sosiaalisten tilanteiden pelosta kärsiviä Jyväskylässä?

vapiseva opiskelija

Hei! Olen 20-vuotias opiskelija Jyväskylästä. Olen kärsinyt sosiaalisten tilanteiden pelosta ja ujoudesta lähes koko ikäni, mutta oireista tuli elämää rajoittavia lukiossa. En enää pystynyt edes astumaan koulun aulaan vapisematta. Tähän sain lääkitystä ja terapiaa, ja vuoden pystyin elämään suhteellisen vapautunutta elämää ennen opiskelujen alkua. Pystyin jopa nauttimaan uusien ihmisten tapaamisesta ja heidän kanssaan jutustelusta. Nyt kuitenkin muutto uudelle paikkakunnalle yksin uusine ihmisineen, ja opiskelujen haasteet ovat saaneet minut sulkeutuneeksi ja hyvin ahdistuneeksi, eikä vain sosiaalisissa tilanteissa, vaan ahdistus jää päälle myös tilanteiden jälkeen. Olen saanut muutaman "paremman" kaverin, mutta tuntuu ettei heillekkään voi olla avoin, eikä muodostaa syviä ihmissuhteita, puhumattakaan parisuhteesta - se ei tule kuuloonkaan.. Ahdistuneisuus saa vähättelemään itseä ja mielen erittäin alakuloiseksi ja masentuneeksi, eikä tulevaisuuskaan tunnu siis kovin valoisalle. Esiintymistilanteissa olen joutunut käyttämään beetasalpaajaa ehkäisemään paniikkikohtaukset. Ja olen hakeutunut terapiaan, mutta jonot YTHS:llä on 3kk. Tulipas hiukan sekainen sepustus.. :) mutta kaipailisin siis kohtalotovereita, löytyykö täältä Jyväskylästä? Tietysti muidenkin kokemuksia lukisin mielellään.

6

98

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vapiseva eläkeläinen

      Olen vapiseva eläkeläinen Jkl: stä.
      Kelpaako seura?

    • masentunuttt