Minusta on tullut ilkeä laihduttaja :(

mäenkestä!

Mieheni on ylipainoinen, mutta laihduttanut jo kolmattakymmentä kiloa. Hänen ei ole tarvinnut tehdä oikeastaan mitään muutoksia ruokavalioonsa. Viettää vain vähemmän aikaa jääkaapilla ja enemmän muualla. Eli hampparit, pitsat, makkarat ym kuuluu vieläkin ruokavalioon. Minä taas mittailen kaiken grammalleen ja desilleen ja lasken kalorilaskurilla kaiken. Kihisenkin raivosta jos mies haluaakin syödä myös minun ruokaani omansa lisäksi. Minä kun olen sen kaiken jo aamulla mitannut niin se on mun! Miksi hitossa se ei vaan syö sitä läskiruokaansa pelkästään. Miksi se mun lautaselle tulee??!! Sitten on sen lapset. Kymmeniä kiloja ylipainoisia tallukoita. Eikö nekin halua sitä mun diettiruokaa syömänsä roskan LISÄKSI! Pysyisivät punkerot kotonaan mättämässä niitä herkkuja naamaansa ja olisivat siellä sen sijaan että valuvat meillä levittämässä persettään! Mä olen jatkuvasti aivan raivoissani enkä voi sille mitään. Mitä enemmän treenaan ja mitä enemmän laihdun niin sitä kamalampi läskiterroristi minusta tulee. Hyväksyn kyllä kaverini sellaisina kuin ne on, mutta en näköjään perhettäni. Minä voin henkisesti huonosti ja kohta myös muutkin jos tulen ulos tämän asian kanssa.

33

1361

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • surkuhupaisaa

      Sulla on tullut pinna kireeksi laihduttamisen kanssa joka on ahdistavaa ruoan punnituksineen. Laihduttaminen voi olla rentoakin.Voi olla että nälkä saa pinnasi sekaisin tai olet sairastunut kilpirauhasen liikatoimintaan.

      • mäenkestä!

        Nälkää en ole kokenut missään vaiheessa päinvastoin kaloreiden hankkiminen on muodostunut haasteeksi. Painokin putoaa maltillisesti. Minusta on vain tullut ikävä ihminen


    • Eikö nyt riitä kun vain vähennät hiilihydraatit minimiin ja syöt muutoin itsesi kylläiseksi. Sitten tietysti nuo makeutusaineet hemmettiin ja oikeat rasvat käyttöön eikä noita margariineja kannata käyttää.

      Tällä keinolla ei myöskään tarvita muuta kuin henkilövaaka.

      • mäenkestä!

        Tuliko sun vastaus väärän otsakkeen alle vai mitä? Hiilihydraatteja minulla tulee 50-70g vuorokaudessa. En käytä kevyttuotteita. En syö vilja enkä maitotuotteita. En punaista lihaa eikä minulla ole koskaan nälkä. Tämä nyt ei liity mitenkään minun ruokavaliooni. Minä en vain jaksa katsoa veteliä läskejä kotonani joilla ei ole minkäänlaista itsekuria. Sitten kun ne haluaa syödä mun broilerifileitä ja parsakaalejani niin palaa hihat. Terveellinen ruoka on vain noiden kohdalla sama kuin heittäisi ruuat roskiin. Nuo kävelevät kompostit vain imee kaiken syömisen riemusta. Mahtaako ne edes maistaa mitään vedettyään 200g pussin sipsejä alkuruuaksi ja jälkkäriksi 400g pussin karkkeja. Olisi ihan eri asia jos ne haluaisi syödä vain sitä terveellistä ruokaa, mutta nuo käy mun mitattujen ruokien kimppuun sen lisäksi että ne vetää hiilari/rasva mättönsä kylkeen. Sanoisivat edes ennen ruokaa, että haluaa syödä samaa kuin minä. Sen sijaan että käyvät vain haarukoimassa ruokani ja mulle jää murut.


      • mäenkestä! kirjoitti:

        Tuliko sun vastaus väärän otsakkeen alle vai mitä? Hiilihydraatteja minulla tulee 50-70g vuorokaudessa. En käytä kevyttuotteita. En syö vilja enkä maitotuotteita. En punaista lihaa eikä minulla ole koskaan nälkä. Tämä nyt ei liity mitenkään minun ruokavaliooni. Minä en vain jaksa katsoa veteliä läskejä kotonani joilla ei ole minkäänlaista itsekuria. Sitten kun ne haluaa syödä mun broilerifileitä ja parsakaalejani niin palaa hihat. Terveellinen ruoka on vain noiden kohdalla sama kuin heittäisi ruuat roskiin. Nuo kävelevät kompostit vain imee kaiken syömisen riemusta. Mahtaako ne edes maistaa mitään vedettyään 200g pussin sipsejä alkuruuaksi ja jälkkäriksi 400g pussin karkkeja. Olisi ihan eri asia jos ne haluaisi syödä vain sitä terveellistä ruokaa, mutta nuo käy mun mitattujen ruokien kimppuun sen lisäksi että ne vetää hiilari/rasva mättönsä kylkeen. Sanoisivat edes ennen ruokaa, että haluaa syödä samaa kuin minä. Sen sijaan että käyvät vain haarukoimassa ruokani ja mulle jää murut.

        Kuvittelin tekstin tulleen kuitenkin "oikeaan osoitteeseen" kun ilmeisesti olette samaa perhettä. Hommaa itsellesi lukittava jääkaappi ja kai nuo muut sitten kantavat omat höttönsä omiin kaappeihinsa. Toisilla asia järjestyy kun hommataan toinen asunto jossa toiset voi mesota halujensa mukaan.

        Kyllä noille "ylensyöjille" kuitenkin tulee joku raja vastaan ja usein sitten vasta ymmärretään tilanne kun sairaudet astuu kuvaan. Ylipaino ja diabetes ovat lähellä toisiaan, mutta niitäkin usein hoidetaan pelkällä lääkityksellä. Toisilla sitten voi pettää sydänkin.


      • mäenkestä!
        uusajattelija kirjoitti:

        Kuvittelin tekstin tulleen kuitenkin "oikeaan osoitteeseen" kun ilmeisesti olette samaa perhettä. Hommaa itsellesi lukittava jääkaappi ja kai nuo muut sitten kantavat omat höttönsä omiin kaappeihinsa. Toisilla asia järjestyy kun hommataan toinen asunto jossa toiset voi mesota halujensa mukaan.

        Kyllä noille "ylensyöjille" kuitenkin tulee joku raja vastaan ja usein sitten vasta ymmärretään tilanne kun sairaudet astuu kuvaan. Ylipaino ja diabetes ovat lähellä toisiaan, mutta niitäkin usein hoidetaan pelkällä lääkityksellä. Toisilla sitten voi pettää sydänkin.

        Sama talous. Eri ruuat. Mies tekee omansa ja minä omani ja kumpikin syö silloin kun itselle sopii. Kaupassakin käydään eri aikaan ja kumpikin ostaa omat ruokansa. Ei samassa taloudessa asuminen tarkoita, että jaetaan kaikki. Lasten suhteen tilanne on ollut jo vuosia sama. Ainakin koko sen ajan mitä minä olen mieheni kanssa ollut. Ylipainosta ja syömisestä on kyllä sanottu. Yhdenkin kerran kun käytettiin toista lasta korvasäryn takia lääkärissä niin lääkärikin totesi että viis korvista. Olet lapsi järjettömästi ylipainoinen. Lapsi poistui vastaanotolta antibioottireseptin ja dieettiohjeiden kanssa. Kotona vinkui kun lääkäri sanoi lihavaksi. Ihan kuin sitä ei huomaisi kun maha roikkuu housuista ja napa vilkkuu paidan alta. Tyttölapsi vieläpä ja iso "kaljamaha" Ajattelin että teini-ikä korjaisi asian, mutta mitä vielä. Nyt vasta voikin syödä. Pukeutuu sitten mustaan kun se hoikentaa. Pahinta on väärä ravitsemustieto mitä on koulussa saanut. Kuulemma sokeri ei sitten lihotakkaan vaan suola. Olin repiä hiukset päästä kun ärähdin, että suola kerää nestettä ja turvottaa, mutta kyllä sokerista vaan sitä läskiä tulee, että ei voi todellakaan nyt hyvillä mielin mättää sitä karkkipussia naamaansa kun se ei kuulemma lihota.


      • mäenkestä! kirjoitti:

        Sama talous. Eri ruuat. Mies tekee omansa ja minä omani ja kumpikin syö silloin kun itselle sopii. Kaupassakin käydään eri aikaan ja kumpikin ostaa omat ruokansa. Ei samassa taloudessa asuminen tarkoita, että jaetaan kaikki. Lasten suhteen tilanne on ollut jo vuosia sama. Ainakin koko sen ajan mitä minä olen mieheni kanssa ollut. Ylipainosta ja syömisestä on kyllä sanottu. Yhdenkin kerran kun käytettiin toista lasta korvasäryn takia lääkärissä niin lääkärikin totesi että viis korvista. Olet lapsi järjettömästi ylipainoinen. Lapsi poistui vastaanotolta antibioottireseptin ja dieettiohjeiden kanssa. Kotona vinkui kun lääkäri sanoi lihavaksi. Ihan kuin sitä ei huomaisi kun maha roikkuu housuista ja napa vilkkuu paidan alta. Tyttölapsi vieläpä ja iso "kaljamaha" Ajattelin että teini-ikä korjaisi asian, mutta mitä vielä. Nyt vasta voikin syödä. Pukeutuu sitten mustaan kun se hoikentaa. Pahinta on väärä ravitsemustieto mitä on koulussa saanut. Kuulemma sokeri ei sitten lihotakkaan vaan suola. Olin repiä hiukset päästä kun ärähdin, että suola kerää nestettä ja turvottaa, mutta kyllä sokerista vaan sitä läskiä tulee, että ei voi todellakaan nyt hyvillä mielin mättää sitä karkkipussia naamaansa kun se ei kuulemma lihota.

        Onneksi ylipainoisia ei ole kuin n 60 % koko kansastamme jos tämä tieto jotakin lohduttaa. Ei tuohon osaa muutakaan sanoa.


      • mek
        mäenkestä! kirjoitti:

        Sama talous. Eri ruuat. Mies tekee omansa ja minä omani ja kumpikin syö silloin kun itselle sopii. Kaupassakin käydään eri aikaan ja kumpikin ostaa omat ruokansa. Ei samassa taloudessa asuminen tarkoita, että jaetaan kaikki. Lasten suhteen tilanne on ollut jo vuosia sama. Ainakin koko sen ajan mitä minä olen mieheni kanssa ollut. Ylipainosta ja syömisestä on kyllä sanottu. Yhdenkin kerran kun käytettiin toista lasta korvasäryn takia lääkärissä niin lääkärikin totesi että viis korvista. Olet lapsi järjettömästi ylipainoinen. Lapsi poistui vastaanotolta antibioottireseptin ja dieettiohjeiden kanssa. Kotona vinkui kun lääkäri sanoi lihavaksi. Ihan kuin sitä ei huomaisi kun maha roikkuu housuista ja napa vilkkuu paidan alta. Tyttölapsi vieläpä ja iso "kaljamaha" Ajattelin että teini-ikä korjaisi asian, mutta mitä vielä. Nyt vasta voikin syödä. Pukeutuu sitten mustaan kun se hoikentaa. Pahinta on väärä ravitsemustieto mitä on koulussa saanut. Kuulemma sokeri ei sitten lihotakkaan vaan suola. Olin repiä hiukset päästä kun ärähdin, että suola kerää nestettä ja turvottaa, mutta kyllä sokerista vaan sitä läskiä tulee, että ei voi todellakaan nyt hyvillä mielin mättää sitä karkkipussia naamaansa kun se ei kuulemma lihota.

        Laitappa ne lapset liikkumaan niin laihtuvat ja älkää ostako niitä epäterveellisiä ruokia ja sipsit ja kaikki muut pois ruokavaliosta niin laihtuu ihan varmasti ja 10 km kävelylenkki aluksi pariksi kuukaudeksi ja joka päivä.


      • iuks
        mäenkestä! kirjoitti:

        Sama talous. Eri ruuat. Mies tekee omansa ja minä omani ja kumpikin syö silloin kun itselle sopii. Kaupassakin käydään eri aikaan ja kumpikin ostaa omat ruokansa. Ei samassa taloudessa asuminen tarkoita, että jaetaan kaikki. Lasten suhteen tilanne on ollut jo vuosia sama. Ainakin koko sen ajan mitä minä olen mieheni kanssa ollut. Ylipainosta ja syömisestä on kyllä sanottu. Yhdenkin kerran kun käytettiin toista lasta korvasäryn takia lääkärissä niin lääkärikin totesi että viis korvista. Olet lapsi järjettömästi ylipainoinen. Lapsi poistui vastaanotolta antibioottireseptin ja dieettiohjeiden kanssa. Kotona vinkui kun lääkäri sanoi lihavaksi. Ihan kuin sitä ei huomaisi kun maha roikkuu housuista ja napa vilkkuu paidan alta. Tyttölapsi vieläpä ja iso "kaljamaha" Ajattelin että teini-ikä korjaisi asian, mutta mitä vielä. Nyt vasta voikin syödä. Pukeutuu sitten mustaan kun se hoikentaa. Pahinta on väärä ravitsemustieto mitä on koulussa saanut. Kuulemma sokeri ei sitten lihotakkaan vaan suola. Olin repiä hiukset päästä kun ärähdin, että suola kerää nestettä ja turvottaa, mutta kyllä sokerista vaan sitä läskiä tulee, että ei voi todellakaan nyt hyvillä mielin mättää sitä karkkipussia naamaansa kun se ei kuulemma lihota.

        o_O

        Kuulostat kamalan epäempaattiselta ihmiseltä. Olet siis ollut jo alle teini-ikäisen lapsen kimpussa ylipainon takia todella epäkannustavalla ja ilkeällä tavalla. Oma painopakkomielteilysi ei yhtään auta lasta.

        Toivottavasti mies ottaa sinusta eron ja löytää jonkun mukavan ihmisen. Lapset ovat kyllä jo varmasti seurastasi vahingoittuneet ja saaneet syömishäiriön eväät. :(


      • BMI alle 35
        iuks kirjoitti:

        o_O

        Kuulostat kamalan epäempaattiselta ihmiseltä. Olet siis ollut jo alle teini-ikäisen lapsen kimpussa ylipainon takia todella epäkannustavalla ja ilkeällä tavalla. Oma painopakkomielteilysi ei yhtään auta lasta.

        Toivottavasti mies ottaa sinusta eron ja löytää jonkun mukavan ihmisen. Lapset ovat kyllä jo varmasti seurastasi vahingoittuneet ja saaneet syömishäiriön eväät. :(

        Ja katsastuskonttorin tyypit on vain ilkeitä jos huomauttavat ettei autosi ole riittävän hyvässä ajokunnossa, että sen voisi päästää läpi? Te läskit kyllä keksitte vikaa kaikesta muusta paitsi syömisestänne. Milloin on vikaa lähipiirissä ja milloin dieetti kaatuu siihen että ulkona tuulee tai ei tuule.


    • knee

      Ei jumalauta mikä meno oikeesti :DDD

    • -7kg 3kk

      No ei näytä mieskään välittävän lapsistaan jos ei nosta tikkua riskiin lasten ylipaino-ongelman vuoksi.

    • Relaa...

      Mee hoitoon, muuta muualle ja keskity omiin ruokiisi. Sulla on hirvee asenne ja kielenkäyttö, perheenjäsenesi ansaitsevat parempaa. Ei sun laihduttaminen tee susta parempaa kuin muut, kaikki ovat arvokkaita kokoon katsomatta. Mä ainakin muuttaisin muualle jos sun kanssa pitäis asua.

      "On sanottu", mitä se nyt auttaa jos tulos on sunkaltainen olento. Näytä parempaa esimerkkiä ja tee sitä terveellistä ruokaa myös jaettavaksi ja iloinen asenne toimii parenmmin kuin tuommoinen kireys. Voisit myös lukea esim.Tiede- lehden kevään numeron, jonka jutussa käsiteltiin suolistobakteereita. Ei ylipaino ole mikään oma valinta, kyllä se on elimistön vikatila enimmäkseen. Jos ratkaisu olisi syyllistäminen, olisit kai miljonääri ja koko maailma normipainossa. Jos sun asenne muuttuu voi perhekin innostua, vaikka kyllä vaikuttaa että perheesi on sinulle enemmän rasite. Onko sun elämässä mitään iloa tai onko sulla edes elämää, keskityt liikaa muihin. Tosin voithan olla myös masentunut itse.

      Valoisampaa syksyä!

      • 19+9

        " Ei ylipaino ole mikään oma valinta, kyllä se on elimistön vikatila enimmäkseen"

        Ja sen vikatilan on kyllä aiheuttanut ihan se oma toiminta. Että kyllä se ylipaino pitkälti oma vika on. Tai vanhempien, jos kotona on syötetty lapsesta asti epäterveellistä ruokaa.

        Siitä olen kyllä samaa mieltä, syyllistäminen ei auta.


      • cuba libre
        19+9 kirjoitti:

        " Ei ylipaino ole mikään oma valinta, kyllä se on elimistön vikatila enimmäkseen"

        Ja sen vikatilan on kyllä aiheuttanut ihan se oma toiminta. Että kyllä se ylipaino pitkälti oma vika on. Tai vanhempien, jos kotona on syötetty lapsesta asti epäterveellistä ruokaa.

        Siitä olen kyllä samaa mieltä, syyllistäminen ei auta.

        Ylipainon syynä on perimä sekä ympäristötekijät, eikä mikään muu. Ylipainosta pääsee kyllä eroon, parhaiten faktat toteamalla ja niiden mukaan toimimaala. Harmi vaan että kaikkia faktoja ei haluta hyväksyä, siksi kaikenlaista älytöntä tyrkytetään ylipainoisten päänmenoksi. Itse laihdutin 2v sitten bmi34 -> bmi24. Nyt bmi 25. Terveydellisiä syitä ei laihdutukseen enään ole, painoa tässä on hyvä syrjäsilmällä vähän seurata, ja harrastaa terveellisiä asioita.
        Sinänsä harmi että tämäkin palsta kuhisee muka-asiantuntijoita jotka joko
        - eivät ole laihduttaneet lainkaan
        - jojotelleet
        - trollailevat huvikseen
        - uskontomaisesti suhtautuvat painonhallinnan kannalta nippeliasioihin, kuten margariini vs voi sun muuhun epäoleelliseen.
        Annan vinkin: Unohda epäoleellinen, keskity oleelliseen-> tuloksia lätinän sijaan. Faktoja löytyy kun unohtaa roskablogit ja keskittyy asiatietoon.


    • 89fe8nf

      Mullakin palais hermo!!! :D
      Ei sun tarvitse heitä paapoa!
      Lapset ja mies syövät omaa ruokaa -> toisen omiin EI kosketa, teet sen heille oikein selväksi. Ei se vaan mee niin että mätät oksettavaa läskipaskaruokaa naamaan ja sit vedät TOISTEN jtn kasvispitoista terveellistä ruokaa sen rasvapaskan PÄÄLLE. Voi kiesus~ x)

    • ,,,,,,,,,,,,,,,,

      PullaMössö aikuiset ja niiden pullamössöHöttö kersat.

    • Laiheliini-68

      Hanki nyt elämä missä ei ole niitä rasittavia kakaroita ja ukkoa pilaamassa sun elämää sen saamarin vaa`an kanssa.
      Et voi olla oikeasti noin kireä ja ilkeä sekä pahansuopa ihminen? Eikö sun elämään mahdu mitään muuta kuin ruoan punnitus ja laihdutus? Entäpäs jos joku sairastuu vakavasti / loukkaantuu kolarissa ym.
      Laita nyt hyvä ihminen asiat arvojärjestykseen, elämässä on muutakin kuin ulkonäkö sekä laihuus.

    • 4xäiti, 6xmummi

      Olisikohan se fiksumpaa jos ei tekis kun yhtä ruokaa ja kaikki syö sitä samaa. JOS sitten isä haluaa lapsilleen ja itselleen sen lisäksi ostaa hamppareita ja karkkia, niin se on sit isän ja lasten ongelma. Mutta, tee sitä ruokaa enemmän mitä itsein syöt, niin ehkä sitten pikkuhiljaa alkaa kaikki syömään sitä samaa ruokaa tai ainakin sitä riittää sit myös sulle. (vai etkö jostain syystä osaa tai halua tehdä ruokaa enemmän kerralla? )

      En oikein muutenkaan ymmärrä tota että jos asutaan ja eletään yhdessä, niin sit molemmat ostaa ja tekee omat ruoat. kuulostatte enemmän kämppiksiltää kuin oikealta parilta :)

      • äiti myös

        Olen samaa mieltä. Syyttelyn ja sormella osoittelun sijasta, laittakaa viisaat päänne yhteen ja suunnitelkaa kaikille yhteinen terveellinen ruokavalio. Kumpikin voi osallistua projektiin myös rahallisesti.
        Jos teette ruokaa yhdessä myös lapsien kanssa, parantaa se myös kodin ilmapiiriä huomattavasti. Lapsillekkin jää hyvä mieli ruokailutapahtumasta ja antaa terveellisen lähtökohdan elämään.
        Tsemppiä ja keskustelua!


    • oieokoek

      Toi tunne johtuu laihdutuskuurista. Noin pari kuukautta laihdutuskuurin alettua alkaa huono fiilis, kaikki asiat ottaa päähän ja vi****aa.
      Jos haluat parantaa oloa niin kevennä liikuntaa, lisää hyvää rasvaa ja hiukan hiilareita ruokavalioon.

      • oieokoek

        Lisäksi kevennä tota sun dieettipingottamista. Sä et kauaa jaksa kirjoittaa kaikkea kalorilaskuriin ja mittailla jokaista suupalaa. Kannattaa opetella noin silmämääräisesti arvioimaan, kuinka paljon on esim 100 grammaa lihaa ja 200 grammaa kasviksia. Laihtaria voi helpottaa myös syömällä joka päivä esim samanlainen aamupala, välipala ja iltapala.


    • LihastaJaRasvaa

      Kuule, mulle ihan se ja sama millanen läskiterroristi susta tulee :)
      Omat ihrat kannan ylpeänä ja ne ovatkin hyvä vararavinto, kun tulee ne kovat ajat x)

    • syö elääksesi

      On tervettä järkeä tuntea ihmetystä ylipainoisuuteen johtavien elämäntapojen edessä. Kun on kasvanut terveyttä ja kohtuutta vaalivassa ympäristössä niin ei pysty sopeutumaan ruokailun ylilyönteihin. Lapsuudesta terveet elämäntavat lähtee ja vanhemmilla on vastuu siitä.

    • Syö elääksesi ja pah

      Ei se mitään tervettä järkeä ole, sun elimistö vain toimii niinkuin pitäisikin, mut ei se mikään ylpistelyn aihe ole. Kaikilla ei toimi, näkeehän sen jo pienistä lapsistakin, toiset söisivät kaiken minkä käsiinsä saavat ja toiset eivät syö juuri mitään. Jotkut sitten vain syövät juuri sopivasti, kasvatuksella ei ole juuri merkitystä määrän osalta, laadun kyllä.

      Ihan yhtä hyvin voisi ylpeillä vaikka vaikka kelle tahansa vakavasti sairaalle, et eihän sinulla mitään sairautta ole kun ei minullakaan ole! Tuleeko hyvä olo kun saa mollata muita?

    • heleijaa

      Ylläpidon provoaloitus, älkää vastatko.

    • HHUHUH

      Jaaha, siinä sitä on taas joku vamppi päässyt mieliaiheeseensa. Vamppasit miehen jolla oli (?) perhe ja kaupanpääliäsiksi tuli kersojakin. Voi juku.. Pikkuvamppi pääsi naimisiin ja aloitti sen normaalin rouvaelämän eli makoilee sohvalla ja syö ja syö.. Mites nyt noin pääsi käymään? Ukko mokoma on tainnut löytää uuden kierrokseen, kun laihtuu ja on "enemmän muualla" eli pointti taitaa tässä olla se, että olet jäämässä sivuun. Mittaile sinä vain sapuskoitasi. Olet menettänyt pelin. Miltäs nyt tuntuu jäädä sivuun kun rukkanen? Tokihan tunnet sielunsympatiaa uudelle valtiatarrelle.

      • mäenkestä!

        Vai oikein vamppi. Älä imartele mua:D Ei tässä mitään parikymppisiä olla vaan kyllä ihan aikuisia ollaan ja lapsetkin muutaman vuoden päästä täysi-ikäisiä kummallakin. Siitä en sano mitään mitä on kierrossa kelläkin vai onko kummallakin. Aikuisten suhdetta eletään. Ehkä minua sitten vain ärsyttää, että hän tunkee lapsensa minun elämääni ja kotiini kun en minäkään tunge omia lapsiani hänen elämäänsä. Täytyy kai alkaa tietoisesti vältellä lasten kohtaamista. Emme siis kumpikaan voi sietää toistemme lapsia. Ei se mikään salaisuus ole. Siksi kai tämä syömisjuttukin meni mulla yli.


      • HHUHUH
        mäenkestä! kirjoitti:

        Vai oikein vamppi. Älä imartele mua:D Ei tässä mitään parikymppisiä olla vaan kyllä ihan aikuisia ollaan ja lapsetkin muutaman vuoden päästä täysi-ikäisiä kummallakin. Siitä en sano mitään mitä on kierrossa kelläkin vai onko kummallakin. Aikuisten suhdetta eletään. Ehkä minua sitten vain ärsyttää, että hän tunkee lapsensa minun elämääni ja kotiini kun en minäkään tunge omia lapsiani hänen elämäänsä. Täytyy kai alkaa tietoisesti vältellä lasten kohtaamista. Emme siis kumpikaan voi sietää toistemme lapsia. Ei se mikään salaisuus ole. Siksi kai tämä syömisjuttukin meni mulla yli.

        Tulihan taas todistettua, että se koira älähtää mihin kalikka kalahtaa


      • love my family
        mäenkestä! kirjoitti:

        Vai oikein vamppi. Älä imartele mua:D Ei tässä mitään parikymppisiä olla vaan kyllä ihan aikuisia ollaan ja lapsetkin muutaman vuoden päästä täysi-ikäisiä kummallakin. Siitä en sano mitään mitä on kierrossa kelläkin vai onko kummallakin. Aikuisten suhdetta eletään. Ehkä minua sitten vain ärsyttää, että hän tunkee lapsensa minun elämääni ja kotiini kun en minäkään tunge omia lapsiani hänen elämäänsä. Täytyy kai alkaa tietoisesti vältellä lasten kohtaamista. Emme siis kumpikaan voi sietää toistemme lapsia. Ei se mikään salaisuus ole. Siksi kai tämä syömisjuttukin meni mulla yli.

        Siinäpä vuoden ÄITI ja Vuoden Laihduttaja-tittelin omistaja :D Häpeä omaa käytöstäsi jos osaat...rakentava palaute lienee sulle käsittämätön sana? Entäpä kannustus?....Olet ilkeäluontoinen joka nyt tuli ilmi sinusta . Itseään voi myös kehitttää henkiselläkin tasolla. Sinuna menisin psykolgillle jo perheen edun takia..Ehkäpä myös kilppari pitää tutkia ja hormonitasot muutenkin..?


    • 12+9

      Minä tuon näkökulmaa toisesta suunnasta. Mieheni on jo vuosia yrittänyt laihduttaa siinä onnistumatta.. epäonnistumisestaan hän tietenkin sitten syyttää minua. Olen lähtökohtaisesti sitä mieltä, jos haluaa laihtua on se tehtävä yksin. Ei voi velvoittaa muita ihmisiä ympärillään syömään sitä samaa laihdutus höttöä, kun mitä itse syö. Mieheni on siis edelleen lihava. Minä taas päätin itse puoli vuotta sitten, että nyt ne läskit lähtee ja koska en ollut ennen tätä ikinä edes yrittänyt laihduttaa, niin olin todella avoin kaikille mahdollisuuksille. Valitsin oman tieni ja nyt painoni on normaalipainon alarajalla. Mieheni on ns. yrittänyt kostaa minulle muka tätä minun hänelle aiheuttamaa tuskaa laihduttamisen kanssa ja ostanut joka päivä itselleen kaikkia herkkuja ja syönyt niitä sitten siinä minun edessäni. Minua tuo ei ole haitannut, koska olen tehnyt oman päätökseni laihduttamisesta ja syönyt vain omia ruokiani. En tarvitse koko perhettä tsemppaamaan minua vaan toimin itsenäisenä ihmisenä ja vastaan itse omista syömisistäni.

    • vintissä viheltää

      Jospa hommaisit miehesi kanssa yhteiset ruuat, se vois helpottaa kun yhdessä kokkaa ja syö. Tai homma uusijääkaappi ja perhe kun nykyinen käy hermoon.

    • tsukutsuku11

      Moikka!

      Ymmärrän kyllä tilanteesi hyvin. Avomieheni on isokokoinen, mutta on niin hiton laiska tehdäkseen asian eteen jotakin. Lisäksi hän on pirun itsepäinen ja ei tykkää muutoksista.

      Itse olen aina pitänyt painoni kurissa liikunnalla: Voin syödä käytännössä mitä vain ja kuinka paljon vain, mutta painoni ei nousisi paljoakaan.

      Nyt viimeisen puolen vuoden aikana olen ostanut kasviksia ja hedelmiä enemmän, panostanut täysviljatuotteisiin ja terveellisiin välipaloihin. Lisäksi olen vähentänyt herkuttelua. Periaatteessa siispä olen näyttänyt esimerkkiä.

      Esimerkin ohella välillä ehdotan miehelleni "Haluaisitko maistaa yhden haukun tätä avokadoleipää? Tää on tosi hyvää. Avokadohan on tosi rasvanen hedelmä ja ei maistu melkein miltään"- jolloin useimmiten mies suostuu maistamaan.

      Ehdotuksia teidän perheeseen: 1. Näytä esimerkkiä (mielestäni kannattaisi höllentää, diettiäsi ainakin grammojen mittaamisen suhteen)
      2. Ihmisten tapojen muuttaminen on hyvin usein erittäin hidas prosessi. Ehdota uusia pieniä muutoksia silloin tällöin. Kärsivällisyyttä.
      3. Jos haluat herätyksen koko perheellesi, menkää yhdessä koko perheen kera lääkäriin terveydentilan tarkastukseen! Siinä on valkoista paperilla niin itsepäiselle miehelle kuin teini-ikäisille lapsille.

      Terveisiä ja onnea matkaan!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1555
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1026
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      957
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      704
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe