Naiset Mikä siinä on niin vaikeaa?

KaikkiOvatKauniita

Miksi naisille on niin vaikeaa kehua toisia naisia? Olen itse nainen ja kehun muita naisia usein. Ei se ole minun kauneudestani pois että saan ystävälle hyvän fiiliksen. Minusta tuntuu että jotkut naiset ajattelevat etteivät voi kehua toisiaan koska "alentaisivat" silloin itseään. Minä en pidä kauneutta kilpailuna. Onneksi omistan myös kavereita jotka kehuvat takaisin, Myös jotkut tulevat kehumaan minua mutta useimmiten ne kaikkein parhaat kehut saan miehiltä. Onko kyse naisten kateudesta toisiaan kohtaan? Miksei voi kehua kaunista ystävää? En ole itse yhtään kateellinen ihminen ehkä siksi en ymmärrä tätä.

11

435

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ehkä Suomessa ei (ainakaan vielä) ole sellaista kehumisen kulttuuria,
      et osattais joka tilanteessa olla niitä ylistyssanoja toisesta latelemassa
      saatikka et osattais ottaa minkäänlaisia kehuja vastaan ettei aleta itse latistamaan et "täähän nyt on vaan tämmönen.." tai "ihan tavallinenhan mää vaan.." tai "Mitä sä tarkotat tolla..?!"

      ei se mun mielestä oo mun kauneudesta pois tai mitenkään alentavaa kehua jos oikeasti on kehuttavaa, mut en minäkään osais olla koko ajan ylistämässä et "ku sää oot niin ihanajakaunisjamuodikasjaupeejakopeejanopee... sydän sydän sydän...!!!!!"
      mulle luontaisempaa kehumista on tän tyylinen:
      http://i2.kym-cdn.com/photos/images/facebook/000/138/246/tumblr_lltzgnHi5F1qzib3wo1_400.jpg

    • ………………...

      Mä jakelen kyllä sujuvasti kiitosta, kehuja ja kannustusta hyvin tehdyistä töistä tai vaikka ruuasta, avusta ja huomaavaisuudesta, ylipäänsä siis asioista, joita toiset tekevät.

      Ulkonäköä en osaa kehua, kun en ole sillä tavoin orientoitunut. Kuljen itse melkein aina samoissa vaatteissa ja tukka ponnarilla, enkä osaa kiinnittää huomiota muiden pukeutumiseen, kampauksiin tai muihin ulkonäköjuttuihin.

    • en kehu

      Mä en tykkää kehua mun kavereita koska ne ei kehu takasin ja käyttäytyy muutenki ylimielisesti ulkonäköjutuissa.. Muute kyllä kehuisin tajusin sun pointin jos itse kerta kahut nii olis varmaan kiva kuulla niitä kans..

      • kissan elämää

        Mulle kiitteleminen ja kehuminen on luontaista. Olen kyllä huomannut varsinkin työpaikalla että kukaan ei kiittele eikä kehu mua koskaan vaikka mielestänibolen sen ansainnut vaikkakin eihänbkissa kiitoksella elä mutta eläisköhän kehumisella?


    • niinjaniin

      Joo ei niitä kehuja saa kyllä muistakaan jutuista eikä osata olla iloisia toisten puolesta. Jos jollain menee hyvin nii ei olla ainakaan aidoisti onnelisia toisen puolesta..

    • ruipelo14532

      Itse en keuskele kavereitani. Mutta kyllä he tietävät itse ulkonäkönsä. Minua vain ei kauheesti kiinnosta miltä joku toinen nainen näyttää. Reakoin vasta jos heillä on jotain todella upeeta ja kyllä silloin kehasenkin.

      Ehkä kadulla kiinnitän huomiota sellaisen naisen pukeutumiseen joka on todella kamalaa. Mutta en mene siitä sanomaan.

      Toisen naisen pukeutuminen vain ei kiinnosta millään lailla. En ole katellinen millään lailla eikä kehuminenkaan ole vaikeaa.

    • piparminttuli

      Kehuminen ja kohteliaisuus on eri asia. Minusta toisen pukeutumisen tai ulkonäön kehmimen on mielistelyä.

      Mutta jos jollakin on todella upeasti hiukset tai ihana vaate, kyllä siitä kohteliaisuuden voi antaa. Mutta sellainen kehuminen on ihan turhaa. En kaipaa niitä itsekkään, mutta kohteliaisuus joskus on kiva kuulla. (jos siihen on aihetta)

      Musta kavereiden kehuminen eli turha mielistely on turhaa. Ei ole meidän kaveripiirissä tapanakaan. Sillon mainitaan kun on aihetta. Ehkä se on teidän nuorten tapana että täytyy mielistellä jotta pysyy ystävänä. Ihan turhanpäivästä.

    • näin mä

      Riippuu piireistä. Suomalaiset ei kehu, ulkomaalaiset kyllä jane jotka ovat asuneet rapakon takana. Kaikkea ei tarvi jenkkiläsä matkia. Miks kehua vain mielistelläkseen. Italiassa harjoitetaan tätä. Kehut eivät ole aitoja.
      kehun aina kun nöen syyn ja olen sillä tuulella. Se ei ole minulta pois.joskus en kehu koska luulen että he luulevat että yritän iskeä. Itse en osaa ottaa vastaan naisilta kehuja.. en tiedä kuinka reagoida ja entä jos hän on eoäviehättävä en halua valehdella ja kääntää kehua takas, koska silloin se ei ole aito. Miehille sanon vaan kiitoksen :p

    • "Ei se ole minun kauneudestani pois että saan ystävälle hyvän fiiliksen"

      -Valitettavan moni tuntuu ajattelevan, että onnea olisi olemassa vain jokin tietty määrä, jolloin toisen onni vähentää sitä omaa onnea...

      "En ole itse yhtään kateellinen ihminen ehkä siksi en ymmärrä tätä. "

      -JOKAINEN on joskus jostain kateellinen jollekulle toiselle. Se on inhimillistä. Väite muusta on lähinnä huvittavaa ja tekopyhää.

    • Näin tällä kertaa

      Kateus on harhaluulo että olisi ansainnut elämäänsä enemmän kuin on. Toisilla ns "ansioluettelo" on suurempi kuin toisilla ja toiset ymmärtää että kaiken eteen on tehtävä työtä tai ainakin vaihdettava asennetta. Joillain ei ole edes aikaa harhaluuloihin.

      Aina kannattaa kehua kun löytyy aihetta ja aihettakin löytyy usein kun ottaa sen asenteen. Itsekin on paljon onnellisempi silloin.

    • ...

      Minä en koskaan kommentoi toisten ulkonäköä, koska en voi sietää sitä, että minun ulkonäköäni kommentoidaan. Minusta se on asiatonta ja epäoleellista, teen siis toisille, niin kuin toivoisin itselleni tehtävän.

      Miksi sinulle ulkonäön kehuminen edes on niin suuri juttu? Minä ilahdun, jos joku sanoo mukavaksi tai fiksuksi, mutta kauniiksi?! Outo ajatus, että joku ilahtuu siitä, minä vain kiusaannun.

      Me ihmiset kai olemme erilaisia. Mutta ei kaikki johdu kateudesta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      49
      4995
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3277
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1412
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1255
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      957
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      878
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      215
      731
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      728
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe