kuka lähtee mukaan? :)

biubou

heips!

aattelin kysyä olisko ketään halukasta lähtemään mukaan paastoamiseen ?

itselle ensimmäinen kerta, en paljoa paastoamisesta tiedä mutta painoa kertynyt nyt 3kg, josta varmasti turvotusta ainakin puolet. aattelin saisiko paastoamisella turvotuksen pois ja jatkettua pienemmilla annoksilla :)

eli mehupaastoa itse ajattelin, hommasin juuri yhden biotta porkkanamehupullon, 1l ananasmehua ja sit kaloritonta funlightia, jospa näillä pääsisi alkuun...

kaipailisin myös kokemuksia, huonoja ja hyviä tästä mehupaastosta. vetääkö aivan veteläksi? mulla on kaksi muksua hoidettavana täällä myös että pysynköhän tolpillani :)? ja mikä on vähimmäisaika mikä kannattaa paastota 3pvä? viikko?
juuri söin viimesen annokseni lasagnea ja tästä se nyt lähtee...

olis kiva saada kanssatoveri tähän mukaan, jonka kanssa vois jakaa tuntemuksia ja toivottavasti myös pudotettuja kiloja.

22

76

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • biubou

      ja olen siis normaalipainossa, 53kg tällä hetkellä painoa.

      • tähtikirkas

        Hei, olen mukana :). Ja normaalipainoinen minäkin. Kokemusta ei ole paria vuorokautta pitemmistä paastoista, joten nyt asetan tavoitteeksi sen kolme päivää. Palataanko asiaan huomenna paastokuulumisten merkeissä?


    • biubou

      jee! palataan asiaan:)

      tämä päivä mennyt tuota lounasta lukuunottamatta veden ja laimennettujen mehujen voimin :) on saanut ravata kyllä vessassa eli nesteet lähteneet kyllä liikkeelle! ite voisin kans ton 3pvää asettaa ensin tavoitteeks.. katsoo sitten mikä on fiilis.. nyt on kyllä yllättävän hyvä olo, hieman nälkä on ja vatsa kurnii, mutta kyllä tämän kestää ;)
      juotko itse muuten kahvia? tai onkohan hyväksi juoda.. oon aika kova juomaan kahvia mutta mietin täytyiskö se kokonaan vaihtaa teehen nyt tän paaston ajaksi?

      mut kiva saada sut mukaan!! :))

    • biubou

      paino oli aamulla 51.8kg eli nesteet kyllä lähteneet liikkeelle! jees, tästä on hyvä jatkaa... mites sulla tähtikirkas?

      • tähtikirkas

        Yleensähän suositellaan, että kahvia ei pitäisi juoda paaston aikana. Itse en ole sitä juonut yli kahteen kuukauteen, mutta kofeiinitonta teetä silloin tällöin. Paasto on käynnistynyt minullakin ihan hyvin, tämähän on minulla vasta ensimmäinen paastopäivä. Laimennettuja mehuja olen juonut. Näläntunnetta ei juurikaan ole.


    • biubou

      onko kahvissa se kofeiini just paha?

      apua mitenköhän herää aamulla ilman kahviannosta.. oon kova kuluttaa kahvia varsinki aamulla.. teetä multa löytyy mut niissäkin taitaa kofeiinia olla :S

      mullakaan ei kauheata näläntunnetta ole, hieman kyllä mutta kädet meinaa vapista... muuten ihan hyvä olo, ei päänsärkyjä ei mitn.

    • biubou

      niin ja kylmä on! villapaita päällä saanut päivän olla...

      • tähtikirkas

        En tiedä tarkemmin siitä kahvista, että miksi sen ei sanota sopivan paastoon, niin vain useimmissa paasto-ohjeissa mainitaan. Sen sijaan monet yrittiteet ovat hyviä paastojuomia. Itse kuitenkin uskon, että on ihan yksilöllistä, että mikä sopii kenellekin.
        Ensimmäinen paastopäiväni on illassa ja olo kaikin puolin ok :)


    • biubou

      täällä kans ihan ok olo,väsymys on kyllä kova ja vapisuttaa hieman. nälkää ei edelleenkään kovin paha ole kun juonut todella paljon..
      luin tossa just noista paastohommeleista ja törmäsin tohon 5:2 paastoon.. mietin et oiskoha se kuitenki miun juttu.
      kaks lasta vaatii aika paljon äipältäki energiaa ja nyt mä oon kyl aivan naatti :) nälkää ei juuri oo, mut mielitekoja kyllä.. koko ajan telkkaris mainostaa jotai herkkuja tai jostain muualta.. lapsille laitoin makkarasoppaa ruoaksi tänään ja ai että kun tuli vesikielelle.

      viime yön nukuin muuten levottomasti, toivottavasti tämä yö sujuu jo paremmin!

    • biubou

      jaahas, painoa tullut jostain syystä 100g lisää? olisko parempi ettei kävis vaa'alla joka päivä? nyt masentaa...

      • tähtikirkas

        No minä en edes omista vaakaa, vaan käytän "mittarina" tyköistuvia farkkuja. Kun ne mahtuvat päälle, niin tiedän, että painossakaan ei ole tapahtunut suurempia muutoksia.


    • biubou

      aivan.. :)
      täytyypä itekin yrittää välttää tuota vaa'alla ravaamista :)
      mä tulin siihen tulokseen et jatkan tätä nyt niinku "nestedieettinä" eli noiden mehujen lisäks oon päättäny et syön kasvis/tomaattikeittoa, itsetehtyä tietty. ja tai ehkä kerran päivään protskujuoman.. en muuten kyllä jaksa on niin vilskettä koko ajan
      mitää kiinteää en syö.. tänään mulla siis kolmas päivä.. aattelin jatkaa tätä viikon.

      • tähtikirkas

        Varsin heikko olo on jo täällä...ei oikein jaksa muuta kuin maata. Perjantai-iltapäivästä siis tarkalleen aloitin, eli jäi n. kahteen vuorokauteen, koska huomenna en enää jatka. Sinulla sen sijaan on kovat tavoitteet. Jos kirjoittelet täällä nestedieettisi edistymisestä, niin käyn kyllä lukemassa. Onnea jatkoon!


    • biubou

      kiitos, mä kyllä koitan jatkaa tätä vielä.. kyl sitä sit paremmin jaksaa kun saa hieman tujumpaa ku laihennettuja mehuja. on oloki hieman pirteämpi kun söin tomaattikeittoakin..
      en tiiä oikein jaksanko yksinään tänne kirjotella mut kattoo ny :)

      • Hikaro

        Mahtuuko vielä mukaan ? Olen nyt tänäaamuna aloittanut sen vlcd:n joten se on vähän kuin paastoa koska pyrin syömään vain tosi vähän ja vettä juomaan litrakaupalla. Minun painoni on noussut jo 72,8kiloa ja pituutta löytyy 164cm, joten paljon pudotettavaa todellakin on ! Liikuntaa harrastan vähän voinnin mukaan, koska en kuitenkaan mitään rääkkiä aio tehdä vähäisillä kalorimäärillä. Niin joo, se kalorimäärä mitä päivässä saan syödä pyörii siinä 700-900kcal välillä. Painoni pitäisi jouluun mennessä olla 64kg tai mielellään alle. En tokikaan jouluun asti ole vlcd:llä :) kokeilen ensin pari viikkoa että tuleeko tuloksia, sitten vasta päätän mitä jatkossa aion.


      • Hikaro
        Hikaro kirjoitti:

        Mahtuuko vielä mukaan ? Olen nyt tänäaamuna aloittanut sen vlcd:n joten se on vähän kuin paastoa koska pyrin syömään vain tosi vähän ja vettä juomaan litrakaupalla. Minun painoni on noussut jo 72,8kiloa ja pituutta löytyy 164cm, joten paljon pudotettavaa todellakin on ! Liikuntaa harrastan vähän voinnin mukaan, koska en kuitenkaan mitään rääkkiä aio tehdä vähäisillä kalorimäärillä. Niin joo, se kalorimäärä mitä päivässä saan syödä pyörii siinä 700-900kcal välillä. Painoni pitäisi jouluun mennessä olla 64kg tai mielellään alle. En tokikaan jouluun asti ole vlcd:llä :) kokeilen ensin pari viikkoa että tuleeko tuloksia, sitten vasta päätän mitä jatkossa aion.

        En siis tarkoita että painoni on noussut 72,8 kiloa vaan 72,8 kiloon :D


    • biubou

      mahtuu mukaan, kivaa hikaro!

      mulla meinaa usko loppua ja todella tylsää, nyt ei siis paino ollut laskenut taas ollenkaan...
      ja mun oli aivan pakko syödä leipää tänään kaks palaa... :D
      kauheen rankkaa!

      • Hikaro

        Tänään puntari näytti tasan 72kg. Eli pudotusta 800g eilisestä. Eilen söin vaivaiset 370kcal, enkä ymmärrä miten jaksoin! Olokin oli kaiken lisäksi pirteä, mutta sehän on vain hyvä juttu :) Ei vain ollut nälkä. Vettä join ja tulen juomaan 3-4litraa päivässä. Jääkylmä vesi kuulemma polttaa rasvaa hieman enemmän kuin haalea.. Näin olen kuullut.Tämän päivän kaloreita tähän asti on kertynyt n. 520. Liikuntaa en juuri ole ehtinyt harrastaa, minkä nyt sitten olen töihin polkenut pyörällä (n. 3km, ei siis pitkä matka). Tsemppiä kaikille ja myös itselleni :D


      • Hikaro
        Hikaro kirjoitti:

        Tänään puntari näytti tasan 72kg. Eli pudotusta 800g eilisestä. Eilen söin vaivaiset 370kcal, enkä ymmärrä miten jaksoin! Olokin oli kaiken lisäksi pirteä, mutta sehän on vain hyvä juttu :) Ei vain ollut nälkä. Vettä join ja tulen juomaan 3-4litraa päivässä. Jääkylmä vesi kuulemma polttaa rasvaa hieman enemmän kuin haalea.. Näin olen kuullut.Tämän päivän kaloreita tähän asti on kertynyt n. 520. Liikuntaa en juuri ole ehtinyt harrastaa, minkä nyt sitten olen töihin polkenut pyörällä (n. 3km, ei siis pitkä matka). Tsemppiä kaikille ja myös itselleni :D

        Tänään aamupaino heilui siinä 70,3 paikkeilla, eli hyvin on jo lähtenyt. Suurin osa varmaan nesteitä, mutta kuitenkin. Ovatko muut vielä mukana ?


    • suolipuhdas

      Muistakaa juoda paljon vettä. Kevyt liikunta on hyväksi paastossa. Kova liikunta paastossa ei ole suositeltavaa. Itse kun juon 6dl päivässä kasvismehua, niin olen sen jakanut 6 kertaan. Hiljakseen siemailen sen alas. SUOLIHUUHTELUT ovat tärkeitä! Tehkää niitä päivittäin 2-3kertaa. Virkistää ja poistaa päänsärkyä, jos semmoinen yllättää.

      • cmkmckkkd

        Kun syötte, sotkette jutun aina uudestaan. Se nälkä on pois 4:tenä päivänä, jos juotte mehuja alle 400kcal.


    • trtrtrtr

      Viikko on soppeli aika.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6729
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4360
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2783
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2090
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1643
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1437
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1141
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1127
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1114
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1081
    Aihe