Miten joku voi ostaa Toyotan?

Ihmettelijä Sipoosta

Siis tuollaisen Kaukoidän rihkama-tuotteen? Onko syynä rahapula, mieltymys rumiin autoihin tai vanhanaikaiseen tekniikkaan, mielenhäiriö vai mikä?
Itse en moista variksenpelätintä kävisi edes koeajamassa.

73

1156

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Todellako??

      Taidat olla nainen, kun noin tunteella suhtaudut autoihin.

    • varis mies

      VW:n poloinen oli talvella viikon koeajossa ja parinkymmenen asteen pakkasessa hyytyi parkkipaikalle ja hinuri vei .Eikä taatusti tule takaisin .

      Ostin yariksen .Ruma mutta luotettava ja käyttövarma kauppakassi, joka mulle riittää.

      • Patzai

        Meillä oli rellu lämpimät vedet ja jatkuvat pahvin vaihdot....siihen viimeiseen .Meillä oli citikka hyvä kyyti ja jatkuva keskusvoitelu öljytippaan...siihen viimeiseen.Meillä oli foorti viikottaiset vedot ja vaihdot talon kakkosautoon...siihen ensimmäiseen.


      • Lll???

        Kas kun meillä meni juuri toisinpäin, Toyotan yaris jätti koeajolla moottorivikaan joten mentiin ostamaan WV polo.


    • sdfsdfdsfsdsdf

      Omalla kohdallani syynä oli mieltymys luotettavuuteen, inhoan nykypäivän kertakäyttökulttuuria, sitä miten tehdään helvetisti tavaraa joka ei sitten kestä käyttöä.

      Ave bensiinikoneella on yksinkertaisesti luotettava, ylläpitökustannuksiltaan edullinen auto joka sopii tarpeisiini. Lisäksi se on kohtuu mukavakin, äänieristykset ovat ihan toisella tasolla kuin esimerkiksi Skodassa. Ajo-ominaisuuksissakaan ei ole mitään valittamista.

    • Näkevä

      Joku vanha pappa joka ei näe lukea vertailutestejä.

    • tuulipuku ja toyota

      Suuri tietämättömyys autoista ja wanha jo tosin edesmennyt maine on tärkein ja toisille merkitsee se, että auton pitää olla harmaa varpunen ja ei missään nimessä parempi kuin naapurilla ettei kateus syö sitä hataraa sietämistä.

    • HAHHAHHAAAA

      Miksiköhän ihmeessä tuo sekundarihkama on maailman menestynein automalli koskaan. Toyota on ollut mm. USA.ssa reksitöröintitilastojen kärjessä viitenä vuonna peräkkäin ja Microsoftin pomo Bill Gates ajaa Lexuksella joka on Toyota. Voisi ajatelle että jos se kelpaa niinkin isokenkäiselle kaverille kun Gates, niin ei ole varaa jollakin suomalaisella arvostella.

      • teronlogiikalla

        Ja fiat puntokin on raju urheiluauto, omistaahan fiat ferrarin.....


      • Tero hoi!

        Oletko ikinä katsonut niitä rekisteröintitilastoja? Ykkösenä on Ford. Bill Gatesilla on yhden autohallin verran autoja, eri merkkisiä.


      • ACCORD i-VTEC V6
        Tero hoi! kirjoitti:

        Oletko ikinä katsonut niitä rekisteröintitilastoja? Ykkösenä on Ford. Bill Gatesilla on yhden autohallin verran autoja, eri merkkisiä.

        Mä taas luulen että mr. Gates on liian älykäs rakentaakseen elämäänsä jonkun auton ympärille. Riittää kun auto on turvallinen, hyvin varusteltu ja luotettava.
        Moni amerikkalainen mieltää Toyotan ja Hondan amerikkalaisemmaksi kun omat merkit Fordin, GM.n ja Fiat/Chrylserin sillä amerikan autoteollisuuden suurimmat työllistäjät ovat Toyota ja Honda joiden tehtaita USA.ssa on eniten. Ford, General Motors ja Fiat lopetti toiminnan Detroitissa lähes kokonaan ja heidän autonsa tulevat Kanadasta, Meksikosta ja Kiinasta.


    • Top Gear

      Jeremy Clarkson totesi kauhukseen vuonna -96, että tylsä ja mitäänsanomaton Toyota Corolla oli brittien suosituin automalli. Clarkson puolestaan fanitti VolksWagen Golfia. Hän kuitenkin testasi molempia ja totesi että Corolla on suorituskykyisempi, taloudellisempi, luotettvamapi ja vaikka mitä muuta verrattuna Golfiin. Ja se joka väittää tuntevansa autota paremmin kun jeremy Clarkson, James May tai Richard Hammond, voi niellä itsensä ja ulostaa saman tien.

      • faktaa faktaa

        Ei vaan se Toyota mene Briteissä kaupaksi. Toyota on Briteissäkin naurunaihe ja Top Gear on huumoriohjelma.
        Meikäläinen ymmärtää enemmän autoista kuin nuo kaverit.


      • Siinä sulle faktaa
        faktaa faktaa kirjoitti:

        Ei vaan se Toyota mene Briteissä kaupaksi. Toyota on Briteissäkin naurunaihe ja Top Gear on huumoriohjelma.
        Meikäläinen ymmärtää enemmän autoista kuin nuo kaverit.

        No et todellakaan ymmärrä. Clarkson, May ja Hammond eivät ole pelkkiä humoristeja, vaan tekninen tietämys varsin kovaa luokkaa. Varsinkin Clarksonilla mitä autoihin tulee. mies on käynyt sellaiset tekiset oppilaitokset ettei Suomessa ole mitään vastaavaa. Tässä sivulla mellastaa lähinnä Tekniikan maailmasta ja Tuulilasista tietonsa ammentavat luuserit.
        Suomessa muka insinööritaitoa, ja Bullshit! Suomalaiset eivät ole tähän päivään mennessä saaneet aikaiseksi yhtään omaa kättökelpoista henkilöautoamallia joita voitaisiin kehittää sarjatuotantoon ja myyntiin. Siinäkin mielessä ihan turha aukoa päätään minkään maan autoteollisuudelle. Energiassa roikutaan edelleen vahvasti Venäjän napanuorassa kun ei itse osata kehittää korvaavaa energiantuotantoa.


    • 81725

      Ihan hyvin, ei ongelmaa!

    • Sairasta............

      Aloittajalla on suuria ongelmia mielenterveytensä kanssa.
      Joka ikinen päivä pitää askarrella palstalle toinen toistaan
      tökerömpi provo,johon itse vastailee. Näitä lieveilmiöitä
      avohoito teettää.

    • tojorolla

      Vastaus aloittajalle et miten joku voi ostaa Toyotan.
      Yksinkertaista.Menee Toyotan liikkeeseen,valitsee sopivan mallin ja siihen haluamansa varusteet ja värin.Ostaa joko käteisellä tai valitsee sopivan rahoituksen.
      Sitten vaan odotellaan et liikkeestä soitetaan milloin luovutuspäivä,Yksinkertaista ja helppoa.Näin minä tein ja nyt alla uusi Corolla ja olen tyytyväinen.

    • 33v pappa "tero"

      Ostinpa minäkin Toyotan, vieläpä uutena, jo toisen uutena ostamani. Haittaaks se?

      • Viisastunut!!!!!!!!!

        Niinpä! Ostin minäkin uuden Avensiksen kaikilla herkuilla.
        Visalla maksoin. Tosi kätevää ja vanha eurorutku kelpasi
        vielä vaihdossa. Jakoketju kestää moottorin iän kun on Toyota.
        Bensaa palaa alle seitsemän litraa satasella ja portaaton
        laatikko on parasta mitä löytyy. Saattaa olla että seuraavakin
        autoni on Toyota jos ei Euroopasta löydy luotettavempia
        samalla rahalla. Vaginaattorit ainakin kierrän kaukaa
        kunnes laatu paranee. Nythän ne ovat aivan Opeleita.


      • kokemustaon
        Viisastunut!!!!!!!!! kirjoitti:

        Niinpä! Ostin minäkin uuden Avensiksen kaikilla herkuilla.
        Visalla maksoin. Tosi kätevää ja vanha eurorutku kelpasi
        vielä vaihdossa. Jakoketju kestää moottorin iän kun on Toyota.
        Bensaa palaa alle seitsemän litraa satasella ja portaaton
        laatikko on parasta mitä löytyy. Saattaa olla että seuraavakin
        autoni on Toyota jos ei Euroopasta löydy luotettavempia
        samalla rahalla. Vaginaattorit ainakin kierrän kaukaa
        kunnes laatu paranee. Nythän ne ovat aivan Opeleita.

        Jakoketju tosiaan kestää moottorin iän, max. 80tkm, kun on tojota


      • laatuooppeli
        Viisastunut!!!!!!!!! kirjoitti:

        Niinpä! Ostin minäkin uuden Avensiksen kaikilla herkuilla.
        Visalla maksoin. Tosi kätevää ja vanha eurorutku kelpasi
        vielä vaihdossa. Jakoketju kestää moottorin iän kun on Toyota.
        Bensaa palaa alle seitsemän litraa satasella ja portaaton
        laatikko on parasta mitä löytyy. Saattaa olla että seuraavakin
        autoni on Toyota jos ei Euroopasta löydy luotettavempia
        samalla rahalla. Vaginaattorit ainakin kierrän kaukaa
        kunnes laatu paranee. Nythän ne ovat aivan Opeleita.

        Opel on mennyt jo paljon vagin konsernin tekeleiden edelle. Taitaa on nykyään laadukkain saksalainen.


      • das vika
        laatuooppeli kirjoitti:

        Opel on mennyt jo paljon vagin konsernin tekeleiden edelle. Taitaa on nykyään laadukkain saksalainen.

        Saattaa olla. Tosin se kertoo silloin saksalaisten autojen nykylaadusta
        karmivan totuuden. Renault Meganekin alkaa jo lähentymään
        saksalaista das vilppi-huippulaatua


      • Minunkokemus
        kokemustaon kirjoitti:

        Jakoketju tosiaan kestää moottorin iän, max. 80tkm, kun on tojota

        Eihän volkkarien ominaisuudet ole toyotien vikoja?


      • hö?
        laatuooppeli kirjoitti:

        Opel on mennyt jo paljon vagin konsernin tekeleiden edelle. Taitaa on nykyään laadukkain saksalainen.

        Todellako? Sellaistako saksalainen laatu on? Saksalaista sain korjauttaa ja huollattaa viiden vuoden omistusaikana keskimäärin 1000 eurolla vuodessa. Tyytyväisenä kahden samanikäisen Toyotan omistajana olen viime vuosina kuluttanut korjauksiin ja huoltoihin keskimäärin 200 euroa vuodessa autoa kohti.


      • @jellaan
        laatuooppeli kirjoitti:

        Opel on mennyt jo paljon vagin konsernin tekeleiden edelle. Taitaa on nykyään laadukkain saksalainen.

        Lukaiseppas vähän Ooppelista. Jaa edelle, joo, varmaan tällä saralla. Siis surullisen kuuluisaa.

        http://www.taloussanomat.fi/autot/2014/10/13/gmn-autovika-johtanut-jo-27n-kuolemaan/201414213/304


        ...Kuluttajien oikeuksia ajava Center for Auto Safety pelkää, että todellisuudessa GM:n virtalukkovika on voinut johtaa jopa 303:n kuolemaan. Toistaiseksi kuolemantapaukset ovat johtaneet 178:aan korvaushakemukseen. voinut aiheuttaa auton sammumisen, jolloin myös muun muassa turvatyynyt ja ohjaustehostimet ovat menneet pois päältä. Kaikkiaan GM on kutsunut vian vuoksi huoltoon 2,6 miljoonaa autoa...Elikkäs äläpä kehu. Toyota kantaa vastuun.


      • japsi<>laatu nykyään
        das vika kirjoitti:

        Saattaa olla. Tosin se kertoo silloin saksalaisten autojen nykylaadusta
        karmivan totuuden. Renault Meganekin alkaa jo lähentymään
        saksalaista das vilppi-huippulaatua

        Toisaalta ehta ranskis, siis Aygo (omaa sukua Peugoet olikosenyt 108 / Citroen C1, mutta tollolootan vessanpöntökansi -logolla tuunattuna) on joissain vertailuissa ollut kaikkein laadukkain tojo.

        Ja Auris runsainen sähkövikoineen taas keikkunut jossain tilaston keskivaheilla, kilpakumppaninaan juurikin Renault ym.

        Unohtamatta tietenkään tuoreimpia aidosta japsilaadusta kertovia uutisia

        http://m.taloussanomat.fi/?page=showSingleNews&newsID=201414570

        http://m.taloussanomat.fi/?page=showSingleNews&newsID=201414485

        http://m.taloussanomat.fi/?page=showSingleNews&newsID=20149555


      • Astraattori
        @jellaan kirjoitti:

        Lukaiseppas vähän Ooppelista. Jaa edelle, joo, varmaan tällä saralla. Siis surullisen kuuluisaa.

        http://www.taloussanomat.fi/autot/2014/10/13/gmn-autovika-johtanut-jo-27n-kuolemaan/201414213/304


        ...Kuluttajien oikeuksia ajava Center for Auto Safety pelkää, että todellisuudessa GM:n virtalukkovika on voinut johtaa jopa 303:n kuolemaan. Toistaiseksi kuolemantapaukset ovat johtaneet 178:aan korvaushakemukseen. voinut aiheuttaa auton sammumisen, jolloin myös muun muassa turvatyynyt ja ohjaustehostimet ovat menneet pois päältä. Kaikkiaan GM on kutsunut vian vuoksi huoltoon 2,6 miljoonaa autoa...Elikkäs äläpä kehu. Toyota kantaa vastuun.

        Miten GM:n ameriikan jutut liittyy ooppeliin? Monta takaisinkutsua Opelilla on esim. Suomessa ja vertaa lukuja vaikka Toyotaan?


    • havukan ajattelija

      Ostaisko eukolle tojotan vai sitikan, kumpi pahempi rangaistus ?

      • tutkittua tietoa

        Osta foortti niin saa kokea maanpäällisen helvetin. Vagin kulkuneuvotehtaan tekeleet on jo eukollekin liian kova rangaistus.


    • Bättre folke

      Sipoolaiset tuntien en heidän juttuihin siellä susikunnassa paljon luottaisi.

    • Elän vieläkin

      Ostin Tyotan kun pitää käydä joka päivä autolla töissä. Erehdyin ostamaan Skodan muka luotettavan uuden auton, auto jatkuvasti paskana millon mistäkin, kylmä kuin helvetin esikartano ja vettä sisällä kuin vedenpaisumuksessa, onneksi pääsin eroon.
      Ostin tilalle Avensiksen 1998 mallia ja ajettu liki 300000km ja nyt olen ajanut sillä lisää 80000km, tämä vanha paska Avensis hakkaa tuon uuden Skodan mennentullen ihan KAIKISSA ominaisuuksissa, mitään ei tavii korjailla pelkät öljyt vaihdettu. Siis miksi joku ostaa Skodan tai muun VAG paskan, joka syö elämästä kaiken vapaa-ajan ja vielä puolet työajastakin ja jokatapauksessa kaiki rahat.

    • Seniori1

      Ihmettelijälle Sipoosta

      Aikanaan Suomessa oli naurunaiheena IFA. Sitten tuli Moskvits ja sen jälkeen Lada. Aina on pitänyt olla joku merkki naurunaiheena. Nyt siihen paikalle yritetään laittaa Toyotaa. Olen tämän huomannut jo pidemmän aikaa. Voin sanoa heti alkajaisiksi, että tämä ei tule onnistumaan jo pelkästään siitä syystä, että autot tunnetaan nykyisin jo paremmin. Tosin on henkilöitä, jotka vieläkään eivät tunne eri automerkkejä ja tähän joukkoon sinäkin lukeudut ihmettelyinesi. Tämän joukon voi jättää omaan arvoonsa. Heillä ovat muut arvostelukriteerit, kuin mitä auton arvostelussa tavallisesti käytetään. Eihän automerkillä muuten noin laajaa suosiota voi olla, jos se ei olisi hyvä. Kyllä Toyota on paikkansa ansainnut.

      • itse tehty

        Tojosta tekevät naurunaiheet juurikin amisviikset väpättäen ruostekasojaan kehuvat terot sekä seniilit/fossiilit tojopapat, joiden aivotoiminta on pysähtynyt 30 vuotta sitten.


    • Varma peli

      Aivan. Mulla carina -95 Tammikuussa vietetään 20 vuotispäiviä..
      Remonttia ei tyhty kun hihnaa vaihdettu ja samalla vesipumppu.Ja tietenkin muita kuluvia osia kuten jarruosia.Koko 20 vuoden aikana kustannuksia siis remontteja alle 1500 euroo.Eikä koskaan merkkihuollossa.Ite hoitelin kaikki.No hihnat vaihdatin yksityisella korjaamolla.

      • Tosi varma

        Tosi varma. Mulla carina -90 ajettu 484 000 km kallein ´remontti´ iskunvaimentajat 360 000 km kohdalla kertaakaan ei ole tielle jättänyt eikä kieltäytynyt lähtemästä käymään ja muuten jakoremmi vaihdetaan 100 000 km välein. Ihmettelen itsekin auton kestävyyttä ja luotettavuutta.


    • Toyota Corolla

      Toyota tekee kuitenkin maailman parhaat autot, miksi niitä ei voisi ostaa. Ajatteletko kenties, että ikuinen työ tuo pysyvän työttömyyden. Toyotat ovat olleet kestävyydessä ylivoimaisia ja niin ovat edelleen. Lisäksi ne ovat taloudellisia ja huippuhyviä ajaa, ehkä maailman parhaita tässäkin suhteessa. Siksi on tyhmää ostaa joku muun merkkinen auto.

      • Kaikki tietää

        Uskotko noihin omiin juttuihisi? Kaikki tietävät, että Toyota on maailman huonoin ajettava.


      • Susi Tojo
        Kaikki tietää kirjoitti:

        Uskotko noihin omiin juttuihisi? Kaikki tietävät, että Toyota on maailman huonoin ajettava.

        On se huonoin muutenkin.


    • Toyota ranskasta.

      Nykyisin ei taida tulla Japanista yhtään Toyotaa Suomeen. Tutkipa missä maassa nykyinen autosi on valmistettu, saatat yllättyä.

      • TietäjäX

        Mm. Prius tulee Japanista kuten myös Verso-S.

        Yaris Ranskasta, Aygo Tsekeistä, Auris ja Avensis Briteistä.

        Mutta kyllä niitä aitoja Japanissa valmisttettuja Toyotaja Suomeen tulee edelleen.


    • Eurosontaa

      Euro-Toyotat on ihan peestä. Japanissa valmisetut on ihan eri asia.

      • Tojo on peestä

        Aidot eurooppalaiset pesee ominaisuuksissa, laadussa ja luotettavuudessa tojon mennen tullen. Tojo on kuraa joka osa-alueella ja jos lukee muutakin kuin Toyota Plus lehteä niin tämä tiedossa.


      • 23213
        Tojo on peestä kirjoitti:

        Aidot eurooppalaiset pesee ominaisuuksissa, laadussa ja luotettavuudessa tojon mennen tullen. Tojo on kuraa joka osa-alueella ja jos lukee muutakin kuin Toyota Plus lehteä niin tämä tiedossa.

        Miten se ilmenee?
        Olisiko suosittaa jokin kaikessa parempi perheauto?


    • laatuako?

      Aidoista eurooppalaisista poksahtelee koneet, hihnat katkeilee,ketjut venyy.turbot hirttää, kytkimet leviää, vaihteistot laukee, ym ym tätäkö se laatu on ?

    • Hahmottelija

      Rahapula on krooninen eikä ole varaa ostaa paskaa suurien korjauskustannusten kera. Vasta toinen Toyo menossa ja se ensimmäinen ja helvetin ruma Verso oli laadultaan paras auto mitä mulla on ollut, 100 tkm tuli sillä kelattua ilman ainoatakaan viaksi luokiteltua asiaa. Oli tekniikka vanhaa tai ei niin minua se ei haittaa, pääasia että auto toimii aina. Elämäntilanteen muuttumisen johdosta nyt mennään Auriksella, 62 tkm mittarissa kun vaihdoin ja vuoden aikana ei mitään ongelmia. Toyotasta voi heitellä millaisia adjektiiveja tahansa, mutta tämä yksi on se tärkein: Järkiauto.

    • Ostelija Espoosta

      Minulla oli syynä rahapula, sijoitin vuosi sitten omia varojani 33000€ uuteen Toyotaan, enempään ei ollut varaa...neljä pilkku kaksi litraa satasella, kaduilla ja maanteillä, se keskimäärin bensaa kuluttaa...siinä toinen syy...

      • pysytkin köyhänä

        Rahapula ei hellitä ainakaan tällä keinolla.

        - kehonsiirtimen olisi saanut hankittua kymppitonnin halvemmallakin
        - uudessa autossa arvonalenema on paljon suurempi kuluerä kuin polttoaine ... ja sinä valitsit hypetysauton, joilla arvonalenema on markkinoiden suurin

        Vaan jotain hyvääkin - tulit taas todistaneeksi jotain tojopappojen älynlahjoista.


    • ggsdfgfsdgfd

      Rahalla voi ostaa Toyotan.

    • käy&kukkuu

      Toyota toimii vielä senkin jälkeen kun takuu loppuu, ehkä juuri siksi että tekniikka ei ole uutta, kehittelyasteella olevaa. Tai en tiedä näistä ihan uusimmista malleista, kun ei ole tarvinnut melkein kymmeneen vuoteen vaihtaa uudempaan. Epäilen kyllä että nykyään saattaisi joku Honda tai Mazda olla laadukkaampi.

    • Tyhmäkö olet?

      Miten joku voi olla ostamatta?

      • Ei ikinä Tojoa

        Jos on yhtään älyä päässä niin jättää Tojon ostamatta.


    • Toyatat

      Aikoinaan kysyttiin miksi ostit Toyotan?
      No kun siinä on niin kevyt ohjaus (ennen ohjaus tehostimien tuloa) ,tämä siis riittää Suomalaiselle autoilijalle.

      Toyatassa EI ole ajo-ominaisuuksia vaan ajo-omituisuuksia.

      Toyotassa on yleensä ollut tehokkaat koneet halvalla , alustassa taas tingitty,(ajaminen onkin kuin Katri Helenan biisistä minne tuuli sua kuljettaa ja urat).

      Tekniikan maailman ihmetellessä -90 luvun Toyotan ajo-ominaisuuksia tehdas suositteli rengaspaineiden nostoa korjaukseksi...

      Itse olen omistanut -90 luvun Toyotia uudesta lähtien en koskaan tule ostamaan Toyotaa.

      Huollattaminen oli tosi magiaa ,vikoja kertoessani henkilökunta piti minua pöljänä ,joutuivat autoa hakiessani toteamaan että tiesin autoista/ajamisesta enemmän kuin he.

      Joitain vikoja ei saanut edes korjattua kun eivät löytäneet/halunneet löytää ja laittaa takuuseen.

      Koneet eivät kestä yhtä pitkään kuin saksalaisissa.

      • ok ajo ominaisuudet

        uusimman corollan koeajo tm:staä lainattua
        "Moottorissa ei ole yhtään enempää vääntöä, mutta välitystä nopeasti muuttamalla pyörille välittyvä vääntömomentti vaihtelee tarpeen mukaan. Auto tuntuu tavallisessa ajossa paljon ripeämmältä kuin manuaaliversio.

        Osakaasulla pyörintänopeus muuttuu pehmein portain kuten perinteisellä automaatilla. Täydellä kaasulla pyörintänopeus nousee huipputehoalueelle, ja moottorin melu on senmukainen mutta looginen. Vaihteiston Sport-ohjelma pitää moottorin pyörintänopeutta hieman korkeammalla, mutta tavallisessa ajossa toiminnon tarve on olematon.

        Alhainen polttoaineenkulutus kuuluu myös tämän moottori- ja vaihteistoyhdistelmän hyviin ominaisuuksiin, mikä todettiin jo aikaisemmin mitatun Auriksen (koeajo TM 10/13) yhteydessä.

        Jousitus on piirun verran Aurista tiukempi, minkä huomaa huonopintaisemmilla teillä.

        TOYOTA Corolla on vilpitön ja yllätyksetön. Ominaisuudet riittävät paljon ajavillekin, jolloin alhainen polttoaineenkulutus nousee erityisen hyväksi asiaksi. Ajanmukainen varustelu on toiminnoiltaan kunnossa, ja takamatkustaja voi nauttia kokoluokan suurimpiin kuuluvista jalkatiloista."

        Robert Koistinen (tiivistelmä TM:n 7/14 artikkelista


      • Pojutus
        ok ajo ominaisuudet kirjoitti:

        uusimman corollan koeajo tm:staä lainattua
        "Moottorissa ei ole yhtään enempää vääntöä, mutta välitystä nopeasti muuttamalla pyörille välittyvä vääntömomentti vaihtelee tarpeen mukaan. Auto tuntuu tavallisessa ajossa paljon ripeämmältä kuin manuaaliversio.

        Osakaasulla pyörintänopeus muuttuu pehmein portain kuten perinteisellä automaatilla. Täydellä kaasulla pyörintänopeus nousee huipputehoalueelle, ja moottorin melu on senmukainen mutta looginen. Vaihteiston Sport-ohjelma pitää moottorin pyörintänopeutta hieman korkeammalla, mutta tavallisessa ajossa toiminnon tarve on olematon.

        Alhainen polttoaineenkulutus kuuluu myös tämän moottori- ja vaihteistoyhdistelmän hyviin ominaisuuksiin, mikä todettiin jo aikaisemmin mitatun Auriksen (koeajo TM 10/13) yhteydessä.

        Jousitus on piirun verran Aurista tiukempi, minkä huomaa huonopintaisemmilla teillä.

        TOYOTA Corolla on vilpitön ja yllätyksetön. Ominaisuudet riittävät paljon ajavillekin, jolloin alhainen polttoaineenkulutus nousee erityisen hyväksi asiaksi. Ajanmukainen varustelu on toiminnoiltaan kunnossa, ja takamatkustaja voi nauttia kokoluokan suurimpiin kuuluvista jalkatiloista."

        Robert Koistinen (tiivistelmä TM:n 7/14 artikkelista

        Samassa artikkelissa kerrotaan Corollan olevan samanlainen kuin Yaris, eli ohjauspyörän etäisyyssäätö loppuu kesken. Juuri sen vuoksi en voinut Yarista ostaa, kun luontevaa ajoasentoa ei voi saada valittaessa asennoksi joko polvet koukussa tai kädet viivasuorina. Muilta ominaisuuksiltaan uusi Corolla kuitenkin kuulostaa hyvältä. Ero vanhempiin malleihin taitaa olla aika iso.


      • mopoauton ominaisuud
        ok ajo ominaisuudet kirjoitti:

        uusimman corollan koeajo tm:staä lainattua
        "Moottorissa ei ole yhtään enempää vääntöä, mutta välitystä nopeasti muuttamalla pyörille välittyvä vääntömomentti vaihtelee tarpeen mukaan. Auto tuntuu tavallisessa ajossa paljon ripeämmältä kuin manuaaliversio.

        Osakaasulla pyörintänopeus muuttuu pehmein portain kuten perinteisellä automaatilla. Täydellä kaasulla pyörintänopeus nousee huipputehoalueelle, ja moottorin melu on senmukainen mutta looginen. Vaihteiston Sport-ohjelma pitää moottorin pyörintänopeutta hieman korkeammalla, mutta tavallisessa ajossa toiminnon tarve on olematon.

        Alhainen polttoaineenkulutus kuuluu myös tämän moottori- ja vaihteistoyhdistelmän hyviin ominaisuuksiin, mikä todettiin jo aikaisemmin mitatun Auriksen (koeajo TM 10/13) yhteydessä.

        Jousitus on piirun verran Aurista tiukempi, minkä huomaa huonopintaisemmilla teillä.

        TOYOTA Corolla on vilpitön ja yllätyksetön. Ominaisuudet riittävät paljon ajavillekin, jolloin alhainen polttoaineenkulutus nousee erityisen hyväksi asiaksi. Ajanmukainen varustelu on toiminnoiltaan kunnossa, ja takamatkustaja voi nauttia kokoluokan suurimpiin kuuluvista jalkatiloista."

        Robert Koistinen (tiivistelmä TM:n 7/14 artikkelista

        Tuulilasi 13/2014 Nauriin 30 tkm kestotestin väliraportti:

        Ei yhtään vikaa, mutta ajo on silti yhtä tuskaa.

        "Olemme valittaneet ainakin ohuesta ohjaustuntumasta, pörisevistä pakoäänistä, epäsuhtaisesta ulkonäöstä, vaihteiston välityssuhteista ja moottorin luonteesta.

        Tuossa on pieniä ja isoja asioita sekaisin. Pahimmin vaivaa moottorin ja vaihteiston yhteispeli. Toyota on valinnut tähän perheautoon moottorin, joka on parhaimmillaan 4000-6500 r/min. Alta kolmen tuhannen ei ole ketään kotona.

        Tuollaisen moottorin parina toimisi parhaiten tiheästi porrastettu vaihteisto. Aurisin viitos- ja kuutosvaihteet ovat aikamoisia loikkareita.

        Otetaanpa käytännön esimerkki: matkailuperävaunun ohitus pitkällä suoralla. Monella autolla nelonen on tähän tilanteeseen käypä vaihde, mutta Auris vaatii kovemmat otteet.

        Näin se käy: kuutoselta kolmoselle välikaasulla ja hana auki. Kun moottorin kierrokset lähestyvät kuutta tuhatta, maisema alkaa vaihtua todella vilkkaasti, ja pian pääseekin takaisin omalle kaistalle.

        Haluaisimpa vaan nähdä sen naapurin äijän, joka rääkkää autoaan tähän tyyliin."


      • rollaattori
        mopoauton ominaisuud kirjoitti:

        Tuulilasi 13/2014 Nauriin 30 tkm kestotestin väliraportti:

        Ei yhtään vikaa, mutta ajo on silti yhtä tuskaa.

        "Olemme valittaneet ainakin ohuesta ohjaustuntumasta, pörisevistä pakoäänistä, epäsuhtaisesta ulkonäöstä, vaihteiston välityssuhteista ja moottorin luonteesta.

        Tuossa on pieniä ja isoja asioita sekaisin. Pahimmin vaivaa moottorin ja vaihteiston yhteispeli. Toyota on valinnut tähän perheautoon moottorin, joka on parhaimmillaan 4000-6500 r/min. Alta kolmen tuhannen ei ole ketään kotona.

        Tuollaisen moottorin parina toimisi parhaiten tiheästi porrastettu vaihteisto. Aurisin viitos- ja kuutosvaihteet ovat aikamoisia loikkareita.

        Otetaanpa käytännön esimerkki: matkailuperävaunun ohitus pitkällä suoralla. Monella autolla nelonen on tähän tilanteeseen käypä vaihde, mutta Auris vaatii kovemmat otteet.

        Näin se käy: kuutoselta kolmoselle välikaasulla ja hana auki. Kun moottorin kierrokset lähestyvät kuutta tuhatta, maisema alkaa vaihtua todella vilkkaasti, ja pian pääseekin takaisin omalle kaistalle.

        Haluaisimpa vaan nähdä sen naapurin äijän, joka rääkkää autoaan tähän tyyliin."

        Sama kai se on montako pykälää pienemmälle pitää vaihtaa jos pitää kuitenkin vaihtaa. Ja jos se vaihtaminen ärsyttää niin kannattaa valita automaattivaihteinen.

        Huomiot melusta ja muusta ovat varmaan ihan oikeat.


      • Mikä ongelma?
        mopoauton ominaisuud kirjoitti:

        Tuulilasi 13/2014 Nauriin 30 tkm kestotestin väliraportti:

        Ei yhtään vikaa, mutta ajo on silti yhtä tuskaa.

        "Olemme valittaneet ainakin ohuesta ohjaustuntumasta, pörisevistä pakoäänistä, epäsuhtaisesta ulkonäöstä, vaihteiston välityssuhteista ja moottorin luonteesta.

        Tuossa on pieniä ja isoja asioita sekaisin. Pahimmin vaivaa moottorin ja vaihteiston yhteispeli. Toyota on valinnut tähän perheautoon moottorin, joka on parhaimmillaan 4000-6500 r/min. Alta kolmen tuhannen ei ole ketään kotona.

        Tuollaisen moottorin parina toimisi parhaiten tiheästi porrastettu vaihteisto. Aurisin viitos- ja kuutosvaihteet ovat aikamoisia loikkareita.

        Otetaanpa käytännön esimerkki: matkailuperävaunun ohitus pitkällä suoralla. Monella autolla nelonen on tähän tilanteeseen käypä vaihde, mutta Auris vaatii kovemmat otteet.

        Näin se käy: kuutoselta kolmoselle välikaasulla ja hana auki. Kun moottorin kierrokset lähestyvät kuutta tuhatta, maisema alkaa vaihtua todella vilkkaasti, ja pian pääseekin takaisin omalle kaistalle.

        Haluaisimpa vaan nähdä sen naapurin äijän, joka rääkkää autoaan tähän tyyliin."

        Matkailuperävaunun suurin sallittu nopeus on 80km/t. Mikä ihmeen
        operaaatio se nyt voi olla millä autolla tahansa. Automaattiavensiksella
        vähän nilkkaa oikaisee niin hetkessä on ohi eikä kierrokset tasan
        tarkkaan nouse yli neljän tuhannen ei mitään melua synny.
        Ei kai kukaan itseään kunnioittava kehtaa ajella millään polkuautolla
        enää 2000-luvulla kun portaaton automaaatti on jo keksitty.


      • mopoauton ominaisuud
        rollaattori kirjoitti:

        Sama kai se on montako pykälää pienemmälle pitää vaihtaa jos pitää kuitenkin vaihtaa. Ja jos se vaihtaminen ärsyttää niin kannattaa valita automaattivaihteinen.

        Huomiot melusta ja muusta ovat varmaan ihan oikeat.

        > Sama kai se on montako pykälää pienemmälle pitää vaihtaa jos pitää kuitenkin vaihtaa.

        Ei ole sama

        - tollolootassa pitää vaihtaa 3 pykälää kerrallaan ja tuo on näköjään synkroilta liikaa pyydetty -> onnistunut vaihto edellyttää välikaasun käyttöä ... moneltako tämä onnistuu? ... eli tohjopapat ohittaa kuitenkin 4/5 vaihteella, jolloin kiihtyvyys on kehno

        - kun lähdetään ohittamaan kolmosella, niin kone ulvoo korvia raastavasti -> moniko viitsii/uskaltaa tätä kuunnella? .... eli tohjopapat ohittaa kuitenkin 4/5 vaihteella, jolloin kiihtyvyys on kehno

        - 3. vaihteella saattaa tulla rajoitin vastaan ohituksen aikana -> taas lisää sählinkiä &kuskin huomiota pois (vastaantulevan) liikenteen kyttäämisestä

        Mopokoneen pariksi näyttäisi olevan automaatti melkein pakollinen varuste. Ja se nokin, mopohenkeen osuvasti, "kuminauhaveto" ;-D

        Mutta onhan noista automaateistakin näkynyt valitusta, että huudattavat konetta "tarpeettomasti". Laitoin tarpeettoman lainausmerkkeihin, koska pakkohan se on vaparivingutinta kiljuttaa, kun ei sieltä vääntöä löydy.

        Toisaalta... eipähän ole vaikeaa nuorempien terojen siirtyä mopoautosta tojon rattiin. ;-D


    • dankkesöön

      En jaksanut lukea koko ketjua, mutta minulla on ollut (kaikki uusia) alkaen isoista Mersuista,Bemareista Hondiin ja nyt peräkkäin 2 Toyotaa, joista molemmat ovat aivan erinomaisia. Uusin on alle puoli vuotta vanha ja edellistä, joka oli hybridi pidin kolmisen vuotta. Ei mitään vikoja ja jos jotain oli, niin ne tarkistettiin maahantuojalla ilmaiseksi ja väliajaksi sai vaihtoauton, myös ilmaiseksi.

    • LänsituuIi

      Itselläni on ollut kolme Toyotaa. Kaikki täysiä susia. Siirryin länsiautoihin.

    • Toyatat

      Jaa ja sitten ajo-ominaisuuksien toteamiseen tarvitaan ajokokemusta ja vertailupohjaa muun merkkisillä autoilla ajamiseen , tietysti myös muutakin kokemusta kuin pelkästään Tekniikan Maailman lukeminen sohvalla.

      Ainiin ja tietysti pitää olla bensaa suonissa ja vauhti kallossa.

      Pitää muistaa että tekniikan Maailma testaa esim talvirenkaat jääntekokoneella tehdyllä radalla ,jollaista peilinsileätä jäätä ei esiinny luonnon olosuhteissa kuin korkeintaan lätäköissä , tästä voidaankin lähteä keskustelemaan onko rengastestit tasapuolisia nasta/kitka renkaiden välillä.

    • @jellaan

      Otahan iisimmin, parkkeeraa se kymcosi ja hengitä syvään pari kertaa...Noooin, hyvä, joko helpotti? Katsos otahan vähän selvää ketkä sinunkin Ipadisi, stereos tai faijas autonkin on valmistanut. Ja nyyyt voi keskittyä finnien nyppimiseen. Kattos Japsit tekee Kaikkea!

    • Toyotatt

      Puuh sisäänhengitys uuuloooshengitys puuh... juuri pädilläni googletin, Toyota takaisin kutsuu 1.75 miljoonaa autoa,mm Toyota Luxus ,eikö ihmispoloisilla jo hälytyskellot soi?

      Turvallista matkaa mate in Japan...

      • Toyota rules

        Vain Toyotalla on varaa kustantaa tällainen operatio ja asiakkailla
        on syvä mielenrauha.


    • @jellaan

      Kiitos Suomen surullisen kuuluisan autoveron kun näitä Lexuksia ei ole tarve kutsua kuin tuon 197 kpl. Ei siis koske valtaosaa ainakaan tämän palstan käyttäjistä. Toyota toimii rehellisen rehdisti kun ilmoittaa asian, eikä korjaa vikojaan salaa esim. huoltojen yhteydessä, jos silloinkaan, kuten on muilta merkeiltä kuulunut tapahtuvan. Tähän koottuna muutamia ihan vakaviakin asioita. Vielä kun huomioi hinnan/laadun, niin Toyota vie voiton.

      http://www.taloussanomat.fi/autot/2014/10/06/fordilta-voi-pian-tulla-suuri-huoltokutsu/201413854/304
      http://www.taloussanomat.fi/autot/2014/07/16/bmw-kutsuu-16-miljoonaa-autoa-huoltoon/20149945/304?pos=related
      http://www.taloussanomat.fi/autot/2014/10/13/gmn-autovika-johtanut-jo-27n-kuolemaan/201414213/304
      http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288750787941.html?pos=ok-trm-auto
      http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288750370322.html?pos=ok-ltm-auto
      http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288751075356.html

    • Toyatat

      Tokihan niistä rehtireinoja tulee silmänräpäyksessä kun asiasta on tulossa julkinen...

      • jälkiviisaus

        Tojo salaili vakavia vikoja vuosikaudet. Rehtireino siitä tuli vasta jäätyään huosut nilkoissa kiinni.


    • @jellaan

      Ei ole olemassakaan täydellistä autoa, jossa ei joskus jotain pientä korjattavaa olisi. Mikäli olisi, niin loppuis nämä vähäisetkin automyynnit. Koko maailmasta pitäisi ensin hävittää kaikki "vialliset" ja kaikille tilalle "viattomat" pelit.

      Lukaisitko ao. linkkejä? Osviittaa myös muun merkkisten ongelmista, siis jopa kuolemaan johtaneista. Jopa Mb-sarjan A ja C-malleissa, sekä preemium merkiksi tituleerattu BMW joutuneet negatiivisen arvostelun kohteeksi.

      Osoittaa sen, että edes huomattavasti suuremmalla rahalla valmistettua autoa ei saa tuon kummemmaksi. Toyota on kuitenkin hallinnut auton valmistuksen halvemmalla ja monilla osaalueilla paremmin kuin monet kilpailijansa.

    • Toyatat

      Verotus asioihin hyvin perehdyttävä kirjanen on Walt Disney Mikin suuret seikkailut Mikki varjokuninkaana ,vaikka onkin 30-luvun sarjakuva perehdyttää lukijansa siihen kuinka sitä on osattu ennenkin.

      Toyota aihepiiri käsitteli lähinnä sellaisia asioita jotka eivät tule esiin medioissa.

    • autoilija erkki

      Itse ostin tojotan 4vuotta sitten. Sitä ennen oli ollut vanhempaa tojotaa, nissania, renaulttia, ja bmw:tä. Kaikki ne olivat vanhempia. Noista vanhemmista vähiten mielenharmia aiheutti tojota vaikka ol ajettu 380 000. Ostin 03 avensiksen, se ajettii romuksi sokean mersukuskin toimesta. Sen jälkeen olen ajanut kilometrini 35 000 vuoteen 06 avensiksella. Nyt 210 000 mittarissa. Polttimon vaihdoilla selvitty. Halvat vakuutukset ja hillitty kulutus. Tehoa ei ole pahemmin. 130hv. Sitä en ole myöskään useasti enemmän tarvinnut. Ajettavuus ei kehuja herätä, mutta olen sillä pärjännyt mainiosti. Mulla on tojo käyttiksenä koskapa ainakin oma 03 ja 06 malli ovat molemmat olleet huomattavasti luotettavampia kuin tuttavien vw golf 03, passat, 04 ja ford mondeo 09. Jos tojjoota kestää on seuraava käyttöautoni samaa merkkiä. Keskiluokan kansalaisena premium merkit saa jäädä kauppaan. Vanha ja paljon ajettu saksan premium on yhtä kuin ONGELMIA. Tojota lienee kaltaisteni auton käyttäjien suosiossa...

    • @jellaan

      Autojätti General Motors tilasi puoli miljoonaa uutta virtalukkoa lähes kaksi kuukautta ennen kuin ilmoitti viranomaisille viasta. ...
      Virtalukkovika on yhdistetty 30 kuolemaan ja 31 loukkaantumiseen. ...GM on kutsunut vian vuoksi huoltoon 2,6 miljoonaa autoa....General Motorsia on arvosteltu ankarasti siitä, että yhtiö odotti 11 vuotta ennen huoltokutsujen aloittamista vaikka tiesi jo viasta...
      http://www.taloussanomat.fi/autot/2014/11/10/gmn-autoskandaali-paisuu-puhdasta-pahuutta/201415574/304

      Ei päästäisi Toyota tällaista tapahtumaan siitä pisteet:)

    • Toyatat

      Aihepiiri käsitteli Toyotaa pidemmällä aikavälillä ja medioiden esille tuomattomia ongelmia ja alustan heikkoutta ja sitä kautta ongelmien esille tulemiseen tilastoimattomina.

      • polopoloinen

        v
        Vikavaagen ongelmat ovatkin jo sitä tasoa että medioissa
        kirjoittelua riittää ongelmista ja maksajista. 90-luvun Opel tulee
        väkisinkin mieleen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5510
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3527
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1652
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      205
      1624
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      77
      1087
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1078
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      809
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      808
    Aihe