo) on ylivoimaisesti parasta! Kuivashampoissa kannattaa satsata laatuun, vaik ois muutaman euron kalliimpi tuote. Markkinoilla nimittäin on kuivashampoita, jotka ovat yhtä tyhjän kanssa, esim. Lorealin kuivashampoo ei poistanut rasvaisuutta yhtään minulla.


    • Ylpeä hiuksistaan

      Minäkin pesen hiukset päivittäin ja tulen vastaisuudessa pesemäänkin. (:
      Päänahkani ei kuivu jatkuvasta pesemisestä joten miksi lopettaisin?
      Viikonloppuisin saatan pitkittää pesuväliä jos ei tarvitse ihmisten ilmoille mennä.
      Hiukset ovat silti kiiltävät, pehmeät, runsaat ja movivahteiset (ei värjätyt).

    • mänty

      soopa,sitä ei voi mikään...ei edes tuoksussa.

    • tuolviissii
    • päänahkiainen

      1.Vaihda aina shampoomerkkiä toiseen kun ostat uutta pulloa entisen loputtua.
      2.Shampoopesu vain max 3kertaa viikko.Loput kerrat peset pelkällä vedellä,koskee myös loppua vartaloasi.

      Tulet huomaamaan että vähempi määrä shampoota on hyväksi.Shampoo ei ole luonnollista ihmiselle,joten onko ihme että tulee reaktioita kun vartaloon työnnetään kaikenlaista myrkkyä?

      Itse en käytä hautovia päähineitä paitsi talvella pakko olla tietenkin pipo.En aina pese shampoolla ja jos pesen teen sen niin että ensin käytän todella pienen määrän ja pesen sillä.Sitten otan vielä pienemmän määrän (vaahdottuu nyt tosi hyvin kun on kerran jo pesty) ja pesen sillä hiukset.

      Shampoon määrä pienenee,pesutulos on ok ja päänahka ei rasitu niin kovasti.

      Testaa tämä ja tule sitten kertomaan auttoiko :)

    • Iina 28

      Itse pesin n.kk vain pelkällä vedell¨ä ja
      nyt vaan kerran viikossa shampoolla ja
      ei ole enää rasvoittunut.
      Sain vinkin Lontooosta siellä käydesssäni!

      • jfkshk

        Ohhoh! Jos toimii niin täytyy koklaa ;)


    • Hei
      Itse pesen hiukseni joka aamu, paitsi ke ja viikonloppuisin joka toinen la ilta. Kukaan normaalijärkinen ihminen ei pese niitä noin usein. Miten mä sen teen, se on normaali -a. Siis miten kasvatetaan otsatukka pois....? Kuivashamppoot ja hoitoaineet ei ole suotavia kenellekään. Ne on vaan huuhaata. Ja harhaa. Katso kaupasta, onko siellä rasvoittuvalle tukalle tarkoitettuja shamppoita ja hoitoaineita. Niitä, joissa lukee, et kaikki hiustyypit, eivät yleensä kelpaa juuri millekään hiustyypille, sekin on vain har-haa......
      Itselläni oli lapsena ja nuorena rasvoittuva tukka. Ei oo enää. En tiedä, mihin se kato -si..........saati sitten, mitä tein, että se katosi.........

    • random111

      kerran viikossa on hyvä.
      pinnallista käydä joka päivä suihkussa.

    • Mielensä pahoittaja

      Itse pidän liikaa pesemistä vahingollisena. Pesen kaksi kertaa viikossa hiukset ja kohta lähden saunaan, jolloin se toinen pesukerta. Hiukset ovat tottuneet tähän ja rasvoittumista ei ole. Toisaalta olen siitä onnellisessa asemassa, että hyvät ja paksut hiukset on vielä päässä! Monilla nuoremmillakaan ei enää ole! Lisäksi kun pitää hiukset lyhyenä, niin ne näytää siistimmältä.

    • Rasvaletti

      Kerran kahessa viikossa, päänahka vähän kuiva mutta muuten hyvän näköiset hiukset. Käytän vain luomu aineita, ei mitään mömmöjä... ne pilaa hiukset. Laadulla on väliä eikä tule todellakaan kalliiksi kun pesuväli harvempi.

      Kokeilkaapa ostaa joskus sitä kaikkein halvinta euroshopper tms shampoota, halvin mitä ikinä löytyy, paria eri merkkiä, koittakaa huviksenne miten tukka voi kun pullo on lopussa, taikka vaan ekan kerran jälkeen. Järjen pitäisi sanoa teille hitaillekin että luomulla saa parempia tuloksia, ei syydä tukkaan mitään sinne kuulumatonta.

    • Heil minä

      Hiukset pois eli hiustyyli mallia Auschwitz ei vaivaa enään.

    • 2+17

      Kampaajat suosittelevat hiusten pesua 2 kertaa viikossa.

      Mitä useammin pesee hiuksia, sitä nopeammin ne myös rasvoittuvat.

      • Pestä vai ei

        Mun kampaaja suositteli pesua joka päivä.Oli hiukset millaiset hyvänsä.Itsekin pesee kuulemma päivittäin.Ota näistä sitten selvää.


    • ballhead

      Mikset leikkaisi päätäsi kaljuksi?

    • 12345.

      Pesen toisinaan vain otsatukan. Toimii.

    • Paras pesuväline

      jokaiselle ihmiselle omiin hiuksiinsa on tietysti ihmisen omat kädet ja toki myös toisten ihmisten hiusten pesemiseen soveltuvat hyvin, toki huomioon ottaen sopivuus yleensä.

    • Kannattaako sitten

      käyttää mitä pesuaineita, sen joutuu jokainen itse päättämään, miten tahtoo toimia tässä maailmassa ja mikä on tärkeää yleensä ihmisen elämässä.

    • Varmaan myös ruoka-

      valio vaikuttaa rasvoittumiseen ja myös koko elimistön toimiminen ja sitä ei ihmiset voi ymmärtää vielä ainakaan, joten kenties hyvä hyväksyä myös rasvoittuminen kohtuullisena.

    • Pitkäpiuha

      Itse pesen 3 päivän välein tai kyllä päänahka ilmottaa kun tarvii pesua mutta yleensä 3 pv välein.

    • Voi olla että

      hiusten rasvoittumisen voi estää jotenkin jopa ruokavaliolla tai muulla keinolla, mutta ei ihmiset sitä kenties tiedä tai ei ole kuunneltu sitä joka asiasta jotakin voisi tietää.

      Maailmassa kuunnellaan niitä joita tahdotaan.

    • mun tapa

      Mitäpä jos opettelet ajattelemaan niin, että sehän on vain hiuspohjan normaali reaktio? Jos peset hiuksia liian usein, se kiihdyttää hiuspohjan talin eritystä. Voit välipäivinä harjata tukan huolellisesti niin, että siis harjaamalla levität talin hiuksiin koko pituudelta.

      Jos vähennät hiusten pesumäärän puoleen, niin säästät aikaa, vettä ja shampoota puolella. Ei siis välttämättä ihan huono asia rahan ja ympäristön kannalta!

      Itse pesen hiukset joka toinen päivä tyypillisesti siten, että pesen hiukset SU, TI, TO ja seuraavan kerran vasta sitten sunnuntaina, jos ei ole mitään menoa. Vaikka kävisin viikonloppuna esimerkiksi kaupassa, niin saatan kietaista tukan ponnarille ja laittaa lippiksen päähän, jolloin kukaan ei kiinnitä huomiota hiuksiin.

    • .......

      ala pestä hiuksia joka toinen pv aluksi, ja myöhemmin voit vähentää sen joka kolmanteen päivään. osta laadukasta shampoota, itse käytän orgaanisia shampoita jotka eivät sisällä mitään keinotekoisia aineita.

      kuivashampoot toimii, se vähentää kiiltoa ja antaa hyvän tuoksun. hiuksia voi myös pyyhkiä kosteuspyyhkeellä aamulla, jos ne ovat rasvaiset ja lässähtäneet.

      jos hiukset ovat likaiset muttei ehdi pestä niitä hiukset voi laittaa kiinni nutturalle.

    • Rölli 50v

      Olen mies ja pesen hiukset kerran viikkoon. Jos pesen useammin minusta hiukset eivät tunnu niin mukavilta. Vesipesu välillä ei minusta käy, silloin hiukset tulisivat likaisen tuntuisiksi.

      Aikaisemmin en käynyt suihkussakaan kun kerran viikkoon. Mutta sitten mulle sanottiin ettei toi ole ihan tervettä:( Vesi on niin kallista. Nyt käyn suihkussa päivittäin, mutta hiukset kastelen ja pesen siis kerran viikkoon.

    • Kevympi shampoo on myös paikallaan; liian vahvat pesuaineet voivat aiheuttaa samalla tavalla liiallista rasvoittumista kuin liian usein peseminen. Joku hoitava shampoo, wash&go tms voi olla liikaa päänahalle. Itse käytän Linnashampoota tai muuta joka soveltuu myös lapsille eli on mieto ja hajusteeton, jonka senkin laimennan vedellä toiseen purkkii. Pari-kolme kertaa viikossa pesu riittää hyvin vaikka onkin pitkät ja paksut hiukset.
      Hoitoaineen voi levittää tarvittaessa latvoihin niin ettei sitä mene päänahkaan rasvoittamaan ihoa.

      • ....

        Hiusten pituus ja paksuus ei taida vaikuttaa päänahan rasvoittumiseen. Vaikka sinun päänahkasi ei rasvoittuisi nopeasti, jonkun toisen päänahka rasvoittuu, vaikka hänellä olisi lyhemmät hiukset.


      • .... kirjoitti:

        Hiusten pituus ja paksuus ei taida vaikuttaa päänahan rasvoittumiseen. Vaikka sinun päänahkasi ei rasvoittuisi nopeasti, jonkun toisen päänahka rasvoittuu, vaikka hänellä olisi lyhemmät hiukset.

        Olen kyllä kokenut sekä lyhyet että puolimetriset hiukset ihan omassa päässäni; on hiukan eri asia hoitaa lyhyttä "poikatukkaa" kuin pitkää paksua lettiä, mikä painuu koko ajan pitkin päänahkaa: kyllä vaikuttaa rasvoittumiseen.

        Pointtihan tuossa oli että mitä enemmän niitä hiuksia pesee, ja mitä enemmän niissä pesuaineissa on lisäaineita, tai mukana on ns. hoitavia aineita, sitä enemmän aineet voivat vaikuttaa päänahan rasvoittumiseen.

        Shampoo ja hoitoaine samassa esimerkiksi on ihan puppua, terve hius ja päänahka eivät tarvitse tarvitse hoitoaiainetta. Toiseksi tuo hoitoaine mukana on aika varma tie rasvoittuvaan päänahkaan.


    • takkutukka.

      hiukset rasvottuu sitä herkemmin, mitä useammin niitä pesee.
      kokeile pesujen harventamista, josko se jollain aikavälillä toisi avun.

    • Profiili3

      Tärkeintä on tuoda asiat puheeksi ja kokeiltava erinlaisia keinoja asian ratkaisemiseksi esimerkiksi, suora vertailu kelpoinen kokemus toiselta. Kokeile koskettamalla hiuksia kun ne on vielä märät ja varovasti kostutat niitä tyvestä lähtien, huomaat eron kutiamisesta ja päänahan vaivoista on huolehdittava. Muista olla varovainen liika pesun takia. Rasvoittumisesta voi olla apua, kun hiusten keinotekoinen värillinen koostumus on korkea. Tee omasta hiuspohjastasi puhdas, katso sinne ja muotoile hiuksia käyttämällä puhtaita käsiä. Anna hiuksille aikaa levätä pesusta.

    • kaksi kertaa

      viikossa jos jonnekkin keimeihin keskellä viikko silloin pesen.

    • wtrytuiuipoäp'lå

      Aloittaja, leikkauta itsesi kaljuksi, rasvaile päänuppiasi ja pese hiukset vain hoitoaineela.

      • hiukseteitottele

        Hiukset on naisen kruunu, en ikinä leikkais hiuksia lyhyeksi saati sitten kaljuksi. Mutta kokeileppa itse nim. wtrytuiuipoäp'lå tuota omaa neuvoasi ja kerroppa minulle että toimiko :)


    • STPUTNICKACAACACA

      SpudröPärdöss sputnikaaää :DDd

    • vettä ja saippua

      kaikki samboot on kemikaali töräys.

      hiukset tulee muovisenoloiseksi silikoon tekosia.

      eli puhdas saippua pesee parhaiten.

    • p.k.

      Älä pese rasvoittuvaa hiuspohjaa päivittäin, koska silloin todellakin saa olla pesemässä joka ikinen päivä.
      Mullakin on rasvoittuvat hiukset ja pesen niitä AINOASTAAN rasvoittuville hiuksille tarkoitetulla shampoolla. Sen ansiosta pesuväli on pidentynyt kolmeen päivään, kun aiemmin piti pestä aina joka toinen päivä.

    • Hiysjymälä.

      En ny ihän yhtenää pesis hiyksiäni. Hiykset tykkäävät räsvöittyä räyhäkseen jä ite peevelikin siitä tykkää!

    • Jakopojat

      -Suljemmeko käyttövetenne määräajaksi vai lisäämmekö veteen kalkkia ongelmanne poistamiseksi.

    • takkutukka...

      Oli se myytti tai ei niin harvempaan pesuväliin hiukset tottuu...huomasin sen sairaslomalla kun mursin nilkan eikä hiusten pesu ollut ihan niin yksinkertaista.
      Alkuun inhotti kunhiukset tuntui likaisilta jo päivän jälkeen, mutta pikkuhiljaa pesuväli venyi pariin kolmeen päivään ja siihen olen nyt jäänyt...
      tietty työpaikka vaikuttaa myös, itse en ole asiakaspalvelutehtävissä...
      suihkussa käyn joka aamu, en vaan kastele hiuksia...

    • Laatu_jenka

      Äitini antoi vinkin eli jenkaa hierot hiustyveen. Puhtaana pysyy.

    • Mulla on ohut ja nopeesti rasvottuva tukka. Ennen olin jokapäiväisen pesun orja, kunnes keksin hiusgeelin. Tukka oli siis 'puhtaana' päätä myöten ja rasvottui nopeasti, mutta kun sen geelillä vähän 'takutan, voin mainiosti pestä joka toinen päivä.

      On kuulemma hyviäkin kuivasampoita olemassa, mutta itelläni ei oikein vörki ainoa kokeilemani. Enkä oo aikoihin viittinyt kokeillakaan enää. Mulle sopiva suihkuväli muutenkin on joka toinen päivä, sillon pesen hiukset eikä orjuusongelmaa enää ole.

    • Patrisi

      Ei ole tarpeen pestä hiukset kuumalla vedellä, vain lämmintä.

    • samavika rahikaisell

      Otsasi iho taitaa rasvoittua nopeammin. Minullakin sekaiho, eli otsa ja poskipäät ja nenä rasvaiset muuten kuivaa korppua.
      Pesen joka 2. päivä vain otsatukan suihkussa ja toinen pv siis koko letin. Toimii minulla.
      Sehän on kuin kierre, eli mitä useammin pesee sitä enemmin rasvoittuu. Mutta kun ei voi olla rasvaletti, sitä kuivahiuksiset eivät tajua jotka pesee hiukset kerran kuussa.

    • hiukset

      Mikä siinä tavassa on ikävää? Jos et viitsi pestä hiuksia joka päivä, niin anna niiden rasvoittua. Jos tämä ei käy, niin aja pääsi kaljuksi. Jos tämäkään ei käy, niin ei kai sitten auta muuta kuin pestä tukka joka päivä.

      • lisäravinne

        pese mieluummiin aamulla, treenin jälkeen ja illalla, siis vain 3 kertaa päivässä. muista käyttää kalleinta mahdollista rasvoittuville hiuksille tarkoitettua shampoota ja hoitoainetta, mitä myydään vain parhaimmissa kampaamoissa.

        lisäksi tehohoitoa, mitä hiuksesi tulevat tämän jälkeen tarvitsemaan...


    • tervä shämpöö

      Pesen jökä päivä, sillä tykkäni räsvöittyy niin nöpeästi.

    • malla68

      Kokeile Herbinan kuivashampoota. Itsekin pesin ennen joka aamu, nyt vaan joka toinen kun käytän kuivashampoota. Juuri selvisin siitäkin että pesin vasta kolmantena päivänä. Kyllä kuivashampoot helpottaa tilannetta ja tekevät muutenkin hiukset runsaamman olosiksi.

    • näin se

      minulla pesuväli on viikko, kuten hampaiden perusteellisen pesunkin kohdalla. se on aivan riittävää, tosin pidempänä rasvoittuu nopeammin kuin lyhyenä parturin jälkeen (sentin siili).

    • kampaajavinkki

      Kampaajan vinkki;

      hanki laadukas hoitoaine, joka ei sisällä silikonia, niin sillä voit "pestä" joka toinen pesukerta. :) Säästää hiuksia ja hiuspohjaa, shampoo kuivattaa ja kuiva hiuspohja herättää solut kostuttamaan, eli rasvoittamaan hiuspohjan uudestaan. Syömisen kanssa pitää myös olla tarkkana. Se mitä pistät suuhusi, tulee myös ulos, myös hiuspohjaan ja iholle. ;)

      Itselläni rasvoittuu nopeasti hiukset ja olen pitkään etsinyt hyviä aineita jolla ei tarvitsisi pestä hiuksia niin usein. En halua mainostaa, mutta esim Sim-merkin System4 Oil Cure hoitoaine on tosi hyvä. Siinä on pieni osa sulfaattia (saippuaa) joten se toimii todella hyvin todella hoitavana "freessauksena" pesujen välillä. Mulla toimii hoitoainepesu yhtä hyvin kuin normi shampoopesu, eli pystyn olemaan kaksi päivää samoilla hiuksilla :). Tärkeintä on, ettei shampoossa tai hoitoaineessa ole silikonia (dimethicone), vaan että se hoitavuus tulee muista, esim. luonnollisista aineista. Yves Rocherin tuotteisiin olen ollut enemmän kuin tyytyväinen :)

      Vinkkinä myös se, että muotoilutuotteet ja föönaus voivat olla hennoille hiuksille liikaa. Väärät tai väärä määrä muotoilutuotteita tekee hiukset raskaiksi. Hyvät ja laadukkaat tuotteet ei tee hiuksia raskaiksi. Föönaaminen hyvällä muotoiluvaahdolla saattaa säilyttää hiukset tuuheina pari kolme päivää, mutta pituudet ei yleensä tykkää siitä kuumudesta, muistakaa kevyet ja laadukkaat lämpösuojat ;)

      • ....

        Minä en pesun yhteydessä vaihda hiuksiani, joten samoilla hiuksilla mennen monta kuukautta. Pesen en päivittäin, ettei näytä likaisille.


    • Pikkuisen pörröt hiukset ovat söpöt, joten jos et hikoile paljon niin kokeile pestä hiukset vaikka joka toinen päivä.

    • Äitini hiukset eivät rasvoittuneet koskaan. Ne tulivat pölyisiksi kun olivat likaiset.
      Isäni hiukset rasvituivat niin että kun sauna oli kerranviikossa isän hiukset suorastaan tihkuivat rasvaa.
      Samoin on ollut perimänä, joko kuivat tai märkänä rasvasta hiukset.

    • hius tohtori..

      hiusten rasvoittuminen tapahtuu syystä että hius suojelee irseänsä..sillä kuivat ovat hauraita ja kasvaa kaksi haaraisia..kuiva hius katkeilee..näkyy kammassa ja harjassa..elis se luonnollinen rasva mikä on hiuksissa on parasta hiusten hoito ainetta..

    • Jusku

      Tässäpä sinulle paras neuvo. Aja ne hiukset kokonaan pois eli ryhdy pulipääksi. Ajatus saattaa aluksi tuntua kammottavalta, mutta kun sitä ajatusta todella miettii niin se muuttuu päivä päivältä kiehtovammaksi. Nyt en toki tarkoita, että täysin tukattomaksi pitäisi ryhtyä. Kun lyhennät hiuksesi noin sentin mittaisiksi niin et ole pulipää vaan sen mittainen tukka on todella ihana. Ja mikä siinä on myös mukavaa niin se kasvaa päivä päivältä pidemmäksi ja kasvun seuraaminen on kivaa ! Tukan kasvun aikana voit samalla tarkkailla mitkä pesu-/ hoitoaneet hiuksillesi sopivat. Nyt on tosin jo syksy joten tämä juttu kannattanee tehdä vasta keväällä jottei nuppi huurru talven kylmyydessä. Koeta kestää kevääseen asti tai ole rohkea ja toteuta ehdotukseni jo lähiaikoina.

    • Vastaus: no poo!

      Tässä sinulle hieman tietoa siitä, miksi hiuksesi rasvoittuvat niin nopeasti:

      "Hiuksia shampoolla pestessä hiuksista poistuu lian mukana myös sen luonnollinen rasva, jolloin rasvan eritys kiihtyy ja hiukset "rasvoittuu". Kutsun sitä paniikkirasvaksi. Kun pesee hiuksiaan vain vedellä, päänahan tila rauhoittuu ja vakiintuu, jolloin tätä paniikkirasvaa ei enää kehity. Aluksi toki niin tapahtuu ja juuri siihen ruokasooda toimiikin apuna, mutta vähitellen päänahka palautuu luonnontilaan ja liiallinen rasvoittuminen vähenee huomattavasti."

      Lainaus: http://gloomymay.blogspot.fi/2013/06/no-poo-no-shampoo-shampooton-elama.html

      • ....

        Minulla pelkkä vesipesu saa hiuksen näyttämään vielä likaisemmille, mitä ne ovat ennen pesua.


    • PARAS OHJE

      MINULLA ON PITKÄ TUKKA , JA PESEN KERTA VIIKOSSA NORMAALISTI .

      MUULLON KUN NÄYTTÄÄ OTSATUKKA JA PÄÄ LAKI RASVAISELTA TAI JOKA AAMUKIN OTAN KÄMMENELLE RUIS JAUHOJA HIERON PÄÄ LAELLE JA OTSATUKKAAN , SITTEN HARJAAN PÄÄALAS PÄIN JAUHOT POIS PIHALLA TAI PARVEKKEELLA PARAS. JOHAN KIILTÄÄ TUKKA KAUNIISTI.

      • Jazkaaaa

        Messulla oli tuote-esittelijä, joka mainosti shamppoita. Hän katsoi hiuspohjaani, ja sanoi että päälaki on tosi rasvainen. Kysyi, että monestikko viikossa pesen hiukset: vastasin että noin 6 kertaa. Shamppoo asiantuntija oli sitä mieltä, että kaksi kertaa on maksimi.

        No en ole noudattanut, mutta niin Se vissiin on.


      • jalorotuiset täit

        Jo isoäiti tiesi ruisjauhojen tehon hiusten kuivapesuun. Sitä vaan ei kannata jättää hiuksiin ettei hyönteiset päässäsi lisäänny tolkuttomasti.


    • tiffi79797

      Ei päivittäin. Tuo rasvoittuminen voi johtua siitä kun peset liian usein. Käy kampaajalta sopivampia tuotteita ja älä lämpökäsittele hiuksiasi. 3 päivän välein on sopiva pestä, sanoi yksi asiantuntija kun viimeksi asiasta luin.

    • räsväreikä

      räsvöitän tykkääni räsvällä lyönnöllisesti

      • ölet hömö

        sinyn tykkäsi ön värmään yhtä hömö kyin sinäkin


    • peräaukko

      liika rasvoittuminen johtuu liiallisesta vagisaanin käytöstä.

    • kalju on kaunis
      • rdfsjiol

        Outo tyyppi, luonnollisinta on omata jonkunlaista karvaa siellä täällä. Tykkää ilmeisesti huomiosta mitä saa, kaikki luulevat syöpäpotilaaksi..


    • ent.rasvis

      Ootkos tarkistuttanu kampaajallasi onko hiuspohjasi tukkoinen? Itselläni auttoi hiuspohjan syväpuhdistus ja sen jälkeen shampoo rasvoittuvalle hiuspohjalle pari kolme viikkoa niin tulos on havaittavissa :D

    • Suittava apina

      Jos ei oo karvoi joita voisi sukia niin eiks ookki melko uskomatonta jotta hiuksissakin on myös tuntoaisti joka tuntee jopa sen ku pää on rasvoittunut?
      Missään peruukkissa tuskin tollasta ominaisuutta on ainakaan kovin hyvin jäljiteltynä?
      No mitäs tässä pullistelen kun eu oikein oo kipeitä lihaksiaankaan joita joku voisi hieroa?
      Elkää vaa menkö pesemään kissaanne syyttä hän nuolee itte omat kor..korjaan karvansa.
      Ja ylihygienia o pahasta vaikkei siihen ihopunkit kuole
      Vailla ihopunkkeja muuttus rumannäköseksi kas kummaa ku ne syä kuolleenihosolukon veke naamasta,.
      Ottakee itte asijoista paremmin selkoo eihä teille kuitenkaa missään opeteta mitää
      muuta ku tahdotaan.

    • pitkäthiuksetjee

      Muistakaa, että rasvoittumisella voi myös olla syynä vääränlainen shampoo.

      Päänahka on melkein siinä missä naamakasvot, joissain tapauksissa vielä herkempi. Myös päänahka tarvitsee rasvauksen sille sopivalla rasvalla ja oikeanlaisen shampoon. Vääränlainen shampoo ei pelkästään kuivata hiuksia, mutta myös rasvoittaa päänahan ja näin myös hiukset nopeammin.

      Laittamlla pari euroa enemmän kunnon shamppooseen, pysyvät hiukset kauempana puhtaana.

      Muistathan myös, ettei hoitoainetta tule laittaa päänahkaan, vaan pelkästään hiuksien latvoihin?

      Hoitoainetta EI SAA laittaa tyviin tai päänahkaan, se tukkii ihohuokosia ja on rasvoittaa varmasti hiuspohjan nopeammin.

      Nopeasti rasvoittuva hiuspohja ei ole muuten normaalia, varsinkin jos ei urheile aktiivisesti. Suosittelen siis marssimista apteekkiin tai sitten netistä etsimällä itselle sopiva kunnon shampoo, joita usein myydään apteekissa tai kampaamoliikkeissä. Heti ensimmäistä kampaamotuotetta mitä myyjä suosittelee ei kannata ostaa, vaan etsiä itse netistä tietoa ja muiden kokemuksia.

      Ainiin ja lopuksi, aina kun kosket hiuksiasi niin muista pestä kätesi. Jatkuva hiuksien kosketteleminen rasvoittaa hiuksia, koska kädestä tulevat liat ja rasvat tarttuvat hiuksiin.

      Itse pesen hiukset 3 päivän välein. Usein 3 päivä on se ponnaripäivä.

    • mutta miksi ei

      Miks niitä ei vois pestä joka päivä? Kyllähän niihin hiuksiinkin tarttuu likaa päivän aikana ihan niinkuin vaatteisiinkin ja ihoon. Käyt kuitenkin varmaan muuten pesulla joka päivä? Pelkkä vesi ei puhdista.

      • 7+9

        Mikäli haluat rasvoittuvat hiukset,
        pese niitä joka päivä pari kertaa vähintään!

        Edellä on jo annettu hyviä vinkkejä: hiuksia kannattaa harjata, pesuvälejä shampoolla harventaa, hoitoainetta vain latvoihin.

        Lisäisin näihin vielä terveellisen ruokavalion (todellakaan läskit tai rasvoittuvat hiukset eivät tule geeneistä, vaan epäterveellisistä elämäntavoista).
        Sori vaan, mutta tämä on totta.


      • mutta miksi ei
        7+9 kirjoitti:

        Mikäli haluat rasvoittuvat hiukset,
        pese niitä joka päivä pari kertaa vähintään!

        Edellä on jo annettu hyviä vinkkejä: hiuksia kannattaa harjata, pesuvälejä shampoolla harventaa, hoitoainetta vain latvoihin.

        Lisäisin näihin vielä terveellisen ruokavalion (todellakaan läskit tai rasvoittuvat hiukset eivät tule geeneistä, vaan epäterveellisistä elämäntavoista).
        Sori vaan, mutta tämä on totta.

        No eihän ne ehdi rasvoittua, jos niitä pesee päivittäin. Sitäpaitsi jos harrastaa hikiliikuntaa melkein joka päivä niin oispa inhottavaa jättää pesemättä hiet pois päästä.

        Sitäpaitsi rasvoittuvat hiukset kyllä tulevat lähinnä hormooneista ja geeneistä aivan kuin rasvoittuva ihokin.


    • tietäjä

      Vaihda shampoo luonnollisempaa ja heitä roskikseen kemikaaliset tavaratalon ja kampaamon shampoot. Totuta hiuksasi ja pese niitä n. 3 päivän välein ( se kestää hetken). HIuksesi tulevat olemaan rasvaiset mutta sinun pitää kestää se hetki. Hiukset tuottavat enemmän rasvaa jos niitä pesee liikaa ! Laita hiukset vaikka ponnarille tai nutturalle kun ne ovat rasvaiset.

      • hiukseteitottele

        Jjuuu kiitos kaikille mielipiteistänne ja vinkeistänne tasapuolisesti! Enköhän minä nyt selviä näinkin suuren mielipidekeskustelun jälkeen luulisin..
        Tietenkin, jos teillä on tylsää niin kuuntelisin mielelläni vinkkejä myös sähköisyyden poistamiseen hiuksista ;)


    • Talipää

      Joidenkin ihmisten hiukset todellakin kestävät siisteinä vain sen pesupäivän. Ruisjauho on halpa ja hyvä pesuvälien pidentäjä.
      Levitetään hiuksiin ja harjataan hiuksista pois luonnonharjaksista tehdyllä harjalla pää alaspäin.
      Tämän avun minulle neuvoi eräs iäkäs rouva vuosia sitten.

    • Carmen Cruzt

      Pesen hiukseni vain Jouluna ja Juhannuksena. Tukkani kiiltää kauniisti.
      Vartaloa en pese ollenkaan ettei ihon luonnollinen rasva poistuisi.
      Tai sanoisinko että joka kolmas vuosi pesen vartaloni mutta ilman mitään pesuainetta ja iho on ihanan hyvä.
      Myös parisuhde kukoistaa ja vierastakin saisin vaikka joka päivä mutta olen uskollinen puolisolleni.

      • apinat osaa paremmin

        ei apinatkaan peseydy, vaikka ovat kuin karvaisia ihmisiä ja karvaiset ihmiset kuulemma haisee.


    • eitoimiei

      hiukset pitää pestä usein, jos käyttää muotoilutuotteita. ei silloin tuo totuttaminen toimi

    • Hiustenkasvattaja

      Jos peset hiuksesti usein, ne myös rasvoittuvat usein. Vastaamasti jos peset hiuksesi harvemmin, ne myös rasvoittuvat hitaammin.

      Eli pese hiuksiasi näin aluksi ehkä joka toinen päivä.

      Ja päälle vielä vinkki hiusten kasvattamisessa paksuksi: Älä ala selvittämään hiuksiasi harjalla tai kammalla kun päänahkasi on vielä märkä. Anna päänahan läheisten ensin hieman kuivua. Näin siksi, että hiukset lähtevät märästä päänahasta helpommin irti.

      Ainakin omalla kohdalla on auttanut nämä kaksi asiaa.

    • nimetön

      Kannattaa pestä viileämmällä vedellä hiukset niitten nopeasti rasvoittumisen ehkäisemiseksi. Eikä myöskään kannata harjata hiuksia useita kertoja päivässä.

    • häpeä rumamies

      Taas joku susiruma jätkä laittanut aloituksen jolle pitäisi olla missitason nainen! Mikä lie sovinistisika!

      • hiukseteitottele

        En haluais pilata mielikuvaasi (nim.häpeä rumamies), mutta itse asiassa olen parikymppinen nainen, enkä mielestä niin "susiruma" vaikka minusta sudet on kyllä aika sulosia :) Enkä eti naista ;)


    • Luomu-tuotteet toimi

      Suosittelen siirtymään täysin luonnonmukaisiin hiushoitotuotteisiin. Itse käytän Eliah Sahilin savipohjaista, märkiin hiuksiin siroteltavaa shampoota, joka sekä hoitaa päänahan, myös poistaa rasvaisuuden niin, ettei tarvitse pestä hiuksia kuin kerran viikossa. Hiukset ovat kiiltävät ja hyväntuoksuiset. Suosittelen erittäin lämpimästi! Kemiallisissa hiushoitotuotteissa on sellaisia muoveja, etten niitä laita hiuksiini enää koskaan.

    • 2 sääntöä

      Ihon peseminen kuumalla vedellä saa ihon erittämään enemmän rasvaa. Vesi ei sais olla liian haaleatakaan, muuten lika ja rasva ei irtoa hiuksista. Lämpötila pitää säätää tarkkaan.

      Toinen on se, ettei saa raapia päänahkaa kynsillä, kun pesee päätä shampoolla. Raapiminenkin saa ihon erottämään enemmän rasvaa.

      Ite pesen hiukset joka toinen päivä. Mun hiukset ei näytä sen kahen päivän jälkeen rasvasilta, mutta ite tunnen, millon on aika pestä ne. Mulla on rasvanen ja kiiltävä naama, jota joudun puhdistamaan kuorintavoiteella, mutta hiusten rasvottumisen kanssa ei oo ongelmii. Hassuu.

    • vanha konsti

      Ruisjauhoa tai talkkunajauhoa kuivashampooksi.Toimii:)

    • hyvä idea....

      Sekoita muoviämpäriin Andy lattianpesuainetta ja vettä sekä vähän klorittia. Kastele pipo tässä liemessä ja laita pipo märkänä päähän. Pidät pipoa päässä ainakin neljä päivää yhtä soittoa. Viidentenä päivänä otat pipon pois ja huomaat tuloksen.

      • Jotkut tykkääkelosta

        Ja tuloksena on: Honkatukkako :)


    • LUONNON oma rasva

      Kun joulukin lähestyy, niin on liennee hyvä muistuttaa tästä jo unohtuneesta vanhan kansan viisaudesta.

      Kun kinkku on paistettu uunisa, ja kinkkun rasvainen vesi on siellä paistopussissa tai paistoalustalla, niin tämä liemi on oikeaa elämän eliksiiriä hiuksille ja erityisesti hiuspohjalle.

      Tämä liemi kannattaa varastoida vaikka ½desin kupeissa kylmään, vaikka pakkaseenkin.
      Sitten kuntarvii oikein kokonaisvaltaista hiusten ja hiuspohjan hoitoa, niin ei kun kupillinen ainetta kuumaksi.

      Niin kuumana, kui vaan nahka kestää, päähän se liemi ja sitten pyyhe tms hengittävä kangas ympärille, odottelua ainakin 2h.
      Kannattaa tehdä vapaapäivänä, niin voi pitää kauemminkin.

      Sitten kuumalla suihkulla liemi huuhdellaan ja hiukset ovat todella terveet ja hyvinvoivat.

      Tämän voi tehdä muustakin isommasta lihast, kun jos joulukinkun liemi on jo päässyt loppumaan kesällä.

      Pikkusen kookkaampi paistikin käy hyvin.

    • pesukarhu

      no on tääkin foorumi kysellä pesutiheyksiä, mä voisin vastata että joka
      toinen tunti ;D)

    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1575
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1414
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1331
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      31
      1305
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1258
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1186
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1094
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1082
    Aihe