Mikä uusi asumistuki

33+10

Onko minulta ehkä mennyt ohi..??

Tuleeko 2015 jotain ja mitä uudistuksia asumistukiin?

10

307

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • natsivaltio

      Aiemmin sai tehdä tarkistushakemuksen, jos tulot putosivat 50 euroa, nyt raja muuttuu kahdeksisadaksi. Köyhiä siis köyhdytetään lisää. Suomi on oikeistolaisempi kuin Yhdysvallat, siellä vain köyhiä rääkätään aidosti, täällä se tehdään kiertäen ja kaartaen, asioita piilotellen.

    • Sellaisen kuvan itse saanut että asunnon ikä,kunto tai koko ei vaikuta asumistukeen vaan on kuntataso I-IV kohtaiset hyväksyttävät asumismenot ruokakunnan koon mukaan josta korvataan 80% ? Omavastuu poistuu työttömältä. Omavastuuta tulee toki jos tulot nousee esim. palkkatyön vuoksi. Osalla asumistuki nousee , joillakin saattaa laskea.

      Siis suunnilleen tollasta kai luvassa. Asumistuen määrittely yksinkertaistuu eli varmaan ihan hyvä muutos sinänsä?

    • jhyt
      • jhyt

    • Yh-Isä

      Vielä toistaiseksi niitä ensvuoden asumistukeja ei pysty tsekkaamaan edes kelan laskureilla, mutta varmaankin viimestään joulukuussa jo onnistuu - eilen testasin. Sitä tässä vaan mietin itse, että pitäisköhän mun katkaista asumistuki joulukuussa ja hakea uutta tammikuusta alkaen? Lapsi täyttää 18v ja työttömyyspäivärahan lapsikorotus & elarit loppuu. Käsittääkseni elareita ei oteta huomioon asumistuessa, eli pelkkä lapsikorotus jää alle 200€/kk, eli asumistuen tarkistusta ei tammikuussa tehtäisi... se vuositarkistus oli just elokuussa.

      • Risusavottaan edes

        Voi vittu sinuu kun kuuntelee niin en ihmettele miksi maksan aivan sairaasti veroja.


      • Yh-Isä
        Risusavottaan edes kirjoitti:

        Voi vittu sinuu kun kuuntelee niin en ihmettele miksi maksan aivan sairaasti veroja.

        Ja mitähän iloa tuosta risusavotasta olisi? Toimeentulotukea joutuisi hakemaan joka tapauksessa palkan lisäksi.. noh, tuota sun pelkäämää asumistukea ei tietysti tulisi, koska palkkatulothan tiputtaa sen pois. Olen tehnyt ikäni pätkätöitä nälkäpalkoilla, liiankin usein joutunut hakemaan palkan lisäksi toimeentulotukea, jälkikasvu täyttää kohta18v ja sen jälkeen tilanne on toinen, ehkäpä jatkossa risusavottakin voi olla kannattava, nähtäväksi jää.

        Mitenkäs kuule nuo yh-mammat? Eikö niidenki pitäs mennä edes lähimpään kadunkulmaan itseään myymään..? Niitä muuten on Suomessa monin verroin meitä yh-isiä enemmän..


      • mitenkäs
        Yh-Isä kirjoitti:

        Ja mitähän iloa tuosta risusavotasta olisi? Toimeentulotukea joutuisi hakemaan joka tapauksessa palkan lisäksi.. noh, tuota sun pelkäämää asumistukea ei tietysti tulisi, koska palkkatulothan tiputtaa sen pois. Olen tehnyt ikäni pätkätöitä nälkäpalkoilla, liiankin usein joutunut hakemaan palkan lisäksi toimeentulotukea, jälkikasvu täyttää kohta18v ja sen jälkeen tilanne on toinen, ehkäpä jatkossa risusavottakin voi olla kannattava, nähtäväksi jää.

        Mitenkäs kuule nuo yh-mammat? Eikö niidenki pitäs mennä edes lähimpään kadunkulmaan itseään myymään..? Niitä muuten on Suomessa monin verroin meitä yh-isiä enemmän..

        Tiedoksi yh-iskälle, että miksei se sun 18 vuotias vois tehdä jotain pientä palkkatyötä vaikka jakais lehtiä tms. Ellen väärin muista, sen lapsen tulojahan ei oteta huomioon siinä asumistuessa.


    • 55+3

      yh-naisia on paljon..elävät elareilla ja kelan tuloilla.

    • cbnhytr

      Tuttu nainen on jälleen raskaana.

      Nainen oli laskenut että näin hän pärjää paremmin= elarit,yh-asumistuki ym:t
      tuet.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      2092
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1928
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1878
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1690
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1488
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1147
    Aihe