tarkka ampujaksi?

silimien välliin juu

Minkälaiset mahdollisuudet minulla olisi päästä tarkka ampujan koulutus läpi? Näkö minulla on tavallista tarkempi, kunto hyvä ja motivaatiota, kärsivällisyyttä ja rauhallisuutta riittää. Mietityttää vain nuo ammunta kokeet missä pitää maata paikoillaan montakymmentä tuntia, minkälaisia nuo kokeet yleensä on? Minulla on myös metsästys ja rata ammunta harrastus ja osun kiväärillä 300metriin teerenkokoiseen tauluun helposti. Olen myös ampunut paljon erikokoisilla kaliibereilla ja metsästän enimmäkseen kiväärillä. Olen myös harjoitellut muutamia perustaitoja esim sydämenlyöntien välissä ampuminen ja kaukana liikkuvaan kohteeseen ampuminen. Tarvitsisin vain vähän tietoa että minkälaisia nuo ta-kokeet on ja onko minulla mahdollisuutta päästä niitä läpi

4

71

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaupunkijääkäri

      jos pitää paikkaansa mitä kerroit niin ton perusteella ihan helvetin hyvät mahdollisuudet, mutta toi tarkka ampuja on niikun erikoisjoukko joten niihen pitää hakea eriksenn ennen kutsuntuja sulle tulee puolustusvoimilta sellanen iso kirje kuori, siinä on sit sellainen lappu siihe vaa laittaa haun, saattaa olla et pääset tai et pääse.

      Kanttaa vaikka soittaa omaan aluetoimistoon eiköhän ne siellä kerro tarkemmin :)

      mä kavin myös erikoisjoukoissa kaupunkijääkärinä

    • Poimitaan joukosta

      Ei nuo ominaisuudet yksin riitä jos ei ole ampujan lahjoja. Moni luulee osaavansa ampua ja sulkee toisen silmänsä tähdätessään... Otollisin koulutettava on sellainen joka ei ole ampunut ennen armeijaa laukaustakaan niin ei ole oppinut virheitäkään. Kilpa-ampujat on toki erikseen.

    • Ei erikoiskoulutus

      Ei tuo mikään erikoiskoulutus ole ainakaan isommissa varuskunnissa. Niihin haetaan ihan samalla tavalla kun muihinkin E-kauden aselajiin, eli P-kauden lopussa laitetaan lappuun 1. hakutoiveeksi.

    • tommoi noin

      mä en ainaskaa hakennut p-kauden lopussa tohon kaupunkijääkäriks, vaan silloin kun puolustusvoimat laittoivat sen kutsunta lapun postissa,

      siin samassa oli se toinen lappu mikä pitä ottaa mukaan sinne terveystarkastukseen mihin tuli oma nimi jne, sit siinä oli hakutoiveet erikoisjoukkohin, ja kaikkeee muuta

      et semmoi minä ainaskin hain tonne kupunkijääkäriks!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6153
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3916
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      255
      2299
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1910
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1353
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1296
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1077
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1030
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      976
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      37
      915
    Aihe