Kokkolan hylätyt

Mannipihalta

Eli siis mulla mun parin kaverin kans olis tarkotus mennä tässä syyslomalla jonnekkin hylättyyn/vanhaan rakennukseen kierteleen ja katteleen paikkoja, olisko teillä mitään ehdotuksia? Näin 15-vuotiaana oon käyny jo Rimmin vanhalla nahkatehtaalla, ja sinne en enään mene, joten sen voit vetää jo listaltasi yli (:

101

7878

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Korkealla mäellä

      Ullavan salaperäinen hylätty telerakennus hirvittää kaikkiea

      • Mannipihalta

        Hmm..Rupesi kiinnostamaan, haluatko kertoa paikasta enemmän? (:


      • Anonyymi
        Mannipihalta kirjoitti:

        Hmm..Rupesi kiinnostamaan, haluatko kertoa paikasta enemmän? (:

        Se on pelottava mesta


    • Ei olis pitänyt.....

      Mulla olis tiedossa hyvä mesta,mutta saattaa noin nuori järkyttää mielensä lopooiäksi,joten kärsin yksin.

      • Mannepihalta

        Kerro ihmeessä!! :o Järkytyksiä on koettu jo aika paljon joten mitä enemmän sen parempi! (:


    • Urban explorer.

      Isokylässä on yks hylätty talo. Riittää että menee sen pihapiirille niin aistii jonkun pahuuden, ei tee mieli mennä sisään vaikka se vielä on ihan pystyssä. Siis ettei ole vielä romahdusvaarassa.
      Jos laitat tähän yhteystiedot niin voin sulle kertoa, en ala tässä koko maailmalle huutaman missä se on. Ja sitäpaitsi ei ole kovin helposti löydettävissä muutenkaan kun se on siellä metsänreunalla hiukan syrjässä.

      • ihmetteliä

        missä se talo on? siis isokylän


      • Hylätytmestat

        Kertoisitko enemmän nimittäin tässä nytten etsimässä hylättyjä taloja kokkolasta


      • Kauppakäy
        Hylätytmestat kirjoitti:

        Kertoisitko enemmän nimittäin tässä nytten etsimässä hylättyjä taloja kokkolasta

        Kauppakeskus Maxim on jäätävän karmiva paikka.


      • Anonyymi

        missä


      • Anonyymi
        Hylätytmestat kirjoitti:

        Kertoisitko enemmän nimittäin tässä nytten etsimässä hylättyjä taloja kokkolasta

        painu monon hylkytalolle torikadulla ja vietät siellä takuulla laatuaikaa.


      • Anonyymi

        Ois kiva tietää suunnilleen minkä tien varressa jne


    • kaikkea löytyy

      lohtajan kirkonkylä on todellakin aika screep paikka jopa ihan arkena etenkin illalla pimeässä,ja varsinkin viikonloppuisin, arkena ei sinne kannata tulla edes käymään siellä kuolee tylsyyteen mutta ihan itseäkin pleottaa lohtajan keskuistassa pimeällä ja viikonloppuisin siellä on kaikille epätavallisuuden etsijoille vaikka ja mitä.

      • Mannipihalta

        Sinne siis piipahtamaan! 8)


      • Vain kissa
        Mannipihalta kirjoitti:

        Sinne siis piipahtamaan! 8)

        Lohtajan keskustassa ei oo mitään pelottavaa. Ei edes pimeällä. Maininki-hallin piha on niin hyvin valaistu, että kulmakarvatkin kärtsääntyvät. Teet turhan reissun. Sivukyliltä sen sijaan voi löytyä yhtä jos toistakin niskakarvat pystyyn nostattavaa.


      • Mannipihalta
        Vain kissa kirjoitti:

        Lohtajan keskustassa ei oo mitään pelottavaa. Ei edes pimeällä. Maininki-hallin piha on niin hyvin valaistu, että kulmakarvatkin kärtsääntyvät. Teet turhan reissun. Sivukyliltä sen sijaan voi löytyä yhtä jos toistakin niskakarvat pystyyn nostattavaa.

        Noh, onhan mulla koko loma aikaa, joten ei se mitään vaikka aina ei mitään pelottavaa löydykkään :D


      • Vain kissa
        Mannipihalta kirjoitti:

        Noh, onhan mulla koko loma aikaa, joten ei se mitään vaikka aina ei mitään pelottavaa löydykkään :D

        Hyvä asenne :))


      • Mannipihalta
        Vain kissa kirjoitti:

        Hyvä asenne :))

        Kiitos kiitos :D Tiiätkö muuten yhtään oisko mitään hylättyä taloa täällä ihan kaupungissa? :o


      • Vain kissa
        Mannipihalta kirjoitti:

        Kiitos kiitos :D Tiiätkö muuten yhtään oisko mitään hylättyä taloa täällä ihan kaupungissa? :o

        Hmmm... Äkkipäätä ei tuu mitään tarpeeksi pelottavaa mieleen. Luultavasti olette kavereittesi kanssa niin paljon karaistuneita, että pikkujutut eivät hetkauta. Mutta hyvä harrastus teillä on ja takuulla mielenkiintoinen.

        Mä olin muutama syksy sitten jossakin Vattajan tuntumassa ulkoiluttamassa koiria parin kaverin kanssa. Paikka on mulle aika outo. En oo käynny siellä kuin pari kertaa. No joka tapauksessa jouduin vähän niin kuin eksyksiin ja yhtäkiä olin kapealla metsätiellä synkän kuusikon keskellä. Otsalampusta valo alkoi hiipua ja koira rupesi tulemaan levottomaksi, vinkui ja halusi palata tulosuuntaan. Kännykästä katosi kentät, enkä pystynyt soittamaan. Metsässä keskellä ei mitään häämötti hylätty ja ränsistynyt talo jostain 1800-luvulta. Sisältä kajasti kynttilän heikko valo, joka lepatti hetken ja sammui. Verhot heiluivat rikkonaisesta ikkunasta. Helkkari silloin mua vietiin. Koirakin oli aivan vauhkona.

        Tietääkö kukaan (lohtajalainen) mikä rakennus on/oli kyseessä. Kavereillani ei ollut hajuakaan, emmekä sitä myöhemmin enää löytäneet. Kokemus oli kumminkin veretseisauttava.


      • Mannipihalta
        Vain kissa kirjoitti:

        Hmmm... Äkkipäätä ei tuu mitään tarpeeksi pelottavaa mieleen. Luultavasti olette kavereittesi kanssa niin paljon karaistuneita, että pikkujutut eivät hetkauta. Mutta hyvä harrastus teillä on ja takuulla mielenkiintoinen.

        Mä olin muutama syksy sitten jossakin Vattajan tuntumassa ulkoiluttamassa koiria parin kaverin kanssa. Paikka on mulle aika outo. En oo käynny siellä kuin pari kertaa. No joka tapauksessa jouduin vähän niin kuin eksyksiin ja yhtäkiä olin kapealla metsätiellä synkän kuusikon keskellä. Otsalampusta valo alkoi hiipua ja koira rupesi tulemaan levottomaksi, vinkui ja halusi palata tulosuuntaan. Kännykästä katosi kentät, enkä pystynyt soittamaan. Metsässä keskellä ei mitään häämötti hylätty ja ränsistynyt talo jostain 1800-luvulta. Sisältä kajasti kynttilän heikko valo, joka lepatti hetken ja sammui. Verhot heiluivat rikkonaisesta ikkunasta. Helkkari silloin mua vietiin. Koirakin oli aivan vauhkona.

        Tietääkö kukaan (lohtajalainen) mikä rakennus on/oli kyseessä. Kavereillani ei ollut hajuakaan, emmekä sitä myöhemmin enää löytäneet. Kokemus oli kumminkin veretseisauttava.

        Hyi saakeli, itse en enään kyllä sinne metsään painelisi, edes vahingossa :o


      • Pe-lot-ta-vaa
        Vain kissa kirjoitti:

        Hmmm... Äkkipäätä ei tuu mitään tarpeeksi pelottavaa mieleen. Luultavasti olette kavereittesi kanssa niin paljon karaistuneita, että pikkujutut eivät hetkauta. Mutta hyvä harrastus teillä on ja takuulla mielenkiintoinen.

        Mä olin muutama syksy sitten jossakin Vattajan tuntumassa ulkoiluttamassa koiria parin kaverin kanssa. Paikka on mulle aika outo. En oo käynny siellä kuin pari kertaa. No joka tapauksessa jouduin vähän niin kuin eksyksiin ja yhtäkiä olin kapealla metsätiellä synkän kuusikon keskellä. Otsalampusta valo alkoi hiipua ja koira rupesi tulemaan levottomaksi, vinkui ja halusi palata tulosuuntaan. Kännykästä katosi kentät, enkä pystynyt soittamaan. Metsässä keskellä ei mitään häämötti hylätty ja ränsistynyt talo jostain 1800-luvulta. Sisältä kajasti kynttilän heikko valo, joka lepatti hetken ja sammui. Verhot heiluivat rikkonaisesta ikkunasta. Helkkari silloin mua vietiin. Koirakin oli aivan vauhkona.

        Tietääkö kukaan (lohtajalainen) mikä rakennus on/oli kyseessä. Kavereillani ei ollut hajuakaan, emmekä sitä myöhemmin enää löytäneet. Kokemus oli kumminkin veretseisauttava.

        Koirat pystyvät ilmiselvästi aistimaan jotakin sellaista, johon ihminen ei kykene. Yliluonnollisia ilmiöitä kenties? Oma koirani ei suostu kulkemaan Lohtajan hautausmaan vieressä sijaitsevan mestauspaikan ohitse. Paikka on puistattava pimeään aikaan, jos päästää mielikuvituksensa valloilleen.


      • Mannipihalta
        Pe-lot-ta-vaa kirjoitti:

        Koirat pystyvät ilmiselvästi aistimaan jotakin sellaista, johon ihminen ei kykene. Yliluonnollisia ilmiöitä kenties? Oma koirani ei suostu kulkemaan Lohtajan hautausmaan vieressä sijaitsevan mestauspaikan ohitse. Paikka on puistattava pimeään aikaan, jos päästää mielikuvituksensa valloilleen.

        Oon kuullu itekki jotain että koirat pystyy astimaan yliluonnollisen, ja jopa nähdä yliluonnollisia asioita? En tiedä onko totta :D


      • Lohtojan mies
        Vain kissa kirjoitti:

        Hmmm... Äkkipäätä ei tuu mitään tarpeeksi pelottavaa mieleen. Luultavasti olette kavereittesi kanssa niin paljon karaistuneita, että pikkujutut eivät hetkauta. Mutta hyvä harrastus teillä on ja takuulla mielenkiintoinen.

        Mä olin muutama syksy sitten jossakin Vattajan tuntumassa ulkoiluttamassa koiria parin kaverin kanssa. Paikka on mulle aika outo. En oo käynny siellä kuin pari kertaa. No joka tapauksessa jouduin vähän niin kuin eksyksiin ja yhtäkiä olin kapealla metsätiellä synkän kuusikon keskellä. Otsalampusta valo alkoi hiipua ja koira rupesi tulemaan levottomaksi, vinkui ja halusi palata tulosuuntaan. Kännykästä katosi kentät, enkä pystynyt soittamaan. Metsässä keskellä ei mitään häämötti hylätty ja ränsistynyt talo jostain 1800-luvulta. Sisältä kajasti kynttilän heikko valo, joka lepatti hetken ja sammui. Verhot heiluivat rikkonaisesta ikkunasta. Helkkari silloin mua vietiin. Koirakin oli aivan vauhkona.

        Tietääkö kukaan (lohtajalainen) mikä rakennus on/oli kyseessä. Kavereillani ei ollut hajuakaan, emmekä sitä myöhemmin enää löytäneet. Kokemus oli kumminkin veretseisauttava.

        Minulla voi olla jotaki hajua missä te ootte ollehet,tehän olette ollehet siinä metsäauto tiellä joka vie sinne kiertotietä majoille,ei siinä ole mitää salaperästä se vaan näyttää pimeesä gummittavalta se paikka


      • Urban explorer.
        Mannipihalta kirjoitti:

        Kiitos kiitos :D Tiiätkö muuten yhtään oisko mitään hylättyä taloa täällä ihan kaupungissa? :o

        https://www.google.fi/maps/@63.8432556,23.1209553,3a,75y,174.79h,82.02t/data=!3m4!1e1!3m2!1sPl22LenBulgQfAx4KLqjVg!2e0

        Tuo linkissä oleva on ollut monen monta vuotta hylättynä. Ruoho kyllä leikataan ainakin kerran kesässä mutta talvisin ei näy jalanjälkiä pihalla.


      • Vain kissa
        Lohtojan mies kirjoitti:

        Minulla voi olla jotaki hajua missä te ootte ollehet,tehän olette ollehet siinä metsäauto tiellä joka vie sinne kiertotietä majoille,ei siinä ole mitää salaperästä se vaan näyttää pimeesä gummittavalta se paikka

        Mihin majoille? Kerro lisää! Yritettiin etsiä paikkaa seuraavana päivänä, muttei löydetty. Tosiaankin rakennus oli vanhanaikainen, punainen (?) ja ränsistynyt. Tie oli kapea ja vähänkäytetyn olonen. Kuusimetsä ikivanhaa. Olisivat varmaan joutuneet lähettämään helikopterit etsimään mua, mutta koiralla oli sen verran hyvä suunta vaisto että aikani rämmittyäni löysin lähimmälle (?) tielle.


      • Lohtojan mies
        Vain kissa kirjoitti:

        Mihin majoille? Kerro lisää! Yritettiin etsiä paikkaa seuraavana päivänä, muttei löydetty. Tosiaankin rakennus oli vanhanaikainen, punainen (?) ja ränsistynyt. Tie oli kapea ja vähänkäytetyn olonen. Kuusimetsä ikivanhaa. Olisivat varmaan joutuneet lähettämään helikopterit etsimään mua, mutta koiralla oli sen verran hyvä suunta vaisto että aikani rämmittyäni löysin lähimmälle (?) tielle.

        Noniin juuri sitä metsäauto tietä tarkoitinkin jonne lopulta tulitte,eikä se talo mitenkään erikoisen vanha kylläkään ole saattaa näyttää vanhalta,ja eihän täällä lohtajan mahtavalla kirkolla vattajalla nyt niin kovin vanhaa kuusimetsää ole edes:) ja jos oikein screepyn fiiliksen tahdotte niin menkäähän siitä vt8 risteyksestä lohtajalta päin tultaessa suoraan perttulaa kohti,siellä kuules lörähtää kakkelit pöksyyn kun tapaa ihka oikean kummituksen siinä vanhan talon kohdalla.minäki pelkään sitä


      • ghost busters
        Lohtojan mies kirjoitti:

        Noniin juuri sitä metsäauto tietä tarkoitinkin jonne lopulta tulitte,eikä se talo mitenkään erikoisen vanha kylläkään ole saattaa näyttää vanhalta,ja eihän täällä lohtajan mahtavalla kirkolla vattajalla nyt niin kovin vanhaa kuusimetsää ole edes:) ja jos oikein screepyn fiiliksen tahdotte niin menkäähän siitä vt8 risteyksestä lohtajalta päin tultaessa suoraan perttulaa kohti,siellä kuules lörähtää kakkelit pöksyyn kun tapaa ihka oikean kummituksen siinä vanhan talon kohdalla.minäki pelkään sitä

        Ooolrait! Siispä sinne. Kiitti vinkistä.


      • Lohtojan mies
        ghost busters kirjoitti:

        Ooolrait! Siispä sinne. Kiitti vinkistä.

        Älälä älä mee sinne! siis siinä talosa on kuule niin häjy gummitus että näet painaijaisia ainaki lähimmät 20wuotta,en kyllä voi suositella lämmöllö enkä muutenkaan,menet vaikka suur-lohtajan sss-markettiin sielläkin tapahtuu outoja asioita ja jännitystä voi sitä riitttäää ja vielä se paikku huhhhh pakko kokea siellä voi kuulla jopa ihka outoja gummitus tarinoitaki kun sattuu vaan oikeaan aikaan.


      • ghost busters
        Lohtojan mies kirjoitti:

        Älälä älä mee sinne! siis siinä talosa on kuule niin häjy gummitus että näet painaijaisia ainaki lähimmät 20wuotta,en kyllä voi suositella lämmöllö enkä muutenkaan,menet vaikka suur-lohtajan sss-markettiin sielläkin tapahtuu outoja asioita ja jännitystä voi sitä riitttäää ja vielä se paikku huhhhh pakko kokea siellä voi kuulla jopa ihka outoja gummitus tarinoitaki kun sattuu vaan oikeaan aikaan.

        Et kai vaan jekuta :)) Ootko kauppias ja narraat meitä ostamaan karkkia ja juotavaa kaupastasi? Sinne on kuiteski pitkä matka tulla ja kyyti voi olla kiven alla. joten me tullaan sun ikkunas alle gummittelemaan, jos juttusi ei pidä paikkaansa ja muuta ei löydetä :))


      • Lohtojan mies
        ghost busters kirjoitti:

        Et kai vaan jekuta :)) Ootko kauppias ja narraat meitä ostamaan karkkia ja juotavaa kaupastasi? Sinne on kuiteski pitkä matka tulla ja kyyti voi olla kiven alla. joten me tullaan sun ikkunas alle gummittelemaan, jos juttusi ei pidä paikkaansa ja muuta ei löydetä :))

        Eikait siinä vähempi auta jos ette gummitusta muualta sitten löydä,kun minun ikkunan alle tulla mutta minun ikkunan takaa näette sellasen gummituksen että ravaatte niin ettei jalat riitä.Gummittelen kuulkaas enemmän kuin kukaan gummitus mutta jos pelottavinta aikaa haluatte tietää niin siinä ilta 20-24 välisenä aika tapahtuu outoja.Sen jälkee onkin sitten rauhallisempaa gummittelua ja aamu 06-20 välienä aikana se gummitus on töissä ja osan siitä ajasta nukkuu.Syödäkin pitää gummitus pitää mm salaattipitoisesta ruoasta ja tummasta ruisleivästä sekä karrjalanpaistista.


    • Tahtoo mukaan!!!

      Ihanan jännittävää Riivatut talot -meininkiä!!!

      • Vähän kateellinen

        Samaa mieltä. Itsekin haluaisin harrastaa jotain tuollaista, mutta vanhana ei kehtaa. Jatkakaa pojat kirjoittamista palstalle, niin kummitustaloihin kertyy samanlainen yleisöryntäys kuin kirjastoon treffejä katsomaan :-)


      • Mannipihalta
        Vähän kateellinen kirjoitti:

        Samaa mieltä. Itsekin haluaisin harrastaa jotain tuollaista, mutta vanhana ei kehtaa. Jatkakaa pojat kirjoittamista palstalle, niin kummitustaloihin kertyy samanlainen yleisöryntäys kuin kirjastoon treffejä katsomaan :-)

        Ei se ikä siihen voi vaikuttaa, kunhan on vaan tahtoa ja sisua astua hylättyyn rakennukseen, niin siitä vaan, se on oikeesti tosi mielenkiintoista puuhaa! Vaikka itselläni ei ole tapahtunut oikeastaan mitään paranormaalia ollessani retkellä (paitsi eilen), mutta se vain lisää mielenkiintoa tehdä niin useammankin kerran! Ja jos siis oot kiinnostunut tutkimisesta mutta et tiedä paikkoja, suosittelen ehdottomasti pikiruukin esikoulun takana sijaitsevaa vanhaa ase koulua/kirpputoria, siellä vasta pelottavaa ja jännitävää olikin! (: Mutta varoitan paikasta, siellä saattaa olla juoppoja ja narkkareita näin tähän aikaan vuodesta, kuten esimerkiksi meille sattui niin kun olimme siellä :D Tai no, emme ole varmoja kuka/mikä säikytti meidät.. :D


      • Mannipihalta

        Pääset mukaan jos haluat!! :) Kerro vaan että paljonko ikää sulla on? :D


      • Bööö.. bööö... böö..
        Vähän kateellinen kirjoitti:

        Samaa mieltä. Itsekin haluaisin harrastaa jotain tuollaista, mutta vanhana ei kehtaa. Jatkakaa pojat kirjoittamista palstalle, niin kummitustaloihin kertyy samanlainen yleisöryntäys kuin kirjastoon treffejä katsomaan :-)

        Muakin kiinnostaa kaikenlainen interaktiivisuus.
        Treffejä en nähnyt. Myöhästyin ehkä valitettavat pari minuuttia...
        Tämä on kyllä toooosi hyvä avaus vuodenaikaan nähden.
        Avaajalle 10 pointsia ja papukaijamerkki.


      • Mannipihalta
        Bööö.. bööö... böö.. kirjoitti:

        Muakin kiinnostaa kaikenlainen interaktiivisuus.
        Treffejä en nähnyt. Myöhästyin ehkä valitettavat pari minuuttia...
        Tämä on kyllä toooosi hyvä avaus vuodenaikaan nähden.
        Avaajalle 10 pointsia ja papukaijamerkki.

        Haha :D


      • Voiko olla totta!
        Vähän kateellinen kirjoitti:

        Samaa mieltä. Itsekin haluaisin harrastaa jotain tuollaista, mutta vanhana ei kehtaa. Jatkakaa pojat kirjoittamista palstalle, niin kummitustaloihin kertyy samanlainen yleisöryntäys kuin kirjastoon treffejä katsomaan :-)

        Kehtaako joku aivan oikeasti tunnustaa julkisesti, että meni paikalle?


      • Vähän kateellinen
        Voiko olla totta! kirjoitti:

        Kehtaako joku aivan oikeasti tunnustaa julkisesti, että meni paikalle?

        Kehtaa, kehtaa :-) Uteliaisuus peittosi hyvät tavat.


      • Vähän kateellinen
        Mannipihalta kirjoitti:

        Pääset mukaan jos haluat!! :) Kerro vaan että paljonko ikää sulla on? :D

        Ikää on liian paljon. Vanhemmille tai jollekulle aikuiselle kannattaa vinkata, mihin on suurin piirtein menossa. Että joku tulee apuun, jos astuu vaikka lahon lattian läpi :-)


      • TOSIutelias
        Vähän kateellinen kirjoitti:

        Kehtaa, kehtaa :-) Uteliaisuus peittosi hyvät tavat.

        Ketkä siellä kirjastossa tapasivat? Tiedän jutun juonen pääpiirteittäin, koska kaikenlaisia vihjailuja saa lukea lähes joka ketjusta... mutta mitä oikeasti tapahtui? Vastaa tosiuteliaalle!


      • Vähän kateellinen
        TOSIutelias kirjoitti:

        Ketkä siellä kirjastossa tapasivat? Tiedän jutun juonen pääpiirteittäin, koska kaikenlaisia vihjailuja saa lukea lähes joka ketjusta... mutta mitä oikeasti tapahtui? Vastaa tosiuteliaalle!

        Nuori kaunis nainen. Muistutti ehkä Viivi Pumpasta hoikempana ja tumma Itäeurooppalainen mies. Myönnetään. Olisin mieluusti ollut miehen paikalla :-)


      • TOSIutelias
        Vähän kateellinen kirjoitti:

        Nuori kaunis nainen. Muistutti ehkä Viivi Pumpasta hoikempana ja tumma Itäeurooppalainen mies. Myönnetään. Olisin mieluusti ollut miehen paikalla :-)

        Minkäikäisiä?


      • Herätys
        TOSIutelias kirjoitti:

        Minkäikäisiä?

        Oma elämä?


      • ???
        Vähän kateellinen kirjoitti:

        Nuori kaunis nainen. Muistutti ehkä Viivi Pumpasta hoikempana ja tumma Itäeurooppalainen mies. Myönnetään. Olisin mieluusti ollut miehen paikalla :-)

        Onkos tää nyt se Cat-rescue tapaus?


      • en-menis
        Mannipihalta kirjoitti:

        Ei se ikä siihen voi vaikuttaa, kunhan on vaan tahtoa ja sisua astua hylättyyn rakennukseen, niin siitä vaan, se on oikeesti tosi mielenkiintoista puuhaa! Vaikka itselläni ei ole tapahtunut oikeastaan mitään paranormaalia ollessani retkellä (paitsi eilen), mutta se vain lisää mielenkiintoa tehdä niin useammankin kerran! Ja jos siis oot kiinnostunut tutkimisesta mutta et tiedä paikkoja, suosittelen ehdottomasti pikiruukin esikoulun takana sijaitsevaa vanhaa ase koulua/kirpputoria, siellä vasta pelottavaa ja jännitävää olikin! (: Mutta varoitan paikasta, siellä saattaa olla juoppoja ja narkkareita näin tähän aikaan vuodesta, kuten esimerkiksi meille sattui niin kun olimme siellä :D Tai no, emme ole varmoja kuka/mikä säikytti meidät.. :D

        Tää on tämä Alffin talo, nykyään palanut ja siellä kuulemma asui semmone Alfred hyypiö ja pari kaverii on kuulema käynykki siel ja se oli kuulema seissy siellä sisemmällä ja heittäny jalkojen juureen puukon. Pitkä, kalju iiiiiso mies, kuulema ulkomaalainen.


      • Randomklalaine
        en-menis kirjoitti:

        Tää on tämä Alffin talo, nykyään palanut ja siellä kuulemma asui semmone Alfred hyypiö ja pari kaverii on kuulema käynykki siel ja se oli kuulema seissy siellä sisemmällä ja heittäny jalkojen juureen puukon. Pitkä, kalju iiiiiso mies, kuulema ulkomaalainen.

        Juu se on totta että affi oli siellä kuulemma joku venäläinen vanha mies joka sitte asu siellä. itse kävin alffintalossa ja näin hänet totta on että hän on pitkä kalju mies mutta minua ja minun kavereita hän yritti heittää lekalla . Näimme vain vilauksen alffista ja sitte lähettiin juoksemaan karmiva kokemus. Ja kun alffin talo paloi puoliksi niin sen jälkeen ei ole alffia näkynyt.


    • Arvatkaa pelottiko?

      Välttämättä ei tarvitse hakeutua minnekään hylättyyn "kummitustaloon", että menee löysät housuihin. Autoni hyytyi eräänä syksynä yhden Perhon sivukylän metsätaipaleelle. Luonnollisesti oli ilta ja todella pimeä. Ajattelin käveleväni jonkin matkan päässä näkemääni taloon pyytämään apua. Mutta. Kun lähdin kävelemään, metsässä jokin lähti kävelemään kanssani samaa tahtia. Kun pysähdyin, se jokin metsässä pysähtyi myös. Kun lähdin juoksemaan hätääntyneenä ja paniikissa takaisin autolleni, metsässä askellettiin samaan tahtiin. Oli viittä vailla, ettenkö saanut sydänkohtausta.

      • järjen mies

        sinulta lähti autosta todennäköisesti puolanjohto irti tai loppu bensa, ja kun menit autosta ulos niin aistisi herkistyivät kuulemaan kaikki äänet moninkertaisina niin ihminen toimii sen alitajunnasa kaikki pelot saavat etenkin pimeässä vallan menetetään tajunta ajatella järjellä sitten katoaa ajantaju,ja kaikkein heikkohermoisimmat jähmettyvät paikalleen.Kun sellainen tilanne tulee vastaan niin ei kannata antaa pelolle valtaa hallita.


      • Arvatkaa pelottiko?
        järjen mies kirjoitti:

        sinulta lähti autosta todennäköisesti puolanjohto irti tai loppu bensa, ja kun menit autosta ulos niin aistisi herkistyivät kuulemaan kaikki äänet moninkertaisina niin ihminen toimii sen alitajunnasa kaikki pelot saavat etenkin pimeässä vallan menetetään tajunta ajatella järjellä sitten katoaa ajantaju,ja kaikkein heikkohermoisimmat jähmettyvät paikalleen.Kun sellainen tilanne tulee vastaan niin ei kannata antaa pelolle valtaa hallita.

        Aivan asiallinen tulkinta. Mutta. Seuraavana päivänä kun poikaystäväni kävi hakemassa autoni takaisin ihmisten ilmoille, hän huomasi samalla, että metsän siimeksessä ohuessa lumessa oli saappaiden jälkiä. Välillä oli kävelty ja välillä oli juostu, tiensuuntaisesti.


      • Mannipihalta

        Mullaki tässä yks kesä moposta loppu bensa kesken ajelun ja kello oli jotain 11 illalla, jouduin sitte taluttamaan mopoa noin 500 metriä että pääsisin kotiin (oli niin lyhyt matka onneks), niin sitten kuulin takaani jotain laahustamisen tapaista ääntä, käännyin enkä nähnyt ketään. Kävelin noin 100 metriä kunnes kuulin äänen uudestaan, ja käännyin eikä siellä taaskaan näkynyt ketään. Sitten viimeisen kerran kun kuului sama ääni käännyin mahdollisimman nopeasti ja näin kuinka jokin musta varjo loikkasi tien vieressä olevaan puskaan, ja silloin pistin juoksuksi, kun oin kotiovella päätin vielä katsoa taakseni, mutta en onneksi nähnyt sitä enään..


      • järjen mies
        Arvatkaa pelottiko? kirjoitti:

        Aivan asiallinen tulkinta. Mutta. Seuraavana päivänä kun poikaystäväni kävi hakemassa autoni takaisin ihmisten ilmoille, hän huomasi samalla, että metsän siimeksessä ohuessa lumessa oli saappaiden jälkiä. Välillä oli kävelty ja välillä oli juostu, tiensuuntaisesti.

        noniin eli joku paikallinen "kyky" oli siellä saapastellut kontiot jalssa ja ehkäpä vähän viinapäissään pelännyt poliiisien olevan lähistöllä niin mennyt sekaisin.Mutta ei siinä tainnut mitään niin kovinkaan erikoista olla se ääni siinä tilanteessa vaan oli se ratkaiseva pointti joka aiheutti sen pelon tunteen ja autoki strattasi aamulla kun ei mitään olisi tapahtunutkaan:) mitä vaan voi tapahtua ja kaikenlaiset " stubit" keksiä omia hörhö tarinoitaan mutta kun ihminen näkee selvästi hän ajatteleekin selvästi pimeys ja hämärä äänet saavat aikaan erillaisia tavallisuudesta poikkeavia tunnereaktioita.


      • zxccxzz
        järjen mies kirjoitti:

        noniin eli joku paikallinen "kyky" oli siellä saapastellut kontiot jalssa ja ehkäpä vähän viinapäissään pelännyt poliiisien olevan lähistöllä niin mennyt sekaisin.Mutta ei siinä tainnut mitään niin kovinkaan erikoista olla se ääni siinä tilanteessa vaan oli se ratkaiseva pointti joka aiheutti sen pelon tunteen ja autoki strattasi aamulla kun ei mitään olisi tapahtunutkaan:) mitä vaan voi tapahtua ja kaikenlaiset " stubit" keksiä omia hörhö tarinoitaan mutta kun ihminen näkee selvästi hän ajatteleekin selvästi pimeys ja hämärä äänet saavat aikaan erillaisia tavallisuudesta poikkeavia tunnereaktioita.

        Mieti vähä iso mies. On eri juttu olla turvallisesti näppäinten äärellä ku keskellä jotain tuntematonta seutua ypö yksin. Osaan samaistua arvaa pelottiko? nimimerkin tilanteeseen vaikka olen mies. On eri juttu olla iso riski mies ku hento nainen jossain korvessa jumalanselätakana.


      • AskeleetEiKävelijää
        Mannipihalta kirjoitti:

        Mullaki tässä yks kesä moposta loppu bensa kesken ajelun ja kello oli jotain 11 illalla, jouduin sitte taluttamaan mopoa noin 500 metriä että pääsisin kotiin (oli niin lyhyt matka onneks), niin sitten kuulin takaani jotain laahustamisen tapaista ääntä, käännyin enkä nähnyt ketään. Kävelin noin 100 metriä kunnes kuulin äänen uudestaan, ja käännyin eikä siellä taaskaan näkynyt ketään. Sitten viimeisen kerran kun kuului sama ääni käännyin mahdollisimman nopeasti ja näin kuinka jokin musta varjo loikkasi tien vieressä olevaan puskaan, ja silloin pistin juoksuksi, kun oin kotiovella päätin vielä katsoa taakseni, mutta en onneksi nähnyt sitä enään..

        Öööh. Pelottavaa. Onneksi en lukenut sun ja nm. Arvatkaa pelottiko? juttuja ennen nukkumaanmenoa.


      • Arvatkaa pelottiko?
        järjen mies kirjoitti:

        noniin eli joku paikallinen "kyky" oli siellä saapastellut kontiot jalssa ja ehkäpä vähän viinapäissään pelännyt poliiisien olevan lähistöllä niin mennyt sekaisin.Mutta ei siinä tainnut mitään niin kovinkaan erikoista olla se ääni siinä tilanteessa vaan oli se ratkaiseva pointti joka aiheutti sen pelon tunteen ja autoki strattasi aamulla kun ei mitään olisi tapahtunutkaan:) mitä vaan voi tapahtua ja kaikenlaiset " stubit" keksiä omia hörhö tarinoitaan mutta kun ihminen näkee selvästi hän ajatteleekin selvästi pimeys ja hämärä äänet saavat aikaan erillaisia tavallisuudesta poikkeavia tunnereaktioita.

        Ei se mihinkään startannut. Se seisoisi siellä vielä tänäkin päivänä, ellei sitä olisi kuljetettu sieltä pois. Siihen oli tullut jokin polttoaineen syötön ongelma. Älkää nyt naurako, jos termit ei ole ihan kohdallaan.


      • IhmissusiPerho
        järjen mies kirjoitti:

        noniin eli joku paikallinen "kyky" oli siellä saapastellut kontiot jalssa ja ehkäpä vähän viinapäissään pelännyt poliiisien olevan lähistöllä niin mennyt sekaisin.Mutta ei siinä tainnut mitään niin kovinkaan erikoista olla se ääni siinä tilanteessa vaan oli se ratkaiseva pointti joka aiheutti sen pelon tunteen ja autoki strattasi aamulla kun ei mitään olisi tapahtunutkaan:) mitä vaan voi tapahtua ja kaikenlaiset " stubit" keksiä omia hörhö tarinoitaan mutta kun ihminen näkee selvästi hän ajatteleekin selvästi pimeys ja hämärä äänet saavat aikaan erillaisia tavallisuudesta poikkeavia tunnereaktioita.

        Iiiiik!!! Tässä tapauksessa paikallinen "kyky" on kummitusta pelottavampi...


      • Lohtojan mies
        zxccxzz kirjoitti:

        Mieti vähä iso mies. On eri juttu olla turvallisesti näppäinten äärellä ku keskellä jotain tuntematonta seutua ypö yksin. Osaan samaistua arvaa pelottiko? nimimerkin tilanteeseen vaikka olen mies. On eri juttu olla iso riski mies ku hento nainen jossain korvessa jumalanselätakana.

        Heippahdus,en kylläkään ole mikään kehonrakentaja enkä mr poweri mutta kyllä yliluonnollisiin juttuihin löytynee useimmiten jokin järkevä selitys,tai no onhan niitä aina joitain myksteerejä mutta,,,ei se auton polttoaineen syötön katkeaminen juurikaan joku henkimaailman asioista,vaan kyseessä voi olla palanut sulake vioittunut bensapumppu tai tukketunut pa suodatin.Tai polttoaine kertakaikkiaan ihan loppu kunpa ihmiset muistaisiva ottaa taskulampun mukaan kun lähtevät seikkailemaan tuonne mystiseen pimeyteen näkyisi gummituksia vähmpi..


      • Lohtojan mies
        Mannipihalta kirjoitti:

        Mullaki tässä yks kesä moposta loppu bensa kesken ajelun ja kello oli jotain 11 illalla, jouduin sitte taluttamaan mopoa noin 500 metriä että pääsisin kotiin (oli niin lyhyt matka onneks), niin sitten kuulin takaani jotain laahustamisen tapaista ääntä, käännyin enkä nähnyt ketään. Kävelin noin 100 metriä kunnes kuulin äänen uudestaan, ja käännyin eikä siellä taaskaan näkynyt ketään. Sitten viimeisen kerran kun kuului sama ääni käännyin mahdollisimman nopeasti ja näin kuinka jokin musta varjo loikkasi tien vieressä olevaan puskaan, ja silloin pistin juoksuksi, kun oin kotiovella päätin vielä katsoa taakseni, mutta en onneksi nähnyt sitä enään..

        Mitä me kaikki tästä opimmekaan? 1,kannattaa pitää se polttaine tankki mahdollisimman täynnä 2.talvella mukaan taskulamppu 3,matkapuhelin ja siinä virtaa 4,talvella lämpimät vaatteet niillä pysyvät gummitukset loitolla


      • ghost busters
        Lohtojan mies kirjoitti:

        Mitä me kaikki tästä opimmekaan? 1,kannattaa pitää se polttaine tankki mahdollisimman täynnä 2.talvella mukaan taskulamppu 3,matkapuhelin ja siinä virtaa 4,talvella lämpimät vaatteet niillä pysyvät gummitukset loitolla

        Lähekkö messiin huoltomieheks? No ei vaiskaan :) Veljen tyttökaveri lähtee (ehkä) kuskiks, kun me kolutaan suur-Kokkolan autiotalot läpi.


      • Lohtojan mies
        ghost busters kirjoitti:

        Lähekkö messiin huoltomieheks? No ei vaiskaan :) Veljen tyttökaveri lähtee (ehkä) kuskiks, kun me kolutaan suur-Kokkolan autiotalot läpi.

        Enpä taida lähteä huoltomiehen roolia vetämään,taidan lähteä paistamaan makkaraa tuonne luonnon helmaan ja nauttimaan kylmää juotavaa ja luulempa notta siellä nei gummitukset juurikaan vaivaa,tai voihan ollakkin mistäpä sen tiennee ikinä.


      • ghost busters
        Lohtojan mies kirjoitti:

        Enpä taida lähteä huoltomiehen roolia vetämään,taidan lähteä paistamaan makkaraa tuonne luonnon helmaan ja nauttimaan kylmää juotavaa ja luulempa notta siellä nei gummitukset juurikaan vaivaa,tai voihan ollakkin mistäpä sen tiennee ikinä.

        No tarjoot sitte meille eväksiä jos eksytään sun nuotiolle?


      • Lohtojan mies
        ghost busters kirjoitti:

        No tarjoot sitte meille eväksiä jos eksytään sun nuotiolle?

        Jos eksytte...epäilen vahvasti sitä sanaa jos olen nimittäin sen verran kaukana tuolla sisämaassa että tuskimpa näemme:) mutta jos satumme eksymään vastakkain nin voishan tuota makkaraa ja nuotiolla paistettua leipää tarjoilla ihan.


      • Rantojen kaunotar
        Lohtojan mies kirjoitti:

        Jos eksytte...epäilen vahvasti sitä sanaa jos olen nimittäin sen verran kaukana tuolla sisämaassa että tuskimpa näemme:) mutta jos satumme eksymään vastakkain nin voishan tuota makkaraa ja nuotiolla paistettua leipää tarjoilla ihan.

        Olitko sinä se komea lohtajalainen metsämies, jonka näin puolukkametsällä ollessani "kaukana tuolla sisämaassa"?


      • Lohtojan mies
        Rantojen kaunotar kirjoitti:

        Olitko sinä se komea lohtajalainen metsämies, jonka näin puolukkametsällä ollessani "kaukana tuolla sisämaassa"?

        Epäilykseni siitä on vahvempi kuin saludo kahvi,että olisit minut nähnyt koska huomenissa ihan illalla lähden reisssuun,Ja vielä tiedoksi että sinkku olen mutta huomen illalla kyllä makkara paistuu kuin myöskin laulu raikaa:) gummituksia en ehkä tule näkemään jos näkyy niin sittenhän tulee niitäkin morjestettua.


      • Lohtojan mies
        Rantojen kaunotar kirjoitti:

        Olitko sinä se komea lohtajalainen metsämies, jonka näin puolukkametsällä ollessani "kaukana tuolla sisämaassa"?

        Ja vielä sen verran kerron sinulle,että näet minut Paikun paikallisessa rentouttavassa baarissa Lohtajan mahtavalla kirkonkylällä tänäiltana klo 19:00-21.00 välisenä aikana


    • titityyti

      Eikös tuossa tehtaitten takana metsässä ole joku hylätty iso huvila, vai liekkö purettu jo? Kävin siellä joskus reilut 10 vuotta sitten mutten muista enää tarkkaa paikkaa....

    • Most haunted

      Onko teistä kukaan yöpynyt vanhassa pohjalaistalossa? Mulla oli koko vinttikerta käytössäni ja ennen nukkumaanmenoa käveleskelin ympäri huoneita. Kun menin nukkumaan, lattioilta rupesi kuulumaan askelten narinaa. Askeleet lähestyivät sänkyäni ja päättyivät siihen. Makasin peitoissa sydän pamppaillen ja niskakarvat pystyssä. Aamulla talon isäntä kertoi lattialautojen natisevan niistä kohdin, mistä on vastikään kävelty. Piti sitä sitten vielä kokeilla ja tottahan se oli :)

      • niri-nari

        Samaa ilmiötä on muuten vanhoissa rintamamiestaloissakin.


    • Tarttuva tauti

      Onkos Käläviällä mitään pelottavia paikkoja?

      • Lohtojan mies

        Koko kälviä on itsessään pelottava paikka,mutta jos joitain spesiaali paikkoja tahdot tietää niin se lahjaanan ruokapaikka tai sitten se huoltoasem onk nykyisin st1 taitaa olla niissä ehkä ei nyt mitään gummittelua mutta tuotanoi jotain myksteeristä


    • ghost busters

      Dodii. Mullaki on porukka nyt kasassa. Että kiitos vaan Mannipihalle loistohyvästä ideasta :))) Saa nähä törmäilläänkö??!

      • Mannipihalta

        Juuh, eipä mitään :DD


    • poistuuko taas?
      • Urban explorer.

        Se paikka mihin linkkaat on Häntäkankaan linkkitorni. Siellä on luultavasti esihistoriallisia hautoja muttei mitään kummituspaikkaa.

        http://muinaismuistoja.vuodatus.net/lue/2014/04/kalvian-jouluista-osa-1

        Kirjassaan hän kuvailee muutamia raunioita, mm Vehvermaankankaalla Passojalla ja Ridankylän Kangasniemessä, josta rauniosta hän on tehnyt kirjaansa piirroksen. Lisäksi hän mainitsee monia raunioita, joissa hän ei käynyt. Näitä ovat Veneharju ja Sileäkallio Mustalammin seuduilla, Honkisuon kallio kilometri Tikkaselta, Kalsonkorven harju, Lapinharju 3—4 km Mäkelän taloista Ullavan tieltä itäpohjoiseen ja....... Häntäkangas, nykyisen linkkitornin paikka....... Hän kertoo, että useimmat raunioista on kaivettu ja että sieltä olisi aikoinaan löydetty hiiltä.


      • Urban explorer.
        Urban explorer. kirjoitti:

        Se paikka mihin linkkaat on Häntäkankaan linkkitorni. Siellä on luultavasti esihistoriallisia hautoja muttei mitään kummituspaikkaa.

        http://muinaismuistoja.vuodatus.net/lue/2014/04/kalvian-jouluista-osa-1

        Kirjassaan hän kuvailee muutamia raunioita, mm Vehvermaankankaalla Passojalla ja Ridankylän Kangasniemessä, josta rauniosta hän on tehnyt kirjaansa piirroksen. Lisäksi hän mainitsee monia raunioita, joissa hän ei käynyt. Näitä ovat Veneharju ja Sileäkallio Mustalammin seuduilla, Honkisuon kallio kilometri Tikkaselta, Kalsonkorven harju, Lapinharju 3—4 km Mäkelän taloista Ullavan tieltä itäpohjoiseen ja....... Häntäkangas, nykyisen linkkitornin paikka....... Hän kertoo, että useimmat raunioista on kaivettu ja että sieltä olisi aikoinaan löydetty hiiltä.

        Tämä unohtui:

        Karttalinkki sun antamalle koordinaateille: http://kansalaisen.karttapaikka.fi/kartanhaku/osoitehaku.html?e=341083&n=7072764&scale=8000&lang=fi&mode=rasta

        Sama paikka google ilmakuvana: https://goo.gl/maps/FjZkI


      • pelottava on

      • ghost busters
        pelottava on kirjoitti:

        eikö siellä oo selvästi jotain ongelmaa? öisin kun käppäilää raput ylös..

        Pimeällä ei muuta ookkaan ku ongelmia, Miksi muuten kännystä katoaa kentät aina kun on tilanne päällä??? Tästäkin ketjusta löytyy esimerkkejä.


      • kauhiasti hirviä
        ghost busters kirjoitti:

        Pimeällä ei muuta ookkaan ku ongelmia, Miksi muuten kännystä katoaa kentät aina kun on tilanne päällä??? Tästäkin ketjusta löytyy esimerkkejä.

        Antakaa ihmisten rakennusten olla, autio ei aina tarkoita samaa kuin hylätty.
        Mutta käläviän ruotsalossa on Kasakkajärvi, nimensä saanut nimenomaan siitä
        että sinne on survottu aikanaan isonvihan aikana kasakoita.
        Jos siellä ei kummittele niin ei missään, käykää joskus sumuisena iltana seipäällä sorkkimassa rantamutia, kun luinen koura tarraa kepakkoon kiinni niin juoksette ja lujaa......
        Karttalinkkiä en laita, siinä järvessä on jo tarpeeksi vainajia.


    • kskss

      Autiotalo palaa Kokkolassa

      Pieni alle sadan neliön autiotalo palaa Kokkolassa Rimmintiellä lähellä junarataa. Paikalle on hälytetty kahdelta asemalta pelastushenkilöstöä.

      Pelastuslaitoksen saapuessa paikalle kohde oli täyden palon vaiheessa. Sammutustyöt jatkuvat edelleen, joten syttymissyytä ei ole päästy vielä tutkimaan.



      Ja mikähän sen sytytti?

      • TOSIrealisti Kokkola

        Kukas se esitti tämän herjan ja provon poistamista välittömästi. Nyt nähtiin taas kerran seuraukset joutavasta löpinästä. Lukekaa aloitus tarkkaan, niin huomannette, että siinä on selvä vihje: "Käytäs kattelemassa, ..Rimmin nahkatehdas.... olen 15-vuotias.. plaa plaa..".
        Kommenteissa on kerrottu useita "kohteita" ympäri maakuntaa. Missähän seuraavan kerran "hylätty" rakennus palaa...


      • Bricks on fire?
        TOSIrealisti Kokkola kirjoitti:

        Kukas se esitti tämän herjan ja provon poistamista välittömästi. Nyt nähtiin taas kerran seuraukset joutavasta löpinästä. Lukekaa aloitus tarkkaan, niin huomannette, että siinä on selvä vihje: "Käytäs kattelemassa, ..Rimmin nahkatehdas.... olen 15-vuotias.. plaa plaa..".
        Kommenteissa on kerrottu useita "kohteita" ympäri maakuntaa. Missähän seuraavan kerran "hylätty" rakennus palaa...

        miten aiot poltaa hylätyn telerakennusen?


      • ???
        TOSIrealisti Kokkola kirjoitti:

        Kukas se esitti tämän herjan ja provon poistamista välittömästi. Nyt nähtiin taas kerran seuraukset joutavasta löpinästä. Lukekaa aloitus tarkkaan, niin huomannette, että siinä on selvä vihje: "Käytäs kattelemassa, ..Rimmin nahkatehdas.... olen 15-vuotias.. plaa plaa..".
        Kommenteissa on kerrottu useita "kohteita" ympäri maakuntaa. Missähän seuraavan kerran "hylätty" rakennus palaa...

        Ettet vain olisi ollut itse asialla silkkaa pirullista ilkeyttäsi? Sullahan on kokemusta kissanrääkkäämisestä, yliajolla ja tapolla uhkailusta jne jne. Listaa voisi jatkaa loputtomiin.


      • TOSIrealisti Kokkola
        ??? kirjoitti:

        Ettet vain olisi ollut itse asialla silkkaa pirullista ilkeyttäsi? Sullahan on kokemusta kissanrääkkäämisestä, yliajolla ja tapolla uhkailusta jne jne. Listaa voisi jatkaa loputtomiin.

        "??? 1.10.2014 klo 09:49". Nyt lähtee vireille poliisitutkinta. Perästäsi kuuluu...


      • Kittie2

        Toivottavasti tekijä selviää.


      • Kittie2
        TOSIrealisti Kokkola kirjoitti:

        "??? 1.10.2014 klo 09:49". Nyt lähtee vireille poliisitutkinta. Perästäsi kuuluu...

        Ei kai nyt heti kannata noin hermostua? Teetkö heti tutkintapyynnön, kun joku vähän herjaa? Kuinka monta olet tehnyt?

        Yhtä hyvin joku voi sinustakin tehdä tutkintapyynnön?

        Kun olet usein palstalla, seuraus on monesti se että joku hermostuu tai on eri mieltä.
        Aikuinen ihminen ei heti joka asiasta hetkahda.


      • VANKILAAN
        TOSIrealisti Kokkola kirjoitti:

        "??? 1.10.2014 klo 09:49". Nyt lähtee vireille poliisitutkinta. Perästäsi kuuluu...

        Pidättäkää jo toi Tosirealisti


      • Anonyymi
        VANKILAAN kirjoitti:

        Pidättäkää jo toi Tosirealisti

        Onko nyt raudoissa?


    • Leenalan rakki!

      Kittie2 huis helevattiin täältä pilaamasta hyvää keskustelua. Pysy sinä vain siellä kattiesi parissa äläkä tule tänne ihmisten keskusteluun sekoilemaan.

      • Kittie2

        No mikä nyt niin ärsyttää??


    • randomklalainen

      Mulla olisi tiedossa hylätty alue kokkolassa se löytyy santahaan metsästä pururadan lähellä siellä on hylätty sotilas alue roikkuu köysiä sun muita katoissa. Se on iso alue ja siellä on havaittu huumehörhöjä kannattaa varoa jos joku meinaa käydä

    • fgjkyfs

      Joo kyllä alavetelissä ainakin löytyy semmonen kauhutalo että sinnne kun astuu niin kannattaa tietää mihin on ryhtymässä

      • Lkdddghccff

        Onko kokemusta?


      • Anonyymi

        Missä päin?


    • Anonyymi

      Vieläkö lohtajalla kummittelee??

      • Anonyymi

        Poliisilla olis tutkittavaa. Aina kun tämä juttu ilmestyy sivustolle, niin pian jossain palaa autiotalo.


    • Anonyymi

      Vanha ketju mut kirkonmäellä on vanha hylätty koulu en tiiä pääseekö sisälle mutta ku kulkee pimeellä ohi niin se on kyl aika pelottava

    • Anonyymi

      mee monon hylättyyn murjuun torikadulla siellä saata kuulla yöllä myytyjen viinapuollojen mystistä kilinää.ja jonkun kiroavan varastettua lompakkoaan.heh.

    • Anonyymi

      Älä ilkeile toisten harrastuksille.

    • Anonyymi

      Teboil

    • Anonyymi

      Halkokarilla on pian hylätty alue

      • Anonyymi

        Onko jollain kertoa jotain hylättyjä paikkoja ja niiden sijainnin kokkolassa


      • Anonyymi

        Missäpäin ja mikä


    Ketjusta on poistettu 28 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1615
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1244
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1157
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1086
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      2
      1072
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1039
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      970
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      932
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      857
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      9
      741
    Aihe