Suhteessa mutta ei :/

Tyttö

Menin eilen suhteeseen ihan kivan pojan kanssa ongelma on se että emme edes tunne toisiamme kunnolla koulussakin juttelemme netin välityksellä emme halaile tai pussaile ja se harmittaa en tiedä miten tutustuisit poikaan paremmin. Jos olisimme kahdestaan vapaa-ajalla en tietäisi mitä tehdä haluaisin koulussakin olla hänen kanssaan mutta en tiedä miten se onnistuu voisiko joku auttaa kiitos :)

19

205

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äidinkulta

      Nuket esiin nyt ja kotileikit.
      Vai menit vallan "suhteeseen?" Pojan kanssa jota et edes tunne saati sitten että olisitte minkäänlaisissa tekemisissä muuten kuin netin kautta?!
      Ei sais nauraa mutta väkisinkin vetää suupieltä ylöspäin.
      Mikä ihmeen kiire nykyajan lapsilla on alkaa leikkiä aikusiten leikkejä juuri vaipoista päästyään? Kyllä te ehditte, sitten isona. Jookos?

      • Tyttö

        Olemme kyllä suunnitelleet että tapaamme maanantaina koulun jälkeen ja en ole enään mikään lapsi vaan ylä asetelainen teini/nuoriso


      • avoliitossa oleva
        Tyttö kirjoitti:

        Olemme kyllä suunnitelleet että tapaamme maanantaina koulun jälkeen ja en ole enään mikään lapsi vaan ylä asetelainen teini/nuoriso

        No joo, olet sitten varmaan jotain 13-14 -vuotias? Komppaan kyllä edellistä vastaajaa, teidän ikäisillä ei ole mikään kiire alkaa seurustelemaan, kun ette edes tunne kunnolla. Miksette hengaile eka vaan kaveripohjalta? Seurustella ehtii myöhemminkin...


      • Tyttö
        avoliitossa oleva kirjoitti:

        No joo, olet sitten varmaan jotain 13-14 -vuotias? Komppaan kyllä edellistä vastaajaa, teidän ikäisillä ei ole mikään kiire alkaa seurustelemaan, kun ette edes tunne kunnolla. Miksette hengaile eka vaan kaveripohjalta? Seurustella ehtii myöhemminkin...

        No ei meiän pitäny alkaa seukkaa mut se vaan kävi ja nii.. Et varmaan tiedä mitä nuorison päässä liikkuu koska epäilen että olet aikuinen? Mutta ainakin mulla jo tosi useammalla ketä tunnen on samat ongelmat joillakin on hirvee tressi löytääkö ketään tai paineet joskus vaan tuntuu et on pakko saaha joku Emt miks vaikka se kuulostaa tyhmältä :DDD mutta minkäs teet


      • avoliitossa oleva
        Tyttö kirjoitti:

        No ei meiän pitäny alkaa seukkaa mut se vaan kävi ja nii.. Et varmaan tiedä mitä nuorison päässä liikkuu koska epäilen että olet aikuinen? Mutta ainakin mulla jo tosi useammalla ketä tunnen on samat ongelmat joillakin on hirvee tressi löytääkö ketään tai paineet joskus vaan tuntuu et on pakko saaha joku Emt miks vaikka se kuulostaa tyhmältä :DDD mutta minkäs teet

        Ihan vaan tiedoksi, että me aikuisetkin ollaan oltu joskus nuoria... :D Ja miten niin kävi vaan niin? Taitaa olla sinulla hirveä ryhmäpaine ja sen takia otit vaan jonkun pojan, vaikka et edes tunne sitä kunnolla. Mieti nyt vähän itsekin.


      • Tyttö
        avoliitossa oleva kirjoitti:

        Ihan vaan tiedoksi, että me aikuisetkin ollaan oltu joskus nuoria... :D Ja miten niin kävi vaan niin? Taitaa olla sinulla hirveä ryhmäpaine ja sen takia otit vaan jonkun pojan, vaikka et edes tunne sitä kunnolla. Mieti nyt vähän itsekin.

        Ööö.. Ryhmäpaine??? Ekaksi tykkään siitä pojasta mutta hän on ujo tyttöjen seurassa ja toinen mulla ei oo mitään paineita tarkotin sitä kävi vaan niin että ei pitänyt mennä yhteen koska hän on mun ex... Mutta tunteet voitti ja olemme nyt miettineet tapaamista. Olisimme jo tavanneet mutta asumme aika kaukana jotain 15-25km päässä toisistamme


      • avoliitossa oleva
        Tyttö kirjoitti:

        Ööö.. Ryhmäpaine??? Ekaksi tykkään siitä pojasta mutta hän on ujo tyttöjen seurassa ja toinen mulla ei oo mitään paineita tarkotin sitä kävi vaan niin että ei pitänyt mennä yhteen koska hän on mun ex... Mutta tunteet voitti ja olemme nyt miettineet tapaamista. Olisimme jo tavanneet mutta asumme aika kaukana jotain 15-25km päässä toisistamme

        "Mutta ainakin mulla jo tosi useammalla ketä tunnen on samat ongelmat joillakin on hirvee tressi löytääkö ketään tai paineet joskus vaan tuntuu et on pakko saaha joku"

        Niin, ryhmäpaine löytääkö poikakaveria vai ei ja jos sinulla ei sitä sitten ole ja muilla on, olet ulkopuolinen?

        "emme edes tunne toisiamme kunnolla"

        No jos ette kerta tunne toisianne kunnolla, miten hän voi yhtäkkiä olla ex-poikakaveri? Älä nyt viitsi... :D


      • Tyttö
        avoliitossa oleva kirjoitti:

        "Mutta ainakin mulla jo tosi useammalla ketä tunnen on samat ongelmat joillakin on hirvee tressi löytääkö ketään tai paineet joskus vaan tuntuu et on pakko saaha joku"

        Niin, ryhmäpaine löytääkö poikakaveria vai ei ja jos sinulla ei sitä sitten ole ja muilla on, olet ulkopuolinen?

        "emme edes tunne toisiamme kunnolla"

        No jos ette kerta tunne toisianne kunnolla, miten hän voi yhtäkkiä olla ex-poikakaveri? Älä nyt viitsi... :D

        Siis hän on mun ex olimme siis vaan 2pv silloin yhdessä niin sen takia emme oikein tunteneet sen jälkeen emme jutelleet pariin kuukauteen ja sitten vaan aloimme juttelee ja tajuttiin et tykätäänki toisistamme ja nyt maanantaina olemme koulun jälkeen ja pidämme hauskaa :)


      • Jäitä hattuun
        Tyttö kirjoitti:

        Siis hän on mun ex olimme siis vaan 2pv silloin yhdessä niin sen takia emme oikein tunteneet sen jälkeen emme jutelleet pariin kuukauteen ja sitten vaan aloimme juttelee ja tajuttiin et tykätäänki toisistamme ja nyt maanantaina olemme koulun jälkeen ja pidämme hauskaa :)

        Tyttöpieni, mitä jos jättäisit nuo seurustelukuviot hetkeksi? Et selkeästi ole vielä valmis suhteeseen, tai edes välttämättä tiedä mitä se tarkoittaa. Sinulla on loppuikä aikaa seurustella, joten keskity olemaan lapsi kun vielä voit :)


      • Tyttö
        Jäitä hattuun kirjoitti:

        Tyttöpieni, mitä jos jättäisit nuo seurustelukuviot hetkeksi? Et selkeästi ole vielä valmis suhteeseen, tai edes välttämättä tiedä mitä se tarkoittaa. Sinulla on loppuikä aikaa seurustella, joten keskity olemaan lapsi kun vielä voit :)

        Ai lapsi? Juu.. Mä olisin vielä lapsi jos tykkäisin leikkiä mutta en tykkää leikkiä ainut mitä teen on pelaaminen,musiikinkuuntelu,kaverit ja koulun tupakkatauot siinä on tarpeeks ei lapsi elämää. Tiesittekö että 11v ei oo enää lapsi se on lukenut iltasanomissaki ja koulussa käsitelty aihe ja nyt te yritätte tehä 14vuotiaasta lapsen jonka pitäis leikkii jollai nukeilla juu ei kiitos :)


      • avoliitossa oleva
        Tyttö kirjoitti:

        Ai lapsi? Juu.. Mä olisin vielä lapsi jos tykkäisin leikkiä mutta en tykkää leikkiä ainut mitä teen on pelaaminen,musiikinkuuntelu,kaverit ja koulun tupakkatauot siinä on tarpeeks ei lapsi elämää. Tiesittekö että 11v ei oo enää lapsi se on lukenut iltasanomissaki ja koulussa käsitelty aihe ja nyt te yritätte tehä 14vuotiaasta lapsen jonka pitäis leikkii jollai nukeilla juu ei kiitos :)

        Olet reilusti alaikäinen eli lapsi, se ei muuksi muutu. Ei tarvi nukeilla leikkiä, mutta nuo seurustelujutut tosiaan ehtii myöhemminkin. Itse en seurustellut yläasteella ollenkaan, vasta lukion loppuvaiheessa aloitin ensimmäisen vakavan suhteeni. Ja mitä tulee jonkun Iltasanomien artikkeliin... 11-vuotias on vielä ihan lapsi. Mikä kiire on aikuistua? Se joka tapauksessa tulee tapahtumaan joku päivä ja silloin toivoisit, että olisinpa taas lapsi vailla huolen häivää (ei laskuja maksettavana, ei tarvi miettiä mistä hommata kämppä, mitähän sitä alkaisi opiskelemaan, saanko töitä jne).

        Nauti vielä kun voit, todellisuus iskee päin näköä kun olet aikuinen...


      • ggtfhgt
        avoliitossa oleva kirjoitti:

        Olet reilusti alaikäinen eli lapsi, se ei muuksi muutu. Ei tarvi nukeilla leikkiä, mutta nuo seurustelujutut tosiaan ehtii myöhemminkin. Itse en seurustellut yläasteella ollenkaan, vasta lukion loppuvaiheessa aloitin ensimmäisen vakavan suhteeni. Ja mitä tulee jonkun Iltasanomien artikkeliin... 11-vuotias on vielä ihan lapsi. Mikä kiire on aikuistua? Se joka tapauksessa tulee tapahtumaan joku päivä ja silloin toivoisit, että olisinpa taas lapsi vailla huolen häivää (ei laskuja maksettavana, ei tarvi miettiä mistä hommata kämppä, mitähän sitä alkaisi opiskelemaan, saanko töitä jne).

        Nauti vielä kun voit, todellisuus iskee päin näköä kun olet aikuinen...

        Hei, minun kummityttöni on 11 v, ja kyllä hän on aikuisen näköulmasta ihan lapsi vielä. En tarkoita tätä loukatakseni vaan sanon siksi, ettei siinä iässä todellakaan tarvitsisi pohtia vielä mitään seurustelujuttuja! Parasta on keskittyä kouluun ja mukaviin harrastuksiin ja luoda omia ystävyyssuhteita kavereiden kanssa.

        Olisi tosi huolissani, jos se 11 v kummityttöni alkaisi seurustella siinä iässä. Ihminen ei ole sellaiseen kertakaikkiaan valmis vielä henkisesti eikä varsinkaan fyysisesti. Poikien kanssa voi kyllä olla kaveri siinä iässä, se on eri asia.

        Eli ota vaan ihan rauhassa noi tärkeät vuodet ja ala miettiä seurustelujuttuja vasta n 16-vuotiaana. Sinulla on koko loppuelämä aikaa sellaisiin asioihin, mutta nuoruus ja varhaisteiniaikaa et saa enää koskaan takaisin. Sitten myöhemmin sinulla on paremmat mahdollisuudet onnistua suhteissa poikien/miesten kanssa, jos olet käyttänyt nämä vuodet kasvamaan itse ihmisenä. Eli miettimään, millainen henkilö sinä olet ja haluaisit olla, ja mitä sinä itse haluat elämältä. Se auttaa luomaan vahvan minäkuvan, ja pystyt säilyttämään oman identiteettisi sitten seurustelusuhteissakin.


    • suhteen määrittelyä

      Hei tyttö, sinulle tuntuu olevan hiukan epäselvää, mitä suhteessa oleminen tarkoittaa, ja siksi olet saanut hiukan huvittuneita vastauksia. No eihän sitä kaikkea voi tietää ennen kuin tulee kokemusta asioista, ja sellainen tietämättömyys on ihan ymmärrettävää. Suhteeseen ei aleta niin että vain päätetään olla suhteessa vaikka tuntemattoman kanssa, eikä ole kyse x-suhteesta, jos on joskus oltu muutama päivä tiiviisti jonkun kanssa.

      Oikeasti seurustelusuhde alkaa siitä että ensin tutustutaan ja nähdään millainen toinen on luonteeltaan, tavoiltaan, persoonaltaan. Sitten kun huomataan että yhdessäolo on niin mukavaa, että halutaan olla jatkuvasti yhdessä nyt ja tästä eteenpäinkin, tuttavuus muuttuu seurusteluksi. Aluksi yhdessäoloa tutustumisen merkeissä ei oikeastaan voi vielä sanoa suhteeksi, vaan suhde lujittuu vasta tutustumisen kautta. Sellainen muutaman päivän deittailu on vasta parin valintaa.

      Ymmärsin että nyt olet siis tutustunut kivaan poikaan, jonka kanssa olette sopineet jonkinlaisesta suhteesta. Jos haluat tämän jatkuvan, teidän pitäisi siis olla paljon yhdessä, jutella asioista ja kertoa itsestänne. Kun tapailette lisää, huomaatte, viihdyttekö toistenne seurassa vai onko sittenkin helpompaa olla ilman tapailua. Tai olisiko parasta pysyä vain ystävinä, jolloin voi tehdä jotain yhdessä, mutta kuitenkin säilyttää vapautensa katsella vielä muitakin ja valita seurustelukumppania kaikessa rauhassa?

    • nuori myös

      Jos jokaista parin päivän kaveria nimittäisi exäksi, niin montakohan exää sinulla on ollut 18-vuotiaana? Minä sanoisin exäksi ainoastaan niitä joiden kanssa on oltu tiiviisti viikkoja tai kuukausia, lyhyemmät hengailut sivuutan satunnaisina tuttavuuksina.

      • Tyttö

        Siis nyt mua rupee jo vituttaa mä kysyin apuu ja saan vaan valituksia miten nuori oon vittu mä tiiän ite oman ikäni ei tartte tulla JAUHAAA SIITÄ MITÄÄN!!!! Kiitos ja toiseks nuori myös sano mitä sanot ei vois vähempää kiinnostaa >:-|


      • hus toiselle palstal
        Tyttö kirjoitti:

        Siis nyt mua rupee jo vituttaa mä kysyin apuu ja saan vaan valituksia miten nuori oon vittu mä tiiän ite oman ikäni ei tartte tulla JAUHAAA SIITÄ MITÄÄN!!!! Kiitos ja toiseks nuori myös sano mitä sanot ei vois vähempää kiinnostaa >:-|

        Voi tyttö hyvä. Sä tulit aikuisten palstalle kysymään neuvoja väittäen, ettet ole lapsi enää. Ja nyt kun niitä saat, sulta palaa hihat. Mitähän jos kyselisit jossain teinien palstalla muiden itsesi ikäisten kokemuksia. Tai juttele vanhempiesi kanssa.


      • Tyttö
        hus toiselle palstal kirjoitti:

        Voi tyttö hyvä. Sä tulit aikuisten palstalle kysymään neuvoja väittäen, ettet ole lapsi enää. Ja nyt kun niitä saat, sulta palaa hihat. Mitähän jos kyselisit jossain teinien palstalla muiden itsesi ikäisten kokemuksia. Tai juttele vanhempiesi kanssa.

        Painu han sinäki vittuun jos kerran ei oo muutaku pelkkää valittamista


      • avoliitossa oleva
        Tyttö kirjoitti:

        Siis nyt mua rupee jo vituttaa mä kysyin apuu ja saan vaan valituksia miten nuori oon vittu mä tiiän ite oman ikäni ei tartte tulla JAUHAAA SIITÄ MITÄÄN!!!! Kiitos ja toiseks nuori myös sano mitä sanot ei vois vähempää kiinnostaa >:-|

        Ikävä kyllä juuri tällainen vastaus todellakin kertoo, että olet vielä aika nuori... Ei täällä kukaan valita vaan yrittää kertoa, että sinun ikäisilläsi todellakin riittää aikaa seurusteluun sitten kun on ikää enemmän. Haistattelut ei sinun tilannetta muuksi muuta eli et edelleenkään tunne sitä poikaa kunnolla. Suosittelen lämpimästi, että te kaksi tutustutte toisiinne rauhassa hengailun, leffailun yms. merkeissä. Jos se ei rakkaudeksi kehity, niin ainakin olet saanut itsellesi uuden hyvän ystävän/kaverin.


      • Tyttö
        avoliitossa oleva kirjoitti:

        Ikävä kyllä juuri tällainen vastaus todellakin kertoo, että olet vielä aika nuori... Ei täällä kukaan valita vaan yrittää kertoa, että sinun ikäisilläsi todellakin riittää aikaa seurusteluun sitten kun on ikää enemmän. Haistattelut ei sinun tilannetta muuksi muuta eli et edelleenkään tunne sitä poikaa kunnolla. Suosittelen lämpimästi, että te kaksi tutustutte toisiinne rauhassa hengailun, leffailun yms. merkeissä. Jos se ei rakkaudeksi kehity, niin ainakin olet saanut itsellesi uuden hyvän ystävän/kaverin.

        Niin olen nuori olenko väittänyt että en olisi??? En mielestäni.. Mutta Aivan sama luulin että täältä olis tullu ees pari vastausta mut sainki vaan kommenteja iästäni ja edelleen tiiän itte ikäni ja siitä ei tarvitse mainita enään yhtään mitään kiitos.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      90
      4260
    2. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      4172
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      612
      3946
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      2787
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      78
      2495
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      128
      2088
    7. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      340
      2084
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      193
      1986
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      28
      1639
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1432
    Aihe