Miten pitää toimia silmittömästi toiseen ihastuneen kanssa?

täysin neuvoton

Miten pitäisi toimia silmittömästi toiseen ihastuneen kanssa, jos haluaisi puolisonsa valitsevan perheensä?

Kirkon neuvoja totesi minulle napakasti, etteivät tapapettäjät parannu koskaan. Toinen terapeuttini kysyi, enkö siis rakasta miestäni, kun kerroin mieheni jäänneen kiinni uskottomuudesta. Ihan hämilleni kysymyksestä menin. Kolmas vaati kolmen kuukauden kuluttua napakasti, että miehen on pystyttävä päättämään ja että minun kannattaa laittaa hänet valitsemaan. Tästä puolisoni hermostui, syytti minua ahdistelusta ja muutti kakkosen luo.

Ihanko totta tässä on kaikki, mitä ammattihimisetkään voivat auttaa? Miten pitäisi toimia järkevästi silloin kun tahtoo säilyttää parisuhteensa ja elämänsä?

En halua tähän ketjuun vastauksia ihmisiltä jotka ovat päättäneet jatkaa oman puolisonsa kanssa.

17

375

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei kannettu vesi....

      Hyvänen aika - eihän ne ammatti-ihmisetkään mitään "jumalia" ole, vaan pyrkivät tarjoamaan autettaville "työkaluja" ongelmien ratkaisuun. Ja tuo pitää aikuisen ihmisen ymmärtää: itse on valinnat ja päätökset tehtävä, mitään yleispätevää reseptiä ei ole olemassa toivotun lopputuloksen aikaan saamiseksi. Terapeutti ei parhaimmillaankaan voi kuin arvella, mikä on autettavan tila - eihän hän useinkaan kuule toisen osapuolen näkemyksiä asiasta.

      Mies on tehnyt ratkaisun, kun sitä kerran vaadit ja asuu nyt toisen naisen kanssa - näetkö todellakin asian niin, että teillä olisi vielä mahdollisuuksia yhteiseen tulevaisuuteen? Ei vaikuta miltään "pikkuihastukselta", kun on kuukausia jatkunut ja yhteenkin on muutettu..?

    • mietis vähän

      Ammatti-ihmisten tehtävä on neuvoa ja saada ihmiset miettimään omaa elämäänsä. Ei he ole jumalia, jotka käskee että sun pitää tehdä niin tai näin. Aika hyviä ohjeita olet saanutkin. Oletko miettinyt noita asioita lainkaan?

      Sä haluat pitää liittosi kasassa? Miksi et sitten halua neuvoja ihmisiltä, jotka ovat päättäneet jatkaa yhdessä pettämisen jälkeenkin?

      Munkaan mielestä tapapettäjät eivät parannu koskaan. Jos sä rakastaisit miestäsi, niin antaisit hänet taistelematta toiselle. Koska rakastamalleen ihmiselle haluaa aina hyvää. Tätä mielestäni tarkoitti tuo toinen neuvoja. Tottakai sun miehesi tekee itse päätöksen, ketä hän rakastaa ja missä aikoo elää elämänsä. Jos hän hermostui ja lähti, niin eikö tuo ole aika selvä vastaus?

      Ethän sä voi puolisoasi pakottaa jäämään sun ja lasten luo mitenkään. Ero ei tarkoita suinkaan sitä, että lapset eroavat isästään. Sä vaan eroat hänestä. Isä voi olla hyvä isä niin kuin ennenkin vaikka asuukin eri osoitteessa. Joskus jopa parempi isä kuin huojuvassa liitossa saman katon alla.

      Mä vastaavassa tilanteessa erosin miehestäni. Koska en voinut luottaa. Ja koska mun mielestä jos olisi mua oikeasti rakastanut, niin toista naista ei olisi edes tullut. Eikö vaan?

      • ydinperhe paras

        Siinä taas keittiöpsykologi. Tälläiset kommentit pitäisi kieltää. Jos sinä olet mielestäsi tehnyt niiin erinomaisia ratkaisuja, älä tuputa niitä toisille, joilla elämässään on aivan eri tilanne. Te itse eronneet olette pahimpia. Kateellisia, jos joku onnistuukin korjaamaan liittonsa.


      • mietis vähä
        ydinperhe paras kirjoitti:

        Siinä taas keittiöpsykologi. Tälläiset kommentit pitäisi kieltää. Jos sinä olet mielestäsi tehnyt niiin erinomaisia ratkaisuja, älä tuputa niitä toisille, joilla elämässään on aivan eri tilanne. Te itse eronneet olette pahimpia. Kateellisia, jos joku onnistuukin korjaamaan liittonsa.

        Kerroin vaan oman kokemukseni. Jokainen tekee niin kuin itsestä parhaalta tuntuu. Mä en ole kateellinen kellekään. Ihmettelen vaan niitä, jotka antaa puolison pettämisen anteeksi kerta toisensa jälkeen. Kerta kerran jälkeen uskottelevat itselleen, että kyllä se siitä muuttuu uskolliseksi. Entä jos ei muutukaan? Kuinka kauan pitää odotella sun mielestä? Loppuikä?

        Mun ratkaisu oli mun ratkaisu. Mutta väitätkö, että ap:n mies rakastaa häntä todella? Ei ainakaan kunnioita tai arvosta kun kakkosen luo jo meni.


      • u6tryhdth
        ydinperhe paras kirjoitti:

        Siinä taas keittiöpsykologi. Tälläiset kommentit pitäisi kieltää. Jos sinä olet mielestäsi tehnyt niiin erinomaisia ratkaisuja, älä tuputa niitä toisille, joilla elämässään on aivan eri tilanne. Te itse eronneet olette pahimpia. Kateellisia, jos joku onnistuukin korjaamaan liittonsa.

        Ja sinäkö siis et ole keittiöpsykologi..???

        Tämä on mielipidepalsta, johon jokaisella on oikeus kirjoittaa kommenttinsa tai olla kirjoittamatta.

        Kun epäilemättä olet hyvin pätevä ratkaisemaan ongelmia - kun kerran pystyt toteamaan, että "mietis vähän" tilanne on aivan eri kuin aloittajan - niin kerropa, miten korjaat suhteen sellaisen ihmisen kanssa, joka ei kuule mitään muuta kuin uuden ihastuksen/rakkauden ja elääkin jo tämän kanssa?


      • fzdsgfdzsgzds
        mietis vähä kirjoitti:

        Kerroin vaan oman kokemukseni. Jokainen tekee niin kuin itsestä parhaalta tuntuu. Mä en ole kateellinen kellekään. Ihmettelen vaan niitä, jotka antaa puolison pettämisen anteeksi kerta toisensa jälkeen. Kerta kerran jälkeen uskottelevat itselleen, että kyllä se siitä muuttuu uskolliseksi. Entä jos ei muutukaan? Kuinka kauan pitää odotella sun mielestä? Loppuikä?

        Mun ratkaisu oli mun ratkaisu. Mutta väitätkö, että ap:n mies rakastaa häntä todella? Ei ainakaan kunnioita tai arvosta kun kakkosen luo jo meni.

        Ei sinulta kysytty mitä ihmettelet, vaan ihan muuta.


    • päätät itse

      Asiantuntijoilla on mielipide, mutta totuutta heillä ei ole. Elä kuten haluat, yritä selvittää miehen ajatuksia keskustellen, jos mahdollista. Seuraile omia tuntemuksiasi. aloita heti vaikka päiväkirja, johon kirjaat ylös, oletko onneton vai onnellinen ja tapahtumia. Ikuisesti onneton omassa liitossaan ei tarvitse olla, mutta rakastava saa olla kärsivällinen niin kauan kuin itse haluaa ja puolisokin haluaa.

    • oleeol

      Mulla on ollut vastaava tilanne. Vajaan vuoden katselin sitä, että miehellä oli vaan se toinen nainen mielessä. Erosimme, mikä oli ainoa oikea ratkaisu.
      Oli raskas prosessi, kaiken kaikkiaan, ja kauan meni, ennen kuin pääsin kunnolla jaloilleni kaikesta.

      Jos mies olis jo asunut toisen naisen kanssa, kuten sun tilanteessa, itse en antais enää mahdollisuutta. Joskus on vaan viisasta hyväksyä se, ettet voi tilanteelle mitään. Et voinut petetyksi tulemiselle mitään. Et voi sille mitään, että parisuhteesi hajoaa, vaikka miten haluaisit sen kestävän.

      Nyt jäljestäpäin ajatellen odotin liiankin kauan, liitto oli niin tärkeä. Nyt odottaisin kaks tai aivan maksimissaan kolme kk ja jos mies ei lopettais yhteydenpitoa naiseen JA kuoleta tunteitaan siinä ajassa, liitto olis ohi.

      Ei mullakaan ollut ammatti-ihmsisitä kaksista apua, mutta ei hekään voi ihmeitä tehdä. Kirkon auttaja sanoi, ihan totuudenmukaisesti ja järkevästi, että miehellä pitäis olla aivan eri asenne. Hänellä siis pitäis olla se asenne, että kunhan hän nyt ensin unohtaa tän toisen naisen, niin kyllä hän sitten haluaa olla sun kanssa. Eli omaa yritystä pitää miehellä olla pelissä paljon, ja jos mahdollisesti unohtaakin sen toisen naisen, sen jälkeenkin saa melko paljon lepytellä ja hyvitellä sinua, sen verran iso tuo loukkaus on.

      Mun mielestä sun tarina kuulostaa siltä, ettei tuosta liitto enää korjaudu, anteeksi vaan.

    • Ratkaise ristiriitas

      "Miten pitäisi toimia silmittömästi toiseen ihastuneen kanssa, jos haluaisi puolisonsa valitsevan perheensä?"

      Ristiriita! Mies, joka on ihastunut toiseen mutta ei itse hae eroa on kyllä joka päivä valinnut perheensä itse. Toki kolmannen pyörän valinnut kanssa.

    • Läpi lokakuun

      Jos miehellä on ollut pitkä suhde tai jos suhde on juuri parhaimmassa roihussa, ei kannata vaatia miestä lopettamaan ja valitsemaan. Siinä käy helposti juurikin niin, ettei mies näe mitään vaihtoehtoa. Hänen silmissään valittavana on kiukkuinen, pettynyt vaimo ja rakastava, hellä salarakas. Toisen kanssa edessä on rämpimistä, lepyttelyä ja ankeutta, kun taas toinen tarjoa hmm - kaikkea muuta.

      Uskon, että parisuhteen pelastaminen voisi onnistua, jos ei antaisi tunteiden viedä, vaan suhtautuisi tilanteeseen kliinisen järkevästi. Kuka siihen pystyy, onkin ihan toinen juttu.

      Antaisi miehen pörrätä ja pöyhistellä ja tekisi sillä aikaa itselle mukavia asioita. Suhde arkipäivästyisi, nuutuisi ja sammuisi hiljalleen.Eikä siinä olisi enää sitä salaisen vaietun rakkauden viehätystäkään. Jonain päivänä mies voi itsekin ihmetellä, mikä häneen oikeen meni.

      • Rouva 40v

        Hyvä vastaus!
        Tsemppiä aloittajalle


      • jonain päivänä
        Rouva 40v kirjoitti:

        Hyvä vastaus!
        Tsemppiä aloittajalle

        Komppaan, meillä meni just,kuten läpi lokakuun kirjoitti. Ainostaan yksi ero oli, että kakkonen oli kiukkuinen läheisriippuva, joka haukkui narsistiksi ja vainosi ja yritti saada yrittäjien parisuhteen karille.


      • bkbjhkghk
        jonain päivänä kirjoitti:

        Komppaan, meillä meni just,kuten läpi lokakuun kirjoitti. Ainostaan yksi ero oli, että kakkonen oli kiukkuinen läheisriippuva, joka haukkui narsistiksi ja vainosi ja yritti saada yrittäjien parisuhteen karille.

        Läpi lokakuun, hyvä kirjoitus. Olen mies ja onnistuit harvinaisen hyvin pukemaan tuon sanoiksi.


    • Nää enemmän

      Ap, sinua todellakin autettiin, vaikka et tunnekuohuiltasi ehkä huomannut! Pääsit eroon epäluotettavasta miehestä jonka kanssa sinulla (tai ehkä kellään ihmisellä) ei olisi ikinä ollut oikeaa puhdasta kahden ihmisen välistä syvää rakkaussuhdetta. Olet nyt vapaa, pian vapaudut kaikesta henkisestä tuskastakin kun pääset käsittelemään kaikki tunteesi ja elämä tuo eteesi jotakin paljon kauniimpaa kuin mitä nyt olet joutunut kokemaan.

    • mun neuvo

      Jos hän on silmittömästi ihastunut toiseen, niin anna mennä. Et sä hänen tunteilleen mitään voi. Jatkat elämääsi ilman häntä. Olisi itsestäni kamalaa, jos puolisoni rakastaisi toista ja mä joutuisin siinä rinnalla elämään muina naisina. Aivan kuin en tietäisi asiasta. Hulluksihan siinä tulisi.

      • Silirimpsis vaan

        Hyvin se menee, kun ottaa itsekin jonkun sängynlämmittäjän. Siitä ei toki pidä miehelle kertoa, odottelee vaan muina miehinä, kun kakkonen raivoaa ja vaatii lopullista eroa. Kun sitä ei tule, niin voi taas jatkaa elämäänsä.


    • arvosta itseäsi

      Kokemuksella voin sanoa, että älä näytä miehellesi, että olet kiinnostunut jatkamaan miehesi kanssa. Hän on niin kiinni tunnetasolla tähän uuteen naiseen, että syyllistää sinua kaikesta. Hän jatkaisi tätä suhdetta kuitenkin ja sanoisi, että sanoit niin tai teit niin joten menen tämän toisen luo. Kunnioita itseäsi niin mieskin kunnioittaa. Tiedän ettei ole helppoa mutta keskity itseesi, kävele, lue, hoida itseäsi, mitä tahansa mikä saa sinut pois miehesi ajattelusta. Lopulta miehesi palaa kotiin, kun huomaa mitä menetti tai jos ei palaa, ei olisi koskaan jättänyt tätä uutta. Kolme eri miestä on minua pettänyt ja tämä keino toiminut aina! Kun ei ole miehelle itsestään selvyys, mies joutuu miettimään valintojaan. Itse en tiedä otanko ainuttakaan pettäjää enää takaisin, rikkovat liian paljon toista ihmistä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5810
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3687
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      229
      1948
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1782
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1232
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1187
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      289
      957
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      51
      951
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      889
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe