Työttömyysetuus

Tyttelivain

19v tyttö täällä, lukio koulutus.
Odotusaika meni umpeen pari viikkoa sitten, joten ensi kuussa pitäisi saada ensimmäinen raha työkkäristä,Sieltä tuli lappukin että olen oikeutettu työttömyystukeen.
Mutta tämän viikon alussa en mennyt sovittuun tapaamiseen te toimistoon joten työnhakuni loppui. Tuli lappu ja ilmoitus etten ole oikeutettu tukeen koska en tullut sovittuun tapaamiseen silloin ja työnhakuni ei ole voimassa.. Laitoin työnhaun kuitenkin itse voimaan taas netistä (oli kolme päivää ettei se ollut voimassa) Joten nyt jos en ota yhteyttä te toimistoon saanko sitä työttömyysrahaa ensi kuussa?
Olen tällä hetkellä ulkomailla perheenjäsenen kuolemantapauksen takia joten en pääsisi käymään siellä enkä haluaisi soitella ja selitellä milloin tulen suomeen niitten ärsyttävien te työntekijoiden kanssa.


Kiitos tosi paljon kaikille vastaajille!

12

127

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ??????????

      Siis keitä ovat nämä ärsyttävät työntekijät, jotka ovatmukana matkallasi?

      • hljcrukbb

        Kylläpä ihmiset on ilkeitä :( Eikä ees kysymykseen vastata


      • jhgfdz
        hljcrukbb kirjoitti:

        Kylläpä ihmiset on ilkeitä :( Eikä ees kysymykseen vastata

        "enkä haluaisi soitella ja selitellä milloin tulen suomeen niitten ärsyttävien te työntekijoiden kanssa."

        No mitä tämä sitten on?


    • 5+12

      No voi nyt v*ttu taas kun on pitänyt pieni asia sössiä ihan itse ja tahallaan. Kuinka vaikeaa se nyt on pitää kiinni sovituista tapaamisista te-toimiston kanssa? Alkukartoitus on joka tapauksessa tehtävä jossain vaiheessa. Suoraan sanoen en ole varma maksavatko rahaa tässä tapauksessa koska itselleni tai yhdellekään tuntemalleni ihmiselle ei ole koskaan tullut mieleenkään sopia tapaamisesta ja jättää sitten menemättä. Parasta lienee kun otat yhteyttä siihen te-toimiston virkailijaan ja pyydät anteeksi ja sovit uuden tapaamisen.

    • ktgktktg

      Soita sinne. Tutulla kävi niin, että jostain syystä ei päässyt käymään ja soitti, virkailija sanoi että voidaan me hoitaa tässä puhelimessaki.

      • nrgpogrpojg

        Menee koko matkakassa siihen kun soittaa Goalta Suomeen.


      • Vasco Da Gama
        nrgpogrpojg kirjoitti:

        Menee koko matkakassa siihen kun soittaa Goalta Suomeen.

        Goallako se äkillinen sukulaisen poismeno tapahtui ja sitten piti lähteä sinne? Jos nyt kerran vaihtaisi vähän näkökulmaa, niin täteillä on varmaan hauskaa erilaisia selityksiä kuunnellessa.

        Otan osaa poismenon takia, mutta ihmettelen, mitä siellä ulkomailla enää teet.


    • TosiSonni

      nuori tyttö ja ihan pentu !

      Kyllä 19-vuotiaan pitää etsiä mitä tahnsa työtä prkle !

      Ootko kokeillut kaikkia paikkakuntasi siivousfirmoja, kaupankassoja tai McDonaldseja ?

      Ylioppilas ei ole tänäpäivänä mikään koulutus eikä meriitti. Itekin ymmärsin tämän aikanaan ja työelämä on tärkeämpi juttu kuin tuet.

      Sulla on niin saa.kelin helppoa tuossa iässä kun ei armeijaakaan tarvii naisena käydä.

      Et sä mitään tukai mun mielestä tarviikkaan. OLE NÄLÄSSÄ ja hieman pienemmillä varoilla kunnes päätät mennä vaikka mainoksia jakamaan.

      Mä oon ite käynyt tapaamassa paria 19-21 vuotiasta "opiskelijaa" ja olemme rakastelleet ilman kondomia. Hintapyyntö on ollut 50-80 euroa. Sekin aika aika hellpoa rahaa tyttelille jonka ei tarvii maksaa veroja "palkastaan".

    • 11 + 11

      Mä oon ite käynyt tapaamassa paria 19-21 vuotiasta "opiskelijaa" ja olemme rakastelleet ilman kondomia.

      Ilman kortsua? Toivottavasti jollain niistä sattui jo olemaan HIV.

      "Et sä mitään tukai mun mielestä tarviikkaan. OLE NÄLÄSSÄ ja hieman pienemmillä varoilla kunnes päätät mennä vaikka mainoksia jakamaan."

      Juu, onhan se unohdus mennä työkkäriin kuulemaan että palkkatöitä ei löydy, mutta harjoittelijan palkatonta puurastamista kyllä sitten löytyisi pilvin pimein"-tapaamiseen niin kamala rikos että jos karenssi käsittettäisiin synonyymiksi rikosoikeudelliselle käsitteelle sakko, niin se että unohtaa mennä sovittuun tapaamiseen työkkäriin käytännössä aiheuttaa suuremman sakon kuin se että pahoinpitelee jonkun kadulla tai että syyllistyy lievään rattijuoppouteen.

    • Petu...

      Työmarkkinatukea saavan pitää ilmoittaa ulkomaanmatkoistaan TE-toimistoon.
      Työmarkkinatukea maksetaan korkeintaan yhden viikon ulkomaanmatkan ajalta vuodessa. Jos nostaa tm-tukea pidemmän ulkomaanmatkan ajalta niin kyseessä on lähtökohtaisesti petos. Tuo voi tulla ilmi esim. passista, tai kun pitää selittää muuten, että miksi ei ole tullut varatulle ajalle, jne.

      • Työkkärissä asioinut

        Ulkomaan tai muista matkoista ei enää tarvitse ilmoittaa TE-toimistoon, kunhan vaan on "TE-toimiston tavoitettavissa".

        Ainakin jos on uskomista ohjeeseen:

        https://ohje.te-palvelut.fi/hloasiakas/fi/omatyonhaku/ulkomaanmatka

        "1.7.2012 alkaen ulkomaanmatka ei ole este saada työttömyysetuutta. TE-toimisto ei seuraa työttömän työnhakijan ulkomaanmatkojen määrää tai kestoa eikä matkasta tai sen ajankohdasta tarvitse ilmoittaa etukäteen TE-toimistolle."

        "Työttömyysetuuden maksaminen ulkomaanmatkan ajalta edellyttää, että henkilö on matkankin aikana työmarkkinoiden käytettävissä, mm. pitää työnhakunsa voimassa, hakee kokoaikatyötä ja on valmis vastaanottamaan tarjottua työtä ja TE-toimiston palveluita. Ulkomaanmatka ei ole pätevä syy kieltäytyä työstä tai palvelusta taikka keskeyttää palvelu."

        "Työnhakija vastaa siitä, että hänet tavoitetaan TE-toimistolle ilmoittamastaan osoitteesta. Työnhakija voi ilmoittaa TE-toimistolle ulkomaanmatkan aikaisen osoitteen, johon työtarjoukset ja muut TE-toimiston yhteydenotot lähetetään."


      • Lasna Mäkinen
        Työkkärissä asioinut kirjoitti:

        Ulkomaan tai muista matkoista ei enää tarvitse ilmoittaa TE-toimistoon, kunhan vaan on "TE-toimiston tavoitettavissa".

        Ainakin jos on uskomista ohjeeseen:

        https://ohje.te-palvelut.fi/hloasiakas/fi/omatyonhaku/ulkomaanmatka

        "1.7.2012 alkaen ulkomaanmatka ei ole este saada työttömyysetuutta. TE-toimisto ei seuraa työttömän työnhakijan ulkomaanmatkojen määrää tai kestoa eikä matkasta tai sen ajankohdasta tarvitse ilmoittaa etukäteen TE-toimistolle."

        "Työttömyysetuuden maksaminen ulkomaanmatkan ajalta edellyttää, että henkilö on matkankin aikana työmarkkinoiden käytettävissä, mm. pitää työnhakunsa voimassa, hakee kokoaikatyötä ja on valmis vastaanottamaan tarjottua työtä ja TE-toimiston palveluita. Ulkomaanmatka ei ole pätevä syy kieltäytyä työstä tai palvelusta taikka keskeyttää palvelu."

        "Työnhakija vastaa siitä, että hänet tavoitetaan TE-toimistolle ilmoittamastaan osoitteesta. Työnhakija voi ilmoittaa TE-toimistolle ulkomaanmatkan aikaisen osoitteen, johon työtarjoukset ja muut TE-toimiston yhteydenotot lähetetään."

        Todellakin saa olla ulkomailla. Mutta jos jättää tieten tahtoen menemättä sovittuna aikana eikä edes ilmoita asiasta etukäteen ("enkä haluaisi soitella ja selitellä milloin tulen suomeen niitten ärsyttävien te työntekijoiden kanssa"), kerjää karenssia.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      156
      2722
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2006
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2001
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1806
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1550
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1212
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe