Markku Veilo.

kii5

Olen katsellut Youtubista hänen opetuksiaan jonkun verran, ja ihan asiaakin hänellä on.

Mutta eräs video jäi hämmentämään. En enää muista mikä niistä, siitä on jo kuukausia kuin katsoin sen. Kuitenkin ilmaan jäi kehonkielestä, asian ilmaisutavasta ja kesken jätetystä lauseesta voimakkaasti roikkumaan se, että ikäänkuin hän olisi ollut Juhani Aitomaan (kirj. mm. tän http://www.kristitynfoorumi.fi/pdf/uvj.pdf ) kanssa tasan eri mieltä kaikista maailman manifestaatioista ym torontosysteemeistä.

Tarkoitus ei tietenkään ole fanittaa Aitomaata tai muutenkaan yksittäistä ihmistä mutta Veilohan siis mainitsi tässä videossaan Aitomaan ihan nimeltä.

Minun on näinollen lähes pakko vetää sellainen johtopäätös, että Markku Veilo ainakin jollain tasolla kannattaa näitä vääriä manifestaatioita = vääristä hengistä peräisin olevaa toimintaa ja liikehdintää = vääriä henkiä = harhaoppia = ei näin ollen ole kovin luotettava opettaja. Tai ainakin jokin "harmaa" alue hänellä näyttää olevan. Ja harmaat alueet eivät kuulu opettajalle.

Samassa videossaan myös kertoi että joku henkilö oli itse asiassa kaatunut (ilmeisesti ihan rehellisen torontolaisittain) hänen rukoillessaan tämän puolesta. Sillä jos kaatelet ihmisiä epäraamatullisesti väärässä hengessä, todennäköisesti myös profetoit väärässä hengessä, ja opetuskin on luonnollisesti syytä kyseenalaistaa tällaisessa tapauksessa. Ja jos hyväksyt edellämainitun toiminnan, olet ainakin periaatteessa samaa laumaa näiden toimitsijoiden kanssa koska hyväksyt sen toiminnan, joka on joko sielullista tahi kotoisin väärästä hengestä. (samasta lähteestähän ei voi tulla sekä makeaa että karvasta vettä, niinhän se meni)

Muutenkin monessa kohti silmääni kopsahtaa omavahurskauden lietsonta (mm. pedonmerkki-videossa) ja todella outoa Raamatun ulkopuoleista tietoa mikä laittaa karvat pystyyn.

Joten jouduin itse siis laittamaan tämä miehen Varo häntä, kii5 -listalle, kunnes hänen suhtautuminen torontoasiaan ja muihin mieltäni askarruttaviin seikkoihin, joita en tässä yhteydessä edes tuonut esiin, on selvä. Ikävä toisaalta, sillä hän on hyvä esiintyjä ja jaksoin siksikin katsoa hänen opetuksiaan.

Muut, huomioita? Ketkä tietää asiasta enemmän?

Ps. olinko ainoa ketä häiritsi se nahkatakki?

165

13224

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimierkkii

      Hyvä että koettelet kuulemasi ja näkemäsi.
      Raamattu puhuu paljon eksyttämisestä.
      Heistä jotka tulevat Jeesuksen nimessä ja tekevät itsestään kristuksia.
      Korottavat itsensä ja seuraavat henkiä jotka eivät ole Jumalasta.
      Herra sanoi minulle kuuluu Veilon paljon käytettyyn sanavarastoon.
      Se henki joka Veiloa ohjaa ei ole Jumalasta.
      Rakkaus, armo, itsensä hillitseminen, Jeesuksen Kristuksen korottaminen, oman heikkouden myöntäminen jne. kaikki nämä puuttuvat.
      Rakkaudessa ei ole pelkoa ja Veilon uninäyt eivät yksikään korota Jeesusta Kristusta.
      Rakkaudessa ei ole pelkoa ja mihinkään bunkkeriin meidän ei tarvitse piiloutua.
      Rukoile sinäkin Veilon puolesta, ehkä Herra antaa hänen sydämmensä vielä kääntyä rakkauteen ja Jumalan armoon.
      Jeesus Kristus on tie ja totuus. Ja se tie on suora.
      Raamattusta saa mitä tahansa jos ottaa jakeen täältä ja toisen jostain muualta.
      Ottakaa rukouksella Jeesus Kristus Herraksenne ettette eksy.
      Jumalassa ei ole vääryyttä !
      Jeesuksen Kristuksen armoa kaikille !

      Room. 1:18
      Sillä Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaikkea ihmisten jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan, niiden, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa,

      • kii5

        Näinpä on!

        Uudessa testamentissa eksytyksestä puhutaan muuten lähes 200 jakeessa, ja ei todellakaan turhan takia..

        Totta kai pitää rukoilla Veilon puolesta, hän vaikuttaa noin muuten oikein mainiolta vekkulilta. :)


      • Eroittaudu
        kii5 kirjoitti:

        Näinpä on!

        Uudessa testamentissa eksytyksestä puhutaan muuten lähes 200 jakeessa, ja ei todellakaan turhan takia..

        Totta kai pitää rukoilla Veilon puolesta, hän vaikuttaa noin muuten oikein mainiolta vekkulilta. :)

        On aika kummallista kun seurailee näitä keskusteluja että aika usein on piru joka nurkantakana sanoisin että se on paljon enempi vainoharhaisuutta ei joka sanaa jonka puhuja tuo esille tule eroittaa asiayhteydestä jos otetaan puhuttu sana sieltä täältä käy niinkuin eräälle peukalopaikassa lukijalle kun hän luki juudas iskariotista että juudas iskariot meni ja hirttäytyi seuraavaavassa peukalopaikassa kirjoitettiin että mene ja tee sinä samoin tai toisessa paikassa oli että ota itsellesi vaimo taas toisessa paikassa oli kehoitusta että mene ja tervaa se kaikki tulee tutkia jumalan sananvalossa mutta ei toisten ihmisten mielipiteillä sana opettaa että ellemme tunne kirjoituksia ja jumalan voimaa niin me eksymme eli siis tutkimaan rukoillen jumalan sanaa television ääreltä menestystä ja jumalan siunausta


      • taivaskoti

        Kuuntelen Markku Veilon puheita ja ne on todella Raamatun mukaisia. Olen ollut myös livenä kuuntelemssa, puhuu todella asiallisesti ja käyttäytyy. Miksi ollaan nokkimassa aina jotain puhujaa kuten, nyt Veilo on otettu hampaisiin. En ymmärrä ollenkaan. Onko niin jos puhuja puhuu Raamatun totuuksia hänet leimataan heti. Eikö enää haluta ottaa vastaan totuutta synnistä, kadotuksesta ja Jeesuksen Veren voimasta mitä Veilo paljon käsittelee. Vai sattuuko omaan nilkkaan puhe ja siksi ei hyväksytä. Puheen pitää sattuakkin sit se tehoo jos on tehotakseen.


      • taivaskoti

        En oikeen ymmärrä miksi otetaan just sellasii pätkii puheista ja laitetaan viedopätkinä, josta voi saada aivan väärän kuvan. Kehotan katsomaan/kuuntelemaan koko puheen, niin saa oikeen käsityksen. Tollanen on väärin jolla saadaan vaan pahaa aikaan ja puhujan maine menee. Veilo on Jumalan valitsema mies ja paikallaan puhumaan totuudesta. Veiloa siunaten ja rukouksin muistaen.


      • 1234567---
        taivaskoti kirjoitti:

        En oikeen ymmärrä miksi otetaan just sellasii pätkii puheista ja laitetaan viedopätkinä, josta voi saada aivan väärän kuvan. Kehotan katsomaan/kuuntelemaan koko puheen, niin saa oikeen käsityksen. Tollanen on väärin jolla saadaan vaan pahaa aikaan ja puhujan maine menee. Veilo on Jumalan valitsema mies ja paikallaan puhumaan totuudesta. Veiloa siunaten ja rukouksin muistaen.

        Jumalan valitsemat miehet pitävät Jumalan antaman sapatin pyhänäpäivänä.


      • Luin Veilon kirjan kaksisieluinen mies. Hyvää siinä oli mielestäni se ajatus, että uskovainen voi langeta myös syntiin. Ajatus hyperarmosta oli mielenkiintoinen. Uskova ei voi elää kuplassa tässä syntiinlangenneessa maailmassa. Armo on tarkoitettu myös langenneelle uskovalle. Synnit pesee puhtaaksi Vapahtajan veri. Armolähteelle voi tulla aina uudestaan.


      • Anonyymi
        taivaskoti kirjoitti:

        En oikeen ymmärrä miksi otetaan just sellasii pätkii puheista ja laitetaan viedopätkinä, josta voi saada aivan väärän kuvan. Kehotan katsomaan/kuuntelemaan koko puheen, niin saa oikeen käsityksen. Tollanen on väärin jolla saadaan vaan pahaa aikaan ja puhujan maine menee. Veilo on Jumalan valitsema mies ja paikallaan puhumaan totuudesta. Veiloa siunaten ja rukouksin muistaen.

        Sellaiset arvostelevat velloo joilla itsellä ei ole vielä paljon tietoa Raamatusta ja Jumalan voiman valta suuruudesta


      • Anonyymi
        kii5 kirjoitti:

        Näinpä on!

        Uudessa testamentissa eksytyksestä puhutaan muuten lähes 200 jakeessa, ja ei todellakaan turhan takia..

        Totta kai pitää rukoilla Veilon puolesta, hän vaikuttaa noin muuten oikein mainiolta vekkulilta. :)

        Mielestäni Veilo puhuu Pyhänhengen inspiroimana ihan Raamatun opetusten mukaan. Varmaan Jumala kutsuu hänen kauttaan paljon ihmisiä tutustumaan Raamattuun monopuolisesti. On hyvä että näitä monipuolisia näkökantoja esitetään.Aivan varmasti Veilo on Jumalan asialla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielestäni Veilo puhuu Pyhänhengen inspiroimana ihan Raamatun opetusten mukaan. Varmaan Jumala kutsuu hänen kauttaan paljon ihmisiä tutustumaan Raamattuun monopuolisesti. On hyvä että näitä monipuolisia näkökantoja esitetään.Aivan varmasti Veilo on Jumalan asialla.

        Mutta hänen kiirastuli-oppia panee nyt miettimään.Etsikää googlesta,kyllä löytyy tietoa tästä.Hän opettaa,että kuoleman jälkeen olisi vielä mahdollista tuossa välitilassa tehdä parannusta.Vaarallista oppia.vrt. katolilaiset.Onko näin,että kiihtyvällä tahdilla toteutuu:. ..jos mahdollista,valitutkin eksyy....Lopun aikoihin tuo "lupaus" on annettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielestäni Veilo puhuu Pyhänhengen inspiroimana ihan Raamatun opetusten mukaan. Varmaan Jumala kutsuu hänen kauttaan paljon ihmisiä tutustumaan Raamattuun monopuolisesti. On hyvä että näitä monipuolisia näkökantoja esitetään.Aivan varmasti Veilo on Jumalan asialla.

        Mutta hänen kiirastuli-oppia panee nyt miettimään.Etsikää googlesta,kyllä löytyy tietoa tästä.Hän opettaa,että kuoleman jälkeen olisi vielä mahdollista tuossa välitilassa tehdä parannusta.Vaarallista oppia.vrt. katolilaiset.Onko näin,että kiihtyvällä tahdilla toteutuu:. ..jos mahdollista,valitutkin eksyy....Lopun aikoihin tuo "lupaus" on annettu.


      • Anonyymi
        taivaskoti kirjoitti:

        Kuuntelen Markku Veilon puheita ja ne on todella Raamatun mukaisia. Olen ollut myös livenä kuuntelemssa, puhuu todella asiallisesti ja käyttäytyy. Miksi ollaan nokkimassa aina jotain puhujaa kuten, nyt Veilo on otettu hampaisiin. En ymmärrä ollenkaan. Onko niin jos puhuja puhuu Raamatun totuuksia hänet leimataan heti. Eikö enää haluta ottaa vastaan totuutta synnistä, kadotuksesta ja Jeesuksen Veren voimasta mitä Veilo paljon käsittelee. Vai sattuuko omaan nilkkaan puhe ja siksi ei hyväksytä. Puheen pitää sattuakkin sit se tehoo jos on tehotakseen.

        Minulla on edellisen kanssa sama havainto, mitä tulee totuuden puhumiseen, kyllä ovat Raamatun mukaiset. . - Onhan totta, kun syyttäjä(t) ei uskalla katsoa itseään, kun se moska alkaa nousemaan pinnalle, totuutta kuunnellessa, sisältä pyrkii esille se moska kasa, tuleekin huutava hätä, sen moskan noustessa. - Sen tulokkaan ääni pitää tuhota heti! haukkumalla totuuden sanoman puhujaa.

        Isä Jumala on lähettämyt kansoille niin selvää totuuden Sanaa, joka aukoo ihmisten valheelliset elämän arvot.


      • Anonyymi
        taivaskoti kirjoitti:

        Kuuntelen Markku Veilon puheita ja ne on todella Raamatun mukaisia. Olen ollut myös livenä kuuntelemssa, puhuu todella asiallisesti ja käyttäytyy. Miksi ollaan nokkimassa aina jotain puhujaa kuten, nyt Veilo on otettu hampaisiin. En ymmärrä ollenkaan. Onko niin jos puhuja puhuu Raamatun totuuksia hänet leimataan heti. Eikö enää haluta ottaa vastaan totuutta synnistä, kadotuksesta ja Jeesuksen Veren voimasta mitä Veilo paljon käsittelee. Vai sattuuko omaan nilkkaan puhe ja siksi ei hyväksytä. Puheen pitää sattuakkin sit se tehoo jos on tehotakseen.

        samaa mieltä vaikka olenkin vasta muutamia kertoja seurannut hänen puheitaan.
        eräs asia joka monia sapettaa lienee se, että raamattu vaatii tekoja ja nimenomaan lähimmäisen rakastamista ja auttamista. monet todella luulevat ja uskovat että kun kerran ovat saaneet syntinsä anteeksi niin voi lillua lopun elämäänsä. uskoa pitää kuitenkin vahvistaa ja rakentaa joka päivä.
        monet nk uskovat ajattelevat että riittää kun rukoilee hädässä olevan puolesta.
        niin se ei kuitenkaan mene. meidät nimenomaan tutkitaan tekojemme vuoksi !!!
        tämä ei monenkaan uskovan mieleen tunnu juolahtavan.


      • Anonyymi
        taivaskoti kirjoitti:

        En oikeen ymmärrä miksi otetaan just sellasii pätkii puheista ja laitetaan viedopätkinä, josta voi saada aivan väärän kuvan. Kehotan katsomaan/kuuntelemaan koko puheen, niin saa oikeen käsityksen. Tollanen on väärin jolla saadaan vaan pahaa aikaan ja puhujan maine menee. Veilo on Jumalan valitsema mies ja paikallaan puhumaan totuudesta. Veiloa siunaten ja rukouksin muistaen.

        niin ei taida olla veilon tapauksessa. hän tekee koosteen aina aiheesta jota käsittelee.
        ihminen kuulee asioita siten kuin tahtoo eli veilon tulkinnat suoraan raamatun sanoista suoraan sanottuna kuullaan sillä tasolla kuin ihminen katsoo maailmaa ja itseään eli omien kokemustensa kautta.
        veilo on tutkinut tarkkaan mm sitä mitä mikäkin raamatun käsite alkuperäis kielessä tai muissa käännöksissä tarkoittaa ja analyyttisellä otteella raadollisesti tutkii asioita.

        ihminen joka ei halua kuulla ja nähdä totuutta on oman mielen vanki.


      • Anonyymi
        Minnatiina kirjoitti:

        Luin Veilon kirjan kaksisieluinen mies. Hyvää siinä oli mielestäni se ajatus, että uskovainen voi langeta myös syntiin. Ajatus hyperarmosta oli mielenkiintoinen. Uskova ei voi elää kuplassa tässä syntiinlangenneessa maailmassa. Armo on tarkoitettu myös langenneelle uskovalle. Synnit pesee puhtaaksi Vapahtajan veri. Armolähteelle voi tulla aina uudestaan.

        Minuun särähti lauseesi ” uskovainen voi langeta myös syntiin”. Minulle tuli tästä mielikuva, että uskot osittain siihen, ettei uskovainen Herran oma tee syntiä. Sitähän ilmaus ” voi langeta” tarkoittaa.
        Raamattusi ei missään, ei yhdessäkään kohdassa tuo esille edes vaihtoehtoa, ettei ihminen voisi tehdä syntiä. Jokainen meistä tekee ja on luonnostaan synnin tahraama, jonka eteen Jumalalla ei ole mitään velvoitteita auttaa. Synnin palkka on kuolema. Olemme jokainen tästä tietoisia, koska synnin kosketuspinta on myös sinussa ja minussa. Kiitos Jumalalle, että hän on kuitenkin tehnyt puolestamme suuria järjestelyjä, jotta ihmiskunnalla olisi mahdollisuus saada synnin sovitetuiksi ja tuntea itsensä puhtaaksi.

        Joten jokainen tekee syntiä. Jokainen tarvitsee Kristuksen uhria, joka voi tulevaisuudessa antaa meille täysin puhtaan aseman Jumalan edessä.
        Jos emme olisi syntisiä tai tekisi sitä, mitä merkitystä silloin olisi sillä, että Jumala uhrasi poikansa puolestamme 2000 vuotta sitten.

        Ei ole ole mitään hyperarmoa. Se on vain kirjoittajan ajatusten juoksua. Armo on täysin riittävä tuottamaan meille sovitus Kristuksessa. Mutta se, että hyödymmekö ansaitsemattoman hyvyyden suunnattomasta armosta riippuu siitä, kuinka asetamme askeleemme elämänkilpajuoksussa. Kristityn elämä ei ole elämistä onnellisuuden kuplassa tuudittuneena ehkä ajatukseen, ettei meille voi sattua mitään pahaa ja olen kerran pelastettu. Miksi siis olla huolissaan liikaa? Totta. Liika huolestuneisuus uuvuttaa. Mutta emme voi elää kristittyinä huoletonta elämää, koska synti ja vääryys odottavat ehkä seuraavan nurkan takana.

        Apostoli Paavali taisteli koko palveluksensa ajan syntiä vastaan. Hän vertasi kristityn vaellusta kilpajuoksuun. Joudumme päivittäin tekemisiin syntisyyden kanssa niin itsessämme kuin kohtaamiemme lähimmäisten kanssa.
        Lue Raamattua, anna sen vaikuttaa tekoihisi, sovella oppimiasi totuuksia elämääsi, rukoile säännöllisesti, julista sanaa mahdollisuuksiesi mukaan. Näin tekemällä sinusta kasvaa hengellinen ihminen, joka hengen avulla voi kyetä taistelemaan syntiä vastaan.


    • totuusfani
      • Nimierkkii

        Höpöhöpö juttuja. Yksi mikkihiiri tatuointi ole mitään jos tutkimme tärkeintä käskyä jne.
        Ei vaikka pari plutoakin olisi kehossa piirrettynä.

        Ja ei kai Paavolaakaan ole ristiinnaulittu meidän edestämme.

        12 Tarkoitan sitä, että yksi teistä sanoo: "Minä olen Paavalin puolta", toinen: "Minä Apolloksen", joku taas: "Minä Keefaan", joku vielä: "Minä Kristuksen".
        13 Onko Kristus jaettu? Ei kaiketi Paavali ole ristiinnaulittu teidän edestänne? Vai oletteko te kastetut Paavalin nimeen?


    • Iso Q

      Kii5, kiitos mietteidesi julkituomisesta. Pari pätkää tänne linkitetyistä puheista katsoneena minullekin jäi vaikutelma karismaattisten ilmiöiden painottamisesta, joita en pitänyt raamatullisesti perusteltuina. Minulle myös jäi aavistuksia eli tarkasti määrittelemättömiä tuntemuksia, joten Veilo jää sarjaan: Q ei kiinnostu. Kaipaan aina vaan selkeää raamatunopetusta. Unille ja kaatumisille kiitän ei.

      • kii5

        Kiitos itsellesi vastauksesta :) sinunkin arvostelukyvyn mukaan siis asiassa todella on jotain hämärää.


      • Iso Q
        kii5 kirjoitti:

        Kiitos itsellesi vastauksesta :) sinunkin arvostelukyvyn mukaan siis asiassa todella on jotain hämärää.

        Kii5. Olisi asiallista sanoa jotakin ihan konkreettista, mutta pelkään pahoin, etten vielä innostu Veilon kuuntelemisesta laajemmin. Kysymyksiä heräsi seuraavista: 1) hengellinen taso, 2) voitelun hakeminen. Nämä lyhyessä pätkässä Veilon arvioidessa Herzogia eli vastatessa yleisönsä kysymyksiin (äänestä olin tunnistavinani Salme Blomsterin). Oma kysymykseni siis on opettaako Veilo, että uskova "kipuaa" hengellisyyden tasolta toiselle tai saa elämässään hengellisiä läpimurtoja? Sellainen käsitys jäi lauseesta: "Uskova ei ole vielä saavuttanut sellaista hengellistä tasoa, että hän voisi kantaa voitelua". Tämä ei ehkä ole tarkka lainaus, koska muistin varassa kirjoitan. Mutta minä kysynkin teiltä muilta, opettaako Veilo näin ja mitä siitä ajattelette. En ole ampumassa kaikkea mikä liikkuu, mutta en myöskään ala kuuntelemaan kaikkea, mistä lähtee ääntä.


      • kokija x
        Iso Q kirjoitti:

        Kii5. Olisi asiallista sanoa jotakin ihan konkreettista, mutta pelkään pahoin, etten vielä innostu Veilon kuuntelemisesta laajemmin. Kysymyksiä heräsi seuraavista: 1) hengellinen taso, 2) voitelun hakeminen. Nämä lyhyessä pätkässä Veilon arvioidessa Herzogia eli vastatessa yleisönsä kysymyksiin (äänestä olin tunnistavinani Salme Blomsterin). Oma kysymykseni siis on opettaako Veilo, että uskova "kipuaa" hengellisyyden tasolta toiselle tai saa elämässään hengellisiä läpimurtoja? Sellainen käsitys jäi lauseesta: "Uskova ei ole vielä saavuttanut sellaista hengellistä tasoa, että hän voisi kantaa voitelua". Tämä ei ehkä ole tarkka lainaus, koska muistin varassa kirjoitan. Mutta minä kysynkin teiltä muilta, opettaako Veilo näin ja mitä siitä ajattelette. En ole ampumassa kaikkea mikä liikkuu, mutta en myöskään ala kuuntelemaan kaikkea, mistä lähtee ääntä.

        Haluan olla varovainen lausunnossani sillä jos aikoo sanoa jostakin jotakin tulisi olla valmis pysymään sanoissaan jopa kuolemaan asti (marttyyrius). harva enää taitaa ymmärtää tätä, koska pyhyyden kokemus on kadoksissa.

        Itse Veiloa livenä kuunnelleena koin, että kyllä hän raamatun läpikotaisin tuntee ilmestysmajan esikuvia myöten. Niistä ajatuksista kuitenkin minulle ainakin jäi juuri tuollainen tasoajatus mieleen. Niinpä tänäänkin on uskovia jotka pyörivät ilmestysmajan esipihalla, mutta eivät kaikkein pyhimmässä. Se merkitsee sitä että esipihalla oleva uskova on kyllä pelastettu, mutta ei mene pitemmälle kristillisyydessä vaan jää vain ristin juurelle saamaan syntejään anteeksi.

        Tästä seuraa väistämättä, että uskova voi olla korkeammalla tasolla, jos mennyt pidemmälle pyhään ja kaikkein pyhimpään.

        En osaa tämän enempää nyt kertoa, mutta näin koin itse. Veilon kovaääninen ja vauhdikas puhe jatkuvalla syötöllä häiritsi jonkin verran, olisin pitänyt hieman rauhallisemmasta esitystyylistä, että ehtii ajatellakin jotakin puhutusta asiasta.

        Mutta mehän ollaan kaikki omanlaisia persoonia, silti en kovin innostunut ole Markun videoista.


      • Iso Q
        kokija x kirjoitti:

        Haluan olla varovainen lausunnossani sillä jos aikoo sanoa jostakin jotakin tulisi olla valmis pysymään sanoissaan jopa kuolemaan asti (marttyyrius). harva enää taitaa ymmärtää tätä, koska pyhyyden kokemus on kadoksissa.

        Itse Veiloa livenä kuunnelleena koin, että kyllä hän raamatun läpikotaisin tuntee ilmestysmajan esikuvia myöten. Niistä ajatuksista kuitenkin minulle ainakin jäi juuri tuollainen tasoajatus mieleen. Niinpä tänäänkin on uskovia jotka pyörivät ilmestysmajan esipihalla, mutta eivät kaikkein pyhimmässä. Se merkitsee sitä että esipihalla oleva uskova on kyllä pelastettu, mutta ei mene pitemmälle kristillisyydessä vaan jää vain ristin juurelle saamaan syntejään anteeksi.

        Tästä seuraa väistämättä, että uskova voi olla korkeammalla tasolla, jos mennyt pidemmälle pyhään ja kaikkein pyhimpään.

        En osaa tämän enempää nyt kertoa, mutta näin koin itse. Veilon kovaääninen ja vauhdikas puhe jatkuvalla syötöllä häiritsi jonkin verran, olisin pitänyt hieman rauhallisemmasta esitystyylistä, että ehtii ajatellakin jotakin puhutusta asiasta.

        Mutta mehän ollaan kaikki omanlaisia persoonia, silti en kovin innostunut ole Markun videoista.

        Varmaankin "hengellisyyden tasoja" voidaan johtaa Raamatun tekstistä ja sen kuvakielestä, mutta kokonaan toinen asia on opettaako Uusi Testamentti tällaista selkokielellä. Veilon lauseesta jäänyt käsitys, että pitäisi olla kasvanut jollekin hengellisyyden tasolle voudakseen kantaa voitelua menee ainakin oman Raamatun tuntemukseni ohi ja yli. Eikö 1. Joh. 2: 20 kerro, että uskovalla on voitelu ja 2:27 vieläpä, että uskovissa pysyy se voitelu? Puhuuko Johannes siitä, että pitäisi olla tietty taso voidakseen kantaa voitelua? Jään lukemaan tekstiä.


      • Nebander

        Menin jotenkin paniikkiin, kun kuuntelin Veilon puheen, mikä käsitteli -käsien alla- asiaa. Sen mukaan kyllä ei ole uskovaa, varttuneempaakaan, jolle ei tapahtuisi JOTAIN VAKAVAA monessakin asiassa useissakin elämänsä vaiheessa.
        Useissa kohden me kaikki hairahdumme. Jaak 3.2
        Tää demoni kysymys oli peloittava, jos kerran ihminen saa sellaisen itteensä taikka päällensä.


      • sitä.saa.mitä.tilaa
        kii5 kirjoitti:

        Kiitos itsellesi vastauksesta :) sinunkin arvostelukyvyn mukaan siis asiassa todella on jotain hämärää.

        Varmaan on samaa mieltä, kun ITSE vastaat itsellesi !

        Ja enemmän minä Markku Veilon opetukseen luotan, kuin sinun mustamaalaukseesi.


      • Anonyymi
        Iso Q kirjoitti:

        Kii5. Olisi asiallista sanoa jotakin ihan konkreettista, mutta pelkään pahoin, etten vielä innostu Veilon kuuntelemisesta laajemmin. Kysymyksiä heräsi seuraavista: 1) hengellinen taso, 2) voitelun hakeminen. Nämä lyhyessä pätkässä Veilon arvioidessa Herzogia eli vastatessa yleisönsä kysymyksiin (äänestä olin tunnistavinani Salme Blomsterin). Oma kysymykseni siis on opettaako Veilo, että uskova "kipuaa" hengellisyyden tasolta toiselle tai saa elämässään hengellisiä läpimurtoja? Sellainen käsitys jäi lauseesta: "Uskova ei ole vielä saavuttanut sellaista hengellistä tasoa, että hän voisi kantaa voitelua". Tämä ei ehkä ole tarkka lainaus, koska muistin varassa kirjoitan. Mutta minä kysynkin teiltä muilta, opettaako Veilo näin ja mitä siitä ajattelette. En ole ampumassa kaikkea mikä liikkuu, mutta en myöskään ala kuuntelemaan kaikkea, mistä lähtee ääntä.

        ihminen kehittyy taso tasolta henkisestikin halutessaan kasvaa.
        ihminen joka jähmettyy paikalleen eikä kyseenalaista ja analysoi maailmaa ja itseään ja elämäänsä. sellainen ihminen ei kehity henkisesti.
        siksi ihminen lukee raamattua esimerkiksi eri ikäkausina eri tavalla.
        henkisesti kasvaessaan oivaltaa. se vaatii kuitenkin työtä johon ei kaikki halua lähteä


    • oikeatotuus

      Tatskat on syntiä.

      • kii5

        Sen kannan jo häneltä tiedämmekin, ja itsekin kallistun myös siihen suuntaan (sen vuoksi että olin todella vähällä ottaa sellaisen, se oli jo paperillakin ja tatuoija olemassa, mutta sitten tulin tosissani uskoon ja ajatus tatuoinnista alkoi tuntumaan todella vieraalta, jotenkin väärältä).

        Mutta entä tämä Markku, mikä mies hän itse on? Sitä tässä ketjussa mietimme.


      • petrikasiainen

        Kertoisiko joku täydellisen julistajan?Veikkaan.kun joku nimeää niin löytyy kritikiä heti sen vajavaisuuksista.


      • Totta...on

        Ei ole tatskat syntiä. Uskovaisillakin niitä on.Pahat henget ei myöskään tule tatuointien kautta ihmisiin, sen paremmin kuin esim. lääkkeiden avulla (Jalovaaran uskoma harhaoppi). Tatuointi vain ulkoista koristelua.


    • Roheetta

      Kuka on vartia ja vartian tehtävässä,se on se jolle uskotaan tieto,uskollisuus ja viisaus.Anokaa tekin vartia varoittaa ja huutaa,sillä Jumala kyllä ilmoittaa omillensa salaisuuksia.Pyytäkää avaamaan sielujenne sydämmenne ja silmät jota näkevät ja korvat jotka kuulevat,tuomitaa sitten oikea tuomio.Itse olen nähnyt valtaviakin näkyjä tulevasta esim:pimeyden aika on tulossa,kärsimykset,myrskyt,romahdukset...Veilo varoittaa näistä myös Raamattu puhuu merkeistä taivaalla,-ja Jumala tahtoo että me jokainen uskova sen tiedämme mitä on tulossa ja varaudumme yhä enemmän juurtuneina Kristuksen sanaan.Kyllä Veilo puhuu Raamattu kädessä ja sanassa,itse juuri viikonloppuna katsoin hänen sarnaansa ja luin samalla sanaa Raamattu kädessä.Eihän nahkatakki nyt katso onko joku joku mu kun sanoo olevansa,höpö höpö.Älkää eksykö kun teidän luoksenne tulee ihminen lammasten vaatteissa te eksytte.Nyt on aika rukoilla ja nostaa kanssa kulkijoita voimalliseen Raamatun lukuun ja sanan tuntemiseen ettei eksytä!

      • Roheetta+näkyilijä

        Näkyilijä
        21.10.2013 11:31
        2
        Ensin unessa kuulin kummaa ääntä ja mietin mitä se oli...uni toistui 2 x ja tajusin sen olevan Sofar,kuuntelin Sofarin ääniä netistä ja se oli kutsu huuto..sen jälkeen minulle näytettiin n.2kk päästä seuraavaa...Unessa/näyssä tomittelin päivän askareita kuin yleensä kaikki toimittelivat,ilma oli kuulas ja rauhaisa.Ei hätää mitään. Ja yhtä äkkiä näin taivaalta tuli valtava kirkas valopallo,ja ilma väreili ympärillä ja muuttui,sen jälkeen valtava voima laskeutui päälleni ja näin näyssä kuinka musta hevonen päälläsä keskiaikainen sota-asu.Heräsin ja mietin näkyä/unea kunnes löysin vastauksen ilm.kirjasta. 6;5-6 sekä 8;10-11..Vaikka ensin tuli tuo tähti joka putosi ja sitten hevonen. Toki nyt alkaa kovat ajat ja lama vei ruan monesta paikasta,mutta itseäni mietityttää nyt Syyria ja Israel koska Raamatussa viitataan Israeliin.Sekä osa vedestä käy karvaaksi ja ilmakehästä kuu,tähdet ja aurinko osittain pimenee...kysehän voi olla nyt lähi-idän rauhattomudesta. Tv7 oli jokin ohjelma kuka osasi näitä ilm.kirjan asioita selvittää en vain löytänyt kys.ohjelmaa.Onko selittäjää.Ja ne jotka selittävät puutaheinää saa jäädä omaan arvoonsa.Jos tämä näky on minulle annettu sen näyn tuomitsija on Herra.


      • kii5
        Roheetta+näkyilijä kirjoitti:

        Näkyilijä
        21.10.2013 11:31
        2
        Ensin unessa kuulin kummaa ääntä ja mietin mitä se oli...uni toistui 2 x ja tajusin sen olevan Sofar,kuuntelin Sofarin ääniä netistä ja se oli kutsu huuto..sen jälkeen minulle näytettiin n.2kk päästä seuraavaa...Unessa/näyssä tomittelin päivän askareita kuin yleensä kaikki toimittelivat,ilma oli kuulas ja rauhaisa.Ei hätää mitään. Ja yhtä äkkiä näin taivaalta tuli valtava kirkas valopallo,ja ilma väreili ympärillä ja muuttui,sen jälkeen valtava voima laskeutui päälleni ja näin näyssä kuinka musta hevonen päälläsä keskiaikainen sota-asu.Heräsin ja mietin näkyä/unea kunnes löysin vastauksen ilm.kirjasta. 6;5-6 sekä 8;10-11..Vaikka ensin tuli tuo tähti joka putosi ja sitten hevonen. Toki nyt alkaa kovat ajat ja lama vei ruan monesta paikasta,mutta itseäni mietityttää nyt Syyria ja Israel koska Raamatussa viitataan Israeliin.Sekä osa vedestä käy karvaaksi ja ilmakehästä kuu,tähdet ja aurinko osittain pimenee...kysehän voi olla nyt lähi-idän rauhattomudesta. Tv7 oli jokin ohjelma kuka osasi näitä ilm.kirjan asioita selvittää en vain löytänyt kys.ohjelmaa.Onko selittäjää.Ja ne jotka selittävät puutaheinää saa jäädä omaan arvoonsa.Jos tämä näky on minulle annettu sen näyn tuomitsija on Herra.

        Siistiä, mutta turvataan me vaan Jeesukseen :) ei jaksa panikoitua. Koettelitko unen tuoneen hengen?


      • Jalat maahan pliis!
        Roheetta+näkyilijä kirjoitti:

        Näkyilijä
        21.10.2013 11:31
        2
        Ensin unessa kuulin kummaa ääntä ja mietin mitä se oli...uni toistui 2 x ja tajusin sen olevan Sofar,kuuntelin Sofarin ääniä netistä ja se oli kutsu huuto..sen jälkeen minulle näytettiin n.2kk päästä seuraavaa...Unessa/näyssä tomittelin päivän askareita kuin yleensä kaikki toimittelivat,ilma oli kuulas ja rauhaisa.Ei hätää mitään. Ja yhtä äkkiä näin taivaalta tuli valtava kirkas valopallo,ja ilma väreili ympärillä ja muuttui,sen jälkeen valtava voima laskeutui päälleni ja näin näyssä kuinka musta hevonen päälläsä keskiaikainen sota-asu.Heräsin ja mietin näkyä/unea kunnes löysin vastauksen ilm.kirjasta. 6;5-6 sekä 8;10-11..Vaikka ensin tuli tuo tähti joka putosi ja sitten hevonen. Toki nyt alkaa kovat ajat ja lama vei ruan monesta paikasta,mutta itseäni mietityttää nyt Syyria ja Israel koska Raamatussa viitataan Israeliin.Sekä osa vedestä käy karvaaksi ja ilmakehästä kuu,tähdet ja aurinko osittain pimenee...kysehän voi olla nyt lähi-idän rauhattomudesta. Tv7 oli jokin ohjelma kuka osasi näitä ilm.kirjan asioita selvittää en vain löytänyt kys.ohjelmaa.Onko selittäjää.Ja ne jotka selittävät puutaheinää saa jäädä omaan arvoonsa.Jos tämä näky on minulle annettu sen näyn tuomitsija on Herra.

        "Ja yhtä äkkiä näin taivaalta tuli valtava kirkas valopallo,ja ilma väreili ympärillä ja muuttui,sen jälkeen valtava voima laskeutui päälleni ja näin näyssä kuinka musta hevonen päälläsä keskiaikainen sota-asu.Heräsin ja mietin näkyä/unea kunnes löysin vastauksen ilm.kirjasta. 6;5-6 sekä 8;10-11..Vaikka ensin tuli tuo tähti joka putosi ja sitten hevonen."

        voisin sanoa tuohon, että tuo on ihan alitajuntaista höpinää - tottakait näistä näkee unia kun niitä kelailee. Uskovilla on kova hinku olla kaiken maailman profeettoja, itse en usko sitä että Jumala meille näitä näkyjä antaa, vaan että ne on mielikuvituksen tuotetta. Missä hei on näky lähimmäisten auttamisesta? Kukaan profeetta ei niistä ole kiinnostunut. Suomenmaa on täynnä yksinäisiä vanhuksia esim. jotka tarvitsevat apua arkielämäänsä - lähtekää nyt siitä että pyrkisitte auttamaan heitä konkreettisesti ensiksi, vai mitä? Niinkuin Jeesus varmasti tekisi.
        Uskikset menee niin sekaisin kaikesta tästä shousta, että normaalit arjen asiat jää jalkoihin. Ja sitten vielä kuvittelevat olevansa kaikkien yläpuolella- sekin vielä!


      • Hyvää opettaja
        Roheetta+näkyilijä kirjoitti:

        Näkyilijä
        21.10.2013 11:31
        2
        Ensin unessa kuulin kummaa ääntä ja mietin mitä se oli...uni toistui 2 x ja tajusin sen olevan Sofar,kuuntelin Sofarin ääniä netistä ja se oli kutsu huuto..sen jälkeen minulle näytettiin n.2kk päästä seuraavaa...Unessa/näyssä tomittelin päivän askareita kuin yleensä kaikki toimittelivat,ilma oli kuulas ja rauhaisa.Ei hätää mitään. Ja yhtä äkkiä näin taivaalta tuli valtava kirkas valopallo,ja ilma väreili ympärillä ja muuttui,sen jälkeen valtava voima laskeutui päälleni ja näin näyssä kuinka musta hevonen päälläsä keskiaikainen sota-asu.Heräsin ja mietin näkyä/unea kunnes löysin vastauksen ilm.kirjasta. 6;5-6 sekä 8;10-11..Vaikka ensin tuli tuo tähti joka putosi ja sitten hevonen. Toki nyt alkaa kovat ajat ja lama vei ruan monesta paikasta,mutta itseäni mietityttää nyt Syyria ja Israel koska Raamatussa viitataan Israeliin.Sekä osa vedestä käy karvaaksi ja ilmakehästä kuu,tähdet ja aurinko osittain pimenee...kysehän voi olla nyt lähi-idän rauhattomudesta. Tv7 oli jokin ohjelma kuka osasi näitä ilm.kirjan asioita selvittää en vain löytänyt kys.ohjelmaa.Onko selittäjää.Ja ne jotka selittävät puutaheinää saa jäädä omaan arvoonsa.Jos tämä näky on minulle annettu sen näyn tuomitsija on Herra.

        Monet saa näkyjä ja ilmestyksiä Jumalalta.mitä järkeä pilkata Herran palvelijoita.Ei näyt ole ihmeitä vaan kuuluu valvovan uskovan elämään.Ihan normaalia.Herra antaa näkyjä.Itsekin olen nähnyt tulevista tapahtumista näkyjä.jota tukee Jumalan sana.Jos olisivat täällä julkaistuja.enempi rienattaisiin Jumalaa.Täällähän nämä nykyajan fariseukset pilkkaa Herran omia
        Markku maamme raittiimpia opettajia Jumalan armosta.Muistutan kuitenkin Markkukin vain ihminen.


      • Nebander

        Tatuleerauksia ei kyllä uskovan pidä ottaa.


      • teotkertovatjotain
        Jalat maahan pliis! kirjoitti:

        "Ja yhtä äkkiä näin taivaalta tuli valtava kirkas valopallo,ja ilma väreili ympärillä ja muuttui,sen jälkeen valtava voima laskeutui päälleni ja näin näyssä kuinka musta hevonen päälläsä keskiaikainen sota-asu.Heräsin ja mietin näkyä/unea kunnes löysin vastauksen ilm.kirjasta. 6;5-6 sekä 8;10-11..Vaikka ensin tuli tuo tähti joka putosi ja sitten hevonen."

        voisin sanoa tuohon, että tuo on ihan alitajuntaista höpinää - tottakait näistä näkee unia kun niitä kelailee. Uskovilla on kova hinku olla kaiken maailman profeettoja, itse en usko sitä että Jumala meille näitä näkyjä antaa, vaan että ne on mielikuvituksen tuotetta. Missä hei on näky lähimmäisten auttamisesta? Kukaan profeetta ei niistä ole kiinnostunut. Suomenmaa on täynnä yksinäisiä vanhuksia esim. jotka tarvitsevat apua arkielämäänsä - lähtekää nyt siitä että pyrkisitte auttamaan heitä konkreettisesti ensiksi, vai mitä? Niinkuin Jeesus varmasti tekisi.
        Uskikset menee niin sekaisin kaikesta tästä shousta, että normaalit arjen asiat jää jalkoihin. Ja sitten vielä kuvittelevat olevansa kaikkien yläpuolella- sekin vielä!

        Juuri näin,kerrankin järjen ääni! Jalat maahan vain ja tiukasti-Herra ilmoittaa omilleen aivan varmasti,mitä on tehtävä ajallaan-tärkeintä on tehdä totta uskonvaelluksessaan,tehdä rakkaudesta konkreettisesti näkyvää ja toimivaa-sillä ihmiset maailmassa etsivät apua ja se ken tuohon hätähuutoon vastaa,tulee kyllä ns. saamaan propsit himaan;eli kun ovellesi tulee kerjäläinen,sanotko, että eiei,mene musliminaapurini ovelle,hän auttaa ja opettaa sinulle mielellään muhammedin oppeja,kun itsellä ei nyt ole jaksamista ja aikaa,on tätä paaljon muka-tärkeämpää? Olisi kenties viisaampaa Herraan Kristukseen uskovaisten ehättää ensin auttamaan,kuten Jeesus on käskyn meille antanut. Tässäpä parannuksenteon paikka ihan kaikille,varsinkin minulle ;) ja valitettavan harva uskovainen on esimerkiksi minua kovissa koettelemuksissa konkreettisesti tukenut,se on suorastaan nakertanut uskoani,vaan Jumala on pitänyt huolta ja kiitän esirukouksistakin-ateistisen maailmankuvan omaavat ovat usein kuitenkin paljon avuliaampia ihan käytännön tasolla-eikös olekkin hulvattoman hauskaa? Ei minustakaan.


      • TotuusValhe
        Roheetta+näkyilijä kirjoitti:

        Näkyilijä
        21.10.2013 11:31
        2
        Ensin unessa kuulin kummaa ääntä ja mietin mitä se oli...uni toistui 2 x ja tajusin sen olevan Sofar,kuuntelin Sofarin ääniä netistä ja se oli kutsu huuto..sen jälkeen minulle näytettiin n.2kk päästä seuraavaa...Unessa/näyssä tomittelin päivän askareita kuin yleensä kaikki toimittelivat,ilma oli kuulas ja rauhaisa.Ei hätää mitään. Ja yhtä äkkiä näin taivaalta tuli valtava kirkas valopallo,ja ilma väreili ympärillä ja muuttui,sen jälkeen valtava voima laskeutui päälleni ja näin näyssä kuinka musta hevonen päälläsä keskiaikainen sota-asu.Heräsin ja mietin näkyä/unea kunnes löysin vastauksen ilm.kirjasta. 6;5-6 sekä 8;10-11..Vaikka ensin tuli tuo tähti joka putosi ja sitten hevonen. Toki nyt alkaa kovat ajat ja lama vei ruan monesta paikasta,mutta itseäni mietityttää nyt Syyria ja Israel koska Raamatussa viitataan Israeliin.Sekä osa vedestä käy karvaaksi ja ilmakehästä kuu,tähdet ja aurinko osittain pimenee...kysehän voi olla nyt lähi-idän rauhattomudesta. Tv7 oli jokin ohjelma kuka osasi näitä ilm.kirjan asioita selvittää en vain löytänyt kys.ohjelmaa.Onko selittäjää.Ja ne jotka selittävät puutaheinää saa jäädä omaan arvoonsa.Jos tämä näky on minulle annettu sen näyn tuomitsija on Herra.

        "Ja yhtä äkkiä näin taivaalta tuli valtava kirkas valopallo,ja ilma väreili ympärillä ja muuttui,sen jälkeen valtava voima laskeutui päälleni ja näin näyssä kuinka musta hevonen päälläsä keskiaikainen sota-asu.Heräsin ja mietin näkyä/unea kunnes löysin vastauksen ilm.kirjasta. 6;5-6 sekä 8;10-11..Vaikka ensin tuli tuo tähti joka putosi ja sitten hevonen."

        Kun Herra antaa näyn,ilmestyksen, tai unen,niin Hän antaa myös vastauksen,
        Hän ei jätä arvoituksia ilmaan leijumaa!
        Vastaus tulee sinulle tavalla tai toisella,kun sen aika on!
        Ole turvalisella mielellä!


    • kii5

      Moro Roheetta :) hienoa että sulla on niin hyvä lahja ja sydämelläsi vartiointi! Mutta koettelitko ne profetiat ja näyt tuoneen hengen 1 joh.4:1-3, siis tämän http://www.netikka.net/mpeltonen/trust.htm mukaisesti?

      Nyt nimittäin on ihan oikeasti kristikunnassa menossa sellainen aika, jolloin vääriä henkiä ja profeettoja ON ihan oikeasti olemassa ja vaikuttamassa ja toimimassa, puhuen ihmisten suulla koska niitä ei koetella. Myös tänään, ja huomenna. Ja myös Suomessa ja näkyvillä paikoilla. Itse olen myös aikanani äärikarismaattisissa piireissä (riviuskovaisena) heiluessani profetoinut väärässä hengessä asioita, nähnyt ilmestyksiä aina sodasta herätykseen ja jopa piipahtanut jopa "taivaassa" ja myös ollut enkeleiden (olivat demoneita) seurassa paikassa jos toisessa. Olen myös vastaanottanut mitä kummallisempaa infoa vainajahengiltä luulluen toimintaa koko ajan Jumalan suunnitelmaksi, ja se on oikeasti todella todella mielenkiinoista tietoa mitä ne henget jakaa. Siinä osa koukusta kai onkin? Ja osa varmasti näistä ilmoituksista olikin ns. totta, mutta kun ne oli VÄÄRÄSTÄ HENGESTÄ kotoisin ja se on paha vika se.

      Eli tässä kyse olekaan tuomitsemisesta, vaan koettelusta, sitä varten juuri että ei eksytä. Ja siitä että ihan oikeasti hylätään se, mikä ei ole puhtaan Kristuskeskeisen Raamatunmukaisen Ristin evankeluimin mukaista, ja varoitetaan muitakin. Kaikki ei läpäise seulaa. Ja Veilon tapauksessa to-del-la iso mietinnän- ja kyseenalaistamisen aihe on hänen melko outo suhtautumistapa esim juuri tähän todella vaaralliseen Torontolaisuuteen.

      Näetkö miten paha tilanne täällä on? Ihmiset ovat todella sinisilmäisiä väärien henkien suhteen. Kyllä saata.akin osaa siteerata tekstejä!

      Tiedätkö sen aivan todella vaarallisen lahkon nimeltään Amightywind? Itsehän tulin siis tietoiseksi esim. kultapölyn stanallisuudesta juuri heidän videoidensa kautta :) että yhden virheen paljastaminen ei ole merkki siitä että kaikki muu on ok. Se voi olla osa eksytystä sekin - Antikristus ja kumppanit, ne on todella kavalaa porukka! Kavalampaa kuin kaikki Jenkkilän asianajajat samassa pilvenpiirtäjässä (no vähän ontuva vertaus).

      Ja mulla hyppäsi se nahkatakki vaan silmille, en tiedä miksi :)

      • kii5:lle

        kii5, kiitos tuosta omakohtaisesta tilityksestä. Oliko niin, että tuolloin jolloin profeetoit ja teit mitä teitkin luulit olleesi uudestisyntynyt ihminen?


      • Totuus tekee vapaaksi

        Kii5, pysähdyin oikein, kun kirjoitit äärikarismaattisista kokemuksistasi. Been there, done that. Tuo kaikki on tapahtunut myös minulle menneisyydessä. Irtautuminen ja vapautuminen siitä oli hyvin raskas ja vaikea prosessi. Mutta eksytyksestä, petoksesta ja valheesta on olemassa tie pois, tie turvaan. Aivan kuten Raamattu lupaa, totuus on tekevä teidät vapaaksi.

        Näiden kokemusten jälkeen on itsestään selvää, että kaikki hengelliset asiat ja ilmiöt pitää koetella tiheällä kammalla Jumalan Sanan mukaan.

        Veilosta en osaa sanoa juuta tai jaata. Pari videota joskus vuosia sitten olen katsonut, enkä kiinnostunut ollenkaan.


      • !!tärkeätiedotus
        Totuus tekee vapaaksi kirjoitti:

        Kii5, pysähdyin oikein, kun kirjoitit äärikarismaattisista kokemuksistasi. Been there, done that. Tuo kaikki on tapahtunut myös minulle menneisyydessä. Irtautuminen ja vapautuminen siitä oli hyvin raskas ja vaikea prosessi. Mutta eksytyksestä, petoksesta ja valheesta on olemassa tie pois, tie turvaan. Aivan kuten Raamattu lupaa, totuus on tekevä teidät vapaaksi.

        Näiden kokemusten jälkeen on itsestään selvää, että kaikki hengelliset asiat ja ilmiöt pitää koetella tiheällä kammalla Jumalan Sanan mukaan.

        Veilosta en osaa sanoa juuta tai jaata. Pari videota joskus vuosia sitten olen katsonut, enkä kiinnostunut ollenkaan.

        Koettelemista tulee tehdä. Tärkeää on olla varma antaessaan arvionsa. Moni on käynyt koettelemisillaan Jumalaa vastaan. Siitä alkaa heidän kärsimyksensä, joka on varmasti äärettömän raskasta.
        Koettelemista ei voi tehdä, jos ei tunne Jeesusta!


      • Syytä pohtia
        Totuus tekee vapaaksi kirjoitti:

        Kii5, pysähdyin oikein, kun kirjoitit äärikarismaattisista kokemuksistasi. Been there, done that. Tuo kaikki on tapahtunut myös minulle menneisyydessä. Irtautuminen ja vapautuminen siitä oli hyvin raskas ja vaikea prosessi. Mutta eksytyksestä, petoksesta ja valheesta on olemassa tie pois, tie turvaan. Aivan kuten Raamattu lupaa, totuus on tekevä teidät vapaaksi.

        Näiden kokemusten jälkeen on itsestään selvää, että kaikki hengelliset asiat ja ilmiöt pitää koetella tiheällä kammalla Jumalan Sanan mukaan.

        Veilosta en osaa sanoa juuta tai jaata. Pari videota joskus vuosia sitten olen katsonut, enkä kiinnostunut ollenkaan.

        Pohdituttaa se, että luulitteko olevanne uudestisyntyneitä silloin, kun teille tapahtui tuollaisia profetoimisia sun muita hengen vaikuttamia asioita?
        Tästä olisi tärkeä keskustella koska on muitakin, jotka täällä profetoivat ja tekevät hengen vaikutuksesta mitä milloinkin. Heistä kuitenkin aivan loistaa se, että ovat väärän hengen vaikutuksessa.


      • kii5
        Syytä pohtia kirjoitti:

        Pohdituttaa se, että luulitteko olevanne uudestisyntyneitä silloin, kun teille tapahtui tuollaisia profetoimisia sun muita hengen vaikuttamia asioita?
        Tästä olisi tärkeä keskustella koska on muitakin, jotka täällä profetoivat ja tekevät hengen vaikutuksesta mitä milloinkin. Heistä kuitenkin aivan loistaa se, että ovat väärän hengen vaikutuksessa.

        kii5:lle ja Syytä pohtia, luulin olevani pelastettu. Tai siis välillä luulin ja välillä en, olin täysin sen hengen hypyteltävissä. Välillä en miettinyt koko asiaa. "Pelastukseni" sattoi esim. vaarantua siitä jos en jakanut jollekin henkilölle "saamaani " "profetiaa", näin esimerkkinä, tai en suorittanut jotain "hengen" antamaan "rituaalia" oikein esim. demonin ulosajotilanteessa. Sitten kun tein kuten henki käski, tai siis painosti, kii5 oli taas hyvä ja ansainnut pelastuksen.

        Mutta tosiasia oli se, että risti mainittiin vaan nimeksi jos mainittiin, ja suuri osa ajasta meni ihmisen paapomiseen ja sielullisuuteen ja sen tolkuttamiseen, kuinka MUUT on paskoja kun noin ovat sinule tehneet, julistettiin jopa että kun SINÄ olet kokenut niin paljon pahaa, Sinin ei tarvitse antaa anteeksi koskaan. Oltiin välillä (aina) ihan kunnon herkkähipiäistä diivaa ja maailman napaa. Julistettiin anteeksiantoa ilman parannusta, tai siis anteeksipyydeltävää ei kyllä edes ollut kun oltiin "niin kärsineitä pikku rassuja" että herkkää mieltämme ei saa pahoittaa moisella, se oli turhaa syyllistämistä ja tuomitsemista.

        Parannusta ei siis saarnattu. Eli risti hämärtyi hyvinkin pitkälti kokonaan. Raamatusta poimittiin paikkoja vain oman egon ja toiminnan pönkkeeksi.

        Moni "profetioista" oli mm. sellaisia että Nyt enkeli tulee ja kaataa haavaasi x öljyä, (vaikka tasan oikea "hoito" siihen haavaan olisi ollut parannuksen teko; nöyrtminen; anteeksianto).

        Kaikki demonisoitiin ja sukukirouksia oli joka paikassa.

        Esim. sellaisia että Nyt katkaistaan tuhat ja kolme vuotta vanha sukukirous (ja sitten kaivetaan "hengelliset sakset" ja katkaistaan "demonin napanuora"),

        Tai että Nyt katkaisemme sinusta alkohilismin/diabeteksen/syövän/ihan mikä tahansa käy sukukirouksen, ja jos sitä ei nyt katkaista niin sairastut siihen myöhemmin ihan varmasti,

        Saatoin tanssia profeetaalisen herätyksen esteitä kaatavan tanssin "hengen miekalla" huitoen,

        Demoneiden ulos ajaminen se vasta show olikin älyttömine rituaaleineen, tarkoitan ihan älyttömine, siis :D ,

        Eläinprofetioita tuli jatkuvasti. Ja välillä käyttäydyimme kuin ne. Juudan leijona, kotka, nuori härkä (vrt. Ilmestyskirjassa ne.. en muita mitkä, niillä oli 4 kasvot). Luulimme että Jumala lähetti aina jonkun erityisen eläinhengen juuri siihen tilanteeseen, esim katkaisemaan paikallinen maakuntakirous.

        Moni asia oli kauhean rituaalinomasista, luvuilla, väreillä, määrillä, symboleilla, oli isot merkityksensä, soittimilla oli merkitys, oli sadetanssia, tulitanssia, voitokasta lippujulistustanssia..
        ^ Paljonko tuo muuten eroaa esim shamanismista tai New Agesta? Luulen että ei yhtään.

        Voisin kertoa vielä ainakin metrin mitä sitä tuli kundalinipäissään tehtyä.....kaikkea "profetaalista" , kadulla kävellessäni saatoi kartoitella "maakuntakirouksia" ja heitellä "hengellisiä pommeja" tuhoamaan demoneita, jne. :(

        ( ↑ noilla eväillä pysyy ainakin kiireisenä)

        Raamattu myös oli auttamatta vanhaa tekstiä, jopa niin vanhaa että se saattoi johtaa ihmisen jopa harhaan/sekaannoskeen ja se olisi mitä pikimmiten pitänyt kirjoittaa uudestaan ja tälle kulttuurille. Sitkeässä istui myös luulo siitä että ihminen voi pelastua pelkän "ilmestystiedon" perusteella, Raamattu on vaan... semmoinen kalkkis tylsä sääntökirja vaan jota ei tarvitse paljoa availla. Kyllähän me nyt Jumalan tunnemme ilmankin!

        Ja loppukaneettina: Hedelmä tuolloin elämässäni oli todella paha. :(

        Tälle aiheelle voisi avata ehkä oman keskustelun?


      • kii5
        !!tärkeätiedotus kirjoitti:

        Koettelemista tulee tehdä. Tärkeää on olla varma antaessaan arvionsa. Moni on käynyt koettelemisillaan Jumalaa vastaan. Siitä alkaa heidän kärsimyksensä, joka on varmasti äärettömän raskasta.
        Koettelemista ei voi tehdä, jos ei tunne Jeesusta!

        Eli tästä saamme kuvan, että koettelun voi tehdä vain sen perusteella, kuinka hyvin tuntee Jeesuksen.

        Tästähän seuraa väistämättä se, että Jeesukseen tutustuminen täytyy tapahtua ilmestystiedon perusteella, kaikki niellen, koettelematta mitään, että voi tuntea Jeesuksen, että voi koetella, kun aikanaan tunee Hänet tarpeeksi hyvin.

        Onpa vaarallinen tilanne.

        Onneksi Raamattu ei kuitenkaan tätä toimintatapaa tue, vaan kehottaa, tai siis käskee tosiaan koettelemaan ne henget, jotka sinulle puhuvat.

        >>>Koettelemista ei voi tehdä, jos ei tunne Jeesusta!>>>


      • kii5
        Totuus tekee vapaaksi kirjoitti:

        Kii5, pysähdyin oikein, kun kirjoitit äärikarismaattisista kokemuksistasi. Been there, done that. Tuo kaikki on tapahtunut myös minulle menneisyydessä. Irtautuminen ja vapautuminen siitä oli hyvin raskas ja vaikea prosessi. Mutta eksytyksestä, petoksesta ja valheesta on olemassa tie pois, tie turvaan. Aivan kuten Raamattu lupaa, totuus on tekevä teidät vapaaksi.

        Näiden kokemusten jälkeen on itsestään selvää, että kaikki hengelliset asiat ja ilmiöt pitää koetella tiheällä kammalla Jumalan Sanan mukaan.

        Veilosta en osaa sanoa juuta tai jaata. Pari videota joskus vuosia sitten olen katsonut, enkä kiinnostunut ollenkaan.

        Totuus tekee vapaaksi,

        Onpa ihana kuulla että olet päässyt pois siitä touhusta, ja että olet myös saanut vapautua.

        Oletko jakanut kokemuksiasi äärikarismaattisuudesta, onko se sinulla sydämellä?


      • Rohveetta.

        Kuule kii5, rauha sinulle.En kamalasti sekaannu,sekoita ja tutki villitseviä oppeja.Tutkin sanaa,ja luotan että PyhäHenki ,totuuden henki opettaa ja näyttää minulle kaiken.Minun ei tarvitse mennä demonien kanssa keskustelemaan oiekaa ja väärää pois se.mutta meillä on voima käyttä sitä samaa valtaa mitä Kristus käytti ja se on veri.Onko oikein avata isteään villitseville opeille?Miksi menisin keskustelemaan susien kanssa ja varsinkin katsomaan mitä demonit puuhaa.
        Minulla on yksi ainoa sana,väisty Jeesuksen nimessä ja veressä, ja se tehoaa.
        Koettele,niin kerroin tuossa sinulle,koettele henget,mutta miten koettelet totuuden sanalla,raamatulla ei aidolla vaan vahvalla ruualla,ilmestyskirjakin avataan aikanaan sinetistä kun aika on ja ymmärrys.Miksi olet ollut demonien seurassa miksi olet sallinut heidät "näyttämään " sinulle asioita.,ja enkeleiden,minä en enkä tule koskaan olemaan minun kunniani on Kristus ja Veri.Mitä sanottiin enkeleistä,vaikka itse enkeli tulisi julistamaan minulle toista evankelijumia,onko siis sinulle näin tapahtunut?
        Minäkin voisi ylvästellä näyilläni ja se mikä ja kuka Suomea suojelee ja mikä on Hänen nimensä,-sen enkelin nimi.Mutta en sano sillä Jeesus Kristu ja Isä -Jumala on antanut ja varjellut,jos Hän ottaa kätensä pois,missä olisimme koko Suomi.Avaa hengelliset silmät ja korvat mitä henki seurakunnille sanoo.Sofar-kutsu on annettu vartioille.


      • kii5
        Rohveetta. kirjoitti:

        Kuule kii5, rauha sinulle.En kamalasti sekaannu,sekoita ja tutki villitseviä oppeja.Tutkin sanaa,ja luotan että PyhäHenki ,totuuden henki opettaa ja näyttää minulle kaiken.Minun ei tarvitse mennä demonien kanssa keskustelemaan oiekaa ja väärää pois se.mutta meillä on voima käyttä sitä samaa valtaa mitä Kristus käytti ja se on veri.Onko oikein avata isteään villitseville opeille?Miksi menisin keskustelemaan susien kanssa ja varsinkin katsomaan mitä demonit puuhaa.
        Minulla on yksi ainoa sana,väisty Jeesuksen nimessä ja veressä, ja se tehoaa.
        Koettele,niin kerroin tuossa sinulle,koettele henget,mutta miten koettelet totuuden sanalla,raamatulla ei aidolla vaan vahvalla ruualla,ilmestyskirjakin avataan aikanaan sinetistä kun aika on ja ymmärrys.Miksi olet ollut demonien seurassa miksi olet sallinut heidät "näyttämään " sinulle asioita.,ja enkeleiden,minä en enkä tule koskaan olemaan minun kunniani on Kristus ja Veri.Mitä sanottiin enkeleistä,vaikka itse enkeli tulisi julistamaan minulle toista evankelijumia,onko siis sinulle näin tapahtunut?
        Minäkin voisi ylvästellä näyilläni ja se mikä ja kuka Suomea suojelee ja mikä on Hänen nimensä,-sen enkelin nimi.Mutta en sano sillä Jeesus Kristu ja Isä -Jumala on antanut ja varjellut,jos Hän ottaa kätensä pois,missä olisimme koko Suomi.Avaa hengelliset silmät ja korvat mitä henki seurakunnille sanoo.Sofar-kutsu on annettu vartioille.

        Huomenta :)

        Kaikki sinulle puhuvat henget tulee koetella tuon 1 joh.4:1-3 paikan mukaisesti, kuten jo sanoin. Koska siinä lukee niin. Piste.

        Edelleen sanon, että myös väärät henget osaavat lukea Raamattua, siksi pelkän sisällön tai edes ihmeiden perusteella ei voi tehdä 100% johtopäätöksiä hengen oikeellisuudesta. Antikristus tekee petollisia ihmeitä myös.

        Raamatussa sanotaan että stna tekeytyy valkeuden enkeliksi; Pyhäksi Hengeksi. Miksi Jeesus sanoisi vasemmalla puolellaan seisoville kuten sanoisi jos ihmiset eivät seuraisi eksytystä koska eivät (rakasta tarpeeksi totuutta) koettelellakseen?

        Jos et koettele kaikkia sinulle rupattelemaan pyrkiviä henkiä, mistä tiedät mistä ne ovat kotoisin? Et välttämättä voi luottaa omaan fiilikseesi, sillä olethan vain ihminen. Jos ihminen voisi, niin silloinhan ei olisi eksyneitäkään?

        Edelleen; Sinä et tiedä, millä asialla Henki on, jos et koettele sitä.

        Miksi ihmeessä et tutki villitseviä oppeja ja henkiä jos olet kerta vartija? Sinunhan pitäisi olla perillä kaikesta!

        Lisäksi, jos et koettele henkiä, dialoginne hengen kanssa ei voi koskaan edetä siihen pisteeseen että käsket hengen poistumaan Jeesuksen nimessä. Katsos; antikristuksen joukot VALEHTELEE sulle ihan sumeilematta joka kohdassa jos on tarvis.

        ^ MITÄÄN etukäteisverensuojaa ei ole olemassa, ei ollut Jeesuksella, eiPaavalilla, ei Pietarilla, ei sinulla. Ainoa luotettava suoja eksytykseltä on ko. sananpaikka.

        Tämä ei ole mikään herrasmiesliiga. Ja tässä ei auta olla sinisilmäinen eikä tuudittautua mihinkään.


        >>>Minäkin voisi ylvästellä näyilläni ja se mikä ja kuka Suomea suojelee ja mikä on Hänen nimensä,-sen enkelin nimi.Mutta en sano sillä Jeesus Kristu ja Isä -Jumala on antanut ja varjellut,jos Hän ottaa kätensä pois,missä olisimme koko Suomi.>>>
        Minä en ylvästele "näyilläni", ne olivat väärästä hengestä ja aiheuttivat tuhoa minulle ja monille muille.

        Ps. Jumala ei hallitse pelastettujaan pelolla. Ei väellä eikä voimalla vaan minun Hengelläni.......


      • Totuus tekee vapaaksi
        kii5 kirjoitti:

        Totuus tekee vapaaksi,

        Onpa ihana kuulla että olet päässyt pois siitä touhusta, ja että olet myös saanut vapautua.

        Oletko jakanut kokemuksiasi äärikarismaattisuudesta, onko se sinulla sydämellä?

        Kii5, näitä kokemuksia ei ole ihan helppo jakaa. Tulee tuomituksi, saa kuraa niskaan, eikä sinua yleensä uskota. Täälläkin, tosin harvoin käynkin, mutta vielä harvemmin kommentoin mitään.

        Lähtiessäni eksyttävästä karismaattisesta srk:sta aikoinaan, varoitin kaikkia mahdollisia. Osa lähtikin kanssani, osa jäi. Srk:n 2 pastoria soittelivat heti ympäriinsä ja haukkuivat minut ja valehtelivat ihmisille. Olin vaan hiljaa ja onnellinen kun olin päässyt turvaan. Pari vuotta myöhemmin Herra sitten alkoi työntää sitä lampunjalkaa paikoiltaan. Vilpit ja vääryys tulivat päivänvaloon. Eräs sisar,joka kääntyi minua vastaan silloin kun lähdin, otti yhteyttä ja pyysi anteeksi. Oli kestänyt kauan ennenkuin hän tajusi, etten ollut varoittanut turhaan. Hänkin lähti pois ja vapautui. Toiminta loppui sittemmin kokonaan.

        Joskus Herra antaa eksyttäjien ja sielullisuudesta käsin toimivien vaan jatkaa aika kauan ennenkuin puuttuu peliin. Moni sinisilmäinen uskova voi joutua pahaan jamaan tai saa sielunsa aivan sekaisin. Onneksi on Jeesus ja sitä kautta mahdollisuus eheytyä. Jumalan rakkaus on ihmeitätekevä voima.


      • Totuus tekee vapaaksi
        kii5 kirjoitti:

        Totuus tekee vapaaksi,

        Onpa ihana kuulla että olet päässyt pois siitä touhusta, ja että olet myös saanut vapautua.

        Oletko jakanut kokemuksiasi äärikarismaattisuudesta, onko se sinulla sydämellä?

        Kii5, näitä kokemuksia ei ole ihan helppo jakaa. Tulee tuomituksi, saa kuraa niskaan, eikä sinua yleensä uskota. Täälläkin, tosin harvoin käynkin, mutta vielä harvemmin kommentoin mitään.

        Lähtiessäni eksyttävästä karismaattisesta srk:sta aikoinaan, varoitin kaikkia mahdollisia. Osa lähtikin kanssani, osa jäi. Srk:n 2 pastoria soittelivat heti ympäriinsä ja haukkuivat minut ja valehtelivat ihmisille. Olin vaan hiljaa ja onnellinen kun olin päässyt turvaan. Pari vuotta myöhemmin Herra sitten alkoi työntää sitä lampunjalkaa paikoiltaan. Vilpit ja vääryys tulivat päivänvaloon. Eräs sisar,joka kääntyi minua vastaan silloin kun lähdin, otti yhteyttä ja pyysi anteeksi. Oli kestänyt kauan ennenkuin hän tajusi, etten ollut varoittanut turhaan. Hänkin lähti pois ja vapautui. Toiminta loppui sittemmin kokonaan.

        Joskus Herra antaa eksyttäjien ja sielullisuudesta käsin toimivien vaan jatkaa aika kauan ennenkuin puuttuu peliin. Moni sinisilmäinen uskova voi joutua pahaan jamaan tai saa sielunsa aivan sekaisin. Onneksi on Jeesus ja sitä kautta mahdollisuus eheytyä. Jumalan rakkaus on ihmeitätekevä voima.


      • en hyväksy pilkkaaji
        Rohveetta. kirjoitti:

        Kuule kii5, rauha sinulle.En kamalasti sekaannu,sekoita ja tutki villitseviä oppeja.Tutkin sanaa,ja luotan että PyhäHenki ,totuuden henki opettaa ja näyttää minulle kaiken.Minun ei tarvitse mennä demonien kanssa keskustelemaan oiekaa ja väärää pois se.mutta meillä on voima käyttä sitä samaa valtaa mitä Kristus käytti ja se on veri.Onko oikein avata isteään villitseville opeille?Miksi menisin keskustelemaan susien kanssa ja varsinkin katsomaan mitä demonit puuhaa.
        Minulla on yksi ainoa sana,väisty Jeesuksen nimessä ja veressä, ja se tehoaa.
        Koettele,niin kerroin tuossa sinulle,koettele henget,mutta miten koettelet totuuden sanalla,raamatulla ei aidolla vaan vahvalla ruualla,ilmestyskirjakin avataan aikanaan sinetistä kun aika on ja ymmärrys.Miksi olet ollut demonien seurassa miksi olet sallinut heidät "näyttämään " sinulle asioita.,ja enkeleiden,minä en enkä tule koskaan olemaan minun kunniani on Kristus ja Veri.Mitä sanottiin enkeleistä,vaikka itse enkeli tulisi julistamaan minulle toista evankelijumia,onko siis sinulle näin tapahtunut?
        Minäkin voisi ylvästellä näyilläni ja se mikä ja kuka Suomea suojelee ja mikä on Hänen nimensä,-sen enkelin nimi.Mutta en sano sillä Jeesus Kristu ja Isä -Jumala on antanut ja varjellut,jos Hän ottaa kätensä pois,missä olisimme koko Suomi.Avaa hengelliset silmät ja korvat mitä henki seurakunnille sanoo.Sofar-kutsu on annettu vartioille.

        En ymmärrä miten voitte olla autuaan tietämättömiä?Onko joku uneliaisuuden ja laittomuuden henki täällä,kun pilkkaatte oikeaa Herran palvelijaa!..kehoitan teitä pilkaajia menemään tekemään äkkiä parannusta ja ottamaan Veiloon yhteyttä ja pyytämään anteeksi,että olette syylistyneet panettelemisen ja pahankirjoittamisen syntiin!


      • kii5
        Totuus tekee vapaaksi kirjoitti:

        Kii5, näitä kokemuksia ei ole ihan helppo jakaa. Tulee tuomituksi, saa kuraa niskaan, eikä sinua yleensä uskota. Täälläkin, tosin harvoin käynkin, mutta vielä harvemmin kommentoin mitään.

        Lähtiessäni eksyttävästä karismaattisesta srk:sta aikoinaan, varoitin kaikkia mahdollisia. Osa lähtikin kanssani, osa jäi. Srk:n 2 pastoria soittelivat heti ympäriinsä ja haukkuivat minut ja valehtelivat ihmisille. Olin vaan hiljaa ja onnellinen kun olin päässyt turvaan. Pari vuotta myöhemmin Herra sitten alkoi työntää sitä lampunjalkaa paikoiltaan. Vilpit ja vääryys tulivat päivänvaloon. Eräs sisar,joka kääntyi minua vastaan silloin kun lähdin, otti yhteyttä ja pyysi anteeksi. Oli kestänyt kauan ennenkuin hän tajusi, etten ollut varoittanut turhaan. Hänkin lähti pois ja vapautui. Toiminta loppui sittemmin kokonaan.

        Joskus Herra antaa eksyttäjien ja sielullisuudesta käsin toimivien vaan jatkaa aika kauan ennenkuin puuttuu peliin. Moni sinisilmäinen uskova voi joutua pahaan jamaan tai saa sielunsa aivan sekaisin. Onneksi on Jeesus ja sitä kautta mahdollisuus eheytyä. Jumalan rakkaus on ihmeitätekevä voima.

        No voi vitsi miten kurja tilanne :(

        Minulle tulee väkisinkin mieleen, että kokemasi oli sitä paljon puhuttua vainoa. Mielestäni myös toimit Raamatun ohjeen mukaisesti vaietessasi, kääntäen toisen posken.

        Tadaa - olet siis autuas! Ehkä se ei vielä tänään tai tässä ajassa näy, mutta Sana sanoo niin, lue vaikka:

        Matt. 5:10 Autuaita ovat ne, joita vanhurskauden vuoksi vainotaan: heidän on taivasten valtakunta.
        Matt. 5:11 Autuaita olette te, kun teitä minun tähteni herjataan ja vainotaan ja kun teistä valheellisesti puhutaan kaikkea pahaa.

        Vaikka ehkä tuntisit olevasi asian kanssa yksin, muista että kaltaisiasi on. Jossain, ilmeisesti piilossa, mutta on olemassa kuitenkin. Varovaisesti uskon/luulen tai ainakin toivon että saattaa tulla sekin aika jolloin Herra johdattaa meitä "karanneita", tai siis vaarasta pois johdettuja oikeaan seurakuntayhteyteen, tai muuten johtaa sinutkin sellaisten henkilöiden seuraan jossa et tule kokemustesi kanssa potkituksi, ja jossa muilla on jopa vastaavia kokemuksia.

        Ja uskon, että kokemuksistasi on ilman muuta hyötyä muillekin vaarassa olijoille. Jumala varmaan johdattaa ne henkilöt ja tilanteet elämääsi sitten ajallaan jos näkee sen hyväksi? Ja kaikki varoituksen sanat ei tietenkään toimi heti, vaan ne saattaa jäädä kalvamaan harhassa olijan sisintä ja myöhemmin johtaa kääntymykseen, vaikka hän ensin pilkkaisikin sinua ja torjui varoituksesi.

        >>>Vilpit ja vääryys tulivat päivänvaloon. Eräs sisar,joka kääntyi minua vastaan silloin kun lähdin, otti yhteyttä ja pyysi anteeksi. Oli kestänyt kauan ennenkuin hän tajusi, etten ollut varoittanut turhaan. Hänkin lähti pois ja vapautui>>>
        ^ sanomattoman hieno tilanne :)

        Jeesus on toivomme, hänen urityön kautta pääsemme takaisin Isän luokse, roikutaan vaan siinä toivossa kun maailma potkii :)


      • ei kultaihmeille

        Kii5 hyvä että olet varovainen ja tosiasioita puhut.

        Itselläni on Veilon suhtautumisesta torontolaisuuteen aivan päinvastainen tieto. Ei hän puolla kultahampaita eikä kultapölyä eikä torontolaisuuden eläinääniä yms.


      • kii5
        ei kultaihmeille kirjoitti:

        Kii5 hyvä että olet varovainen ja tosiasioita puhut.

        Itselläni on Veilon suhtautumisesta torontolaisuuteen aivan päinvastainen tieto. Ei hän puolla kultahampaita eikä kultapölyä eikä torontolaisuuden eläinääniä yms.

        Ei niin, mutta toisaalta hän puolsi kaatumista, jopa on itse ollut kaatamassa, lisäksi tähän ketjuun linkattu video kertoo omaa kieltään.

        Kuten jo aiemmin olen tässä topicissa sanonut, myös eräs vaarallinen lahko nimeltään Amightywind ei puolla kultahampaita eikä kultaihmeitä (heidän kauttaan alunperin siis sain tietooni ettei se asia ole ok), ja on silti niin vaarallinen lahko että sen oppien uskominen vie ilman muuta kadotukseen.

        Muutenkin kun koko helluntalaisuus on saanut alkunsa Azusa-kadun "herätyksestä", niin.


      • iloiten1
        kii5 kirjoitti:

        kii5:lle ja Syytä pohtia, luulin olevani pelastettu. Tai siis välillä luulin ja välillä en, olin täysin sen hengen hypyteltävissä. Välillä en miettinyt koko asiaa. "Pelastukseni" sattoi esim. vaarantua siitä jos en jakanut jollekin henkilölle "saamaani " "profetiaa", näin esimerkkinä, tai en suorittanut jotain "hengen" antamaan "rituaalia" oikein esim. demonin ulosajotilanteessa. Sitten kun tein kuten henki käski, tai siis painosti, kii5 oli taas hyvä ja ansainnut pelastuksen.

        Mutta tosiasia oli se, että risti mainittiin vaan nimeksi jos mainittiin, ja suuri osa ajasta meni ihmisen paapomiseen ja sielullisuuteen ja sen tolkuttamiseen, kuinka MUUT on paskoja kun noin ovat sinule tehneet, julistettiin jopa että kun SINÄ olet kokenut niin paljon pahaa, Sinin ei tarvitse antaa anteeksi koskaan. Oltiin välillä (aina) ihan kunnon herkkähipiäistä diivaa ja maailman napaa. Julistettiin anteeksiantoa ilman parannusta, tai siis anteeksipyydeltävää ei kyllä edes ollut kun oltiin "niin kärsineitä pikku rassuja" että herkkää mieltämme ei saa pahoittaa moisella, se oli turhaa syyllistämistä ja tuomitsemista.

        Parannusta ei siis saarnattu. Eli risti hämärtyi hyvinkin pitkälti kokonaan. Raamatusta poimittiin paikkoja vain oman egon ja toiminnan pönkkeeksi.

        Moni "profetioista" oli mm. sellaisia että Nyt enkeli tulee ja kaataa haavaasi x öljyä, (vaikka tasan oikea "hoito" siihen haavaan olisi ollut parannuksen teko; nöyrtminen; anteeksianto).

        Kaikki demonisoitiin ja sukukirouksia oli joka paikassa.

        Esim. sellaisia että Nyt katkaistaan tuhat ja kolme vuotta vanha sukukirous (ja sitten kaivetaan "hengelliset sakset" ja katkaistaan "demonin napanuora"),

        Tai että Nyt katkaisemme sinusta alkohilismin/diabeteksen/syövän/ihan mikä tahansa käy sukukirouksen, ja jos sitä ei nyt katkaista niin sairastut siihen myöhemmin ihan varmasti,

        Saatoin tanssia profeetaalisen herätyksen esteitä kaatavan tanssin "hengen miekalla" huitoen,

        Demoneiden ulos ajaminen se vasta show olikin älyttömine rituaaleineen, tarkoitan ihan älyttömine, siis :D ,

        Eläinprofetioita tuli jatkuvasti. Ja välillä käyttäydyimme kuin ne. Juudan leijona, kotka, nuori härkä (vrt. Ilmestyskirjassa ne.. en muita mitkä, niillä oli 4 kasvot). Luulimme että Jumala lähetti aina jonkun erityisen eläinhengen juuri siihen tilanteeseen, esim katkaisemaan paikallinen maakuntakirous.

        Moni asia oli kauhean rituaalinomasista, luvuilla, väreillä, määrillä, symboleilla, oli isot merkityksensä, soittimilla oli merkitys, oli sadetanssia, tulitanssia, voitokasta lippujulistustanssia..
        ^ Paljonko tuo muuten eroaa esim shamanismista tai New Agesta? Luulen että ei yhtään.

        Voisin kertoa vielä ainakin metrin mitä sitä tuli kundalinipäissään tehtyä.....kaikkea "profetaalista" , kadulla kävellessäni saatoi kartoitella "maakuntakirouksia" ja heitellä "hengellisiä pommeja" tuhoamaan demoneita, jne. :(

        ( ↑ noilla eväillä pysyy ainakin kiireisenä)

        Raamattu myös oli auttamatta vanhaa tekstiä, jopa niin vanhaa että se saattoi johtaa ihmisen jopa harhaan/sekaannoskeen ja se olisi mitä pikimmiten pitänyt kirjoittaa uudestaan ja tälle kulttuurille. Sitkeässä istui myös luulo siitä että ihminen voi pelastua pelkän "ilmestystiedon" perusteella, Raamattu on vaan... semmoinen kalkkis tylsä sääntökirja vaan jota ei tarvitse paljoa availla. Kyllähän me nyt Jumalan tunnemme ilmankin!

        Ja loppukaneettina: Hedelmä tuolloin elämässäni oli todella paha. :(

        Tälle aiheelle voisi avata ehkä oman keskustelun?

        Lohduttavaa,että olet päässyt lujalle Kristuskalliolle seisomaan eli Jumalan, Raamatun Sanalle.Kunnia Jumalalle :)


      • Näkökulmaa
        kii5:lle kirjoitti:

        kii5, kiitos tuosta omakohtaisesta tilityksestä. Oliko niin, että tuolloin jolloin profeetoit ja teit mitä teitkin luulit olleesi uudestisyntynyt ihminen?

        Kiitos tuosta rehellisestä tilityksestäsi.
        Olen vakuuttunut siitä,että juuri sinua on nyt demonien vaikeampi pettää valhenäyillä tai vastaavilla.
        On hyvä kun varoitat muitakin niistä,ehkäpä niin on tarkoitettukin.
        Tutkin koska asia kiinnosti lukuisia taivaskokemuksia,joissa kuolemanrajalla ollut,tai jossakin horrostilassa ollut, on päässyt vierailemaan helvetissä,ja taivaassa.
        Varoitin niistä jo vuosia sitten.Erityisesti varoitin Baxterin kokemista helvettinäyistä.Väitän Baxterin olevan saatanallinen valehtelija.

        En tiedä onko niistä yksikään muuta kuin eksyttävien henkien aikaansaamia,sillä kokemukset eroavat kaikki toisistaan,niin helvetti,kuin taivasnäytkin.
        Ainakin niiden suhteen on oltava varuillaan,sillä eksyttäjiä on paljon.
        Lukuisat lukemani näyt ovat olleet lisäksiTÄYSIN raamatun sanan vastaisia.


      • närhenmunat
        ei kultaihmeille kirjoitti:

        Kii5 hyvä että olet varovainen ja tosiasioita puhut.

        Itselläni on Veilon suhtautumisesta torontolaisuuteen aivan päinvastainen tieto. Ei hän puolla kultahampaita eikä kultapölyä eikä torontolaisuuden eläinääniä yms.

        Demoneja kyllä vilisee muuallakin kun vaan tatuoint jutussa.

        Markku Veilo kertoo tietävänsä usovia naisia joita demonit käyvät raiskaamassa. Taitaa olla useampikin video missä hän näin kertoo.

        Onko tämä mielestänne mahdollista?


    • DoctorT

      Olen pitänyt Veiloa harhaopettajana, eikä kantaani ole tarvinnut muuttaa. Hänestä varoitin yhtä seurakuntaa.Kyllä siellä sekaannus on vain syventynyt.

      • kii5

        Haluatko kertoa tähän lopputukokseen johtaneet päätelmät ja havainnot?

        Eli siis siellä seurakunnassa vallitseva sekaannus on yhdistettävissä tähän julistajaan?


    • R.T.

      Petri Paavolan teksti on rakkaudella kirjoitettua tekstiä veljelle jota hän rakastaa, opetukseksi. Rakkaus on joskus juuri sitä, että ottaa asiat avoimesti esille, eikä puhu ja haudo negaatioita, sillä sellaisesta katkeruus kasvaa, ja se on syntiä, olla puuttumatta asiaan. Rakkaus on välittämistä, vaikka se monesti kirpaiseekin, sitä omaa minäämme.

    • Rakkautta totuuteen

      Ketju on pysynyt varsin asiallisena. Se ei ole helppoa, sillä käsiteltäessä yhden julistajan julistuksen ja toiminnan raamatullisuutta käy aina niin, että osa on voimakkaasti vastaan ja osa antaa taas positiivisia lausuntoja. Ristiriitaiset viestit usein sinkoilevat ja ”lyödään kuin vierasta sikaa” on aina mahdollista. Helposti unohtuu, että kaikki on arvioitava yksin Jumalan Sanan pohjalta.

      Esimerkinomaisesti tuon esille yhden asian - ketjussa mainittiin Juhani Aitomaa, joka aikoinaan erosi helluntailaisuudesta ja Juhani on kertonut eron syistä avoimesti ja julkisesti – Juhanin ystävää Per Olaf Malkia on täällä joskus arvosteltu erittäin jyrkästi ja puhuttu ”malkilaisuudesta” erittäin negatiiviseen sävyyn. Juhani ja Per-Olaf toimivat yhdessä 2003 perustetussa Evankeliumin opintoyhdistyksessä sekä myös Kristityn Foorumin palstoilla. Jyrkistä kannanottojen keskeltä en ole koskaan lukenut yhtään kommenttia, joissa Malkin tai Aitomaan opetusta olisi kritisoitu asiallisesti Raamatun pohjalta.

      Niin Veilon kuin muidenkin on alistuttava seurakunnan edessä Sanan arvioitavaksi. En ole itse perehtynyt hänen opetukseensa riittävästi voidakseni olla objektiivinen arvioinnissa. Jos hän käyttää usein täällä mainittua sanontaa ”Herra sanoi minulle”, niin hänen olisi syytä olla varovainen. Voiko kukaan arvioida puhetta, jos sanottavan on todellakin sanonut Herra ja toisaalta puhuja voi tahtomattaan pyrkiä antamaan itsestään kovin hengellisen kuvan, jolle Herra tämän tästä suoraan puhuu? Julistajan ainoa auktoriteetti on aina ja yksin Raamatun Sana, joka puhuu meille kaikille. Vain siihen voimme julistajina vedota. Olen riittävän usein kuullut ”Herra sanoi minulle, että…” sanomisia tilanteissa, joissa viesti on ollut aivan selvästi vain sielullinen.

      Muutama huomio veisteistä: ”Samassa videossaan myös kertoi että joku henkilö oli itse asiassa kaatunut (ilmeisesti ihan rehellisen torontolaisittain) hänen rukoillessaan tämän puolesta. Sillä jos kaatelet ihmisiä epäraamatullisesti väärässä hengessä, todennäköisesti myös profetoit väärässä hengessä, ja opetuskin on luonnollisesti syytä kyseenalaistaa tällaisessa tapauksessa.”
      Aivan oikein – jos tilaisuuden toiminta on jostain muusta hengestä kuin Pyhästä Hengestä, meidän tulee olla varovaisia myös julistuksen sisällön suhteen.

      Julistuksesta voi usein saada sen tuntuman, onko puhe Jumalan Hengestä. Se on sekä sisäinen tuntemus, että järjellinen tietoisuus julistuksen raamatullisuudesta tai epäraamatullisuudesta. Lisäksi julistajan tapa, esiintyminen, eleet ja korostukset voivat kieliä itsensä korostamisesta, ylpeydestä ja itsekkyydestä. Sanottavassa voi olla paljon oikeaakin, mutta siitä puuttuu se totuus, nöyryys ja rakkaus, mikä Jeesuksessa Kristuksessa on. Onko julistajassa sitä, mitä Raamattu puhuu: Kristuksen kaltaisuutta?

      “Sillä ne, jotka hän on edeltä tuntenut, hän on myös edeltä määrännyt Poikansa kuvan kaltaisiksi, että hän olisi esikoinen monien veljien joukossa” (Room.8:29).

    • "sara"

      Olen aloittajan kanssa ihan samaa mieltä ko. Veilosta. Katsoimme puolisoni kanssa myös Veilon opetusta,alussa ihan ihastuimme julistukseen, mutta sitten tuli joku asia, josta emme olleet ollenkaan samaa mieltä. Kaiken lisäksi aistimme sen, miten voimallinen on se "henki" joka suoltaa asioita hänen sisältään,paljon oikeita, mutta sitten kuitenkin jokin niiin outoa. Emme tarvitse tällaisia rohveettoja, Kyllä Raamattu ja sen sanoma riittää uskonelämän tienviitaksi.

      • Voi teitä

        Siis tuli yksi asia, josta sara puolisonsa kanssa sai käsityksen, että julistaja ei olekaan oikealla asialla. Voi teitä. Etkö käsitä, että tuo yksi asia voi olla sellainen, että sinä ja puolisosi ette sitä VIELÄ käsitä.
        Kerro tarkemmin mikä oli tuo yksi asia.


    • on kai

      Onko liikennemerkissä rakkautta.

    • filade
      • kii5

      • huhhuh!

      • Iso Q
        kii5 kirjoitti:

        Kiitos, tämä antaakin paljon uutta infoa.

        Tässä siis kyseinen video: https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=jDw7XhXcUO8#t=292

        ^ Ottakaa tosiaan kaikki Raamattu nenän eteen kohdasta 1 kor 14 (koko luku) ja katsokaa samalla tätä videota.

        Liittyikö Saarikalle jotenkin Markku Veiloon? En huomannut häntä eka videossa. Heti siinä perässä ollutta Markku Veilon videota kuuntelin illalla.

        Veilon puhe oikeasta tai väärästä jumalakuvasta ei ollut kohdallaan. Hänen mukaansa, jos sinulla on oikea jumalakuva oikea voima virtaa siihen. Ja jos on väärä jumalakuva, väärä voima virtaa siihen. Nämä ajatukset eivät tule Raamatusta, vaikka Veilo käyttikin Raamattua omien ajatustensa tukena. Puheet jumalakuvasta kuuluvat sielunhoidolliseen psykologisoivaan sanastoon, mutta Raamattu ei puhu mitään sellaisesta. Eihän ihmisen tule pyrkiä luomaan itselleen minkäänlaista jumalan- eikä jumalakuvaa inhimillisestä ajatuksesta lähtien (Apt. 17:29), vaan tulee oppia tuntemaan Kirjoitukset. Asioita hiukan seuranneena olen havainnut, että vääriä voimia on virrannut sellaisiin, jotka ovat hakemalla hakeneet enemmän ja suurempaa voimaa, mitä Jumala on antanut. Tai ovat vaatimalla vaatineet Jumalaa itselleen puhumaan ja ilmestymään, vaikka ei ole ollut Jumalan tahto, eikä aika.


      • "sara"
        kii5 kirjoitti:

        Kiitos, tämä antaakin paljon uutta infoa.

        Tässä siis kyseinen video: https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=jDw7XhXcUO8#t=292

        ^ Ottakaa tosiaan kaikki Raamattu nenän eteen kohdasta 1 kor 14 (koko luku) ja katsokaa samalla tätä videota.

        Ja tämäki video ! Voi hyvät ihmiset, siis KRISTITYT paetkaa jo äkkiä tällaista meininkiä, ei tämä ole Pyhästä Hengestä EI. Voima vaikutuksineen jyllää ihmispoloisissa, mutta kaikki torontolaisuuden harha henkeä.


      • help ?
        kii5 kirjoitti:

        Kiitos, tämä antaakin paljon uutta infoa.

        Tässä siis kyseinen video: https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=jDw7XhXcUO8#t=292

        ^ Ottakaa tosiaan kaikki Raamattu nenän eteen kohdasta 1 kor 14 (koko luku) ja katsokaa samalla tätä videota.

        Onko Veilo muka tuolla videolla? Kuka näistä?


      • Miksiköhän laitettu ?
        help ? kirjoitti:

        Onko Veilo muka tuolla videolla? Kuka näistä?

        Ei ole! Eikä kukaan niistä. En ymmärrä miksi tuo video osoite on laitettu. Tosin sivulla näyttää olevan Markku Veilonkin puheita, kun rullaa sivua alaspäin.


      • kii5
        Miksiköhän laitettu ? kirjoitti:

        Ei ole! Eikä kukaan niistä. En ymmärrä miksi tuo video osoite on laitettu. Tosin sivulla näyttää olevan Markku Veilonkin puheita, kun rullaa sivua alaspäin.

        Täh? Eikös Veilo ole kohdissa (min:sek)
        4:40-8:19,
        14:14-15:11,
        17:33(tuo vieressähengaaja)-17:52,
        22:06-22:47,
        26:20(tuo kaataja, rukoilija, mikä lie)-26:29,
        29:19-29:57,

        Vai olenko ihan väärässä? Ja jos ei ole Veilo niin kuka tuo sitten on?


      • taas torontolaisuutt
        huhhuh! kirjoitti:

        "Ihan sairas video", ei mitään järkeä katsoa tälläisiä videoita!!

        ei todellakaan tuollaista pysty katsomaan. Ahdistavaa pilkkaa, torontolaisuutta.


      • ei ollut Veilo siinä
        kii5 kirjoitti:

        Täh? Eikös Veilo ole kohdissa (min:sek)
        4:40-8:19,
        14:14-15:11,
        17:33(tuo vieressähengaaja)-17:52,
        22:06-22:47,
        26:20(tuo kaataja, rukoilija, mikä lie)-26:29,
        29:19-29:57,

        Vai olenko ihan väärässä? Ja jos ei ole Veilo niin kuka tuo sitten on?

        Ei tuossa videolla Veiloa ole. Veilon olen tavannut useita kertoja puhujana.

        Luulen sen olevan joku vanha suomalainen elokuva. EI kai se todellisesta hengellisestä kokouksesta ole? Tai sitten ovat hakeneet voitelua rapakon takaa. Hyi kun ahdisti kun pikakelauksella katsoin mainitsemasi kohdat. Jos se on todellinen tilaisuus niin Herra armahda suomalaisia tältä eksytykseltä.


      • väärää tietoa

        Filade,

        olet pahasti erehtynyt ja levität väärää tietoa. Ei pidä mainita ketään nimeltä varsinkaan kun väittää väärin. Ikävää tuollainen valheen levittäminen. Suorastaan ahdistavaa.

        Filade, mtä aiot tehdä oikaistaaksesi virheesi?


      • kii5
        väärää tietoa kirjoitti:

        Filade,

        olet pahasti erehtynyt ja levität väärää tietoa. Ei pidä mainita ketään nimeltä varsinkaan kun väittää väärin. Ikävää tuollainen valheen levittäminen. Suorastaan ahdistavaa.

        Filade, mtä aiot tehdä oikaistaaksesi virheesi?

        Siis mitä ihnettä nyt.

        Filade kirjoitti
        >> Joku on voinut katsoa seuraavassa linkissä olevan vääristelllyn videon.
        Veilon osalta alussa nopeutettu ja myöhemmin hidastettu eläimen mölähdykseen.
        Veli Saarikalle vielä elossa olessaan oli hakenut oikeuteen ne jotka olivat laittaneet sen Youtubeen. >>

        Joten tässähän ihan todistettavasti veilo ON kys. videossa, jos kerta tämä on viety oikeuteenkin asti!


      • kii5
        ei ollut Veilo siinä kirjoitti:

        Ei tuossa videolla Veiloa ole. Veilon olen tavannut useita kertoja puhujana.

        Luulen sen olevan joku vanha suomalainen elokuva. EI kai se todellisesta hengellisestä kokouksesta ole? Tai sitten ovat hakeneet voitelua rapakon takaa. Hyi kun ahdisti kun pikakelauksella katsoin mainitsemasi kohdat. Jos se on todellinen tilaisuus niin Herra armahda suomalaisia tältä eksytykseltä.

        Onko muka niin että kaksi niin kovin saman oloista ihmistä on olemassa, vieläpä samalla asialla, samoissa piireissä.

        Kuva blurraa hieman, mutta videossa on kohta jossa hänen puheesa kuuluu ihan selvästi, kohdassa 6:07-6:54 https://www.youtube.com/watch?x-yt-cl=84359240&v=jDw7XhXcUO8&x-yt-ts=1421782837&feature=player_detailpage#t=367 (joka alkaa: Kiitos tuosta Marjosta, Jeesuksen nimessä bla bla). Ja mielestäni samalla äänellä puhuu se mies joka seisoo veli Saarikallen vieressä edellisessä klipissä joitain sekunteja aiemmin.

        Katso siis ensin se kohta videosta ja sitten vertaa miehen ääntä esim tähän Veilon opetusvideoon https://www.youtube.com/watch?v=8cBnUt6TkYo&x-yt-ts=1421782837&x-yt-cl=84359240&feature=player_detailpage#t=21

        En mitenkään voi omien silmieni ja korvieni kertoman perusteella uskoa että 1. videolla esiintyvä mies (myös se joka on Saarikallen vieressä) ei olisi Veilo.

        Ja jos ei ole Veilo, niin kertokaa minulle kuka sitten?


      • herännyt
        kii5 kirjoitti:

        Täh? Eikös Veilo ole kohdissa (min:sek)
        4:40-8:19,
        14:14-15:11,
        17:33(tuo vieressähengaaja)-17:52,
        22:06-22:47,
        26:20(tuo kaataja, rukoilija, mikä lie)-26:29,
        29:19-29:57,

        Vai olenko ihan väärässä? Ja jos ei ole Veilo niin kuka tuo sitten on?

        no voi teitä panettelijoita! Tehkäähän nyt parannus pahanpuhumisesta! Tuossa videossa on Harri Kiviniemi: http://www.istv.fi/viihde/vid-1288607221596.html

        jos te noi huonosti tunnette koko miehen ja levitätte valheita, niin ettekö pelkää ollenkaan Jumalaa?


      • Näkökulmaa
        "sara" kirjoitti:

        Ja tämäki video ! Voi hyvät ihmiset, siis KRISTITYT paetkaa jo äkkiä tällaista meininkiä, ei tämä ole Pyhästä Hengestä EI. Voima vaikutuksineen jyllää ihmispoloisissa, mutta kaikki torontolaisuuden harha henkeä.

        Menestysteologit ovat saatanan työkalu.
        Pitkä rivi on ihmisiä jotka ovat uskostaan luopuuneet,kuunneltuaan niiden opetuksia.
        Kouvolassa vaikutti aamurukouspiireissä kokouksien vetäjänä Aimo.
        Tämä mies oli valheveli,ja menestysteologian opettaja.
        Hän ei ole elossa tätänykyä.

        Sain tämän miehen vihat päälleni toruttuani hänen opetustaan.
        Olen usein muulloinkin joutunut törmäyskurssille menestysteologien kanssa.

        Mikä olisi uskovan vastuu,jos hän vain hyväksyy hiljaa näiden menestysteologien perkeleelliset opetukset.
        En sano,että kristityn kuuluu riidellä,tai olla väkivaltainen,vaikka itseään onkin lupa puolustaa.
        Ihmettelen vain sitä,miksi raamattunsa tuntevat kristityt eivät karkoita näitä perkeleen joukkoja yhteisöistään.
        Ehkä siksi,että seurakunnat ja kirkot kaikkialla ovat saatanan hallussa ja maallistuneet,täynnään perinnäissääntöjä ja saatanallisia uusoppeja,ja uskontoja.
        Ja tämä oli vielä lievä ilmaus seurakuntien nykytilasta.
        Olen viestinyt monissa osioissa,että "paetkaa maallistuneista seurakunnista".
        En tee niin enään,sillä Jumala on jo aloittanut omiensa uloskutsun näistä ihmiskäsin rakennetuista temppeleistä.


      • Eioleveilo
        kii5 kirjoitti:

        Täh? Eikös Veilo ole kohdissa (min:sek)
        4:40-8:19,
        14:14-15:11,
        17:33(tuo vieressähengaaja)-17:52,
        22:06-22:47,
        26:20(tuo kaataja, rukoilija, mikä lie)-26:29,
        29:19-29:57,

        Vai olenko ihan väärässä? Ja jos ei ole Veilo niin kuka tuo sitten on?

        Olet väärässä. En tiedä kuka hän on, näkyy useammassakin kohdassa kuin mitä luettelit, suht lopussahan (ennen rukouspalvelua) luki monen miehen ja yhden naisen nimet, joku niistä miehistä hän ilmeisesti on.
        Eihän hän ole kasvoiltaan lainkaan Markku Veilon näköinen eikä esiintymisensäkään ole samanlaista.


    • äläeksy
    • Tämä riittä mulle

      "Ihan sairas video", ei mitään järkeä katsoa tälläisiä videoita!!"

      Ei video ole sairas eikä videota katsota ole menettänyt järkeään. Video on vain dokumentti ja katsoja voi suhtautua siihen eri tavoin. Eikö julistustavassa ja sisällössä ole jotain sairasta ja järjetöntä? Puhuja on kaiketi ketjun otsikon Markku Veilo. En tuomitse kaikkea kyseisen saarnaajan julistusta, mutta ihmettelen, jos Veilo on peräti suosittu - tällaistako monetkin uskovat todella kaipaavat? Tämä riitti minulle Veilosta.

      Alan uskoa "nimimerkki" kirjoitusta:
      "Se henki joka Veiloa ohjaa ei ole Jumalasta.
      Rakkaus, armo, itsensä hillitseminen, Jeesuksen Kristuksen korottaminen, oman heikkouden myöntäminen jne. kaikki nämä puuttuvat."

      P.S. Miksi edesmennyt Veli Saarikalle mainitaan tässä ketjussa? Onko Veilon opissa jotain yhteistä äärikarismaattisen ja menestystä sekä ainaista terveyttä julistaneen Saarikallen harhaoppiin.

      • mustamaalausta

        On surullista lukea tuollaista tekstiä ja lukea että Veilon nimi on liitetty ko videoon, jossa hän ei esiinny. Miksi levittelette väärää tietoa?? Halventavaa mustamaalausta.? Mutta itsehän vastaatte sanoistanne. Veilon saarnat ovat ihan toista maata kuin näiden julistaien tarinat.


    • totuus..............

      Veilo puhuu kyllä asiaa enemmän kun kukaan kuulemani saarnaaja, mutta häiritsee tuo kun eivät laita käsiä ristiin rukoillessa. Eiks Raamatussa laiteta kädet ristiin.

      • Lue Raamatusta !

        Niin huomaat, että käsien ristiminen sen mukaan on huono asia !

        Sananlaskut 6
        9 Kuinka kauan sinä, laiska, makaat, milloinka nouset unestasi?
        10 Nuku vielä vähän, torku vähän, makaa vähän ristissä käsin,
        11 niin köyhyys käy päällesi niinkuin rosvo ja puute niinkuin asestettu mies.

        Sananlaskut 24
        32 Minä katselin ja painoin mieleeni, havaitsin ja otin opikseni:
        33 Nuku vielä vähän, torku vähän, makaa vähän ristissä käsin,
        34 niin köyhyys käy päällesi niinkuin rosvo ja puute niinkuin asestettu mies.

        Siis käsien ristiminen on ihmisten perinnäis sääntöjä pelkästään, sen sijaan Sana opettaa seuraavaa :

        1. Tim. 2:8 Minä tahdon siis, että miehet rukoilevat, joka paikassa kohottaen pyhät kädet ilman vihaa ja epäilystä;

        Neh. 8:6 Ja Esra kiitti Herraa, suurta Jumalaa, ja kaikki kansa vastasi, kohottaen kätensä ylös: "Amen, amen"; ja he kumarsivat ja rukoilivat Herraa, heittäytyneinä kasvoilleen maahan.

        2. Aik. 6:13 Salomo oli näet teettänyt lavan vaskesta, viittä kyynärää pitkän, viittä kyynärää leveän ja kolmea kyynärää korkean, ja asettanut sen esikartanon keskelle. Sille hän nousi, polvistui koko Israelin seurakunnan nähden, ojensi kätensä taivasta kohti

        1. Kun. 8:22 Sitten Salomo astui Herran alttarin eteen koko Israelin seurakunnan nähden, ojensi kätensä taivasta kohti


      • lihamöykky

        Kädet kuuluu laittaa ristiin,silleen levelleen,et niihin saa lyödä naulat!


    • täh,mitä

      Miten tuo kierotunut video liittyy Markku Veiloon?Ei mitenkään!..Veilo On Herran pasuuna!Pilkatkaa vaan!

      • Valista meitä, ole hyvä.

        Sitä minäkin ajattelin, että nyt oli annettu aivan väärä video arvioitavaksi. Siinä oli Veli Saarikalle ja jotain muita ihme hihhuleita. Mutta sinulta kysyisin, onko Veilo itse sanonut olevansa Jumalan pasuuna ja kieltänyt kysymästä, mitä hän opettaa. Jos oikein luet, et löydä tästä ketjusta pilkkaa ketään kohtaan. Jos ei saa kysyä eikä keskustella opetuksesta, kaikki ei ole silloin kohdallaan. Onko hän sellainen hengellinen auktoriteetti, että hän profetoi Jumalan nimissä "näin sanoo Herra" eikä kukaan saa kysyä toteutuiko se mitä hän sanoi? Minusta Veilo ei kuulemani perusteella vaikuta yhtään sellaiselta, joten otapa rauhallisesti. Mutta sinä tiedät parhaiten, koska tunnet hänet, joten valistapa meitä.


      • täh,mitä
        Valista meitä, ole hyvä. kirjoitti:

        Sitä minäkin ajattelin, että nyt oli annettu aivan väärä video arvioitavaksi. Siinä oli Veli Saarikalle ja jotain muita ihme hihhuleita. Mutta sinulta kysyisin, onko Veilo itse sanonut olevansa Jumalan pasuuna ja kieltänyt kysymästä, mitä hän opettaa. Jos oikein luet, et löydä tästä ketjusta pilkkaa ketään kohtaan. Jos ei saa kysyä eikä keskustella opetuksesta, kaikki ei ole silloin kohdallaan. Onko hän sellainen hengellinen auktoriteetti, että hän profetoi Jumalan nimissä "näin sanoo Herra" eikä kukaan saa kysyä toteutuiko se mitä hän sanoi? Minusta Veilo ei kuulemani perusteella vaikuta yhtään sellaiselta, joten otapa rauhallisesti. Mutta sinä tiedät parhaiten, koska tunnet hänet, joten valistapa meitä.

        Ei tietääkseni ole Veilo sanonut itseään pasunaaksi.Kyllä sen arvion voi tehdä ihan itse.Wilkersonia pidettiin Herran pasuunana ja myös pilkattiin ja provosoitiin,siis...en tarkoita sinua "valista meitä"Oma arviointini perustuu siihen,mitä itse olen kokenut,siis tullut siunatuksi ja opetuksen myötä syntynyt synnintunto ja parannuksen teko ja halu uudistumiseen.Kysyn siis:Onko tämä väärin?Mies on opetuksellaan saanut monia parannuksen paikalle.Onko tämä harhaa?Profetoi tämä mies minullekin ja on mennyt täysin nappiin.Uskon,että Veilo on vilpitön!..Jos jossainkohden on tullut vajavaista opetusta,se suotakoon anteeksi,koska on aivan tavallinen ihminen.Täysin puhdas oppista julistajaa,en ole koskaan kuullutkaan,mutta siunatuksi olen tullut heidän saarnoistaan!


    • totuus..............

      Katsoin Raamatusta UTstä, rukoilla, rukous-kohtia, ja käsien ristimistä ei mainita. Muistin, että se nimenomaan mainitaan Isä meidän-rukouksen yhteydessä. Mielnkiintoista myös oli se, että rukouksen yhteydessä oli hyvin monessa kohdassa kumartuen, polvisten tms, paljon useammin kuin käsien kohottaminen tai päällepaneminen. En luonnollisestikaan laskenut mainintojen määrää, vaan silmämääräisesti huomioiden.

      • Rukoilija

        Tärkeämpää kuin se, ovatko kätesi ristissä vai ei rukoillessasi, on että et piiloittele elämässäsi syntejä; haureus, saastaisuus, irstaus, ahneus, juoruilu, väärät todistukset, valheet, varkaudet, vilpit, ylpeys, omahyväisyys, itsekkyys, tottelemattomuus, himot, mässäilyt, juopumus, kateus, ajan väärä käyttäminen, kaltoinkohtelu, arvostelut, anteeksiantamattomuus, maailman rakkaus jne. Kun jätät elämästäsi pois nämä, niin varmasti Jumala kuulee sinua, vaikka et rukoilisikaan Häntä kädet ristissä.


    • MitenLukea

      Mitenkään ketjusssa oleviin henkilöihin kohdistamatta, aivan "yleisluontoisesti" jotakin Raamatun tulkinnasta.


      Ei kaiketi Raamatun lukijan suurin ongelma ole tekstin vaikeaselkoisuus, vaan sen tuttuus. Voi olla houkutus etsiä tulkintaa kaukaa,vaikka tekstin todellinen merkitys on ilmaistu aivan selkeästi. Eihän hyvän tulkinnan tarkoitus ole olla ainutallatuinen. Ainutlaatuiset tulkinnat , joita ei kukaan muu ole koskaan löytänyt ovat usein vääriä. Motiivina tulkitsijalla voi olla ylpeys olla nokkelampi kuin muut. Hyvän tulkinnan päämäärä on sen selkeys, selvittää se mikä on tekstin selkeä sanoma. Eniten siinä tarvitaan tervettä maalaisjärkeä, ja huolellista lukemista (asiayhteyksineen). Hyvä tulkinta voi vaikuttaa ainutlaatuiselta, koska kuulija kuulee sen ensikerran.

      Raamatussa on asioita jotka ovat ilmaistu epäsuorasti.mutta "epäsuora" ilmaisu ei tarkoita "kätkettyä" ( jota sitten vain erikois ihmiset saisivat selville ), vaan vastaus löytyy useimmin Raamatun "laajasta asiayhteydestä".
      Esim jotakin "lakiliiton" säädöstä ei kirjoittaja alkanut erikseen selvittämään, koska esim. juutalaislle lukijoille kertomuksen taustalla oleva lakisäädös oli juutalaisille lukijoille itsestään selvyys.Jos Raamatun lukemista ei itse harrasta , ei kykene jäsentämään "laajoja asiayhteyksiä" , eli muualla Raamatun tekstissä ilmaistuja asioita suhteessa käsillä olevaan teksti yhteyteen.

      Paavali ei Tessalokikaisille uudellen alkanut selvittämään kirjeessä "mikä vielä pidättää laittomuuden ihmisen ilmestymistä.", koska hän kertoo kirjeessään sanoneen sen jo heille ollessaan käymässä heidän luonaan. Me nykyajan lukijat emme tiedä , ja kaikki arvailu on kyseenalaista Paavalin kirjoitaman kirjeen tekstin vääristelyä.

      Jos joku ei pysty selittämään vakuuttavasti muille miksi tekstissä joku asia on ilmaistu epäsuorasti, sitä on tuskin siinä tapauksessa sanottu ollenkaan. Ei meidän tarvitse yrittää löytää Raamatun tekstistä omia mystisiä merkityksiä.

      Parasta on tutkia huolelisesti mitä kertomuksessa on todella ilmaistu suorasti tai epäsuorasti, eikä keksiä uutta kertomusta.

      2.Piet.2:1."Mutta myös valheprofeettoja oli kansan seassa, niinkuin teidänkin keskuudessanne on oleva valheenopettajia, jotka salaa kuljettavat sisään turmiollisia harhaoppeja, kieltävätpä Herrankin, joka on heidät ostanut, ja tuottavat itselleen äkillisen perikadon. 2. Ja moni on seuraava heidän irstauksiaan, ja heidän tähtensä totuuden tie tulee häväistyksi; 3. ja ahneudessaan he valheellisilla sanoilla kiskovat teistä hyötyä; mutta jo ammoisista ajoista heidän tuomionsa valvoo, eikä heidän perikatonsa torku..."

      • Iso Q

        Tuot esille erittäin tärkeän asian ja kirjoitat selkeästi. Raamatun lukemisessa on itselleni tullut tärkeäksi, jos mahdollista, lukea ensin kokonainen kirja tai kirje. Paavalin kirjeiden kohdalla tämä lukutapa on helpompi toteuttaa. Vanhan Testamentin kirjat tulevat enemmänkin sieltä vähän, täältä vähän tekniikalla Uuden Testamentin opetuksen viitteinä. Opettajan vastuu onkin suuri juuri siinä, että hänen tulisi ymmärtää mitä teksti itsessään sanoo, etsittämättä mainitsemaasi "kätkettyä" sanomaa. Toinen asia, josta itse meluan, on se ettei opettajan tulisi lukea tekstiin sisälle omia ajatuksiaan eikä myöskään arvioimatta toiselta oppimaansa tulkintaa. Meillä on liian paljon kristillisen kirjallisuuden nimellä kulkevaa tekstiä, johon on saattanut pujahtaa enemmän kirjailijan omia ajatuksia kuin Raamatun totuutta. Raamatun teksti on inspiroitu, katekismus tai selitysteos ei sitä ole siinä merkityksessä kuin tiedämme Jumalan sanan olevan, joten kaikki olisi sittenkin arvioitava vain Kirjoituksilla.

        Sitten kysymyksiini, nostamatta ketjun otsikkohenkilöä tapatille muita opettajia erityisemmin. Onko sinun käsityksesi mukaan hengellisyyden taso-ajattelu perusteltua. Itse luettuani 1. Joh. kirjeen en pitäisi ajatusta perusteltuna. En näe tikkaita enkä tasoja, jotka saavutettuaan voi kantaa voitelua. Toisaalta, jos opetuksen perustana on VTn temppeli esipihoineen, meidän on syytä tutkia Hebr. kirjettä ja katsoa, mitä temppelin esiripun repeäminen sai aikaan lain ja pappeuden muututtua.


    • rolli?

      Tekstin kirjoittaja kylvää provoa,et taida tuntea Jeesusta ja Sanaa ollenkaan.

      • Kymysys

        Edustatko sinä Veilon opetuslapsia? Miksi ajattelet pahaa toisista ihmisistä?


    • totta salatuimpaan a

      KUKAAN niistä miehistä ei ollut Veilo, tunnen hänet. Kuka laittanut mukamas hänen nimensä, että olisi tuossa videossa Saarikallen kanssa?

      Saisi laittaa ANTEEKSIPYYNNÖN erheestään aivan uuteen aloitukseen, että:

      "KORJAAN EREHDYKSENI, EI OLLUT VEILO SIINÄ VIDEOSSA."

      Niin jokainen sen viestin lukenut näkisi ja SAISI OIKEAN TIEDON! Muuten meni MUSTAMAALAAMISEKSI kyllä!
      Jollekin jäi nyt aivan väärä kuva Veilosta. Se video oli jotain ihan hirveää, itse en ikinä ole ollut sen Veli Saarikallen kokouksessa, hän ilmeisesti poimennyt jo? Ja se nuorempi joka puhui siinä, ja hyppi ja kirkui ja polki jalkaa, hänestäkin saisi joku taidollinen ajaa ne pahat henget ulos. Ei tuollaista tee kukaan omissa sielunvoimissaankaan? Hirvitti.

      • veiloharha

        Veilo on ääriprofeetta kuten Tunturipuro. Veilo on kuhlmanylivainiolainen kaatajapappi ja hän on pahasti harhassa kuten esikuvansa.


      • veiloharha kirjoitti:

        Veilo on ääriprofeetta kuten Tunturipuro. Veilo on kuhlmanylivainiolainen kaatajapappi ja hän on pahasti harhassa kuten esikuvansa.

        Aika jännä juttu: olen ollut useassa Veilon kokouksessa ja en nyt muista yhtään kaatumistapausta. En väitä, etteikö niin olisi voinut käydä.
        Täällä kirjoittaessa kannattaa muistaa, että olemme jokaisesta sanasta vastuussa Jumalan edessä. Jollekin se voi olla yhdentekevää, sitten se on. Meillä on vapaa tahto.
        Herra, siunatkoon meidän jokaisen päivää ja puhukoon totuutta ja Hänen rakkautensa ja läsnäolonsa täyttäköön jokaisen sitä kaipaavan sydämen.


      • marinamiina kirjoitti:

        Aika jännä juttu: olen ollut useassa Veilon kokouksessa ja en nyt muista yhtään kaatumistapausta. En väitä, etteikö niin olisi voinut käydä.
        Täällä kirjoittaessa kannattaa muistaa, että olemme jokaisesta sanasta vastuussa Jumalan edessä. Jollekin se voi olla yhdentekevää, sitten se on. Meillä on vapaa tahto.
        Herra, siunatkoon meidän jokaisen päivää ja puhukoon totuutta ja Hänen rakkautensa ja läsnäolonsa täyttäköön jokaisen sitä kaipaavan sydämen.

        Pieni lisäys: en ole nähnyt Veilon kaatavan ketään, joten kaatajapappi-nimitys ei häneen sovi. Kaatuminen ja kaataminen ovat kaksi eri asiaa.

        Herra siunatkoon omiansa ja antakoon voimia ja rohkeutta toimia oikein!


      • kii5
        marinamiina kirjoitti:

        Pieni lisäys: en ole nähnyt Veilon kaatavan ketään, joten kaatajapappi-nimitys ei häneen sovi. Kaatuminen ja kaataminen ovat kaksi eri asiaa.

        Herra siunatkoon omiansa ja antakoon voimia ja rohkeutta toimia oikein!

        Aloitusviestissänihän mainitsin sen, kun Veilo on itse sanonut että hänen käsien alla on ihmisiä kaatunut, ja kuten heti perään sanoin, tuntui olevan Juhani Aitomaan kansssa eri mieltä karismaattisista ilmiöistä (samaisessa aloitusviestissä tarkemmin ja tarkennus millä asialla tämä Juhani on). Mikähän video se oli missä Veilo nämä kommentit sanoi, en muista, mutta löytyy kyllä Youtubesta. Voin koittaa etsiä sen jossain vaiheesa.


    • Nimetön..

      Mutta väittely on turhaa. Se että evankeliumi on salattu heiltä jotka eivät ota vastaan rakkautta totuuteen.

      • näin asiat ovat

        Veilo on harhassa kaatumistemppujensa ksnssa kuten oli Ylivainio ja Kuhlman. Vwilo edustaa saamaa äärikarismaattista hurmosta kun helluntailainen Marko Selkomaa. Ylivainion toiminta vei hellunrailaiset harhaan.


      • Nimetön..
        näin asiat ovat kirjoitti:

        Veilo on harhassa kaatumistemppujensa ksnssa kuten oli Ylivainio ja Kuhlman. Vwilo edustaa saamaa äärikarismaattista hurmosta kun helluntailainen Marko Selkomaa. Ylivainion toiminta vei hellunrailaiset harhaan.

        Niin, mutta kuka meitä voi auttaa. Etsimme Jeesusta Kristusta ihmisistä ja heidän opeistaan.
        Olemme enemmän kuin kurjia, raamattu on kaikkien meidän käsillä ja pompimme opintuulista toisiin.
        Jeesus Kristus ja Jumala on tässä ja nyt rukouksen päässä.
        Miksi emme tee sitä mitä Jeesus sanoi.
        Olemme tyhmiä ja lamput tyhjänä öljystä.
        Herra meitä armahtakoon.
        Eihän Veilokaan eksyttäisi jos ihmiset antaisivat elämänsä yksin Jumalalle Jeesuksessa Kristuksessa.
        Maallista kuningasta liha haluaa, sitä ihminen niittää mitä kylvää.
        Kadotukseen joudumme sokeutemme ja väittelyidemme takia.
        Jo tämä vaittelyidemme synti sytyttää sen liekin mikä meidät polttaa jos emme tee parannusta.
        Jumalan armoa Herrassamme Jeesuksessa Kristuksessa Veilollekkin.
        Sokeat tarvitsevat sokean paimenen, koska se kirkkaus mikä on Jeesuksessa Kristuksessa näyttäisi heidän syntinsä ja rikkinäisen omatuntonsa.


    • voi voi sentään

      Kyll täällä nyt hutkitaan eikä ensin yhtään tutkita. Aivan väärää höpinää. Ootte aikamosia eksyttäjiä

    • ghjlhgf

      Ajattelen monella tapaa samalla tavalla tatuoinneista kuin hän, mutta...
      Videossa hän vaikutti agressiiviselta ja käytös ei sopinut siihen kuvaan, joka minulla on Kristuksessa olevista ihmisistä.

      Saatan olla täysin väärässäkin, mutta voisiko olla, että hänen uskossa kasvamisensa on jäänyt kesken ja ajan kanssa inhimillinen puoli, omavoipaisuus on astunut esiin.

    • voitelu-eksyttää

      Huomasin itsekin saman Veilon opetuksista ja etenkin se voitelun siirtäminen ja hakeminen esim. Owuarilta herätti minut Veilon suhteen ja lopetin hänen oppiensa kuuntelemisen vaikka paljon asiaakin hänen opetuksissaan onkin.

      Ikävää että hänkin on harhautunut ja on mennyt Jumalan lähettämään Tuli-eksytykseen mukaan jolla koetellaan kaikki Jeesuksen tosisseuraajat :(

      Dan 11:32-35
      " Ja liitonrikkojat hän viettelee luopumukseen houkutuksillaan, mutta niitten joukko, jotka tuntevat Jumalansa, pysyy lujana ja tekee tehtävänsä. Ja taidolliset kansan seassa opettavat monta, mutta heitä sorretaan miekalla, tulella, vankeudella ja ryöstöllä, jonkun aikaa. Ja keskellä sortoa heille suodaan pieni menestys, ja monet liittyvät heihin teeskennellen. Ja taidollisista jotkut kompastuvat, että heidän joukkonsa koeteltaisiin, seulottaisiin ja puhdistettaisiin lopun ajaksi, sillä vielä kestää, ennenkuin määräaika on"

      2.tees 2:7-12
      "Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää, niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä, tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua. Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen, että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen".

    • Nimetö

      Rukoilkaa Markku Veilon puolesta. Ehkä hän vielä löytää synnin tunnon ja Jeesuksen Messiaan.

      • Näkökulmaa

        Parasta kuitenkin on,että kysytte väärinkäsitysten välttämiseksi asiaa häneltä itseltään.
        Niin olen itse toiminut.


    • Ei.eksytyksiä.lisää

      Tarkoittiko joku siellä kommentillaan, että Markku Veilo muka hyväksyy Owuorin Jumalan profeetaksi? Siinä tapauksessa Markku Veiloa ei tule kuunnella.
      Owuor esiintyy uutena Eliana, kuten Branham aikanaan.

      • Jumalan-lapsi

        Rauha teille.

        Kyllä Veilo hyväksyy Owuorin ja hänen voitelunsa jota voi käydä myös vastaanottamassa Owuorilta henkilökohtaisesti, olen kuunnellut niin monta Veilon puhetta etten voi sanoa millä videolla hän niin puhui mutta totta se on. Lisäksi hänhän kertoi jollain opetusvideolla myös siitä että sai nuhteluita muilta veljiltä helluntaiseurakunnassa kun hän siirsi omaa voiteluaan toisille uskoville ja he saivat tätä kautta saman armolahjan kuin mikä Veilolla itsellään oli. Kuunnelkaa opetusvideot armolahjoista, se voi löytyä sieltä. Linkki Veilon youtube opetusvidoihin: https://www.youtube.com/results?search_query=markku veilo

        Eksytysvideot on Veilolta hyvät koska olen saanut itsekin samanlaisen ymmärryksen asioista Pyhän hengen avulla joten sen tähden olen ymmälläni muiden hänen videoiden opetuksesta tästä voitelusta jota voi hakea ihmiseltä vaikka samaan aikaan hän kuitenkin varoittaa voitelusta joka voi olla saastunutta koska ihmisen kautta voi saada mitä vain. Jumalan Sanahan nimenomaan opettaa että "- - Henki, jakaen kullekin erikseen, niinkuin tahtoo" 1.Kor 12:11 eli ettei ihminen välitä mitään voiteluja vaan että KAIKISTA armolahjoista päättä yksin Jumalan Pyhä Henki. Meillä on lupa anoa, kinuta ja tavoitella armolahjoja itsellemme tehden se rukouksessa Jumalalle, Taivaan Isällemme eikä rukoillen suoraan Pyhää Henkeä.

        Profeetta elian tapaus raamatussa jossa hänen voimavoitelunsa siirtyi kaksinkertaisena seuraajansa elisaan ennen hänen (elian) ylöstempausta oli ainutlaatuinen eikä toimi esimerkkinä meille tämän päivän uskoville suurena voitelun välittämisenä ihmiseltä ihmiselle, kolmantena Pyhän Hengen vuodatuksena niin että entisaikain apostilitkin kadehtisivat jos näkisivät ja tätä nimenomaan eksyttävässä new agessa opetetaan ja innokkaina odotetaan. Raamatun mukaan aivan lopunajan viimeisinä päivinä nousee KAKSI TODISTAJAA, PROFEETTAA jotka profetoivat 1260 päivää eli 3,5 vuotta suurin tunnusmerkein mutta heidätkin lopulta otetaan hengiltä syvyydestä nousevan pedon toimesta mutta kolmen ja puolen päivän perästä he kuitenkin heräävät kuolleista ja nousevat pilven mukana taivaaseen Jumalan tykö (vertaa mal 4:5,6 ja ilmestyskirja 11.luku).

        Linkit katsottavaksi Veilon eksytysvideoihin:

        Varokaa eksytystä: https://www.youtube.com/watch?v=8cBnUt6TkYo
        ja Älä anna eksyttää itseäsi: https://www.youtube.com/watch?v=7NJVgQD3xNA.

        *****

        Minun huomioni kiinnittyi erityisesti Katso päivät tulevat -videoon (https://www.youtube.com/watch?v=2iEFm5IZRyI) missä Veilo profetoi tulevasta seurakunnasta ja uskovien yhteydestä hän jättää osan profetiasta sanomatta ääneen "...Te tulette näkemään sen kuka on aito ja joka kaikesta sydämestään rakastaa minua ja SEN joka etsii ihmeitä ja tunnustekoja ja jotakin ulkoista..." kohdan jälkeen hän vaikenee hetkeksi eikä kerro tuomiota joka profetiassa kyseisille ihmeiden etsijöille tuli. Jollain videollaan Veilo kertoi että hän on tehnyt sopimuksen Jumalan kanssa ettei hänen tarvitse sanoa mitään negatiivista tai ettei hän kerro näiden eksyttäjien nimiä tms. En muista sanamuotoa tarkalleen mutta tuossahan se tuli selvästi esille ettei hän kerro kaikkea mitä henkimaailmasta kuulee. Jumalalle uskollinen profeetta joka on armosta Jumalan työssä, kertoo niin pahat kuin hyvätkin asiat uskollisesti Jumalan kansalle, se on ollut niin jo aikojen alusta saakka!

        Sen tähden monet raamatunajan profeetat yrittivätkin ensin paeta työtehtäväänsä etteivät joutuisi olemaan niin negatiivia tuomiopäivän pasuunoita ja näin saisi kansan vihaa päällensä, mutteivat he päässeet kuitenkaan Jumalaa pakoon vaan joutuivat varoittamaan väkevästikin kansaa etteivät olisi itse joutuneet syynalaisiksi. Joka ei ole Jumalalle uskollinen, joutuu uneliaisuuden hengen valtaan joten meidän on varottava olemasta Jumalalle, Taivaan Isällemme haureellisia, uskottomia epäjumalan (kuvien) ja väärien henkien palvojia. Sielunvihollinen tahtoo eksyttää jokaisen meistä ja johdattaa meidät eksytysten kautta suureen ahdistukseen mutta joka pysyy vahvana loppuun asti, se pelastuu -- on raamatun sanoma jokaiselle meistä asemastamme riippumatta.

        Raamattu opettaa että:

        Jer. 23:28
        "Se profeetta, jolla on uni, kertokoon unensa; mutta se, jolla on minun sanani, puhukoon minun sanani uskollisesti. Mitä tekevät oljet jyvien seassa? sanoo Herra".

        Niinpä siis koetelkaa kaikki ja pitäkää Veilonkin opetuksista se mikä on oikein, hyvää ja raamatullista. Hän opettaa monessa kohdin hyvin, todella hyvin ja voithan saada hänen opetuksensa kautta oivalluksen todellisesta Totuudesta. Älkää kuitenkaan uskoko Veiloonkaan sokeasti älkääkä kompastuko häneen ja hänen käsityksiinsä. Olemme uskovinakin vajavaisia ihmisiä, siksi meidän olisikin hyvin tärkeää täyttyä aidolla ja alkuperäisellä Jumalan Pyhällä Hengellä jotta voisimme ymmärtää kaikenlaisia eksytyksiä joita ympärillämme ilmenee.

        Jumala meitä ja Markku Veiloa siuntakoon ja johdattakoon meitä kaikkia Pyhällä Hengellään kaikkeen Totuuteen, sanan vääristelemättömään maitoon. Aamen.


      • Jumalan-lapsi

        Katso vielä hyvä puhe Veilon video: Enkeleiden käskeminen, voitelu kuolleilta, voitelun siirto ym. https://www.youtube.com/watch?v=lg0qj_BkQuc
        sekä opetusvideo kätten päälle panemisesta: https://www.youtube.com/watch?v=VDfInCgXECs .

        Niin, voihan se olla että Veilonkin ymmärrys Owuorista on jo nyt kirkastunut. En tosiaankaan tiedä, en ole kuunnellut hänen viimeaikaisia puheitaan koska hänen ääni on niin terävä ja käy pahasti korviini mun kaiuttimista.


      • Anonyymi
        Jumalan-lapsi kirjoitti:

        Katso vielä hyvä puhe Veilon video: Enkeleiden käskeminen, voitelu kuolleilta, voitelun siirto ym. https://www.youtube.com/watch?v=lg0qj_BkQuc
        sekä opetusvideo kätten päälle panemisesta: https://www.youtube.com/watch?v=VDfInCgXECs .

        Niin, voihan se olla että Veilonkin ymmärrys Owuorista on jo nyt kirkastunut. En tosiaankaan tiedä, en ole kuunnellut hänen viimeaikaisia puheitaan koska hänen ääni on niin terävä ja käy pahasti korviini mun kaiuttimista.

        Korvasyyhyäkö korvaasi kaipaat kuultavaksesi?


    • Itse olen ollut myös huomaavinani tuon Veilon esiintymisessä, jotakin huuma hakuisuutta, ja hänen uniaan en usko lainkaan.

      Pyhyys ja itsensähillintä puuttuvat hänen esiintymisestään, ja tuntuukin, että toisinaan olotila siitä, että puhuu jotakin on tärkeämpää, kuin se, että mitä puhuu.

      Punnituin sanoin meidän tulee puhua.

      • Tarkoitus oli viitat hänen saamiin sanomiin, joita en pidä oikeina, sillä voin kertoa, että myös minä, jos vain otan vastaan saan paljon sanomia, mutta sanomat eivät ole oikeita.

        Toki oikeaakin sanomaa on olemassa, mutta Veilo ei minun nähdäkseni saa sellaista, ja koska hän ei ole kuuliainen Herralle, kuten tulisi, niin hän ei ole lukenut sitä viestiä, joka kertoisi hänelle, että henki ei ole Pyhä, joka hänelle puhuu.

        Ihmiset ovat ovat niin kovin inoissaan, jo siitä, että edes joku henki heille puhuu, eikä sitten osata varoa näitä valheen henkiä, jotka puhuvat, kuten hengellisä asiota, mutta vääristäen ja eksyttäen kuitenkin.

        Henkien erottamisen lahja paljastaa tällaisen valheen hengen, mutta kyllä se valheeksi tulisi muutenkin paljastua, jos elää tiivisti Jumalan yhteydessä.


    • Älä.jatka.parjaustasi

      Onko joku teistä parjaajista Markku Veiloa parempi saarnaaja?
      Jos osaat opettaa Raamatun sanaa Markkua paremmin, niin ala tehdä sitä. Vasikoiva mustamaalaus on alhaista sielunvihollisen touhua.

      • miehiäjahiiriä

        Hajotkaa syntisäkit! Matt. 26 26-17


    • kaajo

      Kyllä Markku Veilo opetti varsin selkeästi olevansa manifestaatiota vastaan puheissaan eksytyksistä. Oikein valaiseva ja hyvä puhe oli.
      Kaikki tulee koetella sanalla tietenkin. On hänellä hyviä puheita liittyen eksytyksiin.
      Tekee hyvin selväksi miten Pyhä Henki ei toimi ja miten se toimii.
      Vastustaa "torontolaisuutta" ja Lakelandin ym. toiminnassa tapahtuvia juttuja selkeästi samoin.
      Nahkatakki on vaate, oliko siinä jotain erityistä?

      • kii5

        On mullakin muuten nahkatakki :D

        Mutta itse lasken kaatumisen manifestaatioksi, ja hän nimen omaan sanoi kaataneensa.


    • Näkökulmaa

      Hyvä kun olet asiaa tutkinut.
      Aiemminkin on Velloa arvosteltu,silloin suosittelin Vellon opetuksia,mutta tiedon lisäännyttyä kehoitan välttämään niiden kuuntelua.
      Vello on muuten kyllä hyvillä puhelahjoilla oleva henkilö.
      On jäänyt kuulematta tuo kaatamisasia,ja varmasti en ole huomannut montaa muutakaan asiaa opetuksissaan,kuunneltuani vain kolme saarnaa häneltä.
      Näyttää siltä,etten enään Vellon opetuksia kuuntele.

      • Näkökulmaa

        Korjaus nimeen,ei Vello vaan Markku Veilo:)


    • drtjns

      Markku Veilon opetus ei ole kaikilta osin raamatullista.

      Esimerkiksi opetuksen 7 eri hengellisestä tasosta on vastoin Raamatu opetusta.

      Hänen puheestaan ilmenee, että yhdistelee raamatun sisältöjä yhden sanan perusteella ja kun yhdistää kaksi eri asiasta puhuvaa kohtaa, tulee siitä aikamoinen sekoitus.

      Tässä yks puheensa, joss hän väittää, että Jumala on laittanut elävän veden lähteen meidän sisimpäämme jo syntymässämme, joka opetus on täysin raamatun vastaista.

      https://www.youtube.com/watch?v=t52BJKeUxgU

      Monissa muissakin puheissaan on paljon oikeaa, mutta seassa on sellaista väärää sanomaa, joka paljastaa ettei kaikki ole kunnossa.

    • Figurius

      Huhhuh. Kuuntelin äsken ensimmäistä kertaa elämässäni Veilon opetuksen Pyhän Hengen täyteydestä Ristintien mp3-kokoelmista ja koin moneen kertaan, että nyt on jotain vialla. Tulin netistä katsomaan, miten muut hänet kokevat. Ensinnäkin korviin otti juuri tämä "Jumala puhui minulle"-toteamus, toiseksi hämmensi opetus positiivisuudesta - mietin että nyt kuulostaa enemmän joltakin Jari Sarasvuon luennolta kuin Raamatun opetukselta - mutta erityisesti särähti korvaan seuraava seikka. Veilo selitti, että Jumalan voima virtailee kaikkialla ympärillämme, samoin vihollisen voima. Miten voimme tunnistaa eron? Hänen vastauksensa oli: (lähes suora sitaatti)
      "jos elämme pyhää elämää ei hän anna meille käärmettä vaan saamme olla varmoja että mitä hän meille suoraan antaa on aitoa ja oikeaa" ..?! - Ei siis mitään kehotusta koetella henkiä kuten Raamatun mukaan meidän pitäisi tehdä. Riittää että elämme "pyhää elämää". Tämä on väärin monella tapaa. Ei ihmisen tulisi turvata koskaan omaan pyhyyteensä, vaan kaikessa Jeesuksen sovitustyöhön. Toiseksi meidän tulisi aina koetella henget ja muutkin "fiilikset" koska Jumala itse varoittaa viimeisten aikojen valhehengistä. Muutenkin koin, että Veilo korosti ihmisen omia tekoja ja omavanhurskautta. Nämä seikat saivat aikaan sen, että jos jatkossa kuuntelen hänen puheitaan, pidän Raamatun auki ja tarkistan kaiken sieltä. Näin kehottaisin muitakin sielunsa kohtalosta välittäviä tekemään. Tosin näin on jokaisen muunkin opettajan kohdalla. Valvoa tulisi ettei eksy. Vielä on lisättävä, että luin näitä kommentteja ja hätkähdin tuota opetusta "pyhyyden tasoista" - sehän on monien okkultististen seurojen lempijuttu, että ihminen ikään kuin kipuaa valaistumisen portaita ja tulee askel askeleelta muka paremmaksi ihmiseksi.

    • marthaviilox

      Miulo tatsa pyllys onksesunti? se n kaalimaa ja hyvila ei votkaa ukovainen lysti venäjällä kanojaei kuako amrku viilo? hikbrrzzazzxzazaa....

    • jeesushitler666

      uskonnot on perkeleestä.

    • Jeeesus

      Uskonnot onkin, usko Jeesukseen Kristukseen, Jumalaan lihaksi tulleena, kuoleman voittaneena ja ylösnousseena ei.

    • rohveetta1

      No niin rohveetta kirjoitti tämän 2014 ja nyt isis on tullut,-mustahevonen miekkoineen Eurooppaan.Tässä puhuin Lähi-idän tapahtumista.Tuo tähti joka putosi taivaalta keskellä kirkasta päivää niinkuin kirjoitin,oli Isis joka juurtuu sanasta "taivaan Kuningatar".Lähti hevosellaan kylvämään tuhoa.

    • Videosta

      Tuohon surulliseen videoon vielä: se jota ilmeisesti jotkut Veiloksi luulevat on joku Leo, hänen nimensä mainittiin jossain kohtaa, lisäksi tekstissä oli myös Leo Joku, siinä missä useamman nimi luki.
      Eli Markku Veilo EI liity videoon ja ko ihmisiin mitenkään.

    • järkyttynyt

      Järkyttävä video :(
      voivatko ne ihmiset olla oikeasti tosissaan?

    • Seijaleh

      Markku Veilo pitää kerran kuukaudessa saarnan Asannan kokouksissa. Kuuntelepa video Varokaa eksytystä! Parasta tarkistaa asia ennen kuin sanoo väärän todistuksen lähimmäisestä.

    • Miksi sinua häiritsee nahkatakki?

    • Pelastettu

      Matt.25:1-12 Siis kymmenen neitsyttä ( neitsyt:uskova). Viisi heistä olivat viisasta ja viisi tyhmää. Kaikki nukkuivat (tämä aika ja maailma ovat unettavia). Lopun aikana (nyt) uskovat herätetään ja : "ylkä tulee, menkää Häntä vastaan". Nyt rakkaat ystävät, te kaikki jotka olette kirjoitelleet tähän Markku Veiloa koskevaan kysymykseen, miettikää kumpaan joukkoon kuulut. Lue ensin huolellisesti ko. Raamatun opetus. Älä ole niin huolissasi, mitä Veilo on (Herra hänet tuntee!) Sitten voitkin lukea koko luvun loppuun ja miettiä, kuinka selkeästi Jeesus jakaa hyvät ja pahat. Jos vieläkään et ymmärrä, mitä haluan sanoa, niin lue Matt. 13: 24-30 hyvästä siemenestä ja lusteesta. Kumpaan joukkoon kuulut: oletko hengen hedelmiä (rakkaus, ilo, rauha, ystävällisyys, pitkämielisyys, sävyisyys, itsehillintä, uskollisuus) kasvava uskova vai luste Jumalan viljapellossa ( Gal.5:19-21). Huomaa; " palvelijat sanoivat; tahdotko että menemme ja kokoamme sen?" Vastaus: "en, ettette lustetta kootessanne nyhtäisi sen mukana nisuakin". Ei ole meidän tehtävämme tehdä tuomioita. Se näyttääkin olevan kovin ristiriitaista. Niin monta kuin on miestä, niin on mieltä. Aika tulee ja on jo, jolloin Jumala tekee erotuksen. Valvotaan me vain omaa tilaamme!

    • NIINkÖSEON

      Höpö, höpö! Kuunnellaan yksi video ja tehdään heti siitä täydellinen päätelmä. Markku on loistava puhuja, joka viettää Jumalan kanssa kahdeksan tuntia vuorokaudessa. Olen kuunnellut hänät nyt kahdeksan vuotta. En yleensä alennu kirjoittelemaan tällaisilla palstoilla, koska täällä kirjoittelevat ne, jotka eivät mistään mitään tiedä, mutta arvostelevat silti. Kii5, mitä työtä sinä teet Herran kanssa? Teetkö mitään, vai onko työsi arvostella niitä, jotka tekevät. Jokaisesta turhasta sanasta teemme kerran tilin. Niinhän Raamattu sanoo. Paras olisi miettiä, ennen kuin suunsa avaa.

    • Kysynvaad

      Onko Markku Veilo käynyt läpi avioeron elämässään? Onko hänen nykyinen vaimo toinen vai ensimmäinen vaimo?

    • Olevalmiina

      Veilon henkilöä en lähde kommentoimaan suuntaan tai toiseen. Tuntuu olevan ahkera Herran palvelija kuitenkin.
      Mutta kiinnitin kyllä huomioni, joitain hänen opetusvideoitaan seuranneena, muutamiin asioihin. Kysymys on nyt opetuksesta eräällä videolla, mikä käsitteli jo uskossa olevan ihmisen vapautumista erilaisista sidoksista, jotka taas hänen opetuksensa mukaan estävät hengenelämässä edistymisen.

      Siinä Veilo ottaa esimerkiksi ihmisen, jolla on ollut lukuisia sukupuolisuhteita ja jotka sitten jollain tavalla sitovat hänen mieltään edelleen. Hänen mukaansa tällaisen ihmisen on lueteltava ehdottomasti jokaikinen sukupuolikumppani erikseen nimeltä ja pyydettävä anteeksi tätä syntiä. Vain näin voi Veilon mukaan vapautua ko sidoksista.

      Kysymys kuuluukin nyt, että jääkö sellainen ihminen sitten armahtamatta, joka ei näin pysty tekemään siitä yksinkertaisesta syystä, että kumppaneita on ollut niin paljon, ettei voi yksinkertaisesti muistaa jokaista; eikö Jeesuksen sovitus ristillä tällöin olekaan kertakaikkinen? Entäpä prostituoidut, kuinka heidän käy?

      Sielunhoidollisesti on ymmärrettävää, että syntejään käy lävitse ja tunnustaa ne synteinä sekä on valmis ne hylkäämään, mutta tukeeko Raamattu nyt ihan tällaista opetusta.

      Joskus tuntuu siltä, että sananopettajat alkavat keksimällä keksimään jotain opetettavaa, vetämään vielä kursseja ja koulutuksia jonkin asian ympärille, mikä tuntuu vähän ihmislähtöiseltä, kun pitäisi luottaa Pyhän Hengen voimaan. Hän kyllä kykenee toimimaan saarnastuolin ja penkin välillä suoraankin - ja nimenomaan se on Hän, joka jotain aikaan saa!

      Se on vain niin tämän ajan henkeen sopivaa, mutta liekö aina asiaankuuluvaa. Välillä tulee mieleen seurakunnistakin liikelaitoksina, joiden todellinen funktio häipyy kysynnän ja tarjonnan lain alle. Tämä on tietysti minun mielipiteeni, mutta edellä esittämäni kysymys vilpitön.

    • Siioninvirret

      Olen uskovainen ja kiitän Jumalaa kaikesta hyvästä, mitä on osakseni tullut. En kuitenkaan halua kuunnella esimerkiksi Veilon saatanan huutamista. Sen minä sanon, että kiitollinen mieli ei huuda saatanaa eikä pelottele lapsia tai herkistyneitä aikuisia helvetin kauhulla. Ihminen, joka on kiitollinen ei tarvitse muuta kuin kiittää päivittäin hyvistä asioista Jumalaa ja Herraamme Jeesusta Kristusta. Jo lapsena opin sen, että kiittäen saa voimia ja tulee tyytyväiseksi ja silloin on mahdollista myös se, että jo täällä maan päällä voi olla paratiisissa. Kun helluntailaiset havuavat maallista mammonaa ja luulevat saavansa taivaspaikan rahalla; se on anekauppaa. Tunnen montakin saarnamiestä helluntailaisuudesta ja he kaikki haluavat lähelle taivasta ja rahalla ostavat
      hyvää omaatuntoa. Ihminen, herää todelliseen elämään ja kiitä päivittäin Jumalaa, mutta älä aina pyydä itsekkäästi rahaa ja mammonaa. Älä kahmi, sillä käärinliinassa ei ole taskuja; kaikki jää ja sinä muutut maanmullaksi ikuista kiertokulkuasi käymään matojen ruuaksi.

    • violaluna17

      Kuuntelin Markku Veilolta puheen,jossa kertoi Jeesuksella on neljät kasvot. Yhdet on tosi pelottavat leijonan kasvot. Sen jälkeen en ole uskaltanut häntä kuunnella. Se oli jotenkin kamalaa. Hui!

    • Tukekaa uskonveljiä- ja sisaria arvostelun sijaan.
      "...Älkää tuomitko, että ei teitä tuomittaisi..."
      Jos kuitenkin täytyy arvostella, niin sen tulee pohjata Raamattuun!
      Musta tuntuu, puhui pelottavia(niin Raamattukin), pukeutui nahkatakkiin(hmmm), ei saa puhua saatanasta(saa ja pitää, niin Raamattukin tekee, ei pelkkää "hyperarmoa), unet ja profetiat eivät kuulu asiaan(kyllä kuuluu, Raamattu kertoo niin) jne.
      Tuo äärikarismaattisuus tuntuu olevan synonyymi himouskovalle, enkä ymmärrä kumpaisenkaan sanan todellista haettua tarkoitusta.
      Joku puhui kundaliinihengistä tms, mutta ne kuuluvat idän uskontohin ei Raamatun termistöön.
      Siunattua kesää kaikille tasapuolisesti.
      Ps -Emmehän me taistele ihmisiä vastaan vaan henkivaltoja ja voimia vastaan, tämän pimeyden maailman hallitsijoita ja avaruuden pahoja henkiä vastaan-
      Paavalin kirje efesolaisille 6:12

    • Tuumin

      Ristin voitto-lehdessä oli arvostelu Veilon kirjasta "Kaksisieluinen mies", että siinä on kohtia, jotka eivät vastaa Raamatun opetusta. Mitä mieltä?

    • mielenkiintoistakin

      Vaikea ottaa kantaa kun ei tiedä kohtia !

    • LukekaaRaamattua

      Markku Veilon kirja Kaksisieluinen mies ei perustu Raamatun opetuksiin. Kirjassa on useita harhaoppisia käsityksiä. Mm: ihmisellä ei voi olla kahta sielua, eikä Raamattu niin opeta. Ihmisen sielu ei sijaitse veressä (3 Moos 17: 11 ja 14 ssa puhutaan eläimestä), Jeesuksen sielu ei valunut maahan veren mukana vaan meni paratiisiin.

      • LukekaaRaamattua

        Ja vielä: Raamattu ei mainitse sanaa Perisynti kuten Markku Veilo kirjassaan sanoo.


      • RaamattuaLuetaan

        Missä sielu sitten on?


    • Vegetsu

      Pikkasen pimee kaveri, kaveri toki tekee tilin ku puhhuu tuntitolkulla paskaa

      • bisnes.on.bisnes

        Olen samaa mieltä. Pelkkää rahanahneutta.


      • kukamaksaajammillä
        bisnes.on.bisnes kirjoitti:

        Olen samaa mieltä. Pelkkää rahanahneutta.

        Kirjamyynnistä saa toki tuloja. Mutta mitä maksetaan ja kuka (seurakunta/kolehti/?) kun käy seurakunnissa puhumassa?


    • BlackBerryWay_EiKirj

      Tää aika on täynnä hämäräsaarnaajia (en oikein silti osaa sanoa Veilosta). Heitä on kaikkialla, niin ettei voi enää mihinkään mennä sanan kuuloon. Jotkut ovat vilpittömästi sivupolulla, jotkut tieten tahtoen.

      Meidän on parasta olla tuomitsematta, se kuuluu Jumalalle. Rukoillaan uskovien puolesta ja pidetään itsemme pois saastaisista vesistä. Emme varmaan tiedä tarkkaan itsestämmekään, missä oikein mennään. Raamattu on paras opas, ei saarnata mutu-tuntumaa itselle eikä muille.

    • Ylivertainen

      Vai mikä viisauden Tonava täällä virtakin ja tuota oikeaoppisuuteen määrää. Markulla on ihailtavan hyvät tiedot Toorasta, älkääkä unohtakaa kolmatta käyttöä.

      Niin kuten huomaatte minä se vasta omaankin saati tiedän kaiken.

    • Anonyymi

      Veilo on Suomen johtavia raamatunopettajia. Kannatan häntä. Sensijaan Mauno Mattilasta tiedän, ettei hän ole Pyhän Hengen alueella.

    • Anonyymi

      Minuun särähti erään tuolla ylhäällä kirjoittaneen lause ” uskovainen voi langeta myös syntiin”. Minulle tuli tästä mielikuva, että uskot osittain siihen, ettei uskovainen Herran oma tee syntiä. Sitähän ilmaus ” voi langeta” tarkoittaa.
      Raamattusi ei missään, ei yhdessäkään kohdassa tuo esille edes vaihtoehtoa, ettei ihminen voisi tehdä syntiä. Jokainen meistä tekee ja on luonnostaan synnin tahraama, jonka eteen Jumalalla ei ole mitään velvoitteita auttaa. Synnin palkka on kuolema. Olemme jokainen tästä tietoisia, koska synnin kosketuspinta on myös sinussa ja minussa. Kiitos Jumalalle, että hän on kuitenkin tehnyt puolestamme suuria järjestelyjä, jotta ihmiskunnalla olisi mahdollisuus saada synnin sovitetuiksi ja tuntea itsensä puhtaaksi.

      Joten jokainen tekee syntiä. Jokainen tarvitsee Kristuksen uhria, joka voi tulevaisuudessa antaa meille täysin puhtaan aseman Jumalan edessä.
      Jos emme olisi syntisiä tai tekisi sitä, mitä merkitystä silloin olisi sillä, että Jumala uhrasi poikansa puolestamme 2000 vuotta sitten.

      Ei ole ole mitään hyperarmoa. Se on vain kirjoittajan ajatusten juoksua. Armo on täysin riittävä tuottamaan meille sovitus Kristuksessa. Mutta se, että hyödymmekö ansaitsemattoman hyvyyden suunnattomasta armosta riippuu siitä, kuinka asetamme askeleemme elämänkilpajuoksussa. Kristityn elämä ei ole elämistä onnellisuuden kuplassa tuudittuneena ehkä ajatukseen, ettei meille voi sattua mitään pahaa ja olen kerran pelastettu. Miksi siis olla huolissaan liikaa? Totta. Liika huolestuneisuus uuvuttaa. Mutta emme voi elää kristittyinä huoletonta elämää, koska synti ja vääryys odottavat ehkä seuraavan nurkan takana.

      Apostoli Paavali taisteli koko palveluksensa ajan syntiä vastaan. Hän vertasi kristityn vaellusta kilpajuoksuun. Joudumme päivittäin tekemisiin syntisyyden kanssa niin itsessämme kuin kohtaamiemme lähimmäisten kanssa.
      Lue Raamattua, anna sen vaikuttaa tekoihisi, sovella oppimiasi totuuksia elämääsi, rukoile säännöllisesti, julista sanaa mahdollisuuksiesi mukaan. Näin tekemällä sinusta kasvaa hengellinen ihminen, joka hengen avulla voi kyetä taistelemaan syntiä vastaan.

    • Anonyymi

      Olisi hyvä tietää Veilosta pitääkö hän Jumalan antamana sapattina rukoushuoneensa ovet auki jumalanpalveluksille, Jeesuksen esimerkin mukaan. Jeesushan meni sapattisin tapansa mukaan synägoogaan opettamaan ja samalla paransi sairaita.

      1234567---

    • Anonyymi

      Sisaret ja veljet. Kuljemme nyt hieman tuntemattomilla vesillä jos alamme etsiä seurakuntiemme veljistä, pastoreista tai kenestä tahansa virheitä tai arvostelemme heitä. Tilanteemme on ihan sama, jos eläisimme Egyptistä lähdön aikaa ja alkaisimme arvostelemaan Jumalan nimittämiä vastuullisia veljiä kuten tapahtuikin eramaassa. On syytä palauttaa muistiin, mitä tapahtui Mirjamille, Aaronille ja Korahille heidän arvostellessa Moosesta ja hänen tapaansa johtaa kansa luvattuun maahan. Jumala vihastui heihin kaikkiin. He saivat ansaitsemansa rangaistuksen.

      Te teette nyt aivan samalla tavalla kun etsitte puhujista, pastoreista vikoja tai vertailette heitä keskenään. Kuinka rakkaudetonta tuollainen on. Tuollainen aiheuttaa jakaumia ja eriarvoisuutta seurakunnassa kun seurakunnan yksi tunnusmerkki ja näkyvä sellainen tulee olla ykseys ja rauha. Yhteenkuuluvuus. Jokainen teidän arvosteleva kommenttinne on loukkaus Kristusta kohtaan, joka on seurakunnan pää ja omistaja.

      • Anonyymi

        Aamen totta puhut!


      • Anonyymi

        Kyllä, ykseys ja rauha, toisen kunnioittaminen. Samaan Taivaaseen ollaan matkalla, jos olemme Jeesuksen verellä pestyjä. Tuollainen parjaus julistajaa kohtaan palvelee Saatanan tarkoituksia, siksi pitäisi tarkoin tutkia itseään, ettei vain ole sotimassa Jumalaa vastaan.
        On turha odottaa, että Veilo on Jeesus. Hän on ihminen, eikä pyri olemaankaan muuta. Hän on "ostanut totuutta", ja siksi hänellä on mistä jakaa. On hyvä, että vielä julistetaan Herran Sanaa. Luulisi sen ilahduttavan toisia uskovia. Eikö se ole tarkoitus, kun täällä vielä ollaan.
        Voi meitä ihmsiä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, ykseys ja rauha, toisen kunnioittaminen. Samaan Taivaaseen ollaan matkalla, jos olemme Jeesuksen verellä pestyjä. Tuollainen parjaus julistajaa kohtaan palvelee Saatanan tarkoituksia, siksi pitäisi tarkoin tutkia itseään, ettei vain ole sotimassa Jumalaa vastaan.
        On turha odottaa, että Veilo on Jeesus. Hän on ihminen, eikä pyri olemaankaan muuta. Hän on "ostanut totuutta", ja siksi hänellä on mistä jakaa. On hyvä, että vielä julistetaan Herran Sanaa. Luulisi sen ilahduttavan toisia uskovia. Eikö se ole tarkoitus, kun täällä vielä ollaan.
        Voi meitä ihmsiä!

        Pedostakin tulee saada voitto, jotta pääsee mukaan kun Jeesus tulee toisen kerran ja vie omansa 1000 vuodeksi taivaaseen.

        1234567---


      • Anonyymi

        1. Kor. 5:
        13 Mutta ulkopuolella olevat tuomitsee Jumala. "Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha."

        Nyt Mooses oli puhdas ja Jumalan kutsuma sekä valitsema, Veilo ei ole!

        "On syytä palauttaa muistiin, mitä tapahtui Mirjamille, Aaronille ja Korahille heidän arvostellessa Moosesta ja hänen tapaansa johtaa kansa luvattuun maahan. Jumala vihastui heihin kaikkiin. He saivat ansaitsemansa rangaistuksen."

        Miksi et pysy totuudessa eli mitä oli ja mitä on ilmoitettu!

        4. Moos. 12:
        1 Mutta Mirjam ja Aaron parjasivat Moosesta etiopialaisen naisen tähden, jonka hän oli ottanut vaimokseen; sillä hän oli ottanut vaimokseen etiopialaisen naisen.

        ei siis Mooseksen tapaa johtaa kansaa luvattuu maahan!

        Koorah ja muut:
        4. Moos. 16:
        3 Ja he kokoontuivat Moosesta ja Aaronia vastaan ja sanoivat heille: "Jo riittää! Koko seurakunta, he kaikki, ovat pyhät, ja Herra on heidän keskellänsä. Miksi te siis korotatte itsenne Herran seurakunnan yli?"

        Moosesta JA AARONIA vastaa,
        eli
        olisi kyseessä valtataistelu!

        9 Eikö teille jo riitä se, että Israelin Jumala on erottanut teidät Israelin seurakunnasta, sallinut teidän käydä hänen tykönsä toimittamaan palvelusta Herran asumuksessa ja seisomaan seurakunnan edessä palvelemassa heitä?
        10 Hän salli käydä tykönsä sinun ja kaikkien veljiesi, leeviläisten, sinun kanssasi; ja nyt te tavoittelette pappeuttakin.
        11 Niin siis sinä ja koko sinun joukkosi käytte kapinoimaan Herraa vastaan; sillä mikä on Aaron, että te häntä vastaan napisette!"

        Joten miksi et kirjoita totuutta vaan vääristelet Kirjoituksia!
        Nyt edellä olevan Miriam ja Aaron, kun PARJAAVAT Moosesta etiopialaisesta, vaimosta!

        4. Moos. 12:
        4 Niin Herra sanoi äkisti Moosekselle ja Aaronille ja Mirjamille: "Menkää te kaikki kolme ilmestysmajalle". Ja he menivät kaikki kolme sinne.

        HUOM sana ÄKISTI!

        2 Ja he sanoivat: "Ainoastaan Mooseksen kauttako Herra puhuu? Eikö hän puhu myös meidän kauttamme?" Ja Herra kuuli sen.

        eli, he samalla kapinoivat, ja sanoivat, Puhuuko Jumala VAIN Mookseksen kautta, eli
        NAISPAPPEUS, sillä
        Toki Herra Puhui ylimmäiselle Papille eli Aaronille!

        nyt Jumala vastaa:
        8 hänen kanssaan minä puhun suusta suuhun, avoimesti enkä peitetyin sanoin, ja hän saa katsella Herran muotoa. Miksi ette siis peljänneet puhua minun palvelijaani Moosesta vastaan?"

        ja sitten se ydin:
        Mikä oli Aaronin rangaitus tästä?
        ja missä se ilmoitetetaan?

        Miriamin palkka oli selvä: Kuolema,
        jonka Jumala muutti pitaaliksi, Mooseksen tähden, mutta Jumala sanoo NAISELLE:

        14 Herra vastasi Moosekselle: "Jos hänen isänsä olisi sylkenyt häntä silmille, eikö hänen olisi ollut hävettävä seitsemän päivää? Olkoon hän nyt suljettuna ulos leiristä seitsemän päivää, ja sitten hän pääsköön takaisin."

        eli Kun nainen, tämän yhden kerran on ollut Jumalan ilmestysmajassa, missään ei ole muuta ilmoitettu, niin:

        Jumala SYLKI naisen silmille!

        Nyt esitä se Aaronin rangaistus?

        AINA TE eksytte! Aina!

        Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.


    • Anonyymi

      Markku Veilo on Jumalan palvelija ja tuntee raamatun.Herran päivä alkaa pian.Siitä hän on puhunut tv seiskassa.Ja kyllä se Herran päivä alkaa pian,siitä olen samaa mieltä.Myös ilmestyskirjassa puhutaan Herran päivästä.Uskovaisia vaivaa uneliaisuus.Ihmisiä ei kiinnosta uskonasiat.Mutta uskon,että tässä lopunaikana tulee kahtia jakautumaa.Jyvät erotetaan akanoista.Mutta tosi uskoville tulee vielä kovat koettelemukset.Ja uskon että uskovat joutuvat vihan aikaan mikä raamatussa on 7v.Tule herra JeesusVELI

      • Anonyymi

        Ilmestyskirjan mukaan peto saa VALLAN ja voiman yhdeksi hetkeksi, ennen Jeesuksen toista tulemista.

        1234567---


      • Anonyymi

        Täyttä paskaa Veilo puhuu!

        AINA TE eksytte!

        Nyt viimeaikaiset opetukset ovat todella omituisia!

        no toinen seikka, suosittelee, nuha-piikkiä, ja sanoo että Pyhä Henki sanoo eli on ilmoittanut näin!

        eli
        Muistakaa tämä kun nuha-piikin todellinen sislätö tulee ilmi!

        ja sitä odottaessa muista tämä:
        Jumala sanoo:

        "sillä minä olen Herra, sinun parantajasi".
        eli Lääkäri joka parantaa, eli sama kuin Jeesuksen eli Yeshuan, nimi suomeksi:
        Parantaja / Pelastaja.

        Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmestyskirjan mukaan peto saa VALLAN ja voiman yhdeksi hetkeksi, ennen Jeesuksen toista tulemista.

        1234567---

        Dan. 9:
        27 Ja hän tekee liiton raskaaksi monille yhden vuosiviikon ajaksi, ja puoleksi vuosiviikoksi hän lakkauttaa teurasuhrin ja ruokauhrin; ja hävittäjä tulee kauhistuksen siivillä. Tämä loppuu vasta, kun säädetty tuomio vuodatetaan hävittäjän ylitse."

        eli yksi vuosiviikko on 7 vuotta ja sen puolessa välissä tapahtuu merkittäviä!

        ei siis yhdeksi hetkeksi!

        AINA TE eksytte! AINA!

        Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.


    • Anonyymi

      Se tämä digilisaatio tuo shoppingmeininkiä.

    • Anonyymi

      Iha sekaisin ootte Markku veilo on hyvä julistaja, ja tarkka mitä puhuu kaikki selvää mulle mitä puhuu tehkää parannus

      • Anonyymi

        Kyllä Make osaa puhua, ja muut kahjot vielä maksavat hyvin näistä puheista hänelle!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Make osaa puhua, ja muut kahjot vielä maksavat hyvin näistä puheista hänelle!

        puhua osaa, muttei sano mitään.


    • Anonyymi

      Valhetta ja petosta sekä harhaanjohtavaa opetusta, vastoin sitä, oppia minkä Paavali ilmoitti, eli tämä on TOINEN OPPI!

      Jos teillä on korvat kuulla; kuulkaa!
      ellei Rukoile Herra joka kuulee, ilman välikäsiä, vaikka Veilo opettaa että ei kuule ellei ole Pyhää Hengeä välittäjä!

      Veilo opettaa ettei uskova voi tehdä syntiä KOSKA,
      SILLÄ on JO täydellisesti puhdas ja lihan alta pois otettu!

      Paavali opettaaa että fyysiseen Kuolemaan asti, me olemme LIHAN ALLA ja vasta KUOLEMA vapauttaa meidät tästä synnin lihasta!

      eli Veilo opettaa että omin teoin saamme ARMON!

      Room. 7:
      24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?

      ja tutki mitä se, eli tämä "esikuva" ja "vertaus" on!

      Nyt Jeesus sanoo:
      Joh. 13:
      10 Jeesus sanoi hänelle: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki".

      Jos et ymmärrä ole ymmärtämättä!

      ja sitten keitän lisää kahvia!
      Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    • Anonyymi

      Todella hyvä raamatuntulkitsija.Nautin jokaisesta puheesta.Nyt korona-aikana,kun ei pääse seurakuntaankaan,olen kuunnellut hänen monia opetuksiaan.Hänellä on viisautta tulkita asioita oikein ja näen,että hänen päällään on Herran Siunaus.
      Siunausta jatkossakin raamatunsanalle,joka on elämämme Valo ja Jumalallinen öljy ja se antaa voimaa kulkea eteenpäin.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6629
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4283
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2700
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2060
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1588
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1417
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1121
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1084
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1041
    Aihe