olisiko aika muuttaa luottamusmiesten asemaa ja ketä ne edustaa

jyrkimattila52

olen joutunut itse miettimään luottamusmiesten roolia työpaikoilla viime aikana..
se että edustaa jotain ajatusuuntausta, näkyy ainakin akt luottamushenkiloissä.
ottamalla akt jäsenyyden ja edunvalvonnan. niputat samalla itsesi..ainakin akt.ssä
luottamusmiehet, osasto, vasemmistolainen ajatusmailma ja kiljavan opiston koirakoulun opit on laitettu samaan pakettiin.. samaan pakettiin kuuluu toisien kyttääminen ja postin vieminen ja tuominen..toisten painostaminen ja vapaan järjestytymisen halveksinta..joukolla yksilon arvostelu esim rikkuriksi..tätäkö se edunvalvonta vaatii. luottamusmiehen palkan kuitenkin maksaa työantaja.. ja työnantaja on ottanut työmiehen toihin. ei luottamusmies..ehkä olisi aika siirtyä järjestelmään, jossa luottamusmies edustaa kaikkia työntekijöitä, ja vaaehtoinen järjestytyminen irrotetaan lopullisesti toisistaan......

8

86

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • akt sopisi palkat ja muut asia jatkossa, kaikkien puolesta.. tältä osin kaikki olisivat kustantamassa. kuluja. on ihan ok. silloin kyseessä olisi vain edunvalvonta, ei muuta..vapaaehtoisiksi tulisi esim. 009 tukeminen ja muutukeminen.. jokainen järjestäisi itse työttömyystuvan siinä liitossa missä parhaaksi näkee... luottamusmiehet edustaisivat kaikkia työpaikalla töissä olevia ihmisia ja luottamusmiehen valitsisivat kaikki töissä olevat ja palkan maksaisi työantaja..
      tällätavalla luottamusmiehet olisivat riipumattomia, mistään sidosryhmästä.
      toivon vilkasta keskustelua, ajatustenvaihto ja perusteltuja mielipiteitä.....
      ja jos siviilirohkeus riitää, niin omalla nimellä.. kunnioituksella jyrki mattila

    • Mikä luottamus?

      Etkös sinä ole sama mies joka wessulla ajeli hernekeittopalkalla? Ei luulis olevan paljoa varaa puhua luottareista yhtään mitään

      • ent wessu

        Wessulla niin Jyrki kuin muutkin saivat asianmukaiset palkat joka kerta, ihmettelen mistä moiset juorut lähtivät liikkeelle, olisiko joku ison valitusnipun saanut kenkää tai ei ollut päässyt wessulle kun moisia hernekeittoajatuksia heittää, taitaa itse olla soppa jonossa täysin turhautuneena.
        Wessu oli talona yksi parhaista ja tietääkseni jokainen sai saatavansa,.
        Mitä ylläolevaan Jyrkin kirjoitukseen tulee, olen Jyrkin kanssa samaa mieltä, luottamusmiehen tehtävä on olla oikeudenmukainen, riippumatta työntekijän valinnoista mihin kuuluu vai kuuluuko mihinkään.


      • haku haku
        ent wessu kirjoitti:

        Wessulla niin Jyrki kuin muutkin saivat asianmukaiset palkat joka kerta, ihmettelen mistä moiset juorut lähtivät liikkeelle, olisiko joku ison valitusnipun saanut kenkää tai ei ollut päässyt wessulle kun moisia hernekeittoajatuksia heittää, taitaa itse olla soppa jonossa täysin turhautuneena.
        Wessu oli talona yksi parhaista ja tietääkseni jokainen sai saatavansa,.
        Mitä ylläolevaan Jyrkin kirjoitukseen tulee, olen Jyrkin kanssa samaa mieltä, luottamusmiehen tehtävä on olla oikeudenmukainen, riippumatta työntekijän valinnoista mihin kuuluu vai kuuluuko mihinkään.

        http://keskustelu.suomi24.fi/search/s24search/jyrkimattila52 tid:4297?term_keywords=jyrkimattila52


        Haulla löytyy noita miehen valitus ym virsiä ihan riittämiin...


    • Ari Kähärä

      jyrkimattila52.n ajatteluun on helppo yhtyä ja voisikin olla ihan hyvä ajatus luoda luottamusmiestoimesta samantyyppinen kuin TS - valtuutetun toimesta, jossa ei eroitella henkilöitä sillä perusteella, kuuluvatko johonkin liittoon tai työttömyyskassaan, vaan toteutetaan työpaikkakohtaista edunvalvontaa jossa kaikki edustavat sitä samaa, eli suorittavaa porrasta. Nythän valitettavasti on juuri kuten aloittaja esittää, että työpaikoilla eriytetään kolleegat toisistaan joko poliittisten, AY-jäsenyyden tai vst. keinotekoisten ja oikeudettomien syiden kautta. alan, oli se sitten mi8köä hyvänsä peruspilarit eli toiminnat ja erillaiset edut/velvollisuudet voiosin vieläkin toteuttaa liittokohtaisilla neuvotteluilla, mutta itse työpaikoilla pitää kyetä noudattamaan yksilöiden oikeuksia tehdä valintoja ja joko osallistua tai ei osallistua ryhmiin tai toimintoihin, joiden suhteen ei katso olevansa valmis tai halukas. Pitää muistaa aina, että yhdistyslaki joka on se tärkein momentti antaa mahdollisuuden yhdistytä, mutta ei velvoita yhdistymään tai osallistumaan tai tukemaan mitään yhdistystä tai liittoumaa, jos ei halua.

      • daavi

        eihän nää luottoukot saa mitään aikaan,turhia ukkoja kaikki,linjalle vaan.


    • maisteriäo16333

      Sama Jyrki joka ajoi hernekeitto palkalla wessulla. Niin on tämä aloittaja. Toivottavasti uudessa työpaikassa saa jo hernekeiton ja pannarin.

    • iivana nyhtänköljä

      Jaha mattilaanenkin näköjään rikkuri ilmeni rivien välistä luettuna.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      247
      4042
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2348
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2141
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2056
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      96
      1719
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      25
      1414
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1327
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1307
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1262
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe