liikakarvoitus...

highheeleri

En jaksanut lukea topiceja läpi, kun watuttaa sen verran ankarasti.

Oon muuttanu pienemmälle paikkakunnalle, missä on myös Epilaserin toimipaikka. Mun karvat on optimaaliset laseroinnille eli tummat ja paksut vaalealla ihopigmentillä kasvaen. Mutta ongelma on se, että oon nyt tältä paikkakunnalta, sekä Oulusta kysynyt laser-epilaatioon aikaa SAIRAANHOITAJAN tekemänä rintakehään ja alavatsaant yhdistelmähoitona, eli ois noin 650€ toimistomaksuineen ja siihen junamatkat ~35€ eestaas. No tulipahan tietoon, että Oulussakaan ei tee muut kuin lääkärit noita toimenpiteitä ja se on 200€ kalliimpaa / kerta. Oisin just ja just voinu omakustantaa tuon sairaanhoitajan tekemänä. Onko sairaanhoitajan tekeminä ollenkaan enää ees ko. toimenpiteitä missäänpäin suomea? Tietysti vaan jossain Helsingissä ja sit menee taas junamatkoihin ym. kaikki rahat ja energia.

Saan transsukupuolisuus diagnoosin lähiaikoina kaiketi ja hormonit aloitettua sitä myötä, mutten uskalla niitä alkaa heti syömään, koska olen tietoinen siitä, että karvoja ei saa enää laseroitua pois, kun ne ohenee, mutta ovat silti häiritsevästi näkyvillä. Ei voi pukeutua miten haluaa jne. Miksi siis vain kasvot kustannetaan ilmaiseksi, tai no toimistomaksun joutuu ite maksamaan, mutta ei oteta karvaisia "miehiä" huomioon. Oon 27, saikulla, opiskelen jne. Ja nyt watuttaa ja on viikonloppu vaihteeksi pilalla tämän asian takia.

Entäs ulkomaat? Että jos keräis rahaa ensikesäksi muutaman tonnin ja menis sit johonkin halpaan turistikohteeseen kesäksi (ei, en juo, ihan vaan karvojenpoistoa varten) Siel pitäs vaan sit aika kauan lomailla, kun ajatellaan jos vaikka 7 kertaa joutus tekee epiloinnin, niin ~7kk oleskelut. Tää on niin vaikeeta ja monimutkasta.

Mahdolliset hiussiirteet ja bobot hommaan kyl ulkomail tulevaisuudessa, toki turvallisista paikoista, siis toimenpiteiden suhteen, mutta liikakarvoitus estää kaiken alullepanon.

Oon ihmetelly, että esim. "oikeille" naisille on olemassa ihan klinikoita ja he eivät joudu maksamaan juuri mitään liikakarvoitussaisauteensa. Miksei trans-ihmiset ole tässäkään asiassa samalla linjalla? Pitäis joku kansanrintama saada järjestettyä, et näihin asioihin saatas muutosta Suomessakin. Mitäpä sitä ilmasel naamaepiloinnil tekee, jos on muuten kuin karhu, ellei oo kokoajan höyläämässä. Onneks seläs ei silti kasva paljoa, mutta reidet pakarat ja rintakehä on ne ongelma-alueet, ja oisin tahtonut aloittaa nyt rintakehästä, vatsa mukaanlukien.

Tietoa kellään siitä onko edes missään sairaanhoitajan tekemänä noita toimenpiteitä. Rinta ja vatsa ois sit noin 650€ junamatkat.

Onko kenelläkään muulla vastaavaa liikakarvoitusongelmaa miehisillä paikoilla, mutta finanssiasiat huonolla mallilla? Miten tähän asiaan voisi saada muutosta aikaiseksi, että meidätkin otettaisiin kokonaisvaltaisina naisina huomioon ja siten saataisiin myös naisille kuuluvat oikeudet näissäkin aisoissa?

- transsu

30

144

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaikene.

      Ole vaiti.

      Ei meitä kiinnosta sinun karvasi.

      • Vaikene itse jos ei ole älykkäämpää sanottavaa, silloin on parempi pitää suu supussa.


    • Ota ihan rauhassa

      äläkä tressaa turhaan. Hormoonit vievät karvat kaikkialta muualta, mutta ei partaa. Voin sanoa omakohtaisesta kokemuksesta.

      • no en usko

        Häviskö häpykarvat?


      • blondi conchita

        Ja minä sanon omakohtaisena kokemuksena, että kannattaa poistaa ne naamakarvat ennen hormonihoitoja jos iho on jo ennen hormonihoitoja ohut ja herkkä.


    • fsa

      Kannattaisi olla onnellinen että noinkin paljon yhteiskunta tarjoaa. Jos mediassa kerrottaisiin miten paljon transihmisille tarjotaan yhteiskunnan taholta, useimmat alkaisivat valittamaan. Suuri osa ei ymmärrä näitä erityisryhmien tarpeiden hoitamista yhteiskunnan varoista, kun pitävät sukupuolenvaihdosta vain mielenoikkuna.

      • Hyötynäkökohtia

        Transsukupuolisten hoitoihin satsataan julkisella puolella suhteellisen vähän. Varsinkin jos kustannuksia verrataan johonkin kalliiseen sairauden hoitoon. Lisäksi transsukupuolinen palaa mm. työelämään ja maksaa veroilla hoitonsa takaisin. Esimerkiksi joku mielenterveyshoidoissa vuosikausia käyvä on vain iso kuluerä eikä todennäköisesti kuntoudu koskaan takaisin työelämään vaan on kuluerä kuolemaansa saakka.


      • Palaa työelämään??
        Hyötynäkökohtia kirjoitti:

        Transsukupuolisten hoitoihin satsataan julkisella puolella suhteellisen vähän. Varsinkin jos kustannuksia verrataan johonkin kalliiseen sairauden hoitoon. Lisäksi transsukupuolinen palaa mm. työelämään ja maksaa veroilla hoitonsa takaisin. Esimerkiksi joku mielenterveyshoidoissa vuosikausia käyvä on vain iso kuluerä eikä todennäköisesti kuntoudu koskaan takaisin työelämään vaan on kuluerä kuolemaansa saakka.

        Eihän transsukupuolisuus pakota työelämästä poissa olemaan. Tuntuu oudolta kun sanot, että hoitojen jälkeen palaa työelämään.


      • Hyötynäkökohtia
        Palaa työelämään?? kirjoitti:

        Eihän transsukupuolisuus pakota työelämästä poissa olemaan. Tuntuu oudolta kun sanot, että hoitojen jälkeen palaa työelämään.

        Moni nuori transsukupuolinen ei halua tai uskaltaudu työelämään opiskelun jälkeen ennen kuin hoitoprosessi on käyty. Pahimmillaan opiskelukin jää kun ei haluta lähteä sinne väärässä sukupuolessa. Nuori transsukupuolinen henkilö voi jäädä työelämän ulkopuolelle vakavien henkisten ongelmien vuoksi, johtuu siitä kun eivät ole päässyt hoitoprosessiin. Nykyisin tilanne on alkanut korjaantumaan kun ala-ikäisetkin pääsee tutkimuksiin ja hoitoihin.

        Vanhemmalla iällä ja työpaikan jo omaavat voivat säilyttää työpaikkansa, mutta jotkut menettävät työpaikkansa prosessin alkaessa.


      • Kerro yksikin hyvä
        Hyötynäkökohtia kirjoitti:

        Moni nuori transsukupuolinen ei halua tai uskaltaudu työelämään opiskelun jälkeen ennen kuin hoitoprosessi on käyty. Pahimmillaan opiskelukin jää kun ei haluta lähteä sinne väärässä sukupuolessa. Nuori transsukupuolinen henkilö voi jäädä työelämän ulkopuolelle vakavien henkisten ongelmien vuoksi, johtuu siitä kun eivät ole päässyt hoitoprosessiin. Nykyisin tilanne on alkanut korjaantumaan kun ala-ikäisetkin pääsee tutkimuksiin ja hoitoihin.

        Vanhemmalla iällä ja työpaikan jo omaavat voivat säilyttää työpaikkansa, mutta jotkut menettävät työpaikkansa prosessin alkaessa.

        syy, että miksi menettäisi työpaikkansa prosessin alkaessa? Kerro myös miksi ei uskaltaisi työelämään ennenkuin hotoprosessi on käyty?

        Millä tavalla se haittaa opiskelua jos menee sinne väärässä sukupuolessa? Opiskelu ei tietääkseni ole sukupuolirajoitteista,


      • ofgjbffvnire
        Kerro yksikin hyvä kirjoitti:

        syy, että miksi menettäisi työpaikkansa prosessin alkaessa? Kerro myös miksi ei uskaltaisi työelämään ennenkuin hotoprosessi on käyty?

        Millä tavalla se haittaa opiskelua jos menee sinne väärässä sukupuolessa? Opiskelu ei tietääkseni ole sukupuolirajoitteista,

        "Kerro myös miksi ei uskaltaisi työelämään ennenkuin hotoprosessi on käyty?"

        Kerropa miten nykypäivänä noin vaan mennään työelämään? Eikö työnantajat valitsekaan enää työntekijöitään? Lapsellista kuvitella etteikö transsukupuolisuus vaikeuttaisi työnsaantia. Kun Suomessa on puoli miljoonaa ihmistä vailla työtä, miksi työnantaja valitsisi sen transsukupuolisen työnhakijan, kun 200 normaaliakin on samaa paikkaa hakemassa?


      • 200 normaalia??
        ofgjbffvnire kirjoitti:

        "Kerro myös miksi ei uskaltaisi työelämään ennenkuin hotoprosessi on käyty?"

        Kerropa miten nykypäivänä noin vaan mennään työelämään? Eikö työnantajat valitsekaan enää työntekijöitään? Lapsellista kuvitella etteikö transsukupuolisuus vaikeuttaisi työnsaantia. Kun Suomessa on puoli miljoonaa ihmistä vailla työtä, miksi työnantaja valitsisi sen transsukupuolisen työnhakijan, kun 200 normaaliakin on samaa paikkaa hakemassa?

        Eikö transsukupuolinen ihminen olekaan normaali ihminen? Minusta he kävelevät kahdella jalalla kuten muutkin ihmiset. Miksi työnantaja ei ottaisi transsukupuolista töihin jos täyttää vaatimukset


      • katkera
        200 normaalia?? kirjoitti:

        Eikö transsukupuolinen ihminen olekaan normaali ihminen? Minusta he kävelevät kahdella jalalla kuten muutkin ihmiset. Miksi työnantaja ei ottaisi transsukupuolista töihin jos täyttää vaatimukset

        Koska työnantajien mielestä monella stipendillä luokkansa parhaista arvosanoista palkittu, raitis ja tupakoimaton, terve ja hyväkuntoinen henkilö on transtaustaisuutensa vuoksi kelvoton työntekijäksi.


      • onko sinulle
        katkera kirjoitti:

        Koska työnantajien mielestä monella stipendillä luokkansa parhaista arvosanoista palkittu, raitis ja tupakoimaton, terve ja hyväkuntoinen henkilö on transtaustaisuutensa vuoksi kelvoton työntekijäksi.

        käynyt noin? Tuleeko mieleen, että se on vain yksi työpaikka?

        Mikä ihmeen ala tuo on mihin ei kelpaa?


      • Monelle käynyt
        onko sinulle kirjoitti:

        käynyt noin? Tuleeko mieleen, että se on vain yksi työpaikka?

        Mikä ihmeen ala tuo on mihin ei kelpaa?

        JOKAISEEN avoimeen työpaikkaan hakee nykyisin kymmeniä, jopa satoja ihmisiä. Kyllä työnantaja ottaa mieluummin siitä jonosta jonkun muun kuin transsukupuolisen. Transsukupuolisen on oltava erityisen pätevä että kiilaa muiden edelle. Se on vain inhorealismia. Eikä työnantaja kerro että syynä hylkyyn oli transsukupuolisuus, nykyisin ei kerrota kenellekään miksi ei kelvannutkaan työhön.

        Eikä niitä työpaikkoja kasva enää joka oksalla. Työttömiä päteviä ihmisiä on runsaasti kilpailemassa harvoista avoimista työpaikoista.


      • Kysyn uudelleen
        Monelle käynyt kirjoitti:

        JOKAISEEN avoimeen työpaikkaan hakee nykyisin kymmeniä, jopa satoja ihmisiä. Kyllä työnantaja ottaa mieluummin siitä jonosta jonkun muun kuin transsukupuolisen. Transsukupuolisen on oltava erityisen pätevä että kiilaa muiden edelle. Se on vain inhorealismia. Eikä työnantaja kerro että syynä hylkyyn oli transsukupuolisuus, nykyisin ei kerrota kenellekään miksi ei kelvannutkaan työhön.

        Eikä niitä työpaikkoja kasva enää joka oksalla. Työttömiä päteviä ihmisiä on runsaasti kilpailemassa harvoista avoimista työpaikoista.

        että miksi työnantaja ei ota transsukupuolista työnhakijaa?


      • Ei mahda mitään
        Kysyn uudelleen kirjoitti:

        että miksi työnantaja ei ota transsukupuolista työnhakijaa?

        Ilmeisesti yleisin syy on se että mitä toiset työtoverit ja asiakaspalvelutehtavissä asiakkaat ajattelee transsukupuolisesta. Työnantaja haluaa mennä siitä mistä aita on matalin eikä halua selvitellä työntekijöiden keskinäisiä riitoja eikä menettää asiakkaita. Jos transsukupuolinen on vielä kesken prosessinsa, työnantaja halunnee välttää sairauslomia ja sairausajan palkkoja (tarvitaan myös sijaisia).


      • On monenlaisia töitä
        Ei mahda mitään kirjoitti:

        Ilmeisesti yleisin syy on se että mitä toiset työtoverit ja asiakaspalvelutehtavissä asiakkaat ajattelee transsukupuolisesta. Työnantaja haluaa mennä siitä mistä aita on matalin eikä halua selvitellä työntekijöiden keskinäisiä riitoja eikä menettää asiakkaita. Jos transsukupuolinen on vielä kesken prosessinsa, työnantaja halunnee välttää sairauslomia ja sairausajan palkkoja (tarvitaan myös sijaisia).

        joissa ei tarvitse olla asiakkaiden kanssa missään tekemisissä. Miksi muiden kanssa siitä tulisi riitoja jos joku on transsukupuolinen.


      • no daa
        On monenlaisia töitä kirjoitti:

        joissa ei tarvitse olla asiakkaiden kanssa missään tekemisissä. Miksi muiden kanssa siitä tulisi riitoja jos joku on transsukupuolinen.

        "Miksi muiden kanssa siitä tulisi riitoja jos joku on transsukupuolinen"

        :-D Elämme epätäydellisessä maailmassa, jossa poikkeavuudet synnyttävät pelkoa, epäluuloisuutta ja jopa vihaa lajitovereissa. Kyllähän sinun tämä pitäisi tietää, vai oletko tynnyrissä kasvanut?


      • Tiedän sen, että
        no daa kirjoitti:

        "Miksi muiden kanssa siitä tulisi riitoja jos joku on transsukupuolinen"

        :-D Elämme epätäydellisessä maailmassa, jossa poikkeavuudet synnyttävät pelkoa, epäluuloisuutta ja jopa vihaa lajitovereissa. Kyllähän sinun tämä pitäisi tietää, vai oletko tynnyrissä kasvanut?

        kaapista ulos tulleet saavat elää aivan rauhassa.


      • Niin se vaan menee
        Tiedän sen, että kirjoitti:

        kaapista ulos tulleet saavat elää aivan rauhassa.

        Olet todellakin elänyt tynnyrissä. Jos sinulla on mennyt hienosti kaapista tultua (niin on mennyt minullakin) niin vastaavasti on monia transsukupuolisia jotka työtoverit ovat savustaneet pois työpaikalta. Valitettavan usein naisten joukosta löytyy joku ahdasmielinen joka saa muut laumasielut taakseen ettei "mies" voi tulla samaan pukuhuoneeseen tai käyttää naisten pesu- ja WC-tiloja. Kuuluisin työstään savustettu lienee Marja-Sisko Aalto joka joutui lähtemään johtavasta asemasta ja uuden työpaikan etsiminen kesti kauan eikä enää löytynyt samanarvoista työpaikkaa.


      • Tuleeko mieleen,
        Niin se vaan menee kirjoitti:

        Olet todellakin elänyt tynnyrissä. Jos sinulla on mennyt hienosti kaapista tultua (niin on mennyt minullakin) niin vastaavasti on monia transsukupuolisia jotka työtoverit ovat savustaneet pois työpaikalta. Valitettavan usein naisten joukosta löytyy joku ahdasmielinen joka saa muut laumasielut taakseen ettei "mies" voi tulla samaan pukuhuoneeseen tai käyttää naisten pesu- ja WC-tiloja. Kuuluisin työstään savustettu lienee Marja-Sisko Aalto joka joutui lähtemään johtavasta asemasta ja uuden työpaikan etsiminen kesti kauan eikä enää löytynyt samanarvoista työpaikkaa.

        että itsestä se on kiinni jos tuollaiseen alistuu. Minä ainakin olen, niin pahapäinen, että minua ei työpaikasta ulos savustettaisii ja esim pukuhuoneeseen menisin aivan varmasti. Siinä tulisi sellainen tilanne eteen että jos se ei sopisi, että olen muiden kanssa samassa pukuhuoneessa niin minä olisin siellä ensin ja muut minun jälkeeni.

        Eiköhän se ollut niin, että seurakunta savusti Marja-Siskon ulos eikä työtoverit.


      • yur56ree5edt
        Tuleeko mieleen, kirjoitti:

        että itsestä se on kiinni jos tuollaiseen alistuu. Minä ainakin olen, niin pahapäinen, että minua ei työpaikasta ulos savustettaisii ja esim pukuhuoneeseen menisin aivan varmasti. Siinä tulisi sellainen tilanne eteen että jos se ei sopisi, että olen muiden kanssa samassa pukuhuoneessa niin minä olisin siellä ensin ja muut minun jälkeeni.

        Eiköhän se ollut niin, että seurakunta savusti Marja-Siskon ulos eikä työtoverit.

        "Eiköhän se ollut niin, että seurakunta savusti Marja-Siskon ulos eikä työtoverit."

        Seurakuntalaiset, eli asiakkaat. Myös esimies ennen kuin joku huomautti että oli tekemässä laittoman päätöksen.


    • kjjoök

      Tuossa oli useita kohtia, joten vastailen kohta kohdalta.

      "Onko sairaanhoitajan tekeminä ollenkaan enää ees ko. toimenpiteitä missäänpäin suomea? Tietysti vaan jossain Helsingissä ja sit menee taas junamatkoihin ym. kaikki rahat ja energia."

      Tuo selviää vain soittamalla jokaiseen Epilaserin toimipaikkaan ja kysyy sieltä onko mahdollista päästä sairaanhoitajan käsittelyyn.

      Junamatka kauemmaksikin voi olla edullinen jos pääsee käyttämään näitä pienimmillään kympin tarjousmatkoja.

      "Saan transsukupuolisuus diagnoosin lähiaikoina kaiketi ja hormonit aloitettua sitä myötä, mutten uskalla niitä alkaa heti syömään, koska olen tietoinen siitä, että karvoja ei saa enää laseroitua pois, kun ne ohenee, mutta ovat silti häiritsevästi näkyvillä."

      Noita hoitoprosessin laserointejakaan ei anneta ennen kuin on hormonihoidossa jotta karvoituksen poisto olisi helpompaa. Laserointiin vaikuttaa vain se että karvatuppi on riittävän tumma. Karvan paksuus ei vaikuta mitään koska ne kuitenkin sheivataan pois ennen laserkäsittelyä.

      "Miksi siis vain kasvot kustannetaan ilmaiseksi, tai no toimistomaksun joutuu ite maksamaan, mutta ei oteta karvaisia "miehiä" huomioon."

      Tuossa on etsitty kompromissi jotta suurin osa transnaisista saisi riittävän hyödyn eikä kustannukset nousisi liian suureksi kotikunnalle. Tuo "ilmainen" laserkäsittely maksaa joka kerralta poliklinikkamaksun (29,30 €). Mikäli on varaton, voi yrittää saada rahat kotikunnan sossusta.

      "Entäs ulkomaat? Että jos keräis rahaa ensikesäksi muutaman tonnin ja menis sit johonkin halpaan turistikohteeseen kesäksi (ei, en juo, ihan vaan karvojenpoistoa varten) Siel pitäs vaan sit aika kauan lomailla, kun ajatellaan jos vaikka 7 kertaa joutus tekee epiloinnin, niin ~7kk oleskelut."

      Tuossa on se ongelma että halpoja matkoja saa vain etelänmatkoille ja laserkäsittelyä ennen ei saa olla päivettynyt ja käsittelyn jälkeenkin on vältettävä auringonvaloa. Pitäisi olla koko ajan tiukasti sisätiloissa auringonvalon ulottumattomissa.

      "Oon ihmetelly, että esim. "oikeille" naisille on olemassa ihan klinikoita ja he eivät joudu maksamaan juuri mitään liikakarvoitussaisauteensa."

      Oikeatkin naiset joutuvat maksamaan yksityispuolen karvanpoistot. Edes hirsutismi ei todennäköisesti oikeuta julkisen puolen hoitoihin halvalla. Hormoonihoito heikentää karvankasvua ja sitä voi vielä edistää käymällä säännöllisesti sokeroinnissa tai ajelee itse epilaattorilla. Minulla on karvankasvu loppunut mm. jaloista ja käsivarsista epiloimalla (rinnassa oli vähän, selässä ei lainkaan).

    • highheeleri

      Kiitos asiallisista vastauksista. Näköjään idioottejakin seassa, mutta se nyt ei ole uutta.

      En tarkoittanutkaan tuota naaman epilointia, olenkin miettinyt sen kanssa, että aloitan hormonit vasta naaman epiloinnin jälkeen, koska iho tosiaan on vaalea, herkkä ja parta taasen paksua ja tummaa.

      Sit mulla ei oo ongelma, et päivettysin auringos, koska en ruskistu ees kesähelteillä. ;)

      Mutta joku sano, et rintakarvart lähtee hormoneilla. Oon kuullut ristiriitastakin tietoa. Ohenevat toki, mutta hankalampi poistaa.

      Jos joku sanoo, et häl on henk. koht. kokemusta, ni ei pidä välttis mun kohal paikkaa. Esim. mul ne karvat on paksut ja tummat. Rinnoissakin. Mut piristyin vastauksista sen verran, et mietin et uskaltaisin aloittaa hormonit ilman laserointia muualta kehosta.

      Jää rahaa sitten noihin muihin operaatioihin ja luomien poistoihin yksityisellä. Rintoihin ehkä tulevaisuudessa, jos tarve vaatii ja hiuksiin. Syön Gefinaa 3:tta kuukautta, ja toivon et auttas. Vähä alkanu harvenee hiukset eestä. :(

      Joku sano, et pitäs olla tyytyväinen, et kasvoista vaan epiloidaan ilmaseksi, ja jos "suuri massa" tietäis, kuinka paljon se tulis kustantaa jos kaikkialta.

      No otetaan esimerkki elinkautisvangista. Se, että oot vaaraton transsu ja sun epilointis tulis maksaa yhteiskunnalle joitain tuhansia, jonka maksaisit veroina takaisin, kun vastaavasti keskimäärin 14,5 vuotta istuvan elinkautisvangin ylläpitokustannukset per vuorokausi on jotain 250 euron luokkaa. Muitten suljettujen vankien 200e vuorokausi, avovankila 160e tjsp jne. Rikollinen on uransa valinnut. Musta tuo on vallan hyvä esimerkki vertailu. Kumpaan on järkevämpi syytää rahaa "hukkaan".

      Kiitos ja hyvää syksyä sulle ja parille muulle nimimerkille!

      • Hyvä vertaus

        On erittäin järkevää pitää elinkautisvangit linnassa ja mielellään koko heidän loppu iän. On parempi antaa transujen olla karvaisia kun murhaajien olla vapaalla.


      • Miksi koko ajan

        puhutaan siitä, että maksaisi veroina takaisin epiloinnin. Millä tavalla epilointi vaikuttaa veronmaksuun.

        Toinen omituisuus on se, että mikä elinkautisvangin lusimisessa maksaa enemmän kuin muiden suljettujen vankien.


      • lknjkj

        Karvojen oheneminen ei vaikuta mitenkään laserepilointiin ja sen onnistumiseen. Vain neulaepilointi vaikeutuu kun karvat ohenee (kosmetologi ei näe kunnolla karvan kasvusuuntaa). Laserepilointiin vaikuttaa vain se että karvat vaalenisi.


      • trde65d6d
        Miksi koko ajan kirjoitti:

        puhutaan siitä, että maksaisi veroina takaisin epiloinnin. Millä tavalla epilointi vaikuttaa veronmaksuun.

        Toinen omituisuus on se, että mikä elinkautisvangin lusimisessa maksaa enemmän kuin muiden suljettujen vankien.

        "Millä tavalla epilointi vaikuttaa veronmaksuun."

        Partaisen tai karvaisen naisen voi olla vaikeaa löytää työpaikkaa.


    • 15+10

      "Oikeat" naiset eivät saa yhtään mitään hoitoa liikakarvaisuuteen ilmaiseksi yhteiskunnalta. Esim. Laseroinnit on ostettava yksityiseltä ihan omin rahoin. Mistä moinen luulo, että saisivat, on peräisin?

      Tietenkään "oikeat" naiset eivät voi kysyä oikeudenmukaisuuden perään karvahoidoissa, koska sehän olisi vähemmistöä diskriminoivaa tjsp :-/.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6123
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3886
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      253
      2254
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1880
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1333
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1286
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1067
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1020
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      959
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      36
      901
    Aihe